tam jest z lewej strony silnika (jak się stoi przodem do maski ) taki węźyk do zawora EVAP.Ten wąż lubi spadać z kapilary na przepustnicy,jeżeli auto ma gaz,i lubi czasami kichnąć to na bank ten wąz zleciał.Pochyl się nad silnikiem,i przysłuchaj się czy nie słyszysz wyraźnego syczenia. Dodam jeszcze raz że notoryczna usterka w fabii.
żaden mechanik nie może tego zrobić Pewnie nigdzie nie byłeś tylko od razu na forum....nie powinien to być trudny problem...a "folswageny" diagnozuje się dedykowanym sprzętem.... http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php...
Tylko raczej zawór PCV się przycina.
EGR ponownie daje o sobie znać dlatego otwieram wątek aby opisać dalsze boje z EGR, pomiary jakie wykonałem - może przydadzą się komuś informacje. Dodatkowo prośba o kliknięcie "Pomógł" przy moim poście jesli informacje były pomocne. Do rzeczy: Po trzech latach jazdy i 40kkm ponownie pojawił się błąd EGR. Tym razem: P0403: Exhaust Gas Recirculation...
Zawór odmy miałem podobny przypadek
Ten błąd oznacza wypadanie zapłonów na 2 cylindrze. Nic tam nie ma mowy o cewce w opisie a dużo osób uznaje że o nią tutaj chodzi. Wypadanie zapłonów może być spowodowane przez brak zapalenia mieszanki w cylindrze a to powodować może: - brak iskry - zła mieszanka lub jej brak - brak sprężania na cylindrze Zmierz ciśnienie sprężania na cylindrach. Może...
Kolego w tych silnikach producent przewiduje tylko naprawę głowicy, nie ma dostępnych pierścieni. Mogę podpowiedzieć tobie że pierścienie można dobrać ale nie orginalne. Najczęściej jest problem z zaworami wypalonymi, powstający od zużytego katalizatora. Pozdrawiam.
witam wszystkich mam skodę fabię 1,9 tdi,(305000 km przebiegu) od pewnego czasu mam pewien problem, gdy dodaję lub odejmuję gazu, samochód dość mocno szarpie, uczucie jest takie jak by była uszkodzona któraś poduszka pod silnikiem, jednak ostatnio wymieniłem wszystkie trzy na nowe. proszę o podpowiedź gdzie mam szukać problemu.
Siemacie, chce wywalić całą górna pokrywe silnika w której jest filtr powietrza, zamiast tamtego filtru zamontuje stożek na przepustnice plus dojście powietrza z zewnątrz auta, lecz ta pokrywa na dwie dziury, jedna przy kierowcy (przepustnica) i druga z przodu auta od strony przedniego zderzaka, nie wiem co to jest, zdaje sobie sprawę że na pewno coś...
Problem pojawił się dziś, podczas zatrzymania się na stacji benzynowej zgasiłem samochód, odpaliłem samochód, chciałem wrzucić bieg 4 z 3 lecz nie chciał wejść, z oporem próbowałem wbić go lecz się nie udało, zatrzymałem się i nie chce wejść 4 bieg, pomocy
Witam. Kupiłem Skoda Fabia 1 , silnik 1.2 64 km , 2003 ro, nie widziałem , że nie ma wspomagania , myślałem ze jest zepsute... wiecie gdzie znajdę cały układ, gdzie kupie, żeby nie wywalić w kupno nowego więcej niż wartość auta? ;) Pozdrawiam
Czego nie rozumiesz, te popyczacze ustawia sie z wstępnym napięciem tak jak napisał kolega maszan. Przy twoim ustawieniu zniszczysz zawory i dzwigienki.
Mam Fabię II 1,4 63kW z 2007 roku. Czy posiada ona pasek czy łańcuszek rozrządu? Interesuje mnie również po jakim przebiegu się go wymienia?
Czy ktoś z forumowiczów wymieniał przegub wewnętrzny przy skrzyni biegów w fabii 1.2 htp 47 kw(64 KM). Szukam pomocy. Może posiadacie jakieś zdjęcia. W książce Sam naprawiam samochód Skoda Fabia Etzolda nic nie znalazłem. Pozdrawiam
Witajcie, Dziwna przypadłość jednego z samochodów w domu. Podczas jazdy o poranku (temp. na zewnątrz w okolicach 0*C, padający śnieg) po włączeniu wycieraczek szyby czołowej, nie da się ich wyłączyć w ogóle (po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka ze stacyjki nadal działają), działają cały czas na najwyższej prędkości. Bezpiecznik od wycieraczek to...
Panowie ratujecie....... Miałem taki problem przy naprawie manetki kierunkoskazów y` w skodzie fabii rocznik 2000 silnik benzynowy 1,4 mpi zaświęciła się po kilku dniach kontrolka poduszki powietrznej po skanowaniu Vagiem: 532-- -------Battery voltage Signal to Low SPORADYCZNY 588-- -------Airbag Igniter - Driver Side -N95 Resistance to High SPORADYCZNY...
Witam, posiadam Skodę Fabie 1.4 Mpi z instalacja gazową. Od pewnego czasu podczas dodawania gazu oraz zdejmowania nogi z gazu samochód delikatnie szarpie, dzieje się tak na wszystkich biegach. Ostatnio czyściłem przepustnice (sam), ponieważ skoda regularnie gasła na wolnych obrotach, ale po wyczyszczeniu wszystko działa jak należy. Dokonałem też wymiany...
Witam. Chciałem zobaczyć stan oleju do wspomagania. Wyjąłem akumulator, sprawdziłem stan, włożyłem go spowrotem. Po włączeniu samochodu zauważyłem, że licznik od stanu ilości gazu w ogóle się nie zapala. Sprawdziłem bezpiecznik jest dobry. Może jakieś pomysły co może być przyczyną?
Witam Autko jak w temacie,błędy jakie wywala to niewłaściwy sygnał (za niski) czujników polożenia przepustnicy oraz brak przeprowadzonej adaptacji. Adaptacji nie mogę wykonać bo przerywa ją w połowie, przepustnica podmieniona na 100% sprawną, czujnik w kolektorze ssącym nowy Siemens. W parametrach widzi że pedał gazu pracuje bo widzi jego położenie,...
Witam może ktoś pomoże posiadam Skodę fabie 1.4 z instalacją LPG dopiero kupiłem to auto i nie wiem której generacji jest instalacja. Auto kilka tygodni na gazie jeździło bez zarzutu i nagle włącznik zaczął 3 razy piszczeć i auto jedzie tylko na benzynie ,lampka przy włączniku miga ,dzieje się tak za każdym razem przy próbie przełączenia na gaz Filtr...
zablokował się zamek klapy bagażnika .
Witam mam taki problem po wymianie sprzęgła po dłuższym postoju blokuje się skrzynia biegów oraz pedał sprzęgła po wciśnięciu nie podnosi się i skrzynia się blokuje po podważeniu pedału sprzęgła nogą wszytko potem jest dobrze tylko tak jak by po zmianie biegu i puszczeniu sprzęgła pod sam koniec jak by delikatnie blokowało coś. Sprzęgło jest hydrauliczne..
W Fabii 1 z 2001r. z silnikiem ATZ 1,4 MPI - rozrząd na łańcuchu, mokre czy też pływające tuleje - jak zwał tak zwał, problemy zaczęły się rok temu, ubywał płyn w zbiorniczku wyrównawczym, pomagało dolewanie po 100ml raz na miesiąc, w maju tego roku zaczęło się to częściej dziać, raz na tydzień trzeba było dolewać. Po miesiącu takiej zabawy dolewać...
Witam, mam problem jak w temacie, sprawdzone poduszki silnika, przeguby, zawieszenie. Wymienione stablizatory, sworzeń wahacza
Typowa sytuacja z ASO pojechałem na wymianę pasów bezpieczeństwa a oprócz pasów wymienili również pasek wielorowkowy. Jaką funkcję spełnia ten pasek i po czym poznali, że trzeba go wymienić skoro nie dawał żadnych innych dźwięków a zadaniem serwisanta była wymiana pasów bezpieczeństwa w kabinie? Czego więc szukali pod maską?
Witam, Zgłaszam się z lamerskim pytaniem ale nie wiem do kogo się z tą kwestią o poradę zwrócić... Auto niestety co jakiś czas pokazuje humorek a mianowicie: - nie chce odpalić na zimnym silniku. Uruchomienie jest możliwe dopiero po dłuższym przekręceniu kluczyka, czuć wtedy zapach paliwa. Przy pierwszym zdarzeniu po dłuższym kręceniu odpalał tak jak...
Witam Czy ktos się orientuje jaki kolor ma przewód pompy paliwa i gdzie najlepiej do niego się dostać? Dodam że chodzi o zrobienie przerwy na zapłonie. Dzieki za wszystkie podpowiedzi
Masz klasyczne objawy źle działającej instalacji gazowej. Że to najprawdopodobniej Omegas nie znaczy że nie może się zepsuć. Czasem trzeba nawet kilkadziesiąt km zrobić na benzynie żeby korekty wróciły do normy.
Jeśli uwalona dźwigienka, to szybko padnie wałek rozrządu. Nie wiem czy to możliwe, ale gdyby zblokował się kompensator luzu, to zawór mógłby być podparty. Pierdułka, ale roboty sporo, bo walki są mocowane do pokrywy zaworów.
Na sterownik silnika zasilanie sprawdź (bezpieczniki). W blokach pomiarowych można sprawdzić. Co podawane jest na zawór N108 można podsłuchać i sprawdzić. Wg mnie gdzieś jest słaba masa.
Była seria wadliwych zaworów valeo. Moim zdaniem łatwo sprawdzić czy zawór jest nieszczelny zaciskając przewód od zbiornika , albo po prostu zdjąć przewód i zaślepić . Jak będzie odpalał dobrze masz odpowiedź.
Witam czy ktoś wie GDZIE JEST W SKODZIE FABII 1.4 16V ZAWóR EWAP
To jest bulbulator przepływu mocy. A tak normalnie jest to zawór EVAP i jest częścią układu odpowietrzania EVAP, tzn. oczyszczania zbiornika z oparów benzyny.
A ciśnienie na cylindrach? Z tego co pamiętam to w 1.2 wypalały się zawory wydechowe.
Moje głupie pytanie-tam są elektyczne zawory?
Pomierzyć kompresje jak się rozgrzeje. Zapewne wypalone zawory, standardowo.
Już Ci napisałem w swoim pierwszym poście. Masz sprawdzić czy po odłączeniu wtyczki od zaworu par paliwa nie ma przepływu przez ten zawór czyli czy jest zamknięty.
zdejmuj dekiel sprawdz czy krzywki walka atakuja szklanki jak jest luz to masz po zaworach :( .
Pozwólcie że podepnę się pod temat Ma ten sam problem. Wymieniałem oringi na powrocie z wtryskiwacza. po przejechaniu paru kilometrów po autostradzie znowu cieknie. Wymieniłem cały zestaw przelewów tzn (nowy oryginalny wąż z króćcami i efekt ten sam. Paliwo leci dopiero przy większym obciążeniu. Czy gdzieś na powrocie jest jakiś zawór sterujący albo...
Ale to masz 1-2 generację gazu czy co?? Bo tam to normalne że coś będzie w dolocie zostawało. Skoro cały czas to jak wyżej cewki na zaworach oraz trzeba by się przyjrzeć samemu reduktorowi -czyli membrany i przeczyścić środek.
Po tym przekaźniku sądzę że ktoś tu myślał o kompresorze ze sprzęgłem a nie o zaworze.
No i nie daje mi spokoju trzecia nie wymieniana dotąd oryginalna cewka. Wklejam zdjęcia bo wydaje mi się że ona również pada. Pojawiły się na niej wyraźne wypukłości. Dwie wcześniejsze wymieniłem na beru. http://obrazki.elektroda.pl/3194892700_1... http://obrazki.elektroda.pl/1723623500_1...
Właśnie na 1 nie ma w ogóle prądu i przekładałem na 2, to działa, to coś z prądem, ale i gadałem z mechanikiem, to powiedział mi, że 80-90% pęknięte zawory.
Panewki w porządku, a pompa oleju jest dobra, a smok olejowy nie był zapchany. Brak opiłków metalu w filtrze oleju i misce. Czujnik ciśnienia oleju nowy. Problem cały czas ten sam. Gdzie szukać i co diagnozować? Czy cos sie zapchało? Czy tam jest jakiś zawór olejowy?
Wypalone zawory, głowica do roboty. Ot taki standard.
Problem rozwiązany. Wystarczyło przeczyścić zawór egr.
Witam.Wygląda to na problem z zaworami i o ile mają one samoregulatory to schodzi z nich olej z tąd te stuki.Żle otwierające się zawory mogą powodować tego typu problemy,kiedy samoregulatory napompują się olejem i nie ma dużego luzu zaworowego obhjawy ustępują.
A skąd masz pewność czy zawory nie dostały?
To podciśnienie niskie (wysoki MAP) masz na wolnych obrotach. Zawory regulowane były? Niby sa hydroszklanki ale może brakuje już regulacji?
Więc masz wypalone zawory, ewentualnie brak wysterowania cewki.
Przebieg samochodu 184000 km, świece, rozrząd wymienione, robiona głowica, zawory, zapłon ustawił mechanik.
Samochód do dobrego diagnosty zanim będzie za późno... Ciekawe czego nalejesz następnym razem? Lepiku, smoły? Dodano po 55 Zaczyna się problem z zaworami lub ciśnieniem oleju na górze.
Za bogata mieszanka czyli za mało powietrza. Za wysokie ciśnienie w dolocie czyli nieszczelność, ale sprawdziłeś i układ jest szczelny. Czyli w tym przypadku: bogata mieszkanka + za małe podciśnienie daje niedomknięty zawór EGR. Pozdrawiam
Wzrost ciśnienia w układzie jak ruszy sprężarka. Przełóz zawór ze starej
Np wypalone /pogięte zawory. Rozrząd się nie rozleciał ,nie przeskoczył?
co mogło być przyczyną uszkodzenia pierścieni Jaka pewność, że to pierścienie, a nie zawory lub nieszczelna uszczelka?
Dziękuję za odpowiedz. Mam pytanie, czy problemy z prowadnicami zaworowymi nie powinny się odbijać na kompresji? Przy niedomykających się lub nieszczelnych zaworach pomiar ciśnienia na cylindrze nie powinien być prawidłowy.
To w końcu jak jest 1.6 L, czy 1.6 tdi ?, pytanie do autora, wiesz co piszesz chociaż?. Dużo sadzy w EGR oznacza: Wtryskiwacze za dużo podaje paliwo niż powinno, sprawdź komputerowo ilość dawki paliwa. Nieszczelność na zaworach przez uszczelniaczy w głowicy. Nieszczelność turbiny.
Zawór zwrotny w pompie ok?
Reguluj zawory, jeśli nie ich wina to myśl dalej.
Korek? Co ma korek? To zwykły kawałek plastiku z gwintem. Nie ma w nim zaworu, spustu, rurki odplywowej. Nic. Nigdy nie było. Korek zakrecany jest do oporu i szczelnie zamyka baniak. Oj kolego .... w korku są dwa zawory ... Nie wiesz, to jesteś z wiedzą do tyłu. Trzeba Ci się podszkolić ..
Raczej tak. Wygląda jak zawór zwrotny i pewnie nim jest (część samochodów ma zabudowany zaworek w serwie ale wszystkie oparte o serwo go mają). Odepnij cały przewód i sprawdź,w jedną stronę przepuszcza a w drugą jest kierunek zaporowy. Jeśli tak to jest to ten zawór. Teraz drobna uwaga: jeśli ten zawór niedomaga ,to trzeba coś z tym robić. Nie jest...
Świece wymienione miesiąc temu. Dziś sprawdzę ciśnienie nagarach. Będzie coś więcej wiadomo. Zaprzyjaźniony mechanik podpowiedział tylko - przepustnica lub zawory się skończyły.
witam Vag wskazał błąd 17155. P0771. Zawór przełącznika 5=> cewka 5 N92 otwarty obieg / zwarcie do masy. pacjent to skoda fabia 1.4 16V silnik BKY co oznacza ten błąd i jak go usunąć ???? za info serdeczne dzieki pozdrawiam T
Taka usterka jest niemożliwa w silnikach otto, chyba że wszystkie zawory uniesiesz do góry.
Dziękuję za pomoc chyba problem sie rozwiązał kompresja sprawdzona: Cylinder 1 - 9 cylinder 2- 10 cylinder 3 - 13 Czyli wypalone zawory mam rozumieć?
A próbowałeś regulować zawory?? Wczoraj przerabiałem temat i pomogła regulacja zaworów.
Jutro się tym zajmę i dam odpowiedz też tak myślę że zawory do roboty pozdrawiam
Mam problem z odpowietrzeniem Skody Fabia 1.4 MPI 2002r. Próbowałem tradycyjną metodą i nie pomogło. Czy widoczny na zdjęciu zawór na dole jest od odpowietrzania? Jeśli tak jak to zrobić? https://obrazki.elektroda.pl/1178228000_...
zawora skoda fabia zawora fabia zawora skoda
whirlpool drzwi zmywarka samsung blokada telefonu samsung livebox kabel
charakterystyka diody charakterystyka diody
Proteco Q60 kod OE – brak sygnału enkodera, diagnostyka i naprawa sterownika bramy CANVA N7600 radio samochodowe, panel przedni, typowe usterki, części zamienne, VR-N7600 mikrofon