to może nie być tak proste ale spox : master od kierowcy ma chyba normalnie wyprowadzony silnik reszta ma przełączane szczotki silnika z jednej strony na podstawie kolorów z astry: master: czarno - czerwony i czarno - zółty pozostałe: czarno - czerwony oraz łączysz razem jak do uniwersalnego sterownika: czarno - niebieski i czarno - zółty
Miałem taki przypadek w vectrze B ze spalonymi wszystkimi siłownikami łącznie z pokrywą bagażnika i wlewem paliwa. Po oględzinach sterownika centralnego zamka okazało się że w przekaźniku rozleciała się kotwiczka ze stykami i prąd poszedł w siłowniki.
zamek jest zanitowany, oprócz wkrętów na środku jest nit który trzeba rozwiercić. Styków nie wyczyścisz, możesz co najwyżej wymienić switche, które są dwa a w drzwiach kierowcy trzy.
Może to ci pomoże http://forum.opel24.com/demontaz-zamka-w...
Temat z 2010 roku..... ale ok, który siłownik?
Nie miałem z tym silnikiem wiele do czynienia, ale jak są cały czas zamknięte to pewne, że zgaszą silnik. ( Myślałeś o tym co Ci na PW wysłałem?) Dodano po 1 Odepnij podciśnienie od siłownika tycz klap
Nie sądzę żebyś kupił, prędzej cały siłownik.
Ten zamek można otworzyć bez zniszczenia czegokolwiek, ale o tym prywatnie z zainteresowanym bo nie chce żeby zaczęły nagminnie znikać. I nie jestem żaden "pan złodziej" tylko pracuje w serwisie opla.Może brzmi to jak tłumaczenie się ale tak nie jest pozdrawiam.
Nie działa jeden z siłowników zamka drzwi - najprawdopodobniej jest uszkodzony - czy Omega A ma takie same siłowniki jak Vectra A - bo oferują mi właśnie od Omegi ... kto wie? Za informację z góry dziękuję...
siłownik ma klejoną obudowę jak dasz radę nieinwazyjnie go rozebrać to może uda się go uzdrowić , ale nie licz na to za bardzo . najpierw sprawdź czy do siłownika dochodzą sygnały sterujące , bo być może uwalony jest przewód a nie siłownik
Sztangę od turbo wciąga jak odpalisz? Membrany egr i siłownika kolektora szczelne?
A może to zawiaski klapy. Odłącz siłownik i sprawdz!
Bo ręcznie je zamkniesz a elektryczny siłownik nie.
uniwersalne siłowniki różnią sie od orginalnych oryginalne sa wbudowane w zamek i trudno je same wymienic najczestrzą przyczyną jest przetarcie przewodów przez szybe no i wilgoć sprawdz główny siłownik sterujący
:arrow: damdam to jakie niby to inne zadanie ma spełniać ten siłownik?
Prawdopodobnie spaliły się siłowniki
Przepływomierz zaraz sie kapnie, że jest coś nie tak. Zresztą siłownik EGR kosztuje 80 zł, takie pieniądze? Zreszta wątpię czy masz problem z siłownikiem.
Zamki odryglowują się, ponieważ nie zamyka drzwi kierowcy. Uruchom zamek w drzwiach kierowcy. Często padają mikrostyki wewnątrz siłownika. Chyba na forum vectry jest opis jak naprawić siłownik
Membrana ma byc szczelna ta od egr ita od siłownika klap.
najprostszą odpowiedzią będzie pewnie przerwa na kabelkach. :) a czy siłownik w tych drzwiach pracuje a mimo to nie otwiera?
Spróbuję odpalić silnik ze zdjętym paskiem. Nagrzeje go i zobaczymy czy da rade wypchnąć to co w nim siedzi. ***** Czekając na lepszą pogodę i części zastanawiam się czy ta pompa jest w stanie podnosić płyn? Tzn czy muszę ją "zalać" wpierw czy zaciągnie sama? Dalej, czy da się kupić jakiś zestaw naprawczy do niej i do maglownicy? Bo mam pęknięty ten...
Długo czekałem i się nie doczekam już chyba... Edit: Mechanik sprawdził mi wiązki w drzwiach i okazało się, że można śmiało wstawić siłowniki i sterownik do drzwi kierowcy... Więc biorę się za temat ... chętnych zapraszam po porady na pw. Temat zamykam.
powinien byc bo kiedyś zamki od opla podłaczałem jako uniwersalne i dało sie ---- ja próbowałbym każdej kombinacji, a jak nie spróbuj dobra się do tego siłownika -cudów nie ma
prawdopodobnie urwał się kabelek zasilający siłowniki
Sprawdz węzykiem i ustami czy masz szczelną membranę EGR i siłownika kolektora. Jak masz wakuometr czy masz odpowiednie podciśnienie z króćca pompy vac.
Jaki pilot masz w tej Vectrze? Stary kwadratowy czy nowy scyzoryk? Jeśli scyzoryk to masz w nim przycisk otwierania klapy bagażnika? Sprawdź czy nie masz zgnitych pinów przy przycisku w klapie i siłowniku.
Napisz coś więcej jaki model Vectry , czy niedziała jeden siłownik czy wszystkie.
Niekoniecznie chińskie. tyle tylko, czy jest sens ładować cokolwiek droższego w tak stare auto. Kup jakiś uniwersalny, z pełnym interfejsem sterowania siłownikami (wbudowane przekaźniki), który będzie sterował bezpośrednio. Oryginalna instalacja centralnego do pełnego wykorzystania.
Więc co radzicie?????
Często w tych samochodach ulegają uszkodzeniu mikroprzełączniku zamontowane wewnątrz siłowników zamków lub przetarciu ulega wiązka przewodów elektrycznych. Musisz rozebrać tapicerkę drzwi i pomierzyć.
Vectra niema siłownika!Wszystko jest w zamku silniczek przekładnia + mikrowyłączniki które często padają.Rozbieranie kłopotliwe ale do zrobienia.
Sprawdż czy dochodzi sterowanie do tego siłownika - jak dochodzi to wyłam mocowanie druta w siłowniku! Pozdrawiam.
ew. zle zamontowane, ma za ciezko i puszcza.
chyba była by to szansa otworzyć.trzeba by było udac se do kogoś kto ma tester serwisowy Tech1,i po skomunikowaniu się z modułem zamka wybrać funkcję "test nastawników",i wybrać "podwójne ryglowanie".Tester wtedy uruchomi siłowniki.
Witam, Wpadłem w posiadanie Opla Vectry B Kombi. Niestety zamek centralny z pilota nie chce działać. Wymieniałem baterie, próbowałem programować... wszystko bez skutku. Dioda na pilocie w momencie kliknięcia się zapala, jednak nie następują żadne akcje. Zamek centralny działa normalnie "z kluczyka". Czy to może być awaria siłownika?
Siłowniki poodłaczaj, one potrafią zwierać, a na przewodach to jedynie w przelotce tylnej klapy.
no to jak - pomoże ktoś?
Jest uszkodzony siłownik. Dzieki za porady.
Witam Chyba coś sie stało w drzwiach kierowcy może siłownik odmawia współpracy albo coś z przewodami doprowadzających sygnały ster i zasilania do siłownika. Pozdrawiam.
Mam malutki problem z kabelkami. Kupiłem nowy siłownik master. Ma pięć kabelków: niebieski, zielony, brązowy, biały, czarny. W samochodzie(Opel Vectra A) też jest 5 kabelków, ale inne kolory: czerwono-czarny, niebiesko-czarny, brązowy, żółto-czarny i biało-brązowy. Jak to połączyć poprawnie, aby nie uszkodzić urządzenia?Oświećcie mnie!
Kolega dobrze mówi. odłącz na chwilkę siłownik w klapie bagażnika.
Jeżeli zamyka z pilota 3 drzwi to znaczy że pilot jest ok.nic tam nie musisz programować tylko rozkręć drzwi kierowcy i zobacz do siłownika . Pozdrawiam
Opel? Ile przewodów dochodzi do tego siłownika?
Uściślając w siłowniku (jak to nazywacie kasecie) istotnie znajduje się mały silniczek napędzający cały układ, ale to nie on jest winny a mikroprzełączniki które się tam znajdują. Trzeba wykręcić cały siłownik z drzwi, rozwiercić dwa nity. Po zdjęciu obudowy na plastikowym elemencie będą dwa przełączniki które należy wymienić.
MaciejWS napisał: Viki B 100% trafienie. Problem byl wlasnie z mikroprzelacznikami. Bardzo się ciszę, że udało Ci się naprawić siłownik. Jeżeli go rozbierałeś, to podaj oznaczenie tego mikrowyłącznika
Witam A mam pyt. gdzie mozna dostac ten mikroprzełącznik?
Tam typowa usterka jest mikroprzelacznik.Kolega tez mial problem z tym.
Szczelność membrany egr i siłownika kolektora oraz wężyków.
sprwadz dokladnie siłownik w drzwiach kierowcy
Teraz nasuwa się pytanie co może być przyczyną upalenia siłowników? Miałem klienta u którego siłowniki się prawie, że potopiły i wyglądało jakby ktoś podał zbyt duże napięcie zasilania ich. siłowniki nie chodziły przed spaleniem non stop i zdarzyło się to w ciągu jednego dnia (3 siłowniki spalone)
Można wakuometrem, wpiąć się równolegle trójnikiem przed elektrozaworami i skontrolować podciśnienie zasilające oraz za każdym z zaworów i sprawdzić sterowanie siłowników klap i turbosprężarki. Oznaczenia są inne dla odróżnienia, ale zasada działania i parametry te same, że sprawują się zamiennie bez problemu, sprawdzone.
Ale to jest Vectra B chyba a nie A Zdrugiej strony siłownik mozna wyjąc i sprawdzic czy chodzi
to już przerabiałem siłowniki są spalone łącznie z bagażnikiem i wlewem paliwa tu pomoże chyba młotkoterapia może ktoś pokonał ten problem
Megakreator podaj numery błędów. Być może tylko czujnik położenia wału. Faluje na wolnych? Mario posprawdzaj wszystkie podciśnienia, te na podszybiu też i szczelnośćmembrany w siłowniku zmiennej geometrii
Myślałem o zastąpieniu orginału uniwersalnym siłownikiem, jednak zastanawiam się co mogło ulec uszkodzeniu wewnątrz starego siłownika. Kiedyś w Vectrze wymieniałem dwa microswitche wewnątrz siłownika. Trzeba było rozwiercić jeden nit, rozkręcić obudowę i wylutować dwa microswitche. W Astrze nie miałem jeszcze okazji tego rozbierać, ale myślę że konstrukcja...
Jeśli to nie wina przełamanego przewodu idącego do silnika, to próbuj podać zasilanie bezpośrednio na przewody siłownika. Wiązka jest w kickpanelu.
Silniczek jest taki sam w zamku Vectry i siłowniku Omegi.W zamku Vectry często padają mikrowyłączniki(ten który jest szeregowo z silniczkiem.
A do siłowników dochodzi napięcie podczas zamykania i otwierania ?
Otwiera, bo nie otrzymuje sygnału z czujników zamknięcia drzwi - wychodzi na to, że nie działają siłowniki w drzwiach.
Sztangę na siłowniku turbiny wciąga na maxa po odpaleniu??
Przy podobnych objawach, czasem wystarcza czyszczenie siłowników i mechanizmów, niestety często dopiero wymiana siłownika załatwia sprawę.
tak jak kolega wczesniej napisal "wymien siłownik"miałem podobny problem w vectra b
Myślę jednak, że to siłownik.
To znaczy że podpinam przewód od szyb (brązowo-czarny) pod wyjście na siłowniki?
15darekvw napisał: Nie cale drzwi tylko tapicerke drzwi a to róznica,i musisz zrobic mała zmianke konstrukcyjna zeby go zamontowac i bedzie smigało to teraz kolega opisze tą zmianke konstrukcyjną jak ten siłownik zamontować...
Ja się spotkałem z czymś takim w BMW, nie puścił przekaźnik w centralce zamykający drzwi i popaliły się silniczki w siłownikach tym samym blokując je.
W tylnych drzwiach wystarczy siłownik wykonawczy a nie master.Podepnij go do przewodów na których zanika masa a trzeci zostaw niepodłączony.Jeśli zamek będzie działał odwrotnie od pozostałych to zamień te dwa kable miejscami i po kłopocie.Pozdro.
Mam problem ze swoją vectra miałem zwarcie przy tylnej klapie w wiązce kabli naprawiłem to ale padła mi cała centralka nie działają mi ani drzwi ani klapa i wlew paliwa elektryk powiedział ze spaliły się wszystkie siłowniki czy to możliwe ?? Sprawdzałem koszt naprawy wymiany wszystkich siłowników ale to aż 1000zł doradźcie proszę czy da się coś z tym...
Te mikrostyki są wewnątrz zamka przy siłowniku
Panowie ale centralny w vectrze to z zamkiem jedna część czyli siłownik jest razem z zamkiem w jednej puszce
To jest sterownik centralnego, zasadniczo. Schematów dużo jest w dziale download samochody. Sterowanie siłownikami jest na trzech przewodach. Czarny z żółtym, niebieskim i czerwonym, brązowy masa, czerwony plus. Sygnał z drzwi sterowanie minusem, brązowy z białym i brązowy z czerwonym paskiem. Masz chyba wypaśną wersję z alarmem.
...przy otwieraniu drzwi,(...) otwierają się 3 drzwi a nie 4. Gdy otworzę ręcznie ,(...),przy próbie zamknięcia ponownego te drzwi znów muszę te drzwi zamknąć ręcznie....:| Czyli czytając ze zrozumieniem: centralny zamek nie otwiera i nie zamyka jednych drzwi? Jeżeli dobrze zrozumiałem, to sprawdź w złączu drzwi , które nie działają, czy dochodzą impulsy...
Zazwyczaj przetarte rurki idące koło pasa przedniego, uszkodzony elektrozawór klap zawirowania albo dziura w membramie siłownika. A wspomaganie hamulca nie szwankuje?
nie działa mi sterowanie prawego lusterka lewe działa bez zarzutów.Nie wiem także gdzie szukać bezpieczników. W tym przypadku nie szukać. Masz wyrwane przewody z siłowników lusterka. Zobaczysz po wyjęciu wkładu.
Siłowniki padają (naprawialne) ale lepiej i szybciej jest wymienić
Cieszy mnie to bardzo nie mniej jednak jak to odryglowac elektrycznie bądź mechanicznie tapicerkę mam zdjeta a siłownik na wszystkie kombinacje napieciowe pozostaje martwy
wymiana microswitcha w siłowniku załatwi sprawę
Diagnostyka była przeprowadzona i wykryto błędy sterownika silnika, pedału gazu a także siłownika przepustnicy. Wszystko było wymieniane i bez zmian
A może w drzwiach kierowcy wogóle nie masz siłownika?? Już teraz niepamiętam dokładnie jak jest w vectrze. Może z klucza sterujesz tylko resztą siłowników, a od kierowcy cycek idzie w góre od samego kluczyka??
Mało prawdopodobne aby naraz uszkodziły się siłowniki w 3 drzwiach, napewno coś z wiązką. Można zdjąć listwy plastikowe z progów lub ze słupków drzwi tylnych i podając napięcie na siłownik spróbować otworzyć drzwi. Sprawdź czy nie zginęło napięcie +12V do zasilania siłowników.
nie jestem pewny czy nie jest tak że od strony pasożyta ma slave a od kierowcy nie ma siłownika tylko sam "czujnik" wyglądający jak siłownik W vectrze na pewno jest(przynajmniej powinien być) siłownik w drzwiach kierowcy. Choćby z tego powodu, że samochód można zamykać zamkiem tylnej klapy. Czy można było zamknąć od strony pasażera tego nie pamiętam....
Ja niemogę patrzec na Twingo - kiepawy dostęp do siłowników drzwi. Najłatwiejsze BMW s5 - 1999. Vectra - 2004. LagunaII - 2003 Kazdy miał jakis problem albo raczej brak znajomości knifu z mojej strony.
kiedyś coś takiego rozebrałem i udało mi sie naprawić, po wyczyszczeniu zębatek zaczęło chodzić
Odczytaj błędy , sprawdź szczelność membran egr i siłownika w kolektorze oraz wężyków zasilających elektrozawory w podciśnienie.
Oprócz tego, że jasno napisałeś, że nie działa, to reszta jest zagadką. Co to za siłownik? Co to za "chyba" sterownik? Może jakieś zdjęcie?
Jeden problem to że wypisują głupoty, inna że potem zero informacji dla klienta. Nagle okazuje się, że sprzedawca się nie zna, nie wie, nie rozumie, on tylko sprzedaje. Znam taki przypadek, kiedy sprzedający poradził klientowi odwiedziny na tym forum "zada pan pytanko to panu tam napiszą co i jak". Wstyd się przyznać, ale znam tego sprzedawcę osobiście....
Jeśli nie pomogło zaprogramowanie pilota trzeba posprawdzać styki w siłownikach zamków sterujących, sprawdzić czy są impulsy sterujące, czy jest właściwe zasilanie, co do klapki, sprawdzić siłownik... Usterka nie ma związku z blokadą tylnych drzwi.
Witam, vectra jak w tytule, niedawno zakupiona, co prawda z usterką ale drażniącą, nie obraca się wkładka w zamku przez co siłownik nie popycha cięgna i w efekcie nie zamyka zamka, można dostać gdzieś nową wkładkę albo przerobić to jakoś, w razie w mam drugą centralkę z pilotem i siłownik luzem, ewentualnie w grę wchodzi przeróbka na linkę
Witam, WLOC - proszę o trochę więcej szczegółów odnośnie tych zamków i manualnego rozpracowania całej tej operacji. (które śruby w tapicerce trzeba rozkręcić-gdzie one są , może jakieś zaślepki, co to znaczy, że siłowniki są z zamkami-daje się to wszystko rozkręcać, może coś trzeba nawiercać np . obudowę siłownika?) nigdy czegoś takiego nie robiłem....
Do wtyku siłownika wewnątrz drzwi podłącz miernik i sprawdź, czy dochodzi tam napięcie w czasie zamykania i otwierania centralnego zamka. Jeżeli tak, to rozbierz siłownik i sprawdź mikroprzełączniki, jeżeli nie , to sprawdź przewody i złącza.
Zamykając z kluczyka, zamykasz zamek mechanicznie. I siłownik może być martwy aż strach, a drzwi i tak się zamkną. Wszystko wskazuje na przerwę w obwodzie silnika siłownika drzwi kierowcy. Do sprawdzenia wiązka i sam siłownik. Bez problemu można go zastąpić siłownikiem uniwersalnym.
no właśnie też myślałem nad tymi klapami tylko zastanawia mnie to że jeśli ten siłownik sterujący się rusza to klapy raczej w porządku
Witam. Mam zamiar pobawić się w automatyczne otwieranie klapy bagażnika w c4 II. Znalazłem aukcję siłowników z Krosna ze sprężynami koszt 135 zł za kpl 2 szt http://obrazki.elektroda.pl/5953313000_1... ale problem polega na tym, że z pilota mogę tylko odryglować oddzielnie zamek centralny bagażnika, a nie otworzyć zamek. Myślałem nad...
Jeśli wykonuje test siłownika, to EGR nie reaguje- nie zmieniają się żadne parametry...
czarny - stały "+" brązowy - masa czarno-żółty i czarno-czerwony - siłowniki drzwi jeżeli jest funkcja deadlock należy odciąć przewód czarno-niebieski wychodzący z drzwi kierowcy i połączyć go z czarno-żółtym. W załączniku schemat fabrycznego c. zamka jeśli zostaje oryginalny sterownik to brązowo-biały(otwieranie) i brązowo-czerwony(zamykanie) sterowane...
Zdejmij filtr powietrza i sprawdź czy zaraz po rozruchu uchyla się klapa rozruchowa, czyli czy działa siłownik pull-down (zubażający mieszankę po rozruchu).
Co do zamkow. Trzeba zmienic mikroswitche. Koszt ok 3zl. (podstawowa usterka w zamkach GM) Co do drugiego zapytania. Wykluczam oczywiscie slaba baterie. Przyczyna jest w 99% przypadkow oberwanie lutow w pilocie.Trzeba je poprawic i bedzie po klopocie. Gdzie kupić mikroswitche, jak je wymienić w zamku. Większość zamków w GM rozbiera się przy pomocy...
Dzień dobry witam wszystkich chciałem zapytać się czy ktoś z was byłby w stanie podpowiedzieć jak na krótko uruchomić tą pompę. Oczywiście trzeba podać Plus i minus 12 V na dwóch największych pinach i zastanawiam się czy to wystarczy jak na któryś konkretny PIN podda się sygnał typu 12 V Czy pompa ruszy muszę ją tylko na krótko uruchomić dosłownie na...
Możesz przeciesz wstawić uniwersalny. Zresztą w Vectrach często oryginalny zamek sie psuje, a ja z doświadczenia wiem, że pomaga wyjęcie siłownika zamka i.....uderzenie nim o ziemie :-) - działa w 90% przypadków :)))
Ten sterownik masz do wysterowania siłowników z luczyka, cenralny zamek był domontowywany? Czy służy on do sterowania z pilota?
vectra siłownik drzwi vectra siłownik bagażnik siłownik zamek vectra
klimatyzacja eberspacher spawanie ciągłe zelmer malakser
electrolux ew8tn3372p politechnika łódzka
Kierunek odkręcania śrub: standardy i wyjątki Programator czasowy nie załącza się - diagnostyka i rozwiązania