Podaj literowe oznaczenie silnika i rocznik.Można po nr vin w aso sprawdzić. Po co ci taka wiedza? Masz jeszcze zamontowany ori w aucie?
Immobilizer. W tym roczniku Immo2 - wymagany pin do dopisania nowego sterownika.
Do sprawdzenia napewno czujnik teperatury, trzeba porównać ile pokazuje w klimatroniku i w sterowniku silnika.
Kupić sprawny i właściwy do tego auta sterownik. Czyli de facto silnik podnoszenia szyby z elektroniką.
Na pewno warto przed wymianą, sprawdzić zapisane błędy w sterowniku, np. VCDSem.
Temperatura silnika to jeden z głównych i najważniejszych parametrów, które bierze pod uwagę sterownik silnika, ma kolosalny wpływ na sposób pracy silnika i zużycie paliwa.
W schemacie do tego silnika, ale z Felicii 1.6 stale napiecie z akumulatora do sterownika idzie na pin 21 przez bezpiecznik F1 10A iwec w tym obwodzie nalezaloby sie wpiac z przekaznikiem.Musialbys poszukac jak jest to w Octavii , ktory bezpiecznik jest odpowiedzialny za stale zasilanie sterownika silnika.
Wymieniono sterownik silnika.
Dzięki za podpowiedź, piny polutowane, nadal to samo. Poszukam sterownika, czy może być pod fotelem kierowcy.
Wygląda to na uszkodzony czujnik obrotów silnika na wale korbowym lub wiązkę od sterownika do czujnika.
Sprawdzić wiązkę przy skrzyni biegów
Jak nie przyjmuje to nie da rady, sterownik tego nie obsługuje.
Jak klient przyniesie pod pachą tylko dwa sterowniki, to jak odczytasz z licznika? Mówię o otwieraniu sterownika w przypadku martwego ECU.
czy inne adresy wchodzą normalnie ,adres do sterownika silnika to 01 czyli standard.
Auto jak w temacie problem polega na tym że pali kontrolkę usterki silnika po podłączeniu Vcdsa brak komunikacji ze sterownikiem silnika, pozostałe protokoły diagnozuję bez problemu,pytałem klienta czy ktoś nie odciął linii diagnostycznej silnika,twierdzi że nie?
To pierwsza awaria sterownika. Data 09.12.16 wychodzi 16 grudnia 2009 rok. Zapytam bo tu jestem noga - jak przeprowadzić ową adaptację silnika? Jak sterownik jest oryginalny to zostaw tak jak jest. Jak auto trochę pojeździ spalanie powinno wrócić do poprzedniego stanu.
Kolego wydaje mi siē że schemat jest czytelny i wszystko na nim jest . Po akumulatorze jest bezpiecznik w komorze silnika 52(50A), potem złącze T2a na sterowniku bordnetz i wewnątrz niego zasilenie przekaźnika.
Rozrusznik kręci, ale silnik nie odpala. Trochę mało danych do ustalenia przyczyny! Po to, aby autko odpaliło, potrzebne jest: paliwo i powietrze dostarczone w odpowiednich proporcjach! Na początek trzeba ustalić, w którym z tych układów tkwi problem! Dlatego wypada zacząć od dokonania prawidłowej diagnostyki. Na początek wypada sprawdzić, jakie błędy...
Spalanie jest podawane ze sterownika silnika. Licznik masz od tego silnika, kodowanie poprawne. Jaka wartość masz w liczniku w adaptacjach w kanale 3?
Nie działa sterownik silnika, a ponieważ wczoraj w 3mieście mocno lało - zalało więc sterownik silnika jest na podszybiu.
W sytuacji gdy występuje przebicie na cewce, raz na czas ginie iskra sterownik widzi fluktuacje obrotów wału korbowego i wtedy zarejestruje wypadanie zapłonów. Ale takie zdarzenia muszą występować przy pracującym silniku.
Witam, jaką masę zastosować na płytę sterownika silnika Bosch 03L 906 018 C? Masa styka płytkę z obudową, radiatorem. Kolor masy szary, czy jest to rodzaj pasty termoprzewodzącej, jakiś silikon, czy zaschnięty np. termopad? http://obrazki.elektroda.pl/5438980600_1... Do czego służy plastikowa zaślepka na oringu z góry obudowy? http://obrazki.elektroda.pl/4085465400_1...
Sam czujnik okazał się sprawny, przyczyną była szklanka wody (!sic) w sterowniku silnika. Pozdrawiam
Podłącz urządzenie diagnostyczne sprawdź parametry. Może będą jakieś błędy w sterowniku silnika.
Witam, mam pytanie, gdzie znajduje się sterownik wentylatorów chłodnicy Skoda Octavia 2 1.9 TDI kod silnika BXE. Czy jest możliwość, że jest w wentylatorze dużym, bo tak mi powiedział jeden mechanik. Ale im więcej o tym czytam, tym bardziej w to wątpię.
Witam.Koniecznie do sprawdzenia zasilenie i masy sterownika silnika.
https://obrazki.elektroda.pl/8811158900_... Jak widzisz Skoda nie przewiduje sterownika jako oddzielnej części zamiennej. Jest zintegrowany z silnikiem. Zrób tak jak napisałem wcześniej i będzie ok.
Przyczyn może być dużo, a większość już wymieniłeś. Sprawdź szczelność dolotu, a potem sprawdź dane jakie sterownik otrzymuje z czujników. Trzeba sprawdzić przepływomierz oraz sondy przed i za jak pracują. Temperatura silnika czasy wtrysków, otwarcie przepustnicy,
W załączniku schemat - co prawda od Golfa ale powinien pasować. Przydało by się podać kod literowy silnika - po nr sterownika wychodzi ze to BXE. Do sprawdzenia zasilania, najlepiej sprawdzić przy podłączonym sterowniku silnika bo on sam "podaje" sobie zasilanie przez przekaźnik. Masa - 1, 2, 4 Plus - 2, 3, 5, 6.
powodem usterki był uszkodzony sterownik silnika - zamykam
Witam. Mam taki problem ze skoda octavia 2, 1.9 TDI, 2005 rok. mianowicie czasem zapali, raz na 5 razy. Kontrolki się zapalają, rozrusznik kreci. W Silniku błędów brak, w sterownikach pobocznych błąd komunikacji z sterownikiem silnika. Gdy nie chce zapalić sterownika silnika interfejs nie widzi. Przekaźniki pod maską podmienione bezpieczniki sprawdzone...
Co do tej pory zostało sprawdzone? Diagnostyka była? Obroty rozrusznika jakie są? Do jakiej wartości spada napięcie akumulatora podczas kręcenia? Jakie temperatury widzi sterownik silnika?
Przy uszkodzeniu czujnika położenia wału powinieneś mieć zapisany błąd w sterowniku silnika.
Sprawdz przewody z klapy gaszacej do sterownika
W internecie wielokrotnie czytałem, że odczyty z sondy lambda za katalizatorem nie mają wpływu na dawkę paliwa. Czy to prawda?
Witam, Czy ktoś może się wypowiedzieć w jaki sposób ponownie załączyć IMMO w tym aucie jeśli aktualnie jest wyłączone ? Mam zgrany eeprom ze sterownika samochodu oraz z licznika. Auto stało dłuższy czas i część elektroniki pordzewiała. Zostało powymieniane kilka modułów oraz licznik, który niestety pochodzi z diesla. Grzebano w pamięciach eeprom i wyłączono...
Numer sterownika można szybko odczytać podłączając tester adres 46
W zestawie wskaźników jest immo, jak nie ma z nim komunikacji (brak zasilania lub uszkodzenie) to silnik odpali na sekundę i zgaśnie. W sterowniku silnika powinien być zapisany stosowny błąd
Sygnal df jest dostepny na zewnatrz alternatora,dwupinowa mala kostka na altku. Trzeba sprawdzic ciaglosc przewodu pomiedzy alternatorem a sterownikiem silnika.
ARL nie ma znaków tylko blokady i kółko rozrządu jest pływające. Dodano po 13 Wiazka silnika w ARL I BXE się różni. BXE ma np wspólną skrzynkę do sterowania podcieniem ARL ma osobne zawory. W BXE sterowanie zaworem gaszenia jest poplątane na pinach sterownika z zaworem egr. ARL ma też inne pompowtryski niż bxe czy asz. Sterownik jest z ARL i wiązka...
Który to model Octavii bo w tym roczniku są dwie wersje. Przy jednej jest sterownik na wzdłużnicy pod akumulatorem a w drugiej sterownik jest w dużym wentylatorze (czarny - plus po stacyjce, zielony - sygnał prędkości ze sterownika silnika).
Podepnij auto pod urządzenie diagnostyczne sprawdź parametry silnika , zobacz może w sterowniku silnika są błędy.
Wiązki w obu drzwiach sprawdzone, zasilania i masy są, magistrala CAN także. Brak błędów w obu sterownikach drzwi przednich (z tyłu korbka). Szyby działają jak nimi steruje z kluczyka w zamkach, działają także ja je wysteruję z poziomu VCDSa. Przyciski działają bo widać jak zmienia się ich stan w VCDS. Wyczytałem na zagranicznym forum, że ktoś tak miał...
Dane auta: Skoda Octavia 1 - 1999r (oznaczenie silnika AGR) - 1,9 TDI (90KM) Moduł poduszek: 1J0909603 - VW3 (dwie poduszki)
Pisałeś, że silnik został wymieniony na starszego typu z turbosprężarką z zaworem upustowym - jaki obecnie masz symbol silnika ? Jeśli będzie to silnik o symbolu AGR to wystarczy, że wyczyścisz zmienną geometrię w turbo z silnika ALH i wstawisz ją w miejsce obecnej i poprawisz układ podciśnienia wg tego schematu oraz wstawisz z silnika ALH kompletne...
Witam Problem może leżeć w sterowniku silnika lub przepustnicy
chodzi o sterownik/ moduł pod maską od strony kierowcy, obok filtra powietrza.
Brak zasilania sterownika.
Czyli zrobiono tylko zwykłą jazdę testową, nie zaobserwowano nic. Stąd też wniosek, że należałoby rozszerzyć diagnostykę o jazdę testową z odłączoną kontrolą trakcji. Da nam to obraz, czy z tej strony nie ma "niewłaściwych rozkazów" do sterownika silnika.
A do autora tematu-zdiagnozować ,podłączyć pod komputer i odczytać pamięć sterownika silnika.
nie dochodzi do nich prąd bo temperatura jest wyższa niż 5*C a powyżej tej temperatury sterownik silnika nie podaje zasilania na świece żarowe, nie szukaj na siłę problemu, którego nie ma.
Główny przekażnik sterownika który ma nadrukowany numer 109
okazuje się że szukam nie tej usterki ktoś mi podał że przekaźnik pompy jest pod maską okazuje się tym jedynym przekaźnikiem jest główny podający sterowanie i po połączeniu styku głównego włącznikiem wszystko działa bez błędów dlatego komp.nic nie pokazywał bo urywała się łączność i teraz należy znaleźć łączność między sterownikiem a cewką tego przekaźnika...
Po wymianie sterownika silnika wszystko wróciło do normy. Zamykam temat.
Do takiego prostego wentylatora to żaden schemat nie potrzebny. Masz 4 przewody 2 grube to stałe zasilanie, 1 cienki pljus po kluczyku, drugi cienki sygnał PWM ze sterownika silnika. Jak pojawi się + po kluczyku a nie będzie PWM zakresie 20-80% wypełnienia to wentylator ruszy w trybie awaryjnym na maksymalnych obrotach. Także albo ECU go z jakiegoś...
P1649 18057 Magistrala danych napędu, brakujące dane z komputera sterującego systemem ABS. blad komunikacji sterownika silnika ze sterownikem ABS
był zespolony ze sterownikiem wychodzą z niego 3 dość grube bolce które są wpięte do sterownika domyślałem się że to BLDC ale nie miałem pewności. Będę dziś u znajomego to go przyniosę i wstawię zdjęcie silnika z numerami.
Prawdopodobnie problem sterownika który znajduję się w silniku wycieraczek.
problem z trudnym odpalaniem ciepłego silnika występuje w przypadku oporów stawianych przez rozrusznik lub utraty pojemności i mocy rozruchowej akumulatora, kąt wtrysku nie ma tu nic do rzeczy, w takim przypadku pomaga regeneracja lub czyszczenie rozrusznika, wymiana akumulatora lub podniesienie dawki startowej za pomocą programu diagnostycznego VAG-COM...
Witam, kolejna zagadka. Skoda Octavia 2 2005 1.9 105 KM na pompowtryskach, silnik BJB nie odpala. Ecu zasilanie na pinach 3,5,6,18, oraz masy na pinach 1,2,4 są. Sterownik widzi obroty dodatkowo sprawdzone czujniki wału i wałka oscyloskopem, są sprawne. Pompka w baku sprawna. Po podmianie sterownika odpaliła od strzała, późnij jeszcze z 3 razy i koniec....
Podłączenie cewki przekaźnika pod DFM czy L ? wydawało by się że DFM (sterownik) ? Dodano po 59 L (kontrolka), a czy nie uszkodzi się sterownik silnika jak podłączę pod DFM ?
Skoda Octavia zgasła i nie daje się uruchomić. Sterownik silnika Bosch EDC16U34. W sterowniku silnika tylko błąd 1 świecy. Podczas próby odpalenia brak możliwości odczytu parametrów bo wyrzuca że sterownika, włącza się wentylator i migają świece. Sprawdzone pompka w zbiorniku, bezpieczniki, zasilanie i masy sterownika. Plus na 3,5,6 masa 1,2,4 plus...
A wcześniej wkręcał się do końca? Sporo aut ma ogranicznik obrotów na postoju. Jeśli poza tym wszystko działa normalnie i nie ma błędów w sterowniku to nie widzę powodów do ingerencji mechanika.
Kontrolka od silnika zapala się ? Podłącz Vaga i sprawdź czy sterownik coś zarejestrował jak i również parametry pracy silnika.
1. Sterownik silnika znajduje się na podszybiu. 2. Przewody WN też się wymienia - prawidłowo wraz ze świecami. 3. Problem z odpaleniem na ciepłym silniku może być spowodowany cewką bądź czujnikiem położenia wału. 4. Cewkę bym podmienił, nawet zakupił używkę na szrocie i sprawdził jej zachowanie. 5. Może być problem w przewodach łączących cewkę z ECU,...
Jakie błędy odczytane? Jakie parametry pokazuje sterownik LPG? Jaki silnik, jaka instalacja (sterownik, reduktor, wtryskiwacze)? Ile przejechane na instalacji?
Nie gaś na benzynie,ale pojeździj na niej trochę zanim zgasisz. Jak jedziesz na źle skalibrowanej instalce LPG to komputer robi sobie odpowiednie adaptacje i silnik działa dobrze.Sęk w tym że odpalasz na benzynie a nie gazie ,a te kalibracje i korekty nie są dla beny ale gazu. Sterownik silnika nie ma pojecia na czym jedzie,jak go zatem przestroisz...
czy moze za jakies kilka kilometrow komputer zastopuje mi slinik.Moje auto to Skoda Octavia 2006 Tour 1.9 tdi na pompowtryskiwaczach. I na koniec jakie sa ogolnie opinie o tym silniku-czy ten jest ok czy moze te starsze byly lepsze?Bardzo prosze o pomoc to nie komputer zastopuje Ci silnik tylko przekaźnik sterujący klapą gaszącą jeśli zacznie ją zamykać...
Pisał o rozgrzanym silniku, więc kontrolka się nie zapali, ewentualnie tak jak pozostałe kontrolki - na sekundę , chyba że czujnik uszkodzony. Nie ma znaczenia czy silnik jest gorący, ciepły czy zimny, kontrolka musi się zapalić na moment co świadczy o samodiagnozie sterownika silnika, kolega nie pisał, że ma utrudniony rozruch na ciepłym silniku tylko...
Jak przypuszczam typ silnika AEE , a sterownik MM 1AV . KWZ jest tu podstawą .
to nie musi być zamek --kiedyś w octavi gościowi nie działał przedni i przyczyna była w zalanym wodą sterowniku przy silniku szyb elek.
ale po wymianie rozłożył ręce Zmień najpierw tego "magika". Określił chociaż czego brakuje, że przekaźnik nie zasila? A może wiązka miedzy sterownikiem a przekaźnikiem?
Do sprawdzenia skrętka CAN pomiędzy sterownikiem silnika a gatewayem https://obrazki.elektroda.pl/2271631800_...
01299 - Miałeś podmieniany licznik? To komunikacja z poduszka powietrzną licznika. Gdzieś czytałem ze tak się dzieje jak licznik wymieniony na niewłaściwy. Dodano po 2 Kasuj błędy na pierwszej pozycji kluczyka -zależy od sterownika. (niektóre bez pracy silnika).
Podaj nr sterownika silnika bo problem może być w dawce rozruchowej.
to co mozesz sprawdzic we wlasnym zakresie to bezpieczniki(jesli masz klimatronik to po spaleniu jednego z nich takie wlasnie sa objawy) ,natomiast podejrzewam,ze przyczyna tego jest uszkodzenie jednego z czujnikow temp.albo na termostacie albo na wyj chlodnicy(sterownik porownuje roznice temp z tych czuj i zalacza wentylator) badz tez samego termostatu...
można szukać w wielu kierunkach: 1. sterownik klimy 2. uszczelka pod głowicą Jaki to silnik, czy ma klimatronic, przebieg, inne objawy?
Skoda Octavia SLX 1.9 TDI 2000r Proszę dopisz ilu konny silnik posiadasz, i/oraz jak wiesz, czy ma pompę wtryskową czy pompowtryski? Ogólnie: 1. Czujnik położenia wału 2. Czujnik położenia wałka 3. Uszkodzona pompa wtryskowa 4. Uszkodzenie pompy wtryskowej i/lub jej elementu 5. Uszkodzenie pompowtryskiwaczy 6. Uszkodzenie tandem pompy 7. Zaworek na...
zainteresuj się przekaźnikiem 109 albo przynajmniej poczytaj na jego temat - brak błędów w sterowniku silnika i takie objawy to właśnie jego sprawka.
podaje aktualne parametry wymagane przez sterownik w danym momencie obrotowym silnika... ma delikatne
To chyba nie dobrze jak nie mam podglądu na mieszankę paliwa z powietrzem. Masz, ale z poziomu diagnostyki sterownika silnika. Do działania instalacji LPG IV generacji sygnał sondy lambda nie jest niezbędny (jest pomocny przy jej kalibracji ale też da się bez niego, kalibruje się na mapy wtrysku lub na korekty czasu wtrysku benzyny).
Ktos mial problem w wersji 3.0 z polaczeniem do sterownika silnika wszystko inne sie laczy. Tylko z ecu nie dziala. Testowalem z opel meriva 1.7 cdti 2006 I Peugeot partner 1.6hdi 2007 brak polaczenia. Z skoda octavia 2 I mercedes sprinter dziala. Szukam rozwiazania diody mam wymienione. Wie ktos cos ?z gory dzieki
Tak jak powiedział kolega powyżej - odłącz silnik od reszty mechanizmu napędu. Jak chcesz regulować jego prędkość obrotową to zasilaj go z zasilacza regulowanego, ewentualnie możesz zrobić sterownik PWM na timerze 555.
A w drugim sterowniku pojawiły się jakieś błędy po za immo?
Czy sterownik silnika jest ściśle przypisany do danego modelu? Czy sterownik silnika o nr. 06A906033KB w octavi II ambiente 2008r 1.6 mpi 75 Kw, można zastąpić?
W czujniku temperatury silnika jest problem cały czas. Przy odpięciu sterownik przyjmuje właśnie temperaturę zastępczą w okolicach 20 stopni. Wypadało by się dokształcić, jak już ma się fejsik.
Zapłon ustawia się niestety na lampę plus potrzebny komputer aby zablokować kąt zapłonu. Wtedy wyjmujesz zaślepka że skrzyni biegów i kręcisz aparatem tak by znaki na kole zamachowym były centralnie w okienku . Zresztą na Youtube jest mnóstwo filmów jak to zrobić w AEE czy pochodnych silnikach na sterowniku Magneti z kopulką.
Raczej te napięcia są ok,dlatego że to jest can comfort i w audi ,vw pewnie skoda też can low jest ok,0.5 a high ok 4.5 .can tracking czyli abs,esp, silnik itd ma mieć po 2.5 volta na obu . Miernikiem sprawdzamy czy can żyje ,nie jest to jakaś precyzyjna diagnoza ale jak wypniesz wtyczke ze sterownika i masz te napięcia znaczy że ok. Dodano po 32 ze...
Witam, Skoda Octavia 2 silnik 1.6 8V z Lpg sterownik Simos. Silnik na gazie pracuje idealnie równo. Na benzynie nie wchodzi na obroty, dusi się i strzela w kolektor ssacy, pracuje jakby nie na wszystkie cylindry. Sprawdziłem: kompresję na cylindrach jest ok 1.4 Mpa na wszystkich cyl. Wtryski rozpylają paliwo równo- zostały wyjęte do sprawdzenia. Świecę...
Witam Miałem kiedys taki problem trzy silniki /sterowniki z jednego auta jeden obcy klient ciągle przywoził ja wkładałem i nic sieje po can. Po długich walkach doczytałem w elsie że na tych elementach jest kropka kolorowa cyknięta farbą i wszystkie musza byc takie same bo inaczej protokoły komunikacyjne sie gryzą. Pzdr. Dodano po 57 Witam Miałem kiedys...
Zaczął by od czujnika temperatury silnik, miałem podobny przypadek w fabi która czasami rzucała palenie, parametry w sterowniki silnika były ok, błędów brak, a wymiana czujnika rozwiązała problem.
Ten typ tak ma ale nie w Niemczech. Tam podwyższali obroty. Trzeba znać kod do sterownika, o który może postarać się serwis i potem już wykonać zmianę w sterowniku silnika. Ja tego nie robiłem bo nie dali mi tego kodu. Przyzwyczaiłem się.
W sterowniku silnika jest ogranicznik prądowy na zasilaniu linii 5V na czujniki. Przy zwarciu niepełnym jakie występuje często w wiązce ecu ograniczy wartość prądu stąd spadek napięcia linii zasilania 5V. Problem ze znalezieniem usterki może być spory. Elektrycy też nie lubią takich klientów bo mogą przy aucie siedzieć 8h i nawet usterki nie zobaczą...
W takim razie może sonda lambda albo sterownik. Sonda lambda znajduje się w układzie wydechowym i mierzy zawartość tlenu w spalinach. Sygnał z sondy lambda trafia do sterownika silnika, który na tej podstawie reguluje skład mieszanki. Sprawdź dymomierzem stosunek powietrza do paliwa i zobaczysz ile wynosi.
Kontrolka zaświeca się bo sterownik wykrył usterkę. Do puki nie usuniesz usterki nie zgaśnie.
Immo go trzyma bo brak jest komunikacji pomiędzy sterownikami. Ty łączysz się że sterownikiem silnika po linii K, one gadają że sobą po CAN. Nie wiem jaki masz interfejs ale jeżeli VCDSa z CANem to powinna być chociaż diagnoza z bramką CAN. Wygląda na to że któryś ze sterowników zakłóca komunikację. Do sprawdzenia czy bramką CAN ma zasilanie. Jeżeli...
Witam !! Samochód po krótkiej jeździe traci moc, wyskakuje za każdym razem 5 błędów: 17849, 19561, 18027, 17957, 17660 każdy z opisem zwarcie do masy, otwarty obwód. Wszystkie te podzespoły są zasilane z przekaźnika 458 w kabinie, przekaźnik sterowany poprawnie, napięcie podawane na te elementy poprawnie. Zaraz po wystąpieniu błędów nie da się ich skasować,...
jedyny bład jaki jest w sterowniku silnika to bład poczatku wtrysku ale numeru nie znam.postaram sie dopisac jak kolega podjedzie
Może uszkodzone gniazdo ODB albo ktoś kombinował i odpiął kable? Rozumiem, że najprostszy kabel KKL testowałeś? Niestety nie znam prostszej adaptacji niż wejście w sterownik silnika i wybranie kanału 098 w BasicSettings VagCom-ie
Witam mam problem z klimatyzacją manualną Skoda Octavia 2000r silnik AQY 115km. Jest nowy sterownik wentylatorów ten pod akumulatorem, zasilania dochodzą sterowanie z włącznika AC jest, a z wyjścia sterownika wentylatorów nie ma zasilania na kompresor ani na wentylatory... po osiągnięciu 90stopni wentylatory pracują, fakt że je zapewne włącza czujnik...
sterownik silnik skoda octavia sterownik skoda octavia skoda octavia sterownik
renault megane bezpiecznik wycieraczka objaw przepustnica programator amica kuchenka
klimatyzator przenosny mikrokomputer cobra1
Zmiana czułości wejść Satel, DSC, Paradox z 320 ms na 20 ms – skutki, fałszywe alarmy, EN 50131 Kondensator filtrujący w prostowniku dwupołówkowym – filtr dolnoprzepustowy w zasilaczu sieciowym