Tylko że często zawór EVAP (tak to zawór N80) uszkadza się od drobinek węgla aktywnego które to wydostają się ze zbiornika systemu EVAP i sama wymiana zaworu jest rozwiązaniem na krótką metę bo zaraz te drobinki blokują nowy zawór . Rozwiązania są dwa wymiana zasobnika EVAP przewodów i zawory lub zastosowanie filtra przed zaworem EVAP tak by zatrzymać...
Witam. Super że się udało. Pozdrawiam.
Problem prosty, albo ci siadła pompa paliwa albo wtryski benzyny albo wtryski gazu ci popuszczają. Dodano po 50 Spróbuj pojeździć ze 2 dni tylko na benzynie zobacz czy ma moc i czy będzie dobrze odpalać.
komputer nie pokazuje żadnego błędu Musisz sprawdzić parametry silnika.
A to już zależy co będzie się w błędach.
Jak tego jeszcze nie robiłeś, to przy rozbieraniu zwróć uwagę na to, jak to jest poskładane, aby to tak samo złożyć. Nie znam tego reduktora, więc napiszę ogólnie - wyczyść dokładnie elementy, które ze sobą współpracują, aby nie było jakichkolwiek zacięć. I druga ważna sprawa ciśnienie pracy reduktora. Jak nie masz programu diagnostycznego, w którym...
jeśli faktycznie tak jest jak piszesz i zalewa silnik. to moze byc wadliwy ukaład zapłonowy, czyli świece lub cewki. Uszkodzony czujnik temp. Niekoniecznie bedzie błąd, ale moze bardzo zaniżać temp. silnika wtedy tez go zaleje. Wadliwe wtryski które np leją. Trudno mi powiedziec cos wiecej.
Ja miałem problemy podobne do twoich i przyczyną była nie całkowicie sprawna pompa paliwa i wtyczka do niej . Po wymianie pomogło.
Trzeba wyjąć i naprawić rozrusznik
podejrzewam ze katalizator , miałem podobny przypadek ale w punto wszystko ładnie pięknie jak zimny a jak ciepły to kicha... gaśnie ...
czujnik temperatury silnika, do wymiany
Skoro ma pompowtryski to musi miec. Podaj kod silnika. Co sie dzieje kiedy nie pali ( jak mało paliwa w zbiorniku) Leci paliwo z przewodu? Problem bedziesz miał w samym zbiorniku zdaje sie.
Za duża dawka gazu... Najprawdopodobniej dawno nie były wymieniane membrany w parowniku.. Z czasem twardnieją. Powinno się je wymieniać raz na 2 lata. Chwilowo można zmniejszyć dawkę gazu ale na długo to nie pomoże. Pozdrawiam...
Skoda Octavia 1 1999 1.9 ciężko pali na rozgrzanym silniku i falują obroty a na zimnym odrazu odpala
A w przypadku pompowtrysków ?
Można powrócić do części oryginalnych, bo powodem spadku mocy jest jazda na gazie i wytarcie przez to silnika.
Witam, pacjent Skoda Octavia 2fl 1.9TDI ma problem z odpalaniem w gorące dni, kontrolki się pokazują, ale rozrusznik albo wcale nie kręci, albo stuknie parę razy i cisza. Rozrusznik na krótko pali bez problemu, kostka pod stacyjką została wymieniona. Co proponujecie dalej?
Te silniki generalnie długo osiągają temperaturę i np bez obciążenia temperatura lubi nawet spadać. Tez tak miałem i pomogla wymiana termostatu ale nadal długo osiąga temperaturę. U mnie problem z porannym odpalaniem wynikał z uszczelnienia pompowtryskow. Po wymianie oringow jak reka odjal. A co jakis czas rano nie odpalal i trzeba bylo bardzo dlugo...
Siemka, mam pytanie. Mam problem z Skodą Fabią 2 1.2 benzyna 2008 r. Jeżeli jest zimno itd. pada deszcz, pali na dotyk. A jeżeli stoi na słońcu 30 stopni itd., odpala za 9 razem. Odpali i chodzi jakby na 2 cylindry i gaśnie. Dodam, pod kompem nic nie pokazuje. Bardzo proszę o pomoc.
Siemka Posiadam Skoda 1.2, 8v , 2011. Raz na jakiś czas ma problem problem z odpaleniem , bez względu jaka pora dnia czy roku czy ciepły czy zimny Obawia się w taki sposób : co jakiś czas nie odpala za pierwszym , po ponownym przekręceniu kluczykiem odpala na strzała.
Vacupompa jest w jednej obudowie z pompą paliwa wstępną na pompo-wtryskiwacze. Należy wykonać pomiar ciśnienia paliwa jakie napełnia pompo-wtryski. Poniżej 1-1.5 bara ciśnienie jest za małe aby prawidłowo napełnić pompo-wtryski co skutkuje problemami z odpalaniem silnika. Częstą usterką typową dla tego silnika jest uszkodzenie uszczelnień pompo-wtrysków...
Pisał o rozgrzanym silniku, więc kontrolka się nie zapali, ewentualnie tak jak pozostałe kontrolki - na sekundę, chyba że czujnik uszkodzony. A spróbuj odpiąć wtyczę z czujnika temperatury cieczy - będzie bogatsza mieszanka i jak odpali normalnie tzn że trzeba nieco dostroić mapę paliwa. Polecam forum vwgolf.pl - wątek z odpalaniem na ciepłym szeroko...
Ok. Jak tylko będę miał możliwość to sprawdzę i napiszę.
Jak słabo odpala to po pierwsze sprawdź akumulator i z tego co mówisz to jest do wymiany :-( 90% problemów z odpalaniem to słaby akumulator, w późniejszej kolejności rozrusznik , no i w końcu świece żarowe. nie wiem jak jest w wersji lite, wejdź w silnik a nie w test całkowity i tam można skasować błędy. a tak ogólnie to który rocznik? bo myśle że lepiej...
Lepiej sprawdź czy czasem tam nie ma prehistorycznej pompy paliwa z filtrem z epoki fabryki. . uważam że typowe dla Favo pompy z osadnikiem są lepsze od tych zamienników bez osadników, sa po pierwsze rozbieralne i w przypadku uszkodzenia membrany nie trzeba wymieniać całej pompy Mam nadzieję, że odpalasz to tak jak przykazano - zimny motor przed odpaleniem...
Może w momencie odpalania na benzynie podaje Ci też gaz.
Sorry, zapomnialem :D Jest to rocznik 1999 silnik 1.3MPi 68km Przebieg wgl. Licznika 120k km
Same wróżby a pomiarów żadnych. Nie ładnie.
Witam wszystkich ponownie po wymianie pompy filtra niby coś pomogło bynajmiej mi się tak wydawało na jakiś czas gdy autko dłużej postało problem powraca nie odpala a nie mam na tyle pieniędzy żeby dorabiać mechaników gdzie nie pojadę niby zrobione i 100zł może się mylę ale moje podejrzenia padają na czujnik temperatury jest to czujnik 4 pinowy po długim...
Jaką posiadasz wersję silnikową ? Może kąt wtrysku źle ustawiony (opóźniony) ? Po wymianie filtra paliwa układ paliwowy został poprawnie odpowietrzony ?
Witam Szkoda kolego, że nie napisałeś jak ten problem został rozwiązany. Moja fabka ma taka sama przypadłość
No ja akurat na VAG nie mam żadnych błędów, jedynie objaw nieodpalania na ciepłym silniku ten sam.
Krótkie trasy do 15km
Dziękuję za odpowiedź. W moim wypadku gdy komora silnika jest nagrzana od słońca a sam silnik jest zimny, to przy rozruchu jakby mu paliwa brakowało. Pierwszą sekundę rozrusznik pracuje normalnie, a później już jakby na sucho, bez paliwa.
Ten silnik odpala bez problemu, nawet gdy wszystkie świece są niesprawne. Mam na myśli temperatury powyżej 0 stopni.
Hej. Okazało się że były wyrobione tulejki na rozruszniku. Koszt ok. 150 .
Jeśli chodzi o ten zaworek wkładany w filtr na spinkę to nie jest zawór zwrotny tylko zawór służący do ogrzewania paliwa, czyli jak zimno ciepłe paliwo wracające z pompy trafia do filtra jak ciepło wraca do baku żeby się schłodzić. Dołóż zwykły zawór zwrotny na zasilaniu.
sprawdź ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu na zmasowionym ECU Dodano po 2 zaznaczam że nie znam tego slnika ale może to być kwestia czujnika ruchu
kod silnika jest AHF-475283
Gdy cieplej to pali na dotyk. Spróbuję tak kilka razy ale krótko. Ale gdy to nie pomoże to co? Jednak nowy akumulator czy iść w stronę rozrusznika?
Powiedzcie mi czy pompa paliwa może raz działać a raz nie ,bo dzisiaj gdy ją zapalałem i znów nie chciała zapalić to, chyba nie było słychać jak ją sprawdzić czy to pompa
I po odpaleniu na krótko nie świecą się inne kontrolki?
Gaz której generacji ?
Sprawdz masy na silniku
LPG nie ma, diagnostyka była robiona, zapalała się kontrolka przegrzania (płyn chłodzący) zaraz po uruchomieniu silnika, a stan płynu OK, oraz pomarańczowa kontrolka recyrkulacji spalin? Diagnosta wygasił komputerowo obie kontrolki, ale jak się okazało, nieskutecznie. Biorąc pod uwagę inne posty z Elektrody, wymieniłem czujnik temperatury na nowy. Na...
Parownik może puszczać gaz podciśnieniem wtedy jest do wymiany. Regeneracja do gów... .
Czy jest LPG?
Sprawdź czujnik od temp silnika śterownika świec żarowych.
W tdi często jest tak że wina jest pompa a raczej ustawienie dawki rozruchowej które zależy z kolei od czujników temperatury silnika najprościej ściągnąć wtyczkę z 4 pinowego czujnika i jak na ciepłym silniku odpali to będzie znaczyło że pompa do regeneracji. ale to jeszcze o niczym nie przesądza trzeba zrobić konkretną diagnostykę, ciśnienie sprężania...
dzięki mam dwa zestawy
Czujnik temperatury do sprawdzenia
Zwróć uwagę na parametry bieżące
Jak na ciepłym słabo pali to wina pompy. Jedz do jakiegos dobrego zakładu co zajmuje sie tuningiem niech zmienia mapy startowe. Masz wyrobiona pompe wtryskowa i podaje za malo paliwa na rozruch. Jak chcesz aby dopalila od razu to odepnij czujnik temp.
proponował bym sprawdzenie wężyków na powrocie nieszczelności tam również tak sie objawiają.
od podejzewania to.... zmierz afr i bedziesz wiedzial
Witam, byc moze wtryski czy da sie zdiagnozowac ktory to moze byc? Bo jesli jeden to warto kupic a jesli 4 to juz troche drogo. Ale dzis z rana jak jezdzilem autem i pozostawilem na 8 godzin ale nie spuszczalem gazu z przewodu, Po 8 godzinach sprawdzilem - gaz w przewodzie -jest, czyli raz uchodzi a raz nie. Czy jest to mozliwe? Pozatym jestem zadowolony...
Gaz ma na pokladzie?Umyj benzyna gumki na listwie zaplonowej wysusz i wypsikaj je jakims kontakt sprayem.
Najczęstszą przyczyną jest zespół cewki. Koszt nowej zależnie od tego jak się chińczyk cenił od 150 pln do ok. 300 pln za oryginał. Jak masz możliwość to pożycz od jakiegoś autka z grupy VAG na kilka dni.
Mi to wygląda na przytkany układ paliwowy (ewentualnie zapowietrzający się). Jeżeli po wciśnięciu gazu auto traci moc, silnik podczas jazdy łapie obroty max 2500 a na postoju wkręca się w miarę dobrze to za mało paliwa dostaje. Sprawdź ten przewód, który wymieniałeś czy jest dobrze założony i czy ma taką samą średnicę wewnętrzną jak stary.
Witam. Zgłaszam że problem rozwiązany. Tak jak przypuszczałem, za awarię winna była kopułka i palec rozdzielacze. Części wymieniłem i nie mam problemu z odpaleniem. Zobaczę jeszcze jutro z rana czy auto odpali. Dzięki za pomoc.
dziekuje za odpowiedzi.Nie za bardzo obeznaje sie w sprzecie diagnostycznym.Nie wiem czy z jakiegos PC vaga da sie odczytac kat wtrysku.Swiece jak slyszalem,grzeja dopiero ponizej -3 stopni.Poza tym odpinalem czujnik temp,swiece grzeja wtedy dosc dlugo i auto i tak nie odpala.Tak czy inaczej wszystkie swiece sa OK(sprawdzone amperomierzem). Slyszalem...
Skoda miala wymieniony czujnik temperatury, filtr paliwa, pompe paliwa, swiece , cewki, sprawdzono lambde, instalacja gazowa jest po kompleksowym przegladzie u dowch roznych gazownikow zaeby wykluczyc lpg. Powiem szczerze ze nie mam powoli pomyslu na to co jest przyczyna porannych trudnosci z odpalaniem, jak juz odpali to strzela, obroty lataja do momentu...
zainteresuj się przekaźnikiem 109 albo przynajmniej poczytaj na jego temat - brak błędów w sterowniku silnika i takie objawy to właśnie jego sprawka.
Cześć, moim autem jest Skoda Octavia 1.6mpi z 2006 r, niski przebieg 220tyś od nowości w jednych rękach. Auto mało użytkowane od 3 lat. Od roku pojawił się problem z odpalaniem (długi kręci) i ok miesiąc temu doszedł problem z brakiem mocy na benzynie (LPG OK) przez pierwsze 2-3 minuty jazdy. Po odpaleniu i dodaniu gazu nie wkręca się na obroty lub...
świece wymieniałem, a kabli nie mam bo to wersja z cewką na świecach. byłem u mechanika na komputerze i powiedział że to sonda lambda ale nie bardzo mu wierze bo jak by do było przyczyna to bym za każdym razem miał takie problemy a nie tylko przy dużym zawilgoceniu.wczoraj wymieniłem też odmę bo miałem pękniętą.chodź nie wiem czy to mogło być przyczyną....
A gdzies Wawie dobrze i tanio ?
Do sprawdzenia : zawory , swiece jesli duzy przebieg to wymiana( polecam NGK BKR 6ES) jesli nie duzy(do 15kkm)ntrola przerwy ustawic 0.7mm,gumki na cewce albo wymienic albo umyc benzyna i zapsikac jakims preparatem wypierajacym wode np. ISOL, wszelkie wtyki i gniazda czujnikow warto popsikac wspomnianym ISOLEM.Rozumiem ze auto smiga tylko na benzynie?
podpinam sie pod temat bo wlasneg napisac nie moge :/ Witam wszystkich. Mam problem ze swoja fela. Mianowicie fela ma problem z odpalaniem na Pb, na gazie odpala bez problemu, za pierwszym razem (tylko trzeba ja przygazowac to wtedy zalapie). Juz wczesniej miala takie problemy, bywaly dni ze odpalala bez problemu np przez 3 dni a pozniej czaly tydzien...
Miałem na myśli że aparat zapłonowy jest ok Pomyliłem słowa
wyreguluj luzy zaworowe...
Może czujnik położenia wału.
witam mialem cos takiego padla listwa na swiecach. wymienilem i ok.
JA bym stawial na pompe paliwa sprawdz cisnienie.
na razie dziękuję za porady wszystko to sprawdzę i niedługo się odezwę
Witam! Ja też mam problem ze skodą, na świecach ma iskre zalewa świece, nie chce odpalić. Dodam jeszcze że cieknie paliwo z gaźnika.
Podepnij kompa zobacz czy masz jakieś błędy.
Zacznij od przewodów wysokiego napięcia i swiec
uszkodzona była centralka, zamykam temat.
a gdzie sterownik sie znajduje z ktorej strony
jeśli odepniesz czujnik temperatury to pali ok lub jeśli raz zakręcisz dosłownie chwile i odrazu znów to zapali ok mówimy o temperaturze 70 stopni to jest pompa do zrobienia, bo tam lucas siedzi pozdrawiam
Odpiął się przewód przy alternatorze. Ale dzięki za odp
Cześć Mam problem z odpalaniem samochodu rano około 5. Nie odpala, rozrusznik normalnie kręci. Po kilku próbach wyskakuje kontrolka z olejem. Samochód był u kilku mechaników, elektromechaników i nikt nie może dojść do przyczyny. W godzinach popołudniowych auto normalnie pali. Czy to zima czy lato, bez różnicy. Zwróciłem uwagę, że tak jakby różnica temperatury...
Kąt wtrysku sprawdź, w szczególności gdy nie chce zapalić. być może pompę trza będzie robić.
W silnikach tdi tak już jest że kontrolka tak krótko świeci, świeci dłużej gdy temperatura spadnie poniżej 5C. Przed odpaleniem spróbuj zdjąć kostkę z czujnika temperatury, jest na króćcu wychodzącym z głowicy(gruby przewód wodny). Jeśli odpali dobrze prawdopodobnie trzeba ustawić początkowy kąt wtrysku na pompie ale to tylko VAG-iem.
jeżeli dzieje się to tylko na ciepłym silniku prawdopodobnie może być uszkodzona sonda lambda gdyż działa tylko w wyższych temperaturach.
Sprawdzić ustawienie koła wałka rozrządu na fasolkach. Pewnie jest przestawione i dlatego Ci nie odpala.
Oj tego nie wiem. Mechanik zaproponował żebyśmy podmienili akumulatory - wszystkie kable zostały sprawdzone, zaskakujące jest to że nie ma problemu z odpalaniem itp. Potrafi nagle spadać napięcie do 10.8
Witam! Od kilku dni mam problem z moja Skoda Felicją rocznik 2000 silnik 1,3 zamontowany jest w niej gaz. Mój problem polega mianowicie na tym ze auto nie chce odpalać kręci silnik a nie zapala, zdarzało się ze po kilku kreceniach odpalał, bądz tez odpalał na wymuszonym gazie, jednak dzis silnik tylko kręcił i jazda skończona. nie było problemów podczas...
Takim odpalaniem zajedziesz rozrusznik.
Witam.Mam problem z odpalaniem Skody fabii 1 1.9tdi AXR 2007. Czasami po przekręceniu stacyjki na rozruch jest cisza, zero reakcji rozrusznika, lampki gasną, kasuje się stan licznika kilometrów dziennych po ściągnięciu klemy z akumlatora na chwilę problem ustaje.Dzieje się to bez jakiejś zasady.Problem jest też z radiem które wyłączy się i z powrotem...
Ja bym się zastanowił czemu świeca na 4 cyl. jest taka jasna.., coś tam ubogo, weź jakiegoś plaka, albo zmywacz do hamulców i popsikaj po kolektorze ssacym Wyszła jasna bo zdjęcie pstrykane z flashem. Wszystkie 4 świeczki jak leżą koło siebie to wyglądają praktycznie jednakowo. Zastanawiam się nad wtryskiwaczami czy nie leją. Objaw tego "szarpania"...
Witam zrób jakąś diagnostykę na początek tester -Sprawdzić czujnik temperatury -Sprawdzić błędy -Sprawdzić ciśnienie paliwa Jeśli auto jest wyposażone w Lpg warto spróbować zrobic reset Ecu silnika. czy po za odpalaniem są inne problemy ?
Witam, Mam mały problem z instalacją gazową Agis w Skoda Superb 1 silnik 2.0 115 km. Co jakiś czas podczas jazdy na LPG zaczyna szarpać - pomaga przełączenie na benzynę i powrót za 10 sekund na LPG, dodatkowo problemy z odpalaniem na ciepłym. Słyszałem że może być reduktor (tomasetto alaska AT09) więc kupiłem zestaw naprawczy - jak dla mnie wyglądał...
Przeczyszczę jeszcze raz a jak problem wróci to wymienię wtryskiwacze - co sądzicie o barracudach? Mam jeszcze jednen problem przy aucie żony ale nie wiem czy lepiej nie otworzyć nowego tematu: Skoda Superb 1 silnik 2.0 115 km i instalacja Agis:( Co jakiś czas podczas jazdy na LPG zaczyna szarpać - pomaga przełączenie na benzynę i powrót za 10 sekund...
Witam, ma problem z odpalaniem mojej skody (felicia 1,3 mpi 1998), po przekręceniu kluczyka zapalaja się kontrolki, słychać ciche cyknięcie i nic, po kilkukrotnej próbie auto udaję się uruchomić ( podczas uruchamiania czasami wystempuja delikatne zgrzyty, jakby coś tarło). Kupiłem nowe szczotki, pomyślałem że to może być przyczyna. Jeśli waszym zdaniem...
Jeszcze zauważyłem że po dłuższym postoju jak otworzę drzwi kierowcy to słychać tak jak by pompa się załączyła(bzyczenie) przez chwilę i na tym dynksie od gazu mruga niebieska dioda. Po chwili przestaje. Z tym czujnikiem wału korbowego to by był cały czas problem z odpalaniem (tak mi się wydaje), potem autko odpala na dotyk.
Miałeś się rozpisać o co chodzi Ci z tym odpalaniem na krótko.
Mam problem z odpalaniem mojej Skody. Jak jest zimna to 5-10 razy odpalam zanim załapie, potem jak dodaję gazu to silnik się dławi - trzeba ponownie zgasić Do 2500 obrotów się dławi. Jak się zagrzeje to jest ok. Wyrzuca błędy katalizatora, spadek ciśnienia między zaworem sterującym a turbiną. Poprawia się na jakiś czas (kilka dni) po skasowania błędów...
Dokładnie. Częstym przypadkiem są zimne luty na przekaźniku który daje napięcie na zaworek i ecu. Problem z licznikiem to już inny problem nie związany z odpalaniem.
Pierwszą jest regulacja zaworów. Skoda gadać. Wiec resztę typowych usterek zostawiam dla siebie.
skoda odpalaniem skoda felicja odpalaniem vectra odpalaniem
czujnik ciśnienia oleju renault master kontrolka oleju czerwono kompresor malowanie
Jak wyprostować długi kabel na desce? Makita MR007G – radio nie działa na baterii, działa na zasilaczu – typowe usterki i diagnostyka