Zamień miejscami wtryskiwacze , ten z trzeciego z innym i zobacz czy wypadanie sie nie przeniosło na inny cylinder . Coś na sondzie pokazuje ?
Witam. Sprawdź kompresję. Sterownik dla ochrony katalizatora odcina wtrysk gdy wykryje brak zapłonu w cylindrze.
Liczysz od rozrządu, czyli stojąc przed samochodem od lewej strony pierwszy. W 99 % to cewka (to moje obstawienie).
Witam zmierz kompresję na cylindrach.
Wymień jeden komplet i zobacz czy na tym cylindrze nie będzie wypadania.
Ja zamienilem miejscami świece a dalej nie palił ten sam cylinder.
Ten błąd oznacza wypadanie zapłonów na 2 cylindrze. Nic tam nie ma mowy o cewce w opisie a dużo osób uznaje że o nią tutaj chodzi. Wypadanie zapłonów może być spowodowane przez brak zapalenia mieszanki w cylindrze a to powodować może: - brak iskry - zła mieszanka lub jej brak - brak sprężania na cylindrze Zmierz ciśnienie sprężania na cylindrach. Może...
rok 2003 silnika kodu nie mam ale 1.2 htp 64 konie 3 cylindry
Ale brak jest iskry czy paliwa na tym cylindrze?
Byłem dzisiaj jeszcze raz u niego żle napisałem wczoraj żle go zrozumiałem .Dzisiaj stwierdził że chwycona była z brudu przepustnica .Co do ciśnienia to tak jak wczoraj jeden cylinder ponad 5 atm .We wtorek jadę zmierzyć cisnienie sprężania u innego mechanika .
Raczej nie. Paliwo spływa po demontażu pompki.
Sprawdź w jakim stanie są świece. I krokowiec. Kolego, przy zdupconej świecy od razu pali się check i jest błąd P030X, gdzie w x jest numer cylindra w którym są przerwy w zapłonie.
Wiesz co to powodzenia że w 1.2 masz świece żarowe i sprawdzałeś je jeszcze jak na tym filmie. Skoro podmieniłeś cewki to błąd wyskoczył ponownie na 2 cylindrze?
witam pacjent to skoda fabia silnik 3 cylindry oznaczenie silnika BME zle pracuje na pierwszy cylinder, swieca i wtryskiwacz ok VAG "wypluł" bład 16685, P0301 " Cylinder 1 stwierdzona przerwa w zapłonie" czyżby cewka ??????? czekam na info w temacie pozdrawiam T
Wszystko wskazuje na rozrząd. Skoro pas cały i nie przestawiony to szukany dalej. No chyba, że przegrzany i to tak solidnie i uszczelka poszła na wszystkich cylindrach.
Na pustych, zapowietrzonych popychaczach nie zrobisz wstępnej regulacji. Będzie Ci ciężko znależć ten moment braku luzu przed dokręceniem o te dwa obroty. Będą miękkie , podatne. To olej w nich stawia wyczuwalny opór. Złóż to do kupy , wycofaj każdą śrubę regulacyjną na dżwigienkach o więcej niż dwa obroty (dlaczego będzie póżniej ) Odpal motor , niech...
Kompresje na 1 cylindrze.
To sprawdź. W tych silnikach od tego zaczynam. Zapłon potrafi wypadac gdy jest już w okolicach 10 bar. Jeżeli jest masz cały czas ubogo to sprawdź jeszcze szczelność kolektora ssącego, w szczególności na tym cylindrze.
Gaz jest w aucie? Szczelność dolotu sprawdzona? Jak wygląda kompresja na cylindrach?
Witam. Na początek sprawdził bym ciśnienie na cylindrach.
Wypalone zawory, głowica do roboty. Ot taki standard.
To mogłeś chociaż pokrywę zaworów zdjąć tak? Sprawdzić luzy ,sprawdzić czy popychacze chodzą?
Jeśli głowica sprawdzona to mogą być uszczelki (podkładki) pod tulejami cylindrów.
Witam posiadam skode fabie 1 1.2 40kw nie pracuje cylinder 2. Nowe cewki,świece , przewody sprawdzone od napiecia (12.30).Jest Iskra.
te silniki sa czułe i czesto padały cewki,ale warto podłaczyc sie gdzies pod komputer i sprawdzi błedy wada ich tez było przestawianie sie rozrzadu,ale przy takich objawach co napisałes stawiam na swiece lub własnie cwka.
Dziękuję za odpowiedz. Mam pytanie, czy problemy z prowadnicami zaworowymi nie powinny się odbijać na kompresji? Przy niedomykających się lub nieszczelnych zaworach pomiar ciśnienia na cylindrze nie powinien być prawidłowy.
Wypadly zaplon cylinder drugi . Wtryskiwacz czwarty Blad 18020 P1612
Więc szukaj problemu inaczej zamień wtryskiwacze miejscami i zobacz czy będzie dalej problem tego samego cylindra.
Dodam że ten silnik ma 3 cylindry Skoda Fabia 1.2 12v 2004r. Mam Nowe DYSZE KALIBRACYJNA VALTEK RAIL MATRIX XJ i gdzieś w garażu jeszcze mam inne też nowe to mogę rozwiercić do 2,0 mm. Według Tabelki Stag na cylinder 21 km to 2,1-2,3 mm. Jak myślisz w Instrukcji stag jest ok? https://obrazki.elektroda.pl/5245241900_...
Ja bym powiedział że pod kolektorem ssącym. Przy skrzyni biegów.
Bank 1, nie oznacza pierwszego cylindra, tylko pierwszą sondę lambda
A ile cylindrów ma ta skoda 4 czy 3?
Pytałem "po co" dlatego , że jeśli by się grzały od poprzedniego zapłonu to zasilanie prądem świec było by już zbędne. Wniosek: Świece nie rozgrzewają się do czerwoności od zapłonu paliwa w cylindrze.
A ciśnienie na cylindrach? Z tego co pamiętam to w 1.2 wypalały się zawory wydechowe.
3 cylindry, silnik 1.2 HTP
Zrób autoadaptacje przepustnicy jeśli faluje na bęzynie przepustnica jest elektroniczna jak sądze! Tylko najpierw czeba ją wyczyścić!!!! I po problemie z falowaniem. Co do wystrzałów to może być wiele przyczyn 1. zła regulacja gazu za ubogo.2. świece ew. kable zapłonowe (ale tam masz chyba cewki na każdy cylinder).
Czy może mi ktoś powiedzieć do jakiego silnika jest komputer o numerach 036906034BK. Jest on do fabi 1.4 16V benzyna ale czy do silnika z jedną cewką na wszystkie cylindry, czy do silnika co ma na każdy cylinder osobną cewkę?.
To na razie zrób pomiar kompresji na cylindrach.
A jak pracuje na 3 to dymi czy nie dymi ??
Po wymianie czujnika komputer już nie pokazuje błędów a silnik dalej nie pali na jeden cylinder. Przekładal przy mnie cewki i to samo..
Więc masz wypalone zawory, ewentualnie brak wysterowania cewki.
2008 rocznik i na pewno sporo przejechane, wszystko okaże się po gruntownej inspekcji w jakim stanie są cylindry .
Na zimnym silniku : 1. poluzowac nakretki kontrujace srub regulacyjnych 2. wykrecic sruby na tyle, zeby dzwigienki przestaly dotykac do zaworow 3. dokrecic lekko sruby az do momentu, gdy dzwigienki dotkna do zaworow 4. dokrecic sruby o 2 obroty i zakontrowac nakretkami Oczywiscie powyzsze robimy dla: - 1. cylindra gdy mijanka w 4. - 3. cylindra gdy...
Witam ! Mam problem ,auto po wypadku Skoda Fabia 1.2 ,3 cylindry 2007rok,uszkodzeniu uległo elektryczne wspomaganie kierownicy . Na starej pompie vag pokazywał brak komunikacji i w sumie pompy wspomagania nie widział. Kupiłem nową pompę i jest tak jak było ,pompy vag nie widzi ,brak komunikacji . Co może być przyczyną i jak to sprawdzić ,Pompa TRW ,nowa...
Jeśli to to samo co w Fabii (AZQ), to zamień cewki miejscami, zobaczysz czy missfire przejdzie na inny cylinder. Wszelkie pomiary omomierzem na nic tu się nie zdają.
Wypada 3 cylinder Powiedzcie czy warto się bawić w naprawy czy raczej starać się o zwrot pieniędzy za samochód
Jeżeli miga to stwierdza wypadanie zapłonu i bez problemu poda który to cylinder, ale jak diagnozowanie jest fejsikiem za 5 zł i nie wiadomo jakim programem to może nie pokazać. Trzeba się wziąć po prostu za diagnozę i zobaczyć czy to jeden cylinder wypada czy wszystkie i na tej podstawie działać dalej, albo na pałę wymieniać wszystko łącznie z autem.
Kolego masz wyraźnie napisane że cylinder 3 . Zacząłbym od niego a następnie sonda .
o1 silnik 10 adaptacja kanał 071 -1cylinder/072-2cylinder/073-3cylinder/0... -4 cylinder . W vcds po otwarciu okna adaptacji pokaże sie lista dostępnych możliwości.
łańcuch odpada . Sprawdziłem nie ma iskry na 1 i 4 cylindrze nawet na nowej cewce .
No dzięki pod koniec tygodnia to sprawdze , na razie do pracy więc nie ma czasu grzebać a tak jak wspomniałem , odpala fajnie a na gazie jedzie bez problemu . Dużo to roboty z wymianą takiego wtrysku ?
więc jakim programem mozna to zrobic ???
Po wymianie poziom był prawidłowy, ale teraz po obejrzeniu dokładnie silnika tylko w tym miejscu widać największe zabrudzenie świeżym olejem i ewentualnie na elementach poniżej pod tym, gdzie po prostu spłynął. Na postoju plam na chodniku nie widać, więc zakładam, że ubywa tylko w czasie jazdy, dlatego tym bardziej mnie zastanawia czy zeżarło by prawie...
Sprawdź ciśnienie w cylindra, gaz eksploatację mocniej pierścienie, może się kończą.
Przebieg 340 000. Praca na zimnym silniku na trzech cylindrach, a po rozgrzaniu praca również na trzech cylindrach (na małych obrotach) a na czterech cylindrach na dużych obrotach. Jaka może być przyczyna?
Moje głupie pytanie-tam są elektyczne zawory?
Pamiętaj o planowaniu głowicy. Zdjętą głowicę należy splanować. A właśnie że nie. Proponuje pozostać przy swojej profesji, a samochody zostawić innym. Dla ucięcia ewentualnych dyskusji z cyklu "co to nie ja..." - głowice sprawdza się, przy pomocy płyty traserskiej/liniału krawędziowego - dopiero przy stwierdzeniu niepłaskości powierzchni, powyżej wartości...
Podłączenie pod sterownik gazu ustawienie obrotów minimalnych na gazie 500 plus zmniejszenie przełączania cylindrów na 0.1 i powinno pomóc.
Witam. Mam podobny problem. Miałem uszkodzony wtryskiwacz na cylindrze 3. Kupiłem drugi po regeneracji. Po zamontowaniu samochód odżył i pracuje normalnie. Ale po wciśnięciu gazu spada wężyk powrotu paliwa właśnie na cyl. 3. Zamieniłem wtryski kolejnością i dalej wysadza powrót na 3. cyl. Kupiłem w Intercars nowy zestaw wężyków powrotu i nowe spinki...
Próba olejowa dużo pokaże. https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploat... o to chodzi?
A chodzi na wszystkie cylindry? Iskra jest wszędzie? Wg mnie pomiar kompresji by się przydał.
Witam, po uruchomieniu silnika sypie dwoma błędami: 17749- wyjście zapłonu 1 zwarcie do masy; 17751- wyjście zapłonu 2 zwarcie do masy; Samochód pracuje nierówno i gaśnie, cewka wymieniona na nową ale niestety problem pozostał. Na starej cewce nie palił 1 cylinder a na tej problemy j.w.
Zawory ustawione przez specjalnego fachowca Cylindry były sprawdzane przez fachowca przed tzw owalem !
Sprawdź może vagiem wypadanie zapłonów. Czy występuje,jak tak to na którym cylindrze. Zamień świece i ponownie test, potem zamień cewki i ponownie test. Możesz sprawdzić ciśnienie na cylindrach. Ustawienie rozrządu jak ci cały czas szarpie i mocy niema.
Pomimo, że na rysunku jest ewidentnie 12 ogniw(oczek) to ustawiłem na 12 sworzni i wygląda , że ma tak być bo w okolicy GMP 1/4tłoka jest kołyska na 4 cylindrze. Teraz zostaje poskładać i próba.
Siemka, mam pytanie. Mam problem z Skodą Fabią 2 1.2 benzyna 2008 r. Jeżeli jest zimno itd. pada deszcz, pali na dotyk. A jeżeli stoi na słońcu 30 stopni itd., odpala za 9 razem. Odpali i chodzi jakby na 2 cylindry i gaśnie. Dodam, pod kompem nic nie pokazuje. Bardzo proszę o pomoc.
Temperatura przełączenia 15 stopni zdecydowanie zbyt mało, 30 stopni jest optymalne. Ustaw ciśnienie na 1,05 bara i przeprowadź kalibracje jeszcze raz. Dodano po 4 i jeszcze przełączenie cylindra zrób na 200 ms.
Ostatni błąd - brak zapłonu na 1-szym cylindrze. Sprawdź świece, cewkę ( zamień z innym cylindrem i sprawdź czy błąd "pójdzie" za cewką) i ewentualnie kompresję.
W tym samochodzie jest Gaz? sprawdź połączenia do sterownika. jakieś okoliczności? wpływ pogody i wilgotności jest? Interesuje mnie ten przypadek bo raz miałem podobny w fabii.
Szczerze mówiąc zapomniałem o tym temacie na forum. Po wielu godzinach niewdzięcznej walki obstawiłem usterkę mechaniczną w głowicy. Auto pojechało do mechanika, mechanik wyjął wałek i wszystkie popychacze hydrauliczne, jeden na pierwszym cylindrze blokował się. Niestety nie pamiętam czy dolotowy czy wydechowy...
Sprawdziłeś coś choćby świece żarowe , wtryski , z filmu widać że nie dopala na cylinder i słychać że stuka , korekcje wtrysków ? rób coś z tym bo długo tak nie pociągnie
na jednym jest 9.5 na dwóch 7,5 oraz 7,5. Czym mierzyli i jak mierzyli?. Jeśli pomiary pobrane na podstawie poboru prądu, to mogą odbiegać od rzeczywistość , co najlepszym rozwiązanie sprawdzenie poprzez wykręcenie świecy i za pomocą ciśnieniomierza sprawdzić na cylindrach ciśnienie, bo tylko tak najdokładniej można sprawdzić.
Skoda fabia 2004 1.4 75KM silnik BBY bez gazu wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach. Świece wymienione, wtryskiwacze wyciągnięte, sprawdzone ok. Ciśnienie paliwa 3 bary stałe. Kompresja 14-15 na każdym cylindrze. Podciśnienie 430 milibar. Serwo, odma zaślepione bez zmian. Egr sprawny, wyciągnięty testowany na stole, zawór par paliwa zaślepiony...
bardzo duże ciśnienie w układzie chłodzenia nie musi być spowodowane uszkodzoną uszczelką... czy objawy są takie same na benzynie i gazie? ps. a co do uszczelkimoze na kilka sposobów się wydmuchać w niej są kanały w którycch jest: olej -ciecz chłodząca - ciśnienie z cylindrów. kwestia tylko które kanały sie połączą
Witam, Mam podobny problem Skoda Fabia 1.2 htp 6v, 2003r, 134000 km, bez instalacji LPG. Wypada zapłon na 3 cylindrze błąd P0303: - Nowa cewka na 3 cylinder, próbowałem też podmiany z innych - Zmienione wszystkie świece (kolor starych jasno szary na każdym cylindrze) - Ciśnienie na 3 cylindrach takie same - Wyczyszczona przepustnica - Wymieniony filtr...
witam powiem ci co masz zrobić i napewno poskutkuje , rozgrzany silnik przełącz na benzyne i zdejmnij wtyczkie z jednego wtryskiwacza obojętnie który na okolo 20 sekund silnikbędzie pracował na 3 cylindry, założ wtyczkie i będzie ok. pozdrawiam.
Cześć, potrzebuje Waszej porady. Mam Skode Fabię 1 z 2002r. Silnik 1.4 MPI. Od pewnego czasu mam problem ze stukaniem silnika ( dźwięk będzie w nagraniach). Momentami to stukanie jest zanikające. A momentami jest ciągle. Powiedzcie co to może być? Rozrząd wymieniony rok temu. Czy to cylindry czy tuleje ? A może to jakaś błahostka? Miał ktoś tak? Ps....
może być cewka, wtedy będzie przerywać i chodzić na 3 a nawet 2 cylindry, cewka od Felicji 1.3 powinna być taka sama i będzie kosztować z połowę taniej - pojedź na jakiś szrot i spróbuj. PS: jakie świece założył mechanik? mam nadzieje, że nie NGK? jak ngk to najpierw wymień świece... orginalnie są Champion i są to najlepsze świece, które wytrzymują...
Tak o cisnienie sprezania. Zmierz je na kazdym cylindrze zanotuj , ponow pomiar i zanotuj. Nastepnie 2cm oleju wstrzknij do cylindra i zmierz cisnienie. Zrob tak na wszystkich cylindrach. Czyszczenie iadaptacja ma sens tylko nie jest zwiazane z twoja usterka
Mosfet idź doradzać gdzieś indziej, bo tutaj tylko ciśnienie mi podnosisz - co ma EGR do "masła" na przepustnicy? Nic. Masło na przepustnicy to woda z olejem z odmy, normalne o tej porze i przy silniku nie pierwszej świeżości. Świece zaś czarne, bo pewnie nie rozgrzałeś dobrze silnika przed rozebraniem, okopciła je wzbogacona mieszanka. To tyle. Wklej...
tak 16v na pięć kabli.po jeżdżę zobaczymy,wypada mi jeszcze zapłon na 2i4 cylindrze zapali się czek i słabnie skasuje błąd i jest ok
Cześć Mechanik w serwisie Bosch stwierdził usterkę pompo wtryskiwacza na pierwszym cylindrze od dwóch miesięcy poszukuję używanej pompki o numerze bosch 0414720037 jednak bez efektu.
Ogólnie rzecz ujmując błąd ten sugeruje graniczną wartość korekt dawki paliwa na tych cylindrach. Może to być usterka samych wtryskiwaczy lub mechaniczna usterka silnika (słaba kompresja).
mechanik twierdzi że to awaria polegająca na tym że nie pracuje jeden cylinder który wg niego ma załączać się przy większych obrotach (? dziwne tłumaczenie ale facet od lat serwisuje auto mi, rodzicom- nie miał problemów ze skomplikowaną Primerą w automacie) To przekaż mechanikowi, żeby się dokształcił - bo nie ma racji! Otóż wyłączenie to ma miejsce...
Okazało się że wypada zapłon na 1 cylindrze zmieniliśmy miejscami cewki nie pomogło dalej wypadał na 1 więc zmieniliśmy świece miejscami i zapłon zaczął wypadać na 2 kupiłem nowe świece i problem rozwiązany
Witam, mam taki problem jak w temacie. Zapalam silnik i ma bardzo nierówne obroty, jakby na 1 gar nie paliło, zaznaczę że mam LPG, jak się przełączy na gaz to działa super, silnik równiutko pracuje. Raz pojechałem kawałek na zimny silniku i zaświecił się check, auto nie miało w ogóle mocy (jakby tryb awaryjny) Podłączyłem sobie kompa i wyskoczyło 16688...
Ustaw tłok pierwszego cylindra w górnym zwrotnym położeniu.Potem oznacz koło pasowe wałka rozrządu i wału korbowego (najlepiej farbą) i zdejmuj pasek.Powodzenia
Błąd wyraznie mówi że mieszanka jest za uboga lub za bogata. 16556/P0172 - System Too Rich, Bank 1 Rich - bogaty Possible Causes Fuel system Excessive fuel pressure Leaking or contaminated fuel injectors Leaking fuel pressure regulator - nieszczelny regulator ciśnienia paliwa Low fuel pressure or running out of fuel Vapor recovery system Air leaks...
Witam. Problem wygląda następująco. Autko odpala normalnie, nie dymi. Przy dodaniu gazu, od 1400 obrotów, szarpanie silnika i brak mocy. Jakby nie pracował na wszystkie cylindry. Problem zarówno na biegu jałowym jak i w czasie jazdy. W sterowniku brak błędów. Może macie jakieś pomysły?
Silniki skody skonczyły się na 8 zaworowym 1.4 w fabii 1. Wszystko inne jest konstrukcji vw, różnią się tylko znaczkiem na pokrywie, pod pokrywą jest to samo. Ja Ci odradze 1.2 ze względu na awaryjność i wysokie koszta naprawy, znacznie lepszym wyborem w tym aucie jest 1.4 v16. Ma on przynajmniej 4 cylindry i po 100kkm nie wymaga kapitalnego remontu.
Tak, ciśnienie na wszystkich trzech cylindrach sprawdzane i w normie (13Bar)... Dziś po ciężkim rozruchu zapaliła się kontrolka silnika, podczas diagnostyki popołudniowej wyskoczył błąd, że na cylindrze nr 1 nie ma zapłonu - czyli podczas porannego uruchomienia silnika. Czy to może być uszkodzony WTRYSKIWACZ paliwa? kto pomoże...rodacy:)
Podepnę w domu pod kompa i zobaczymy co tam wyskoczy. Bo na desce rozdzielczej nic nie wyskoczyło. Mam nadzieję, że jakoś do domu się dokulam... Dodano po 8 wyskoczyło to: Address 01 ----------------------------------------... Controller: 038 906 019 AF Component: 1,9l R4 EDC 0400SG 1110 Coding: 00002 Shop #: WSC 13765 TMBGS26Y323357644...
Błąd: 16685 - Cylinder 1 P0301 -- 35-10- Rozpoznane wypadanie zapłonów - sporadyczny Jeżeli chodzi o wypadanie to: na zimnym : -na jałowym i na niższych obrotach, na wyższych jest w porządku. na ciepłym : - też delikatnie czuć ale tylko na jałowym W których blokach pomiarowych znajdę potrzebne informacje? Map gdzieś po drodze w vcds widziałem, sondę...
Panowie, zabrneliście już w temat wymiany uszczelki czy kontroli cylindrów. ALE ja szukam potwierdzenia czy wrząca woda i twarde węże są przyczyną uszczelki? Zaznaczam: nie ma spalin w płynie chłodniczym, nie ma płynu w oleju, nie ma oleju w płynie. Jakie są zatem podstawy zdejmowania głowicy? Znów wróżba?
Samochód przyjechał do garażu na własnych kołach wieczorem następnego dnia już nie palił. Czemu nie musi być prawidłowa wewnątrz cylindra? Możliwy jest rozregulowany rozrząd ? A może ma za duże ciśnienie paliwa i go dławi bo ma taki objaw (świece są mokre no i go dławi)
Czujnik walka masz pomiedzy filtrem oleju a czujnikiem cisnienia oleju.Czujnik predkosci obrotowej jest na dzwonie skrzyni.Zbyt duza masz roznice cisnienia sprezania- obstawiam ze na tych 2-ch "slabych" cylindrach cos jest nie tak z zaworami.Tu masz wstepna procedure regulacji zaworow w Fabii OHV: 1. poluzowac nakretki kontrujace srub regulacyjnych...
1. Rozumiem że w świetle filmu nadal mogę dojechać do mechanika bez obaw o zatarcie układu maglownicy Jedź spokojnie. Czy nie sądzicie że gdyby była to awaria stricte pompy nie pracowała by ona w ogóle? Pompa składa się z pompy "mechanicznej" i elektroniki sterującej. Może wariować elektronika lub czujnik skrętu, cokolwiek można będzie powiedzieć po...
Witam Od jakiegoś czasu mam problem po odpaleniu na zimnym silniku. Nierówno pracuje , szarpie tak jakby chodził nie na wszystkich cylindrach. Dzieje się to przez ok. 10 Sekund. I po wkręceniu na obroty zaczyna ładnie pracować. Trzyma wolne obroty i wszystko jest ok. Pozdrawiam
Pragnę poinformować ze problem rozwiązany w momencie kiedy rozrząd był rozciągnięty to niestety nastąpiła lekka kolizja , zawory ssące na drugim cylindrze dostały i były skrzywiony baaaaaardzo minimalnie i prawdopodobnie sie zacinały albo coś. Głowica przeszła remont , nowe dotarte zawory i prowadnice i już pięknie chodzi :)
-wczoraj odkręciłem wszystkie i jedna świeca była bardziej okopcona od drugich) Zmierz ciśnienie sprężania na zimno , zacznij pomiar od tego cylindra. Zamień miejscami wtryskiwacze oznaczając gdzie trafi wtryskiwacz pracujący z okopconą świecą. Po 100-200 kilometrach sprawdź osady na świecach.
skoda fabia cylinder kompresja skoda fabia cylinder benzyna fabia cylinder
sterownik dotyku podłączyć tablica schemat uzwojenia szlifierki
mikrofon action tablet samsung
Kod błędu F53 w piekarniku Whirlpool - przyczyny i rozwiązania Kamera Kenik KG 230 DP niewidoczna w sieci