Sprawdź pomiędzy akumulatorem a sterowaniem gazu.
Sprawdzić ustawienie koła wałka rozrządu na fasolkach. Pewnie jest przestawione i dlatego Ci nie odpala.
Ustaw wal korbowy tak zeby palec wskazywal styk 1 cylindra w kopulce .Znak na kole pasowym powinien sie pokryc z 1 kreska od prawej czyli 0st .Pasowaloby jeszcze ustawic szczeline na przerywaczu - bodajze 0.45 .Przekrec walem troche w lewo, tak zeby kreska na kole pokryla sie z 2 kreska od prawej na obudowie rozrzadu (to jest wyprzedzenie ok 5 st ).Potem...
z kupnem akumulatora to się wstrzymaj. podłącz go na kabelki nawet te z marketu(badziew) i poczekaj z 10 minut drugie autko niech sobie pyka na wolnych obrotach. Po tym czasie spróbuj odpalić jak bęzynka to powinien kopnąć , jak nie zapali od razu to nie męcz go i daj mu jeszcze pare minut. A tak ogólnie to powinieneś podjechać do punktu gdzie sprzedają...
Była seria wadliwych zaworów valeo. Moim zdaniem łatwo sprawdzić czy zawór jest nieszczelny zaciskając przewód od zbiornika , albo po prostu zdjąć przewód i zaślepić . Jak będzie odpalał dobrze masz odpowiedź.
Od licznika są dwa. W dolnym rzędzie małych bezpieczników obok siebie . Na ulotce narysowany jest licznik.
Jak nie załapuje rozrusznik, to mi wygląda na awarię stacyjki (moze zwarie uszkodziło) - chociaz głowy nie dam. Ewentualnie posprawdzaj bezpieczniki, może któryś upalił sie, a wymiana uleczy sytuację.
Problem prosty, albo ci siadła pompa paliwa albo wtryski benzyny albo wtryski gazu ci popuszczają. Dodano po 50 Spróbuj pojeździć ze 2 dni tylko na benzynie zobacz czy ma moc i czy będzie dobrze odpalać.
Sterownik zablokowany w chwili gdy immobilizer nie zadziała prawidłowo czyli np. nie rozpozna kluczyka, lub jest gdzieś uszkodzenie (pętla immo, kluczyk, ecu) są różne opcje. Wydaje mi się że sam tego nie ogarniesz. Komputer to podstawa przy tej usterce.
Witam, czy udało się znaleźć przyczynę występowania problemu?
Witam. Super że się udało. Pozdrawiam.
około 12,5 V
Moje pytania: Czy skodiczka ma Instalacje LPG? Czy strzela przy próbie odpalania na LPG czy na Pb? Czy pływak w gażniku się "nie topi" i czy zaworek odcina dopływ paliwa do komory pływaka? Czy jest iskra naświecy? Czy pompka paliwa działa? Czy i kiedy wymieniane przewody WN Czy przerywacz w aparacie zapłonowym działa tzn czy przypadkiem sam aparat zapłonowy...
jeśli faktycznie tak jest jak piszesz i zalewa silnik. to moze byc wadliwy ukaład zapłonowy, czyli świece lub cewki. Uszkodzony czujnik temp. Niekoniecznie bedzie błąd, ale moze bardzo zaniżać temp. silnika wtedy tez go zaleje. Wadliwe wtryski które np leją. Trudno mi powiedziec cos wiecej.
Z tym błędem to nigdy na strzała palić nie będzie. Skoro czujnik wymieniony a błąd dalej jest to do sprawdzenia instalacja. Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem czy sygnał dociera do sterownika przy odpalaniu auta.
Więć podaj zasilanie z "30" na "50" i zobacz czy kręci rozrusznik.
Trzeba wyjąć i naprawić rozrusznik
nie wiem na których powinno jakie napięcie pokazywać, ma ktoś może z forumowiczów schemat tej kostki . Zaciski masz tam w/g normy DIN 72552 opisane. Klucz do numeracji: https://pl.wikipedia.org/wiki/DIN_72552 rozrusznik jest okej bo wymieniłem, A ten "nowy" sprawdzony co do sprawności? Poza stacyjką masz tam jeszcze przewody, przekaźnik, "automat"...
Dokładnie. Częstym przypadkiem są zimne luty na przekaźniku który daje napięcie na zaworek i ecu. Problem z licznikiem to już inny problem nie związany z odpalaniem.
Auto na luzie. Bo jak zapalisz na biegu, to przejedzie po Tobie. Kluczyk włączony i próbujesz. Możesz sobie zamiast tamtego przewodu, pociągnąć nowy i robić odpalanie awaryjne przy akumulatorze.
Jak tego jeszcze nie robiłeś, to przy rozbieraniu zwróć uwagę na to, jak to jest poskładane, aby to tak samo złożyć. Nie znam tego reduktora, więc napiszę ogólnie - wyczyść dokładnie elementy, które ze sobą współpracują, aby nie było jakichkolwiek zacięć. I druga ważna sprawa ciśnienie pracy reduktora. Jak nie masz programu diagnostycznego, w którym...
A czy podmiana samego ECU spowoduje że samochód przynajmniej na chwile odpali i bedzie komunikacja w VCDS ?Bo może to bedzie prostsza weryfikacja niz przepatrzenie wiazki Tak powinna być komunikacja i odpali na sekundę (immo).Oczywiście warunkiem jest prawidłowe zasilanie. Po przekręceniu kluczyka startują wiatraki Jak dla mnie ubite ecu..... Pozdrawiam.
Dokładnie tak. Odepnij też kostkę z kilkunastoma przewodami. Skrzynka nie jest opisana, będzie gdzieś schowana, musisz jej poszukać. Osobiście jednak nie sądzę, żeby to alarm był winny. Ciśnienie paliwa zdałoby się zmierzyć.
Więc problemem jest brak zasilania zegarów a w nich siedzi immo i nie pozwoli Ci odpalić auta. Przejrzyj dokładnie wszystkie bezpieczniki.
Tak samo może to być czujnik temp. silnika. Zajedź na diagnostykę komp i niech popatrzą na parametry czujnika temp. silnika. Pompa może, ale dlaczego na ciepłym silniku odpala??
...Na czujnik temperatury nie reaguje.Drugi czujnik jest od załączania wiatraka. błędne rozumowanie , czujnik temperatury płynu to czujnik zespolony , jeden daje info do ECU drugi do wskaźnika temperatury umieszczonego wewnątrz kabiny, ich charakterystyki są różne , wartosci tych termistorów znajdziesz na tym i innych forach ( np. www.skodovka.pl)...
a jak już odpali to potrafi zgasnąc podczas jazdy?
czujnik temperatury silnika, do wymiany
Skoda Octavia 1 1999 1.9 ciężko pali na rozgrzanym silniku i falują obroty a na zimnym odrazu odpala
Proponowałbym zmienić tytuł bo tutaj nie kręci rozrusznik. Wyglada tak jakby napięcie spadało przez co odłącza wszystko - widać to pozachowaniu licznika. Do sprawdzenia masy i przewód plusowy pomiędzy akumulatorem i rozrusznikiem. Może coś nie łączy na bezpiecznikach. Trzeba znaleźć czy zasilanie znika na rozruszniku czy znika wcześniej przez co znika...
A więc tak po rozcięciu wiązki i dokładniejszym sprawdzeniu kabel po kabelku okazało się że na wysokości rozrusznika wiązka była uszkodzona a w niej ok 15 kabli. Każdy kabel był w kilku miejscach przeszlifowany zapewne przez wentylator. Przedzwaniając wiązkę żarówką H4 nic na to nie wskazywało a jednak. Dodatkowa znalazłem jeden uszkodzony kabel od...
Zmierz napięcie na zacisku prądowym 30 rozrusznika podczas gdy stacyjka jest na rozruch. Jeśli napięcie nie spadnie poniżej 12 V a w rozruszniku tyknie to najprawdopodobniej szczotki się kończą albo wieszają się w prowadnicach. Jak nie chce zapalić sprawdź czy lekkie opukanie rozrusznika pomoże.
Skoda Fabia 1 bardzo ciężko odpala na ciepłym- to problem startera lub -Hot start error, lub wtryski możesz wysłać mi dump z ECU -rozwiązam ten problem brak komunikacji z ECU -to problem z k-line (Radio, Abs, Klima) -napryamue może pomieścić przewod z diagnostyki do ECU
komputer nie pokazuje żadnego błędu Musisz sprawdzić parametry silnika.
Kostka stacyjki jak nazwa wskazuje znajduje sie w stacyjce z tyłu.
Musi być jeszcze zapowietrzony .... .spróbuj z plaka odpalić.
Alternator nic nie ma do odpalania silnika. Pompkę w zbiorniku słychać? Kontrolka świecy zapala sie na sekundę?
Kostka stacyjki. PS jakiegoś alarmu nie ma?
Za duża dawka gazu... Najprawdopodobniej dawno nie były wymieniane membrany w parowniku.. Z czasem twardnieją. Powinno się je wymieniać raz na 2 lata. Chwilowo można zmniejszyć dawkę gazu ale na długo to nie pomoże. Pozdrawiam...
Pewno będzie trzeba podladowac akumulator i powinien odpalić bez problemu.
W takim razie jeżeli pompa pracuje przy zwarciu przekaźnika to sprawdź czy tłoczy paliwo i sprawdź czy iskra jest.
W czujniku temperatury silnika jest problem cały czas. Przy odpięciu sterownik przyjmuje właśnie temperaturę zastępczą w okolicach 20 stopni. Wypadało by się dokształcić, jak już ma się fejsik.
Z tego co napisałeś to wygląda na uszkodzenie ECU.
podejrzewam ze katalizator , miałem podobny przypadek ale w punto wszystko ładnie pięknie jak zimny a jak ciepły to kicha... gaśnie ...
A to już zależy co będzie się w błędach.
Witam. Wygląda na dziurawy pływak lub zawór iglicowy który ma zamknąć dopływ paliwa do gaźnika po uniesieniu pływaka. W/w zaworki były obliczone na 150 000 km. Tylko tu szukaj przyczyny. Odpisz jak będzie OK. Miałem taką gablotę z tego samego rocznika. Pozdrawiam
Sekunda szukania i jest. OCTAVIA II Umiejscowienie nr 808 / 1 Wydanie 07.10 Skrzynka bezpieczników, skrzynka elektryczna, sterownik sieci pokładowej, dodatkowa skrzynka przekaźników nad sterownikiem sieci pokładowej Skrzynka bezpieczników Informacje o bezpiecznikach do pominiętego wyposażenia dodatkowego znajdują się na odpowiednich schematach elektrycznych....
sluchajcie co oznacza kontrolka z wykrzyknikiem wszystko jest ok skoda odpala i jezdzi ta kontrolka pali sie tylko w chwili rozruchu
Skoro ma pompowtryski to musi miec. Podaj kod silnika. Co sie dzieje kiedy nie pali ( jak mało paliwa w zbiorniku) Leci paliwo z przewodu? Problem bedziesz miał w samym zbiorniku zdaje sie.
Z tym zapalaniem miałem identycznie w kilku autach, zawsze był przyczyną czujnik poł. wału a raz tylko sterownik (skoda ale po wypadku).
Skoda Octavia 1.9 TDI po odpaleniu strasznie zgrzyta. Ciężko określić, skąd ten zgrzyt dochodzi. Po odpaleniu czy podczas odpalania? Daj ten dźwięk to posłuchamy.
Ja miałem problemy podobne do twoich i przyczyną była nie całkowicie sprawna pompa paliwa i wtyczka do niej . Po wymianie pomogło.
Coś nie tak ze stacyjką, pewnie wyrobiona kostka. Na próbę, bez pośpiechu spróbuj przełączać kluczykiem na poszczególne pozycje stacyjki, obserwując kontrolki i reakcję rozrusznika. Pewnie potwierdzą się moje przypuszczenia i kostka stacyjki będzie do wymiany chyba, że uszkodzona będzie też część mechaniczna, to wówczas cała stacyjka.
Ogarnij sprawę tego czujnika, warto by było też profilaktycznie odpowietrzyć układ - popuść wtryski lekko i pokreć silnikiem żeby przelało go trochę.
Sprawdzę rano i napisze. Dodano po 10 No i okazało się że skoda odpala pięknie bez gazu. Co teraz? Chyba wycieczka do gazownika. Ciekaw jestem jakie będą koszty. Dodano po 3 Czy można samemu coś pokombinować albo je wyczyścić jakoś?
Serwis tylko na tym zyskuje. Ja bym zabrał od nich auto i oddał do kogoś kto się zna.
Jakie jest napięcie akumulatora mierzone pod obciążeniem?
Zmienie szczeline w świecach i bede czekał na deszcz :D
Sprawdz czy jest iskra i czy Swiece mokre.
Sprecyzuj proszę co masz na myśli pisząc cyt. "słabo kręci ale odpala"
Witam, Rozkręciłem przemyłem i złożyłem i nic. Nagle już nie odpalał ale okazało się że był przerwany kabel co wchodzi do kabiny bardzo cieniutki i zaizolowany razem z 10-ma innymi. Cudem trafiłem na to bo musiałem odizolować te wszystkie kable a tu nagle rozerwany kabelek cieniutki. Polutowałem i jest git! Można zamknąć temat. Dzięki wszystkim za pomoc.
Temat do zamknięcia. Okazało się, że byly przetarte 2 kable ( masowe) - coś takiego. Dziękuję za porady.
Jakie jest napięcie na aku jak odpalasz? Może spadek jest za duży? Podepnij kable rozruchowe z rana i sprawdź.
Witam. Sorki, że odgrzewam temat. Ale czy może mi kolega napisać, czy wymiana uszczelnień pompowtryskiwaczy pomogła? Mam identyczny problem. Najzabawniejszy jest fakt, że skoda odpala gdy zaparkuję przodem w dół. Gdy zaparkuję odwrotnie - po dwóch godzinach jest kicha. Fajnie byłoby znać odpowiedź zanim zabiorę się do rozgrzebywania pompowtrysków. Pozdrawiam.
A czy rozrusznik zawsze kręci? Dodano po 51 czyli nawet podczas tego 21-wszego razu gdy nie odpala... :)
Jest LPG ?
Auto odpala?
Jutro sprawdzę. Na org.radio nie odpala.
Witam, pacjent Skoda Octavia 2fl 1.9TDI ma problem z odpalaniem w gorące dni, kontrolki się pokazują, ale rozrusznik albo wcale nie kręci, albo stuknie parę razy i cisza. Rozrusznik na krótko pali bez problemu, kostka pod stacyjką została wymieniona. Co proponujecie dalej?
A w przypadku pompowtrysków ?
Weź w ręce kontrolkę! Niech ktoś próbuje kręcić rozrusznikiem i zobacz kontrolką czy dochodzi na któryś kabelek + (jak zrobi stacyjke na rozruch to kontrolka Ci się zapali jeżeli wyłączy zapłon to kontrolka zgaśnie)- myślę że wiesz o co mi chodzi Jeżeli na żadnym z kabli dochodzącym do rozrusznika nie będziesz miał + to znaczy że: -mógł ugnić gdzieś...
Brak ciśnienia paliwa ,odpowiedniego oczywiście
ok pruje kable i sprawdzam kable w komorze silnika ok czy orietuje sie ktos ktora skretka can idzie do zegarow bo namiezylem 2 pomaranczowe przejscie na jednej parze pomaranczowych jest do zegara na drugiej nie ma czy moge zrobic obejscie bezposrednie do tej drugiej pary dodatkowym kablem??? czy one maja sie laczyc ??? wedlug opisu pinow niema byc polaczenia...
Okazało się że wypada zapłon na 1 cylindrze zmieniliśmy miejscami cewki nie pomogło dalej wypadał na 1 więc zmieniliśmy świece miejscami i zapłon zaczął wypadać na 2 kupiłem nowe świece i problem rozwiązany
W takiej fabii, jeśli nie widać logiki w zarejestrowanych błędach, to szuka się w sławetnych, gnijących wiązkach. O tej przy lewej podłużnicy z reguły wszyscy pamiętają. A że lubi zgnić ta w podszybiu - to niekoniecznie. Zajrzałbym tam. Sterownik gdy dostaje przypadkowe, nielogiczne sygnały z czujników reaguje równie nielogicznie. Niekiedy objawy są...
Mechanik chyba nic nie sprawdzal Dodano po 8 Mechanik chyba nic nie sprawdzal To moze byc przyczyna ze samochod czasami nie odpala
Siemka Posiadam Skoda 1.2, 8v , 2011. Raz na jakiś czas ma problem problem z odpaleniem , bez względu jaka pora dnia czy roku czy ciepły czy zimny Obawia się w taki sposób : co jakiś czas nie odpala za pierwszym , po ponownym przekręceniu kluczykiem odpala na strzała.
ok dzieki za rady jak zdiagnozuke to sie odezwe
Zlokalizować centralkę i powypinać kable złączyć przewody od blokady zapłonu. Przeważnie montowali za skrzynką bezpieczników lub z lewej strony koło słupka drzwi od kierowcy. Musiałbyś szukać każdy elektryk montuje jak mu pasuje?
Wszystkie na raz popychacze?
Zobacz czy pompa podaje paliwo. Filtr paliwa kiedy wymieniany. Wlej do zbiornika jakiś depresator do ON w ostateczności do 10 %benzyny. Tankuj paliwo z pewnej stacji.
Własnie nie i tu problem nie odpala na żadnym :cry:
Z którego roku ta Felicia i z jakim silnikiem?
hej. mam ten sam problem. Mógłbyś mi napisać co było w twoim aucie ?
Jeżeli są popychacze hydrauliczne to Niema regulacji manualnej. Wymienisz szklanki i odpalasz.
podpinam sie pod temat bo wlasneg napisac nie moge :/ Witam wszystkich. Mam problem ze swoja fela. Mianowicie fela ma problem z odpalaniem na Pb, na gazie odpala bez problemu, za pierwszym razem (tylko trzeba ja przygazowac to wtedy zalapie). Juz wczesniej miala takie problemy, bywaly dni ze odpalala bez problemu np przez 3 dni a pozniej czaly tydzien...
No właśnie mechanik mówił jeden i drugi że nie mieli żadnego błędu na komputerze. Pierwszy skasował bez sprawdzania to i drugi nic nie znajdzie do ponownego wystąpienia. Usterka sporadyczna. Zwiesił się egr lub geometria a po ostygnięciu puściło i teraz działa. Można sobie gdybać teraz. Czasem czujnik wału na ciepło się psuje a jak ostygnie odpala.
świece wymieniałem, a kabli nie mam bo to wersja z cewką na świecach. byłem u mechanika na komputerze i powiedział że to sonda lambda ale nie bardzo mu wierze bo jak by do było przyczyna to bym za każdym razem miał takie problemy a nie tylko przy dużym zawilgoceniu.wczoraj wymieniłem też odmę bo miałem pękniętą.chodź nie wiem czy to mogło być przyczyną....
witam ja w tym temacie też mam coś do dodania otóż skoda felicja 1.3 mpi z immo odpala na 2,3 sekundy i gasnie po podlaniu paliwa na przepustnice silnik chodzi normalnie ale gdy przestanę podlewac gasnie dodam że ostatnio rozpadł mi się kluczyk od stacyjki był w nim taki srebrny kwadracik wiem że jest on napewno od immo ale mam go nadal w kluczyku i...
Moja skoda mimo wymiany akumulatora, rozrusznika dalej ciezko odpala. Podczas odpalania słyszę dzwiek jakby szorowania niewiem jak to opisac. Filtr paliwa wymieniony. Świece żarowe sprawdzone.
Hej mam taki problem ze swoją Skodą fabią 1.4mpi, samochód raz odpala a raz nie (wygląda to tak jak by miała humorki) np. odpalam ją jest okej jade gdzieś (niekoniecznie to są długie trasy) gaszę, wracam odpalam jest wszystko okej jadę dalej. Za kilka dni odpala wszystko okej gaszę nie chce odpalić. Prąd a aucie jest, paliwo też. Na drugi dzień wsiadam...
Skoda miala wymieniony czujnik temperatury, filtr paliwa, pompe paliwa, swiece , cewki, sprawdzono lambde, instalacja gazowa jest po kompleksowym przegladzie u dowch roznych gazownikow zaeby wykluczyc lpg. Powiem szczerze ze nie mam powoli pomyslu na to co jest przyczyna porannych trudnosci z odpalaniem, jak juz odpali to strzela, obroty lataja do momentu...
Samochód ma 190 tys przelotu. Filtr wymieniony. Teraz 2 miesiące stal nie odpalany.
Sorry, zapomnialem :D Jest to rocznik 1999 silnik 1.3MPi 68km Przebieg wgl. Licznika 120k km
Też nad tym myslałem ale po odkręceniu obudowy po zobaczeniu śrub bez łba do odkręcania uznałem że łatwiej będzie tak, pozatym to auto za 1000złotych więc .. :P A co do odpowiedzi to zasilanie jest podłączone tak jak było czyli do "30" więc jak to wcześniej działało skoro te zasilenie nie było podłączone do przycisku chyba ze byl tam gdzies jakis kabelek.,...
Akumulator jest praktycznie nowy, ale sprawdzę to. Dziękuję
Na początek, bezpieczniki posprawdzaj,a akumulator naładuj.
Kontrolka w TDI tak jak wyżej pisze Kolega ma tylko "mignąć" przy zapłonie gdy temperatura chłodziwa jest większa od kilku stopni celsjusza, owo mignięcie oznacza "ruszenie" ECU, więc grzać Ci już nie powinno. Odpalanie to całkiem inna bajka.
Podpowiesz mi coś odnośnie tego błędu ? Mnie serio dziwi to napięcie, auto potrafiło stać tydzień w mrozie nie odpalane i zawsze bez problemu odpala.
Zawory kiedy regulowane? Jak są ciasne lub już brak luzu na zimnym to będzie ciężej odpalać.
odpalaniem skoda skoda felicja odpalaniem vectra odpalaniem
faktury android usunąć wirus malware podswietlenie przetwornica
przerywacz schemat keysight 34465a
Powolne podnoszenie windy w busie przy wzroście obrotów silnika Rezystancja uzwojeń silnika BESEL SEMKh 63-4B2