W niektórych systemach wtrysku po odpięciu zasilania trzeba było zrobić adaptację przepustnicy
Zdejm nakladke przepustnicy- jak czarna klapka + gardziel to trza wymyc, a potem zrobic adaptacje przepustnicy.
Nie wiem o co teraz pytasz ale jak dal mnie będzie tak połączyć się z centralna elektryką login i wpisać go kodowanie i do obecnego dodać
Sterownik silnika, adaptacja, kanał chyba 00.
Jakiego są koloru świece? Spróbuj rozszczelnić dolot żeby delikatnie brał lewe powietrze jeżeli praca silnika się poprawi sprawdź przepustnicę zrõb adaptację
Silnik aex ma jeszcze linke gazu a tu jest sterowanie elektryczne i bez adaptacji nie ma szans, powiem wiecej w skodzie sama adaptacja pomaga nawet jak sie nie wyczysci przepustnicy.
Robisz na benzynie około 100km. Potem adaptacji. Zawsze ją robisz.
Powinno się adaptację robić w module sterowania akumulatora/moduł zarządzania energią.
Zrobiłeś adaptację ?
Nie czyść tej przepustnicy żadnym sprayem ew. zrób jej adaptacje.
Spalanie jest podawane ze sterownika silnika. Licznik masz od tego silnika, kodowanie poprawne. Jaka wartość masz w liczniku w adaptacjach w kanale 3?
Może blokuje się nastawnik. Sprawdź kody błędów po OBD
Czyli zostaje wymuszenie adaptacji przez VAG com albo VCDS.
Proponuje podłączyć vcds i pokazać błędy typowo vagowskie i opisy. Próbowałeś mycia i adaptacji?
Skasowałeś wcześniej błędy zanim zrobiłeś adaptację?
Adaptacje
Przepustnicę wymienilem i dalej to samo .Ale nie robilem adaptacji.
Czyli jak mam Magneti Marelli to nie zrobię nic? Jak w takim razie przeprowadza się w nim adaptację?
Po kolei. 10 ( dopasowanie) kanał 00 gdy VAG zapyta czy skasować wyuczone wartości potwierdzić Q Wyświetli "wartości wyuczone zostały skasowane" Sterownik po tym nie ma żadnych "poburdań" pamięci adaptacyjnej. po tym 04 ( przejście do nastaw podstawowych) kanał 098 ( choroba, a może 001, albo 060 ?Zawsze to robię odruchowo) pokaże w 4 okienku "adaptacja...
Jak wyżej. Można też okrężną drogą, ale pin masz niepoprawny. Nie wpuszcza cie do adaptacji.
Czyszczenie i adaptacja przepustnicy.
działa ustawia sie ok przepustnica po adaptacji
Rezystancja silnika w okolicach 8Ohm To elektromagnes, nie silnik. 8 Ω jest wartością poprawną. Ale może nie jest uszkodzony, a wystarczy zrobić adaptację?
Może pomogłoby wyzerowanie w Ecu wartości adaptacyjnych.Trzeba wpisać 0 w zerowym kanale adaptacji.
Nawet oryginalny tester vas na serwisie ma problem z dopasowaniem. Spróbuj nowym systemem ODIS. Powinno wykonać adaptacje.
A jak wejde w slowo adresowe 44 albo 16 to mam zrobic adaptacje ???
Sorry że zawracałem głowę. Kolejny mój współpracownik nie ma pojęcia o robocie. Sierota pozamieniała przewody paliwowe. A co do adaptacji to nic nie znalazłem na forum choć spędziłem kilka godzin. Autko pali i jeździ jak nowe bez adaptacji.
Czy mógł by ktoś bliżej określić na czym polega ustawianie kąta położenia przepustkicy i czym można to sprawdzić?? Najlepiej jak by ktoś miał schemacik jakiś:)
Mam taki problem w Roomster Praktik (licznik jest taki sam jak w Fabii 2) , po odpaleniu gasną wszystkie kontrolki i obrotomierz opada na 0, zmierzylem miernikiem i dzieje sie tak jak napiecie w ukladzie przekracza 14V, napiecie ladowania po odpaleniu jest stabilne 14.4 wiec w normie(ale dla licznika o 0,4 V za dużo i gasnie). Do uzycia miernika sklonil...
nazywaj go jak chcesz, poprostu regulator biegu jałowego (silnik krokowy to nazwa umowna) i po czyszczeniu przepustnicy należy zrobić mu adaptacje
jeszcze raz adaptacja przepustnicy
Witam, No to teraz tylko translator czesko-polski i do przodu :|
zrób jeszcze raz adaptacje przepustnicy
Wracałem autem z Niemiec i po 200km muł potem za jakąś chwile znowu ciągnie przez jakąś godzine i to samo aż po dziś dzień
zrob adaptacje przepustnicy
Podpiąć komputer, sprawdzić parametry, zrobić adaptację przepustnicy
Kolego a czasami tam nie jest przeciążeniówka a nie adaptacja. Gdy silniczek zamknie klapę to automatycznie się wyłączy i w drugą stronę tak samo.
Wyczyścić styki czujnika temp. a jak nie pomoże to czujnik do wymiany (u mnie się skończyło na wymianie) jeżeli nie ma innych błędów jeszcze raz porządnie zrobić adaptację przepustnicy.
Myślę że gdyby się dało przywrócić ustawienia fabryczne to i tak później trzeba zrobić adaptacje przepustnicy. Możesz zrzucić klemę na noc.
Pierwsze kontrola zaworu n18 w funkcji diagnoza elementów wykonawczych ,pózniej wybierz nastawy podstawowe grupa 074 wykonaj i rozpocznie sie adaptacja, po jej zakonczeniu w polu 04 pokaże sie ok wiec wyjdż z tej funkcji .Warunek adaptacji to prawidłowe napiecie akumulatora i nie naciskanie pedału gazu w czasie jej trwania
Reset adaptacji vagiem zrób.
A adaptację zaworu robił?
zgadzam się potrzebna jest adaptacja ale nie potrzeba nic spocjalnego zwykły vag wystarczy A właśnie że nie, widać że się nie znasz. Ten siemens jest odporny na takie zabawy, mozna też przepsać procek (TMS) nie lubie jak ktoś krytykuje moją widzę Jacku z vagiem to ty sie nienapracowałeś setki tego zrobiłem i tu mi kitu nie wciśniesz tylko trzeba mieć...
Ten typ tak ma. Sterownik sam się zaadoptuje po 500 do 1000km. Nie można przeprowadzić adaptacji bo stycznik wolnych obrotów po procesie czyszczenia jest rozłączony na wolnych obrotach (chyba ostatni albo przed ostatni bit). Ja ochodziłem ten problem tak: ustawiałem warunki do adaptacji (temp itp), przy włączonym zapłonie wyciągałem wtyczkę od przepustnicy...
ok zapięte
Witam serdecznie Wczoraj kupiłem OBD Eleven podłączyłem go wyskoczył mi błąd 0 13 15 19 Interfejs diagnostyczny magistrali danych Opis sytemu: J533 Gateway Numer oprogramowania: 7N0907530AL Wersja oprogramowania: 1642 Numer sterownika: 7N0907530AL Wersja sterownika: H58 Numer seryjny: 120314F2000326 Długie kodowanie: 359302 Kody błędów: 01315 - Sterownik...
Witam ja bym sprubował zrobić jeszcze raz adaptację.
Dokładnie pracowało jak trzeba teraz nie ma iskry możesz mi opisać w skrócie jak zrobić te adaptacje i na jakim kanale .
Nie odpali ,ale odpali jak zr4obisz adaptacje immo.
Ok, dzięki.
Airbag(15) ->Adaptacja(10) -> Grupa 00 -> Wykonaj
Na ross-tech.com powinno być.
chodzi o insp? jeśli po lewej stronie wskaźnika jest taki "klucz płaski" namalowany to tylko vag. 17 licznik, 10 adaptacja, blok 10- kilometry (ustawić 150) blok 12 czas w dniach (ustawić 365).
Macie może jakieś sugestie do tego: Jak autko zimne to pali na cacy , jesli sie zagrzeje i go zgaszie i chce odpalic to albo nie odpala albo jak juz odpali to ma obroty 100-300 i załapuje po 3-4 sec. na normalne obroty!??? hmmmm??? Hyundai Scoupe na wtrysku, silnik1,5, 8 zaworowy g4dj,161 tkm nie stawiam na czujnik tem. bo jest nowy, swiece, przewody,...
adaptacja 00 ok
Falowanie było spowodowane złym ustawieniem LPG. Listwa wtryskowa nie była w stanie wykonać czasu wtrysku poniżej 3ms i ECU ratowało się przed zgaśnięciem podbiciem obrotów ,listwa zaczynała znów pracować ,Ecu zmniejszało obroty do żądanych 640 RPM czas wtrysku spadał poniżej 3 ms i tak w kółko. Czas wtrysku gazu podniosłem zmniejszając ciśnienie gazu...
Długo mnie nie było, ale miałem ważne zajęcia... Wracam do tematu podwyższonych obrotów. Sprawdziłem za pomocą VCDS adaptację przepustnicy( to w tej wersji silnika/sterownika trwa tylko ok 3 sekundy !), jednak to nic nie dało, dalej obroty jałowe utrzymują się najczęsciej w okolicach 1000rpm. Sprawdziłem blok pomiarowy - VCDS wskazuje ok. 945-955rpm...
OK czyli po wymianie wspomagania powinno działać od razu chyba że będzie innego producenta to w tedy nie ???? No to w takim razie jaka jest procedura adaptacji innego sterownika ???? :|
Witam!! Zrobili adaptacje przepustnicy? Pozdrawiam!!
Czy tam nie trzeba robić adaptacji lub kalibracji tego?
Witaj! Jeżeli wyczyściłeś przepustnice musisz przeprowadzić jej adaptacje VAG-iem.
jak w temacie co z tym zrobic ? VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 047 906 033 D Component and/or Version: 1,4l SIMOS3PB 00HSSJ31 Software Coding: 00021 Work Shop Code: WSC 35110 Additional Info: TMBNH46Y11X014517 SKZ7Z0A0824266 2 Faults Found: 17909 - Fuel Pump Relay (J17): Short to Ground P1501 - 35-10 - - - Intermittent...
Może to kwestia adaptacji poprzez interfejs diagnostyczny. Skoro nie było podłączone to pewnie także pozostało na ustawieniach do poprzedniego pojazdu.
bez podlączenia pod vaga nic niezrobisz , poniewż trzeba mu srobić tzw adaptacje przepustnicy pozdrawiam
To bez znaczenia. Dodano po 7 Posprawdzałeś coś chociaż trochę co z silnikiem zrobiłeś, adaptację przepustnicy, sprawdziłeś wężyki od podciśnienia.
Wydaje mi się ale nie jestem pewien, że musisz prawdopodobnie odwiedzić ASO w celu regulacji i czyszczenia silniczka krokowego lub adaptacji przepustnicy. :oops:
witam..przed adaptacją przepustnicy zrób na kanale 00 factory setting
Witam, mam problem z Fabia I ATZ (takie oznaczenie znalazłem w bagażniku), po skanowaniu przez vag-com dostaję następujące błędy, które po wykasowaniu wracają po przejechaniu paru km: 17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit P1118 - 35-00 - - 16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity P0140 - 35-10 - - - Intermittent Z tego...
Sprawdzałeś błędy? To chyba najlepiej na początek. Może adaptacja, nie ukończyła się poprawnie.
Witam. Po wyczyszczeniu przepustnicy i zrobieniu adaptacji, silnik nadal szaleje na wolnych obrotach. Procedurę adaptacji powtarzałem kilkakrotnie.
Reset do ustawień fabrycznych już kiedyś testowałem w ibizie 2016 ,wspomaganie ruszyło ale pozostał błąd kodowania adaptacji + kontrolki abs , ESP itp ..
Normalnie. Silnik nagrzany ponad 80st,napiecie aku ponad 13,5V,jak mniej podłączyć prostownik Slowo adresowe 01 nastepnie 02 (Q) ----------05 (Q) ----------04 (Q) i wybrać kanał 098,patrzeć na ostatnie okienko co pokazuje (powinno adpt OK) Ale to taki system że nastawy przeważnie niewchodzą Czasami się udaje 10->00 po zapytaniu czy wymazać powtwierdzić...
Ale adaptacje akumulatora robi sie chyba w gateway nigdzie indziej tylko menu wyglada wtedy inaczej jak jest inny passat albo audi czy skoda.
źle zczytany,
Dzieki za szybką radę. ok, spróbuje z tym czujnikiem Halla. Mam pytanie jeszcze takie, czy odłączenie i podpięcie obecnej przepustnicy i przeprowadzenie adaptacji cos da? Skoro przepustnica się adoptuje po przekteceniu kluczyka, to po co ją adaptować z komputera i np. Vagu? Jak za bardzo kombinuje to sorki.
o1 silnik 10 adaptacja kanał 071 -1cylinder/072-2cylinder/073-3cylinder/0... -4 cylinder . W vcds po otwarciu okna adaptacji pokaże sie lista dostępnych możliwości.
Do sprawdzenia na początek przepustnica + adaptacja. Sprawdź również drożność katalizatora.
Witam Kolegów. Dziś przywieźli mi Felicje 1.3 MPI bo obroty Falowały pomiędzy 1800 a 2700. Wymieniali przepustnice.Podłączyłem cdif2 i zrobiłem adaptacje przepustnicy. Wszystko wróciło do normy. W CDIF2 jest specjalna funcja adaptacji dla Skody. Polecam !!!
Umyj przepustnice i zrób adaptacje. Sprawdź czujnik temp.
A co z programem antywirusowym?Ja musze wylaczyc zeby zrobic adaptacje i wogole polaczyc sie samym Vagiem.Dodam ze uzywam Managera w wersji 1.03 .Z tego co pamietam to kilka razy zdarzylo sie, ze nie chcial dokonczyc adaptacji, ale probowalem jeszcze raz i konczyl.
Wejdz w kodowanie,poczytaj i zrobione. Chociaz to stary rupot to nie wiem czy gdzieś w adaptacjach nawet tego nie zrobisz.
Czy po czyszczeniu przepustnicy adaptacja wykonana ,szczelność układu zasilania.
Przepustnicę wyczyścisz,ale nie zrobisz adaptacji,i pojawią się heca
Adaptacja przepustnicy Bosch nastepnie Launch
Po czyszceniu czy była robiona adaptacja przepustnicy? Czy jest LPG?
W skodzie felici po samym wymontowaniu przepustynicy bądź czyszczeniu jej trzeba jechać na adaptacje przepustnicy wiem, bo sam miałem oba problemy...
Jeśli chodzi o ladowanie to na poziomie 13.91-13.61. Akumulator podlozony. Z przepustnica spróbuję ale jak podlozylem przepustnice do innego auta to tamten chodził na tamtej przepustnicy bez adaptacji -powiedzmy elegancko.
metrykos . przecież 9l w fabii to normalka nie sugeruj się danymi fabr. tylko porozmawiaj z innymi użytkownikami ,ale na marginesie adaptacja by się przydała.
Nie nie wkładałem gazu poniewaz spalanie jest w granicach 6l/100km w trasie mniejsze,kupie dzic nowe gumki i widze ze poszedł mi płyn w olej wiec uszczelka do roboty, wyczyscilem przepustnice bo od 5 lat nikt tam nie zaglądał, teraz mi obroty sama podwyzszyla do ok 1.5tys ale podłącze VAG-a i zrobie adaptacje przepustnicy
Witam. Padło mi ECU w Skodzie Octavii II 1.9 Tdi i wziąłem używane na testy. Samochód odpala ale gaśnie, ponieważ jest inny "immo". Czy jestem w stanie za pomocą VCDS dopasować Ecu do samochodu lub całkowicie wyłączyć "immo"?
nie robisz żadnych adaptacji tylko trzeba odpowiednio ustawić pompowtrysk
widzę że kolega nie jezdził tym autem Dodano po 2 tą usterkę już usunięto w warsztacie. powodem takiego zachowania był uszkodzony wtrysk. szarpała a do tego auto paliło około 2litry więcej. Teraz wszystko wróciło do normy mieszczę się spokojnie w 6,5 l. Pozostał jeszcze jeden problem z którym walczę - drgania silnika na wolnych obrotach (postoju) odczuwalne...
PS Powiedz do czego potrzebna jest Ci informacja o nagromadzonej ilości popiołu w filtrze??? Do prawidłowej diagnostyki sprawności filtra wystarczy różnica ciśnień i temperatura przed i za filtrem. Dzięki za info, możesz jeszcze podpowiedzieć na jakim poziomie powinny występować te wskazania (różnica ciśnień i temperatury) ? Rozumiem, że mierzyć wszystkie...
Kolego VCDS
No a robił ktoś tą adaptacje (mechanik?) i dalej jest błąd?
Czy po wymianie przepustnicy trzeba wykonać adaptacje? Pozdrawiam
Vw polo 6n 97r
Ciśnienie paliwa do sprawdzenia, czujnik TCS, do tego trzeba zrobić reset adaptacji. Cudów nie ma, musi jeździć.
Witam Radzę wyczyscic przepustnicę i oczywiscie przeprowadzic adaptację. Pozdrawiam.
W liczniku w adaptacjach jest możliwość małej korekcji wskaźnika paliwa. Potrzebny do tego interfejs diagnostyczny. O ile się nie mylę to kanał 30 w adaptacjach.
skoda adaptacja adaptacja kluczyka skoda skoda adaptacja przepustnicy
pralka blokada polar migający klucz wytwarzać podciśnienie
galmet wyswietlacz galmet wyswietlacz
Renault Master 2.5 dCi G9U 750 – brak komunikacji ze sterownikiem silnika, diagnostyka CAN, EDC16C3 Grzałka elektryczna do bojlera z wężownicą – montaż, marki Galmet, Termet, Ariston, zasady instalacji