tam jest z lewej strony silnika (jak się stoi przodem do maski ) taki węźyk do zawora EVAP.Ten wąż lubi spadać z kapilary na przepustnicy,jeżeli auto ma gaz,i lubi czasami kichnąć to na bank ten wąz zleciał.Pochyl się nad silnikiem,i przysłuchaj się czy nie słyszysz wyraźnego syczenia. Dodam jeszcze raz że notoryczna usterka w fabii.
Ten błąd oznacza wypadanie zapłonów na 2 cylindrze. Nic tam nie ma mowy o cewce w opisie a dużo osób uznaje że o nią tutaj chodzi. Wypadanie zapłonów może być spowodowane przez brak zapalenia mieszanki w cylindrze a to powodować może: - brak iskry - zła mieszanka lub jej brak - brak sprężania na cylindrze Zmierz ciśnienie sprężania na cylindrach. Może...
Tylko raczej zawór PCV się przycina.
Zawór odmy miałem podobny przypadek
Czego nie rozumiesz, te popyczacze ustawia sie z wstępnym napięciem tak jak napisał kolega maszan. Przy twoim ustawieniu zniszczysz zawory i dzwigienki.
Kolego w tych silnikach producent przewiduje tylko naprawę głowicy, nie ma dostępnych pierścieni. Mogę podpowiedzieć tobie że pierścienie można dobrać ale nie orginalne. Najczęściej jest problem z zaworami wypalonymi, powstający od zużytego katalizatora. Pozdrawiam.
A ciśnienie na cylindrach? Z tego co pamiętam to w 1.2 wypalały się zawory wydechowe.
Właśnie na 1 nie ma w ogóle prądu i przekładałem na 2, to działa, to coś z prądem, ale i gadałem z mechanikiem, to powiedział mi, że 80-90% pęknięte zawory.
EGR ponownie daje o sobie znać dlatego otwieram wątek aby opisać dalsze boje z EGR, pomiary jakie wykonałem - może przydadzą się komuś informacje. Dodatkowo prośba o kliknięcie "Pomógł" przy moim poście jesli informacje były pomocne. Do rzeczy: Po trzech latach jazdy i 40kkm ponownie pojawił się błąd EGR. Tym razem: P0403: Exhaust Gas Recirculation...
Po tym przekaźniku sądzę że ktoś tu myślał o kompresorze ze sprzęgłem a nie o zaworze.
zdejmuj dekiel sprawdz czy krzywki walka atakuja szklanki jak jest luz to masz po zaworach :( .
Moje głupie pytanie-tam są elektyczne zawory?
żaden mechanik nie może tego zrobić Pewnie nigdzie nie byłeś tylko od razu na forum....nie powinien to być trudny problem...a "folswageny" diagnozuje się dedykowanym sprzętem.... http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php...
Pomierzyć kompresje jak się rozgrzeje. Zapewne wypalone zawory, standardowo.
Jeśli uwalona dźwigienka, to szybko padnie wałek rozrządu. Nie wiem czy to możliwe, ale gdyby zblokował się kompensator luzu, to zawór mógłby być podparty. Pierdułka, ale roboty sporo, bo walki są mocowane do pokrywy zaworów.
Na sterownik silnika zasilanie sprawdź (bezpieczniki). W blokach pomiarowych można sprawdzić. Co podawane jest na zawór N108 można podsłuchać i sprawdzić. Wg mnie gdzieś jest słaba masa.
Masz klasyczne objawy źle działającej instalacji gazowej. Że to najprawdopodobniej Omegas nie znaczy że nie może się zepsuć. Czasem trzeba nawet kilkadziesiąt km zrobić na benzynie żeby korekty wróciły do normy.
Panewki w porządku, a pompa oleju jest dobra, a smok olejowy nie był zapchany. Brak opiłków metalu w filtrze oleju i misce. Czujnik ciśnienia oleju nowy. Problem cały czas ten sam. Gdzie szukać i co diagnozować? Czy cos sie zapchało? Czy tam jest jakiś zawór olejowy?
Była seria wadliwych zaworów valeo. Moim zdaniem łatwo sprawdzić czy zawór jest nieszczelny zaciskając przewód od zbiornika , albo po prostu zdjąć przewód i zaślepić . Jak będzie odpalał dobrze masz odpowiedź.
To jest bulbulator przepływu mocy. A tak normalnie jest to zawór EVAP i jest częścią układu odpowietrzania EVAP, tzn. oczyszczania zbiornika z oparów benzyny.
Problem rozwiązany. Wystarczyło przeczyścić zawór egr.
Już Ci napisałem w swoim pierwszym poście. Masz sprawdzić czy po odłączeniu wtyczki od zaworu par paliwa nie ma przepływu przez ten zawór czyli czy jest zamknięty.
Witam czy ktoś wie GDZIE JEST W SKODZIE FABII 1.4 16V ZAWóR EWAP
Tak na szybko bo w pracy jestem :P Auto pali mniej tak normalnie i duzo mniej przy maks odkreconym zaworku :) na 10 l ropy jestem w stanie zrobic ponad 400 km :) i tak mysle ze lepszy bedzie wtrysk wody jak najblizej komory spalania tylko co na to zawory :)
A skąd masz pewność czy zawory nie dostały?
Nie ,tak naprawde auto klienta, zostawił mi auto , pierwsze moje podejrzenie po podłączeniu kompa to napewno cewka, no i tak poszło dalej.Jak sprawdziłem rozrząd no to co by nie zobaczyc glowicy, po tym jak pisali w Internecie, i paru ludzi z mojego miasta co zajmuje się elektroniką powiedziało ze głowne przyczyny w tym silniku to rozrząd albo zawory.
Za bogata mieszanka czyli za mało powietrza. Za wysokie ciśnienie w dolocie czyli nieszczelność, ale sprawdziłeś i układ jest szczelny. Czyli w tym przypadku: bogata mieszkanka + za małe podciśnienie daje niedomknięty zawór EGR. Pozdrawiam
Wzrost ciśnienia w układzie jak ruszy sprężarka. Przełóz zawór ze starej
Ale to masz 1-2 generację gazu czy co?? Bo tam to normalne że coś będzie w dolocie zostawało. Skoro cały czas to jak wyżej cewki na zaworach oraz trzeba by się przyjrzeć samemu reduktorowi -czyli membrany i przeczyścić środek.
Przebieg samochodu 184000 km, świece, rozrząd wymienione, robiona głowica, zawory, zapłon ustawił mechanik.
Wypalone zawory, głowica do roboty. Ot taki standard.
Pozwólcie że podepnę się pod temat Ma ten sam problem. Wymieniałem oringi na powrocie z wtryskiwacza. po przejechaniu paru kilometrów po autostradzie znowu cieknie. Wymieniłem cały zestaw przelewów tzn (nowy oryginalny wąż z króćcami i efekt ten sam. Paliwo leci dopiero przy większym obciążeniu. Czy gdzieś na powrocie jest jakiś zawór sterujący albo...
Więc masz wypalone zawory, ewentualnie brak wysterowania cewki.
Przeczytane z zeszytu serwisowego dla Fabii pierwszej . Dla zacisku nowego czy to po naprawie przed jego montażem . https://obrazki.elektroda.pl/2130326100_... Z tłumacza Google : Wstępne odpowietrzanie zacisku hamulca Ustaw zacisk hamulca do wstępnego odpowietrzania. – Otworzyć zawór odpowietrzający -strzałka A-. – Używając...
co mogło być przyczyną uszkodzenia pierścieni Jaka pewność, że to pierścienie, a nie zawory lub nieszczelna uszczelka?
Nie jeździj bo jeśli to nie czujnik lub elektryka, to silnik nie ma smarowania i pogłębiasz jego zniszczenia. A przyczyną może być uszkodzony czujnik, elektryka a jeśli faktycznie jest niskie ciśnienie to skrajnie niski poziom oleju, skrajnie zużyty olej lub wymieszany z benzyną, zatarty lub zużyty silnik, uszkodzona pompa lub jej zawór przelewowy.
Samochód do dobrego diagnosty zanim będzie za późno... Ciekawe czego nalejesz następnym razem? Lepiku, smoły? Dodano po 55 Zaczyna się problem z zaworami lub ciśnieniem oleju na górze.
To podciśnienie niskie (wysoki MAP) masz na wolnych obrotach. Zawory regulowane były? Niby sa hydroszklanki ale może brakuje już regulacji?
Dziękuję za pomoc chyba problem sie rozwiązał kompresja sprawdzona: Cylinder 1 - 9 cylinder 2- 10 cylinder 3 - 13 Czyli wypalone zawory mam rozumieć?
Np wypalone /pogięte zawory. Rozrząd się nie rozleciał ,nie przeskoczył?
Też myślę ze tych specyfików nie dodawać bo szkoda układu, nagrzewnice i wszystkie kanały zapaskudzi !!! Powinni tego nie sprzedawać. Jak sprawdzić tą pompę czy porostu wymienić ? Teraz nie ma wycieków właśnie wyjechałem fabiontkiem z kanału i nie wycieka nic silnik chodząc na wolnych obrotach, nic nie ma. Ale jak jechałem do wawy w tygodniu i na krajowej...
Witam.Wygląda to na problem z zaworami i o ile mają one samoregulatory to schodzi z nich olej z tąd te stuki.Żle otwierające się zawory mogą powodować tego typu problemy,kiedy samoregulatory napompują się olejem i nie ma dużego luzu zaworowego obhjawy ustępują.
Zawór zwrotny w pompie ok?
Taka usterka jest niemożliwa w silnikach otto, chyba że wszystkie zawory uniesiesz do góry.
Jutro się tym zajmę i dam odpowiedz też tak myślę że zawory do roboty pozdrawiam
Błąd wyraznie mówi że mieszanka jest za uboga lub za bogata. Sprawdzić prace sondy lambda, zrobić analize spalin, sprawdzić szczelność ukladu paliwowego, sprawdzić zawór odparowywania zbiornika.
Jam ma zrobic adaptacje skoro masz błąd zaworu EGR. To tak jakbyś chciał światło zapalić a masz żarówki spalone. Usuniesz przyczynę pojawienia się błędu to i adaptacja ruszy. Na tą chwile nie wiadomo czy problemem jest zawór, uszkodzona instalacja czy EDC.
Dziękuję za odpowiedz. Mam pytanie, czy problemy z prowadnicami zaworowymi nie powinny się odbijać na kompresji? Przy niedomykających się lub nieszczelnych zaworach pomiar ciśnienia na cylindrze nie powinien być prawidłowy.
Skoro robi tak na gazie i benzynie to raczej nie wina instalacji gazowej. Zresztą byłem w 3 serwisach niezależnych LPG i każdy mówi ze instalacja ok. Coś z osprzętem samego silnika. Jedni mówią czujnik impulsów inni zawory (krzywe popychacze)
No i nie daje mi spokoju trzecia nie wymieniana dotąd oryginalna cewka. Wklejam zdjęcia bo wydaje mi się że ona również pada. Pojawiły się na niej wyraźne wypukłości. Dwie wcześniejsze wymieniłem na beru. http://obrazki.elektroda.pl/3194892700_1... http://obrazki.elektroda.pl/1723623500_1...
Reguluj zawory, jeśli nie ich wina to myśl dalej.
Jak podłączysz maszynę zobacz jakie ciśnienia są w układzie . Zobacz czy zawór jest wysterowany miernikiem sprawdzisz .
A próbowałeś regulować zawory?? Wczoraj przerabiałem temat i pomogła regulacja zaworów.
Być może przeciek z EVAP albo z reduktora do dolotu.A do tego jak jest puszcza zawór regulacji ciśnienia paliwa na listwie.
Świece wymienione miesiąc temu. Dziś sprawdzę ciśnienie nagarach. Będzie coś więcej wiadomo. Zaprzyjaźniony mechanik podpowiedział tylko - przepustnica lub zawory się skończyły.
Korek? Co ma korek? To zwykły kawałek plastiku z gwintem. Nie ma w nim zaworu, spustu, rurki odplywowej. Nic. Nigdy nie było. Korek zakrecany jest do oporu i szczelnie zamyka baniak. Oj kolego .... w korku są dwa zawory ... Nie wiesz, to jesteś z wiedzą do tyłu. Trzeba Ci się podszkolić ..
Zawory podciśnieniowe buczą?Odpowietrzenie idzie do filtra.
Jakaś musi być przyczyną niskiej kompresji. Jak na wszystkich cylindrach to samo to jednak szukałbym w rozrządzie przyczyny. Albo przestawiony albo ktoś za bardzo zredukował bieg i pogięło zawory. W każdym razie przy takiej kompresji nie zapali.
Czy zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej powinien mieć przelot w obydwie strony ?
Raczej tak. Wygląda jak zawór zwrotny i pewnie nim jest (część samochodów ma zabudowany zaworek w serwie ale wszystkie oparte o serwo go mają). Odepnij cały przewód i sprawdź,w jedną stronę przepuszcza a w drugą jest kierunek zaporowy. Jeśli tak to jest to ten zawór. Teraz drobna uwaga: jeśli ten zawór niedomaga ,to trzeba coś z tym robić. Nie jest...
Wlasnie jestem w trakcie skladania tego silnika wymienilem pierscienie, glowica wymienione zawory,zobaczymy jak poskladam,korby dokrecam 50Nm a glowne 80Nm,napisze jak bedzie chodzil po zlozeniu
Tak na szybko to wielo zawór. steruje mn. pracą turbiny, egr, klapy gaszącej.
Uszkodzony zawór EVAP
Wymieniłem...... I poco ?? Żaden z tych błędów nie wskazuje na elementy, które wymieniłeś. Jak byk masz non stop problem z egr-em więc sprawdź zawór i rurki od niego, sondę zostaw na deser póki nie ogarniesz egr-a. Dodano po 1 Ew. zrób flesh-a ECU na wyższy soft, często pomaga.
Moto doktor też sprawy nie załatwi. Proponuje kompresję zmierzyć.... Problemem będą albo pierścienie zgarniające albo uszczelniacze na zaworach. Tak czy inaczej głowica będzie do zdjęcia Dodano po 2 Ciężko stwierdzić na odległość. Takie rzeczy raczej nie dzieją się od razu. Proponuje zmierzyć kompresję ewentualnie zrobić płukankę na tłoki...
Nie chciałbym straszyć ale to może być to https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Kilka postów z występowaniem takiego błędu, część wątków zakończonych przez autorów z wpisem o problemie z zaworami. Gdyby nie było czuć paliwa obstawiałbym sondę lambda.
Witam podbijam temat. Skoda Fabia 2001 silnik jak wyżej. Kodu silnika nie mam, bo jestem chwilowo na urlopie. Jaki zawór kupić. Ceny zaczynają się od 160zl do 600-700zl oryginalne jak w samochodzie. Byłby jakiś zamiennik, których działaby bez przeszkód i wystarczył na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów?
Mam problem z odpowietrzeniem Skody Fabia 1.4 MPI 2002r. Próbowałem tradycyjną metodą i nie pomogło. Czy widoczny na zdjęciu zawór na dole jest od odpowietrzania? Jeśli tak jak to zrobić? https://obrazki.elektroda.pl/1178228000_...
Czyli skodowskie OHV link do tematu jak wyregulowac zawory na poczatek ( moj post nr.2): https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
zawór lub cos w podobie ale niemam porównania jakie może to nosić objawy. Wróżenie na podstawie samych objawów, nie jest dobrym pomysłem. Można ustalić przyczynę, na podstawie diagnostyki silnika.
Mam dwa pytania zwiazane ze Skoda Fabia: 1. Czy skoda Fabia ma reczne ustawianie zaworow, jesli tak to jaki luz? Fabia 1.4/60(68)KM ma juz hydrauliczne kasowanie luzu (w porównaniu do starejpoprzedniczki favorit, której ręcznie się reguluje), ale w jakis tam granicach, nie chce strzelac z glowy, ale chyba ±0,03mm, przy wiekszych mozna normalnie...
witam Vag wskazał błąd 17155. P0771. Zawór przełącznika 5=> cewka 5 N92 otwarty obieg / zwarcie do masy. pacjent to skoda fabia 1.4 16V silnik BKY co oznacza ten błąd i jak go usunąć ???? za info serdeczne dzieki pozdrawiam T
Tak jak kolega wyżej napisał = albo były zawory powypalane albo prowadnice kiepskie, przebiegi od 60kkm do góry
Luzów zaworowych na szczelinomierz się tutaj nie ustawia . Są na dżwigienkach śrubki do regulacji ale ich przeznaczenie jest inne. Spytaj mechaniora co konkretnie ustawiał przy zaworach . Tam masz popychacze hydrauliczne . Pytałem o ewentualne błędy w sterowniku silnika . Ktoś odczytał ?
Na benzynie dusi się nie może wejść na obroty dopiero jak się go przemęczy do 3 tys obrotów, można powolutku do polowy sprzęgła ruszać, a jak już się zagrzeje przełączam. Na gaz to igła świece? wtryski zawory? Może ktoś coś podpowiedzieć?
Zakręć zawór od gazu , pojeździj ze 100 km na samej benzynie .
Tak,pierwsze trzeba być pewnym że paliwo może swobodnie dochodzić. A drugie sprawdź za pomocą probówki ,czy masz prąd na zaworze pompy podczas kręcenia. Bo mogą być problemy z zasilaniem,np kostka stacyjki albo przekaźnik.
Witam, podłączę się do postu. Pytanie, czy słupek BBM można wymienić na CHF? Czy jest jakaś znacząca różnica? Dodano po 5 witam mam silnik bbm i muszę go wymienić ponieważ w moim wypaliło zawór , pytanie czy można przełożyć na słupek chf czy to ta sama konstrukcja? Dziękuję za odpowiedź
Witam *Podczas pracy silnika na biegu jałowym (samochód stoi - zagrzany pow. 80 C) wartość wynosi u mnie 0.39 % tak ma byc czy to objaw uszkodzonego zaworu egr,Podczas "gazowania" na postoju EGR niekiedy jak przygazuje to zawór otwiera sie 0.78 % to dobrze czy zle?
Błędy cały czas wracają skasuje i po kilku km wracają wygląda na to że Zawór EGR był dobry no nic będę mieć na zapas .
zawór wymienilem znajduje sie w fabi w komorze silnika lecz usterka sie powtórzyla nieszczelnosci nie widac, jest jeszcze jakas inna mozliwosc?
Sprawdź jeszcze sprężanie w cylindrach - lubią się zawory wydechowe wypalać. No i przy okazji jeśli nie był wymieniany to rozrząd. Mimo, że łańcuch to miałem przypadek że po 24 tys km (od nowego auto z salonu) przeskoczył. Mam taką fabię tylko 2005, czasami na luzie się zapala ten żółty helikopterek i auto nie pali na jednym cylindrze, gasze, odpalam...
Pragnę poinformować ze problem rozwiązany w momencie kiedy rozrząd był rozciągnięty to niestety nastąpiła lekka kolizja , zawory ssące na drugim cylindrze dostały i były skrzywiony baaaaaardzo minimalnie i prawdopodobnie sie zacinały albo coś. Głowica przeszła remont , nowe dotarte zawory i prowadnice i już pięknie chodzi :)
Witam.Czyszczenie ukladu jest konieczne.Robi sie to maszyna do napelniania klimatyzacji,maszyna musi posiadac funkcje czyszczenia.Osuszacz sie wyjmuje i do czyszczenia montuje sie tam specjalny adapter.Rownierz zamiast zaworu rozpreznego zaklada sie inny z rozwierconym wysokim cisnieniem.Kompresora sie nie podlacza a do przewodow rowniez zaklada sie...
Dynamiczny log przepływki i turbo; 749076 Według mnie turbo wstaje za późno, przepływa ok. Zawór upustowy odpiąłem bez niego też dymi. Jakieś pomysły ?
Sprawdź kompresje i może trzeba wyregulować zawory - jeśli nie jest już za późno. Tu masz w drugim poscie jak: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Pobór takiej ilości oleju, a i wynik z badania diagnostycznego wskazuje jednoznacznie że: Do remontu głowica (zawory, uszczelniacze) Pierścienie tłoków też do oceny przez fachowca po rozebraniu całości. To są najbardziej newralgiczne punkty gdzie "znika" olej w takiej ilości. No chyba, że są jeszcze jakieś widoczne wycieki oleju widoczne gołym okiem.
Nie chce cie martwić kolego, jeśli sprawdzisz że sam kompresor sie nie zaciera i że komp podwyższa obroty w momencie załączenia klimy, trzeba by sie było przyjrzeć bardzo dokładnie kompresji, bo w tych silniczkach bardzo często spotyka się powypalane zawory. Jeszcze sprawdź zawór recylkulacji czy sie na pewno całkowicie domyka.
Witam. Mam problem z klimatyzacją w samochodzie Skoda Fabia 1 1.9 TDI 100 km. Nie działa mi klimatyzacja manualna, po wciśnięciu guzika AC świeci się. Po podłączeniu komputera wyskakuje błąd 00898 activation AC compressor zwarcie do plusa. W poprzednim roku działała i w pewnym momencie podczas jazdy przestała działać. Wymieniłem sprężarkę klimatyzacji...
Przy samochodach z LPG i tego typu problemami jest jedna zasada - na wstępie wyłączamy instalację LPG (na ile to możliwe) i zakręcamy zawór na butli i dopiero po takim zabiegu zaczynamy diagnozować usterki.
A to nie jest tak, że ta pompka podaje paliwo tylko przez chwilę do momentu rozruchu silnika? Generalnie tak. Ale po uruchomieniu auta powinna cały czas tworzyć ciśnienie. Sprawdzałeś jakie jest ciśnienie na szynie paliwowej? Tak na szybko zapoznałem się z budową tego układu to do sprawdzenia masz: -Pompę paliwa -przekaźnik (R17) od niej i wiązkę -...
Sonda jest na wydechu i mierzy ilość tlenu w spalinach . Jeżeli mieszanka naprawdę jest za uboga to szukałbym raczej lewego luftu, albo przyczyny dlaczego dostaje za mało paliwa. (wypalony zawór wydechowy albo wypadanie zapłonów daje za bogatą na sondzie).
Witam wszystkich. Kilka miesięcy temu w 2019 roku miałem swoją przygodę z ( naziwagenem ) VW Polo 1.2, 40 KW Na początku można było usłyszeć tylko lekkie stukanie jakby zawory lekko stykały się z tłokami. Co do wymiany łańcucha. Tak nie pęknie ale się rozciągnie, a przy tym na dole rozrządu jest napinacz, który w pewnym momencie nie wyrobi i łańcuch...
Zawory ustawione przez specjalnego fachowca Cylindry były sprawdzane przez fachowca przed tzw owalem !
Niech ktoś Ci sprawdzi szczelność zaworów poprzez podanie ciśnienia przez otwór na świece. Może masz powypalane zawory. Poczytaj co to próba olejowa bo to raczej nie ma nic wspólnego z olejem w silniku.
Metaliczny dźwięk to coś związanego z zaworami/rozrządem. A ta kontrolka, to chyba chodzi ci o Check Engine, wpisz w google, i zobaczysz, taki zarys silnika jakby? Oznacza to, że komputer wykrył jakąś niepoprawność w danych "płynących" z czujników.
Dzisiaj sprzęgło brało od połowy skoku, więc postanowiłem ponowić odpowietrzanie. Znalazłem instrukcję odpowietrzania sprzęgła przy pomocy przyrządu VAS 5234. Niestety nie posiadam takiego, więc użyłem mojego chińskiego urządzenia plus pompowanie sprzęgła. - Podłączyć urządzenie do napełniania i odpowietrzania hamulców -VAS 5234- lub -V.A.G 1869-. Do...
Przypadkowo natrafilem na ten watek... o tym silniku vw niemozna za wiele dobrego powiedziec... sa z nim same problemy poczawszy od rozrzadu. Przyjrzyjcie sie tej fotce http://forum.fordclubpolska.org/showthre... http://forum.fordclubpolska.org/attachme... Przebieg-75kkm silnik vW 1.2 samochod skoda...
Witam. Ostatnio robiłem mały remont silnika 1.4 8V MPI AQW (jednostka czeska). Wymieniiłem wszystkie szklanki (popychacze hydrauliczne), następnie wykonałem nastawę napięcia wstępnego poprzez dokręcenie 2 obrotów śrubką regulacyjną przy niepodpartych zaworach (przekrycia wg. schematu producenta). A mimo to w silniku jak tłukło, tak dalej tłucze przynajmniej...
Witam, Mam problem z ustawieniem jakże na pozór prostego rozrządu w w/w Fabii. Otóż w wszystkich znalezionych źródłach istnieją informację , ze ma być 12 ogniw pomiędzy znakiem na kole wału a znakiem na kole wałka.Problem polega na tym ze przy takim ustawieniu silnik nie odpala Ustawienie kołyski na zaworach 4 cylindra nie pokrywa się z GMP co dziwne...
skoda fabia zawora zawora fabia zawora skoda
podgrzewanie przedniej szyby szyby eeprom update dzwoni wydechu
wózek widłowy gaśnie canon mg3650
Przegrzewanie się pompy Grudziądz - przyczyny i diagnostyka Zmywarka w zabudowie - zapach topionego tworzywa i nagrzewanie blatu