Jaki masz przebieg?
Sprawdził bym na komputerze diagnostycznym jaką temp silnika na zimnym, widzi komputer samochodu. Jeśli czujnik nie pokazuje poprawnie, dawka rozruchowa może być za mała. Jak odepniesz na zapalonym silniku na zimnym, czujnik temperatury to obroty silnika się zmieniają?
Z czym może być problem, pozdrawiam Z mechanikiem. To MPI na systemie wtryskowym IAW Marelli, nie ma chyba prostszego silnika do zdiagnozowania.
Witam . Mechanik powiedział mi że mam błąd sterownika silnika , objawy sam wchodzi w obroty po odpaleniu później faluja itd , przepustnica czyszczona egr też dlatego pojechałem pod kompa z tym i wyszło sterownik , czy jeśli kupię taki sam model numer itd I identyczne parametry auta to rozwiąże problem?
Witam! Mam problem związany z pracą turbiny w moim samochodzie. Otóż, kiedy silnik zaczyna pracować na dużych obrotach traci momentalnie moc. Kiedy, np. przy wyprzedzaniu jakiegoś auta, redukuje bieg na niższy i daje bardzo wysokie obroty w pewnym momencie czuć, że traci on moc, którą posiada. Wtedy staje się bardzo mułowaty. Mogę go wtedy rozpędzić...
Psilos1 podpowoedzial ci co sprawdź na początek opisane przez niego elementy sa bolączka tych silników, sprawdź wszystko co opisane wyżej, sprawdź również ładowanie bezpośrednio z alternatora i na aku,. Rurki harmonijki czy uszczelki to tego silnika koszty grosze, podstawa to sprawdź szczelność ukladu dolotowego
Żeby nie zrobić krzywdy dla silnika musisz w takiej sytuacji podnieść w górę wolne obroty ale i tak bez warsztatu się nie obejdzie, może pompa, może panewki, możemy zgadywać a w warsztacie kilka pomiarów wyjaśni wszystko. Ewidentnie spada ci ciśnienie oleju w układzie smarowania jak nagrzeje się silnik.
Witam wszystkich. Mam problem z wolnymi obrotami w skodzie octavi 1.6 ,75k2000r.a mianowicie po odpaleniu silnika obroty wzrastają do 1800 i wahają się do 2000-cy.Świece i przewody wysokiego napięcia wymienione. Czy ktoś zna może lekarstwo?
Już to przerabiałem. Niestety po takim zabiegu, przynajmniej w moim aucie, obroty bieg jałowego ustawiają się na wyższe dopiero po rozgrzaniu silnika a dokładniej w momencie, gdy zaczyna pracować sonda lambda. Nie wiem czemu tak jest ale to fakt. Wróciłem do fabrycznej nastawy. Nie mam kodu serwisowego bo dopiero w nastawach zaawansowanych można to...
Witam. Mam problem z silnikiem 1.9 TDI 90KM. Mianowicie czasami mi faluje. Obroty spadają poniżej normy i wracają do normy. Podłączyłem koputer Bosch-a i wyskoczył mi bład 468E. Czy moze ktos wie co on oznacza? Szukałem na forum ale nie ma tego błedu niestety. Z góry dzięki i pozdrawiam
Tak jak w temacie Sokoda Octawia silnik 1,6 gaz, roku niestety nie pamiętam (auto znajomego). Objawy sa takiesame na gazie i na benzynie: 1. auto po odpaleniu ma nierówne obroty silnika(nie zawsze), czasami nie da sie jechać po wrzuceniu 2jki auto gaśnie, po odpaleniu ponownym już jedzie. 2. podczas jazdy jeśli sie wrzuci na luz to auto gasnie, przygasa...
Zastanów się czy w ogóle opłaca się naprawiać ten samochód.Koszt naprawy może przekroczyć wartośc auta.Wymiana silnika ,turbiny ,rozrządu to może przekroczyć 5tys.
Połączył się na drugim (bardzo podobnym) interfejsie. Niestety zero błędów.
Witam, mam problem z usterkę w moim samochodzie. Skoda Octavia II 2 2007r. Silnik 1,6 MPI 102KM kod silnika BSE Po włączeniu silnika, czasem nie od razu falują obroty z przedziału 600 do 1400 więc dość mocno oraz po chwilowej jeździe zapala się kontrolka ESP (chyba jakiś tryb awaryjny ale aż tak się nie znam) i dodatkowo często jak się zatrzymam potrafi...
Cześć, moim autem jest Skoda Octavia 1.6mpi z 2006 r, niski przebieg 220tyś od nowości w jednych rękach. Auto mało użytkowane od 3 lat. Od roku pojawił się problem z odpalaniem (długi kręci) i ok miesiąc temu doszedł problem z brakiem mocy na benzynie (LPG OK) przez pierwsze 2-3 minuty jazdy. Po odpaleniu i dodaniu gazu nie wkręca się na obroty lub...
Jednak nieogarnięty problem powrócił: wymieniony czujnik ciśnienia paliwa, zawór ilości paliwa oraz pompa wysokiego ciśnienia nadal nic nie pomagają. Opiłków brak. Nie jestem w stanie jednoznacznie stwierdzić, czy tak jak wyżej pisałem, samochód faktycznie gaśnie. Raz zdarzyło mi się, że potrzebowałem się dotoczyć i zauważyłem, iż obroty spadły, ale...
„Elektryczne szyby” w samochodzie. http://obrazki.elektroda.net/68_12741290... W samochodzie Skoda Octavia I kombi były cztery korbki w drzwiach, więc trzeba było opracować i zamontować elektryczny system sterujący otwieraniem i zamykaniem szyb, oraz wymienić podnośniki szyb. Zamontowane zostały oryginalne podnośniki fabryczne,...
https://obrazki.elektroda.pl/2474349300_... W samochodzie Skoda Octavia 1 uszkodzeniu uległ przełącznik prędkości silnika dmuchawy nawiewów. Wypadła blaszka/styk z plastykowego uchwytu na obrotowym ramieniu, łącząca ślizgacz z stykami. Szczęśliwie, udało się ją znależć na podłodze. Przełącznik znajduje się w panelu sterującym nawiewami,...
Witam. W aucie Skoda Octavia I 1.9 TDI 110 KM mam nierówną prace silnika, głownie gdy już złapie temperaturę pracy, wtedy zaczyna się poszarpywanie i nierówna praca silnika na biegu jałowym, gdy zwiększę obroty do około 1 tys. to chodzi równo. Dzięki z góry za wszelkie sugestie.
Tak jak pisałem wcześniej, obroty dochodzą do 400obr/min., a rozrusznik chodzi i kręci. Kolejnym razem dodam filmik żeby było jasne o co chodzi. Co do instalacji WN - wymieniono świece, wymieniono przewody WN, wymieniono cewkę. Olej wraz z filtrem oleju i filtrem paliwa wymieniony. Nie pozostaje mi nic innego poza pozostawieniem auta na dalszą diagnostykę....
Witam po raz pierwszy na państwa forum... Chciałbym poprosić o pomoc w kwestii wypadania zapłonów Skoda Octavia II 1.6 BSE. U mnie to wygląda dość dziwnie, bo przy małych obrotach i małym obciążeniu silnika, jak ruszam, występuje wypadanie zapłonów na cylindrach 1 i 4, później jak się rozpędzę, zwiększę obroty i obciążenie silnika - dochodzą jeszcze...
myślałem nad czujnikiem temperatury ale auto pali bez problemu, na biegu jałowym obroty są w porządku więc to chyba nie to A masz pewność, że ten sam czujnik jest dla sterownika silnika i dla wskaźnika na "zegarach"? Może są 2 czujniki lub jeden podwójny? Oczywiście wróżę ze szklanej kuli przy tak szczegółowych informacjach o pojeździe.
Potrzebujesz zmienić na 6 biegowa bo tak chcesz czy zmniejszyć obroty przy wyższej prędkości na ostatnim przełożeniu? Jeżeli zmniejszyć obroty to trochę wysiłku na Internecie jest kilka udanych opisów z cenami i nr części posiadaczy akurat z forum skoda octavia ta sama skrzynia i zmiany właśnie ostatniego przełożeni ze skrzynii od silnika 1.9 tdi.
Cześć, Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu błędu usterki START-STOP, co najprawdopodobniej skutkuje zapaleniem kontrolki świec żarowych oraz CHECK engine. System wewnętrzny samochodu nie pokazuje żadnego błędu po wyłączeniu systemu START-STOP. - Pacjentem jest Skoda Octavia 3 active 1,6 TDi z 2016 roku. Opis sytuacji: Podczas jazdy na dłuższej trasie zaczęła...
Dane samochodu: Skoda Octavia II Combi 1Z5 RS Motor: 2.0 FSI 147kw 200km Kod silnika na podstawie VIN: BWA Przebieg: 260tyś Instalacja LPG - BRAK Witam wszystkich, mam problem z moim autem i poszukuję jakiejś wskazówki lub kroków, które mogę podjąć w celu wyeliminowania błędu. Samochód przy odpaleniu na zimnym silniku, trzyma przez 10-15 sekund obroty...
Tak to jest czujnik położenia wału. Wymienić możesz od góry, trzeba tylko odkręcić filtr oleju. Obstawiał bym uszkodzony czujnik gdyby nie to, że sterownik widzi obroty wału w momencie gdy nie chce zapalić
Zrobiłem tak jak pisaliście.,mianowicie pojechałem do elektronika który jest chwalony w moim mieście i wyczyścił i zaadoptował ponownie przepustnice,obroty na razie nie szaleją,ale po podłączeniu pod VAG powiedział że sonda lambda pierwsza przed katalizatorem ledwo śmiga.Umówiłem się z nim na wymianę na wtorek i pojechałem do domu,otwierając bramę od...
kolego chcesz podnieść obroty silnika na biegu jałowym czy podnieść moc silnika ?
cześć, możecie pomóc w odczycie danych z urządzenia diagnostycznego OBD2 i aplikacji do odczytu Car Scanner: - pacjent to Skoda Octavia 3 activ 1,6 TDi (problem pojawił się w raz z niezakończonym cyklem wypalania DPF) Samochód nie przeszedł w tryb awaryjny i kontrolka DPF zniknęła na dłuższej trasie, jednak pozostał zapalony CHECK + kontrolka świec...
Obroty silnika są prawidłowe, wskazówka czasami też się zawiesi jak się wyłączy silnik i po kilku sekundach opada do zera.
Witam, mam skodę octavie II 2011r 1.6tdi 105km cayc przebieg 280 tys km i następujący problem, mianowicie zaczęło się od tego że w tą zimę przy większych mrozach czyli -10 nie mogłem jej odpalić, silnik łapał i gasł, wymieniłem filtr paliwa, nie pomogło, następnie poradzono mi wymianę pompki w zbiorniku paliwa, tutaj nastąpiła poprawa auto odpalało...
Tylko warto porównywać te same silniki a nie turbo do wolnossaka. porównaj jakieś 1,4/1,6 mpi do diesla SDI a potem np. 2,0 TDI 150 do 1,4 TSI 150 taki Golf V GTI ma "tylko" 280 Nm i 200 koni, a pojedzie lepiej niż najnowsza Skoda Octavia RS w dieslu która ma 400 Nm Niutona w dieslu (turbo) jest sporo, ale jest w wąskim zakresie, a w turbo benzynie...
nie mam czym odczytać chciałem się dowiedzieć może ktoś się z czymś podobnym spotkał bo co roku mam podobne problemy jest zima i coś się dzieje jak nie obroty skaczące to coś innego tak jakby był wrażliwy na zimno i wilgoć Więc nie mamy o czym rozmawiać - to konkretne forum, nie bajkopisarzy. W dodatku zwolnił ktoś kolegę z obowiązku schludnej pisowni?...
Witam, Chciałbym poradzić się w sprawie autka. Pacjent: Skoda Octavia I 1.6 + LPG Na pulpicie ostatnio pojawiła się żółta kontrolka Check Engine, sprawdziłem na kompie i błędy były następujące: 4 Faults Found: 17925 - Power Supply Relay for ECU (J271 or J363): Electrical Malfunction P1517 - 35-10 - - - Intermittent 16514 - Shareware Version. To Decode...
Witam mam oto takie dwa błędy pierwszy dotyczy sondy lambda 1651- sonda lambda rząd 1, czujnik 1 wadliwe działanie obwodu P0130_ mam pytanie czy sonda do wymiany oraz czy to sonda przed katalizatorem drugi natomiast to 17700- przerwa w obwodzie termostatu chłodzenia silnika sterowanego czujnikiem ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (F265)...
Jestem przed decyzją zakupu Skody Octavii I 1,6 benzyna 260 tys. km 2004r. Auto strasznie bierze olej - 1000km/1,5 l. Olej widać na silniku zarówno na zewnątrz, jak i zapewne w środku - świecę zalewa i smaży, a więc co 500 km należy jedną i tą samą świecę czyścić... Masło na korku jest, ale może być od małych przebiegów, płynu chłodniczego nie ubywa....
Ale ja jestem zainteresowana rozwiązaniem problemu. Mam podobny problem. Skoda Octavia I silnik 1.6 101KM benz + gaz sekwencyjny rocznik 1999. Gaz założony w 2009roku. Auto posiadam około miesiąca. Prawie wszystkie naprawy przeprowadziłam. Początkowo w aucie falowały obroty (od 700 do 1200 obr/min). Czasami po odpaleniu silnika obroty wskakiwały odrazu...
Witam Jestem posiadaczem skody octavii rocznik 1999 pojemonść 1.9 TDI. Problem mój polega na tym że auto niema mocy maksymalnie 2200 obrotów i słychać jak by świst i z rury wydechowej dymi przy dawaniu gazu. Pozdrawiam
Witajcie. Mam problem ze swoją skodzinką. Silnik 1,6 75KM benzyna. Podczas opadów deszczu wiadomo jak wjadę w kałużę po tym auto zaczyna falować na obrotach i auto gaśnie. Nie wiem co może być tą przyczyną na komputerze nic nie wyskakuje. Wymieniłem czujnik Hala rozrusznik, kable, świece. Ostatnio paliła się kontrolka ABS też wadliwy czujnik został...
Masz po prostu uszkodzony czujnik temperatury częsty przypadek jak podłączysz kompa to porównaj dwie temp do sterownika silnika i zestawu wskaźników nie mogą sie duzo rużnić max do 5'C
Witam, mam taki irytujący problem w mojej octavii, że przy ruszaniu i dodawaniu gazu z niskich obrotów ok 1000 do 1500 występuje brzęczenie i dziwny rezonans. Łącze elastycze tłumika niby ok katalizator nie dzwoni, obudowa filtra też nie, osłona silnika też nie. Nie mam pojęcia gdzie tego szukac. Macie jakieś sugestie? AHA na luzie to nie występuje...
Problem polega na tym że jak rano po nocy (chłodnej) odpalę to obroty silnika są w granicach 1100rpm. Gdy tylko ruszysz z miejsca i obroty wzrosną do np 2000rpm to gdy auto wysprzęglisz albo zrzucisz na luz to obroty zostają na 2000 i tak jest jakiś czas potem za uwarzyłem że jak się przełączy na LPG to wszystko wraca do normy. W aucie było: Czyszczona...
witam serdecznie po kupnie auta pojawiły się problemy 1 pod nogami kierowcy i pasażera czuć zgrzyty 2 silnik delikatnie szarpie i przerywa odczuwalne drgania w środku 3 nawiew przerywa raz szybko i wolno 4 przy szybszej jezdzie drgania za pedale sprzęgła jest chyba przedmuch na kolektorze wydechowym nie wiem czy to może być spowodowane silnikiem ze...
Witam W skodzie octavia 2 2010r 1.9 105km został wymieniony 3x silnik podnoszenia szyby prawej przy ostatniej wymianie cały mechanizm i znów to samo. Co może być problemem przełącznik ponoszenia/opuszczania szyby? Szyba od kierowcy normalnie działa. Tył korbotronik
Dzień dobry, mam taki problem w swojej skodzie, ponieważ, gdy licznik obrotów jest na równo 2000 samochod normalnie przyśpiesza, ale jeżeli obroty bedą już koło 2500 to odłącza się turbina i samochód nie ma takiej mocy, głownie na 4 i 5 biegu. Po tym jak na nowo go zapale wszystko wraca do normy. Co tutaj może być przyczyną?
Marka: Skoda Model: Octavia 1U Chassis (płyta lub główne podzespoły): 1.8T 4x4 Inne (uwagi): 2002r, 06A 906 032 HN 0002
Samochód po remoncie silnika, głowica splanowana , wymienione prowadnice, zawory dotarte , uszczelniacze, popychacze, uszczelnienia, rozrząd kompletny,mam problem z tym jak odpalę i przycisnę gaz tak do 4tyś to auto gaśnie i traci kompresje po dłuższym kręceniu odpali ale telepie silnikiem i kopci na biało tak jak by na któryś tłok nie palił po jakimś...
Nadszedł czas, że Octavie z początków produkcji można kupić spokojnie do 10.000zł. Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat tych samochodów? Okazuje się że w tej cenie można kupić podobny rocznik co Astra II, Corolla E11 i to jeszcze na gaz. A jak jest z utrzymaniem takiego auta? Czy jest dużo droższe od wymienionych 2 autek?
Witam, kolejna zagadka. Skoda Octavia 2 2005 1.9 105 KM na pompowtryskach, silnik BJB nie odpala. Ecu zasilanie na pinach 3,5,6,18, oraz masy na pinach 1,2,4 są. Sterownik widzi obroty dodatkowo sprawdzone czujniki wału i wałka oscyloskopem, są sprawne. Pompka w baku sprawna. Po podmianie sterownika odpaliła od strzała, późnij jeszcze z 3 razy i koniec....
Witam, Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu- Skoda Octavia 1.6 2002 rok benzyna bez gazu. Problem z ustabilizowaniem obrotów i utrzymaniu ich na stałym poziomie np 2500 rpm. Silnik pracuje równo na ciepłym oraz zimnym. Na zimnym nie ma problemu mogę utrzymać obroty na 1000,1500, 2000, 3000 rpm itd. Problem pojawia się gdy silnik juz sie rozgrzeje....
Witam Mam skodę octavie I z 1998 roku z silnikiem 1.8 20V benzyna 125 KM z LPG i od paru miesięcy coś jest nie tak z mocą silnika. Po odpaleniu i ruszeniu samochód traci moc nie jedzie wciskając pedał gazu samochód nie zbiera się i słychać strzały w przepustnicy (nie chce jechać). Samochód w tedy jest na benzynie po złapaniu temperatury i przełączeniu...
Cześć wszystkim, dziś rano podczas jazdy, niecały kilometr od startu zapaliła mi się ikonka kontroli trakcji, a zaraz potem check engine. Samochód stracił trochę na mocy i ogólnie nim telepie jak na fotelu do masarzu. Pacjent: Skoda Octavia II FL Kombi, 1,6 MPI. Przeszukawszy forum i internet przy tych objawach wychodzi, że to może być cewka, kable...
Nie, turbo mogło by przeładowywać i sterownik wchodzić w tryb awaryjny gdyby zawór upustowy nie działał, ale bez wpływu na wolne obroty Weź płaskie szczypce i zaciskaj po kolei wszystkie wężyki dochodzące do kolektora ssącego na wolnych obrotach, zobaczysz czy zatkanie któregoś wpłynie na pracę silnika
Witam, moja Octavia 1.8t agu z LPG rano wsiadam odpalam i gaśnie, odpalam drugi raz troszkę gazu i chodzi ale obroty góra dół mało co nie zgaśnie, przeskoczy na gaz chwilę pofaluje i wszystko ok. Po podłączeniu kompa błąd 16486 przepływomierz niskie napięcie/brak osprzętu nie związane ze sprzętem. 18010 napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie...
I tu się mylisz ponieważ nieszczelność w układzie dolotowym może jak najbardziej powodować falowanie obrotów. . Tylko dlatego, że silnik (przy puszczonej przepustnicy) zacznie zwiększać prędkość obrotową, wtedy zostanie odcięte sterowanie wtyskiwaczami ( bo ECU zachowa sie jak podczas zjazdu ze wzniesienia bądź inną sytuacją kiedy jest hamowanie silnikiem),...
A powiedzcie co załącza przekaźnik 100 i 429 w komorze silnika ?
Witam. Posiadam Skodę Octavię 1.9 tdi oznaczenie silnika to asv 110 km. Problem wygląda następująco. Przy ok. 2500-3000 tys. obrotów silnik dławi się i zaczyna strasznie kopcić po delikatnym odpuszczeniu gazu i ponownym go dodaniu wkręca się na wyższe obroty i jest ok. Wymieniłem już chyba wszystko co jest możliwe i nadal jest to samo. To co zrobiłem:...
Jeśli jedziesz na luzie to obroty spadną i drgania ustaną według Twojego opisu,a może Ci poduszkę silnika naderwało??
Niestety trudno mi się zgodzić ze złą opinią o silnikach TSI. Skoda Octavia II 1.4 TSI e111 ojciec zrobił nią 230 tys. kilometrów w 4 lata, bez żadnych usterek, następnie sprzedał swojemu sąsiadowi, dzisiaj auto ma 9 lat, ponad 300 tys. km przebiegu i jedyną rzeczą jaka się zepsuła w rękach sąsiada była turbina, którą zregenerował i auto dalej jeździ....
Adaptacja czy bloki pomiarowe? Jeśli masz możliwość podmień ecu, nawet bez zgrywania immo aby tylko na sekundę zagadał. Jeśli widzi obroty wału, zasilania są, zezwolenie jest, wiązka nie uszkodzona to chyba zostaje tylko sterownik.
Możliwe że coś jest na rzeczy ze sterownikiem bo jak odłączałem aku na kilka godzin to potem przez parę kilometrów jechał sporo lepiej. Niestety znowu potem zamulał i pokazywał swoje humory... Mi niestety na większym ciśnieniu falują obroty więc musiałem zejść niżej żeby jakoś w miarę normalnie się poruszać.
Witam. Mam ostatnio problem ze swoją skodą, na początku obroty falowały na biegu jałowym i czasem potrafiła zgasnąć, a podczas jazdy szarpie, gdy wcisnę pedał gazu i przytrzymam go w jednej pozycji obroty same potrafią spadać (wygląda to na wypadający zapłon) i dzieje się to głównie na rozgrzanym silniku. Po którymś uruchomieniu rozgrzanego silnika...
Zrobisz logi to ci je opisze :) Wiesz takie przeganianie auta nic nie da. Turbo jest brudne i chwile załapie i zaraz znów się zatnie i odetnie doładowanie. edit : Dobra tutaj masz moje stare przykładowe logi z grupy 011 dynamiczne czyli sprawdzanie doładowania turbiny : http://vaglog.pl/log_107716.html pierwsza kolumna : czas druga : obroty silnika...
obroty skoda octavia skoda obroty octavia skoda octavia obroty
renault scenic komputer komunikaty bojler saeco incanto stm32 pomiar prąd
telewizor lazuryt naprawa migomat
Jak zdjąć mieszacze w pralce Hanseatic? Jak odłączyć pętlę na centrali Shea K?