Nie wiem o co teraz pytasz ale jak dal mnie będzie tak połączyć się z centralna elektryką login i wpisać go kodowanie i do obecnego dodać
W niektórych systemach wtrysku po odpięciu zasilania trzeba było zrobić adaptację przepustnicy
Silnik aex ma jeszcze linke gazu a tu jest sterowanie elektryczne i bez adaptacji nie ma szans, powiem wiecej w skodzie sama adaptacja pomaga nawet jak sie nie wyczysci przepustnicy.
Zobacz sobie jak przeprowadzić adaptację przepustnicy tu masz instrukcję: http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id... Nie robiłem tego ale od kolegi mechanika wiem, że działa.
Witam, No to teraz tylko translator czesko-polski i do przodu :|
Sterownik silnika, adaptacja, kanał chyba 00.
Kolego a czasami tam nie jest przeciążeniówka a nie adaptacja. Gdy silniczek zamknie klapę to automatycznie się wyłączy i w drugą stronę tak samo.
Zdejm nakladke przepustnicy- jak czarna klapka + gardziel to trza wymyc, a potem zrobic adaptacje przepustnicy.
Powinno się adaptację robić w module sterowania akumulatora/moduł zarządzania energią.
Po kolei. 10 ( dopasowanie) kanał 00 gdy VAG zapyta czy skasować wyuczone wartości potwierdzić Q Wyświetli "wartości wyuczone zostały skasowane" Sterownik po tym nie ma żadnych "poburdań" pamięci adaptacyjnej. po tym 04 ( przejście do nastaw podstawowych) kanał 098 ( choroba, a może 001, albo 060 ?Zawsze to robię odruchowo) pokaże w 4 okienku "adaptacja...
Robisz na benzynie około 100km. Potem adaptacji. Zawsze ją robisz.
Czyli zostaje wymuszenie adaptacji przez VAG com albo VCDS.
Spalanie jest podawane ze sterownika silnika. Licznik masz od tego silnika, kodowanie poprawne. Jaka wartość masz w liczniku w adaptacjach w kanale 3?
Zrobiłeś adaptację ?
Jakiego są koloru świece? Spróbuj rozszczelnić dolot żeby delikatnie brał lewe powietrze jeżeli praca silnika się poprawi sprawdź przepustnicę zrõb adaptację
Czyli jak mam Magneti Marelli to nie zrobię nic? Jak w takim razie przeprowadza się w nim adaptację?
Nie czyść tej przepustnicy żadnym sprayem ew. zrób jej adaptacje.
Na ross-tech.com powinno być.
Myślę że gdyby się dało przywrócić ustawienia fabryczne to i tak później trzeba zrobić adaptacje przepustnicy. Możesz zrzucić klemę na noc.
Proponuje podłączyć vcds i pokazać błędy typowo vagowskie i opisy. Próbowałeś mycia i adaptacji?
Czyszczenie i adaptacja przepustnicy.
Falowanie było spowodowane złym ustawieniem LPG. Listwa wtryskowa nie była w stanie wykonać czasu wtrysku poniżej 3ms i ECU ratowało się przed zgaśnięciem podbiciem obrotów ,listwa zaczynała znów pracować ,Ecu zmniejszało obroty do żądanych 640 RPM czas wtrysku spadał poniżej 3 ms i tak w kółko. Czas wtrysku gazu podniosłem zmniejszając ciśnienie gazu...
Adaptacje
Dzieki za szybką radę. ok, spróbuje z tym czujnikiem Halla. Mam pytanie jeszcze takie, czy odłączenie i podpięcie obecnej przepustnicy i przeprowadzenie adaptacji cos da? Skoro przepustnica się adoptuje po przekteceniu kluczyka, to po co ją adaptować z komputera i np. Vagu? Jak za bardzo kombinuje to sorki.
Skasowałeś wcześniej błędy zanim zrobiłeś adaptację?
Sorry że zawracałem głowę. Kolejny mój współpracownik nie ma pojęcia o robocie. Sierota pozamieniała przewody paliwowe. A co do adaptacji to nic nie znalazłem na forum choć spędziłem kilka godzin. Autko pali i jeździ jak nowe bez adaptacji.
Przepustnicę wymienilem i dalej to samo .Ale nie robilem adaptacji.
Czy mógł by ktoś bliżej określić na czym polega ustawianie kąta położenia przepustkicy i czym można to sprawdzić?? Najlepiej jak by ktoś miał schemacik jakiś:)
źle zczytany,
jeszcze raz adaptacja przepustnicy
chodzi o insp? jeśli po lewej stronie wskaźnika jest taki "klucz płaski" namalowany to tylko vag. 17 licznik, 10 adaptacja, blok 10- kilometry (ustawić 150) blok 12 czas w dniach (ustawić 365).
OK czyli po wymianie wspomagania powinno działać od razu chyba że będzie innego producenta to w tedy nie ???? No to w takim razie jaka jest procedura adaptacji innego sterownika ???? :|
Dokładnie pracowało jak trzeba teraz nie ma iskry możesz mi opisać w skrócie jak zrobić te adaptacje i na jakim kanale .
Jak wyżej. Można też okrężną drogą, ale pin masz niepoprawny. Nie wpuszcza cie do adaptacji.
działa ustawia sie ok przepustnica po adaptacji
Wracałem autem z Niemiec i po 200km muł potem za jakąś chwile znowu ciągnie przez jakąś godzine i to samo aż po dziś dzień
ok zapięte
zrób jeszcze raz adaptacje przepustnicy
Może pomogłoby wyzerowanie w Ecu wartości adaptacyjnych.Trzeba wpisać 0 w zerowym kanale adaptacji.
Może to kwestia adaptacji poprzez interfejs diagnostyczny. Skoro nie było podłączone to pewnie także pozostało na ustawieniach do poprzedniego pojazdu.
Ale adaptacje akumulatora robi sie chyba w gateway nigdzie indziej tylko menu wyglada wtedy inaczej jak jest inny passat albo audi czy skoda.
Nawet oryginalny tester vas na serwisie ma problem z dopasowaniem. Spróbuj nowym systemem ODIS. Powinno wykonać adaptacje.
Ok, dzięki.
Pierwsze kontrola zaworu n18 w funkcji diagnoza elementów wykonawczych ,pózniej wybierz nastawy podstawowe grupa 074 wykonaj i rozpocznie sie adaptacja, po jej zakonczeniu w polu 04 pokaże sie ok wiec wyjdż z tej funkcji .Warunek adaptacji to prawidłowe napiecie akumulatora i nie naciskanie pedału gazu w czasie jej trwania
Rezystancja silnika w okolicach 8Ohm To elektromagnes, nie silnik. 8 Ω jest wartością poprawną. Ale może nie jest uszkodzony, a wystarczy zrobić adaptację?
witam..przed adaptacją przepustnicy zrób na kanale 00 factory setting
Witam. Padło mi ECU w Skodzie Octavii II 1.9 Tdi i wziąłem używane na testy. Samochód odpala ale gaśnie, ponieważ jest inny "immo". Czy jestem w stanie za pomocą VCDS dopasować Ecu do samochodu lub całkowicie wyłączyć "immo"?
A jak wejde w slowo adresowe 44 albo 16 to mam zrobic adaptacje ???
zrob adaptacje przepustnicy
Airbag(15) ->Adaptacja(10) -> Grupa 00 -> Wykonaj
Podpiąć komputer, sprawdzić parametry, zrobić adaptację przepustnicy
Zainstalowane, ale mam taki problem: http://obrazki.elektroda.pl/6106208000_1... http://obrazki.elektroda.pl/3686452600_1...
Reset adaptacji vagiem zrób.
A adaptację zaworu robił?
A co z programem antywirusowym?Ja musze wylaczyc zeby zrobic adaptacje i wogole polaczyc sie samym Vagiem.Dodam ze uzywam Managera w wersji 1.03 .Z tego co pamietam to kilka razy zdarzylo sie, ze nie chcial dokonczyc adaptacji, ale probowalem jeszcze raz i konczyl.
Vw polo 6n 97r
Wyczyścić styki czujnika temp. a jak nie pomoże to czujnik do wymiany (u mnie się skończyło na wymianie) jeżeli nie ma innych błędów jeszcze raz porządnie zrobić adaptację przepustnicy.
Witam ja bym sprubował zrobić jeszcze raz adaptację.
nazywaj go jak chcesz, poprostu regulator biegu jałowego (silnik krokowy to nazwa umowna) i po czyszczeniu przepustnicy należy zrobić mu adaptacje
Witam.Od poniedziałku skoda jezdzi i jest ok założona została 2 głowica razem z wałkiem i panewkami jak się okazało w tamtej krzywy był wałek i musiało poderwać głowice albo gdzieś pękła wielkie podziękowania dla wszystkich mam jeszcze pytanko czy ktoś posiada materiały do grupy vw audi skoda dotyczące adaptacji regulacji ogólnie wszystko jak najnowsze...
adaptacja 00 ok
Chciałbym wymienić sterownik w tej Skodzie ale wiadoma sprawa, immo, trzeba zrobić adaptację kluczyków. W jaki sposób mogę zdobyć kod do Vaga ? Napewno istnieje sposób przez odczytanie pamięci ale nie wiem gdzie się to wszystko znajduje.
Czy tam nie trzeba robić adaptacji lub kalibracji tego?
To bez znaczenia. Dodano po 7 Posprawdzałeś coś chociaż trochę co z silnikiem zrobiłeś, adaptację przepustnicy, sprawdziłeś wężyki od podciśnienia.
Mam taki problem w Roomster Praktik (licznik jest taki sam jak w Fabii 2) , po odpaleniu gasną wszystkie kontrolki i obrotomierz opada na 0, zmierzylem miernikiem i dzieje sie tak jak napiecie w ukladzie przekracza 14V, napiecie ladowania po odpaleniu jest stabilne 14.4 wiec w normie(ale dla licznika o 0,4 V za dużo i gasnie). Do uzycia miernika sklonil...
Długo mnie nie było, ale miałem ważne zajęcia... Wracam do tematu podwyższonych obrotów. Sprawdziłem za pomocą VCDS adaptację przepustnicy( to w tej wersji silnika/sterownika trwa tylko ok 3 sekundy !), jednak to nic nie dało, dalej obroty jałowe utrzymują się najczęsciej w okolicach 1000rpm. Sprawdziłem blok pomiarowy - VCDS wskazuje ok. 945-955rpm...
Witam!! Zrobili adaptacje przepustnicy? Pozdrawiam!!
Sprawdzałeś błędy? To chyba najlepiej na początek. Może adaptacja, nie ukończyła się poprawnie.
W skodzie felici po samym wymontowaniu przepustynicy bądź czyszczeniu jej trzeba jechać na adaptacje przepustnicy wiem, bo sam miałem oba problemy...
o1 silnik 10 adaptacja kanał 071 -1cylinder/072-2cylinder/073-3cylinder/0... -4 cylinder . W vcds po otwarciu okna adaptacji pokaże sie lista dostępnych możliwości.
Reset do ustawień fabrycznych już kiedyś testowałem w ibizie 2016 ,wspomaganie ruszyło ale pozostał błąd kodowania adaptacji + kontrolki abs , ESP itp ..
Witaj! Jeżeli wyczyściłeś przepustnice musisz przeprowadzić jej adaptacje VAG-iem.
Do sprawdzenia na początek przepustnica + adaptacja. Sprawdź również drożność katalizatora.
Cześć, rozwiązałeś problem Mam podobne objawy
Wejdz w kodowanie,poczytaj i zrobione. Chociaz to stary rupot to nie wiem czy gdzieś w adaptacjach nawet tego nie zrobisz.
bez podlączenia pod vaga nic niezrobisz , poniewż trzeba mu srobić tzw adaptacje przepustnicy pozdrawiam
Czy po czyszczeniu przepustnicy adaptacja wykonana ,szczelność układu zasilania.
Adaptacja przepustnicy Bosch nastepnie Launch
Wydaje mi się ale nie jestem pewien, że musisz prawdopodobnie odwiedzić ASO w celu regulacji i czyszczenia silniczka krokowego lub adaptacji przepustnicy. :oops:
Po czyszceniu czy była robiona adaptacja przepustnicy? Czy jest LPG?
Przepustnicę wyczyścisz,ale nie zrobisz adaptacji,i pojawią się heca
Witam. Po wyczyszczeniu przepustnicy i zrobieniu adaptacji, silnik nadal szaleje na wolnych obrotach. Procedurę adaptacji powtarzałem kilkakrotnie.
Umyj przepustnice i zrób adaptacje. Sprawdź czujnik temp.
nie robisz żadnych adaptacji tylko trzeba odpowiednio ustawić pompowtrysk
Co jeszcze trzeba nastawić??
zgadzam się potrzebna jest adaptacja ale nie potrzeba nic spocjalnego zwykły vag wystarczy A właśnie że nie, widać że się nie znasz. Ten siemens jest odporny na takie zabawy, mozna też przepsać procek (TMS) nie lubie jak ktoś krytykuje moją widzę Jacku z vagiem to ty sie nienapracowałeś setki tego zrobiłem i tu mi kitu nie wciśniesz tylko trzeba mieć...
metrykos . przecież 9l w fabii to normalka nie sugeruj się danymi fabr. tylko porozmawiaj z innymi użytkownikami ,ale na marginesie adaptacja by się przydała.
No a robił ktoś tą adaptacje (mechanik?) i dalej jest błąd?
Witam Kolegów. Dziś przywieźli mi Felicje 1.3 MPI bo obroty Falowały pomiędzy 1800 a 2700. Wymieniali przepustnice.Podłączyłem cdif2 i zrobiłem adaptacje przepustnicy. Wszystko wróciło do normy. W CDIF2 jest specjalna funcja adaptacji dla Skody. Polecam !!!
Czy po wymianie przepustnicy trzeba wykonać adaptacje? Pozdrawiam
W liczniku w adaptacjach jest możliwość małej korekcji wskaźnika paliwa. Potrzebny do tego interfejs diagnostyczny. O ile się nie mylę to kanał 30 w adaptacjach.
Ten typ tak ma. Sterownik sam się zaadoptuje po 500 do 1000km. Nie można przeprowadzić adaptacji bo stycznik wolnych obrotów po procesie czyszczenia jest rozłączony na wolnych obrotach (chyba ostatni albo przed ostatni bit). Ja ochodziłem ten problem tak: ustawiałem warunki do adaptacji (temp itp), przy włączonym zapłonie wyciągałem wtyczkę od przepustnicy...
Przed naprawami całkowicie wyłączyć instalację gazową i dopiero gdy uzyskasz pewność , że silnik poprawnie pracuje na benzynie ponownie uruchomić gaz. Sprawdzić stan świec zapłonowych , kabli wysokiego napięcia , cewki z modułem. Czyszczenie przepustnicy i adaptacja. W czasie rozbiórki dolotu zachować ostrożność aby nie uszkodzić odmy. Po tych czynnościach...
Witam Radzę wyczyscic przepustnicę i oczywiscie przeprowadzic adaptację. Pozdrawiam.
Tak, to co zaznaczyłeś i przy pracy na LPG będzie aktywny błąd sondy lambda ale dzięki temu sterownik wtrysku benzyny nie będzie wprowadzał żadnych adaptacji składu mieszanki podczas jazdy na LPG, przy emulacji na "Standart (0..0,8)" niestety wprowadza, bo nie zawsze oczekuje λ=1.
Ciśnienie paliwa do sprawdzenia, czujnik TCS, do tego trzeba zrobić reset adaptacji. Cudów nie ma, musi jeździć.
Na benzynie i na LPG zachowuje się tak samo? Bo jeśli tylko na benzynie to sprawdź jakie jest ciśnienie paliwa. Adaptacja przepustnicy była robiona? Jeszcze może być cewka zapłonowa.
Jeśli chodzi o ladowanie to na poziomie 13.91-13.61. Akumulator podlozony. Z przepustnica spróbuję ale jak podlozylem przepustnice do innego auta to tamten chodził na tamtej przepustnicy bez adaptacji -powiedzmy elegancko.
Adaptacja nic nie dała. Brak błędów
Silnik 8V czy 16V. Najlepiej podaj kod silnika. Czy adaptacja przeszłą poprawnie? Jakie widać wychylenie przepustnicy na wolnych obrotach?
adaptacja skoda adaptacja kluczyka skoda skoda adaptacja przepustnicy
zaprogramować licznik z18xe wymiana silnika centralny zamek awaryjne laguna
Nissan Murano Z50 – lokalizacja czujnika MAF 22680-7S000 Denso Toyota Yaris schemat głośników, kolory przewodów, pinout ISO i 10-pin, JBL, podłączenie audio