Zaznacze że wysłałem zapytanie do sprzedawców i jeden twierdzi że da radę spokojnie w pracy ciągłej, a drugi twierdzi że nie. ...a Ty chciałbyś wierzyć, temu który sprzedaje kompresor z "silnikiem 2-tłokowym"?!? Po czymś takim, od razu widać, że gość nie ma pojęcia o tym czym handluje. Dzięki zastosowaniu silnika 2-tłokowego urządzenie jest przystosowane...
Rozkręcałem ale nie pamiętam poza tym jak ustaliliśmy to była inna sprężarka . Co do pierścieni to zawsze do nie typów kupuję w HSD . Mają duży wybór pierścieni i zaworków oraz innych części zarówno do sprężarek jak i do silników tłokowych może coś dobierzesz . Mieszkam w B-stoku ale oni mają też swoje sklepy w innych miastach . Uszczelkę pod głowicę...
Konstrukcja i zasada dzialania silnika spalinowego wykozystuje pewien zakres wysokich temperatur i z tego wzgledu potrzebne jest chodzenie elementow silnika, aby zachowywaly swoje wlasciwosci podczas pracy w wysokich temperaturach. Chlodzenie to koniecznosc, mimo ze jest strata energii. Spaliny po wykonaniu pracy w cylindrze maja juz zbyt niska temperature...
Miałem na myśli tradycyjny silnik tłokowy zasilany wodorem. I to jest jeden z głupszych pomysłów na wykorzystanie wodoru, bo nadal pozostaje problem tłokowego silnika cieplnego, który ma same wady. A dojdą kolejne problemy, jak korozja wewnętrzna, chłodzenie głowicy, smarowanie oraz zbiornik na ciekły wodór.
Zależy JAK spalasz ten wodór. W silnikach tłokowych opalanych wodorem z rury wydechowej dostaniesz w „pakiecie” tlenki azotu, ponadto zawsze pewna ilość oleju silnikowego zostaje spalona.
Niedawno przecie gderałem że do smarowania silników tłokowych stosuje się olej. Nie widziałem żadnego przegubu przy połączeniu tłoka z tym prętem co przenosi napęd na prądnicę. Jeżeli tłok nie jest na przegubie to nie pójdzie jak po maśle, nawet jak będzie smarowany.
Niemal w każdej obudowie jest taka dziura. Wyjątek to jak układ posiada hydroshield,ale to przeważnie przy dolotach CAI. To że wydmuchuje to są pulsacje w dolocie wynikajace z pracy silnika tłokowego. Generalnie bilans jest na korzyść ssania.
Napisami do góry
To tak jak pędzenie bimbru i oleju z rzepaku prądem z PV na Saharze i transportu prądu liniami energetycznymi czy statkami i u nas produkcja prądu za pomocą silników tłokowych. Gdzie mniejsze straty poprzez przesył linią energetyczną czy transport statkiem.
Wykorzystanie silnika tłokowo-korbowego o wewnętrznym spalaniu do celów domowych ma sens raczej z akumulatorem, zasobnikiem ciepła i pracą godzinkę dziennie, bo pobór prądu się zmienia, chodzi też o trwałość (na normalnych obrotach około 10000 godzin). Trzeba też zapewnić mu wstępne nagrzewanie (zużywa się przy zimnym starcie). Eleganckim rozwiązaniem...
Witam dostałem temat referatu: Silniki tłokowe i silniki Stirlinga do wytwarzania energii w GR-zasada działania Domyślam sie że chodzi o ich dzialanie do produkcji energii elektrycznej i prawdopodonie cieplnej też ale chodzi i o skrót GR przeszukałem trochę google ale nie mogę znaleźć rozwinięcia tego skrótu
Poszukaj książki: Jan A. Wajand, Jan T. Wajand "Tłokowe silniki spalinowe" WNT. Powinno wystarczyć.
To jest magneto, zabytkowe urządzenie wytwarzające iskrę w silnikach spalinowych. W dzisiejszych czasach można je spotkać tylko w starych tłokowych silnikach lotniczych. Nie ma typowej cewki WN. Naprawa tego urządzenia w dzisiejszych czasach jest wręcz niemożliwa ze względu na brak dostępności części zamiennych. Można założyć drugie magneto, jeżeli...
Podejrzewam że sprężonym powietrzem uruchamia się raczej silniki turbinowe. Akurat rozruch powietrzem to w przypadku silników tłokowych o znacznych pojemnościach rzecz całkowicie normalna. Nie jest to główna metoda rozruchu, a można powiedzieć "awaryjna" w razie, jakby rozrusznik elektryczny zawiódł.
Układ wart dokładnej analizy (coś mi się tak z turbo do silnika tłokowego kojarzy). Z pewnością układ pośredni P2 wygeneruje pewne straty ! Sądzę że że przed zaworem rozprężnym można "zdjąć" ok. 500 W dla mocy 10 kW. Jak widać na pierwszy rzut oka, to sporo tu wymienników !. Myślę że w sumie COP wzrośnie niewiele, tyle że jeżeli równocześnie będzie...
Witam, głowię się nad tematem doboru silnika elektrycznego 3-fazowego, który ma pracować jako prądnica asynchroniczna, podłączona na silnika tłokowego, o którym wiem, że ma 25 KM przy 1800 obr/min. Czyli jego moc to około 18 kW. Czym powinienem się kierować doborem prądnicy, żeby jak najlepiej współpracowała z tym silnikiem i jednocześnie można było...
A znajdzie się ktoś, kto pędził już silniki tłokowe biogazem?
Temat oliwienia silników tłokowych jest tak stary jak prawie długo istnieją te silniki. Maszyna parowa to przecież nic innego jak silnik spalinowy zewnętrznego spalania. Spalane paliwo (drewno,gaz,węgiel) podgrzewa wodę... dalszy ciąg znacie :). Ja swój pomysł oliwienia niejako podejrzałem w konstrukcji silników spalinowych tych typowych (diesla czy...
Dlaczego silniki parowe były tłokowe - bo były prostsze ale już np. w elektrowniach używa się turbin parowych, a nie silników tłokowych do napędu generatorów. Gdzie tkwi problem w silniku tłokowym - w przyspieszeniu tłoka i układu korbowego. Wirnik turbiny porusza się ruchem jednostajnym, natomiast tłoki ciągle przyspieszają, zwalniają i ponownie przyspieszają,...
Opis patentowy: https://api-ewyszukiwarka.pue.uprp.gov.p... Zabawne jest to, że cały pierwszy rozdział dokumentu hejtuje silnik Wankla. https://obrazki.elektroda.pl/1962084400_... Powierzchnia "tłoka" w stosunku do powierzchni trącej jest mikroskopowa porównując do klasycznych silników tłokowych....
Czesc ,to znowu ja;p Jak zwykle mam problem. Z kompresora mojego dziadka nic niewyszło,mam zamiar zbudowac komresor taki do malowania pistoletem elementów motocykla lub małego samochodu narazie amatorsko poprostu chce sie wprawic w lakiernicwie a pózniej będę mysłał o duzym kompresorze Więc Silnik mam taki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8313...
mazutem zasila się silniki tłokowe - właśnie na okrętach niskoobrotowe, o olbrzymiej pojemności i nieprawdopodobnym momencie obrotowym :)
Może być zbyt bogata mieszanka tak jak kolega wyżej napisał ale to wtedy jest problem z czujnikami co wykaże komputer pewnie. Można wykręcić świece i zobaczyć jaki ma kolor jak czarny to mieszanka jest za bogata, jak szary to uboga. Prawidlowy kolor to beżowy, jasny brązowy. Silnik prawidłowo pracuje po rozgrzaniu, nie szarpie, równo pracuje? Ma prawidłowe...
Nic takiego nie było stosowane, przynajmniej w silnikach tłokowych.
W przeciwieństwie do silników parowych znanych z lokomotyw czy rewolucji przemysłowej XIXw obecnie raczej wystepuje obieg zamknięty a nie "puszczanie pary w gwizdek" - para po wyjściu z silnika (czy turbiny) trafia do skraplacza a woda jest ponownie pompowana do kotła (czy wymiennika ciepła). Już w XIX wieku istniały parowozy z odzyskiem wody. Pierwotnie...
Sprawność silnika tłokowego na obecne czasy sięga już 45 % a turbiny gazowej ( największych o mocach rzędu 50 tys kW ) około 30 %. Turbina ma natomiast dużą przewagę, jeżeli chodzi o wielkość w odniesieniu do mocy. Jest dużo mniejsza od silnika tłokowego Kolejna zaleta, można spalać w niej rożne paliwa ciekłe i gazowe. To co wlejesz to na tym pojedziesz...
Czy da się wymienić w tym silniku pierścienie tłokowe bez wyjmowania silnika? Mechanik twierdzi że tak, co wy na to panowie?
Czy mowa o tulei główki kobowodu? Jeśli tak to proszę przemyśleć dlaczego tak ma właściwie każdy silnik tłokowy.
Nowoczesne czołgi zamiast silnika tłokowego na paliwo płynne mają turbiny gazowe.
Pod dolny.
Do prawidłowej pracy silnika tłokowego potrzebujemy 14litrów powietrza na litr paliwa i tej proporcji należy się trzymać. Przy takiej proporcji na pewno będzie dymił:ok:
gotowało płyn wyrzucało korkiem chłodnice wymieniono była bardzo zakamieniona silnik pracował na wodzie
I nie da się tego rozebrać? Kolego, jedyne silniki tłokowe jakie znam, gdzie żeby ocenić stan wału i panewek to trzeba się orobić to boxery. Jakieś Subaru, jakaś stara Alfa 145, Garbus albo T2 (ogórek); ale kto go pamięta?
To wszystko zależy od konstrukcji silnika (tłokowy, łopatkowy, śrubowy czy turbinowy. To po pierwsze. Po drugie, nie ciśnienie jest ważne, a wydajność tego źródła sprężonego powietrza - sprężarka, zbiornik? Wysokiego ciśnienia, z reduktorem ? Niskiego, a o dużej objętości ? Właśnie przypomniałeś mi o rzeczach ważnych, których nie napisałem, myślałem...
Witam szukam cześć do silnika suffolk 75g14. stary angielski silnik od briggs&stratton. korpus odlany żeliwny i szukam do tego silnika pierścieni tłokowych i tłoka. w celu odrestaurowania tego silnika mam tłok orginalny ale jest wyrobiony na pierścieniu pierwszym ciśnieniowym. oraz pierścieni ale sa bardzo wytarte i pobiera olej. szukam bo może ktoś...
2 sztuki od Ikarusa albo od Jelcza. Taki silnik sobie poradzi.
Na przykład: Tłokowe silniki spalinowe średnio i szybkoobrotowe, Wajand, wydanie drugie zmienione, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne: strona 97
A jak myślisz, czemu w energetyce profesjonalnej pracują turbogeneratory a nie silniki tłokowe napędzające prądnicę? Sprawność tego, co usiłujesz wymyślić zamykała by się w granicach pojedynczych %.
Więc silnik od t-34 raczej odpada, ale może faktycznie jakiś mały silnik tłokowy od motoroweru dało by się przerobić, przy okazji skrzynia biegów by była.
Przecież to jest typowy silnik do sprężarek tłokowych, posiada dwa oddzielne uzwojenia wewnętrzne połączone w gwiazdę dla mniejszych sprężarek i w trójkąt dla dużych i pracujące równolegle, wykorzystuje je się do rozruchu z tzw. uzwojeniem częściowym. Nie jest możliwa zmiana napięcia przez zmianę połączeń, taki silnik musi mieć jedno napięcie. Aby stosować...
To bardzo zły objaw. powodów może być kilka: któraś świeca nie ma iskry i mieszanka dostaje się do miski olejowej poprzez nadmierny luz na pierścieniach tłokowych (spadek mocy silnika, powiększający się stan oleju.
Sprężarkę mam dwu tłokowa, silnik tez juz mam, zawór zwrotny itp. pozostało przyspawać mufki i zrobić mocowanie silnika i sprężarki, pytanie tylko o to spawanie?
Peugeot L76 z 1914r? 4 zawory na cylinder. W okresie międzywojennym całe mnóstwo. O silnikach lotniczych nie wspominając. W latach '30 zawory wydechowe chłodzone sodem występowały w silnikach lotniczych (pierwszy z brzegu BMW 801). Silniki tłokowe dalej opierają się na udoskonalonych rozwiązaniach sprzed ponad pół wieku. Co do ślepej uliczki, to się...
Elektrochemiczna produkcja wodoru jest nieefektywna energetycznie. Więcej energii (elektrycznej) włożysz w wyprodukowanie wodoru niż uzyskasz energii (mechanicznej) w procesie jego spalania w silniku tłokowym.
Będzie to silnik jedno tłokowy.
To jest jeden z prostrzych silników. Podstawa każdego silnika tłokowego to sprężanie, paliwo i zapłon. Ten silnik nie jeat bardzo skomplikowany. Jeżelo problem występuje podczas rozgrzewania więc należy użyć lexii i obserwować parametry od zimnego silnika tj kąt wyprzedzenia zapłonu, wartość lambda, czas wtrysku i temp płynu oraz temp powietrza. Po...
Kazimierz Niewiarowski: "Tłokowe silniki spalinowe"
Rzuuf a co ja mam liczyć? Na przejechanie 100km rowerem wystarczy mi butelka wody. :D A te silniki z MDI to już na starcie były nietrafionym pomysłem bo są to niewydajne silniki tłokowe.
Nie tylko w dieslach też widziałem. Dodano po 4 Może i nie w końcu tylko jestem mgr inż mechanikiem z specjalizacja silniki spalinowe. To tak na marginesie, a nam chodzi o poprawę sprawności silnika tłokowego poprzez podanie dodatkowego czynnika pochłaniającego energie cieplną i poprzez rozprzężenie zamianę na pracę mechaniczną. W silnikach Pb problem...
Teoretycznie woda może krążyć w układzie zamkniętym, tylko wtedy potrzeba jakiejś formy chłodnicy żeby tą parę skroplić. No i kolejna kwestia, potrzeba pompy która tą skroploną parę (wodę) wpompuje do wytwornicy pary. Wtedy powstaje obieg Rankine'a. A skąd weźmiesz parowy silnik tłokowy? Wiesz że taki układ będzie miał przy dobrych wiatrach 20% sprawności,...
Masz i nie masz racji , owszem ilość ciepła się nie zmieni ale sprawność silnika przynajmniej w założeniu , sprawność silnika tłokowego jest mała i całe ciepło jak piszesz idzie w otoczenie . Teraz już nikt nie robi badan bo są kosztowne i i tak ropa się kończy itp.
Pierścień jest dobrze założony, zobacz że podobny promień ma również tłok. Spotkałem sie już z takim rozwiązaniem ale za nic nie mogę sobie przypomnieć w jakim to było silniku. Na pewno coś rolniczego/budowlanego.
Nie osiągniesz takiej współpracy przy węglu Jest pewne rozwiązanie, wciąż w fazie testów, ale bardzo ciekawe - niedawno natknąłem się na artykuł dotyczący zasilania silników ZS paliwem zrobionym z węgla: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zawiesina_... yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.e... Zasilając takim...
mam zapłon na tyrystorach sterowanych cewkami a nie przerywaczem ,silnik dwu tłokowy
panie kolego ...... wymieniłem w silniku pierścienie tłokowe bo silnik u poprzedniego właściciela został przegrzany i nie miał sprężania...... Szanowny panie jeżeli silnik został przegrzany to oprócz wymiany pierścieni i tuleje trzeba wymienić, i uszczelkę pod głowicą. Trzeba przyrządem sprawdzić ciśnienie w cylindrach.
Przejrzałem i faktycznie nie jest za kolorowo, ale też w tych nowo budowanych, w samych Chinach powstaje obecnie 26. Oby nie były jak większość ich wyrobów-"chińszczyzna" Co do magazynowania energii, to Amerykanie wymyślili sprężanie powietrza, potem napędzanie silników tłokowych.
Normalne. Zużycie w normie i nie ma się czym przejmować. A tym kolegom, których samochody nie zużywają wcale oleju na dystansie 15 tys. km, gratuluje, zarówno udanego zakupu, jak i znajomości zasady działania silnika tłokowego.
Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy w warunkach domowych mógłbym wybić tuleje tłokowe przy silniku parkinsie 3 cylindry?
Panowie, z turbinami to jest tak, że opłaca się je stosować od określonych mocy, z tego co pamiętam to gdzieś tak od 150 kW wzwyż (mocy ciągłej). Przy małych mocach idealne są silniki tłokowe. Jeśli zaś chodzi o uniwersalność paliwową - zainteresujcie się, koledzy tzw. "zgazowaniem" paliw stałych i płynnych.
Heh... dobre :lol: a co ten dysk napędza Ci silnik tłokowy, że cylindry musisz naprawiać :lol: Nie wierz w te programy, a jak bardzo chcesz to użyj przycisku Szukaj. Może najpierw wspróbuj wyzerować dysk programem producenta.
A jak wygląda taki odparownik? Szczerze mówiąc wszysko z czym się spodkałem w necie to były odparowniki gaźnikowe do silników tłokowych. Sądze że nie miały wiele wspólnego z takim elementem. Jakbyś dysponował jakimiś zdjęciami czy rysunkami i zamieścił jej tutaj publicznie (w celu obejżenia przez wszystkich) to byłoby fajnie :) .
Kolego masz silnik 2T, więc sprawdź jakie ma ciśnienie w cylindrze, bo może np. uszkodzono pierścienie tłokowe (popękały przy składaniu). Sprawdź, czy podczas składania silnika założono klin dla koła magnesowego, bo ma to wpływ na ustawienie punktu zapłonu.
Pomysł luster parabolicznych, grzania tym wody, sterowania na słońce, robienia pary i innych cudów uważam za kompletnie odjechany, Masz 100 % racji i wielu przedmówców też tak to oceniło. Wystarczy wziąć pod uwage sprawnośc parowego silnika tłokowego i cała reszta już nie warta dyskusji . No ale bić pianę można w nieskonczoność . :cry:
Jaki kod silnika ?
Nie wiem co by było gdyby na przykład gazem ziemnym zasilać silnik spalinowy (tłokowy bądź turbinowy), którym następnie napędzać kompresor pompy ciepła. Z tego co pamiętam są takie pompy ciepła.
Okej zaraz podłacze ten silnik przez ręczny przełącznik gwiazda/trójkąt nie wiem tylko, czy różnicówka nie będzie mi wywalać przy przełaczeniu w trójkąt. Drugą sprawą jest to, że gdy zastosuje silnik 7,5kW o prędkości 1445obr/min zdjęcie tabliczki znamionowej poniżej, to, aby na kompresorze uzyskac prawidłową prędkośc 920obr/min musiałbym zastosować...
Przede wszystkim stan blachy. Unikałbym na Twoim miejscu silników cztero-tłokowych - czy to Diesel czy benzyna.
Witam. Posiadam silnik 5,5 kW. Bez obciążenia rusza mi w trójkącie bez problemu. Kiedy założyłem go do kompresora 3-tłokowego, wybija mi przy starcie bezpiecznik B25A. Wiem, że powinien być C25A i wymienię ten bezpiecznik. Ale obawiam się, czy przy nabitej butli 6 bar silnik będzie mi ruszał nawet na bezpieczniku C25A. Rozwiązaniem byłby układ ∆Y automatyczny,...
Witam Chciałbym sie dowiedzieć z jakim momentem obrotowym dokręcić głowicę w silniku "perkins 4p" znalazłem jak dokręca sie w 3 tłokowym, czy jest jakaś różnica 4 a 3 tłokowym?
Mam jedno pytanie czy ktoś jest w stanie przeprowadzić a rachunek ekonomiczny b przepływ masowy z prognozowanym zużyciem drewna c wyliczyć cas niezbędny do obsługi tego zestawu Tylko z konkretami typu: 1Kw to X kg drewna, Y odpadu, Z czasu potrzebnego na obsługę, do zasilania trzeba będzie drewna o jakości takiej... itp? I jeszcze jedno Dlaczego silnik...
Witam Ten silnik ma dużo negatywnych opini pare osób opisuje że on ma zawyżoną moc. Wiem że te chinskie wynalaski maja nawet aluminiowe uzwojenia. Więc chyba wszyscy sie zgodzimy silnik do wymiany albo sprężarka wymiana na 1 tłokową , nie wiem ile autor potrzebuje powietrza . Pozdrawiam
do zasilania silnika używa wyłącznie węglowodorów Dodajmy, że węglowodorów, które wytworzyła natura. Czad musimy wyprodukować, poświęcając na to energię (paliwo). Czad jest produktem niepełnego spalania węglowodorów. Przy czystym spalaniu węglowodorów, czad nie powinien powstawać. Jak już powstanie, można go dopalić, ale to było problemem prymitywnych...
Sprawdzałem zawór chodzi bardzo leciutko, nie wiem czemu powietrze się wydostaję przez odprężnik zanim zrobiłem podłączenie agregatu na zwykłym silniku tłokowym chodziło normalnie. Nic nie ruszałem oprócz podłączeń kabli pod wyłącznik ciśnieniowy. Jaka jest zasada działania odprężnika ?! Jak on współgra z zaworem zwrotnym i wyłącznikiem ?!
Trzeba było od razu pisać że chodzi ci o spalinowy czterosuwowy silnik tłokowy . W warunkach domowych mało realne aby taki zrobić bez dostepu do dokładnych obrabiarek do metalu . Może sie zainteresujesz silnikami stirlinga też fajna zabawka i prostsza w wykonaniu . Tu masz fajną stronkę o tych maszynach http://www.stirling.fc.pl/
co do katalizatora to jest sumienie każdego z użytkowników natomiast strumienica ma zastosowanie np. w silnikach samolotowych napędzanych silnikami tłokowymi bo jej pozytywne działanie jest w wąskim zakresie przepływu gazów, a co za tym idzie określonych obrotach silnika poniżej i powyżej wyliczonych przepływów gazów (obrotów) jest przeszkodą dla spalin.
Silniki sportowe używane w wyścigach to specjalne konstrukcje i paliwo... oglądałem z rok temu na discovery że sprawność sięga tu do 60%. Najlepszy silnik tłokowy na świecie ma sprawność 54.4%. Najsprawniejszy w osobówce coś na poziomie 42%. W silnikach sportowych sprawność (to samo co jednostkowe zużycie paliwa) nikogo nie interesuje...
Kolego nie podałeś parametrów silnika, ale w przypadku kompresora 2-cylindrowego będziesz musiał zamontować silnik "mocniejszy". Jeśli masz instalację siłową, to zastanów się nad silnikiem 3-fazowym.
Dzięki phanick, nie wiedziałem czy tak to mogę obliczyć, ale była to moja pierwsza myśl. KMal, ok, masz racje nie potrzebne straty, poprostu wydawało mi się, że łatwiej będzie sterować silnikiem elektrycznym, w dodatku łatwiej będzie zasilać osprzęt. Wspominając pana Georg'a Stephenson'a chcesz dać mi do zrozumienia, że silnik tłokowy będzie w tym przypadku...
piocze Chcesz sam zbudować taki silnik? Możesz jeszcze spróbować z ogniwami peltiera. Ale sprawność niestety tylko około 3% nie powala, a i cena nie mała. Pozostaje również stary sprawdzony silnik parowy tłokowy oraz turbina parowa. Tylko z parą nie ma żartów.
Nie powiedziałem że Honda nie zrobi wrażenia, czytaj ze zrozumieniem. A gdzie ja powiedziałem, że to powiedziałeś? Czytaj ze zrozumieniem. To akurat moje zdanie, i basta. LPG + Vtec? Nie ma problemu, a w czym ma być? Przecież to zwykły silnik tłokowy.. A jaki miałby być silnik w tej Hondzie? Parowy? Muszę mówić, że różnie czasem bywa po kilkudziesięciu...
Można bo osprzęt pasuje, ale, silniki TD mają mocniejsze korbowody i dodatkowe smarowanie swożni tłokowych, a po za tym trzeba zmienić:kolektor wydechowy i ssący,doprowadzić i odprowadzić smarowanię turbo. Roboty sporo, a silnik może szybko paść. Odradzam.
A cóż to za silnik, tajemnica ?
W obecnych temp. musi zapalić bez świec. Uszkodzone są wtyskiwacze lub potrzebny będzie remont silnika - pierścienie tłokowe.
No przecież to mierzą na przeglądzie chyba Na przeglądzie mierzą skład spalin (dla CO zawartość poniżej 0.3% w spalinach, itp) a normy emisji są w g/km (wyemitowane gramy na przejechany kilometr). Swoją drogą to jedna z większych głupot współczesnej motoryzacji. Przecież tlenek węgla, dwutlenek węgla to "naturalny" proces spalania... wszystkiego. Z...
Do czego słuzy pomiar temperatury i jaki moze mieć wpływ na pracę silnka pracując w tym miejscu czyli za IC Kłaniaja się podstawy fizyki czyli wpływ temperatury na gęstosć powietrza. A jak sie ma gęstosc powietrza do pracy silnika to juz podstawy działania silnika tłokowego Zachęcam do lektur :D
Chcesz docierać łożyska? Nowy silnik możesz pokręcić z połową a następnie z pełnym obciążeniem (1/2:1/2 czasu pracy) 5-10min. i pozostawić do wystygnięcia. Będziesz mógł określić czy zbytnio się nie nagrzewa i ewentualnie dodać do korpusu silnika radiator. Docieranie ma sens w silnikach tłokowych tak by właściwie "wyszlifować" gładź cylindrów. Skoro...
Witam Proponuję preprowadzić następujące czynności: 1.po nabiciu do 2 atm. sprawdzić czy smok sprężarki zasysa powietrze,jeżeli nie to winny jest zaworek wdechowy 2.każdy silnik tłokowy musi mieć tzw.odmę-otwór przez który wchodzi i wychodzi powietrze napędzane dolną częścią tłoka.Najczęściej to korek wlewu oleju spełnia taką rolę.Jeżeli powietrze "ucieka"...
Mnie też podoba się samochodzik mały ze zbiornikiem powietrza 90 m³ pojemności. Sama radocha. Owszem miałem styczność z ciśnieniem 400 (ówcześnie kg/cm³) i szybkie napełnianie to trochę umowne już nie mówiąc o takiej pojemności (zapewne chodzi o litry). Po prostu zawory zamarzają. Poza tym istnieją w praktyce silniki tłokowe uruchamiane powietrzem....
Najmniejsze jednostkowe zużycie paliwa, czyli najwyższa sprawność energetyczna silnika tłokowego, występuje zwykle w okolicach prędkości maksymalnego momentu obrotowego. Tutaj widać z wykresu, że będzie to ok. 2000+ obr/min. Przekładnia pasowa ma niezbyt wielką sprawność z powodu ciągłej pracy odkształcania paska - okresowego gięcia i rozciągania....
Nie tylko to się zmienia. Pierścień wcale się nie zmieni w owal. Zaś owalizacja cylindra jest normalnym skutkiem pracy silnika tłokowego i wynika z jego konstrukcji. Zakładanie nadwymiarowych pierścieni do tłoka nominalnego to naprawa na odpiernicz i tyle. Bo zmienia się chociażby głębokość osadzenia w rowkach. Pierścienie nadwymiarowe nie są li tylko...
Wykonałem prototyp silnika tłokowo-turbinowego i obecnie poszukuję rozwiązania, jak połączyć dwie cewki z Fiat 126p el jednym przewodem do świecy. W tym silniku jest tylko jedna świeca i zapłon potrzebuję co 180°. Wał jest przystosowany do zamontowania koła pasowego z Fiat 126p el, który ma trzy wpusty. W tym Fiacie jeden pełny obrót koła pasowego daje...
Z treści Twojego postu wynika, że masz mierne pojęcie na temat działania silnika dwusuwowego.
Schemat dokręcania wału korbowego i korbowodów silnik Hyundai Matrix 1.5CDRI TRZY tłokowy
ale tłoki można pospawać żeby były płaskie A blok można przeciąć i ustawić w V. Albo odlać nowy. Wał też można z drutu wygiąć i w ogóle wszystko poprzerabiać tak, że z silnika tłokowego wyjdzie sprężarka śrubowa... W ogóle wiesz, co chcesz i jak chcesz? Bo na razie to są jakieś nierealne chciejstwa i bredzenia, do tego nie poparte jakąkolwiek wiedzą...
Mimo, że entuzjasci silników na wodór nie czytają zwykle nic, oprócz hymnów pochwalnych na temat wodoru, polecam łaskawej uwadze kolegów ten link: http://www.fuw.edu.pl/~szczytko/NT/Spraw... . Dodatkowo: WSZYSTKIE silniki spalinowe mają sprawność nie przekraczajacą 50% (najwyższą ma turbina gazowa), podczas...
Jest w tym trochę prawdy, ale tylko trochę, przy wyższych obrotach smarowanie rzeczywiście jest lepsze, ale w tym samym czasie elementy współpracujące ze sobą pokonuję odpowiednio dłuższą drogę (więcej obrotów/cykli pracy). Poza tym "co za dużo to niezdrowo" powyżej pewnej prędkości wzrastają opory ruchu (tarcie) na tyle, że sprawność silnika spada....
Widzę że temat zmierza do dyskusji która już była i padły też ciekawe argumenty: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic96... Jak dla mnie elektryczne silniki tłokowe to ciekawe rozwiązanie w makietach modelarskich, z racji wyglądu i generowanego dźwięku, ale na pewno nie uzyskają sprawności nowoczesnych silników elektrycznych, z racji powstających...
A próbowaliście określić sprawność takiego silnika?
to chociaz podac kilka potencjalnych powodow Jakiś element w układzie tłokowo-korbowym.
Mój silnik spala 15l paliwa tylko 5 coś tam napędzają reszta grzeje okolicę. I tu przydał by się Ruuf, bo twierdził, że 15 kW wystarczy by poruszyć samochód. Czyli sinik 3-5 kW to jedna trzecia od 110kW. Czyli 5l paliwa. Czyżby się pomyliłem? A pewno, że 15 kW wystarczy. Od kiedy mam mydelniczkę (Nissan Leaf) to dokładnie wiem ile mocy idzie na silnik...
piece tłokowe pierścienie tłokowe sprężarki tłokowe
iskry nagrzeje pw3015 unitra rozruchowy danfoss
echosonda lowrance polecane odkurzacze
Schemat transformatora trójfazowego Einhell MIGOMAT 160 SGA Dobór bezpiecznika 3-fazowego 48V 5000W