Zanim głowica to niech ściągną wałki i obejrzą sprężyny na zaworach.
Sprawdziłem nowy zawór od Fabii ,przejście jest .
Ten błąd oznacza wypadanie zapłonów na 2 cylindrze. Nic tam nie ma mowy o cewce w opisie a dużo osób uznaje że o nią tutaj chodzi. Wypadanie zapłonów może być spowodowane przez brak zapalenia mieszanki w cylindrze a to powodować może: - brak iskry - zła mieszanka lub jej brak - brak sprężania na cylindrze Zmierz ciśnienie sprężania na cylindrach. Może...
Wypada sprawdzić szczelność cylindrów. Może podpiera zawór?
Zawór odmy miałem podobny przypadek
Czego nie rozumiesz, te popyczacze ustawia sie z wstępnym napięciem tak jak napisał kolega maszan. Przy twoim ustawieniu zniszczysz zawory i dzwigienki.
Kolego w tych silnikach producent przewiduje tylko naprawę głowicy, nie ma dostępnych pierścieni. Mogę podpowiedzieć tobie że pierścienie można dobrać ale nie orginalne. Najczęściej jest problem z zaworami wypalonymi, powstający od zużytego katalizatora. Pozdrawiam.
A ciśnienie na cylindrach? Z tego co pamiętam to w 1.2 wypalały się zawory wydechowe.
zdejmuj dekiel sprawdz czy krzywki walka atakuja szklanki jak jest luz to masz po zaworach :( .
Moje głupie pytanie-tam są elektyczne zawory?
Właśnie na 1 nie ma w ogóle prądu i przekładałem na 2, to działa, to coś z prądem, ale i gadałem z mechanikiem, to powiedział mi, że 80-90% pęknięte zawory.
Po tym przekaźniku sądzę że ktoś tu myślał o kompresorze ze sprzęgłem a nie o zaworze.
EGR ponownie daje o sobie znać dlatego otwieram wątek aby opisać dalsze boje z EGR, pomiary jakie wykonałem - może przydadzą się komuś informacje. Dodatkowo prośba o kliknięcie "Pomógł" przy moim poście jesli informacje były pomocne. Do rzeczy: Po trzech latach jazdy i 40kkm ponownie pojawił się błąd EGR. Tym razem: P0403: Exhaust Gas Recirculation...
Pomierzyć kompresje jak się rozgrzeje. Zapewne wypalone zawory, standardowo.
tam jest z lewej strony silnika (jak się stoi przodem do maski ) taki węźyk do zawora EVAP.Ten wąż lubi spadać z kapilary na przepustnicy,jeżeli auto ma gaz,i lubi czasami kichnąć to na bank ten wąz zleciał.Pochyl się nad silnikiem,i przysłuchaj się czy nie słyszysz wyraźnego syczenia. Dodam jeszcze raz że notoryczna usterka w fabii.
Panewki w porządku, a pompa oleju jest dobra, a smok olejowy nie był zapchany. Brak opiłków metalu w filtrze oleju i misce. Czujnik ciśnienia oleju nowy. Problem cały czas ten sam. Gdzie szukać i co diagnozować? Czy cos sie zapchało? Czy tam jest jakiś zawór olejowy?
Problem rozwiązany. Wystarczyło przeczyścić zawór egr.
żaden mechanik nie może tego zrobić Pewnie nigdzie nie byłeś tylko od razu na forum....nie powinien to być trudny problem...a "folswageny" diagnozuje się dedykowanym sprzętem.... http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php...
Czujnik raczej nie kłamie. Ciągnie lewe powietrze albo zawory podparte/wypalone.
Witam czy ktoś wie GDZIE JEST W SKODZIE FABII 1.4 16V ZAWóR EWAP
Co do jakosci się nie wypowiem bo nie montowalem. Ja bym wziął te tańsze. A spróbuj najpierw na starych przeregulowac zawory. Czasem pomaga
A skąd masz pewność czy zawory nie dostały?
Już Ci napisałem w swoim pierwszym poście. Masz sprawdzić czy po odłączeniu wtyczki od zaworu par paliwa nie ma przepływu przez ten zawór czyli czy jest zamknięty.
Tak na szybko bo w pracy jestem :P Auto pali mniej tak normalnie i duzo mniej przy maks odkreconym zaworku :) na 10 l ropy jestem w stanie zrobic ponad 400 km :) i tak mysle ze lepszy bedzie wtrysk wody jak najblizej komory spalania tylko co na to zawory :)
niestety fotki nie posiadam na chwilę obecną, ale z innych tematów wyszukałem że to jest aki węźyk do zawora EVAP. Ten wąż który lubi spadać z kapilary na przepustnicy. Żadna kontrolna silnika się nie świeci. Z punktu widzenia deski rozdzielczej wszystko wygląda poprawnie. Mechanik dobry ale do brudnego grzebania. Widzę że faktycznie czas go zmienić...
Witam Cos mi poprostu stuka w silniku i myslalem ze to zawory ale jesli fabia ma hydrauliczne to napewno nie jest to tego przyczyna. Dziekuje bardzo za pomoc
Wzrost ciśnienia w układzie jak ruszy sprężarka. Przełóz zawór ze starej
Za bogata mieszanka czyli za mało powietrza. Za wysokie ciśnienie w dolocie czyli nieszczelność, ale sprawdziłeś i układ jest szczelny. Czyli w tym przypadku: bogata mieszkanka + za małe podciśnienie daje niedomknięty zawór EGR. Pozdrawiam
Nie ,tak naprawde auto klienta, zostawił mi auto , pierwsze moje podejrzenie po podłączeniu kompa to napewno cewka, no i tak poszło dalej.Jak sprawdziłem rozrząd no to co by nie zobaczyc glowicy, po tym jak pisali w Internecie, i paru ludzi z mojego miasta co zajmuje się elektroniką powiedziało ze głowne przyczyny w tym silniku to rozrząd albo zawory.
Sigwa18 czy ten zawór nie powinien świrować i w zimie?
Ale to masz 1-2 generację gazu czy co?? Bo tam to normalne że coś będzie w dolocie zostawało. Skoro cały czas to jak wyżej cewki na zaworach oraz trzeba by się przyjrzeć samemu reduktorowi -czyli membrany i przeczyścić środek.
Masz klasyczne objawy źle działającej instalacji gazowej. Że to najprawdopodobniej Omegas nie znaczy że nie może się zepsuć. Czasem trzeba nawet kilkadziesiąt km zrobić na benzynie żeby korekty wróciły do normy.
Sprężanie jest, iskra jest, paliwo jest; zostaje już chyba tylko nie otwierający się zawór... Zdejmowałeś pokrywe zaworów?
Samochód do dobrego diagnosty zanim będzie za późno... Ciekawe czego nalejesz następnym razem? Lepiku, smoły? Dodano po 55 Zaczyna się problem z zaworami lub ciśnieniem oleju na górze.
Przebieg samochodu 184000 km, świece, rozrząd wymienione, robiona głowica, zawory, zapłon ustawił mechanik.
Więc masz wypalone zawory, ewentualnie brak wysterowania cewki.
Nie jeździj bo jeśli to nie czujnik lub elektryka, to silnik nie ma smarowania i pogłębiasz jego zniszczenia. A przyczyną może być uszkodzony czujnik, elektryka a jeśli faktycznie jest niskie ciśnienie to skrajnie niski poziom oleju, skrajnie zużyty olej lub wymieszany z benzyną, zatarty lub zużyty silnik, uszkodzona pompa lub jej zawór przelewowy.
Wygląda na typowy objaw za dużego ciśnienia oleju. Albo masz za wysoki stan, albo zawór obejściowy się nie otwiera. Olej sprawdzałeś na zimym czy ciepłym silniku? Napewno nie ma za dużego. Napewno ma nieprawidłowe ciśnienie skoro zapala się kontrolka, a wygląda to na zbyt wysokie. Oczywiście pod warunkiem, że przewody "drożne", a czujnik jest dobry....
co mogło być przyczyną uszkodzenia pierścieni Jaka pewność, że to pierścienie, a nie zawory lub nieszczelna uszczelka?
Witam. Powtórz pomiar za kilka dni. I dopiero jak będziesz pewny, że to jest zawór wykonaj demontaż. Pozdrawiam.
Dziękuję za pomoc chyba problem sie rozwiązał kompresja sprawdzona: Cylinder 1 - 9 cylinder 2- 10 cylinder 3 - 13 Czyli wypalone zawory mam rozumieć?
Wypalone zawory, głowica do roboty. Ot taki standard.
To w końcu jak jest 1.6 L, czy 1.6 tdi ?, pytanie do autora, wiesz co piszesz chociaż?. Dużo sadzy w EGR oznacza: Wtryskiwacze za dużo podaje paliwo niż powinno, sprawdź komputerowo ilość dawki paliwa. Nieszczelność na zaworach przez uszczelniaczy w głowicy. Nieszczelność turbiny.
Dziękuję za odpowiedz. Mam pytanie, czy problemy z prowadnicami zaworowymi nie powinny się odbijać na kompresji? Przy niedomykających się lub nieszczelnych zaworach pomiar ciśnienia na cylindrze nie powinien być prawidłowy.
Na sterownik silnika zasilanie sprawdź (bezpieczniki). W blokach pomiarowych można sprawdzić. Co podawane jest na zawór N108 można podsłuchać i sprawdzić. Wg mnie gdzieś jest słaba masa.
Też myślę ze tych specyfików nie dodawać bo szkoda układu, nagrzewnice i wszystkie kanały zapaskudzi !!! Powinni tego nie sprzedawać. Jak sprawdzić tą pompę czy porostu wymienić ? Teraz nie ma wycieków właśnie wyjechałem fabiontkiem z kanału i nie wycieka nic silnik chodząc na wolnych obrotach, nic nie ma. Ale jak jechałem do wawy w tygodniu i na krajowej...
Taka usterka jest niemożliwa w silnikach otto, chyba że wszystkie zawory uniesiesz do góry.
Przeczytane z zeszytu serwisowego dla Fabii pierwszej . Dla zacisku nowego czy to po naprawie przed jego montażem . https://obrazki.elektroda.pl/2130326100_... Z tłumacza Google : Wstępne odpowietrzanie zacisku hamulca Ustaw zacisk hamulca do wstępnego odpowietrzania. – Otworzyć zawór odpowietrzający -strzałka A-. – Używając...
Zawór zwrotny w pompie ok?
Jutro się tym zajmę i dam odpowiedz też tak myślę że zawory do roboty pozdrawiam
Błąd wyraznie mówi że mieszanka jest za uboga lub za bogata. Sprawdzić prace sondy lambda, zrobić analize spalin, sprawdzić szczelność ukladu paliwowego, sprawdzić zawór odparowywania zbiornika.
No i nie daje mi spokoju trzecia nie wymieniana dotąd oryginalna cewka. Wklejam zdjęcia bo wydaje mi się że ona również pada. Pojawiły się na niej wyraźne wypukłości. Dwie wcześniejsze wymieniłem na beru. http://obrazki.elektroda.pl/3194892700_1... http://obrazki.elektroda.pl/1723623500_1...
Witam.Wygląda to na problem z zaworami i o ile mają one samoregulatory to schodzi z nich olej z tąd te stuki.Żle otwierające się zawory mogą powodować tego typu problemy,kiedy samoregulatory napompują się olejem i nie ma dużego luzu zaworowego obhjawy ustępują.
Skoro robi tak na gazie i benzynie to raczej nie wina instalacji gazowej. Zresztą byłem w 3 serwisach niezależnych LPG i każdy mówi ze instalacja ok. Coś z osprzętem samego silnika. Jedni mówią czujnik impulsów inni zawory (krzywe popychacze)
Np wypalone /pogięte zawory. Rozrząd się nie rozleciał ,nie przeskoczył?
Problem rozwiązany. Przyczyną były pierścienie tłokowe, wymienione, zawory dotarte i jest okey. Pozdrawiam.
Jak podłączysz maszynę zobacz jakie ciśnienia są w układzie . Zobacz czy zawór jest wysterowany miernikiem sprawdzisz .
Czujnik walka masz pomiedzy filtrem oleju a czujnikiem cisnienia oleju.Czujnik predkosci obrotowej jest na dzwonie skrzyni.Zbyt duza masz roznice cisnienia sprezania- obstawiam ze na tych 2-ch "slabych" cylindrach cos jest nie tak z zaworami.Tu masz wstepna procedure regulacji zaworow w Fabii OHV: 1. poluzowac nakretki kontrujace srub regulacyjnych...
ja bym zaczął od sprawdzenia ilości oleju ale to na pewno zrobiłeś. Jeśli jest olej to może być za Rzadki ale to nie miało by wpływu na skład mieszanki w takim stopniu żeby zaświecić kontrolkę "silnika". Może jeszcze nie domagać zawór EGR. P.S. Fabią 1,4 nie jeździ się 160km/h po prostu szkoda. Pozdrawiam
Reguluj zawory, jeśli nie ich wina to myśl dalej.
Być może przeciek z EVAP albo z reduktora do dolotu.A do tego jak jest puszcza zawór regulacji ciśnienia paliwa na listwie.
Zawory podciśnieniowe buczą?Odpowietrzenie idzie do filtra.
Czyli masz mechaniczne uszkodzenie najpewniej głowicy, podwieszający zawór czy podobnie .Tak czy inaczej czapka do ściągnięcia.
Nie chciałbym straszyć ale to może być to https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Kilka postów z występowaniem takiego błędu, część wątków zakończonych przez autorów z wpisem o problemie z zaworami. Gdyby nie było czuć paliwa obstawiałbym sondę lambda.
A próbowałeś regulować zawory?? Wczoraj przerabiałem temat i pomogła regulacja zaworów.
Luzów zaworowych na szczelinomierz się tutaj nie ustawia . Są na dżwigienkach śrubki do regulacji ale ich przeznaczenie jest inne. Spytaj mechaniora co konkretnie ustawiał przy zaworach . Tam masz popychacze hydrauliczne . Pytałem o ewentualne błędy w sterowniku silnika . Ktoś odczytał ?
To podciśnienie niskie (wysoki MAP) masz na wolnych obrotach. Zawory regulowane były? Niby sa hydroszklanki ale może brakuje już regulacji?
To jest bulbulator przepływu mocy. A tak normalnie jest to zawór EVAP i jest częścią układu odpowietrzania EVAP, tzn. oczyszczania zbiornika z oparów benzyny.
Kolego sprawdz czy po jezdzie na samej benzynie bład dalej wystepuje bez przelaczania na gaz jesli tak to prawdopodobnie sa zle ustawione czasy wtryskow silnik chce na gazie zgasnac wiec automatycznie komputer uchyla mu przepustnice i z tad wieksze podcisnienie moga tez byc zbyt dlugie przewody od wtryskiwaczy do kolektora badz jak wyzej gazownik rozszczelnił...
Tak na szybko to wielo zawór. steruje mn. pracą turbiny, egr, klapy gaszącej.
Witam.Czyszczenie ukladu jest konieczne.Robi sie to maszyna do napelniania klimatyzacji,maszyna musi posiadac funkcje czyszczenia.Osuszacz sie wyjmuje i do czyszczenia montuje sie tam specjalny adapter.Rownierz zamiast zaworu rozpreznego zaklada sie inny z rozwierconym wysokim cisnieniem.Kompresora sie nie podlacza a do przewodow rowniez zaklada sie...
po 100 tys. zawory wydechowe wymienione. Fabią i Polo idzie w trasie zrobić spalanie 4.5-4.8l /100 km jadąc prędkością TIR'ów czyli max. 90km/h. Czyli jednak szajse. W rio syna 2013 przy przebiegu prawie 160 000 tylko cewka siadła (9 zł dwuletnia z aledrogo). Obecny luz na łańcuchu rozrządu to 0,2 mm a norma do 6 mm. Silnik 1,4 109 kucy, na 6-ce na...
Uszkodzony zawór EVAP
Czy zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej powinien mieć przelot w obydwie strony ?
Sedno problemu to układ EVAP który nie działa. Sens działania układu EVAP jest taki że w określonych warunkach otwiera się zawór EVAP i podciśnienie w kolektorze zasysa pary paliwa z filtra EVAP. Uszkadza się Zawór EVAP . Zacina w pozycji zamknij albo otwórz ewentualnie na reaguje prawidłowo na sygnały połowicznego otwarcia PWM (reaguje za wolno) spowodowane...
Na benzynie dusi się nie może wejść na obroty dopiero jak się go przemęczy do 3 tys obrotów, można powolutku do polowy sprzęgła ruszać, a jak już się zagrzeje przełączam. Na gaz to igła świece? wtryski zawory? Może ktoś coś podpowiedzieć?
Jakaś musi być przyczyną niskiej kompresji. Jak na wszystkich cylindrach to samo to jednak szukałbym w rozrządzie przyczyny. Albo przestawiony albo ktoś za bardzo zredukował bieg i pogięło zawory. W każdym razie przy takiej kompresji nie zapali.
Sprawdź jeszcze sprężanie w cylindrach - lubią się zawory wydechowe wypalać. No i przy okazji jeśli nie był wymieniany to rozrząd. Mimo, że łańcuch to miałem przypadek że po 24 tys km (od nowego auto z salonu) przeskoczył. Mam taką fabię tylko 2005, czasami na luzie się zapala ten żółty helikopterek i auto nie pali na jednym cylindrze, gasze, odpalam...
Moto doktor też sprawy nie załatwi. Proponuje kompresję zmierzyć.... Problemem będą albo pierścienie zgarniające albo uszczelniacze na zaworach. Tak czy inaczej głowica będzie do zdjęcia Dodano po 2 Ciężko stwierdzić na odległość. Takie rzeczy raczej nie dzieją się od razu. Proponuje zmierzyć kompresję ewentualnie zrobić płukankę na tłoki...
Świece wymienione miesiąc temu. Dziś sprawdzę ciśnienie nagarach. Będzie coś więcej wiadomo. Zaprzyjaźniony mechanik podpowiedział tylko - przepustnica lub zawory się skończyły.
witam Vag wskazał błąd 17155. P0771. Zawór przełącznika 5=> cewka 5 N92 otwarty obieg / zwarcie do masy. pacjent to skoda fabia 1.4 16V silnik BKY co oznacza ten błąd i jak go usunąć ???? za info serdeczne dzieki pozdrawiam T
Zakręć zawór od gazu , pojeździj ze 100 km na samej benzynie .
Tak jak kolega wyżej napisał = albo były zawory powypalane albo prowadnice kiepskie, przebiegi od 60kkm do góry
Przypadkowo natrafilem na ten watek... o tym silniku vw niemozna za wiele dobrego powiedziec... sa z nim same problemy poczawszy od rozrzadu. Przyjrzyjcie sie tej fotce http://forum.fordclubpolska.org/showthre... http://forum.fordclubpolska.org/attachme... Przebieg-75kkm silnik vW 1.2 samochod skoda...
przyczyn może być wiele . uszczelniacze na zaworach, zużyte pierścienie olejowe, uszkodzona głowica lub uszczelka pod nią, i ewentualne wycieki. W golfach IV bodajże z silnikiem 1,4 zdarzało się że winowajcą była przytykająca się odma którą silnik wywalał olej.
Witam *Podczas pracy silnika na biegu jałowym (samochód stoi - zagrzany pow. 80 C) wartość wynosi u mnie 0.39 % tak ma byc czy to objaw uszkodzonego zaworu egr,Podczas "gazowania" na postoju EGR niekiedy jak przygazuje to zawór otwiera sie 0.78 % to dobrze czy zle?
Błędy cały czas wracają skasuje i po kilku km wracają wygląda na to że Zawór EGR był dobry no nic będę mieć na zapas .
Pragnę poinformować ze problem rozwiązany w momencie kiedy rozrząd był rozciągnięty to niestety nastąpiła lekka kolizja , zawory ssące na drugim cylindrze dostały i były skrzywiony baaaaaardzo minimalnie i prawdopodobnie sie zacinały albo coś. Głowica przeszła remont , nowe dotarte zawory i prowadnice i już pięknie chodzi :)
Witam wszystkich. Kilka miesięcy temu w 2019 roku miałem swoją przygodę z ( naziwagenem ) VW Polo 1.2, 40 KW Na początku można było usłyszeć tylko lekkie stukanie jakby zawory lekko stykały się z tłokami. Co do wymiany łańcucha. Tak nie pęknie ale się rozciągnie, a przy tym na dole rozrządu jest napinacz, który w pewnym momencie nie wyrobi i łańcuch...
Czyli skodowskie OHV link do tematu jak wyregulowac zawory na poczatek ( moj post nr.2): https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Dynamiczny log przepływki i turbo; 749076 Według mnie turbo wstaje za późno, przepływa ok. Zawór upustowy odpiąłem bez niego też dymi. Jakieś pomysły ?
Witam. Ostatnio robiłem mały remont silnika 1.4 8V MPI AQW (jednostka czeska). Wymieniiłem wszystkie szklanki (popychacze hydrauliczne), następnie wykonałem nastawę napięcia wstępnego poprzez dokręcenie 2 obrotów śrubką regulacyjną przy niepodpartych zaworach (przekrycia wg. schematu producenta). A mimo to w silniku jak tłukło, tak dalej tłucze przynajmniej...
Witam, Mam problem z ustawieniem jakże na pozór prostego rozrządu w w/w Fabii. Otóż w wszystkich znalezionych źródłach istnieją informację , ze ma być 12 ogniw pomiędzy znakiem na kole wału a znakiem na kole wałka.Problem polega na tym ze przy takim ustawieniu silnik nie odpala Ustawienie kołyski na zaworach 4 cylindra nie pokrywa się z GMP co dziwne...
Żeby auto prawidłowo pracowało na gazie parownik musi być gorący. Silnik może być gorący ale czy parownik też jest gorący ? Można po przełączeniu na gaz wyciągnąć bezpiecznik od pompki paliwa i rozładować ciśnienie paliwa przez zawór do podłączania manometru i obserwować czy się coś zmieniło.
Nie ma żadnego prądu na kablu od zaworu pompy klimy, jedyne co jest jak mierze miernikiem ok 7.6V. Nic więcej. Najbardziej by mnie interesowało gdyby ktoś posprawdzał u siebie te parametry serwisowe. To nie musi być polo, może być fabia. Dzisiaj wymontowałem ten zawór z sprężarki, nie wiem jak od do końca powinien działać coś tam pyka jak na krótko...
Nie chce cie martwić kolego, jeśli sprawdzisz że sam kompresor sie nie zaciera i że komp podwyższa obroty w momencie załączenia klimy, trzeba by sie było przyjrzeć bardzo dokładnie kompresji, bo w tych silniczkach bardzo często spotyka się powypalane zawory. Jeszcze sprawdź zawór recylkulacji czy sie na pewno całkowicie domyka.
Witam podbijam temat. Skoda Fabia 2001 silnik jak wyżej. Kodu silnika nie mam, bo jestem chwilowo na urlopie. Jaki zawór kupić. Ceny zaczynają się od 160zl do 600-700zl oryginalne jak w samochodzie. Byłby jakiś zamiennik, których działaby bez przeszkód i wystarczył na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów?
Jak na plaka pali to znaczy że silnik jest sprawny mechanicznie. Nie trzeba ci żadnego zestawu do odpowietrzania, tylko co najwyżej pompka gruszka. Można też dać na próbę paliwo z kanistra. Czasem trzeba popuścić przewody na wtryskach przy odpowietrzaniu i to nie zawsze.Żadnej filozofii tam nie ma. Miałeś sprawdzić czy na zaworze na pompie tym z jednym...
Metaliczny dźwięk to coś związanego z zaworami/rozrządem. A ta kontrolka, to chyba chodzi ci o Check Engine, wpisz w google, i zobaczysz, taki zarys silnika jakby? Oznacza to, że komputer wykrył jakąś niepoprawność w danych "płynących" z czujników.
Korek? Co ma korek? To zwykły kawałek plastiku z gwintem. Nie ma w nim zaworu, spustu, rurki odplywowej. Nic. Nigdy nie było. Korek zakrecany jest do oporu i szczelnie zamyka baniak. Oj kolego .... w korku są dwa zawory ... Nie wiesz, to jesteś z wiedzą do tyłu. Trzeba Ci się podszkolić ..
zawora skoda fabia zawora zawora wydechowy fabia fabia alternator
podłączyć termostat zamrażarka samsung mruga dioda zasilania zamontowac silownik
programatora ch341 symbole elektryczne
Impedancja wejściowa pinów mikrokontrolera ATmega Skoda Fabia 1.6 TDI - Przygasanie świateł co kilka sekund