Maiłem kiedyś golfa 4 w sdi, silnik rewelacja ale nagrzać go zimą.... Niemniej jak wymieniałeś termostat to powinieneś sprawdzić jak działa czyli przejechać się bez ogrzewania, zatrzymać się i niech sobie chodzi a ty obserwuj temperaturę i węże chłodnicy. pamiętaj też, że jak jedziesz o tej porze roku to po zatrzymaniu chłodnica będzie praktycznie zawsze...
Witam Przerabiałem taki temat wczoraj czyli 6 lipca br. Ty nie masz problemu ze sprężarką klimatyzacji i czujnikiem ciśnienia (presostatem) tylko z zapchaną syfem chłodnicą wody i klimy.... Brak poprawnego przepływu powietrza przez obydwie chłodnice powoduje pulsacyjne działanie klimy... Trzeba sprawdzić czy chłodnica wody i klimy nie są zapchane jakimś...
Ano do spalin. To w niebieskim kółku to chłodnica spalin, w zielonym przepustnica obejściowa a czerwone kółko to egr właściwy. Jest tam zwykły silnik z przekładnią zasilany pwm oraz czujnik położenia. Najczęściej pada mechanicznie, zarasta sadzą, koksem, koroduje od agresywnych składników spalin. Chłodnica zmniejsza obciążenie cieplne i pozwala wepchnąć...
Mam problem z wentylatorem chłodnicy. Po uruchomieniu silnika po 2 sekundach włącza się wentylator chłodnicy a po wyłączeniu silnika pracuje jeszcze ok. 15 minut. Wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej też się nie podnosi, ale to chyba dlatego, że chłodnica się wcale nie nagrzewa. Ogrzewanie wnętrza praktycznie nie działa - podgrzewa powietrze tylko...
Sprawdzana była chłodnica czy nie zamulona?
Witam . Temperatura jest brana z układu chłodzenia silnika.Powodem powolnego wzrostu temperatury może być uszkodzony całkowicie lub częściowo termostat.Najłatwiej sprawdzić po krótkim odcinku jazdy,czy chłodnica nie robi się ciepła,gdy wskazówka podniesie się na pierwszą kreskę wskaźnika.
Przy prawidłowej pracy termostatu na liczniku orientacyjnie 90 stopni. Masz mieć górny wąż gorący, chłodnica jeśli ja dotkniesz ma parzyć, dolny wąż również gorący wtedy wiesz że masz wstępnie jakiś obieg Włącznik termiczny masz na chłodnicy przy złym obiegu cieczy lub niedostatecznym nie nagrzeje go i wentylator się nie włączy i temperaturka rośnie
Nowa chłodnica wymieniona przez serwis autoryzowany skody.Układ szczelny. Podczas spuszczania cznnika z starą chłodnicą (nabitej fabrycznie) było okoł 850 g, na naklejce pisze 550+/-25g. Prywacirz też zauważył że klimy nabijane fabrycznie mają więcej niż pisze na naklejce i co mówią serwisy. Co o tym sadzić ?. (sprzęt używany przez prywaciarza to pełen...
Sprawdź w fazie wstępnego rozgrzewania czy czasem chłodnica nie robi się ciepła. MOżliwe że i termostat. Chyba że problem w instalacji. Trzeba by podłączyć tester i sprawdzić czy nie ma błędów czujnika temp i poobserwować parametry.
Problem płynu ubywającego i ciśnienia w układzie rozwiązany . Winowajcą była chłodnica EGR przez którą spaliny się dostawały do układu. Efekt taki sam jak przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą. Naprawa jednak dość prosta i nie aż tak kosztowna.
Skoro wąż wejściowy do chłodnicy jest gorący, wyjściowy jest zimny, to znaczy, że chłodnica spełnia swoje zadanie. Jeśli samochód trzyma zadaną temperaturę, to szukasz dziury w całym. Przy obecnych temperaturach masz bardzo małe szanse na gorące oba węże chłodnicy. Chyba, że będziesz bardzo długo stał w miejscu z odpalonym silniku. Ale wtedy start wentylatora...
Witam Posiadam od niedawna Skodę 105 z 1978 r.Podczas jazdy temperatura płynu rośnie ponad 100 stopni i zaczyna się gotować. Wentylator chłodnicy załącza się ale nie daje rady. Czy chłodnica może być zamulona.Skoda stała kilka lat. Płyn wymieniłem. Jak ewentualnie udrożnić chłodnicę.Podejrzewam zamulenie chłodnicy.Czy to możliwe Krzysztof
Możliwe że pompa wody się skończyła i nie ma obiegu.Nie wykluczone też że chłodnica jest zamulona co powoduje przegrzanie układu chlodzenia właśnie w rejonie tego węża.Układ chłodzenia sam sie odpowietrza więc to odpada.
Powiem tak że niektórzy z takim stanem silnika jeżdżą latami gdzie ubytków lub przyrostów w znacznych ilościach nie widzą a silnik pracuje normalnie. Tak objawy wcześniej przedstawione oraz te do sprawdzenia skłaniają się w stronę uszczelki pod głowicą(dla bardziej zaawansowanych mogą to być mikro pęknięcia głowicy lub bloku co należy sprawdzać przy...
Nad DPF-em nikt się nie pochylił, sprawdzę ten temat, dzięki! Jak jeszcze grzebałem w necie, to druga rzecz, która mi się nasunęła, to chłodnica EGR (bo jednak tego płynu troszkę ubywa). Pod koniec tygodnia będę coś dłubał z kumplem, jak uda się rozwiązać, to dam znać.
Bo to trzeba sprawdzić na miejscu nie przez forum. proste pytania : ogrzewanie jest? chłodnica drożna? termostat otwiera? korek na zbiorniczku dobry? Jak wysadza plyn to nie ma obiegu ,w tym chłodzenia ,korek ,albo uszczelka i koniec . Nic nie wymiślisz.
Czy chłodnica się nagrzewa? Jak rano odpalisz odkręć korek i zobacz czy płyn powraca cieńkim wężykiem do zbiornika.
Termostat działa idealnie i otwiera sie dopiero przy 95st węże zimne, chłodnica też zimna. Póżniej gdy sie otworzy to trzyma stabilnie 90st. Temperaturę osiąga dość szybko jak zawsze. Czujnik temperatury wymieniałem jakieś poł roku temu Myslałem że jak temperatura jest już 90 st to na postoju oscyluje ale od 0 do 0,5V
Podgrzewacz wody w focusie mk1 1,8tdci coś daje? Kupiłem pierwszego diesla. Jest wyposażony w taki podgrzewacz. Są tam 3 świece. Wydaje mi się że w porównaniu ze skoda felicią jaka miałem wczesniej długo się nagrzewa. Przejadę np 12km i ma z 70st. Termostat jest ok, Chłodnica zimna. Za silnikiem jest taki podgrzewacz ale nie wiem czy działa bo nie mam...
Po pierwsze. Termostaty sprawdza się „gotując” je w garnku z wodą, termostat zawieszony tak aby nie dotykał ścianek garnka, do wody wkłada się termometr i garnek grzeje się na kuchence. Zalewanie wrzątkiem to nie jest obiektywny sposób pomiaru, ponieważ zimny termostat odbiera kilka stopni wodzie. Masz rację aby to sprawdzić praktycznie ,to należy...
To zacznijmy raz jeszcze . Zainteresowała mnie Skoda Octavia 1.9 TDI 90KM znaleziona przy przydrożnym warsztacie w miejscowości Zamość. Oględziny auta zaczęły się od ogólnego sprawdzenia wizualnego pojazdu oraz prośby o odpalenie pojazdu. Początkowo nie chciała odpalać z racji starego zużytego akumulatora. Po wymianie akumulatora na drugi odpaliła...
Byłem przekonany że zawsze po jakimś czasie idzie w obieg duży układ chłodzenia. I włacza sie duży obieg ale jak zapier..... 130km /h to jest taki ciąg powietrza że chłodnica praktycznie jest zimna.
Unie w c-300 tak się dzieje że ciągnik się gotuje pod obciążeniem , nie wiadomo z jakich przyczyn tuleje, głowica, uszczelka pod głowicą za każdym razem wymieniana pierścienie tłokowe tłoki ... I nie wiadomo co się dzieje termostat nowy mechaniczny na sprężynie ... Chłodnica wymieniona... Kosmos , ktoś ma jakiś pomysł ?
Wskaźnik temperatury mam troche walnięty po nie schodzi do końca i zatrzymuje sie na 70st. ale jak sie zagrzeje to temperatura sięga coś koło 80-85st. Jeszcze nigdy nie miałem więcej. No i chłodnica jest gorąca.
Potrzebuję zamontować manualny włącznik wentylatora na chłodnicy, dużo stoję w korkach a fabryczne rozwiązanie trochę kuleje. Tzn. termo-włącznik na chłodnicy ma temperaturę "wzbudzenia" 97 stopni, co oznacza, że tak naprawdę na czujniku temperatury znajdującym się przy silniku mam w tym momencie blisko 110 stopni. Uprzedzam pytania, układ z nowym oryginalnym...
Znalazłem valeo za 135 zł wiec nawet taniej niż te co miałem wymienione no i jest drugie valeo ale to już za około 500 zł. To jak to valeo za 135 zł będzie lepsze niż tam te nissens/behr za około 170-200 zł ? Dodano po 1 Czy jak jest chłodnica i ma podane grubość 24mm a druga ma 34mm to obojętne jaką wezmę bo ta różnica właśnie jest pomiędzy Berh a...
Witam, Mam problem tego typu, że z nawiewu wieje cały czas gorące powietrze. Ściągnąłem schowek od strony pasażera i sprawdziłem linki- wszystko działa. Zauważyłem jednak że ten mechanizm do którego zamocowana jest linka wyskoczył ze swojego miejsca. Wcisnąłem go z powrotem ale efekt jest taki że nie ma ani zimnego, ani gorącego powietrza- leci letnie....
Witam Skoda octavia wyrzuca płyn chłodniczy gdy dojdzie do 110stopni na wolnych obrotach na otwartym zbiorniczku i zamkniętym burzy sie
Mam problem tym razem chodzi o wiatrak chłodnicy Po zgaszeniu silnika i wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki wiatrak chłodnicy chodzi cały czas. Wróciłem z zakupów o 15 a o 16 jak wyszedłem do auta to wiatrak jeszcze chodził. Co może być przyczyną podejrzewam termostat lub czujnik temperatury. Dodam, ze mechanik grzebał mi przy liczniku. Auto to skoda...
Witajcie, po tygodniu szukania przyczyny usterki postanowiłem napisać... Krótkie info: - Pacjent(ka) - Skoda Octavia 1, 1.9 TDI (90km AGR), klimatyzacja manualna - niedziałające wentylatory (i/lub) sprężarka klimatyzacji. Jakiś czas temu zacząłem zastanawiać się dlaczego w bardzo upalne dni klimatyzacja w mojej Skodzie działa bardzo kiepsko (klimatyzacja...
Wentylator nie chce się wyłączyć po schłodzeniu silnika. Octavia 1.6 MPI 2008. Proszę o pomoc. AI: Czy wentylator wyłącza się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, czy działa cały czas? Po wyciągnięciu kluczyka się wyłącza. AI: Czy były ostatnio wykonywane jakieś naprawy lub modyfikacje w układzie chłodzenia lub elektrycznym? Wymiana czujnika temperatury.
Pokrętło temperatury powietrza jest ustawiony na 0 a ciągle nadmuchuje ciepłe powietrze. co sie dzieje?
Witam. Jestem początkującym forumowiczem. Przechodzę do konkretów. Mam problem z Klimactronic'kiem w skodzie octavia I 2001r. Mianowicie w klimatyzacji została wymieniona sprężarka, oczywiście po tym została napełniona i sprawdzona została szczelność u zaufanego serwisanta klimatyzacji. Problem wystąpił świeżo po tych operacjach, bo nie występowało...
Witam. Mam samochód Skoda Octavia I 1.9 D 2004 kombi z automatyczną klimatyzacją. Z nawiewu leci tylko ciepłe powietrze bez względu na to czy klimatyzacja jest włączona czy nie. Wentylatory działają. Czy może mieć to związek z klimatyzacją i co według was może być tego przyczyną? Mieszkam w Warszawie więc może jakiś specjalista z okolic byłby w stanie...
Witam,mój problem zaczyna się zimą gdy załączę ogrzewanie cały czas leci zimne powietrze nawet po nagrzaniu silnika 90 stopni,lecz gdy dodam gazu na ok 2tys.obrotów to leci troszkę cieplejsze ,ale to nie taka temperatura powinna być.Czasami w czasie jazdy daje odpowiednio ciepłe powietrze,a czasami tylko delikatnie ciepłe.Termostat sprawdzałem na kompie...
Ogrzewanie test tylko jak się weźmie na maxa jak zmniejszam o jeden stopień obrazu daje zimnym powietrzem z obu stron , co może być? https://obrazki.elektroda.pl/9244795300_...
Pacjent fabia jak w opisie z najechanymi 75k (potwierdzone). Po zgaszeniu silnika po krótkiej jeździe, nawet w zimny dzień np. jak dzisiaj (około 8°C) wentylator działa jeszcze kilka minut. Czy to normalne objawy, że samochód tak ma średnio raz w tygodniu? Zazwyczaj robi krótkie trasy po 20km, kilka razy w miesiącu trasa około 80km. Niezależnie czy...
Klimatyzacja manualna. Serwisowana miesiąc temu. Próżnia, nabicie, itp. Przestała działać wczoraj. Po włączeniu zapłonu i wyłączonej klimatyzacj wentylatory chłodnicy włączają się z maksymalną prędkością i wyłączają cały czas z częstotliwością około 2 sekundy. Sprężarka nie załącza się. Po włączeniu klimatyzacji wentylatory kręcą się cały czas na maksa,...
Mam skodę ok pół roku w zimę nie przeszkadzało a teraz lipa, leci cały czas ciepłe powietrze pomimo że jest ustawione na min. Podłączałem drugi panel i tak samo. Jest to octavia I 2006r climatronic. Czy ktoś ma jakiś pomysł co mogło się uszkodzić?
Witam , mam pytanie. Mam problem z klimatyzacją. Po załączeniu jej zaczyna mi buczeć wewnatrz kabiny. To buczenie jest tak głośne, że w niektórych przypadkach Ciężko porozmawiać. Jeżeli się rozpędzam autem to dźwięk ginie . Ponownie się pojawia przy stawaniu na światłach czy po prostu kiedy auto jest na biegu jalowym . Klimatyzacja się załącza, wyłącza...
Witam. Czy może ktoś z Państwa spotkał się z tego typu błędem i jak można rozwiązać poniższy problem. Objawy: Na wolnych obrotach leci tylko zimne powietrze. Dopiero powyżej 2000 obr/min zaczyna lecieć gorące. Pozdrawiam i czekam na info. Krzysiek
Sprawdź węże od chłodnicy górny i dolny czy maja taką samą temperaturę. Chłodnica jest drożna.
witam, ostatnio rozebrałem moją nieszczęsną sprężarkę i okazało się że tarcza kierownicza jest wykrzywiona (sprężarka na szrot) co do kosztów chłodnica klimatyzacji z osuszaczem 400zł sprężarka używana ok 400zł zawór klimat - 241 napełnienie -150 zł nie wliczam koszt robocizny bo sam będę wymieniał
Chłodnica spalin jeszcze do sprawdzenia.
Zapewne w chłodnicy nazbierało się sporo brudu, nagaru, i stąd ten ciemny kolor płynu. Jeżeli faktycznie chłodnica jest zakamieniona to nie odprowadza ciepła tak jak się należy, i to może być przyczyną skoków temperatury na wskaźniku.
Czołem Panowie ! Zlałem stary płyn, nalalem płukanki z woda, autko chodzi sobie. Temperatura doszła do pionu, ogrzewanie na maxa i nic Zauważyłem ze chłodnica jest zimna. Czy oznacza to ze pompa do wymiany ?
Mam problem ponieważ zauważyłem cięknący czujnik, jest on wkręcony do chłodnicy, mam pytanie czy może być taka opcja że poszła chłodnica i dlatego cieknie czy poprostu czujnik gdzieś delikatnie podcieka, i mam pytani czy ktoś wie jak on jest montowany bo sprawdzałem nowe i nie wiedze nigdzie żadnej uszczelki, czy np. można go zamontować na silikonie...
Panowie, próbujecie doradzić kobiecie... Najbliżej prawdy jest chyba Pan SmokE, ale jak tu przekonać niewiastę... :) Może tak; Możliwe jest, że wysiadła też pompa wodna, odkręć korek zbiorniczka, na letnim, nie gorącym płynie! Uruchom silnik i przyjrzyj się czy wyraźnie widać przepływ płynu, jeśli tak to pompa "raczej" dobra. A jak masz sprawdzić głowicę...
Ale opowiadacie bzdury, ja nie mogę :) Stara skoda z takim silnikiem ( silnik z tyłu, chłodnica z przodu) jakoś się nie przegrzewała. Ale cyrk, to tylko na elektrodzie możliwe.
Co to znaczy nie grzeje. Gościu skoro sam próbujesz naprawić to znasz się na silnikach to powiedz mi: - silnik gorący, nagrzewa się w ogóle, nie dogrzewa, przegrzewa. - chłodnica jest gorąca ma obieg płynu na chłodnicę, czy obieg jest od razu po uruchomieniu silnika czy dopiero po nagrzaniu. - czy węże od nagrzewnicy ciepłe są oba czy tylko jeden.
Chłodnica cała gorąca jak się zagrzeje ?
czujnik wymieniłem jest to samo. Zastanowił mnie fakt (ostatnio zrobiło się zimniej) że autko trochę więcej na komputerze pali zrobiłem mały test - po uruchomieniu silnika po około 3 minutach chłodnica zaczeła się robić ciepła. Chyba mam walnięty termostat a czujnik pokazuje prawidłową temperaturę
bzdura. Miałem Cinquecento 700, kto miał, ten wie, że jak się kończy UPG to właśnie przestaje grzać nagrzewnica na wolnych obrotach i temperatura rośnie, doda się gazu powyżej 1500 i już wszystko wraca do normy - to jest zupełnie normalne gdy puszcza UPG bzdura 2 - temperatura na wskaźniku ma się nijak do rzeczywistej bo masz czujnik w platikowym króćcu...
Mam problem a mianowicie : wywala mi płyn w czasie jazdy z zbiorniczka , nie załącza się wentylator na 1i 2 bieg (sprawdzałem i działa ) wyjmowałem wtyczkę i na zasadzie zwarcia , sprawdzałem tez sterownik i działa (przekładałem do innego auta i tam normalnie, wymieniłem czujnik temperatury przy chłodnicy, wymieniłem termostat , test na uszczelkę zrobiony...
Tak równo się nagrzewa. Autko ma 173 tysiące Termostat trzyma super wczoraj wymieniany puszcza i odraz chłodnica ciepła, po 3 min wentylator się załącza
Na starcie sprawdź pracę wentylatora oraz czy chłodnica nie jest zamulona, praktycznie po otwarciu termostatu, oba węze od chłodnicy powinny miec jednakową tempoeraturę oraz chłodnica na całej powierzchni radiatora powinna być goraca - bezpiecznie sprawdzić pirometrem, byleby nie pchac łapek w okolice wentylatora oraz wszelkich pozostałych częsci wirujących.
Jak się grzeje na mieście a na trasie nie to wentylator powinien załatwić sprawę. Musi się włączać. Ja bym podmienił czujnik na inny. A napisz czy chłodnica jest gorąca. I czy węże od chłodnicy są też gorące. Górny powinien być cieplejszy od dolnego. Czujnik jest już inny wymieniony i dalej nie działa. Sprawdzałem czujnik w gorącej wodzie i też się...
Jeśli chłodnica jest nowa to widzę tylko dwie możliwe przyczyny - termowłącznik wentylatora chłodnicy - uszczelka pod głowicą alternatywnie sama głowica pierwsza - zbyt póżno załączany silnik wentylatora druga - zaburzony obieg układu chłodzenia
Witam Mam następujący problem i nie bardzo wiem co może być przyczyną. Miałem wyciek płynu chłodzącego i stwierdzona że to z chłodnicy, z uwagi że wyciek jest niewielki zalana została chłodnica preparatem do uszczelniania (nie proszkiem aby nie zapchać nagrzewnicy). Wyciek ustał ale razem z nim pojawił się problem z ogrzewaniem. Mam climatronika i co...
Problem tkwi w rozprężaniu gazu . Może wyda to się głupie ale działa ci ogrzewanie w aucie ? , chłodnica wymieniony płyn ? Możliwośc jest również taka iż masz uszkodzony wtrysk
Witam, przejrzałem forum w poszukiwaniu rozwiązania, ale i tematy i opisywane problemy/rozwiązania zawierają tylko elementy wspólne z moim, więc od początku. Mam Fabiankę od 2009r, jest zachipowana, miała wtedy ze 140KM (na hamowni). Obecnie na liczniku niecałe 300k km. Przyznaję, że nie było z nią większych problemów - zregenerowana pompa w 2015 przy...
W starym wkładzie nie było tego zaworka na kołnierzu, a jest to zwykły mosiężny cypelek który powoduje lekki prześwit na dosłownie ujścia paru kropli w razie "w" także wydaje mi się nie ma się czym przejmować...W tych autach chłodnica się sama odpowietrza, tak jest instalacja zbudowana...
Pisząc o oleju, miałem na myśli to, że pewnie pierścienie stanęły i będzie więcej puszczać na pierścieniach. Olej był zasyfiały i nie wiem skąd to się wzięło. jakby ktoś tam wrzucił dwie szufle śmieci po sprzątaniu warsztatu. Teraz jak wiadomo, po wymianie uszczelki silnik jest zalany nowym olejem. Gdzie kupuje się taki tester chemiczny? Pytałem już...
Sprawdzanie zacząłbym od tego czy chłodnica równomiernie się nagrzewa. Zaobserwował kolega czy oba węże od chłodnicy są jednakowo gorące ? Wykluczyłoby to niedrożną chłodnicę. Następnie jak już wyżej pisano termostat i pompa wody. Dalej będzie można pisać jak już coś będzie wiadomo na temat stanu chłodnicy, pompy i termostatu. Aha i ten wentylator też...
Problem polega na tym że auto bierze olej mniej więcej 1l na 3000km. To normalne, te silnik od nowości brały olej, sprawa powszechnie znana - wada konstrukcyjna. Najważniejsze, że te zużycie z reguły utrzymywało się przez cały okres eksploatacji na tym samym poziomie. I sporo płynu chłodniczego Cieknie, kwestia tylko gdzie. Skoro sam nie potrafisz...
chłodnica skoda chłodnica oleju skoda skoda fabia chłodnica
zostawia paski amplituner at9010 darmowy projektowa
brother hasło szyfrowanie pendrive
Kärcher K2–K7, HD/HDS – lanca nie wchodzi do pistoletu, oringi, Quick Connect, EASY!Lock Vakoss TM-655UX – sterownik, instalacja, brak działania myszy USB, HID, Windows, Linux