Nie ma nic po drodze,kabel czarno-czerwony zasuwa od kostki pod stacyjką prosto do elektromagnesu rozrusznika. Trzeba sprawdzić czu masz prąc na styku 50 rozrusznika jak dajesz kluczyk w pozycję rozruch. W autach z automatem jest prąd na sterowanie odłączany przez układ przełącznika wielofuncyjnego,chodzi o to abyś nie odpalił inaczej jak na D albo...
Kiedy ostatnio czyściłeś/wymieniałeś flterek gazu?
Albo jakimś cudem przeskoczył rozrząd albo ubiłeś ecm. Bo skąd niby świece mokre? Przy immo takie same objawy ale mruga check, a wydech nie zapchał się w parę sekund też.
do pompy wspomagania idą 2 białe , 2 zielone i jeden czarny . We wtyczce obok dwa grube brązowy i czerwony - zasilania . Czy mam odciąć białe i zielone i zrobić zworę pomijając pompę wspomagania ??? Proszę jeszcze o podpowiedź bo doczytałem że jeden z kolegów miał problem ze stykiem 15 . Dodano po 19 Przewody odcięte zielone i białe - w wiązce na górze...
Sterownik silnika za schowkiem pasażera ,dojście do złącza przez zaślepkę w prawym narożu podszybia. Jak się nie mylę sterownik wystawia impuls masy na przekaźnik pompy tylko kiedy silnik się kręci.
Najlepszym miernikiem jest żarówka.
I odpala....?
Pompa, tutaj szukaj. Połączenie pompy ze sterownikiem silnika.
do 3 śrub mam łatwy dostęp od dołu, reszty nie widzę ;) rozrusznik masz na 2 śrubach. Górna ma dodatkowo nakrętke z oczkiem masa. Łatwo nie jest. Przydaje sie za pierwszymi razami lusterko i lampka oraz metoda Macajewa. Zobaczysz jak fajnie się przykręca. :) Przy montażu polecam najpierw dolna prawie dokręcić,przy próbach odwrotnych czasami górna lubi...
Ja kiedyś miałem w swojej taki przypadek. U mnie winny był czujnik temperatury umiejscowiony w kolektorze dolotowym. Z tego co pamiętam odpowiadał on za włączenie urządzenia rozruchowego, czyli coś jak ssania w starszych modelach. Kiedy padł elektronika silnika traktowała to tak, że silnik jest ciepły, wtrysk był inaczej dawkowany i nie odpalał. Jak...
A to juz jest dziwne, bo po wyjęciu kluczyka musi odpalać od razu. No więc jednak masz awarię. Niestety, nie wiem czego to awaria może być.
O alterku zapomnij, bez niego też musi zapalić ,sprawdź rozrząd i kostki elektryki masy wiązki silnika i prawidłowość połączeń
wymień jeszcze pierścienie i będziesz miał po problemie.uszczelniłeś górę i komprecha zwiewa dołem razem z olejem z silnika.dwa razy tak się naciełem na "szybki remont"
Np woda w module AFL/AHL powoduje to, że nie działa szybki CAN, na nim wisi też CIM, ABS, ECM, UEC... Jak jest awaria szybkiego CAN to nie działa rozrusznik, bo ECM nie wysteruje przekaźnika rozrusznika znajdującego się w UEC. Reszta modułów może śmigać, bo lecą po średnio i wolno przesyłowym CAN. Zerknął bym na błędy w BCM, REC, UEC,CIM; zrobił test...
Jeśli świece żarowe sprawne ( układ podgrzewania wstępnego sprawny )to pewnie się zapowietrza .W przypadku zapowietrzania do sprawdzenia obudowa filtra paliwa , przelewy i nieszczęsne uszczelniacze na wtryskiwaczach (ten silnik ma specyficzne rozwiązanie zasilania wtryskiwaczy w paliwo - posiada uszczelniacze metalowo gumowe pomiędzy trawersami doprowadzającymi...
Taki sam kąt wtrysku był poł rok temu, cały czas i nic się nie działo. Bzdury piszesz, nie ma takiej opcji że kąt początku wtrysku wynosi 19-21 stopni, nawet pod pełnym obciążeniem nie powinien przekroczyć 15 stopni. Dodano po 27 Czujnik położenia wału korbowego wymieniony. Używka czy nowy? jak nowy rozumiem że oryginał?
Czujnik wału pewno, zrób sobie diagnostykę.
Kolega zapowietrzył układ paliwowy.
a może to kostka stacyjki,sprawdz czy masz napięcie na cewce zapłonowej podczas kręcenia rozrusznikiem . dołączam schemat może Ci w czymś pomoże
Zaproponowałem układ stykowy bo to najprostszy sposób, wziąłem również pod uwagę znajomość autora postu w tych sprawach. Ostatnio gdzieś się spotkałem, że kontrolka ładowania gasła podczas samego kręcenia ale to było związane z odłączeniem obwodu wzbudzenia podczas kręcenia jak i wszystkiego co się na pokładzie znajdowało. Proponowałbym włączyć miernik...
słaba bateria która przy mrozach wariuje Oczywiście że tak
Opel Vectra B nie odpala, witam, mam taki problem z tym autem, że wieczorem jeździła jak szalona i paliła od strzała, rano przyszło jechać do pracy, to o 5 rano już nie odpaliła, koniec, zero reakcji na gaz, jedynie reagowała na plaka i tyle. Filtr paliwa wymieniany, paliwo w baku jest, bezpieczniki wszystkie dobre, proszę o poradę, co to może być?...
Nijak odpalasz i już.
Stacyjka definitywnie do wymiany..
Zwal rurki ciśnieniowe i sprawdź czy tryska.
Witam. jak w temacie . Vectra odpala ciężko i nie kręci więcej niż 2000 obr . świeci się kontrolka check engine po prawej stronie licznika . Proszę o pomoc !
Auto do warsztatu gdzie wiedzą co robią, znaleźć przyczynę problemów "benzynowych" potem brać się za gaz. pozdr
Witam Zacznij od tego żeby palił na beznynie To caly problem
Auto naprawione, sterownik nie miał winy
Z rozpiętym czujnikiem położenia wałka samochód odpala ale pracuje w trybie awaryjnym. W przypadku rozpięcia czujnika położenia wału nie ma iskry samochód wogóle nie odpala.
Pierwszym miejscem które bym odwiedził to kostka przy stacyjce :)
To immo daj spokój.
Pachnie problem z imobilizerem i przyległościami (moduł, antena, ewentualnie komunikacja) (tym fabrycznym, w kluczyku) swoją drogą piszesz że robi "pyk" i nic, a dalej wynika że kręci i jest w stanie zapalić na plaku? Czy ty dajesz tego plaka i potem odpalasz go na pych? Ja niedawno kupiłem jakiś chiński kabel typu OpCom do swojej Vectry 1.9CDTI i pokazuje...
Ok tylko , jaki silnik 1.9 , 2.0 , 2.2 czy 3.0 ??? Jakieś błędy ??? Parametry ???
sprawdz zasilanie na ecu, przekaznik główny, zasilanie pompy
Sprawdź ciśnienie paliwa...jest błąd regulatora więc pewnie tu jest problem.
Zanim zaczniesz rzeźbić układ paliwowy, sprawdź jak jest budowane ciśnienie na listwie cr w trakcie rozruchu, najlepiej komputerem diagnostycznym. Nie wiem którą wersje silnika masz, ale miałem podobny przypadek w 1.9 cdti 16v 150ps dłużej trzeba było kręcić na zimnym, a po odpaleniu jasny dymek z rury wydechowej, w tym przypadku silnik stracił kompresje,...
To idź tam gdzie rozwaliłeś i szukaj transpondera.
numery (ostatnie 3 cyfry) musi mieć takie same.
Witam. Wiedzę że przerabiacie wszyscy ten sam temat. Nikt z tutaj piszących nie wpadła na rozwiązanie tego problemu. Kolega który pisał o wymianie trawersów był bardzo blisko rozwiązania (ale tylko fizycznie). Dobra nie będę Was męczył :D:D:D PANOWIE zróbcie pewien test. rozmontujcie plastikową obudowę silnika (tą z LOGO), oraz zaopatrzcie się w konewkę...
Dobrze odpala czy z opóźnieniem? Może rozrząd
Po nocy sie zapowietrza - odpływa paliwo. Sprawdź szczelność przewodów. Najpewniejsze jest zamontowanie zaworka zwrotnego (nie pozwoli na odpływ paliwa). Jak by padły wtryski nie palił by niezaleznie od pory dnia, a u ciebie nie pali jak postoi..... pozdrawiam
a jesteś wstanie wyssać 3 atm ? ;) Ten wężyk wcale tak bardzo potrzebny nie jest.. bez niego też działa. służy do kompensacji ciśnienia paliwa w funkcji ciśnienia (podciśnienia) w dolocie. Chcesz pompę sprawdzić ? prosty test: spróbuj wylot zatkać palcem. Jak nie będziesz w stanie to cisnienie dobre Oczywiście metodą jest zmierzenie ciśnienia manometrem....
Sprawdź mase przykręcona do karoseri, kwadrotowe bezpieczniki wyjmij i przedzwoń, czujnik załączania wentylatora przedzwoń jak na zimnym ma przejście do wymiany. I musisz dokładnie przejżeć płytke z przekaźnikami w kabinie połaczenia czy jakś wtyczka nie jest luźna, tak samo masy w kabinie.
no ale pastylka immo siedzi na dole kluczyka, taka mala czarna. po zmianie powroci do normalnej pracy :)
niebieski/czarny brązowy/biały - czujnik poziomu paliwa ....
Prawdopodobnie padł ci impulsator wału korbowego dlatego ciężko pali, jedz na diagnostyke kompa. Pozdrawiam
A co ma sonda do odpalania?
Sprawdż ustawienie rozrządu,jak pisał kolega może klin obcięty.
Witam.Vectra B 2.0DTL 82KM.Mam identyczny problem jak opisał go MrGregory.Jedynie tyle ze u mnie auto nie gaśnie.Pompa po regeneracji,Vectra odpala na "strzała" ,na zimnym wszystko ok.Po nagrzaniu auto na wolnych "kuleje",przy dodawaniu gazu zbiera się dobrze-nie dymi.Po wpięciu pod kompa ZERO Błędów.Po ostygnięciu problem znika znów do rozgrzania silnika.ma...
Podaj plusa na 23, 45, 68 i zobacz czy wtedy ruszy.
To też jest normalne, chociaż niektórzy robią wyłącznik pompy, żeby ją oszczędzać, ale jak paliwo jest w zbiorniku, to nic jej się nie dzieje. Krótko: tak ma być. I nie jeździć na oparach.
Wymień tą cewkę. Ona powinna mieć powyżej 30 Ohm, jak mnie pamięć nie myli to chyba coś ok 39.
Twoja sprawa,czy wymienisz w ciemno ten czujnik.Jakby wina była świec to im zimniej tym ciężej by palił.Twój pow. 5*C ma problem.Sterownik nie jest na tyle inteligentny żeby diagnozował się lepiej niż mechanik.Trzeba zobaczyć jaką widzi temperaturę silnika.Może być,że gdy ma te 5*C twierdzi,że jest powiedzmy 17*C i będzie ciężko palił.Czujnik ok. 50pln.
Ciśnienie paliwa sprawdzone? Nie interesuje mnie odpowiedź typu "że tryska z przewodu". Dodatkowo szczelność wtryskiwacza. Sonda lambda nie ma tu nic do rzeczy.
A iskra jest, odpala po zalaniu plaka np.
ociz ze schematów widać, że masa jest stała na 7 pinie Rzeczywiście, z przyzwyczajenia już spojrzałem na schemat DTL. Przepraszam za wprowadzanie w błąd. Steruje masą na pinie 9 a na 6 sprawdza pobór prądu przez świece.
Oddaj auto do mechanika bo patrząc po tobie to nie masz zielonego pojęcia bo to najprostszy samochód jaki można sobie wymażyć . Proste sprawdzenie pompy odkręć przewód paliwowy ten z tyłu patrząc na wtrysk umieszczony na kolektorze ssącym .niech druga osoba przekręci zapłon powinno lecieć paliwo jeśli leci to sprawdzić ciśnienie 0,7 powinno być , jeśli...
Zapodaj plaka w dolot zobaczysz czy zagada.
Witam. Opel Vectra 2002r. diesel, nie odpala już na małym mrozie (-5). Co może się dziać?
mówiłem, przerabiałem ten temat od 7 lat śmigam oplem
są wymuszacze podgrzewania http://allegro.pl/zle-odpala-opel-vectra... pozdrawiam
Kolego sterownik pompy do naprawy i jak filter brudny do połowy to pewnie uszczelniacze na wtryskiwaczach do wymiany jesli tak to będzie zatarty tłok przestawiacza kąta i stąd ta usterka sterownika, zadzwoń to porozmawiamy
Coś jest nie tak w oplu pompa uruchamia się dopiero przy kręceniu rozrusznikiem. Pytanie dla czego u ciebie działa cały czas? Posprawdzac masy na silniku w górnej części w okolicy głowicy powinno być dwie lub trzy.
:) A jak to się robi? Niestety dziś już nie odpala.
Witam. Mam problem z Vectrą C 1.8 benzyna gaz. Na zimnym silniku długo kręci, żeby odpalić a na ciepłym odpala bez problemu.
JA bym jeszcze raz sprawdził cały układ zapłonowy: świece kable kopułkę palec. Może nie wymieniać ale umyć i dokładnie przeglądnąć czy nie ma śladów przebicia. Jeżeli jest możliwość to sprawdzić czujnik temperatury.
Trzeba sprawdzić czy na niebieskim kablu co idzie do wtryskiwacza jest prąd,jak nie,a samochód ma gaz,to pewnie kwestia przekaxnika rozłączającego wtryskiwacz,albo emulatora,kij wie co tam kto ma
Połaczenie grubym kablem nic nie da, bo swiece sa rozbite na dwie sekcje. Poza tym ta vectra odpala bez grzania, o ile temperatura jest dodatnia. Nawet w temp zero stopni niekoniecznie włączy podgrzewacze. A przekaźnik znajduje się koło akumulatora, żebrowane aluminiowe pudełko
Odklej i zobacz w miejscu gdzie byłby fizycznie gdyby siedział dalej w kluczu,czy auto wtedy odpali. Sprawdzałem zero reakcji , za godzinę jestem umówiony na programowanie transpondera opiszę co i jak czy pomogło czy nie Pozdrawiam
Schemat ABS i silnika masz na PW Sprawdź dokładnie zasilania sterowników, to podstawa, oczywiście z obciążeniem, a nie tylko napięciowo :)
Tutaj tez miał gosciu taki problem ze Vectra A nie odpala http://forum.vectraklub.pl/viewtopic.php...
Przypominam że odpalanie plakiem tego silnika to przyspieszone zarzynanie pompy.
Witam posiadam vectrę c z silnikiem 2.2 DTH. Problem polega na tym, że vectra odpala tylko z prostownika lub z kabli i tylko wtedy kiedy na liczniku pojawi się kontrolka silnika. Sprawdzone już przewody masowe i prądowe. Podmienione BSM klon. CIM przelutowany. Masy wszystkie do PSG sprawdzone. Po odpaleniu w ECU (PSG) błąd P1625-FE przekaźnik główny...
Witam, Wymieniłem rozrusznik na nowy i problem z odpalaniem został wyeliminowany. U mnie problem z odpalaniem spowodowany był również nieszczelnoscia w układzie dolotowym ale na chwilę obecną auto odpala normalnie.
Witam mam problem z żony autem Vectrą B jako że zony są upierdliwe :) trza zrobić; Stwierdziła że wczoraj pod marketem nie mogła odpalić auta dopiero za którymś razem zapalił i wszedł na wysokie obroty po czym wrócił i było ok.Dziś rano zawożąc dziecko do szkoły znów jej nie odpalił. Teraz sprawdzałem i dla mnie wszystko jest ok mi odpala bez problemu...
nie wiem czy mrugała ... :/ a czy może być immo jeśli odpala??
Problem może być praktycznie wszędzie. Po stronie główki kluczyka (transponder), immobilisera (odlutowująca się ceweczka) , instalacji i sterownika silnika. Problem w Oplu może stanowić też radioodbiornik, przypominam-przewód impulsów prędkości jazdy jest zarazem linią kodową, zaś radioodbiornik korzysta z impulsów prędkości jazdy (funkcja zwiększania/...
Działa kolego nawet teraz w te mrozy silnik to disel ale jeszcze odpala :)
Witam potrzebuje pomocy, moja vectra ciężko odpala i jak załapie to zaraz gaśnie, na pb i na LPG jest tak samo, nie reaguje na dodawanie gazu. Sprawdziłem świece, wymieniłem przewody i jest bez zmian. Zaczęło się od tracenia mocy, auto przestało przyśpieszać i po trzech dniach odmówiło posłuszeństwa. Proszę o porady, co może być przyczyną.
Pasuje to zapiąć pod komputer i odczytać błędy może się coś wyjaśni,co do wentylatora,to możesz mieć uszkodzony czujnik ,albo niepewne połączenie czujnika temperatury na termostacie,jak coś to zadzwoń postaram ci się pomóc
A więc nie zapali nigdy. Powodzenia.
http://obrazki.elektroda.net/52_12618372... znalazłem taki aparat w swojej graciarni i u mnie wygląda to tak jak na foto
Bezkolizyjny. Wymień pasek i zawstydź pana "mechanika". :)
Witam, Mam problem z (jak myślę) akumulatorem. Po naładowaniu akumulatora do pełna i wpięciu klem, samochód nie odpala, a jednocześnie słychać cykanie. Nie jestem w stanie sprecyzować dokładnie skąd. Dodatkowo napięcie na akumulatorze spada gwałtowanie do 7-8V. W momencie zdjęcia klem, napięcie wzrasta do około 10V. Czy jest to wina akumulatora, tak...
Wtryski po stole i są ok, w sumie nie odpala na planu czyli to nie sprawa syfu w filtrze paliwa. Koledzy pomóżcie ustalić przyczynę. Podczas kręcenia rozrusznikiem kopci ale nie odpala, w aucie jest DPF off.
SPRAWDZ WTRYSKI I WYCZYSC UKLAD RECELKULACJI SPAKIN A W SZCZEGóLNOSCI KOLEKTOR SSąCY KUP SPREJ DO CZYSZCZENIA GAZNIKOW I ZDEJMIJ RóRę Z KOLEKTORA SSąCEGO I JEDNA OSOBA NIECH PULSACYJNIE DODAJE GAZU DO OPORU A TY PRYSKAJ SPREJ DO KOKEKTORA W TEN SPOSóB WYCZYSCI SIE CAY UKLAD I WYDECZ
A więc nie czułem żeby wężyk zasysał powietrze sprawdziłem czy jest drożny no ale był niby wszystko tak jak ma byc a nie zasysał powietrza nawet przy gazowaniu. może to być przyczyną ciężkiego odpalania?
Jak wszystkie zasilania i masy ok, to zostaje albo immo albo ubity ster. Co do immo to nie wiem czy czasem nie odpala i nie gaśnie tutaj.
Bezpieczniki chociaż sprawdź. Immo nie wyłącza tej kontrolki. Teraz jest brak zasilania na sterowniku.
Witam, mam problem z odpaleniem Opla, jak odpali to po chwili zgaśnie na desce nie zapala się żaden błąd, ta usterka nie występuje za każdym razem, filtr paliwa został wymieniony, próba przelewowa wtrysków wyszła pozytywnie ale na komputerze 3 wtrysk swieci na czerwono. Z góry dzięki za pomoc
Najlepiej to zmień sobie soft na nowszy to świece będą grzały już przy +5 i zniknie problem z odpalaniem.
tak, ale rozrusznik kręci a nie odpala..
Opisany przez Ciebie przypadek może sugerować uszkodzony immobiliser Sprawdź rezerwowym kluczykiemczy nie odpali
Musisz oddać do elektyka.
napisz co robili
Akumulator może powodować takie objawy Jakie uszkodzenie akumulatora da tak zaniżone napięcie ładowania i to po czasie? Jedynie zwarcie wewnątrz, wtedy by nie odpalał i alternator byłby "czerwony".
Padnięty CIM
Witam. Mam problem z Vectra C. Normalnie odpala, ale nie wchodzi wyżej na obroty niż 2800, zimna czy ciepła, bez różnicy. Gdy ruszę autem, to całkowity brak mocy, max 30 km na godzinę, wyżej nie da rady rozpędzić. Błędy, jakie pokazało: P1105-03 P0070-71 P0400-02 P0400-04 Przepływka zmieniana, EGR też zmieniony, zaworki podciśnienia zmienione. Ktoś...
Spróbuj podczas mrozów podgrzewać świece żarowe 2-3 krotnie i odpalaj motor.
odpalaniem vectra problemy odpalaniem vectra odpalaniem skoda
pralka polar filtr pompy szczotki alternatora mazda ustawić rozrząd skoda octavia
odciąć immobilizer bojler elektryczny
YDT190R-4 Main Board for Arçelik & Beko LCD TVs: Faults, Revisions, and Repair Tips Wsad EEPROM dla matrycy B156HW01 V5 - skąd pobrać?