W niektórych systemach wtrysku po odpięciu zasilania trzeba było zrobić adaptację przepustnicy
Objaw wygląda na czujnik obrotów wału.
Udało się coś zdziałać z obrotami?
Ten błąd może pojawić się wtedy gdy ciśnienie w kolektorze czy też przepływ powietrza jest inny niż wynikało by to np. z uchylenia przepustnicy. Tak, patent z Plakiem działa. Pryskasz na wolnych obrotach w podejrzane miejsca i jeżeli dostanie się on do kolektora ssacego to silnik zwiększy obroty.
Bo źle to robisz. Wpierw 10->kanał 00 i na zapytanie testera czy skasować wyuczone wartości potwierdzić Q
Strzelanie w tłumik może świadczyć o niecałkowitym dopalaniu się mieszanki, więc problemu szukałbym w układzie zapłonowym lub układzie wydechowym. Na pewno warto sprawdzić: 1. Zapłon (być może jest przestawiony lub jest źle ustawiony). 2. Sprawdzić kable do świec, a szczególnie przepalone i skorodowane fajki. 3. Wydech (czy początkowe elementy układu...
wchodzisz w silnik, bloki pomiarowe, i kanały od 030 do 049 związane są z sondą, na którymś z tych kanałów, chyba 32 będziesz widział zmieniające się napięcia, Napięcie sygnału sondy dla "Mieszanka zbyt bogata (niski poziom tlenu)" wynosi pomiędzy około 0,7 i 1,1 V. Napięcie sygnału sondy dla "Mieszanka zbyt uboga (dużo tlenu)" wynosi pomiędzy około...
Silnik 8V czy 16V. Najlepiej podaj kod silnika. Czy adaptacja przeszłą poprawnie? Jakie widać wychylenie przepustnicy na wolnych obrotach?
Dlaczego chcesz zwiększyć obroty?
Przepustnica owszem, do sprawdzenia jeszcze nastawnik obrotów(śilniczek krokowy)
Skoda Octavia 1 1999 1.9 ciężko pali na rozgrzanym silniku i falują obroty a na zimnym odrazu odpala
Immobilizer. W tym roczniku Immo2 - wymagany pin do dopisania nowego sterownika.
Dobrze. Ale to nie zbyt by tłumaczyło rosnące obroty na biegu jałowym.
Trzeba przeprogramować sterownik LPG tak aby później przełączał na gaz i przy wyższych obrotach.
Najprościej ,odczytać kody usterek.Powodów cała lista.
Sprawdził bym na komputerze diagnostycznym jaką temp silnika na zimnym, widzi komputer samochodu. Jeśli czujnik nie pokazuje poprawnie, dawka rozruchowa może być za mała. Jak odepniesz na zapalonym silniku na zimnym, czujnik temperatury to obroty silnika się zmieniają?
A u mnie w octavi jest inny problem. Silnik przez okolo 15 sek po zapaleniu trzesie sie jak by chodzil na 3 gary. Po tym czasie ten problem znika i zaczyna sie inny. Silnik wskakuje nagle na 3000 obrotow i stoji a czasami plynnie sie zmienia od 2000 do 3000. Na zaplonie przy wylaczonym silniku dochodza glosy jakby przepustnica sama sie otwierala i zamykala....
1,6 GLX czy o to chodziło jak nie to gdzie mam to znaleźć?
Dokładnie, ale jest też prostsza metoda: przyświeć sobie latarką, tak, aby widzieć kręcący się wirnik/wentylator alternatora i niech Ci druga osoba wyłączy silnik, powinien po zatrzymaniu paska zrobić jeszcze parę obrotów
Co znaczy, że komputer nic nie wykazuje? Na co patrzyłeś na tym komputerze?
Sprawdź VAG-iem przepustnicę- kąt otwarcie i styk wolnych obrotów.
Witam, Czy koledze udało się rozwiązać problem? Też mam problem z drganiami budy na wolnych obrotach w 1.6 BSE w VW Touranie... Przedzwoniłem wszystkie ASO w Łodzi z pytaniem o podniesienie obrotów i aktualizację softu ECU ale tego nie oferuję i twierdzą, że Ten Typ Tak Ma ;/
A sprawdzaleś jak porusza się cięgno turbiny pod samochodem w momencie dodawania gazu na wolnych obrotach ?
Co w tych przepustnicach pada? Tam czasem nie ma jednego silniczka od spryskiwaczy gdzie zmianą kierunku obrotów realizuje się podawanie płynu na tył lub przód?
Wygląda to na uszkodzony czujnik obrotów silnika na wale korbowym lub wiązkę od sterownika do czujnika.
Wcześniej nie słyszałeś żadnych odgłosów tarcia, stukania ani tym podobnych, np przy schodzeniu z obrotów?
Dziura w kolektorze znalazła się za 2 razem. wymiana kolektora załatwiła sprawę.
W jakim zakresie obrotów szarpie?
Powiem ci chyba tak mi sie wydaje ale nie na bank ze na luzie auto ma większe obroty a podczas jazdy tylko 2200 obrotów
Autko odpala normalnie ? Nie kopci ? Jaka praca na wolnych obrotach ?
Problem falujących obrotów w vag 1.6 to niekończąca się opowieść. Chyba nie udało się nikomu rozwiązać tego problemu. ja mam seata 1,6 16v bcb falowały mi obroty i udało się to naprawić więc mit obalony.
A to że przy przepustnicy w tym czarnym plastiku nie wiem czy to jest silniczek krokowy czy jakieś sterowanie przepustnicy słychać grzechotanie to czy jest to naturalne czy to ma związek z obrotami
bezpieczniki chyba już wszystkie sprawdzone, dodatkowych zabezpieczeń brak
Kolektor założył "gazownik"
Witam, mam problem ze Skodą Octavią - samochód do 3 tys obrotów ładnie chodzi a gdy doda się więcej gazu samochód przerywa i skaczą obroty. W samochodzie zostały wymienione przewody zapłonowe, świece, aparat zapłonowy. Z czym może być problem, pozdrawiam
PD? Nie bardzo rozumiem.
Bardziej gaśnięcie silnika. Poprostu spadają obroty, brak mocy nawet jak pedał gazu w podłodze i gaśnie silnik.
Sprawdzane było przez psikanie po ssącym i nie było zmiany obrotów, a za ten przepływomierz się wezmę jak będę u kumpla mechanika to mi Vagiem sprawdzi.
Te czerwone wężyki to podciśnienie. Wcześniej działało dobrze? Może mapa tak zrobiona ze silnik twardo pracuje na wolnych, silnik pracuje równo czy nie, jakie masz obroty jalowe?
Temat zamykam.
Witam mam pytanie w sprawie samochodu Skoda Octavia SLX 1.9 TDI 2000r. Jakie mogły by być przyczyny gaśnięcia ciepłego silnika, spadanie z obrotów i odcięcie paliwa? Wymieniony filtr paliwa.
Witam. W serwisie naprawy wykonane w ramach rękojmi. Na początku wymieniono (podobno) pompę sprzęgła , czujnik położenia sprzęgła , wysprzęglik i na końcu wgrano aktualizację softu. Trochę to trwało ale fakt, usterka usunięta. Dziękuję kolegom za podpowiedzi i pozdrawiam
Tak jak w temacie Sokoda Octawia silnik 1,6 gaz, roku niestety nie pamiętam (auto znajomego). Objawy sa takiesame na gazie i na benzynie: 1. auto po odpaleniu ma nierówne obroty silnika(nie zawsze), czasami nie da sie jechać po wrzuceniu 2jki auto gaśnie, po odpaleniu ponownym już jedzie. 2. podczas jazdy jeśli sie wrzuci na luz to auto gasnie, przygasa...
Wszystko się zgadza, przekaźnik 429 pod maską.
Najpierw porządna diagnostyka komputerowa.
Błąd p0130 czujnik tlenu-usterka czujnik 1 bank1.
Rozwiń bardziej swoje zamiary wobec tego silnika.
Jeśli rozrusznik kręci dobrze na zimnym, do tego pompy nie posiadasz tylko pompowtryski więc o ile rorząd dobrze ustawony to na 90% korekcja mapy paliwowej. Za jednym zamachem dostroisz silnik do aktualnego przebiegu (części się zużywają), zwiększą dawkowanie na ciepłym oraz zmniejszą minimalne wymagania co do obrotów silnika i dawkowania paliwa przy...
Chodzi o kąt wtrysku?
Witam Skoda octavia wyrzuca płyn chłodniczy gdy dojdzie do 110stopni na wolnych obrotach na otwartym zbiorniczku i zamkniętym burzy sie
Proste pytanie. Czy jeździ na benzynie?
Kompletny remont silnika rozwiązał problem.
Nie ma takiej opcji, moja skoda z 2013 nie wkręcała się na postoju to Twoja tym bardziej. Większość samochodów po 2012 roku tak ma.
i co wyszło z tym buczeniem , bo mam podobne objawy?
Witam wszystkich. Mam problem z wolnymi obrotami w skodzie octavi 1.6 ,75k2000r.a mianowicie po odpaleniu silnika obroty wzrastają do 1800 i wahają się do 2000-cy.Świece i przewody wysokiego napięcia wymienione. Czy ktoś zna może lekarstwo?
Zrób screeny z programu diagnostycznego i wstaw tutaj. Ciśnienie powinno być w granicach 1-1.2 bara i to w całym zakresie obrotów, przy spokojnej jeździe jak i przy redukcji i tzw. bucie w podłogę.
Wymieniono sterownik silnika.
witam mam problem z instalacją kme (sekwencja) polega on na tym że silnik pracuje nierówno i gaśnie na wolych obrotach. samochód to skoda octavia 1.6 - 75 KM listwa wtryskowa valtek. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
a coś konkretnego
Ok. Dziś po pracy zamieszczę zdjecie Dodano po 9 przesyłam screany z ciśnieniem i czasow-tryskami gazu i beznzyn przy różnych obrotach
Zwarcie instalacji , bądz nastawnik do wyczyszczenia z opiłków
Przy jakich obrotach występuje ten gwizd :?:
nie ma szans.
Kolego dopiero jutro mam możliwość podpięcia pod kompa. Odezwę się jutro.
W sytuacji gdy występuje przebicie na cewce, raz na czas ginie iskra sterownik widzi fluktuacje obrotów wału korbowego i wtedy zarejestruje wypadanie zapłonów. Ale takie zdarzenia muszą występować przy pracującym silniku.
Aparat zapłonowy cały, czy tylko kopułkę i palec?
Przekaznikprze eku lna złączu siada trzeba zobaczyc. Czujnik , w układzie paliwowym A nie zalało Tobie czasem ECuna podszybiu.
Dolej paliwa dla pewności,naładuj porządnie akumulator,sprawdź dla świętego spokoju poziom oleju i płynu chłodniczego i odpalaj.Niech sobie popracuje.Wybuchnąć nie powinien co najwyżej próba odpalenia sie nie powiedzie ;).Oczywiście odpalanie na benzynie tak samo jak rozgrzewanie silnika.Żadnego gwałtownego zwiększania obrotów zanim sobie nie popracuje...
Akumulator, mój miał napięcia dobre i trzymał prad.... Też myślałem że mój prawie nowy markowy akumulator jest 100% dobry, już prawie brałem się za wymiane rozrusznika itp. Pożyczyłem akumulator z marketu i silnik kręci jak szalony i odpala na pół obrotu..
kolego mi tesz cos ostatnio wariowało i okazało sie że wirnik świruje a może któraś dioda nie styka chociać wtedy miałbys ponad 15v sprawdz ile masz v na full obrotach
Źle zrobiony log. Musisz zrobić grupę 011 DYNAMICZNIE. Prosta droga, czwarty bieg, obroty od 1400 - 4000 , cały czas pełen gaz i włączone logowanie. Nie masz takiej prostej drogi to chociaż trzeci bieg i 1400-4000 obr.
Wygląda na uszkodzenie licznika. Warto jeszcze sprawdzić w parametrach czy obroty są cały czas prawidłowe.
Witam po raz pierwszy na państwa forum... Chciałbym poprosić o pomoc w kwestii wypadania zapłonów Skoda Octavia II 1.6 BSE. U mnie to wygląda dość dziwnie, bo przy małych obrotach i małym obciążeniu silnika, jak ruszam, występuje wypadanie zapłonów na cylindrach 1 i 4, później jak się rozpędzę, zwiększę obroty i obciążenie silnika - dochodzą jeszcze...
Poszukaj sobie o trybie awaryjnym w tym silniku, znajdziesz rozwiązanie na 100%. Nie ma sensu po raz setny pisać tego samego na forum. Zamykam.
Z którego roku ta skoda bo coś mi nie pasuje?
Dlaczego wymieniałeś rozrusznik i akumulator? Robiłeś diagnostykę z parametrami rzeczywistymi? Komputer widzi obroty w chwili gdy nie pali?
Nie gaś na benzynie,ale pojeździj na niej trochę zanim zgasisz. Jak jedziesz na źle skalibrowanej instalce LPG to komputer robi sobie odpowiednie adaptacje i silnik działa dobrze.Sęk w tym że odpalasz na benzynie a nie gazie ,a te kalibracje i korekty nie są dla beny ale gazu. Sterownik silnika nie ma pojecia na czym jedzie,jak go zatem przestroisz...
Też trochę to dziwi dlatego poczekałbym z wymianą i zajął się diagnostyką. Dobrze byłoby mieć podpiętego kompa w momencie, gdy fura zaczyna szaleć. Podgląd na bloki pomiarowe z odczytem prędkości obrotu wału.
proponuje sprawdzenie silniczka krokowego benzyny on jest odpowiedzialny za "falowanie"obrotów.ale najpierw zciagnij - kleme z aku na 10 min jest mozliwe ze komp z benzyny nalapal bledów i ma problemy z benzyna...rcyganek- nie mylisz sie kazda octawia jest na wtrysku wielopunktowym...:)
Odczytaj błędy. Wymiana w ciemno generuje tylko koszty.
Do takiego prostego wentylatora to żaden schemat nie potrzebny. Masz 4 przewody 2 grube to stałe zasilanie, 1 cienki pljus po kluczyku, drugi cienki sygnał PWM ze sterownika silnika. Jak pojawi się + po kluczyku a nie będzie PWM zakresie 20-80% wypełnienia to wentylator ruszy w trybie awaryjnym na maksymalnych obrotach. Także albo ECU go z jakiegoś...
dobra cwaniakować każdy umie ale żeby normalnie powiedzieć to tylko nieliczni. Samochód już normalnie odpala, tylko jak się jedzie to nie chce sie wkręcać na wyższe obroty, czemu tak może być??
Dolej NoSmoke Treatment firmy STP i jak kontrolka się nie pojawiprzez najbliższe kilkaset km to znaczy że ktoś cofnął licznik o kilkaset tysięcy km w tym aucie i silnik szrot. To zawieszanie obrotów to za sprawą instalacji LPG i nie ma nic wspólnego z ciśnieniem oleju w układzie smarowania.
A można sprawdzić i wyeliminować chociaż czujnik?
Witam. Mam problem z silnikiem 1.9 TDI 90KM. Mianowicie czasami mi faluje. Obroty spadają poniżej normy i wracają do normy. Podłączyłem koputer Bosch-a i wyskoczył mi bład 468E. Czy moze ktos wie co on oznacza? Szukałem na forum ale nie ma tego błedu niestety. Z góry dzięki i pozdrawiam
Połączył się na drugim (bardzo podobnym) interfejsie. Niestety zero błędów.
Witam. Od pewnego czasu jadąc autem przy obrotach około 2300-2500 wciskam delikatnie gaz tak z centymetr to słychać takie szuranie, brzęczenie. Poniżej i powyżej tych obrotów nie słychać tego dźwięku. Najbardziej słychać jak np schodź z obrotów i przy ok 2300 wcisnę delikatnie gaz,ten centymetr. Przy mocniejszym wciśnięciu nie ma żadnego dźwięku. Rozrząd...
Prawdopodobnie druga też jest dobra. Ostatnio robiłem jakieś audi a5 . Po nabiciu ciśnienie "wstawało" z 4 do 6 atm i spadało. Odstawiłem na zakaźny i chodził na wolnych obrotach ponad godzinę i nic, do 6 atm i spadek. Dopiero dobrych kilka przegazówek i sprężarka "załapała cuga".
Witam. Mam problem. Kupiłem Skode 19tdi i coś mi zaczyna się sypać. Na małych obrotach przyspiesza jak powinna ale jak minie 2tys. obr zaczyna nią szarpać i traci moc. Zapala się wówczas kontrolka od ASR. Długo stała. Czy to wina turbiny?
cześć szukam pomocy w sprawie sprzęgła w mojej skodzie 1. sprzęgło padło - nie rozłącza 2. biegi wchodziły tylko na wyłączonym silniku 3. decyzja wymiana sprzęgła- (docisk+tarcza+simering na skrzyni +wałek wysprzęgląjacy) 4. wałek który wyciska sprzęgło byl zeszlifowany jakieś 5mm 5. blacha na docisku - dziura w miejscu styku walka 6. tarcza i docisk...
Witam. Ta nie równa praca na wolnych obrotach to była na ciepłym czy na zimnym silniku ? Mam ten sam problem jak silnik sie zagrzeje to na wolnych obrotach czuć na siedzeniu drgania na zimnym silniku pracuje równo. Skoda octavia 2.0 tdi BKD.
Witam, Skoda Octavia 3 1.5 TSI DADA, na zimnym silniku grzechotanie przez ok 10 sek, podczas jazdy wypadanie zapłonu 2 i 3 cylinder. Po wymianie świec i cewek, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, przebieg 110tys. Czuć szarpanie podczas przyspieszania, i przy ok 2 tyś obrotów słychać grzechotanie, ale nie mam go na biegu jałowym.
Szczotki w dmuchawce pewno już do wymiany. Ale zalecam kupić nową całą dla komfortu. Ewentualnie maoga być problemy z zasilaniem. A na najwyższych obrotach dział cy tak samo?
zamykam temat
Spróbój najpierw zrobić nastawy fabryczne: >10 kanał-000 i na pytanie komputera czy zatwierdzić, dać tak, a póżniej adaptacje pezpustnicy. Sprawdz w blokach pomiarowych napięcie widziane przez sterownik z sondy lambda.Podaj kod silnika.
Nie odpalaj. Nie wiem jak u ciebie ale u mnie w E39 po zdjęciu wężyka z kolektora są dużo wyższe obroty a po przegazowaniu dusi się.
No to oscyloskop i patrzeć jakie są wskazania HOS
Jeśli jedziesz na luzie to obroty spadną i drgania ustaną według Twojego opisu,a może Ci poduszkę silnika naderwało??
Witam. W aucie Skoda Octavia I 1.9 TDI 110 KM mam nierówną prace silnika, głownie gdy już złapie temperaturę pracy, wtedy zaczyna się poszarpywanie i nierówna praca silnika na biegu jałowym, gdy zwiększę obroty do około 1 tys. to chodzi równo. Dzięki z góry za wszelkie sugestie.
Cześć mam problem z przepustnicą w Skodzie Octavii I 1.6 AEE. Mianowicie po każdym odpaleniu auta przepustnica adaptuje się (tj. wkręca się na obroty 2500 na ok. 7 sekund. Da się to rozwiązać?
obroty skoda octavia skoda octavia obroty skoda octavia obroty silnika
55pfs8109 matryca renault kangoo chłodnica odbiornik pilota brama
canon selphy przeplywomierz powietrza
Deutz F2L511 – ustawienie luzów zaworowych, wartości i procedura regulacji Deutz F2L511 – luz zaworowy ssący i wydechowy 0,15 mm – regulacja i specyfikacja