sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu
WItam Sprawdź poziom oleju i kąt wyprzedzenia zapłonu (spalanie stukowe) Pozdrawiam
Sprawdż masę pod obciążeniem np żarówką na ECU piny: A12,D1,D6. Napięcie z sondy lambda względem pewnej masy bezpośrednio na ECU pin D7. Jakie jest ciśnienie paliwa? Dodano po 16 Zbyt duże ciśnienie paliwa może dawać wzbogacenie mieszanki. Przy tylu wymianach części nie pozostaje wiele możliwości. Napisz jak jeżdzi auto w ogóle? Sprawdż ustawienie rozrządu...
sprawdz rozrzad czy jest na znakach
Sterownik faktycznie jest niezbyt dobry, bo go w zeszłym tygodniu musiałem naprawić ;-( Padła dioda zabezpieczająca przekaźnik i nie było w ogóle emulacji sondy. Ponieważ sterownik ów dał mi się przez ostatni rok mocno we znaki poczyniłem już stosowne zakupy i mam nadzieję, że z Bingo-M będzie lepiej ;-)
nic z nich nie kumam. Ma być okolo 6 st przed ZZ na wolnych
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Zmienia mapę wyprzedzenia zapłonu
Cześć, Chciałbym podłączyć Ecumaster DET 3 do swojego samochodu. Tryb pracy to piggiback. Samochód: Astra J 2014 1.4T Kod silnika: A14NEL Sterownik silnika: Delco E78 Znalazłem pinout tego samego ECU, ale dla innego modelu samochodu, w załączniku. Postarałem się przyporządkować sygnały z czujników do wejść ecumastera, ale nie jestem przekonany czy dobrze...
Zapłon ustawia się stroboskopem. To auto ma aparat zapłonowy z czujnikiem halla. Na wolnych obrotach wskaźnik na kole powinien zgadzać się z tym na obudowie. Jakie to obroty powinno być w serwisówce. Nie ma potrzeby wyłączać wyprzedzenia które działa przy wyższych obrotach. Gdzie znalazłeś taka instrukcje ustawiania zapłonu w samochodzie?
witam poszukuje programu i interfejsu którym mógłbym zczytaćc online parametry silnika,sygnał z sondy lambda i parametr wyprzedzenia opuźnienia zapłonu opel astra 1 1,6 8v xsz co polecacie ? może cos z obsługa pow windowsa?
No i kąt wyprzedzenia zapłonu na początek do sprawdzenia.
Kat wyprzedzenia zapłonu jest nieregulowany mozna tylko wybrac jedna z dwóch charakterystyk kata wyprzedzenia zaplonu zaleznie od stosowanej benzyny 95 lub 98
A jak odepniesz czujnik temp. podczas pracy to zmieniają się obroty? czy nie ma to wpływu na pracę silnika bo dawka rozruchowa jest zależna od jego temp. Kąt wyprzedzenia zapłonu jest prawidłowy?
Mam jeszcze pytanie odnośnie zależności wskazań . Dzisiaj podczas jazdy na trasie wskazania przedstawiały się następująco: -pozycja przepustnicy 20-21% -przepływomierz 29- 32g/s - ciśnienie absolutne kolektora 41-55kPa - kąt wyprzedzenia zapłonu 21-24 stopnie - korekta długoterminowa 10,2-10,9% - SHRTFT1 -3,1- +1,6 - SHRTFTB1S1 -2-+1 Korekta długoterminowa...
U mnie jest buczenie, falowanie bardzo delikatne jak widać, więc można uznać że go nie ma. Na dwóch cewkach to samo (jedna nówka oryginał DELPHI w oryginalnym opakowaniu z hologramem ale z allegro, druga moja oryginał DELPHI fabryczna, samochód z nią był kupiony. Poczekam, może jeszcze się ktoś wypowie. A połączenie między cewką a sterownikiem ? Czy...
Kąt wyprzedzenia zapłonu sprawdzić.
Poczciwy nanoplex z fiata 126/CC ma 7 pinów i zmianę kąta w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym. Co prawda tylko dwie charakterystyki mapy zapłonu ale zawsze to o jedną więcej. Steruje cewką dwubiegunową więc do boksera pewnie by podeszło. Tylko sterowanie nie hallotronem a indukcją Tak wiem. Koło foniczne inne. To już było robione :D chce...
Nie,nie ma. Czy to znaczy ,że temp.powietrza nie ma wpływu na skład mieszanki lub kąt wyprzedzenia zapłonu ?? DZięki
Witam Astra 1.4 16V Twinport po wymianie ukręconego wałka wydechowego na wolnych obrotach pracuje jakby wypadał jej zapłon na jednym cylindrze. Rozrząd ustawiony na 200% na blokady. Wał, wałki i koło foniczne. Sprawdzone 3 razy. Brak błędy P0340-12 co by wskazywało na źle ustawione koło foniczne na wałku ssącym. Rozpołowiony kolektor i sklejony co by...
Dla ciekawości postanowiłem sprawdzić pracę silnika na włączonym EGR którego kiedyś zaślepiłem. EGR sprawdziłem, jest sprawny grzybek się wysuwał, więc zdjąłem zaślepkę. Ogólnie na benzynie nie było czuć żadnej różnicy, na LPG jedna była. Na trasie 30km na LPG silnik trochę szarpał, źle się jechało. Trochę ciszej na LPG i benzynie silnik chodził. Dziś...
rob4028 gdyby to by takie proste to te i parę innych for nie miałyby sensu istnienia Nie twierdzę że to proste,ale wypadałoby odczytać błędy,sprawdzić parametry i dojść do sensownych wniosków,a tego nie zrobi byle prywaciarz,bo szkoda mu czasu ,lub nie wie,albo i jedno i drugie.Nie twierdzę że w ASO są same asy,ale przynajmniej mają potężne zaplecze....
witam tego nie można określić z góry , komputre dobiera mieszanke w zależności od parametrów temperatura silnika prędkość pojazdu obroty silnika otwarcie przepustnicu odczyt sondy lambda oprucz dawki paliwa zmienia sie tez kąt wyprzedzenia zapłonu , komputer po analizie tych parametrów dobiera z mapy charakterystyk odpowiednie wartości ( dawke paliwa...
Śrubką nie linką, linka ma być luźna, a od śrubki głupieje sterownik. Niewłaściwe ustawienie śrubki, i w efekcie przestawienie TPS o 0,1V powodowało u mnie, i nie tylko, wzrost kąta wyprzedzenia zapłonu z ok 5° jak ma być na jałowych, do jakichś 30, jak ma nie być, albo jest jak jedziesz. To wystarczało by silnik dostawał podwyższonych obrotów, bez...
Sory że się podpinam ale nie moge założyć swojego tematu Witam Serdecznie. Mam Corse C 1,7 di isuzu.Po kilku godzinnym postoju dziwnie odpala.Zakręci i robi ma ułamek sekundy przerwe tak jakby się zadławiła po czym troszke szarpiąc wchodzi na obroty i jest dobrze,czasami tez przy takim odpaleniu szczególnie rano wyrzuci z rury troche siwego dymu.Dziwne...
Ten sam problem, 1.4 60KM spalanie 13l kąt wyprzedzenia zapłonu ok, termostat ok.Wynika z tego że trzeba byłoby wymieniać sporo elementów które mogą na to wpływać.
byłem u znajomego elektromechanika i odczytał błędy podaje je 31 - Sygnał obrotomierza lub jego obwód (brak sygnału) 1405 - Uszkodzenie zaworu EGR 0400 - Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR 0352- Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie nie bardzo rozumiem kodu 0352
Witam Zmiane kąta wyprzedzenia zapłonu lub dawki paliwa można w tym silniku dokonać tylko poprzez zmianę parametrów w ECU .Możesz tego dokonać w każdej firmie tuningowej. Pozdrawiam
Kolego zanim topik wyląduje w koszu napisz jaki masz kąt wyprzedzenia zapłonu , odczytany lampą stroboskopową. Po drugi Frontera ma duży problem żeby się zmieścić w 16l.100km. Nie ma fizycznej możliwości żeby tak dużo brało gazu i miało dobre parametry jezdne. Ale to wskaże podciśnienie na wolnych obrotach, i pomierz sprężanie w wolnej chwili.
Witam koledzy otóż mam taki problem. Asterka ma silnik 1.4 benzyna+LPg i otóż gdy jesrt zimna pali od dotyku a gdy jest ciepła trzeba pokręcić tak około 2-3 sek i wtedy łapie . Czujnik temperatury wymieniony -świece kopułka palec oraz lambda -Czujnik przepustnicy oraz map sensor sprawdzane przekładane z asterki która chodzi idealnie nadal bez poprawy....
Pokazało takie coś 10 3 5 2 Domyślając się to kod 4 cyfrowy 0352Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie Usuwa się ten błąd kompem czy może kable WN do wymiany? A może coś innego...
sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu , tam chyba jest jeszcze regulowany , a świece mają dobrą przerwę między elektrodami , bo ta przerwa ma też znaczenie dla zapłonu sprawdź ewentualnie ustawienie rozrządu , może tam coś nie halo , to jest silnik ohc czy ohv ??
Kupiłem go z kolektorami, turbina, i pompa. Jednak w moim pompa była inna więc wsadziłem moja pompę by zgrywała się z komputerem - ecu. Zauważyłem że w tych silnikach konta wyprzedzenia zapłonu się nie zmienia. Silnik odpala na plak, nie ma mocy a turbo chodzi bo słychać. Mój znajomy obstawia wtryski bo np tamta pompa mogła dawać inne ciśnie i już wtryski...
w czasie jazdy mi się check nie zapala więc chyba połączenie z czujnikiem jest ok, gdy go odłącze to od razu się zaświeca, nowy czyjnik temp powietrza zasysanego kosztuje 100zł(strasznie drogo) naprostuje ten drucik i zobacze czy bedzie jakaś poprawa wyjeżdze paliwo pb95 i zaleje 98 i zmienie korektor oktanowy na 98, może bedzie poprawa, bo do tej pory...
Witam Poszukuję dobrego elektronika (niekoniecznie samochodowego) z okolic Gliwic. Opel Astra G, Z16XE Problem: opóźniony zapłon Objawy: szarpanie, niepełna moc, idealny skład spalin. Trzeba znaleźć przyczynę. Podczas gwałtownego dodawania gazu występują ujemne kąty wyprzedzenia zapłonu. Samochód zamiast dynamicznie przyspieszać, szarpnie, obroty lekko...
Jakiś trop? Dodano po 14 Mam bledy ktore u mnie wystepuja, 1231 Uszkodzenie w obwodach przekaźnika pompy paliwa / przekaźnika zasilania sterownika 1405 Uszkodzenie zaworu EGR 0400 Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR 0352 Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie 1410 Przekaźnik dmuchawy powietrza dodatkowego...
Witam Otóż ktoś przedemną przyspieszył zapłon ( aż momemntami dzwoniły zawory ), ustawiłem więc aparat na fabryczne ustawienie (na szczęście ktoś wcześnieł oznaczył kreskami pierwotne połozenie ) no i wtedy pojawił się problem, głownie przy porannym rozruchu zanim silnik osiągnie normalną temperaturę pracy to - dusi się, gaśnie , nie ma mocy, słabo...
na benzynie też szarpie wiec postanowiłem sczytać błędy z komputera, były tego typu 1021010 ale nie znalazłem takich wiec wywnioskowałem ze 10 jest zamiast 0 wiec: 0200-Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza 0352-Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie 1405-Uszkodzenie zaworu EGR poradzi ktoś co...
Nie obrażaj się, nie chodzi o to że Cię olewam, mam tylko wątpliwości, więc opisuję swoje eksperymenty byśmy dobrze sie zrozumieli, Byś rozwiał moje wątpliwości lub je zrozumiał.Też posiadam doświadczenie - mam zakład diagnostyki silników benzynowych (dlatego mam warunki i oprogramowanie), ale nigdy nie robiłem tego w dieselach. Nie zgodzę się, że to...
Jeśli chodzi ci o zapłon to jeśli jest źle ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu to zaznacz sobie tak jak masz ustawione i przekręć aparatem zapłonowym lekko w lewo2-3 mm odwrotnie do ruchów wskazówek zegara i wtedy zobacz czy będzie lepiej-wtedy zapłon lekko opóźnisz i co za tym idzie będzie się wolniej nagrzewał i na mocno nagrzanym silniku nie powinien...
Warsztat to najlepsze rozwiąznie pod warunkiem, że wiedzą o co chodzi i ocenią np.:czy pasek rozrządu nie jest zużyty i generalnie są w stanie ocenic stan silnika i skorygowac kąt wyprzedzenia zapłonu - tak na prawdą też na oko. Ja nie mam w okolicy sprawdzonego warsztatu. Dzisiaj wykonałem kilka prób przestawienia zapłonu. Na gorącym silniku robiłem...
Witam, opisów podobnych problemów znalazłem wiele, jednak każdy jest inny i proponowane tam rozwiązania nie przyniosły efektu, dlatego zdecydowałem się założyć nowy temat. Postaram się solidnie opisać problem. Codziennie jeżdżę do pracy 40 km a więc 80 km dziennie, trasa wąska, kręta więc auto raczej męczone na tej trasie. Autko na LPG od około 40 tys...
0351 Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 1 + 4 za niskie napięcie, P0252 - nie ma takiego błędu, pewnie chodzi o P0352 Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie. Grzeb koło cewkomodułu - coś źle podłączone przy przekłądce ( brak zasilania), ewentualnie uwalony...
Witam po dłuższej przerwie. Udało mi sie dzisiaj podłączyć auto pod ABCOM.Opiszę to,co zaobserwowałem.Obroty wahają się od 775obr do 825obr,w tym czasie kąt wyprzedzenia zapłonu zmienia się w zakresie od 5do 10-11stopni,pozostałe parametry OK.Wypiąłem czujnik spalania stukowego,odłączyłem krokowca,zacisnąłem wężyk z MAPsensora(żeby trzymał stałe parametry,bo...
A wtedy można sobie odpiąć krokowego/IACV, bo sterownik z braku możliwości zamknięcia już zamkniętego zaworu, dąży do ustawienia zaprogramowanych w sobie wartości obrotów i zaczyna próby regulacji obrotów za pomocą kąta zapłonu i czasem otwarcia wtryskiwaczy ? Trochę potrwało nim znalazłem stare tematy na elektrodzie poruszające te zagadnienie... No,...
A skąd wiesz, że łapie powietrze? A wiesz, że jak jest żle prowadzona krzywa wyprzedzenia zapłonu obroty będą wzrastać lub maleć, mimo, że zasilanie w powietrze pozostało niezmienione? A zrób sobie kiedy jeden experyment-zdejm szlauchika z MAP sensora, załóż rurke, wsadź ją do ust i pociągaj powierze. Mimo braku nieszczelności silnik bedzie fiksił jak...
Więcej oktanów, większa moc Tylko uważaj żebyś przypadkiem nie odleciał. Sterownik silnika ustawia parametry wyprzedzenia zapłonu i stosunku paliwo /powietrze raz do wskazań sondy lambda, a dwa do granicy spalania stukowego ( mającego związek min. z aktualnym obciążeniem silnika), sygnalizowanego przez specjalny czujnik. Jak zalejesz paliwo o większej...
no cóż każdy ma prawo mieć swoje zdanie nie po to produkują te urządzenia włosi żeby utrudniać życie gazownikom a zjawisko samozapłonu silnika po wyłączeniu zapłonu są typowym objawem za dużego kąta wyprzedzenia zapłonu może wystarczyć 3 stopnie a objaw nie wraca włosi piszą że te urządzenie montuje się wynikowo czyli jak dzieje się samozapłon to montować...
Korzystając z okazji chciałbym się podpiąć pod temat. Robię sobie elektroniczny układ zapłonowy do motocykla Jawa. Do tej pory zrobiłem tranzystorowy układ zapłonowy sterowany platynkami (jest to zwykły dwustopniowy wzmacniacz tranzystorowy oparty na TIP-162). Jawa ma 2 cylindry więc zrobiłem 2 takie układy (po jednym na każdy cylinder). Chcę przerobić...
Zjawisko wygląda następująco : jeśli mieszanka jest uboga , następuje bardzo szybkie jej spalenie ( stukowe) czyli tłok zostaje "uderzony z dużą siłą małą ilością gazu która daje mu małą energię kinetycvzną , silnik jest słabszy żeby jechać szybciej musisz wcisnąć gaz głębiej niż normalnie , pomimo tego mieszanka nadal nie jest prawidłowa i silnik nie...
Witam ponownie ... niestety... Ostatnio znalazłem chwile i pogoda sprzyjała aby przetestować wymianę przegubu na większej prędkości... z przykrością stwierdzam iz problem nadal występuje choć pojawia się on tym razem różnie raz przy 80km/h a raz przy 120km/h po za tym pojawia się brak mocy na lpg jak i na benzynie... kat wyprzedzenia zapłonu ustawiony...
A jakim cudem w 8V Opla tłoki mają walić w głowicę?? Planujesz przecież głowicę, a nie blok...(nie zmieniasz wystawania tłoków w GMP). Wzrost stopnia sprężania zwiększa termodynamiczną sprawność silnika, ale pod warunkiem zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu. Z tego co pamiętam w C16NZ jest przełącznik LO91/LO95. Multec jest dość "głupim" układem sterowania...
- na benz świeci mi kontrolka check oraz jak wdepne mu gaz do końca to przyspiesza by zaraz jakby zahamować i znowu łapie prędkość i dalej robi tak jakby brakowało paliwa Sposób podłączenia emulatora sondy λ jest przyczyną zapalania się kontrolki check. Przyczyną dławienia nie jest prawdopodobnie (tak można wnioskować z podłączenia inst. widocznego...
Wreszcie mogę podzielić się konkretnymi spostrzeżeniami. Przed uszczelnieniem zespołu wtrysku i wymianą silnika krokowego: - ciśnienie na wyjściu wtrysku podniesione do 2.5bar inaczej silnik dławił się przy przyspieszaniu, - silnik ciężko zapalał, wchodził na obroty przez kilka sekund jakby nie wszystkie cylindry pracowały, uruchamiał się jak traktor,...
Stukowe raczej tu nie występuje. Mam trochę praktyki pod tym względem ale z samochodami nazwę to "starszej generacji". Tutaj odnoszę wrażenie jakby ecu dawało zbyt duży kąt wyprzedzenia zapłonu przy małym obciążeniu silnika tj. wtedy gdy przepustnica jest stosunkowo mało uchylona, panuje duże podciśnienie w kolektorze ssącym(mapsensor to zbiera), mieszanka...
Nie potrafię jaśniej,pani w szkole ostrzegała mnie że mam niezwykle zawiły styl wypowiedzi. KWZ to kąt wyprzedzenia zapłonu,zaś to drugie to chyba jasne.
komputer benzyny ma zdolność autoadaptacji do paliwa o różnych właściwościach. Ponieważ w wyniku "czyszczenia" instalacji lpg doszło do jej rozregulowania (np. zmiany ciśnienia reduktora lub jego uszkodzenia) ,komputer benzynowy zaadaptował swoje parametry (kąt wyprzedzenia zapłonu, czasy wtrysku) do nowych warunków zasilania gazem , które okazują sie...
9,2 -to stopień sprężania ,a twoj problem leży prawdopodobnie w złym ustawieniu rozrządu lub wyprzedzeniu zapłonu(regulacja z blokadą sterownika).
Tak,silniczek krokowy jest podpięty pod alternator,alternator daje mu sygnał że trzeba dolac więcej benzyny do gaźnika,i on to robi. Tak się wydaje niezorientowanym,prawda jest bardziej złozona. A co do tej astry-pierwsze to sprawdzić bardzo dokładnie kąt wyprzedzenia zapłonu. Multec małe i szybkie zmiany prędkości obrotowej niweluje właśnie regulacją...
Nie może podglądnąć co się dzieje z kątem wyprzedzenia zapłonu? Wypnij czujnik knock sensor i zobacz czy dalej wolne wariują!
Witam, mam problem identyczny jak na tym filmiku: watch?v=SFD7fgJRq8U (wklejcie tą część linka do nazwy strony youtube) Dzieje się tak tylko na benzynie, jechać jedzie ale robi to dosyć słabo, dzieje się tak tylko na ciepłym silniku. Na gazie jest to inny samochod, brak tej dziury i jest zrywny. Jakies pomysły co to może być? Świece kable i rozdzielacz...
Kupiłem Astrę 1.7 DTI z uszkodzonym silnikiem. Objawy były następujące: po przekręceniu stacyjki gasły prawidłowo wszystkie kontrolki, świeciła się tylko pomarańczowa kontrolka silnika (układ wtrysków), rozrusznik zakręcił sekundę, auto jakby chciało zaskoczyć ale nie mogło. Auto zaprowadziłem do uruchomeinia do serwisu Boscha, po kilku godzinach pracy...
Coś widzę, że koledzy zapomnieli już jak to w starszych furach ustawia się zapłon. Najpierw jak napisał Carrot sprawdź rozrząd. Potem kąt wyprzedzenia zapłonu. Ma mieć 10°. Tam była jeszcze złączka do zmiany kąta zależnie od oktanowości paliwa.
U mnie winnym falujących obrotów był źle ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu, 5 minut dla sprawnego elektromechanika i wszystko jak należy. jak tam regulowałeś kąt zapłonu?
Radze jechać do dobrego zakładu gdzie znają się na dieslach. Przedwszystkim powinni sprawdzić czy jest dobrze ustawiona pompa (kąt wyprzedzenia zapłonu), sam raczej za to się nie bierz silniki te są ciężkie do naprawy. Pozdrawiam Daniel
Wypaliło pomiędzy cylindrami. Może być, nikt nie mówi że nie. To oderwane od rzeczywistości podciśnienie w kolektorze dolotowym świadczy o tym, że część wytworzonego ciśnienia sprężania niejako cofa się do kolektora dolotowego. Taka wartość może też powstać w takiej sytuacji jak niedrożny wydech bądź znacznie przesunięty kąt wyprzedzenia zapłonu.
jacekzamki, a on sobie żyje tak swoim życiem, czy jest sterowany przez coś? Pewnie nie wiesz. Dalej-szybka stabilizacja biegu jałowego w tym modelu jest realizowana poprzez dynanmiczną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu. Za wolne obroty odpoiwada tam wiele czynników. Czujnik temp. biegu jałowego ma znaczny wpływ na bieg jałowy.
Witam Co to jest map sensor i jak go sprawdzić? MAP-Sensor w systemie sterowania pracą silnika jest zasadniczym czujnikiem informującym o obciążeniu silnika. Jest to jeden z głównych parametrów obok prędkości obrotowej silnika potrzebna sterownikowi systemu do wyznaczenia odpowiedniej dawki paliwa i kąta wyprzedzenia zapłonu. Sprawdź tez czujnik temperatury...
Czyli co wychodzi na to, że w dwóch autkach podobnie są zrypane...? Niby on odpowiada za zmianę mapy i wyprzedzenia zapłony pod odpowiednie paliwo. Lepiej sobie to darować, czy wstawić jakiś zwykły opornik?
O ile pamiętam mechanik mówił ze wymieniał z tym ze chyba nawet sa przy silniku dwa a trzeci przy chłodnicy.I czy nie mialyby one znaczenia róży pracy na gazie? To był wymieniane czy nie? Czujnik temperatury silnika podający sygnał do ECU jest jeden. Czepiając się szczegółów to wszystkich masz 4. Chodzi o ten od ECU. Na lpg może pracować, ponieważ...
Witam ponownie,iskra jest tylko wtedy gdy włączam i wyłączam zapłon,bardzo szybko nagrzewa się moduł zapłonowy i cewka,czujnik Halla jest sprawny wysyła sygnał przez diodę led,podstawiłem -cewkę,moduł, cały aparat,i ni h-j, podejrzewam centralkę sterującą,co wy o tym myślicie, pokarzcie mi które to wtyki AiB, zobaczymy jakie pokarze błędy,zaznaczam...
1. Mi to wygląda na problem z wyprzedzeniem zapłonu i spalaniem stukowym. 2. Obejrzyj jak wyglada wałek rozrządu czy nie jest popękany albo nie ma jakiś wżerów. 3. Pompke i ciśnienie paliwa też wypadało by sprawdzić.
Wydaje mi się, że nie ma możliwości innego założenia aparatu, chyba że o czymś nie wiem. W wałku jest otworek i w niego wchodzi wałek z aparatu. Ewentualnie możliwa jest zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu. Kreska na aparacie pokrywa się z kreską na pokrywie, oczywiście do czasu aż nie pojadę na ustawienie do warsztatu. Iskry nie ma na żadnym z przewodów...
Widzę inny problem Winą obarczałbym instalację gazową. Po wymianie modułu było lepiej ale dlatego, że przy i tak złej miesznance, rozstrojonym kompie silnika dostawał białą iskrę, więc jakiś czas było ok. Poza tym po wymianie aparatu pewnie trochę lepiej ustawiono kąt wyprzedzenia zapłonu... Umówmy się: jeśli aparat zapłonowy, to dlaczego pali bez problemu...
Witam. Mam pytanie odnośnie takiej przypadłości, może się ktoś z tym spotkał i uporał. U kumpla w Astrze 1.4 8v jest przypadłość lewych obrotów. Problem wygląda tak. Kreci rozrusznikiem (dość długo) silnik odpala na kilka obrotów po czym łapie lewe obroty i się zatrzymuje. Znowu kręci odpala i jest to samo. Za Xrazem silnik odpalił i chodził prawidłowo....
Witam, Po zrobieniu z jednostki x16sz silnika c16se z głowicą od c14se (doprężenie) i wałkiem z Kadetta 1.3 męczy mnie spalanie stukowe. Wg obliczeń stopień sprężania teraz to 10,8:1, teoretycznie nie miało być tego typu niespodzianek. Wszystko jest zrobione na wiązce i komputerze c16se, czyli tak jak ma być. Po badaniach cdif-em: strasznie skacze kąt...
Witam! Po przeczytaniu powyższych postów podejrzewam Czujnik położenia wału i/lub wałka. Raczej nie czujnik stukowy, bo on raczej ograniczy moc lub przestawi zapłon (kąt wyprzedzenia) . Czujnik położenia wałka można sprawdzić zwykłą kontrolką diodową, a wału miernikiem napięcia zmiennego - powinno się generować napięcie zmienne dosyć mocno "falując"....
Witam. Często słyszy się porady w stylu jedź na techa. Z tego co wiem można nim wywołać i skasować kody usterek. Kiedyś przy wymianie ECU (Astra F C14NZ) serwisant zczytał (?) urządzeniem przypominającym duży palmtop program z wadliwego sterownika i zaprogramował nim drugi. Czytając forum dowiedziałem się, że kilka osób ma takie urządzenia. Chciałbym...
W końcu udało mi się zrobić manualny wariator kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli nastawne koło pasowe. Przestawienie koło do przodu o 3 zęby dało diametralną różnice w pracy silnika ale i tak muszę jeszcze sklecić stroboskop by to porządnie wyregulować. W załącznikach daje zdjęcia mojego patentu i rysunek z wymiarami. https://obrazki.elektroda.pl/1153608800_...
Na obroty wchodzi bez problemów. Skoro to wydech to dlaczego problem jest tylko przy wyższych prędkościach (pow 80km/h) i powyżej 3000rpm? wrażenie jest takie jakby komputer zmieniał kąt wyprzedzenia zapłonu albo odcinał dopływ paliwa - ale wtedy czemu problem jest i na gazie i na benzynie? silnik trochę strzela w wydech po przegazowaniu i gwałtownym...
Cześć! Nie wiem czy już rozwiązałeś swój problem ale podpowiem Ci co wiem i jak jest u mnie. 1. Ustawianie bez lampy jest pracowaniem na ślepo, ale jeżeli masz ustawiony rozrząd dokładnie na znakach i pasek nie przeskoczył to znak na pokrywie zaworów powinien być po środku wyżłobienia na aparacie zapłonowym. U mnie tak jest. Wałek kręci się przeciwnie...
Witam! Mam autko po wymianie pompy paliwa i wtrysku. Jest to wtrysk jednopunktowy w gazniczku. Kilent zatankowal jakies parszywe paliwo i pompa oraz wtrysk do wymiany. Wymienilem i nie chcial chodzic na dwa garki, na drugie dwa chodzil ale kulawo. Zbyt bogata mieszanka byla. Paliwo zmienione, przewody, swiece, kopulka z palcem. Paliwo swieze zalane....
Zapomnij o turbo,koszty cię zjedzą.Kolektor wydechowy,smarowanie/chłodzenie turbiny,mapa wtrysku jak i zmienione kąty wyprzedzenia zapłonu to może zrobic tylko dobra(droga)firma.Do tego oczywiście turbina która nie jest tania. Pomyśl o kupnie silnika 2.0L w wersji 8 zaworowej 130KM/175Nm(20SEH) lub 16 zaworowej o mocy 150KM/196Nm(C20XE).Były też montowane...
Witam. Spalanie stukowe w samochodach opla to żadna nowość tylko tyle że twój problem tkwi gdzie indziej niż w czujniku, pewnie jak by był zepsuty to twój silnik był by już na złomie. Częste przypadki w oplach: Spalanie stukowe Przyczyna : kolektor ssący zabity nagarem. Jeżeli ktoś ma pojęcie na temat spalania stukowego to już wie dlaczego tak się dzieje...
Ten problem niestety bardzo często powtarza się w wielu samochodach z instalacja gazowa. Bardzo rzadko w samochodach bez dodatkowych instancji paliwowych. Gdybyś nie było instalacji LPG to problemu zero , miałem 3 samochody z instalacji LPG i był taki sam problem kilka razy było to naprawiane. Jest kilka generacji instalacji gazowych dlatego pytałem...
Mam problem z Astrą. Od jakiegoś czasu czuję że auto nie chodzi jak powinno. Oczywiście jak problem to warsztat. Na poczatek testy komoputerowe. Wyszło coś z wyprzedzeniem zapłonu. Wymieniłem pasek rozrządu. Po wymianie zaczęła świecić lampka. Mechanik wyłamał izolację czujnika wałka rozrządu zdejmując nieumiejętnie osłonę rozrządu a tam jest wpiety...
Witam, jestem posiadaczem auta Opel Astra G 1999 rok 1,8 16 V X18XE1 Falujące obroty i nie równa praca silnika na biegu jałowym zmusiły do podłączenia AutoScannera OPEL i wyskoczyły następujące błędy: 0100- Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0325 - Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 1326 - Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta...
Aktualnie też mam wstawioną DELPHI. Spróbuję pierw od świec, aby największe koszty na sam koniec zostawić. Gazownik stwierdził, że może to być wina wtryskiwaczy LPG, że już pora na wymianę, dodam że mam Valteki, które nie cieszą się dobrą opinią. Wtryskiwacze z robocizną to znowu 200zł, nie chcę metodą prób i błędów wszystkiego wymieniać. Wypadanie...
W zasadzie tak ,ale czasami się lubi wysypać program epromie.Miałem podobny przypadek w astrze,winą był sterownik,a dokładnie błąd epromu.Przekopiowałem zwartość ze sprawnego sterownika i ok.Sprawa przekopiowania jest ciężka gdyż pamięc siedzi w module memcal (rodzaj podstawki) i jest dodatkowo "zlapana cyną".Ale na usterkę wpadłem właśnie przez obserwację...
ale sonda juz pracuje, napisalem w poscie ze sonde wymienilem na nowa orginal i teraz no powiedzmy ze zmiany napiecia sa szybsze, ale falowanie obrotow i brak hamowania silnikiem dalej istnieje, jak mowilem rano jak odpalam silnik mam podwyzszenie obrotow, wlacze klime tez obroty ida w gore, ale czy to tylko dziekie zmianie wyprzedzenia kata zaplonu...
Witam. Mam problem z Oplem Astrą 1,7 CDTI z silnikiem Z17DTL. Po dłuższej jeździe przy dużej prędkości, lub podczas wyprzedzania pod górę samochód gaśnie. Raz zgasł gdy zatrzymałem się na bramkach przy autostradzie, ale wcześniej jechał długi odcinek koło 140 km/h. Zapala się wtedy żółta kontrolka auta z kluczykiem i dopóki nie zniknie auto nie odpali....
Co ma do rzeczy prędkość obrotowa, przy której silnik osiąga maksymalny moment w kwestii jazdy autostradą? Warto zapoznać się z charakterystyką silnika spalinowego o zapłonie samoczynnym z turbodoładowaniem. Utrzymywanie prędkości obrotowej wału silnika w okolicy maksimum momentu jest wskazane podczas jazdy na torze, kiedy zależy nam na najlepszym przyspieszeniu,...
Witam Mam golfa 3 1.8 abs 90 KM na lpg. Moj problem jest taki ze auto nie ma mocy zarowno na bezycnie jak i na gazie. Z trudem rozpedza sie do 140 km/h, z dobrej gorki to i do 150, a z tego co wiem powinno bez wiekszego wysilku smigac nawet do 180km/h.Na 5 biegu obrotek dochodzi do ok 4000 i to wszystko. komp od gazu(bingo) jest podłączony do TPSa ale...
Skoro nikt nie zdecydował się pomóc to sam sobie odpowiem i może pomogę innym. Uznałem, że skoro faktycznie jest uszkodzona sonda lambda to powinny to potwierdzić badania na analizatorze spalin, pojechałem na stację diagnostyczną i za 10zł dostałem listę parametrów spalania: lambda 0,89 norma 0,97-1,03 CO 4,3% norma poniżej 0,3% HC 340 norma poniżej...
Witam Mam do was pytanko. Borykam się z problemem "dziury w gazie" oraz z szarpaniem autkiem już od 5miesięcy. Opel Astra F 93. C14SE (DIS) Nikt nie jest mi w stanie pomóc więc może tutaj dowiem się co do pewnej kwestii. Podejrzewam, że nawala mi korektor oktanowy ( zbyt duży opór na nim zbyt duży kąt wyprzedzenia zapłonu). Wg tego: http://astra.autokacik.pl/silniki.html.....
wyprzedzenia zapłonu kątem wyprzedzenia zapłonu simson wyprzedzenia zapłonu
bascom zapis pamięci wpadło bębna pilot słaby sygnał
Zablokowane funkcje BIOS w komputerach ASUS - jak odblokować? Migomat 505W przerywa spawanie po 1 minucie - przyczyny