Ja bym wyjął cały stator, wyczyścił styki (wszystkie), po złożeniu magneto nie ma prawa o nic ocierać! Musi być luz... Może masz klin za wysoki i magneto "krzywo" wchodzi na wał (stąd ociera). Skoro wymieniałeś już z pół zapłonu to może wina jest w samych kablach - podłącz na krótko, wypnij z cewki WN przewody i pociągnij w ogóle poza motorem... Kolejny...
Już kupiłem używaną cewkę 12V do Simsona. Nie popieram z dwóch powodów: 1. W Simsonach tzw. elektronikach stosowano najpierw cewki 6V, takie jak w MZ, a potem specjalne małe cewki z napisem EMZA. Także lepsza jest cewka WN 6V, a nie 12V. 2. Używane cewki to spore ryzyko nieprawidłowego działania. Modułu bym nie kupował, tylko za kilka zł kupił elementy...
Witam, jest przy przerywaczu odsrodkowy przyspieszacz zaplonu moze, bo nie wiem ? Jesli jest, to zaplon wg instrukcji - powinien byc 1,5 - 3mm przed 'ZZ' tloka i teraz zalezy od sprezania, jesli fabrycznie silnik mial ok. 7 : 1, czyli byl na benzyne 74 - 80 Oktan, to moglo byc w instrukcji podane np. 4,5 - 5,5 mm maksymalnego wyprzedzenia zaplonu [...
Napisz coś więcej. Jaki Simson? Jaki silnik? Zdjęcia aparatu zapłonowego pomogły by więcej. W jakim stanie jest przerywacz zapłonu? Czy masz ściągacz do koła magnesowego?
Witam mam problem,otóż w moim simsonie nie ma iskry,zostało w nim wymienione obie cewki zapłonowa i WN,kable są w porządku,napięcie w fajce jest ale bardzo słabe, i iskra na świecy nie może "przeskoczyć" co może byc tego przyczyną??
Słaby zapłon, niska energia iskry, stąd problemy ze świecami zapłonowymi innej produkcji. Jeśli świeca jest zakopcona czarną sadzą, to nieprawidłowa regulacja gaźnika. Anale swego czasu były sprzedawane z dyszą biegu jałowego #39, większą niż katalogowo. Świeca NGK do Simsona to B8HS, ale lepiej kupować wersję z rezystorem przeciwzakłóceniowym BR8HS.
Witam Jak niby bez miernika to nie woda . Wymiana cewki może pomóc jak uszkodzona lub koła magneta. Może straciło magnetyzm słaby magnes . A iskra jest dobra pali dobrze? LED można założyć ale tylko z homologacją .
Kolego uszczelniacze wału w silnikach 2T mają wpływ na jego uruchomienie a nie na wielkość kompresji w cylindrze. Uważam również, że zmierzona przez Ciebie kompresja jest za niska i może wystarczyć jedynie do uruchomienia silnika, ale dojazdy, to już nie - silnik będzie po prostu za "słaby". Sprawdź dokładnie ciśnienie w cylindrze dając "pełny gaz"...
Witam Wcześniej pisałem o tym problemie w tym temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17... wkurzyłem się i kolega kupił nową cewkę zapłonową, i tu jest iskra, ale bardzo mała i przy mocnym kopnięciu . Co jest nie tak ? Na starej cewce jest bardzo dobra iskra, przy słabym ruszeniu startera, a jak się mcno kopnie iskra ginie, a na tej nowej...
kondensator wymieniony, a model gaźnika??? nie wiem. ale już chodzi, przerwa na platynach się przesawiła i świeca miała przebicie. ale jest słaby... czego to może być przyczyna? <pękł pireścionek:/>?
Można spróbować sprawdzić iskrę na cewkomodule od Piaggio, lecz nie gwarantuję że nie zostanie on uszkodzony przez uszkodzony stator. Taki cewkomoduł od Piaggio niezbyt nadaje się jako zamiennik cewkomodułu PVL (brak ogranicznika napięcia). Ale jak wcześniej napisałem, problem jest z cewką zasilającą na statorze. Przy zwarciach międzyzwojowych generowane...
Jak się dusi po otwarciu gazu z obrotów biegu jałowego, to masz zużyty uszczelniacz od strony zapłonu i ew. nieszczelność komory korbowej silnika. O ile można wykluczyć zapłon. Jak wygląda stan pozostałych części silnika? Wydech, filtr powietrza, cylinder, tłok, łożyska wału korbowego?
Jeśli opisałeś go dobrze, to jest to najprawdopodobniej tzw "elektronik", z elektronicznym zapłonem. Jest świetny poradnik do tego iskrownika i jego diagnozy: http://simsony.net/showthread.php?t=3678 Pozdrawiam.
Zmierz jakie jest napięcie na cewce świetlnej. Ładowanie i stop jest przecież z innej cewki. Odwinięcie kilku uzwojeń powinno załatwić sprawę. Do czego jest potencjometr na module? po schemacie modułu zapłonowego jak i po obserwacjach można dostrzec że jest on do regulacji "siły" iskry. - z impulsatora przez potencjometr 100R + rezystor 82R na wysterowanie...
Założę nowy świece bo ta mi się wydaję że ma trochę za słabą iskrę
Tak wygląda koło magneto Miałem dwie cewki jedna od zapłonu a druga od światła, jak się spaliła cewka od zapłonu to pod cewkę od świateł podłączyłem zewnętrzną cewkę zapłonową wysokiej mocy (butelkowa) i uzyskałem iskrę, tylko teraz mam problem z zapłonem już mam dość ustawiania zapłonu, zrobiłem wszystko tak jak trzeba, odległość na przerywaczu, nie...
Simson pali bez problemu o kopa na świecy F65, a gaśnie na F95. Masz słaby zapłon. Wartość cieplna iskry nie ma wpływu na łatwość uruchomiania silnika, chyba że izolator świecy był pokryty sadzą (zgaszony silnik był nierozgrzany, pracował tylko na biegu jałowym).
Kolego xbandy zakładam że przewody przy module nie zostały pomylone to jedną rzeczą co nie została sprawdzona to cewka zasilająca moduł[cewka obwodu pierwotnego układu zapłonowego],morze być słabe zasilanie lub całkowity jego brak.Cewka znajduje się w układzie iskrowym silnika i niema już nic innego Simson musi pałić.
Ok dzięki o to mi chodziło - z przepustnicą już próbowałem, z resztą zalewanie występuje dopiero wtedy, gdy dłuższy czas próbuję go rozkręcić otwierając przy okazji przepustnicę na maksa, w chwili desperacji zwiększałem nawet dawkę paliwa i podkręcałem obroty biegu jałowego i wtedy zazwyczaj ją zalewało. Nie jest to więc bezpośrednia przyczyna a co...
Proponuję sprawdzić akumulator oraz ładowanie.
Spróbuj zakręcić kranik i pchać na biegu bez ssania, manetka na full. Objaw jakby zbyt wysokiego poziomu w gaźniku, lewe powietrze (przez simeringi) lub słaba iskra.
Witam. Dzisiaj mój tata za swoje pieniądze kupił nowy moduł, który od razu założyłem i jak sprawdzałem iskrę, to była duża i niebieska. No więc założyłem na silnik i próbuje odpalić na kopa. Bez rezultatu. No więc odkręciłem świece i sprawdziłem iskrę. Była w dalszym ciągu duża i niebieska. Założyłem z powrotem świecę i znowu spróbowałem na kopa odpalić...
Odkręć od cewki butelkowej 2 kable [ cewka butelkowa pod bakiem ] od masy i iskrownika sprawdź czy z nich wychodzi prąd jeśli wychodzi ale jest słaby to sprawdź czy kable w iskrowniku nie mają luzu czy są dobrze przylutowane do iskrownika. Jeśli z iskrownikiem i kablami na iskrowniku wszystko ok to cewka butelkowa do wymiany , lub masz coś z powietrzem...
Coś mi tu nie gra ? Skoro cewka zasilająca jest 6-cio voltowa to czemu cewka WN jest na 12 V. W takiej konfiguracji będzie bardzo słaba iskra . :|
nie koniczenie wystarczy ze koło magnesowe przesunie sie o troche i juz iskra pojawia sie w złym miejscu. iskra jest ale jest złe spalanie i jak sie doda gazu na fula to silnik zaczyna przerywać. tak zdarza sie czesto mi to przytrafiło sie juz kilka razy bo koło zawiesiło sie w pewnym miejscu a iskra i tak była, zapalic zapali ale z trudem i zazwyczaj...
Skuter to Simson Star 50 (SRA 50, silnik Morini FM 50 D) nigdzie indziej nie widzę żadnej cewki (nawet na schemacie), później jest tylko moduł. Ze skuterem mam taki problem, że nie chce odpalić, a jak już odpali to jest słaby, przerywa. Sprawdziłem cały układ paliwowy, trochę powymieniałem, nawet moduł dałem nowy, i teraz się zastanawiam, czy winowajcą...
wymieniłem wszystkie cewki w moim simsonie w silniku bo miałem słabe światła simson zaczął jeszcze lepiej palic i równiej chodzic ale tego samego dnia po przejechaniu 4 km zgasł, okazało sie ze to modul poszedł. rozebrałem go przyjrzałem mu sie mam simsona enduro elektronik 6 v, wymieniłem w nim na nowe kondenstor 400 v 1 uf , tyrysor na 4 amper, diody...
Kolanko nie jest zapchane kompresja jest dobra a iskra też ok.Gaźnik jest często czyszczony.A jeśli chodzi o to nie odpisywanie to jest to spowodowane słabym internetem.
ustaw zapłon
Ściągacz też warto sobie kupić. I garść klinów, bo te lubią lecieć przy słabo skręconej nakrętce i źle ustawionym zapłonie.
Rzeczywiście ta iskra jakaś słabsza niż wcześniej. A kabel i fajka oraz świeca zmienione na nowe
Nawet jeżeli źle dobrana to problem nastąpi po bardzo mocnym rozgrzaniu silnika. Oryginalnie z iskry to F100 Z kompresją może być słabo
Myślę, że problemem może być zbyt słaba energia iskry, aczkolwiek gaźnik może przylewać silnikowi. Radzę zacząć od sprawdzenia długości iskry.
Znowu ciekawosc mnie pozera co to sa obroty eksploatacyjne ,bo ja mam modul jezdze na nim kilka lat niby org.ale nie ma nic on w sobie czym mógłbym regulowac,kiedy pierwszy raz uslyszalem o reg.modulu obejrzalem go wzdluz i wszerz i nic nie ma Jak nie masz elektronika to poniższy wywód opuść Tyrystorowy zapłon kondensatorowy jest ładowany poprzez styk...
Witam wszystkich. Mam problem z moim Simsonem. Zimny ładnie zapali,przejadę kilka kilometrów, dzieje się coś dziwnego a mianowicie ginie iskra lub jest bardzo,bardzo słaba. Simson zaczyna przerywać w czasie jazdy za chwilę gaśnie. Gdy próbuję go odpalić strzela w tłumik. Gdy już uda się go odpalić dam gaz do oporu strzela w tłumik,nie da się jechać....
W silnikach dwusuwowych długość i pojemność okladów dolotowego i wydechowego ma ogromne znaczenie, o wiele większe niż w czterowsuwach. W skrócie: zmniejszanie długości układu przed przepustnicą przesuwa obroty momentu maksymalnego i mocy maks. na wyższe. Podobnie z wydechem. Jawki 50, Simsony kupowane w polsce w latach 80-tych, nawet ogary 50(typ200)...
Mój upór wynika m. in. z tego, że cały sens posiadania przez mnie tego motorka polega na tym, że lubię sam go naprawiać i przerabiać. Nie wynika to z chęci zaoszczędzenia forsy na mechanika, tylko jest częścią "zabawy". Dziękuję Ci jack63 za tak szeroką gamę propozycji i wierz mi, że wszystkie bym je sprawdził. Dzisiaj jednak mnie olśniło i znalazłem...
To słabo kombinujecie, bo zapłon w Simsonie pracuje bez akumulatora, a moduł zapłonowy potrzebuje przewodów czerwonego i niebieskiego ze statora.
A jaki masz napięcie znamionowe w instalacji 6 woltów czy 12 woltów bo może masz cewkę na 12 wolt a podłączasz ją napięcie 6 woltów i wytwarza się za małe pole magnetyczne energia magazynowana w polu magnetycznym samoindukcji jest słaba i iskra też.
Silnik jest już dotarty. Ma przejechane koło 200 km. Silnik był składane z części zakupionych na allegro ze sklepu 4 motor, rzekomo części są mza (Niemieckie) ale czy one są niemieckie czy chińskie tego nie wiem. Z silnika zostały tylko stare kartery. Raczej silnik nie może się zacierać bo luźno pracuje tłok. Wymieniłem już trzy cewki wn i cały zapłon...
Wiem ze odpisywanie po 9 latach to trochę długo, ale może komuś się to przyda bowiem opisana przypadłość jest częsta w mikrociągnikach vari. Sam mam sprzęt vari prod 1990 z pełnym osprzetem bez przyczepki, jednostka napędowa DMJ 315 jak mnie pamięć nie myli. Miałem podobne problemy jak opisał kolega. Dość dziwne zresztą i nietypowe - wskazujące właśnie...
Przerwa na przerywaczu ustawiona? Jest taka szkoła, która mówi, że przerwa ma być minimalna - efekt to trochę mocniejsza iskra i mnóstwo zakłóceń. Iskra jest biało niebieska i silna, czy czerwona/pomarańczowa? Przerywacz nie ma luzów?
Przepustnica nie była otwarta. Simeringi nowe. Czy zapłon jest oryginalny to ciężko powiedzieć, zamawiałem wszystko w sklepie z częściami do simsonów. Wymienie jeszcze uszczelkę pod głowicą bo wydawała mi się podejrzana. Najbardziej mnie zastanawia to niskie napięcie rzędu niecałych 3V w szczycie na wejściu cewki butelkowej, czy ono nie jest aby za...
Jaki zapłon? Platynki czy elektronik? Słaba moc iskry, niski poziom paliwa w gaźniku, zapchana dysza główna. Zobacz co się dzieje jak dasz troszkę ssania, minimalnie.
Proponuję wkręcić suchą świecę i spróbować zapalić go na pych (1 bieg najlepiej). Można włączyć trochę ssania. Może jest sporo oleju w karterach po remoncie i zalewa świecę. Jak świeca mokra - słaba iskra, za dużo paliwa lub olej gdzieś zaciąga (może simmering na wale od sprzęgła). Jak sucha - brak paliwa.
Ta cewka z VW ma wbudowany moduł zapłonowy (3pin wtyczka), ale nie tu jest problem. Uzwojenie pierwotne ma małą rezystancję (impedancję) i jak masz zapłon z przerywaczem, to go zniszczysz, a jak cdi to iskra będzie słaba. Jeśli już koniecznie chcesz użyć cewki samochodowej to poszukaj od starej wersji malucha z kopułką i przerywaczem
Mechanik z 20 letnim stażem i nie może sobie poradzić z "głupią" WSK... a wypowiedzi moje są głupie. Szczelność i iskra to bzdety. A może wymyśliłeś inny rodzaj silnika, który nie potrzebuje szczelności i porządnej iskry? Poczytaj forum. Jakieś dwa miesiące temu był temat z Simsonem, który pracował tylko przy wyprzedzeniu 45o! Po kilkunastu postach...
Witam Zrobiłem moduł do Simsona z zapłonem SLPZ wg poniższego schematu (tak wiem że jest przeznaczony do pojazdów w wewnętrzną cewką WN opis poniżej) : http://obrazki.elektroda.pl/2219235200_1... Z tym że : -Zasilanie CDI mam z cewki którą nawinąłem przy rozruchu daje 120-130V -Kondensator główny mam 1u 400V -Brak rezystora 2.2k 2W (wg...
Tym razem ja muszę poprawić kolegę mpczapskiego, bo przerwa przerwywacza w pozycji rozwarej ma wynosić 0,4mm. Natomiast przy ustawianiu zapłonu iskra wytwarzana jest gdy przerwa ma około 0,03mm. Ustawia się to za pomocą folii aluminiowej włożej między styki. W momencie gdy ma być iskra folia musi się swobodnie dać wyciągnąć. Co do kondensatora to mogę...
Witam Moim zdaniem Elba 12V do akku i cewki 6V jest pomysłem nietrafionym. 1019205 Odpisuję może lekko nietrafnie bo mnie to dotyczy: Wiadomo że moduł zapłonowy w simsonie jest rozdzielony ze stroną ładowania. Może być stykowy lub elektroniczny. U mojego simsonka SR50/1 (z tabliczki znamionowej). Chwała za to że to dwie odrębne rzeczy. Te simsony są...
A czy moze byc to wina gaznika lub zimeringow. Po takim okresie postoju? Może być winna i to jeszcze paru innych rzeczy , ale najpierw podstawa (iskra) a później szukamy dalej. Iskra ma być cały czas a nie , że raz jest mocna a za chwilę słaba lub brak.
No jak nie mógł odpalać to może zapłon przestawiony ale sprawdzałeś ustawienie? Miałem raz taki przypadek, ustawiałem na znakach co wcześniej było ok, myślałem że kondensator. Wymieniłem i to samo. Okazało się, że zapłon źle ustawiony. Palić palił różnie. Drugi przypadek, najczęściej w ogarach. Jak się zagrzał to ciężko było odpalić, winny zawsze był...
Mam taki problem. Spalił mi sie kondensator i mam pytanie czy przy wymianie kondensatora trzeba też nowe platynki? Wątpię żeby kondensator w simsonie się spalił. Oryginał jest na 250V DC, czyli wytrzyma jakieś 178V AC, a tyle napięcia pierwotna cewka zapłonowa na pewno nie wytworzy. Prędzej doszło do przebicia. Kondensator odpowiada za zapobieganie...
Oryginalny przerywacz zużywa się (wypalanie styków, ścieranie ślizgu młoteczka) ja zaobserwowałem, że również blaszane kowadełko rozgina się na skutek uderzeń młoteczka. Przerywacz ma tą wadę, że wraz ze wzrostem prędkości obrotowej wału skraca czas wyzwolenia iskry co czyni ją słabszą. Wszystko to sprawia , że jest zawodny i bardzo szybko się rozregulowuje.
A jak zaraz po odpaleniu wyłączysz ssanie to jest jakaś zmiana? Nie chodzi dłużej? Odpalam na ssaniu, jak odpali to wyłączam ssanie, pochodzi trochę i gaśnie. Dam trochę gazu i gaśnie. Albo bardzo go zalewa albo za słaba iskra i nie spala mieszanki. Tak mi się wydaje. Zauważyłem też, że magneto trochę ociera o cewki, a konkretnie o cewke zaplonową....
Witam, mam problem w niedawno zakupionym simsonie, otóż kupiłem go z bardzo "modzoną" instalacją. Postanowiłem, że zakupię nowy stator i zrobię instalację od zera ponieważ był on uszkodzony. I teraz borykam się z problemem iż nie chce on zapalić. Czy nie wie ktoś może od czego są poszczególne przewody? W wiązce są 4, a wszystkie do zakupienia mają te...
Witam. Mam taki problem z moim Simsonem, że pewnego razu rano odpalam a tu coś tak jakby by był zalany. Ale w końcu dało się przejechać i po powrocie chciałem znowu odpalić simka. Iskra wtedy była ale bardzo słaba. Kupiłem więc nowy moduł. Patrzę czy jest iskra - jest. To zakręcam świecę i kopię. Za pierwszym razem trochę chwycił i natychmiast zgasł....
simson iskra słaby simson iskra iskra simson
klonowania dysków instrukcja kodowania schemat migacz tranzystor
Słabe kręcenie rozrusznika - przyczyny i diagnostyka Fiat Grande Punto 1.4 8V - Przyczyny braku rozruchu