Sprawdzić ustawienie koła wałka rozrządu na fasolkach. Pewnie jest przestawione i dlatego Ci nie odpala.
Problem prosty, albo ci siadła pompa paliwa albo wtryski benzyny albo wtryski gazu ci popuszczają. Dodano po 50 Spróbuj pojeździć ze 2 dni tylko na benzynie zobacz czy ma moc i czy będzie dobrze odpalać.
Dokładnie. Częstym przypadkiem są zimne luty na przekaźniku który daje napięcie na zaworek i ecu. Problem z licznikiem to już inny problem nie związany z odpalaniem.
Tylko że często zawór EVAP (tak to zawór N80) uszkadza się od drobinek węgla aktywnego które to wydostają się ze zbiornika systemu EVAP i sama wymiana zaworu jest rozwiązaniem na krótką metę bo zaraz te drobinki blokują nowy zawór . Rozwiązania są dwa wymiana zasobnika EVAP przewodów i zawory lub zastosowanie filtra przed zaworem EVAP tak by zatrzymać...
Tak samo może to być czujnik temp. silnika. Zajedź na diagnostykę komp i niech popatrzą na parametry czujnika temp. silnika. Pompa może, ale dlaczego na ciepłym silniku odpala??
Witam. Super że się udało. Pozdrawiam.
Z tym błędem to nigdy na strzała palić nie będzie. Skoro czujnik wymieniony a błąd dalej jest to do sprawdzenia instalacja. Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem czy sygnał dociera do sterownika przy odpalaniu auta.
nie wiem na których powinno jakie napięcie pokazywać, ma ktoś może z forumowiczów schemat tej kostki . Zaciski masz tam w/g normy DIN 72552 opisane. Klucz do numeracji: https://pl.wikipedia.org/wiki/DIN_72552 rozrusznik jest okej bo wymieniłem, A ten "nowy" sprawdzony co do sprawności? Poza stacyjką masz tam jeszcze przewody, przekaźnik, "automat"...
Sprawdź pomiędzy akumulatorem a sterowaniem gazu.
Kostka stacyjki jak nazwa wskazuje znajduje sie w stacyjce z tyłu.
Skoda Octavia 1 1999 1.9 ciężko pali na rozgrzanym silniku i falują obroty a na zimnym odrazu odpala
Auto na luzie. Bo jak zapalisz na biegu, to przejedzie po Tobie. Kluczyk włączony i próbujesz. Możesz sobie zamiast tamtego przewodu, pociągnąć nowy i robić odpalanie awaryjne przy akumulatorze.
Odłącz akumulator od klem i podepnij go do drugiego samochodu. Na cienkich kablach nie odpalisz samochodu ale możesz poczekać 20-30 min i powinien podładować sie wystarczająco do rozruchu. Odpalaj go razem z kablami
No właśnie mechanik mówił jeden i drugi że nie mieli żadnego błędu na komputerze. Pierwszy skasował bez sprawdzania to i drugi nic nie znajdzie do ponownego wystąpienia. Usterka sporadyczna. Zwiesił się egr lub geometria a po ostygnięciu puściło i teraz działa. Można sobie gdybać teraz. Czasem czujnik wału na ciepło się psuje a jak ostygnie odpala.
Ustaw wal korbowy tak zeby palec wskazywal styk 1 cylindra w kopulce .Znak na kole pasowym powinien sie pokryc z 1 kreska od prawej czyli 0st .Pasowaloby jeszcze ustawic szczeline na przerywaczu - bodajze 0.45 .Przekrec walem troche w lewo, tak zeby kreska na kole pokryla sie z 2 kreska od prawej na obudowie rozrzadu (to jest wyprzedzenie ok 5 st ).Potem...
Mechanik chyba nic nie sprawdzal Dodano po 8 Mechanik chyba nic nie sprawdzal To moze byc przyczyna ze samochod czasami nie odpala
około 12,5 V
Auto odpala?
Sterownik zablokowany w chwili gdy immobilizer nie zadziała prawidłowo czyli np. nie rozpozna kluczyka, lub jest gdzieś uszkodzenie (pętla immo, kluczyk, ecu) są różne opcje. Wydaje mi się że sam tego nie ogarniesz. Komputer to podstawa przy tej usterce.
Jutro sprawdzę. Na org.radio nie odpala.
Sprecyzuj proszę co masz na myśli pisząc cyt. "słabo kręci ale odpala"
jeśli faktycznie tak jest jak piszesz i zalewa silnik. to moze byc wadliwy ukaład zapłonowy, czyli świece lub cewki. Uszkodzony czujnik temp. Niekoniecznie bedzie błąd, ale moze bardzo zaniżać temp. silnika wtedy tez go zaleje. Wadliwe wtryski które np leją. Trudno mi powiedziec cos wiecej.
Trzeba wyjąć i naprawić rozrusznik
Od licznika są dwa. W dolnym rzędzie małych bezpieczników obok siebie . Na ulotce narysowany jest licznik.
Jak nie załapuje rozrusznik, to mi wygląda na awarię stacyjki (moze zwarie uszkodziło) - chociaz głowy nie dam. Ewentualnie posprawdzaj bezpieczniki, może któryś upalił sie, a wymiana uleczy sytuację.
Podpowiesz mi coś odnośnie tego błędu ? Mnie serio dziwi to napięcie, auto potrafiło stać tydzień w mrozie nie odpalane i zawsze bez problemu odpala.
Jeżeli są popychacze hydrauliczne to Niema regulacji manualnej. Wymienisz szklanki i odpalasz.
Więć podaj zasilanie z "30" na "50" i zobacz czy kręci rozrusznik.
Samochód ma 190 tys przelotu. Filtr wymieniony. Teraz 2 miesiące stal nie odpalany.
Witam, mam problem z odpalaniem Skoda Octavia 3 2,0 TDI 150km 2015r. Auto raz odpala normalnie a czasami nie chce odpalić za pierwszym razem, rozrusznik kreci, odpala po kilku próbach, komputer nie pokazuje żadnego błędu. Przerabiał ktoś ten temat? PROSZĘ O POMOC..
Zawory kiedy regulowane? Jak są ciasne lub już brak luzu na zimnym to będzie ciężej odpalać.
Moje pytania: Czy skodiczka ma Instalacje LPG? Czy strzela przy próbie odpalania na LPG czy na Pb? Czy pływak w gażniku się "nie topi" i czy zaworek odcina dopływ paliwa do komory pływaka? Czy jest iskra naświecy? Czy pompka paliwa działa? Czy i kiedy wymieniane przewody WN Czy przerywacz w aparacie zapłonowym działa tzn czy przypadkiem sam aparat zapłonowy...
Jak tego jeszcze nie robiłeś, to przy rozbieraniu zwróć uwagę na to, jak to jest poskładane, aby to tak samo złożyć. Nie znam tego reduktora, więc napiszę ogólnie - wyczyść dokładnie elementy, które ze sobą współpracują, aby nie było jakichkolwiek zacięć. I druga ważna sprawa ciśnienie pracy reduktora. Jak nie masz programu diagnostycznego, w którym...
A czy rozrusznik zawsze kręci? Dodano po 51 czyli nawet podczas tego 21-wszego razu gdy nie odpala... :)
Pokaż to co Ci zczytalo, auto odpala ?
A jaką temperaturę masz w blokach pomiarowych gdy auto nie odpala?
Zacznijcie od wyczyszczenia egra, czy pompa wtryskowa jest sucha, turbo nie ma nic do odpalania.
czujnik temperatury silnika, do wymiany
Skoda Octavia 1.9 TDI po odpaleniu strasznie zgrzyta. Ciężko określić, skąd ten zgrzyt dochodzi. Po odpaleniu czy podczas odpalania? Daj ten dźwięk to posłuchamy.
To licznik ma wpływ na odpalanie
Aha samochód na pych odpala.
012547 - Motor for Intake Manifold Flap (V157) P3103 - 000 - Malfunction - Intermittent Sprawdź to jak nie będzie odpalać.
Dokładnie tak. Odepnij też kostkę z kilkunastoma przewodami. Skrzynka nie jest opisana, będzie gdzieś schowana, musisz jej poszukać. Osobiście jednak nie sądzę, żeby to alarm był winny. Ciśnienie paliwa zdałoby się zmierzyć.
a jak już odpali to potrafi zgasnąc podczas jazdy?
Trzeba zrobić logi pompowtryskiwaczy. Typowy problem gdy się kończą. Po pierwsze to silnik CR a nie PD. Trzeba zrobić pomiar ciśnienia, obroty, ogólnie diagnostyka przy odpalaniu.
...Na czujnik temperatury nie reaguje.Drugi czujnik jest od załączania wiatraka. błędne rozumowanie , czujnik temperatury płynu to czujnik zespolony , jeden daje info do ECU drugi do wskaźnika temperatury umieszczonego wewnątrz kabiny, ich charakterystyki są różne , wartosci tych termistorów znajdziesz na tym i innych forach ( np. www.skodovka.pl)...
Reset licznika wskazuje na to ze zanika napiecie. Sprawdz stan skrzynki bezpieczników na akumulatorze Tylko właśnie już wszystko było sprawdzane oczyszczone i rzeczywiście żwawiej działa elektryka ale nadal co jakiś czas występuje problem z odpalaniem.
To mam cos innego w takim razie bo kiedys jak odlaczylem to w ogole nie odpalał
A czy podmiana samego ECU spowoduje że samochód przynajmniej na chwile odpali i bedzie komunikacja w VCDS ?Bo może to bedzie prostsza weryfikacja niz przepatrzenie wiazki Tak powinna być komunikacja i odpali na sekundę (immo).Oczywiście warunkiem jest prawidłowe zasilanie. Po przekręceniu kluczyka startują wiatraki Jak dla mnie ubite ecu..... Pozdrawiam.
Musi być jeszcze zapowietrzony .... .spróbuj z plaka odpalić.
Proponowałbym zmienić tytuł bo tutaj nie kręci rozrusznik. Wyglada tak jakby napięcie spadało przez co odłącza wszystko - widać to pozachowaniu licznika. Do sprawdzenia masy i przewód plusowy pomiędzy akumulatorem i rozrusznikiem. Może coś nie łączy na bezpiecznikach. Trzeba znaleźć czy zasilanie znika na rozruszniku czy znika wcześniej przez co znika...
Więc problemem jest brak zasilania zegarów a w nich siedzi immo i nie pozwoli Ci odpalić auta. Przejrzyj dokładnie wszystkie bezpieczniki.
A więc tak, pompa paliwa działa, niestety iskry na świecy nie ma (sprawdziłem wsadzając gwoździa i dotykając do masy). Przed chwilą założyłem na chwile pożyczoną cewkę zapłonową, iskra była ale dalej nie odpala.
Po złożeniu rozrządu każdy szanujący się mechanik przekręca wałem korbowym w celu sprawdzenia czy wał obraca się prawidłowo. Partacze tylko nie sprawdzają tylko od razu odpalają.
Skoda Fabia 1 bardzo ciężko odpala na ciepłym- to problem startera lub -Hot start error, lub wtryski możesz wysłać mi dump z ECU -rozwiązam ten problem brak komunikacji z ECU -to problem z k-line (Radio, Abs, Klima) -napryamue może pomieścić przewod z diagnostyki do ECU
ok pruje kable i sprawdzam kable w komorze silnika ok czy orietuje sie ktos ktora skretka can idzie do zegarow bo namiezylem 2 pomaranczowe przejscie na jednej parze pomaranczowych jest do zegara na drugiej nie ma czy moge zrobic obejscie bezposrednie do tej drugiej pary dodatkowym kablem??? czy one maja sie laczyc ??? wedlug opisu pinow niema byc polaczenia...
Może immobilizer blokuje. ostatnio z kluczyka wypadła mi taka blaszka.. I od tamtego momętu nie odpala
Witam, czy udało się znaleźć przyczynę występowania problemu?
Jeżeli chodzi o tą skodę to chcę doświadczalnie zrobić prawidłowy ciepły rozruch, przez przekaźnik i bocznik żeby na gorącym silniku normalnie odpalał.
cześć wszystkim mam problem z Felicją ,kupiłem nowy komputer podłączyłem ,próbuje odpalić odpala na 2 sekundy i gaśnie i już nie odpala ,skoda jest na wielopunkcie rocznik 1997.bardzo proszę o pomoc w tej sprawie
A to już zależy co będzie się w błędach.
Wysypal sie wsad w sterowniku. Serwis skody zaprogramowal na nowo sterownik i dilnik normalnie odpala.
Zmierz napięcie na zacisku prądowym 30 rozrusznika podczas gdy stacyjka jest na rozruch. Jeśli napięcie nie spadnie poniżej 12 V a w rozruszniku tyknie to najprawdopodobniej szczotki się kończą albo wieszają się w prowadnicach. Jak nie chce zapalić sprawdź czy lekkie opukanie rozrusznika pomoże.
Za duża dawka gazu... Najprawdopodobniej dawno nie były wymieniane membrany w parowniku.. Z czasem twardnieją. Powinno się je wymieniać raz na 2 lata. Chwilowo można zmniejszyć dawkę gazu ale na długo to nie pomoże. Pozdrawiam...
Kostka stacyjki. PS jakiegoś alarmu nie ma?
podejrzewam ze katalizator , miałem podobny przypadek ale w punto wszystko ładnie pięknie jak zimny a jak ciepły to kicha... gaśnie ...
Pewno będzie trzeba podladowac akumulator i powinien odpalić bez problemu.
Witam wszystkich ponownie po wymianie pompy filtra niby coś pomogło bynajmiej mi się tak wydawało na jakiś czas gdy autko dłużej postało problem powraca nie odpala a nie mam na tyle pieniędzy żeby dorabiać mechaników gdzie nie pojadę niby zrobione i 100zł może się mylę ale moje podejrzenia padają na czujnik temperatury jest to czujnik 4 pinowy po długim...
Siemka Posiadam Skoda 1.2, 8v , 2011. Raz na jakiś czas ma problem problem z odpaleniem , bez względu jaka pora dnia czy roku czy ciepły czy zimny Obawia się w taki sposób : co jakiś czas nie odpala za pierwszym , po ponownym przekręceniu kluczykiem odpala na strzała.
Sprawdziłem dziś napięcie podczas rozruchu, w warunkach ciepłego silnika i było tak, w spoczynku napięcie akumulatora 11,95, w momencie rozruchu najniższe napięcie 9,10 V, ale zaznaczam ze to na ciepłym silniku, jutro postaram się zrobić podczas porannego odpalania.
Z tego co napisałeś to wygląda na uszkodzenie ECU.
Ładowanie wynosi 14.3V , napięcie akumulatora 12,3V a jeszcze dodam wracając do zaistniałej sytuacji że po odpaleniu na kable z innego samochodu nic nie robiłem z akumulatorem ,nie ładowałem go i odpala bez problemu???
Dodam, że w chwili mrugania kontrolek zegarów od czasu, do czasu słychać stukanie w okolicach przepustnicy. Na krótki okres czasu pozbywam się problemu zegarów, gdy próbuję docisnąć, wysuszyć okolice sterownika bsi, lecz silnik dalej nie odpala.
Witam. Wygląda na dziurawy pływak lub zawór iglicowy który ma zamknąć dopływ paliwa do gaźnika po uniesieniu pływaka. W/w zaworki były obliczone na 150 000 km. Tylko tu szukaj przyczyny. Odpisz jak będzie OK. Miałem taką gablotę z tego samego rocznika. Pozdrawiam
Ale problem nie jest z filtrem tylko z zasilaniem . Zobacz tu http://dedo.miki.szm.com//skoda.htm
Ja miałem problemy podobne do twoich i przyczyną była nie całkowicie sprawna pompa paliwa i wtyczka do niej . Po wymianie pomogło.
Z tym zapalaniem miałem identycznie w kilku autach, zawsze był przyczyną czujnik poł. wału a raz tylko sterownik (skoda ale po wypadku).
Układ paliwowy. Pompa wysokiego/niskiego cisnienia, filtr paliwa, albo powietrze w układzie. To obstawiam. Bo plak jest tłusty i przez chwilę jest powiedzmy "paliwem obcym" i dlatego tylko odpala... ;)
Skoro ma pompowtryski to musi miec. Podaj kod silnika. Co sie dzieje kiedy nie pali ( jak mało paliwa w zbiorniku) Leci paliwo z przewodu? Problem bedziesz miał w samym zbiorniku zdaje sie.
Coś nie tak ze stacyjką, pewnie wyrobiona kostka. Na próbę, bez pośpiechu spróbuj przełączać kluczykiem na poszczególne pozycje stacyjki, obserwując kontrolki i reakcję rozrusznika. Pewnie potwierdzą się moje przypuszczenia i kostka stacyjki będzie do wymiany chyba, że uszkodzona będzie też część mechaniczna, to wówczas cała stacyjka.
Kontrolka w TDI tak jak wyżej pisze Kolega ma tylko "mignąć" przy zapłonie gdy temperatura chłodziwa jest większa od kilku stopni celsjusza, owo mignięcie oznacza "ruszenie" ECU, więc grzać Ci już nie powinno. Odpalanie to całkiem inna bajka.
Straszna usterka :) A na ciepłym silniku odpalała dobrze? ;)
Ogarnij sprawę tego czujnika, warto by było też profilaktycznie odpowietrzyć układ - popuść wtryski lekko i pokreć silnikiem żeby przelało go trochę.
Sekunda szukania i jest. OCTAVIA II Umiejscowienie nr 808 / 1 Wydanie 07.10 Skrzynka bezpieczników, skrzynka elektryczna, sterownik sieci pokładowej, dodatkowa skrzynka przekaźników nad sterownikiem sieci pokładowej Skrzynka bezpieczników Informacje o bezpiecznikach do pominiętego wyposażenia dodatkowego znajdują się na odpowiednich schematach elektrycznych....
Gumowy mlotek zalatwil sprawe. Rozrusznik kreci na krotko bez obciazenia. Skrecilem go spowrotem. mase przeczyscilem. dalej to samo tylko troche jakby szybciej krecil odrobine. podczas odpalania dodawalem gazu i silnik juz byl na granicy odpalenia, ale zaczal leciec jakis bialy dym spod maski i nie wiem czy tak powonno byc wiec zaprzestalem odpalania.
Serwis tylko na tym zyskuje. Ja bym zabrał od nich auto i oddał do kogoś kto się zna.
Może w momencie odpalania na benzynie podaje Ci też gaz.
Tak to jest niby sterownik adres jak dobrze pamiętam to 41 np VCD-s. Świece grzeją się do 66 stopni jak dobrze pamiętam aby kultóra pracy była przyjemna. Co do odpalania to mają taką wadę palenia na ciepło i wystarczy tył pompy naprawić. Sprawdź na instalacji od czujnika temperatury czy nie jest założony przekaźnik na lepsze odpalanie.
Witam mam skodę 1,3 MPI na wielopunktowym wtrysku rok 96 Problem polega na tym ze nie odpala oczywiście już trochę posprawdzałem a mianowicie pompa cisnie paliwo wtryski otwieraja konkretni dostaja impuls ze sterownika Iskra na swiecach jest na calej listwie a samochod dalej nie odpala :/
A więc tak po rozcięciu wiązki i dokładniejszym sprawdzeniu kabel po kabelku okazało się że na wysokości rozrusznika wiązka była uszkodzona a w niej ok 15 kabli. Każdy kabel był w kilku miejscach przeszlifowany zapewne przez wentylator. Przedzwaniając wiązkę żarówką H4 nic na to nie wskazywało a jednak. Dodatkowa znalazłem jeden uszkodzony kabel od...
Ssanie powinno się włączać gdy silnik jest zimny np: rano gdy odpalasz, obroty powinny wynosić około 2000 i stopniowo powinny spadać podczas jazdy do około 850/900 zależy jak masz ustawione,w mojej skodzie tak jest. napisz coś więcej jakie objawy czy rano masz wysokie te 2000 jak odpalasz?
Jeśli dobrze ustawisz, to też musi ładnie odpalać. Zostawiając jak jest ryzykujesz zdrowiem układu korbowo-tłokowego.
Witam, byc moze wtryski czy da sie zdiagnozowac ktory to moze byc? Bo jesli jeden to warto kupic a jesli 4 to juz troche drogo. Ale dzis z rana jak jezdzilem autem i pozostawilem na 8 godzin ale nie spuszczalem gazu z przewodu, Po 8 godzinach sprawdzilem - gaz w przewodzie -jest, czyli raz uchodzi a raz nie. Czy jest to mozliwe? Pozatym jestem zadowolony...
Takim odpalaniem zajedziesz rozrusznik.
W czujniku temperatury silnika jest problem cały czas. Przy odpięciu sterownik przyjmuje właśnie temperaturę zastępczą w okolicach 20 stopni. Wypadało by się dokształcić, jak już ma się fejsik.
Jest tylko jedno "ale". Wstawiając opornik na stałe jednocześnie zmieniamy wyprzedzenie kąta wtrysku. Należałoby wtedy statycznie zmienić kąt (opóżnić), co jednak doprowadzi do złego odpalania na zimno.
Witam Mam problem z skoda fabia 2001r 1.4 16v a mianowicie raz na jakis czas kręci nie odpala w błędach jak samochód nie odpala wyskakują p1239 wtryskiwacz cylindra3 przerwa p1237 wtryskiwacz cylindra1 przerwa p1238 wtryskiwacz cylindra2 przerwa p1240 wtryskiwacz cylindra4 przerwa p1426 zawór odpowietrzania zbiornika paliwa przerwa p1425 zawór odpowietrzania...
Własnie nie i tu problem nie odpala na żadnym :cry:
(bodajże symbol ręcznego) Zapewne informuje Cię o tym ale ty masz akurat przy odpalaniu zaciągnięty hamulec ręczny.
Koledzy, rozebrałem zespół rozrusznika. Wewnątrz obudowy była dość spora ilość nagaru/sadzy która prawdopodobnie uniemożliwiała ruch jakiejś części. Wyczyściłem. Pomogło. Na dwa dni. Dziś po ciut intensywniejszej jeździe znów problem wrócił. Czy jest możliwe że jakieś resztki wpadają do obudowy i problem przez to wraca? Ps. teraz też sprawdzałem na...
skoda odpalaniem skoda felicja odpalaniem vectra odpalaniem
filtr dolnoprzepustowy regulacja czyszczenie mechanizmu lasera samsung niebieski ekran
naprawa telewizora kuchenka amica 53gg5 43zptgn
ESP8266 Arduino – zliczanie impulsów zewnętrznych TIMER0 i przerwaniami GPIO Spin-off w elektronice i AGD – definicja, przykłady, Creotech, XTPL, inwertery, wirowanie