Witam. Autko skoda felicia 1.3 MPI 1998r. z lpg 2 generacja. Mam problem z czujnikiem temperatury w termostacie i czujnikiem w chłodnicy, chodzi o włącznik wentylatora. Podejrzewałem od dawna, że czujnik w chłodnicy (dwupinowy) w okolicach filtra powietrza pracuje niepoprawnie. Auto dziwnie się zachowywało. Na lpg nie miało mocy, nie wchodziło na obroty....
Coś ten czujnik temperatury oszukuje. Podmień że starego termostat.
Jak termostat wymieniony i cały czas 70°, to może czujnik temperatury. To by tłumaczyło też wysokie spalanie.
Witam. Ja mam jeszcze taką propozycję: Przy ciepłym silniku odłącz wtykę od czujnika temperatury płynu chłodzącego i próbuj go odpalić.
A dlaczego mieli by kasować? Zaczęli robotę to niech dokończą. Być może czujnik temperatury się uszkodził przy wymianie reduktora, o co nie trudno.
Jak sprawdzić czy to wina czujnika ?
rezystancja
Czujnik temperatury do sprawdzenia
A układ jest wyposażony w czujnik temperatury reduktora?
Wszystko co wypisałeś nie ma wpływu na termowłącznik. Ja bym zaczął od pomiaru prądu pracującego wentylatora. No i jakiej marki te czujniki kupujesz?
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej sprawdż.....
Czyli do sprawdzenia sonda lambda i czujnik temperatury. Auto ma LPG?
Czujnik położenia wału sprawdź, a zwłaszcza jego złącze.
Sprawdź filtr powietrza czy nie jest czymś bardzo zabrudzony.
witam kolego problem podnoszenia sie obrotów jest czujnik temperatury
Witam! Problem jest tego typu, ze jakiś czas po odpaleniu (jak się rozgrzeje silnik czyli woda w ukł. chłodzenia będzie juz na dużym obiegu i będzie gorąca) powinien załączyć się wentylator chłodnicy, lecz on się nie załącza. Co to może być?? Termostat czy może czujnik temperatury? Pomóżcie.
Czujnik, któru pokazuje temp. na wskaźniku nie wpływa na pracę silnika, to tylko info dla kierowcy. W wielu samochodach jest drugi czujnik, który podaje informację do komputera wtryskowego. Jeździsz na benie czy lpg?
Zaczął bym od sprawdzenia czujnika temperatury płynu chłodniczego. Układ dolotowy powierza.
Kolega buble miał na myśli czujnik temperatury, który jest w obudowie termostatu (albo w głowicy).
W tych skodach niewiele się psuło jeżeli chodzi o sam osprzęt silnika, jedynie czujnik wału i temperatury. Cewka jak wysiadała to nie palił na dwa gary.
Gdzie strzela, w wydech czy kolektor ssący? Może zatkany katalizator? A może banalna sprawa-czujnik temperatury szwankuje, i zalewa ją.
witam. najpierw sprawdz czujnik temperatury , wyczyść przepustnice i trzeba ją zaprogramować. pzdr
Po wymianie sondy i czujnika temperatury,powinno się odłączyc akumulator na kilka minut. Aby auto nauczyło się nowej mapy zapłonu.
Sprawdzi Kolega czujnik temperatury odpowiadający za grzanie świec zapłonowych. Jak długo grzeją się świece?
Termostat który wskazałem jest najlepszym rozwiązaniem problemu, czeskie termostaty mają wadliwą konstrukcję. Czujnik do silnika 1.3 musi być o symbolu katalogowym 357 919 501A lub 6U0 919 501B . Przy kupnie czujnika należy kierować się tylko i wyłącznie numerem katalogowym , a nie kolorem kryzy na nim. Zastosowanie czujników o innym oznaczeniu powoduje...
Jeżeli układ chłodzenia pracuje poprawnie...czyli wentylator się włącza, termostat się otwiera do końca to może po prostu czujnik temperatury cieczy od zegara nie pracuje w odpowiedniej rezystancji? Powiedz mi jeszcze czy czujnik temperatury na chłodnicy masz dwu czy trzy pinowy?
Nawet z zepsutym czujnikiem temperatury pojedzie. Właściwie tylko czujnik Halla jest w stanie zatrzymać tą maszynę :). Jak nierówno pracuje to listwę od świec sprawdź.
Niedobrze kiedy jakakolwiek wtyczka jest mokra w środku... czerwone kółko to termostat i czujnik temperatury silnika, żółte kółko to sterownik silnika.
Oczywiście pompa Lukas-a. Proponuję zrobić próbę odpalenia na odłączonym czujniku temperatury( załączą się wtedy świeczki żarowe). Regulacja kąta kosztuje około setki a nie 3500 tysia.
Podczas jazdy na trasie temperatura silnika utrzymuje sie w granicach 90 stopni, jednak przy jeździe po mieście czy też postoju temperatura wzrasta do ok 105 stopni. Czy usterką może być tylko czujnik temperatury który zbyt późno załacza wentylator czy lepiej sprawdzić coś innego, a może taka temperatura jest normalna. Prosze o pomoc
tak wogóle to jaka powinna być optymalna temperatura podczas jazdy skoda felą 1.3 mpi przy nagrzanym silniku? ile powinno wskazywać? 80 C?
Mam w ww. samochodzie zamontowana instalacje gazowa stag300. Jezeli temperatura otoczenie spadnie do kilki stopni wcale nie nagrzewa sie do odpowiedniej temperatury silnik tj. ok 90stopni tylko ledwo co przekracza druga kreske liczac od samego dolu. Termostat byl wymieniany latem, czujnik temperatury tez. Przy wyzszych temperaturach otoczenia ma prawie...
No ale co ja mogę sprawdzić ? Przepustnica jest przykręcana czterema śrubami na uszczelce. Nie wygląda aby uszczelka była jakaś dziurawa. Próbowałem podłączać komputer ale mam jakiś kabel KK a nie KKL a chyba ten programik czeski do Simos działa z KKL bo żaden programik nie dogadał się ze sterownikiem pomimo, że coś tam pyka w sterowniku jak próbuję...
Witam, Posiadam Felę z 1999r, 1.3 MPI bez gazu. Od końca zeszłej zimy borykam się z dość dużym kłopotem. Felka nie chce odpalać na mrozie. Takim większym. Przy kilku stopniach jakoś odpali ale kilkanaście ją pokonuje :( Przez resztę roku problemów nie było. Pomaga: podpięcie do akumulatora kogoś życzliwego (albo taksówkarza za 20PLN), podpięcie automatu...
Jeżeli po zwarciu styków włącznika termicznego w chłodnicy wentylator działa, to albo walnięty włącznik termiczny, albo termostat sie rozleciał i auto w aktualnych warunkach nie jest w stanie dojść do temperatury 95 stopni. Czujnik temperatury ten na górze na krućcu nie ma nic wspólnego z załączaniem wentylatora.
Miałem podobnie w lagunie, zakończyło się na wymianie cewka i czujnik położenia wału korbowego. A zapach spalenizny to może z nagrzewnicy z nawiewów bo kratki nawiewów są niedaleko radia, spalenizna to zapach spalin które dostały się do układu chłodzenia przez uszkodzona uszczelke głowicy. 1,3 mpi z 99 rok ma pełną cewke z 4 fajkami i ma napewno czujnik...
wyczytałem ze jednak kat zapłonu ustalany jest miedzy innymi z temperatury . Gdzie jest ten czujnik ktory ma 2 kable 1 do wskaźnika a 2 do komputera?
w silnikach Skody bardzo ważne są podkładki miedziane pod mokre tuleje cylindrowe, zakłada się je tak, aby każda tuleja ileśtam delikatnie wystawała ponad blok i żeby one wszystkie wystawały podobnie (serwisówka podaje to dokładnie wszystko) dopiero dokręcanie głowicy zrównuje te tuleje na równo z blokiem. Mało kto o tym wie, a jak ktoś wymieniał tuleje...
Witam. Mam problem ze Skodą Felicia 1,6. Przy temperaturze poniżej 0 nie odpala. Niby próbuje, ale silnik zaskoczy na 2 sekundy i gaśnie. Oczywiście sprawdzone wszystkie podstawowe rzeczy. Tzn: -sprawdzony stan i ustawienie rozrządu. -OK -sprawdzone ciśnienie w cylindrach -OK -wymienione świece i przewody zapłonowe-nowe -wymieniona cewka zapłonowa-nowa...
Przy zimniejszym powietrzu czasy wtrysku skracają się... Błąd! Jeśli chcesz się kłócić to kłóć się z wydawcą tej książki co wie jak steruje komputer samochodowy tymi wtryskami. Poza tym: 1. Jeśli jest więcej powietrza to musi być więcej benzyny aby utrzymać stały poziom mieszanki. 2. Jeśli jest zimne powietrze to też przy spalaniu idzie więcej energii...
Witam, samochód jak w temacie, problem polega na tym, że rano gdy silnik jest zimny ładnie odpala ale obroty są w granicach od 700 do 800, a powinno być coś około 1000. Wymieniony został czujnik temperatury ale problem pozostał. Wcześniej wymienione były świece, filtry, olej, czyszczone były wszystkie wtyczki elektryczne preparatem Isol do połączeń...
Przeczytaj dokładnie instrukcję użytkowania instalacji gazowej,to nie jest usterka :D :D :D Ps.być może że szwankuje czujnik temperatury przy reduktorze :cry: A tak w ogóle przełączanie na gaz następuje po odpowiednim nagrzaniu płynu chłodzącego!
Jest sonda lambda ,czujnik podcienia w kolektorze ,temperatury cieczy chłodzącej , czujnik temperatury powietrza zasysanego, czujnik kąta otwarcia przepustnicy i czujnik położenia wału a w aparacie czujnik Halla. Całość zbierana jest w sterowniku silnika i na ich podstawie wystawiany jest impuls otwarcia wtryskiwacza (moment i czas otwarcia).
Witam A ja mam problem taki z Felą 1,3 MPI, że gdy w nocy jest chłodno i wilgotno, to fela odpala i szarpie na wolnych obrotach z obrotami ok. 900, przy dodaniu gazu, efekt jakby nie paliła na wszystkie gary. Jak wygrzeje się w słońcu pod blokiem cały dzień - odpala bez problemu i ma równe obroty ponad 1000 i pracuje prwidłowo. Wszystkie możliwe konektory...
Mam mały problem z uruchamianiem silnika. Mianowicie rozrusznik kręci i silnik też niby pali, ale po wyłączeniu rozrusznika nie może wejść na obroty. Jak się wciśnie pedał gazu podczas uruchamiania do oporu to z wielkimi problemami wchodzi na obroty i zaczyna pracować. Czas takiego uruchamiania to ok 15-20s kręcenia. Temperatura nie ma tu znaczenia....
U mnie podobnie, tylko, że na gorącym silniku. Potrafi sobie zgasnąć (LPG/PB). Na zimnym ładnie wszystko trzyma. Wymieniłem dzisiaj czujnik temperatury, ale silnik gorący więc nie zrobię nastaw przepustnicy. Zobaczymy jutro. Konfiguracja auta taka sama. 1.6 MPI 99' + gaz
Problem bardzo szybko został naprawiony przez mechanika z Węgorzewa który dokonał diagnostyki silnika i wymienił czujnik temperatury płynu chłodzącego. Teraz silnik chodzi jak " szwajcarski zegarek " , tak jak powinien pracować tak prosty i niezawodny silnik. Dodatkowo jest konieczność wypłukania układu chłodzenia i zalania nowym płynem chłodzącym.
Wydech i cewka. Tutaj bym zaczął sprawdzanie. Dodano po 2 sprawdzony czujnik temperatury i ciśnienia zasysanego powietrza - wtyczka czysta, wszystko ciasno siedzi, czujnik wyciągnięty i wyczyszczony, Czysty nie znaczy sprawny. Dodano po 46 Sprzęgło możesz zostawić w spokoju.
Witam. Mam Skodę 1,3 MPi 1997 rok. Ostatnimi czasy mam problem z moja Felicja faluje na wolnych obrotach i często się dusi i gaśnie. Na samym początku wyczyściłem przepustnicę, pojechałem do serwisu aby zrobić adaptacje przepustnicy nic to nie dało. Następnie wymieniłem kolejno rozrząd, czujniki temperatury, świece, uszczelki na kolektorze ssącym i...
Norbiiis - zanim kogoś zaczniesz strofować to sam przeczytaj ze zrozumieniem. Kolejny raz Cię proszę, nie piernicz głupot. "Otóż mam skode felicje, na trasie temperatura płynu chłodniczego jest do 90, ale wystarczy że na chwile stane w korku lub na światłach jest 100 i nie włącza się wentylator". To z nieba sie wzieło?? Czujnik termiczny też potrafi...
Koła w porządku, Świce dobre, termostat nowy i działa poprawnie. A o jakich czujnikach mówisz?? Sonda lambda jest 4 przewodowa. Właśnie czytałem o tym że trzeba wpiąć się między czarny a szary i powinno być tam napięcie między 0,1-0,9V na niskich obrotach i rozgrzanym silniku.. A i mam odrazu zapytańca- czy to prawda że w tym samochodzie wentylator...
jeśli odepniesz czujnik temperatury to pali ok lub jeśli raz zakręcisz dosłownie chwile i odrazu znów to zapali ok mówimy o temperaturze 70 stopni to jest pompa do zrobienia, bo tam lucas siedzi pozdrawiam
Witam, posiadam skode w.w 99' auto źle pracuje dużo pali 18l/100km byłem na emisji spalin i wyszło 1, 10 mówił diagnosta że dobre spaliny wymieniałem czujnik temperatury na termostacie bo temperatura była na 70 i nie szła więcej, termostat, sonda lambda, w weekend regulowałem luzy zaworowe dolot 25 wylot 20, możliwy wyciek paliwa ? sprawdzałem auto...
witam mam problem tak że w moim samochodzie zaobserwowałem ubytek płynu chłodniczego i mokry zbiornik wyrównawczy z góry, jakieś 8 miesięcy temu była wymieniana uszczelka pod głowicą, jest nowy termostat, i czujnik na chłodnicy, od czasu do czasu temperatura w trakcie jazdy skacze do niecałych 110st(głównie przy próbie szybszego zwiększenia prędkości...
Witam. 1. Napisz czy masz wersję Marelli z kopułką rozdzielacza zapłonu czy Simos wersja z modułem (brak kopułki) 2. Na czym polegało sprawdzenie świec, przewodów i cewki ?? 3. Co masz na myśli pisząc "gdy zrobię reset kluczykiem" ? Problem w postaci strzałów w filtr może mieć kilka powodów: - układ elektryczny (świece , przewody WN ,cewka/i czujnik...
Mam problem z temperaturą silnika. Mianowicie Silnik grzeje się szybko, ale po nagrzaniu wskazówka pokazuje ok 100 stopni wentylator się włącza gdy wskazówka pokazuje 120 stopni wymieniłem czujnik tmp., ale wskazania są identyczne na obu. Płyn zaczyna wrzeć na długo przed włączeniem wentylatora. Czego to może być wina??
Witam wszystkich, mam następujący problem z moją Felką: Gdy silnik jest ciepły rozrusznik nie chce się w ogóle kręcić. Po przekręceniu kluczyka siada napięcie, światła gasną (jeśli są zapalone) i wyraźnie widać że prąd do rozrusznika leci ale elektromagnes nie potrafi załapać. Wymieniłem elektromagnes. Dalej to samo.(tłoczek, blaszka i sprężynki zostały...
Potrzebuję zamontować manualny włącznik wentylatora na chłodnicy, dużo stoję w korkach a fabryczne rozwiązanie trochę kuleje. Tzn. termo-włącznik na chłodnicy ma temperaturę "wzbudzenia" 97 stopni, co oznacza, że tak naprawdę na czujniku temperatury znajdującym się przy silniku mam w tym momencie blisko 110 stopni. Uprzedzam pytania, układ z nowym oryginalnym...
Witam wszystkich użytkowników forum. To mój pierwszy post na tym forum i niestety pierwszy problem w rozwiązaniu, którego liczę na pomoc innych skodziarzy. Moja Felicia to 1.3 MPI bez instalacji gazowej. Problem jaki ją trapi od jakiegoś czasu to szarpanie, sam nie wiem jak inaczej to ująć. Po odpaleniu i dodaniu lekko gazu czuć takie szarpnięcia, przypomina...
witam mam problem z obrotami w felicji tj. autko gasło na wolnych obrotach np. jak się wyrzuciło na luz przed skrzyżowaniem. Pojechałem gość wyczyścił ją i teraz obroty zawieszały się na około 2000. Pojechalem do mechanika on wgrał nastawy i znów auto gasło na wolnych obrotach. Mechanik wymienił przepustnice na inną, też używaną tylko, że sprawną....
Witam, otóż usterka jest irytująca- samochód gdy jest zimny zapala bezproblemowo, dzisiaj wymieniłem czujnik temperatury ten z żółtą obwódką lecz w sklepie nie miał żółtego więc zamontowałem niebieski (sprzedawca w sklepie skody powiedział że żółte już nie przychodzą a niebieskie są zamiennikami). po wymianie odczekałem aż samochód stojąc włączył wentylator...
Witam . Mam problem z pulsującym oświetleniem deski rozdzielczej i w dodatku pulsuje i czuć takie lekkie szarpanie samochodem . Dodam że wszystkie przewody masowe są odpowiednio połączone i wyczyszczone. w wrześniu był wymieniany alternator gdyż jechałem do domu zapaliła mi się kontrolka ładowania i aku się rozładował i byłem zmuszony do spychania felki...
Witam, Skoda bez gazu, jeden właściciel 140000km. Przyjechała na lince, brak zasilania pompy paliwa okazało się, że nie było masy ma sterowniku. Auto odpaliło ale zalewało 3 świecę, pozostałe czarne i oczywiście czarny dym z rury. Brak błędów, ciśnienie paliwa około 3bar, wtryskiwacze ładnie rozpylają, sprężanie na poziomie 13bar, czujnik temperatury,...
sprawdź/wymień przekaźnik nr 5, wymień filtr paliwa ,skoro auto pali dobrze na ciepłym a problem ma na zimnym przyjrzyj sie czujnikowi temperatury zasysanego powietrza (lubi mieć brudne styki na gnieździe i wtyczce) jest na kolektorze dolotowym, niestety koszt jego to ok 300zł
Witam, mam problem z moją Skodą i może ktoś będzie mógł mi pomóc. Otóż chodzi o to że gdy ją odpalam ją rano jak jest zimno to krztusi się i czuje jak cały samochód wibruje. Muszę dodać gazu na chwilę by się to uspokoiło. I już jak później jeżdżę jest ok. Jednak jak gaszę silnik na biegu, (znaczy na biegu puszczam sprzęgło gdy stoi w miejscu) to problem...
Witam! Pożyczyłem ostatnio skaner MultiScan i podłączyłem do mojej Feli. Chciałem sprawdzić, czy prawidłowo odczytuje wszystkie wartości. Zdziwiły mnie temperatury! Silnik: -45°C, powietrze: -42°C. W czasie pracy, gdy na dworze było ok +15°C ;). Mierzyłem czujnik cieczy i wyszedł chyba OK - nie pamiętam wartości, ale obie były w przedziale 200-1000om...
skoda felicia temperatura czujnik temperatura felicia skoda felicia wysoka temperatura
monter elektronik podświetlenie łącznika dobre przewód pomiarowy
zarówka punto archiwizacja danych dysku
Komunikat "TrA 70%" w Volkswagen Passat B8 - co oznacza? Dokumentacja do ekspresu Siemens S75 TK69009