Objaw wygląda na czujnik obrotów wału.
W niektórych systemach wtrysku po odpięciu zasilania trzeba było zrobić adaptację przepustnicy
Udało się coś zdziałać z obrotami?
Co znaczy, że komputer nic nie wykazuje? Na co patrzyłeś na tym komputerze?
Silnik 8V czy 16V. Najlepiej podaj kod silnika. Czy adaptacja przeszłą poprawnie? Jakie widać wychylenie przepustnicy na wolnych obrotach?
Ten błąd może pojawić się wtedy gdy ciśnienie w kolektorze czy też przepływ powietrza jest inny niż wynikało by to np. z uchylenia przepustnicy. Tak, patent z Plakiem działa. Pryskasz na wolnych obrotach w podejrzane miejsca i jeżeli dostanie się on do kolektora ssacego to silnik zwiększy obroty.
Dlaczego chcesz zwiększyć obroty?
A sprawdzaleś jak porusza się cięgno turbiny pod samochodem w momencie dodawania gazu na wolnych obrotach ?
Wcześniej nie słyszałeś żadnych odgłosów tarcia, stukania ani tym podobnych, np przy schodzeniu z obrotów?
Autko odpala normalnie ? Nie kopci ? Jaka praca na wolnych obrotach ?
Sprawdź VAG-iem przepustnicę- kąt otwarcie i styk wolnych obrotów.
Powiem ci chyba tak mi sie wydaje ale nie na bank ze na luzie auto ma większe obroty a podczas jazdy tylko 2200 obrotów
A u mnie w octavi jest inny problem. Silnik przez okolo 15 sek po zapaleniu trzesie sie jak by chodzil na 3 gary. Po tym czasie ten problem znika i zaczyna sie inny. Silnik wskakuje nagle na 3000 obrotow i stoji a czasami plynnie sie zmienia od 2000 do 3000. Na zaplonie przy wylaczonym silniku dochodza glosy jakby przepustnica sama sie otwierala i zamykala....
Przepustnica owszem, do sprawdzenia jeszcze nastawnik obrotów(śilniczek krokowy)
W jakim zakresie obrotów szarpie?
A to że przy przepustnicy w tym czarnym plastiku nie wiem czy to jest silniczek krokowy czy jakieś sterowanie przepustnicy słychać grzechotanie to czy jest to naturalne czy to ma związek z obrotami
Bo źle to robisz. Wpierw 10->kanał 00 i na zapytanie testera czy skasować wyuczone wartości potwierdzić Q
Strzelanie w tłumik może świadczyć o niecałkowitym dopalaniu się mieszanki, więc problemu szukałbym w układzie zapłonowym lub układzie wydechowym. Na pewno warto sprawdzić: 1. Zapłon (być może jest przestawiony lub jest źle ustawiony). 2. Sprawdzić kable do świec, a szczególnie przepalone i skorodowane fajki. 3. Wydech (czy początkowe elementy układu...
wchodzisz w silnik, bloki pomiarowe, i kanały od 030 do 049 związane są z sondą, na którymś z tych kanałów, chyba 32 będziesz widział zmieniające się napięcia, Napięcie sygnału sondy dla "Mieszanka zbyt bogata (niski poziom tlenu)" wynosi pomiędzy około 0,7 i 1,1 V. Napięcie sygnału sondy dla "Mieszanka zbyt uboga (dużo tlenu)" wynosi pomiędzy około...
Skoda Octavia 1 1999 1.9 ciężko pali na rozgrzanym silniku i falują obroty a na zimnym odrazu odpala
Dokładnie, ale jest też prostsza metoda: przyświeć sobie latarką, tak, aby widzieć kręcący się wirnik/wentylator alternatora i niech Ci druga osoba wyłączy silnik, powinien po zatrzymaniu paska zrobić jeszcze parę obrotów
Ok. Dziś po pracy zamieszczę zdjecie Dodano po 9 przesyłam screany z ciśnieniem i czasow-tryskami gazu i beznzyn przy różnych obrotach
Akumulator, mój miał napięcia dobre i trzymał prad.... Też myślałem że mój prawie nowy markowy akumulator jest 100% dobry, już prawie brałem się za wymiane rozrusznika itp. Pożyczyłem akumulator z marketu i silnik kręci jak szalony i odpala na pół obrotu..
Dobrze. Ale to nie zbyt by tłumaczyło rosnące obroty na biegu jałowym.
Trzeba przeprogramować sterownik LPG tak aby później przełączał na gaz i przy wyższych obrotach.
kolego mi tesz cos ostatnio wariowało i okazało sie że wirnik świruje a może któraś dioda nie styka chociać wtedy miałbys ponad 15v sprawdz ile masz v na full obrotach
... a zmienia Ci się w ogóle to napięcie? Pewnie masz niepodłączoną sondę do instalacji. Wcześniej wrzuciłem plik ze screenami to zobacz. Zmienia się o kilka setnych. Ale to na postoju były screeny robione na małych obrotach.
Te czerwone wężyki to podciśnienie. Wcześniej działało dobrze? Może mapa tak zrobiona ze silnik twardo pracuje na wolnych, silnik pracuje równo czy nie, jakie masz obroty jalowe?
Sprawdził bym na komputerze diagnostycznym jaką temp silnika na zimnym, widzi komputer samochodu. Jeśli czujnik nie pokazuje poprawnie, dawka rozruchowa może być za mała. Jak odepniesz na zapalonym silniku na zimnym, czujnik temperatury to obroty silnika się zmieniają?
Immobilizer. W tym roczniku Immo2 - wymagany pin do dopisania nowego sterownika.
Co w tych przepustnicach pada? Tam czasem nie ma jednego silniczka od spryskiwaczy gdzie zmianą kierunku obrotów realizuje się podawanie płynu na tył lub przód?
Wygląda to na uszkodzony czujnik obrotów silnika na wale korbowym lub wiązkę od sterownika do czujnika.
Najprościej ,odczytać kody usterek.Powodów cała lista.
1,6 GLX czy o to chodziło jak nie to gdzie mam to znaleźć?
Też trochę to dziwi dlatego poczekałbym z wymianą i zajął się diagnostyką. Dobrze byłoby mieć podpiętego kompa w momencie, gdy fura zaczyna szaleć. Podgląd na bloki pomiarowe z odczytem prędkości obrotu wału.
Witam, Czy koledze udało się rozwiązać problem? Też mam problem z drganiami budy na wolnych obrotach w 1.6 BSE w VW Touranie... Przedzwoniłem wszystkie ASO w Łodzi z pytaniem o podniesienie obrotów i aktualizację softu ECU ale tego nie oferuję i twierdzą, że Ten Typ Tak Ma ;/
Problem falujących obrotów w vag 1.6 to niekończąca się opowieść. Chyba nie udało się nikomu rozwiązać tego problemu. ja mam seata 1,6 16v bcb falowały mi obroty i udało się to naprawić więc mit obalony.
Dziura w kolektorze znalazła się za 2 razem. wymiana kolektora załatwiła sprawę.
Przy jakich obrotach występuje ten gwizd :?:
Jeśli rozrusznik kręci dobrze na zimnym, do tego pompy nie posiadasz tylko pompowtryski więc o ile rorząd dobrze ustawony to na 90% korekcja mapy paliwowej. Za jednym zamachem dostroisz silnik do aktualnego przebiegu (części się zużywają), zwiększą dawkowanie na ciepłym oraz zmniejszą minimalne wymagania co do obrotów silnika i dawkowania paliwa przy...
a coś konkretnego
Witam mam pytanie w sprawie samochodu Skoda Octavia SLX 1.9 TDI 2000r. Jakie mogły by być przyczyny gaśnięcia ciepłego silnika, spadanie z obrotów i odcięcie paliwa? Wymieniony filtr paliwa.
Bardziej gaśnięcie silnika. Poprostu spadają obroty, brak mocy nawet jak pedał gazu w podłodze i gaśnie silnik.
Witam, mam problem ze Skodą Octavią - samochód do 3 tys obrotów ładnie chodzi a gdy doda się więcej gazu samochód przerywa i skaczą obroty. W samochodzie zostały wymienione przewody zapłonowe, świece, aparat zapłonowy. Z czym może być problem, pozdrawiam
SKODA Octavia II, liftback rocznik 2007 Pojemność silnika: 1984 cc/ 110,00 kW Po włożeniu kluczyka/włączeniu zapłonu nie zaświeca się deska rozdzielcza. Auto się uruchamia na chwilę i gaśnie nie nabierając obrotów. Normalnie działa radio, oświetlenie, alarm. Od czego zacząć?
Volks-szmelcwageny tak mają że im sprzęgła szybko padają. Do sprawdzenia cały układ. Na wysprzęgliku począwszy na zamachu skonczywszy. Do tego wałek i skrzynia do sprawdzenia. Powiedz raz jeszcze: auto jest włączone na biegu jałowym (luzie) wciskasz sprzęgło i obroty rosną czy maleją?
Aparat zapłonowy cały, czy tylko kopułkę i palec?
Kolektor założył "gazownik"
1. Nie ma LPG 2. Katalizator i tłumiki żadnych dziwnych odgłosów nie wydają 3. Filtr powietrza - wymieniałem przy ostatnim przeglądzie (jakieś 11000 km) - ale spróbuję wymienić - w końcu to żaden koszt. 4. przewody WN chyba też OK (na oko) – a po czym poznać że coś z nimi niedobrze? 5. ABS jest, żarówki w stopie identyczne z oryginałem –...
Sprawdzane było przez psikanie po ssącym i nie było zmiany obrotów, a za ten przepływomierz się wezmę jak będę u kumpla mechanika to mi Vagiem sprawdzi.
witam mam problem z instalacją kme (sekwencja) polega on na tym że silnik pracuje nierówno i gaśnie na wolych obrotach. samochód to skoda octavia 1.6 - 75 KM listwa wtryskowa valtek. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
PD? Nie bardzo rozumiem.
Witam Skoda octavia wyrzuca płyn chłodniczy gdy dojdzie do 110stopni na wolnych obrotach na otwartym zbiorniczku i zamkniętym burzy sie
Temat zamykam.
Wszystko się zgadza, przekaźnik 429 pod maską.
Tak jak w temacie Sokoda Octawia silnik 1,6 gaz, roku niestety nie pamiętam (auto znajomego). Objawy sa takiesame na gazie i na benzynie: 1. auto po odpaleniu ma nierówne obroty silnika(nie zawsze), czasami nie da sie jechać po wrzuceniu 2jki auto gaśnie, po odpaleniu ponownym już jedzie. 2. podczas jazdy jeśli sie wrzuci na luz to auto gasnie, przygasa...
Nie gaś na benzynie,ale pojeździj na niej trochę zanim zgasisz. Jak jedziesz na źle skalibrowanej instalce LPG to komputer robi sobie odpowiednie adaptacje i silnik działa dobrze.Sęk w tym że odpalasz na benzynie a nie gazie ,a te kalibracje i korekty nie są dla beny ale gazu. Sterownik silnika nie ma pojecia na czym jedzie,jak go zatem przestroisz...
Dolej paliwa dla pewności,naładuj porządnie akumulator,sprawdź dla świętego spokoju poziom oleju i płynu chłodniczego i odpalaj.Niech sobie popracuje.Wybuchnąć nie powinien co najwyżej próba odpalenia sie nie powiedzie ;).Oczywiście odpalanie na benzynie tak samo jak rozgrzewanie silnika.Żadnego gwałtownego zwiększania obrotów zanim sobie nie popracuje...
Najpierw porządna diagnostyka komputerowa.
Dlaczego wymieniałeś rozrusznik i akumulator? Robiłeś diagnostykę z parametrami rzeczywistymi? Komputer widzi obroty w chwili gdy nie pali?
W sytuacji gdy występuje przebicie na cewce, raz na czas ginie iskra sterownik widzi fluktuacje obrotów wału korbowego i wtedy zarejestruje wypadanie zapłonów. Ale takie zdarzenia muszą występować przy pracującym silniku.
Wygląda na uszkodzenie licznika. Warto jeszcze sprawdzić w parametrach czy obroty są cały czas prawidłowe.
Błąd p0130 czujnik tlenu-usterka czujnik 1 bank1.
Chodzi o kąt wtrysku?
Kompletny remont silnika rozwiązał problem.
dobra cwaniakować każdy umie ale żeby normalnie powiedzieć to tylko nieliczni. Samochód już normalnie odpala, tylko jak się jedzie to nie chce sie wkręcać na wyższe obroty, czemu tak może być??
Proste pytanie. Czy jeździ na benzynie?
Rozwiń bardziej swoje zamiary wobec tego silnika.
Wymieniono sterownik silnika.
i co wyszło z tym buczeniem , bo mam podobne objawy?
Źle zrobiony log. Musisz zrobić grupę 011 DYNAMICZNIE. Prosta droga, czwarty bieg, obroty od 1400 - 4000 , cały czas pełen gaz i włączone logowanie. Nie masz takiej prostej drogi to chociaż trzeci bieg i 1400-4000 obr.
Witam. W grudniu wymienilem turbo i bylo ok.Turbina jest po regeneracji.Teraz silnik prawie nie reaguje na pedal gazu do polowy jego polozenia i do 1750-1800rpm.Po przekroczeniu tych obrotw dostaje kopa jak na 130 przystoi.Z poczadku myslalem ze lopatki zmiennej geometri doladowania sie zaciely ale rusza sie to bez problemu.Porozbieralem caly uklad...
Szczotki w dmuchawce pewno już do wymiany. Ale zalecam kupić nową całą dla komfortu. Ewentualnie maoga być problemy z zasilaniem. A na najwyższych obrotach dział cy tak samo?
Witam mam problem ze swoją Skoda Octavia 1 1998r 1.9tdi 110km jadę do 90 km/h jest wszystko w porządku a powyżej 90km/h obroty foluja jeżeli jest na biegu to poszarpuje jeżeli wrzucę na luz obroty potrafią dojść do odcięcia i nie wiem co może być przyczyną. Z góry dzięki
Witam wszystkich. Mam problem z wolnymi obrotami w skodzie octavi 1.6 ,75k2000r.a mianowicie po odpaleniu silnika obroty wzrastają do 1800 i wahają się do 2000-cy.Świece i przewody wysokiego napięcia wymienione. Czy ktoś zna może lekarstwo?
nie ma szans.
Kolego dopiero jutro mam możliwość podpięcia pod kompa. Odezwę się jutro.
Przekaznikprze eku lna złączu siada trzeba zobaczyc. Czujnik , w układzie paliwowym A nie zalało Tobie czasem ECuna podszybiu.
Do takiego prostego wentylatora to żaden schemat nie potrzebny. Masz 4 przewody 2 grube to stałe zasilanie, 1 cienki pljus po kluczyku, drugi cienki sygnał PWM ze sterownika silnika. Jak pojawi się + po kluczyku a nie będzie PWM zakresie 20-80% wypełnienia to wentylator ruszy w trybie awaryjnym na maksymalnych obrotach. Także albo ECU go z jakiegoś...
Witam po raz pierwszy na państwa forum... Chciałbym poprosić o pomoc w kwestii wypadania zapłonów Skoda Octavia II 1.6 BSE. U mnie to wygląda dość dziwnie, bo przy małych obrotach i małym obciążeniu silnika, jak ruszam, występuje wypadanie zapłonów na cylindrach 1 i 4, później jak się rozpędzę, zwiększę obroty i obciążenie silnika - dochodzą jeszcze...
A wcześniej wkręcał się do końca? Sporo aut ma ogranicznik obrotów na postoju. Jeśli poza tym wszystko działa normalnie i nie ma błędów w sterowniku to nie widzę powodów do ingerencji mechanika.
Dolej NoSmoke Treatment firmy STP i jak kontrolka się nie pojawiprzez najbliższe kilkaset km to znaczy że ktoś cofnął licznik o kilkaset tysięcy km w tym aucie i silnik szrot. To zawieszanie obrotów to za sprawą instalacji LPG i nie ma nic wspólnego z ciśnieniem oleju w układzie smarowania.
Nie odpalaj. Nie wiem jak u ciebie ale u mnie w E39 po zdjęciu wężyka z kolektora są dużo wyższe obroty a po przegazowaniu dusi się.
Witam Ja natomiast mam inny choć podobny problem, mianowicie falujące obroty. Jeżdżę skodą octavią 1998r 1,6 AKL benzyna + gaz i od jakiegoś czasu samochód poprostu gaśnie najczęściej podczas hamowania i strasznie falują obroty na postoju. Wymieniłem tzw. odmę tj. rure łączącą filtr powietrza z wlewem oleju i od tego czasu jest troszkę lepiej obroty...
Poszukaj sobie o trybie awaryjnym w tym silniku, znajdziesz rozwiązanie na 100%. Nie ma sensu po raz setny pisać tego samego na forum. Zamykam.
Witam, Skoda Octavia 3 1.5 TSI DADA, na zimnym silniku grzechotanie przez ok 10 sek, podczas jazdy wypadanie zapłonu 2 i 3 cylinder. Po wymianie świec i cewek, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, przebieg 110tys. Czuć szarpanie podczas przyspieszania, i przy ok 2 tyś obrotów słychać grzechotanie, ale nie mam go na biegu jałowym.
Prawdopodobnie druga też jest dobra. Ostatnio robiłem jakieś audi a5 . Po nabiciu ciśnienie "wstawało" z 4 do 6 atm i spadało. Odstawiłem na zakaźny i chodził na wolnych obrotach ponad godzinę i nic, do 6 atm i spadek. Dopiero dobrych kilka przegazówek i sprężarka "załapała cuga".
proponuje sprawdzenie silniczka krokowego benzyny on jest odpowiedzialny za "falowanie"obrotów.ale najpierw zciagnij - kleme z aku na 10 min jest mozliwe ze komp z benzyny nalapal bledów i ma problemy z benzyna...rcyganek- nie mylisz sie kazda octawia jest na wtrysku wielopunktowym...:)
2001 1,8t 4x4 150km
Odczytaj błędy. Wymiana w ciemno generuje tylko koszty.
Witam. Ta nie równa praca na wolnych obrotach to była na ciepłym czy na zimnym silniku ? Mam ten sam problem jak silnik sie zagrzeje to na wolnych obrotach czuć na siedzeniu drgania na zimnym silniku pracuje równo. Skoda octavia 2.0 tdi BKD.
Połączył się na drugim (bardzo podobnym) interfejsie. Niestety zero błędów.
Witam. Mam problem z silnikiem 1.9 TDI 90KM. Mianowicie czasami mi faluje. Obroty spadają poniżej normy i wracają do normy. Podłączyłem koputer Bosch-a i wyskoczył mi bład 468E. Czy moze ktos wie co on oznacza? Szukałem na forum ale nie ma tego błedu niestety. Z góry dzięki i pozdrawiam
Witam Od pewnego czasu mój samochód boryka się z tą pompa powietrza I pokazuję ten błąd , czyli jak ją wymienne na Nowy to ustanie problemu z nią? Ciągle się włącza sama nawet gdy przejade parę km stoję w korku nagle słyszę ją I od razu obroty 1200 trzymają zamiast 800
A można sprawdzić i wyeliminować chociaż czujnik?
A samo umiejscowienie wtryskiwaczy jak wygląda pod maską? Tutaj to tylko możesz ustawić temperaturę przełączania na LPG powyżej 30C, co jest w zakładce f7 preheating? Od zawsze masz czy ostatnimi czasy? Rozumiem że pierwsze przełączanie na gaz tak ma czy to zależne od czasu postoju? A i obroty przełączania ustaw 1100 z obecnych 600 dla pewności.
Witam. Od pewnego czasu jadąc autem przy obrotach około 2300-2500 wciskam delikatnie gaz tak z centymetr to słychać takie szuranie, brzęczenie. Poniżej i powyżej tych obrotów nie słychać tego dźwięku. Najbardziej słychać jak np schodź z obrotów i przy ok 2300 wcisnę delikatnie gaz,ten centymetr. Przy mocniejszym wciśnięciu nie ma żadnego dźwięku. Rozrząd...
witam gazu w niej nie ma właśnie...to jest dziwne że przy odpalaniu zamula sie jak da mu się gazu trzeba spokojnie czekac zęby sobie troche poszarpał i pochodził na bardzo niskich wolnych obrotach i dopiero po jakimś czasie spokojnie zaczynac go wkręcac na wyższe obroty..
0,6 -0,7 u mnie jest,widac że wypala po obrotach .Jak wypali włącza wentylatory na chwile i koniec.
Cześć mam problem z przepustnicą w Skodzie Octavii I 1.6 AEE. Mianowicie po każdym odpaleniu auta przepustnica adaptuje się (tj. wkręca się na obroty 2500 na ok. 7 sekund. Da się to rozwiązać?
skoda obroty octavia skoda octavia obroty skoda octavia obroty silnika
wekta centrala sterowanie dekodera electrolux worek
schemat instalacja iveco daily zmień wygląd elektrody
Mercedes Atego – czarny filtr paliwa, przyczyny, diagnostyka, Mann WK 842/11, biocydy Jak rozebrać szufladę w lodówce Samsung?