Klasycznym rozwiązaniem jest dioda Shottky lub zwykła krzemowa w postaci przejściówki do kabelka w alternatorze. Podbija napięcie odpowiednio o 0.3. albo 0.6 V. Zwykle Schttky wystarcza. Poza tym, czy sprawdziłeś długość szczotek w alternatorze? Bo jak się kończą to ładowanie siada.
[syntax=delphi]Zwiększenie obrotów silnika powoduje spadek napięcia sięgający nawet 0,5V.[/syntax] A może szczotki się wyczerpują?
Sprawdz jeszcze pierścień klaksonu http://obrazki.elektroda.pl/7261206800_1...
Witam Mam problem z odpaleniem Skody Felicji 1,9D, i mam problem z pomiarem napięcia na elektrozaworze brak dostępu, gdzie ten kabelek dochodzi aby zrobić pomiar napięcia
Może nie tyle sterownika silnika co zasilania wtrysków. Stałe 12V i kluczowane masą.
Witam. Też jestem posiadaczem Felicji. Dwa miesiące temu miałem podobny problem jaki opisujesz. Napięcie na akumulatorze wynosiło raz 12,5 o czasami dochodziło do 14,9V. Wymieniłem regulator (w sklepie skody 12zł) ale problem pojawiał się dalej. Rozkręciłem alternator i okazało się że dioda plusowa była tego przyczyną. Wymieniłem ( 7 zł Boscha) i wszystko...
Witam Masz kolego racje ten mechanik to naciągacz zdaleka od niego.W samochodach żadna pamięć sterownika silnika się nie kasuje po odłączeniu akumulatora a szczególnie w tym modelu.Przyczyna musi być inna.Jeżeli został spalony bezpieczni to wygląda to na zwarcie w instalacji zasilającej dany układ i tu należy szukać przyczyny. Pozdrawiam
oki kabla niebęde rozłaczał do tego pomiaru coś innego wykombunuje a co do kabla alternator-akumulator to raczej jest wpożądku bo jak juz pisałem mieżyłem miernikiem prąd zarówno na akumulatorze jak i na alternatorze i była różnica tylko o 0.1V także kabel raczej dobrze przewodzi prąd a co do diody to tez nie mam przekonania czytając inne posty gdyż...
Sprzawdź bezpiecznik. Pomiar napięcia (którego zapedne brak), lub nie masuje żarówka/
może gdzieś przy jakimś przekaźniku było grzebane i źle podpięte zostały piny. I zamiast napięcie pojawić się po przekręceniu zapłonu to ono znika :)
Sprawdź kostkę pod stacyjką tak jak pisałem wcześniej czy jest napięcie na 30 a po przekręceniu kluczyka też i na 15.
Witam. Problemem jest poduszka powietrzna kierowcy. Po przekręceniu stacyjki poduszka uzbraja się, kontrolka gaśnie na sekundę i zapala się znowu na stałe. Chce się dowiedzieć czy można usunąć tę usterkę samemu i w jaki sposób, czy raczej czeka mnie wizyta w ASO. Problem zaczął się od uszkodzenia regulatora napięcia (wysokie napięcie).
bezpiecznik wymieniony ale czy jest na nim napięcie?
Jak będziesz miał alternator na stole to sprawdz prostownik diodowy czy wszysttkie diody są sprawne .
Witam. Przygód z alternatorem ciąg dalszy. Po niedawnych problemach zmieniłem regulator na jezpol i było w miarę uzyskałem coś około 14.3 - 14.4v (specjalnie zamontowałem dzienne żeby utrzymać taki stan ładowania)oczywiście przy wyłączonych światłach nawiewie i.t.d. Ostatnio zauważyłem spadek przy tych samych wyłączonych odbiornikach napięcie ładowania...
Szczotki są dobre, bo sprawdzalem i mialy ok 8mm. A może wiecie jakie powinny być napięcia między regulatorem a lampką kontrolną?
Jak nie ma ładowania, to do roboty. Trzeba usunąć usterkę. Palcem na odległość nikt miejsca nie wskaże. Do sprawdzenia alternator, regulator napięcia.
Przewód z kabeloczkiem wychodzący z regulatora, to jego zacisk S (sense), pomiar napięcia na śrubie B+ alternatora, kondensator przeciwzakłóceniowy, również podłączony do tego zacisku ma za zadanie niwelować zakłócenia o częstotliwościach radiowych (harmoniczne). Bez niego słyszalne są zakłócenia w radiu na falach średnich (ktoś ich jeszcze słucha ?...
Zdjęcie wstaw bo jak nie wiesz jaki masz silnik i oznaczenie. Albo pompy wystarczy. AEF to jest silnik? I gdzie mierzyłeś to napięcie?
mati2525, bzdury piszesz. Prąd zawsze jest powiązany z napięciem.
A tam jak się okazało na wolnych obrotach mam napięcie 16-17 V. Regulator napięcia.
Rozrusznik to nie żarówka...
Jest to mało istotne gdyż musimy zacząć od tego że coś odcina napięcie na wtryskach, choć sprawdzałem i na listwie jest paliwo.
Najpierw zmierz napięcie ładowania . Pozdrawiam .
Witam. Problemem jest poduszka powietrzna kierowcy. Po przekręceniu stacyjki poduszka uzbraja się, kontrolka gaśnie na sekunde i zapala się znowu na stałe. Chce się dowiedzieć czy można usunąć tę usterke samemu i w jaki sposób, czy raczej czeka mnie wizyta w ASO. Problem zaczął się od uszkodzenia regulatora napięcia (wysokie napięcie).
W domowych warunkach jest ciężko sprawdzić, trzeba mieć zasilacz z płynną regulacją napięcia.
Na zdrowy rozum radio jest sprawne, jedynie reaguje na spadek napięcia w instalacji. Porównaj napięcie na akumulatorze z zasilającym radio.
Dzieki za podpowiedzi,ale dzisiaj rano po przejechaniu ok.500 m światła same się zapaliły!?Jak narazie działają. Do trąbki nie dochodzi napięcie.
Przekaźnikiem świateł jest R-1/ lewy dolny róg/ natomiast musisz sprawdzić czy po włączeniu świateł masz napięcie na bezpiecznikach 7,8 -krótkie lub 9,10 -długie. Jeżeli tak to szukasz na instalacji w kierunku lamp, jeżeli nie to w stronę przełącznika pod kierownicą.P
Nie pisz głupot, 12.8V jest ok, naładowany w pełni akumulator powinien mieć ok 12.5 Za cienki jesteś żeby ze mną dyskutować, samo napięcie jeszcze nie świadczy o sprawnym akumulatorze a po drugie jedynym powodem poza akumulatorem może być to że nie przykręcił czerwonego przewodu zasilającego do klemy plusowej i żadnych bezpieczników tam nie ma.P
Był to przekaźnik, Dzięki.
Nie - pierścienie to początek i koniec tego samego uzwojenia. Może warto rozebrać alternator i sprawdzić te pierścienie. Albo kupić nowy regulator napięcia.
Wymieniłem regulator napięcia
Przepływki to coś na szczęście nie ma. Jak sprawdzić napięcie? Miernikiem cyfrowym? VAGiem?
Zacznij od przewodów wysokiego napięcia i swiec
Witam Filtr powietrza sprawdzony? Świece sprawne? Kiedy były ostatnio wymieniane? Przewody wysokiego napięcia sprawne?
15 to ten, na którym jest napięcie po włączeniu zapłonu.
Przy zamykaniu pojawi się na jednym z przewodów na 1 sek. impuls (-), przy otwieraniu pojawi się taki sam ipuls na drugim przewodzie. A więc miernik podłączony do plusa jedną końcówką a drugą do wyjścia na centralny zamek podczas zamykania i otwierania pokaże przez chwilę napięcie. Sprawdź na którym jest ipuls zamykania a na którym otwierania i odpowiednio...
Witam. Tak na wstępie szukanie bezpiecznika od gazu bym odpuścił, gdyż nawet brak zasilania sterownika gazu powoduje, że auto odpali na gazie. Centralka od gazu podpięta jest przeważnie pod zasilanie cewki zapłonowej, więc wygląda na to, że nie masz napięcia po zapłonie. Czy na pewno dobrze została sprawdzona kostka stacyjki? Jeżeli tak to trzeba sprawdzić...
Witam sprawdz napięcie ładowania przy różnych obrotach.Pozdrawiam.
Musisz sprawdzić w którym miejscu za stacyjką ginie napięcie, skoro na krótko odpala. Skąd wiesz, że ze stacyjką jest wszystko ok? Podczas próby odpalenia samochodu wychodzi z niej jakieś napięcie na rozrusznik ?
To skoro po podłączeniu tego zabezpieczenia przeciwprzepięciowego ciągle jest zwarcie to znaczy że jest on zepsuty albo co mało prawdopodobne (bo zwarcie jest również podczas wyłączonego silnika) występuje napięcie przekraczające 24V.
Aku jakie napięcie Ładowanie ile Napięcie na aku podczas rozruchu??? Jak to sprawdzisz to można gdybać
Podaj napięcie na styk elektromagnesu w rozruszniku.
acton777 dobrze gada! Piwa mu dać ;] Miernik kolego i sprawdzaj. Miło by było gdybyś się z nami podzielił też informacją na temat napięcia ładowania.
Witam, już sprawdziłem wszystko. - na akumulatorze w spoczynku jest ok , około 13,5V - przy uruchomionym silniku na akumulatorze jest od 15V do 16,5V i czasem bez żadnego powodu spada do 14,5 i znowu powoli pnie sie w góre. - na regulatorze jest tak samo przy włączonym silniku Mam nadzieje że dobrze przemierzyłem - to co mierzyłem było przymocowane...
To się sprawdza rozrusznik jak jest na wierzchu, sprawdza sie czy dochodzi napięcie na cewkę. Temat zamykam.
Stan akumulatora sprawdzony? Napięcie ładowania w normie? Aparat zapłonowy podmieniany?
Tak na wielu kanałach są. Znalazłem napięcie sondy. Oscyluje od 0,27V do 1,04V Przy rozgrzanym silniku
temat zamknety przyczynąbył regulator napięcia dzięki koledzy za pomoc
Sprawdź na tylnej części licznika kostki, zobacz czy nie ma zimnych lutów i sprawdź stabilizator czy podaje napięcie. To na początek. Pozdrawiam.
Sprawdź czy jest napięcie na elemencie wykonawczym oraz sprawdź sam ten element.
A mierzyłeś napięcie na akumulatorze w momencie jak nie chciał zastarować?
Wystarczy na 16V. Sprawdź polaryzację. Plus do plusa minus do minusa. Jeśli podłączysz odwrotnie prawdopodobnie wybuchnie. Napięcie z cewki nic mu nie zrobi. Jeśli wepniesz ten rezystor to kondensator będzie potrzebował chwili żeby się naładować. Można dać powiedzmy z 5-10ohm 1W i zobaczyć jaka wyjdzie stała czasowa.
Nie posiadam innego miernika ale zmierzyłem napięcie baterii 1,5V i pokazało 2V więc może ten miernik troszeczkę zawyża.
a jak przestajesz zapalac to milknie czy wyje jeszcze pół minuty. Może jakieś zwarcie przy rozruchu i tak spada napięcie ze alarm sie drze
Nie świeci bo za niskie napięcie a kontrolki gasną bo wsteczny daje obciążenie.
Czym Ty mierzysz napięcia na wtryskiwaczach? Ciśnienie sprężania sprawdzone?
Witam! Nie zapalaj na "popych"! Sprawdź napięcie akumulatora lub docisk klem. Gdzie jest ta lampka z wykrzyknikiem?
Pewnie coś skopali .... Jeśli żarówki świecą jaśniej jak kiedyś, wewnątrz auta też świecą jaśniej, to znaczy że jest za wysokie napięcie i za chwilę spalisz sobie: - radio - elektronikę silnika - inne żaróweczki ciężko dostępne jak w desce rozdzielczej czy od przycisków szyb Przy dłużej takiej pracy na podwyższonym napięciu akumulator może ulec uszkodzeniu....
Moje pierwsze auto to była Favorita, silnik z grubsza ten sam tylko że jeszcze z gaźnikiem. I pamiętam, że jak łańcuch zaczął hałasować, to nie dało się tego przegapić, jakbyś grzechotką potrząsał przy wolnych obrotach. Po wymianie błoga cisza. Obecnie posiadam pełnoletnią Felicję jako dupowóz do jeżdzenia po mieście, na liczniku 220 kkm a łańcuch jak...
Proponuję od sprawdzenia, czy w ogóle pojawia się napięcie w gnieździe bezpiecznika oraz napięcie sterujące przekaźnika. Możliwe, że wyrobiły się już styki włącznika.
ja chcę podać napięcie bezpośrednio na jej silnik Zasilacz 12V 6A (72W) nie będzie wystarczający do zasilenia dmuchawy 12V 115W. Dopóki nie zrobisz sterowania dla silnika wentylatora, będzie on próbował pobrać ze źródła około 10A. To nie jest tak, że dając zasilacz 6A, wentylator nie będzie wymagał więcej - zasilacz po prostu albo się wyłączy (zasilacz...
Jaka jest temperatura przełączenia na LPG? Może dawka gazu zbyt bogata i zalewa silnik? Możliwe również, że krokowiec wadliwy (wymienić na próbę na register). PS. W reduktorze nie reguluje się obrotów tylko skład mieszanki na wolnych obrotach (tzw wolny przepływ) i stopień napięcia membrany.
Zmierz napięcie na akumulatorze podczas kręcenia rozrusznikiem dobrze by było zmierzyć prąd pobierany przez rozrusznik.
Czy orientuje sie ktoś może co to za elementy i czym można je zastąpić. Podejrzewam że są to diody. Tak wygląda sterownik w skodzie felicji 1.3 - simos 2p.Przypuszczam że nastąpiło to wskutek zbyt dużego napięcia.
Napisałem ze to jest 4 przewodowa czyli masę bierze bezpośrednio z kompa. Po odłączeniu i rozgrzaniu silnika jest martwa tzn nie generuje napięcia. Nie instalacji gazowej brak.
witam dołożyłem jeszcze jedną mase zobacze jutro rano czy pomogło jak miałem nowy rozrusznik to był komplet również z nowym elektromagnesem spróbuje jeszcze pomieżyć napięcie jak radzi Tomek665 dzięki za pomoc
Dioda zapewne , jak z wydajnością świateł kiedyś spotkałem się z przypadkiem gdzie altek się sypał i prawdopodobnie regulator ładowania powodował że dawał większe napięcie co powodowało świecenie świateł mocniej . Widać było w nocy .
To zależy jak i kto go zakładał napewno sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki? Sprawdź żarówką czy masz jakieś napięcia na kostce stacyjki i daj znać.
Chodzi o sprawdzenie napięcia na pompie? Jeszcze tego nie sprawdzałem. Do tej pory o tym nie myślałem. A czy poza sprawdzeniem napięcia pompy paliwa jest jeszcze jakiś sposób żeby ją sprawdzić?
Też posiadam Felicję i mam ten sam problem 13,6V i nie jest to akumulator. Do tego na wyprowadzeniu do regulatora jest 14V a na główny styku owe 13,6. Aby było śmieszniej to po włączeniu świateł i wciśnięciu stopu na wolnych obrotach nap. spada do 12,5V :cry: Przerobiłem regulator ustawiłem 14,4V i ciekawa sprawa. Po uruchomieniu silnika przez pierwsze...
Sprawdzałem zasilanie na wtryskiwaczach i jest. Nowy problem się pojawił z tym że nie ma iskry nie wiem czym to jest spowodowane (ktoś z ekspertów zostawił włączony zapłon, albo nadmierna wilgoć) napięcie do aparatu zapłonowego dochodzi a iskry nie widać.
Ja myślę ze się przyciera na łożyskach - na 4 jakoś ma sile się rozpędzić bo idzie cale napięcie i dlatego na niższe biegi potem schodzi. Ja bym rozpołowił i wymontował silniczek. Trzeba klipsy zdjąć i potem silnik do góry wychodzi.
A ktoś może wie co oprócz tych rzeczy mogło nawalic albo jak przymierzyć styki tej kostki żeby wiedzieć czy jest sprawna. Sprawna nie jest i dlatego ktoś założył ten przycisk do rozrusznika, ale stan obecny (brak działania rozrusznika) nie znamionuje raczej kolejnego uszkodzenia stacyjki - gdyby przestała załączać zasilanie na zacisk 15 to przestałby...
Witam. Sprawdź czy napięcie dochodzi do automatu, może być stacyjka zużyta co sugeruje duży przebieg w mieście.
Ok jutro spróbuję z tym dodatkowym przewodem. Próbowałem już jak pisałem z dwoma różnymi aku więc raczej to nie tu leży problem. Jak próbuję zapalić auto to kontrolki znikają, zegar też, jeśli włączę światła to też one gasną zupełnie, napięcie na klemach spada do 1V do puki nie puszczę kluczyka. Więc czy to może być zły kontakt jeśli napięcie tak spada...
moim skromnym zdaniem regulator napięcia do wymiany, to nie jest maluch z prądnicą że nie ładuje na wolnych obrotach. u mojego ojca w polówce '94 nawet przy pełnym obciążeniu na wolnych obrotach napiecie na akku utrzymuje się powyżej 14V, a bez obciążenia niezależnie od obrotów nie przekracza 14.4V, w ogóle obroty nie mają wpływu na napięcie ładowania,...
Jak dodajesz gazu i masz takie same napięcie jak przy wyłączonym silniku to raczej nie masz ładowania,do sprawdzenia alternator,diody prostownicze
Przepraszam za późną odpowiedź, usterka została rozwiązana w połowiczny sposób, po zmierzeniu napięcia na lampach, które nie świeciły, okazało się, że kabel odpowiadający za podawanie napięcia nie doprowadzał go. Podpięcie napięcia z jednej lampy do drugiej rozwiązało problem, choć nadal myślę, że instalacja elektryczna po lewej stronie samochodu jest...
Pewnie uszkodzony alternator (regulator napięcia, zużyte szczotki, uszkodzona któraś z diod wzbudzenia). A tej spalenizny pod opornikiem nie dało się wyskrobać (oczyścić)?
Instalacja samochodowa ma to do siebie, że nie ma jednego punktu rozdziału energii elektrycznej (standardowo). Tak więc dokonujesz pomrów na poszczególnych gałęziach. I tak alternator jest dołączony przeważnie masą/obudową do konstrukcji samochodu. I część energii rozchodzi się po tej konstrukcji nie docierając do akumulatora. Podobnie z biegunem dodatnim...
Do wymiany szczotki, nowe mają ponad 20 mm. Do sprawdzenia też stan ślizgu ze względu na wiek możliwe iż przynajmniej jeden ma głęboki rowek co utrudnia przepływ prądu. Regulator napięcia jest dostępny w zestawie ze szczotkami dlatego warto go wymienić.
A co zrobiłeś sam? Maskę otworzyłeś? Zmierzyłeś napięcie, sprawdziłeś ładowanie? Stan klem, cokołów, przewodów? Kostkę stacyjki? Czy tylko napisałeś temat i liczysz na cud?
Szczepan , dobrze myślisz , tylko co ten alarm miałby rozłączać? Napięcie na cewkach ma ; chyba ,że prąd na wtryskiwacze lub pompę paliwa albo odcina czujnik wału; lecz tego ostatniego się w zasadzie nie stosuje!
Witam. Dzisiejszej nocy odpaliłem auto bez problemu.. Wszystko pięknie i cacy.. ruszam. Przejechałem około 100metrów.. zgasły światła mijania i zostałem tylko na postojowych. Zatrzymałem się w celu mniej więcej obadania o co chodzi.. I poppełniłem błąd.. Zgasiłem silnik.. Jedyną metodą na odpalenie go był popych.. Więc w pojedynkę jakimś cudem udało...
Moim zdaniem w pamięci został zarejestrowany błąd "za wysokie napięcie". Najprawdopodobniej wystarczy podłączyć kompa, skasować błąd i po kłopocie. Ale tak czy inaczej bez diagnostyki możemy sobie gdybać. Pozdrawiam.
Nic dziś podczas jazdy usterka wróciła. Odłączyłem sondę lambda i pomogło auto jeździ jak na razie nie muli. Napięcie sondy 20 - 180mV wzrośnie do 200mV przy przegazówce (na odłączonej sondzie) Wydaje mi się, że lambda ma gdzieś zwarcie od "temperatury" albo coś w tym stylu bo na vagu oscylowała ładnie a pomiar napięcia i eksperyment z sondą wykonałem...
Świece mają z 10 tyś. Wymieniam regularne. Jak jest ciepło to odpala w miarę dobrze. I jak mówiłem generalnie zawsze odpala tylko zaczęła długo kręcić po dłuższych przerwach na mrozie To jeszcze napięcie na akumulatorze sprawdź i przeczyść klemy, złącza do rozrusznika, przewodu masy. Może do akumlulatora dochodzi a elektronika jest niepewnie zasilana.
Teraz żeby nie było to chcę zamieścić mniej więcej swoje raporty ile przejechałem. Przed jakąś ingerencją w samochód, przejeżdżałem około 400km na całym zbiorniku i mocno wyczerpując rezerwę. Teraz przejeżdżam ponad 550km i to jeszcze ze zblokowanym lekko tłoczkiem (chyba mówi się na to że tłoczek się "spiekł") i przez to hamulec mi lekko hamuje + do...
podobny temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24... z tym, że jeżeli nawet po nagrzaniu silnika szarpnięcia wystepują nadal to wygląda mi to na spadek napięcia. Miałem kiedyś cos takiego w Matizie i poprawa okablowania przy reflektorzez pomogła.
W którym miejscu instalacji dokonujesz pomiarów napięcia? O ile sobie kojarzę prostownik w tym urządzeniu po dłuższym użytkowaniu staje się klockiem tlenków aluminium i brudu. Czyli warto zajrzeć do wnętrza.
Witam. Przy diagnozie Skody Felicji 1.3 MPI z systemem wtryskowym Simos 2P ,program VAG-COM (wersja 2.081) nie przypisuje żadnego pliku Label z opisami poszczególnych bloków pomiarowych.Są tylko ogólne (domyślne) informacje typu:temperatura,napięcie itp. Czy ktoś posiada plik Label dla sterownika o numerze 047-906-030-C? Pozdrawiam
na krótko pali bez problemu Do sprawdzenia stacyjka. W czasie kręcenia rozrusznikiem musi występować zanik napięcia które stacyjka ma podawać. Zmień mechanika a obecnego pogoń na cztery wiatry.
Zdążyłeś już coś sprawdzić? W takiej sytuacji warto sprawdzić oczywiście bezpieczniki, to pyknięcie to może być sterowanie pompą paliwa, tylko czy przed pyknięciem pojawia się jakieś jakby wycie? Ogólnie musisz posprawdzać podstawy takie jak właśnie bezpieczniki, napięcia, czy akumulator jest sprawny, czy klemy dobrze kontaktują, itp, itp, itp... W...
Silikon jest dobry do uzupełniania biustu a nie do klejenia. Całkiem możliwe, że przestawiłeś styk urywając tan kawałek obudowy rozrusznika. Cewka przestawia zębatkę oraz styk (ruchomy) zasilający rozrusznik. Napięcie jest podawane bezpośrednio z akumulatora na rozrusznik przez element, który naruszyłeś do uzwojeń rozrusznika. Może po Twoich manewrach...
Witam. Posiadam akumulator CENTRA Plus 043-620(43Ah, 370A, 12V)-bezobsługowy. Problem jest taki, że raz rozładował (do ok 2V) mi się akumulator w moim samochodzie (Skoda Felicia 1.3 95 rocznik), w sumie przez moje gapiostwo, bo stosunkowo długo nie ładowałem. Więc wziąłem go do domu i naładowałem (ok 14h, ale w sumie nie wiem ile czasu powinno się ładować...
Witam wszystkich serdecznie, Posiadam Skodę Felicie 1,3 MPI z 1999r. Od jakiegoś tygodnia przy wysokich obrotach świeci się kontrolka ładowania, przy niskich lampka się tylko lekko żarzy. Wymieniłam już alternator i regulator napięcia, natomiast problem dalej występuje. Bardzo proszę Was o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Z góry bardzo Wam dziękuję....
Więc tak, po odczepieniu wszystkich kabli od przekaźnika zostały mi trzy kabelki. 2 które wychodzą gdzieś pod maskę nie udało mi się jeszcze ich zlokalizować (niebieski i zielony) i jeden czerwony który jest podpięty pod stacyjkę (w którym po przekręceniu kluczyka jest napięcie) po złączeniu niebieskiego i zielonego auto nic tam jak wcześniej, kręci...
Przyprowadziłem auto od fachowca. Wymienił regulator napięcia ładowania, ten przy alternatorze (było dużo za niskie napięcie ładowania), zdemontował i oczyścił rozrusznik (styki). Po wymianie w maju aku na nowy, (o czym pisałem) pojechałem do ASO Skody, żeby sprawdzili napięcie ładowania. Po sprawdzeniu powiedzieli, że jest OK. A przecież już przy starym...
felicia skoda skoda felicia skoda felicia schemat
wymiana potencjometr lm358 histereza volvo przerywa
Instrukcja pompy ciepła Nulite 12 kW po polsku Przyczyny spalenia końcówki mocy w Denon