sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu
WItam Sprawdź poziom oleju i kąt wyprzedzenia zapłonu (spalanie stukowe) Pozdrawiam
Sprawdż masę pod obciążeniem np żarówką na ECU piny: A12,D1,D6. Napięcie z sondy lambda względem pewnej masy bezpośrednio na ECU pin D7. Jakie jest ciśnienie paliwa? Dodano po 16 Zbyt duże ciśnienie paliwa może dawać wzbogacenie mieszanki. Przy tylu wymianach części nie pozostaje wiele możliwości. Napisz jak jeżdzi auto w ogóle? Sprawdż ustawienie rozrządu...
sprawdz rozrzad czy jest na znakach
Sterownik faktycznie jest niezbyt dobry, bo go w zeszłym tygodniu musiałem naprawić ;-( Padła dioda zabezpieczająca przekaźnik i nie było w ogóle emulacji sondy. Ponieważ sterownik ów dał mi się przez ostatni rok mocno we znaki poczyniłem już stosowne zakupy i mam nadzieję, że z Bingo-M będzie lepiej ;-)
nic z nich nie kumam. Ma być okolo 6 st przed ZZ na wolnych
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Zmienia mapę wyprzedzenia zapłonu
Cześć, Chciałbym podłączyć Ecumaster DET 3 do swojego samochodu. Tryb pracy to piggiback. Samochód: Astra J 2014 1.4T Kod silnika: A14NEL Sterownik silnika: Delco E78 Znalazłem pinout tego samego ECU, ale dla innego modelu samochodu, w załączniku. Postarałem się przyporządkować sygnały z czujników do wejść ecumastera, ale nie jestem przekonany czy dobrze...
Mam ąstrę z 93r 1,4i C14NZ. Problem polega na tym, że jak sprawdzam zapłon lampą strob. to znak na kole nie jest w jednym miejscu tylko skacze do przodu i do tyłu. Po podłączeniu komputera, wskazuje on wyprzedzenie zapłonu od 9 do nawet 32 stopni, cały czas zmienia się wartość. Kable wymienione na oryg., świece, palec, kopułka są nowe, cewkę zmierzyłem...
Zapłon ustawia się stroboskopem. To auto ma aparat zapłonowy z czujnikiem halla. Na wolnych obrotach wskaźnik na kole powinien zgadzać się z tym na obudowie. Jakie to obroty powinno być w serwisówce. Nie ma potrzeby wyłączać wyprzedzenia które działa przy wyższych obrotach. Gdzie znalazłeś taka instrukcje ustawiania zapłonu w samochodzie?
witam poszukuje programu i interfejsu którym mógłbym zczytaćc online parametry silnika,sygnał z sondy lambda i parametr wyprzedzenia opuźnienia zapłonu opel astra 1 1,6 8v xsz co polecacie ? może cos z obsługa pow windowsa?
No i kąt wyprzedzenia zapłonu na początek do sprawdzenia.
Kat wyprzedzenia zapłonu jest nieregulowany mozna tylko wybrac jedna z dwóch charakterystyk kata wyprzedzenia zaplonu zaleznie od stosowanej benzyny 95 lub 98
A jak odepniesz czujnik temp. podczas pracy to zmieniają się obroty? czy nie ma to wpływu na pracę silnika bo dawka rozruchowa jest zależna od jego temp. Kąt wyprzedzenia zapłonu jest prawidłowy?
U mnie jest buczenie, falowanie bardzo delikatne jak widać, więc można uznać że go nie ma. Na dwóch cewkach to samo (jedna nówka oryginał DELPHI w oryginalnym opakowaniu z hologramem ale z allegro, druga moja oryginał DELPHI fabryczna, samochód z nią był kupiony. Poczekam, może jeszcze się ktoś wypowie. A połączenie między cewką a sterownikiem ? Czy...
Mam jeszcze pytanie odnośnie zależności wskazań . Dzisiaj podczas jazdy na trasie wskazania przedstawiały się następująco: -pozycja przepustnicy 20-21% -przepływomierz 29- 32g/s - ciśnienie absolutne kolektora 41-55kPa - kąt wyprzedzenia zapłonu 21-24 stopnie - korekta długoterminowa 10,2-10,9% - SHRTFT1 -3,1- +1,6 - SHRTFTB1S1 -2-+1 Korekta długoterminowa...
Kąt wyprzedzenia zapłonu sprawdzić.
Poczciwy nanoplex z fiata 126/CC ma 7 pinów i zmianę kąta w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym. Co prawda tylko dwie charakterystyki mapy zapłonu ale zawsze to o jedną więcej. Steruje cewką dwubiegunową więc do boksera pewnie by podeszło. Tylko sterowanie nie hallotronem a indukcją Tak wiem. Koło foniczne inne. To już było robione :D chce...
Nie,nie ma. Czy to znaczy ,że temp.powietrza nie ma wpływu na skład mieszanki lub kąt wyprzedzenia zapłonu ?? DZięki
Dla ciekawości postanowiłem sprawdzić pracę silnika na włączonym EGR którego kiedyś zaślepiłem. EGR sprawdziłem, jest sprawny grzybek się wysuwał, więc zdjąłem zaślepkę. Ogólnie na benzynie nie było czuć żadnej różnicy, na LPG jedna była. Na trasie 30km na LPG silnik trochę szarpał, źle się jechało. Trochę ciszej na LPG i benzynie silnik chodził. Dziś...
rob4028 gdyby to by takie proste to te i parę innych for nie miałyby sensu istnienia Nie twierdzę że to proste,ale wypadałoby odczytać błędy,sprawdzić parametry i dojść do sensownych wniosków,a tego nie zrobi byle prywaciarz,bo szkoda mu czasu ,lub nie wie,albo i jedno i drugie.Nie twierdzę że w ASO są same asy,ale przynajmniej mają potężne zaplecze....
Witam Astra 1.4 16V Twinport po wymianie ukręconego wałka wydechowego na wolnych obrotach pracuje jakby wypadał jej zapłon na jednym cylindrze. Rozrząd ustawiony na 200% na blokady. Wał, wałki i koło foniczne. Sprawdzone 3 razy. Brak błędy P0340-12 co by wskazywało na źle ustawione koło foniczne na wałku ssącym. Rozpołowiony kolektor i sklejony co by...
witam tego nie można określić z góry , komputre dobiera mieszanke w zależności od parametrów temperatura silnika prędkość pojazdu obroty silnika otwarcie przepustnicu odczyt sondy lambda oprucz dawki paliwa zmienia sie tez kąt wyprzedzenia zapłonu , komputer po analizie tych parametrów dobiera z mapy charakterystyk odpowiednie wartości ( dawke paliwa...
Śrubką nie linką, linka ma być luźna, a od śrubki głupieje sterownik. Niewłaściwe ustawienie śrubki, i w efekcie przestawienie TPS o 0,1V powodowało u mnie, i nie tylko, wzrost kąta wyprzedzenia zapłonu z ok 5° jak ma być na jałowych, do jakichś 30, jak ma nie być, albo jest jak jedziesz. To wystarczało by silnik dostawał podwyższonych obrotów, bez...
Sory że się podpinam ale nie moge założyć swojego tematu Witam Serdecznie. Mam Corse C 1,7 di isuzu.Po kilku godzinnym postoju dziwnie odpala.Zakręci i robi ma ułamek sekundy przerwe tak jakby się zadławiła po czym troszke szarpiąc wchodzi na obroty i jest dobrze,czasami tez przy takim odpaleniu szczególnie rano wyrzuci z rury troche siwego dymu.Dziwne...
Ten sam problem, 1.4 60KM spalanie 13l kąt wyprzedzenia zapłonu ok, termostat ok.Wynika z tego że trzeba byłoby wymieniać sporo elementów które mogą na to wpływać.
byłem u znajomego elektromechanika i odczytał błędy podaje je 31 - Sygnał obrotomierza lub jego obwód (brak sygnału) 1405 - Uszkodzenie zaworu EGR 0400 - Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR 0352- Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie nie bardzo rozumiem kodu 0352
Witam Zmiane kąta wyprzedzenia zapłonu lub dawki paliwa można w tym silniku dokonać tylko poprzez zmianę parametrów w ECU .Możesz tego dokonać w każdej firmie tuningowej. Pozdrawiam
Witam koledzy otóż mam taki problem. Asterka ma silnik 1.4 benzyna+LPg i otóż gdy jesrt zimna pali od dotyku a gdy jest ciepła trzeba pokręcić tak około 2-3 sek i wtedy łapie . Czujnik temperatury wymieniony -świece kopułka palec oraz lambda -Czujnik przepustnicy oraz map sensor sprawdzane przekładane z asterki która chodzi idealnie nadal bez poprawy....
Pokazało takie coś 10 3 5 2 Domyślając się to kod 4 cyfrowy 0352Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie Usuwa się ten błąd kompem czy może kable WN do wymiany? A może coś innego...
Kolego zanim topik wyląduje w koszu napisz jaki masz kąt wyprzedzenia zapłonu , odczytany lampą stroboskopową. Po drugi Frontera ma duży problem żeby się zmieścić w 16l.100km. Nie ma fizycznej możliwości żeby tak dużo brało gazu i miało dobre parametry jezdne. Ale to wskaże podciśnienie na wolnych obrotach, i pomierz sprężanie w wolnej chwili.
sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu , tam chyba jest jeszcze regulowany , a świece mają dobrą przerwę między elektrodami , bo ta przerwa ma też znaczenie dla zapłonu sprawdź ewentualnie ustawienie rozrządu , może tam coś nie halo , to jest silnik ohc czy ohv ??
Kupiłem go z kolektorami, turbina, i pompa. Jednak w moim pompa była inna więc wsadziłem moja pompę by zgrywała się z komputerem - ecu. Zauważyłem że w tych silnikach konta wyprzedzenia zapłonu się nie zmienia. Silnik odpala na plak, nie ma mocy a turbo chodzi bo słychać. Mój znajomy obstawia wtryski bo np tamta pompa mogła dawać inne ciśnie i już wtryski...
w czasie jazdy mi się check nie zapala więc chyba połączenie z czujnikiem jest ok, gdy go odłącze to od razu się zaświeca, nowy czyjnik temp powietrza zasysanego kosztuje 100zł(strasznie drogo) naprostuje ten drucik i zobacze czy bedzie jakaś poprawa wyjeżdze paliwo pb95 i zaleje 98 i zmienie korektor oktanowy na 98, może bedzie poprawa, bo do tej pory...
Witam Poszukuję dobrego elektronika (niekoniecznie samochodowego) z okolic Gliwic. Opel Astra G, Z16XE Problem: opóźniony zapłon Objawy: szarpanie, niepełna moc, idealny skład spalin. Trzeba znaleźć przyczynę. Podczas gwałtownego dodawania gazu występują ujemne kąty wyprzedzenia zapłonu. Samochód zamiast dynamicznie przyspieszać, szarpnie, obroty lekko...
Witam Otóż ktoś przedemną przyspieszył zapłon ( aż momemntami dzwoniły zawory ), ustawiłem więc aparat na fabryczne ustawienie (na szczęście ktoś wcześnieł oznaczył kreskami pierwotne połozenie ) no i wtedy pojawił się problem, głownie przy porannym rozruchu zanim silnik osiągnie normalną temperaturę pracy to - dusi się, gaśnie , nie ma mocy, słabo...
Jakiś trop? Dodano po 14 Mam bledy ktore u mnie wystepuja, 1231 Uszkodzenie w obwodach przekaźnika pompy paliwa / przekaźnika zasilania sterownika 1405 Uszkodzenie zaworu EGR 0400 Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR 0352 Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie 1410 Przekaźnik dmuchawy powietrza dodatkowego...
na benzynie też szarpie wiec postanowiłem sczytać błędy z komputera, były tego typu 1021010 ale nie znalazłem takich wiec wywnioskowałem ze 10 jest zamiast 0 wiec: 0200-Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza 0352-Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie 1405-Uszkodzenie zaworu EGR poradzi ktoś co...
Nie obrażaj się, nie chodzi o to że Cię olewam, mam tylko wątpliwości, więc opisuję swoje eksperymenty byśmy dobrze sie zrozumieli, Byś rozwiał moje wątpliwości lub je zrozumiał.Też posiadam doświadczenie - mam zakład diagnostyki silników benzynowych (dlatego mam warunki i oprogramowanie), ale nigdy nie robiłem tego w dieselach. Nie zgodzę się, że to...
Jeśli chodzi ci o zapłon to jeśli jest źle ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu to zaznacz sobie tak jak masz ustawione i przekręć aparatem zapłonowym lekko w lewo2-3 mm odwrotnie do ruchów wskazówek zegara i wtedy zobacz czy będzie lepiej-wtedy zapłon lekko opóźnisz i co za tym idzie będzie się wolniej nagrzewał i na mocno nagrzanym silniku nie powinien...
Warsztat to najlepsze rozwiąznie pod warunkiem, że wiedzą o co chodzi i ocenią np.:czy pasek rozrządu nie jest zużyty i generalnie są w stanie ocenic stan silnika i skorygowac kąt wyprzedzenia zapłonu - tak na prawdą też na oko. Ja nie mam w okolicy sprawdzonego warsztatu. Dzisiaj wykonałem kilka prób przestawienia zapłonu. Na gorącym silniku robiłem...
Witam, opisów podobnych problemów znalazłem wiele, jednak każdy jest inny i proponowane tam rozwiązania nie przyniosły efektu, dlatego zdecydowałem się założyć nowy temat. Postaram się solidnie opisać problem. Codziennie jeżdżę do pracy 40 km a więc 80 km dziennie, trasa wąska, kręta więc auto raczej męczone na tej trasie. Autko na LPG od około 40 tys...
Witam po dłuższej przerwie. Udało mi sie dzisiaj podłączyć auto pod ABCOM.Opiszę to,co zaobserwowałem.Obroty wahają się od 775obr do 825obr,w tym czasie kąt wyprzedzenia zapłonu zmienia się w zakresie od 5do 10-11stopni,pozostałe parametry OK.Wypiąłem czujnik spalania stukowego,odłączyłem krokowca,zacisnąłem wężyk z MAPsensora(żeby trzymał stałe parametry,bo...
0351 Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 1 + 4 za niskie napięcie, P0252 - nie ma takiego błędu, pewnie chodzi o P0352 Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie. Grzeb koło cewkomodułu - coś źle podłączone przy przekłądce ( brak zasilania), ewentualnie uwalony...
A skąd wiesz, że łapie powietrze? A wiesz, że jak jest żle prowadzona krzywa wyprzedzenia zapłonu obroty będą wzrastać lub maleć, mimo, że zasilanie w powietrze pozostało niezmienione? A zrób sobie kiedy jeden experyment-zdejm szlauchika z MAP sensora, załóż rurke, wsadź ją do ust i pociągaj powierze. Mimo braku nieszczelności silnik bedzie fiksił jak...
A wtedy można sobie odpiąć krokowego/IACV, bo sterownik z braku możliwości zamknięcia już zamkniętego zaworu, dąży do ustawienia zaprogramowanych w sobie wartości obrotów i zaczyna próby regulacji obrotów za pomocą kąta zapłonu i czasem otwarcia wtryskiwaczy ? Trochę potrwało nim znalazłem stare tematy na elektrodzie poruszające te zagadnienie... No,...
Więcej oktanów, większa moc Tylko uważaj żebyś przypadkiem nie odleciał. Sterownik silnika ustawia parametry wyprzedzenia zapłonu i stosunku paliwo /powietrze raz do wskazań sondy lambda, a dwa do granicy spalania stukowego ( mającego związek min. z aktualnym obciążeniem silnika), sygnalizowanego przez specjalny czujnik. Jak zalejesz paliwo o większej...
no cóż każdy ma prawo mieć swoje zdanie nie po to produkują te urządzenia włosi żeby utrudniać życie gazownikom a zjawisko samozapłonu silnika po wyłączeniu zapłonu są typowym objawem za dużego kąta wyprzedzenia zapłonu może wystarczyć 3 stopnie a objaw nie wraca włosi piszą że te urządzenie montuje się wynikowo czyli jak dzieje się samozapłon to montować...
Korzystając z okazji chciałbym się podpiąć pod temat. Robię sobie elektroniczny układ zapłonowy do motocykla Jawa. Do tej pory zrobiłem tranzystorowy układ zapłonowy sterowany platynkami (jest to zwykły dwustopniowy wzmacniacz tranzystorowy oparty na TIP-162). Jawa ma 2 cylindry więc zrobiłem 2 takie układy (po jednym na każdy cylinder). Chcę przerobić...
Zjawisko wygląda następująco : jeśli mieszanka jest uboga , następuje bardzo szybkie jej spalenie ( stukowe) czyli tłok zostaje "uderzony z dużą siłą małą ilością gazu która daje mu małą energię kinetycvzną , silnik jest słabszy żeby jechać szybciej musisz wcisnąć gaz głębiej niż normalnie , pomimo tego mieszanka nadal nie jest prawidłowa i silnik nie...
wyprzedzenia zapłonu kątem wyprzedzenia zapłonu simson wyprzedzenia zapłonu
mcp23017 raspberry czujniki ruchu bezprzewodowe audio zdalne sterowanie
mikrokomputer cobra1 ustawianie mechanizmu sanyo
Problemy z wgrywaniem firmware do projektora HY300 Mercedes Citan – brak kierunkowskazów, wycieraczek i stałe światła mijania – BCM/UCH, manetki, korozja złączy