Te silniki generalnie długo osiągają temperaturę i np bez obciążenia temperatura lubi nawet spadać. Tez tak miałem i pomogla wymiana termostatu ale nadal długo osiąga temperaturę. U mnie problem z porannym odpalaniem wynikał z uszczelnienia pompowtryskow. Po wymianie oringow jak reka odjal. A co jakis czas rano nie odpalal i trzeba bylo bardzo dlugo...
Witam trzeba sprwdzić poziom płynu chłodniczego jeżeli jest w normie to czujnik temperatury do wymiany
Jak masz możliwość podmień czujnik, jeśli dalej będą problemy to trzeba w kierunku wiązki iść.
A jakie są temperatury zewnętrzne?
Temperatura silnika to jeden z głównych i najważniejszych parametrów, które bierze pod uwagę sterownik silnika, ma kolosalny wpływ na sposób pracy silnika i zużycie paliwa.
Problemem jest sam czujnik lub jego połączenie... Umiejscowiony za kratkami halogenów lub chłodnicą...
Prawdopodobnie czujnik temperatury zewnętrznej podłączony jest bezpośrednio do zegarów. Choć może być również tak, że jest podłączony do panelu sterowania klimatyzacji. Zanim zaczniesz "grzebać" głębiej, rozbierając przy tym pół samochodu, spróbuj zrobić to o czym pisałem wcześniej. W WV JETTA 2008 wyjęcie zegarów na około 5 minut rozwiązało problem.
Czujnik temperatury silnika, czujnik położenia wału
Podmiana termostatu nie ma sensu. W tym silniku temperatura pracy dochodzi do 115stopni. Koledzy ze wschodu temat opanowali: https://www.drive2.ru/l/4509916332409493... Wystarczy zamienić dwa piny w kostce od pokrętła temperatury by po ustawieniu w pozycji "zimno" termostat otwierał się przy 95 stopniach
Jak zachowuje się kontrolka temperatury silnika, kiedy wymieniałeś termostat.
Zasilanie jest z bezpiecznika nr 4, w skrzynce, z boku deski.
sprawdzałeś na kompie jaką temperaturę pokazują czujniki temperatury?
Powinien być czujnik w zderzaku i czujnik na podszybiu. Żaden z tych czujników nie ma wpływu na świece. Świecami steruje czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
A przed wymiana pompy tez byly trudnosci z uruchomieniem? Co do swiec ,na zimnym silniku wyjmij wtyczke z czujnika temperatury i spruboj zapalic
Proponuje sprawdzić bezpiecznik A/C na akumulatorze.Klimatyzacja nie uruchomi się w temperaturze niższej niz 5 stopni.
potrzebuje znalesc czujnik temperatury wody w skoda octavia 1,9 TDI kolo czego lezy? wszelkie informacje beda pomocne
Witaj. Mam ten sam problem ze swoją skodą octavia 2014r 2.0tdi 150km. Czasami nic sie nie dzieje, normalnie jest temperatura ok 90st. A czasami przy spokojnej jeździe potrafi wskoczyć na 130st. Co może być tego powodem? Nie pokazuje żadnego błędu Pomocnicze pompy wody działają normlanie. Termostat? Czujnik? Główna pompa wody?
W grzałce sondy jest.
Przyczyn może być dużo, a większość już wymieniłeś. Sprawdź szczelność dolotu, a potem sprawdź dane jakie sterownik otrzymuje z czujników. Trzeba sprawdzić przepływomierz oraz sondy przed i za jak pracują. Temperatura silnika czasy wtrysków, otwarcie przepustnicy,
Z tym, że to na zdjęciu to nie czujnik temperatury a czujnik cząstek.
Witam, czy pojawił się również błąd czujnika temperatury płynu chłodniczego? Być może on jest przyczyną. Pozdrawiam
Możesz trochę zmniejszyć (jeśli jest takie w całym zakresie obrotów). Znajdź miejsce na klucz imbus i kręć. Obserwuj w programie w programie w którą stronę się zmienia. Jeśli maleje to dobrze. Jeśli rośnie - kręcisz w drugą stronę. Operację tę oczywiście wykonujesz na odpalonym silniku pracującym na LPG. Temperaturę przełączania na LPG zmniejsz. 30...
W czujniku temperatury silnika jest problem cały czas. Przy odpięciu sterownik przyjmuje właśnie temperaturę zastępczą w okolicach 20 stopni. Wypadało by się dokształcić, jak już ma się fejsik.
Tak,uszkodzony czujnik albo okablowanie
Musi być uszkodzony czujnik skoro temperatura nie idzie do 90 tylko nie wiem w którym miejscu jest ten czujnik,dlatego proszę o pomoc
12 km dziennie, czyli podejrzewam, że 6 do pracy i 6 po pracy. Na 90% silnik nie dogrzany, zwłaszcza przy obecnych temperaturach na zewnątrz.
Podpiąć pod komputer i sprawdzić temperaturę na czujniku i zrobić test zegarów może źle pokazują.
Witam Odłączyłem go a mimo to wentylatory pracują. Pewnie dla tego, że nie jest to bezpiecznik od wentylatorów. Możesz rozpiąć wtyczkę w okolicy wentylatorów, jeśli już musisz je odłączy. Oczywiście w mieście (w korku) może być problem ze zbyt dużą temperaturą.
Temat ogarnięty połowicznie żaden z czujników, były podmieniane.Zrobiony rezystor do obniżania temperatury silnika.
Czy włącza się wentylator chłodnicy i przy jakiej temperaturze cieczy chłodzącej? Czy otwiera się termostat?
Rzeczywiście mogłem dokładniejsze dane o pojeździe podać. Chodzi mi o benzynę, po wymianie termostatu wieje zimne powietrze. Wymienię chyba czujnik, mały koszt a zawsze nowy element w aucie. Chodziło mi o ciepłe. Czy jest cały czas czy z przerwami (wtedy kiedy wskaźnik pokazuje niską temp.). Można podpiąć woltomierz i sprawdzać. Jeśli jest gorący nadmuch...
AGR nawet z miauczącym rozrusznikiem z reguły odpala przy dodatnich temperaturach.
Pytanie skąd wziąć "spowrót"?
Ok, dzięki za info.
Pewnie siada uszczelka pod głowicą. a co do pompy wody to kiedy zmieniałeś rozrząd z tą właśnie pompą? mozna jeszcze sprawdzić chłodnice czy nie zamulona?
A sciągnałeś wtyczkę z czujnika temperatury .?
Czujnik temperatury do sprawdzenia.
No właśnie warto go ruszać? skoro nabiera temperaturę poprawnie i trzyma? A jak to sprawdzić np? Czy problemem jest czujnik? auto pali jak nówka czy zimny czy ciepły i żadnych problemów takich typowych z temperaturą.
kruciec tylny głowicy /nad skrzynią biegów/ z wyjściem na nagrzewnię. Jak się nie mylę 4 piny
Skoda octavia 1 1u2 1.9 tdi
Albo zamulona nagrzewnica, albo nie działa klapka sterowania temperaturą nawiewu.
Dobrze by bylo odczytac parametry. Co pokazuje czujnik roznicy cisnien, temperatury przed i za dpf, ile ma sadzy w sobie itp. Jezeli jest wszystko ok, wypalic go testerem.
Czujniki ciśnienia sprawne?
Sprawdził bym na komputerze diagnostycznym jaką temp silnika na zimnym, widzi komputer samochodu. Jeśli czujnik nie pokazuje poprawnie, dawka rozruchowa może być za mała. Jak odepniesz na zapalonym silniku na zimnym, czujnik temperatury to obroty silnika się zmieniają?
może tam jest licznik motometr,a one jak się zaczynają psuć to reagują na temperaturę
17056 - Obwód pradowy swiecy zarowej cylindra 2 Czyli spalona świeca żarowy czy uwalony sterownik. Tego jeszcze nie ruszyłem i chciałbym wiedzieć od czego zacząć. Sprawdź świece,sterwonik,okablowanie.
Wygląda to na uszkodzony czujnik parownika (sterownik tak steruje wydajnością sprezarki by utrzymywać jego temperaturę na poziomie 5 C) lub zawór sprężarki. Zaczyna chłodzić schodzi do odpowiedniej temperatury i z jakiegoś powodu ma problem z ponownym załączaniem.
zacznij od sprawdzenia statyczne kata wtrysku i czujnika temperatury ...
Trzeba przeprogramować sterownik LPG tak aby później przełączał na gaz i przy wyższych obrotach.
Witam Panowie mozecie mi powiedzieć czy czujnik temperatury zewnętrznej ten kolo lewego koła za zderzakiem co pokazuje temp zewnętrzną w liczniku odpowiada równiez za nie włączanie klimatyzacji manualnej ponizej +5 stopni bo w zimę klimy nie włączę a w lato chodzi cały czas?? ajęsli nie ten to jaki czujnik i gdzie jest?? Pozdrawiam
Grzanie świec żarowych sterowane jest z czujnika temperatury. Sprawdź go...
Paliwowy jest tylko jeden
mam taki sam problem w skodzie octavii AKL temperatura w VAG pokazuje różne idiotyzmy bo raz -40 a raz no 200 przy czym to 200 w miarę chłodzenia silnika spada ładnie. wiązka prześwietlona -przejście jest, zwarcia nie ma - tak wygląda na awarię może w ECU Stefan możesz się podzielić twoim doświadczeniem? mozę już naprawiłeś auto - sporo czasu minęło..
dodatkowo czujnik temperatury płynu chłodzącego Zobacz co pokazuje pod komputerem zanim podmienisz. -na wskazówkę nie patrz bo to zupełnie inne czujniki.
Na akumulatorze są trzy zielone bezpieczniki o których wspominał Ireneo, juz je sprawdziłeś ale teraz sprawdź czy za nimi na trzech czerwonych kablach jest prąd. Sprawa druga, pisałeś, że silnik łapie temperaturę, chyba lepiej zająć się tym problemem niż naprawiać klimę.
Kontrolka w TDI tak jak wyżej pisze Kolega ma tylko "mignąć" przy zapłonie gdy temperatura chłodziwa jest większa od kilku stopni celsjusza, owo mignięcie oznacza "ruszenie" ECU, więc grzać Ci już nie powinno. Odpalanie to całkiem inna bajka.
a może być tak że już uległ awari nowy termostat i z tego jest awaria bo już dwa razy było to wymieniane i teraz jest nowe albo już uległo to awarii i tak samo zauważyłem że temperatura nie dochodzi idealnie do 90 stopnie tylko tak minimalnie jest przed tą temperaturą
Witam. W aucie Skoda Octavia I 1.9 TDI 110 KM mam nierówną prace silnika, głownie gdy już złapie temperaturę pracy, wtedy zaczyna się poszarpywanie i nierówna praca silnika na biegu jałowym, gdy zwiększę obroty do około 1 tys. to chodzi równo. Dzięki z góry za wszelkie sugestie.
odepnij kostkę od czujnika temperatury czujnik masz w obudowie plastikowej która jest przymocowana do głowicy ,po odpięciu sprawdź temperaturę
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej lub jego przewody. Ale raczej czujnik przy niskich temperaturach pokazuje -40 C.
Jak sugeruje kolega Leonov- diagnostyka do przeprowadzenia. W jakiej kondycji masz akumulator oraz rozrusznik. Może masz nieszczelność w układzie paliwowym lub uszkodzony czujnik temperatury silnika.
To jest przełącznik termiczny a nie czujnik. Czujnik jest termistorem a z przełącznika żaden sygnał do sterownika nie idzie. Jak już to jest to czujnik do Octavii 1. https://obrazki.elektroda.pl/7934877900_... Słabe zdjecie ale powinno Ci wystarczyć.
Miałem taki przypadek i winny był sterownik. Nie sterował właśnie turbiną , a za to cały czas egr. Błędy miałem sporadyczne z turbiny ,egru, pedału gazu i temperatury powietrza których nie można było skasować. I nie regulował wyprzedzeniem zapłonu.
Skoda Octavia po chwili pracy na wolnych obrotach załącza się wentylator na pierwszym biegu. Temperatura płyny nie przekracza nawet 30 stopni. W sterowniku błąd: 17699 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Large właściciel twierdzi że wszystkie czujniki już podmieniane. Ktoś ma jakieś sugestie
Jak występuje to pikanie to na panelu od gazu migają jakieś led-y? Tak miga jedna A co to za instalacja? Czy auto normalnie się przełącza na gaz jak złapie temperaturę? Jeden migający led to prawdopodobnie oczekiwanie na właściwą temperaturę przełączenia. Jesteś w stanie namierzyć skąd dobiega to pikanie?
Co sprawdziłeś?
Jedz na komputer i zobacz co Ci wyjdzie może czujnik temperatury wody.
kolego polecam allegro max 80zł i masz sondę są też tańsze wymiana banalna a co do przyczyny to u mnie by najmniej zajeździłem przez brak katalizatora to prawidłowego działania sondy jest potrzebna określona temperatura
nie dochodzi do nich prąd bo temperatura jest wyższa niż 5*C a powyżej tej temperatury sterownik silnika nie podaje zasilania na świece żarowe, nie szukaj na siłę problemu, którego nie ma.
Po nocnym postoju podłącz Vag'a i sprawdź temperaturę jaką widzi ECU, powinna być zbliżona do temperatury otoczenia.
Dzięki za radę... Czekam na wizytę u kolejnego... Co do mydlin, kupiłem "psikacz" i nic, a śmierdzi nadal. Stąd moje pytanie o reduktor, elektrozawór i temperatury
Ponieważ jest inny wlot powietrza z przodu, ja bynajmniej nie spotkałem się z autem, w którym jest stała temperatura bez rozróżnienia na zima czy lato. (Czy to opel astra czy audi a3, skoda octavia, citroen berlingo). Jedyne co to możesz kupić osłonę zimową na przód zderzaka ponieważ są takie uznane przez producentów. Wszystko jest sprawne w Twoim autku...
bylem u mechanika to na kompie nie wychodziły żadne błędy chodzi o błędy zapisane w kompie gazowym. Niestety nie jestem obecnie podać tych wszystkich danych Ale moc silnika/ilość cylindrów i kolor wtryskiwaczy gazowych (Keihin - kolor kropki na wtryskiwaczu? Czy objawy jakie opisałem mogą się wiązać np. z zapowietrzeniem układu chłodzenia - reduktora?...
Gdzie on się znajduje? na chłodnicy z przodu go nie znalazłem :/ Chodzi mi o czujnik temperatury zewnętrznej.
Skoda Octavia 1,9 TDI Po zapaleniu auta, świece podgrzewania temperatury powietrza w silniku dalej grzeją pulsacyjnie i nie wyłączają się. Silnik jest ciepły, a świece żarowe dalej grzeją pulsacyjnie. Jaka może być przyczyna?
Może być uszkodzony 1z2 wentylatorów i żaden nie będzie działać.
Serwo dwu membranowe zwiększyłoby ciśnienie w układzie co automatycznie dałoby większą siłę hamowania. Zwiększą się obciążenia i temperatura. Czy to wpłynie na złą pracę układu ABS ??
Ten silnik odpala bez problemu, nawet gdy wszystkie świece są niesprawne. Mam na myśli temperatury powyżej 0 stopni.
Jak dla mnie też zgniluch. Poza tym auto bez klimy jest warte dla mnie okrągłe 0zl, bo nie wyobrażam sobie przy dzisiejszych temperaturach jazdy bez klimy. Zresztą vagi gniją od spodu głównie. Oczywiście nie w 100% przypadków wiadomo, ale spod jest najważniejszy.
Aby weliminować temperature otoczenia wypnij wtyczkę od czujnika temperatury. Jeśli to nie pomoże sprawdz bezpiecznik i przekaźnik
lukasz12345678910 , dzięki za odpowiedź. Tak to lewa górna "puszka" patrząc gdy kolektor jest w pozycji normalnej. Pierwsza warstwa to był klej typu Kropelka, Superglue, a druga to klej dwuskładnikowy Distal, na całość położę jeszcze czarny silikon wysokotemperaturowy. Mam nadzieję, że te kleje wytrzymają temperatury.
Sprawdź w liczniku w blokach pomiarowych jaką temperaturę pokazuje czujnik temperatury silnika. Obstawiam uszkodzony czujnik.
Czujnik temperatury lub Sterownik wentylatorów na lewej podłuznicy zwarty . Termostat niee .
Sprawdź czujnik temperatury , zainstalowany jest na przewodach płynu chłodniczego z nagrzewnicy .
Witam. Niestety w mojej skodzie niedziała klapka sterowania temperaturą nawiewu i nie wiem jak do niej się dostać. Prosiłbym o podesłanie jakiegos schematu. Z góry dziękuję.
Może czujnik temperatury. Pewnie masz 4-pinowy czyli 2w1.
Jest jakieś wspólne zasilanie przepustnicy , EGR-a, przepływomierza i czujnika temperatury na wyjściu chłodnicy ?
Pewnie masz połamane przewody przy czujniki temperatury i stąd te objawy.
Witam Na początek napisze że nie jest to problem, tylko dostałem na praktykach w serwisie pytanie na które musze odpowiedzieć... Otóż, chodzi o to co jest powodem tego że kabel sygnałowy od czujnika temparatury gazu (żółty chyba) jest czarny w środku (w izolacji)? masa jest ok, czujnik przewodzi przez to za małe napięcie i gaz za późno lub wogóle się...
Skoro wąż wejściowy do chłodnicy jest gorący, wyjściowy jest zimny, to znaczy, że chłodnica spełnia swoje zadanie. Jeśli samochód trzyma zadaną temperaturę, to szukasz dziury w całym. Przy obecnych temperaturach masz bardzo małe szanse na gorące oba węże chłodnicy. Chyba, że będziesz bardzo długo stał w miejscu z odpalonym silniku. Ale wtedy start wentylatora...
czy nie cofa się paliwo Własnie to będzie najbardziej prawdopodobne, mam zaworek zwrotny filtra, kiedyś kupiłem i tak leży jeszcze go nie zakładałem. Tylko dziwne, że przy plusowych temperaturach paliwo by sie nie cofało?
A czujnik temperatury sprawdzony?
Stare 1,9 tdi ciezko bylo nagrzac, tymbardziej jak padl termostat w pozycji otwarty. Najpierw nagrzej auto podczas jazdy, potem badaj weze nagrzewnicy i chlodnicy, sprawdz czy dziala silniczek nastawczy temperatury nawiewu wewnatrz.
Co do tej pory zostało sprawdzone? Diagnostyka była? Obroty rozrusznika jakie są? Do jakiej wartości spada napięcie akumulatora podczas kręcenia? Jakie temperatury widzi sterownik silnika?
Witam, mam problem. Pacjent Skoda Octavia 2. gen. polift, silnik stary (BXE) umarł i założony jest ARL. Auto odpala przy pomocy plaka i później ładnie chodzi. Nabierze trochę temperatury, zejdzie do 900 obrotów i momentalnie gaśnie. Podłączyłem do komputera i pokazuje błąd czujnika rozrządu, a wszystkie czujniki są nowe założone. Za pomoc z góry dzięki.
Trzeba zacząć od sprawdzenia czujników temperatury (cieczy i zewn) najłatwiej testerem diagnostycznym
czujni sprawny Jaką temperaturę widzi jak jest zimny?
Temperatura robi robotę, ale niestety nie w tym przypadku. Taki kawał aluminium zbyt dobrze przewodzi i oddaje ciepło. Odrdzewiacze też raczej nic nie dadzą. Można co najwyżej zabezpieczyć śrubę smarując jakimś bezkwasowym smarem i w żadnym wypadku nie miedzianym.
Witam. Kupiłem samochód, który nie grzeje wewnątrz (nie podnosi się nawet zegar temperatury). Myślałem,że to termostat, więc go wymieniłem a temperatura nie reaguje.Proszę o pomoc.
Witajcie, Autko to skoda octavia z 2004r, przebieg ok 370 tys, silnik ASZ czyli 130KM 1.9TDI. Problem pojawia się gdy temperatura spada do około 0 stopni, potrzebne jest dwukrotne podgrzanie świec aby silnik odpalił bez ksztuszenia się. Rok temu był wymieniany komplet świec, w tym przewody. Komputer nie pokazuje żadnych błędów, temperatura paliwa w...
skoda octavia temperatura silnika skoda octavia czujnik temperatura skoda octavia temperatura oleju
parametr maszynowy hamulec grzać pasek rozrząd citroen
Schemat powielacza napięcia 6.3V DC na 60V AC Powielacz napięcia BIAS z 6,3V AC - jak zbudować?