Dobre
Sprawdź czy w mierniku nie masz przepalonego bezpiecznika lub dwóch. Gdy jest przepalony to nic Ci nie pokaże. Gdy dokonujesz regulacji prądu ładowania - auto jest podłączone do akumulatora czy jedna klema jest w powietrzu?
A powiedz mi drogi przyjacielu,czy do akumulatora,do klemy plus dochodzi jeden kablel,czy powiedzmy jeden gruby i jeden,dwa cieńsze? Dwa-jeżeli tak jest,to robiłeś pomiar na jednym,czy na pęku tych kabli?
Tu jest wątek o tym może to trochę naświetli : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... On wiele naświetla, przeczytaj go ze zrozumieniem. Jakie miałeś napięcie przed tymi kombinacjami? Twoich pomiarów napięć się kiedyś doczekamy?
problem w tym że podczas dodawania gazu kontrolka ładowania zamiast gasną to świeci jeszcze bardziej prąd ładowania wynosi około 14v
Sprawdź stan akumulatora , ładowanie w aucie na początek i pobór prądu rozrusznika.
Zalecane zasilacze 11.0-18.0V - 6A. Sprawdź gdzie - i + Ładowanie ustaw jak nie spieszy się to do max 4A z balanserem, max 6A, sprawdzaj temperaturę pakietu skoda niszczyć pakiet większym prądem ładowania.
lukasz921 Sprawdź najpierw sprawność instalacji napięcie ładowania, pobór prądu.
ja bym podłączył ten regulator tak: 15/54 -> plus po stacyjce (na schemacie też plus po stacyjce masz tak opisany) M - magneto -> do prądnicy (jak na schemacie) R -> najprawdopodobniej do kontrolki ładowania (w liczniku) ale nie lepiej tam założyć alternator ze 105/120/Favoritki/Felicji ??? prądnica to straszne beznadziejstwo, to ledwo co ładuje,...
Ok, czyli będę musiał jeszcze przy czasie sprawdzić ile pobiera przekaźnik. Taki kondensator wpiąć równolegle tak jak diodę zabezpieczającą, wystarczy 16v albo 25v? Czy napięcie indukowane na cewce przekaźnika nie będzie zagrażało kondensatorowi? I jeszcze jedno, czy szeregowo z kondensatorem wpiąć rezystor ograniczający prąd ładowania?
częsta przyczyna to brak masy między silnikiem a nadwoziem lub słaby prąd ładowania uszkodzony alternator
Sprawć ładowanie bezpośrednio przy alternatorze(napięcie i prąd) oraz przewód i dący do aku. Tylko dokładnie zwracając uwagę na połączenia oraz przewód-otarcia itp.
Diody sprawdzaj przez żarówkę np.10W i do prądu bo miernik już nieraz mnie oszukał.
Na początek, skoro ładowanie w porządku i alternator sprawdzony, to trzeba poszukać ewentualnego ubytku prądy w instalacji. Jeśli będziesz pewny, że i tu wszystko "gra", to pozostanie szukać nowego akumulatora.
Obwód tej żaróweczki jest bardzo wazny dla alternatora. Brak przepływu prądu przez nią ma wpływ na start ładowania alternatora i dlatego ma ona moc 3W , bo pracuje z wiekszym prądem niz inne kontrolki.
Ładowanie nie jest przyczyną rozładowania twojego akumulatora, napewno jest takie z tytułu regulatora ( są takie napięcia ładowania). Przyczyny szukaj w poborze prądu na postoju, może być też kiepski akumulator. Pozdrawiam.
Jaki powinien płynąć prąd w obwodzie +B alternatora ,a + akumulatora?
Podłączenie B+ alta nie powinno iskrzyć.Wychodzi na to że alt kradnie prąd ,jest jakieś zwarcie w nim. Jak będziesz miał miernik to pomierzyć spadek napięcia na przewodach a jak dalej ładuje słabo to alt na stół.
Ile wynosi spadek napięcia między plusem akumulatora a plusem alternatora po włączeniu pełnego obciążenia? Samo kupno używanego alternatora nie załatwi sprawy, równie ważne jest aby był mały spadek napięcia na kablu ładującym akumulator, w tak wiekowym aucie styk końcówki kabla z drutami kabla ładowania jest tak zaśniedziały, że dla dużych prądów stanowi...
Witam, masa - miałem podobny problem, fizycznie odkręcić i wzrokowo musisz stwierdzić, że jest czyste miejsce . W moim przypadku był słaby kontakt przy silniku- widoczny po odkręceniu śruby, problemy zaczęły się od ładowania
Witam. Skoda Fabia 2022r 1.0 benzyna. Przyjechała na podejrzenie dużego poboru prądu na postoju bo po postawieniu na moment nie odpala. Nie mierzyłem nawet prądu spoczynkowego bo ewidentnie problem jest z ładowaniem akumulatora. Zaraz po odpaleniu napięcie wynosi około 12,5V i gdy silnik pracuje na biegu jałowym spada pomału ale poniżej 12V nie zeszło,...
Podłącz amperomierz i wyciągaj po kolei bezpieczniki. Tak zlokalizujesz odbiornik pobierający prąd. Warto sprawdzić oświetlenie schowka i bagażnika. Jakie ładowanie?
Niech sprawdzi ładowanie ale stawiam na akumulator do wymiany POważnie ? To przez forum trzeba to tłumaczyć? Napisze krótko, "mechanik" który nie potrafi naprawić takiej skody, powinien jak najszybciej się przebranżowić na coś co nie wymaga myślenia. Także dobra rada, poszukać innego który potrafi zbadać podstawy jak ładowanie czy pobór prądu.
Dzięki za zainteresowanie. Kontrolka ładowania (dioda led) jest w bezpośrednim sąsiedztwie "poważnych" układów scalonych, w związku z tym na pewno nie płyną tam duże prądy. Może z deski rozdzielczej idzie impuls na "coś" co steruje wzbudzeniem - przekaźnik, tranzystor otwarty kolektor lub tp?
Do wymiany szczotki, nowe mają ponad 20 mm. Do sprawdzenia też stan ślizgu ze względu na wiek możliwe iż przynajmniej jeden ma głęboki rowek co utrudnia przepływ prądu. Regulator napięcia jest dostępny w zestawie ze szczotkami dlatego warto go wymienić.
Kończy się na "x"? Potwierdzam, kompletny szajs. Reklamacji nie uznają, mimo, że do gwarancji wbili nr. rej. auta i pomierzone przez nich napięcie ładowania. Utracił pojemność w okresie gwarancji (2 lata :lol: ) tak, że co 3 dni musiałem ładować, a wkrótce wyrzuciłem.
Zmierz amperomierzem jakie są pobory prądu z akumulatora na postoju, po uśpieniu auta, na wolnych obrotach i podczas jazdy. Podłącz rejestrator napięcia, zmierz pulsację napięcia ładowania.
Sprawdź klemy, ładowanie, radio, pobór prądu w spoczynku. Takie podstawy...
W praktyce o ile przy potrząsaniu wideorejestratorem nie słychać ryżu w środku to po 3-4 dniach postoju nie ma problemów z odpaleniem przy sprawnym akumulatorze. Sam rejestrator pobiera niewiele prądu, większość idzie na ładowanie wbudowanego akumulatora który przecież nie ładuje się cały czas.
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Witaj najprawdopodobniej masz uszkodzone ako w sygnalizatorze - ciągle potrzebuje prądu ładowania, no chyba, że cały alarm nie działa - czyli robi jakieś zwarcie w elektronice w centrali pozdro
Witam prawdopodobnie ulega rozładowaniu akumulator lub prąd ładowania jest zbyt mały ew. trzecia możliwość to jak kolega pisał trzeba zdiagnozować komputerowo usterkę . Życzę Powodzenia.
Do moderatora to jest forum Techniczne proszę czytać ze zrozumieniem , Julita wyraźnie napisała o trzecim stopie na tylnej szybie. Skąd te zegary? Dodano po 12 Komutator – element przełączający umieszczany na wirniku komutatorowych maszyn elektrycznych (silników prądu stałego i generatorów prądu stałego zwanych także prądnicami).
przekaźniki raczej mało prawdopodobne może masa ma gdzieś zwarcie, a jak sie zachowuje po zapaleniu? jak właczysz światła i np: kierunki to co sie dzieje ? a ma ładowanie ? może alternator nie ładuje albo padł regulator
Witam, w tym roku pierwszy raz w życiu zmuszony byłem wymienić akumulator w mojej astrze, co ważne, wyposażonej w ogrzewanie postojowe pobierające w najgorszym dla akumulatora przypadku ok 12A przez 30 minut. I pierwszy raz w życiu w ciągu jednego tygodnia poszukiwań interesującego mnie akumulatora dobre pięć razy usłyszałem, że "większy niż w katalogu...
Sprawdziłem też alternator lecz było jednak to samo.. :/ Sprawdziłem amperomierzem to pobiera około 150mA z aku przy wyciągniętym kluczyku ze stacyjki. Jak sprawdziłeś alternator? Jaką pojemność ma aku? Ten pobór nie jest straszny. Sprawdź ładowanie.
Sprawdź obroty pompy ,pobór prądu, wartość z czujnika i napięcie ładowania. Wszystko to powinno być w live data pompy. Jak obroty silnika pompy szaleją ,migają światła np mijania to prawdopodobnie czujnik jak to piszesz na maglu.
Zmierzyłem napięcie ładowania jakie daję alternator: Przy wyłączonych odbiornikach prądu - 13,95 V Przy włączonych światłach drogowych, klima, radio - 13,65 V Jutro sprawdzę akumulator pod obciążeniem, ale coś mi się wydaje że trochę małe ładowanie...?
Skoda Felicia 1.3 98r Problem z ładowaniem akumulatora. Objawy po dwóch dniach postoju nie mogłem odpalic auta. Pobór prądu na zgaszonym silniku przy załączonym alarmie wynosi 0,05A. Napiecie ładowania 13,8V przy wyłączonych odbiornikach, światłach itp Po włączeniu odbiorników, napiecie spada do 13,1 i po zwiększeniu obrotów rośnie tylko o 0,1V. Spadek...
Sprawdź najpierw instalację czy nie ma poboru na postoju, rozrusznik oraz ładowanie czy jest 14,2 V na niskich i wysokich obrotach. Jeśli jest wszystko ok to nie powinno być potrzeby dodatkowego doładowywania chyba że samochód stoi w zimie nie odpalany. Ładowanie zbyt dużym prądem skróci znacznie jego żywotność.
Przeskok iskry nic nie oznacza - ładują się kondensatory osprzętu (radio, alarm, centralka). Trzeba zmierzyć prąd jaki płynie. (amperomierzem) Może być problem z ładowaniem, (alternator) niedoładowany akumulator odpali po jednym dniu a po tygodniu nie koniecznie.
Witam . Sprawdź w weekend przy odłączonych klemach ,czy przy zakładaniu klem mocno iskrzy.Do sprawdzenia oświetlenie wnętrza samochodu i bagażnika (jeżeli jest)czy prawidłowo gaśnie.Pomiar poboru prądu można dokonać ampromierzem jak wcześniej wspomniał kolega piotrekwoj1 ,lub multimetrem który ma funkcję pomiaru Amper.Może to być sam alternator (właściwie...
12V/1000Ω=0,012mA Takim prądem można sobie wzbudzić wyobraźnię, a nie alternator. W starych VW gdzie kontrolkę ładowania stanowiła dioda led, jako wzbudzenie były zamontowane w liczniku dwa rezystory 100Ω połaczone równolegle. Tutaj, jako że jest żaróweczka 1,2W do wzbudzenia potrzebny jest jeden rezystor 100Ω
Nie zmienia to faktu, że prąd w stanie uśpienia jest 10x za duży. P.S. U mnie w Octa jest 7mA po uśpieniu. To jest bardzo dobry wynik, bo w przeciętnym samochodzie jednak jest ze 2-3x więcej. Dodano po 3 Kupię nowy aku i sprawdzę. Po naładowaniu prostownikiem stała dwa dni, przejechałem około 10km i postawiłem z wypiętym F29 (od piątku do środy), wpiełem...
Jest centralny zamek. Fabryczny system centralnego zamka czy dołożone siłowniki do drzwi ? delikatne skoki napięcia na akumulatorze Opisz, co to znaczy ? Skoki gwałtowne, jakieś "iskrzenie", brak masy, falowanie napięcia, jaka amplituda ? Czy jest jakiś zwiększony pobór prądu z akumulatora na postoju ? Zmiany napięcia występują na postoju czy podczas...
Witaj Sprawdź jakie masz ładowanie i upływ prądu. Pozatym przejżyj dokladnie instalacje WN i jego zasilanie. Pozdrawiam
kolego memic z tego co napisałeś 30.03 wynika że ładowanie jest zaraz po rozruchu nie będziesz miał 14v wtedy akku żłopie prąd jak smok gdybyś miał amperomierz widziałbyś to na własne oczy.padły ci diody wzbudzenia i prądu na wzbudzeniu wystarczało na wyłączenie kontrolki a na wzbudzenie wirnika (pobór prądu średno 3A)już go nie starczyło.wymieniłeś...
dzień dobry napięcie na akumulatorze po ładowaniu i odstawieniu na ok.3godz.-12.7 napięcie ładowania 13.8-14.4V sprawdziłbym stan akumulatora pod obciązeniem(specialne urządzenia) jesli to bezobsługowy(ładowanie bezobsługowego ok.2A)lub przemieszać elektrolit w zwykłym. rada poprzednika o poborze prądu bardzo ważna
dzień dobry, widzę że nie ma dalszej dyskusji w temacie. Chciałem zapytać czy udało się coś odkryć bo mam podobny problem? I chyba zacznę poszukiwania od sprawdzenia alternatora. Kiedyś wnikałem w temat alternatora i owszem, posiada on diody wzbudzenia dzięki którym następuje samowzbudzenie. Jednakże w starszych autach jak volkswagen, skoda opel (bo...
Witam. Ja właśnie odnośnie tego bezpiecznika 200 A. Ostatnio po 4 dniach na postoju padł mi nowo kupiony akumulator. Więc pomyślałem, aby zmierzyć pobór prądu na postoju. Wychodzi na to, że jest za duży, ponieważ jest to 0.2 A, dokładnie 00.260 mA. Postanowiłem znaleźć powód. I gdy odpiąłem właśnie ten bezpiecznik, prąd spadł do 00.057 mA. Stąd moje...
Upewnij się , ale tak porządnie czy połączenie alter-->aku jest właściwe .Masy muszą być idealnie przymocowane , jak i plusowy kabel.wyczyść , przykręć dobrze , lub poprować mase dodatkową i sprawdź jeszcze czy nic nie pobiera Ci dużego prądu ( jakieś zwarcie małe czy coś)
Takie napięcie, chociaż troszkę za wysokie, wcale nie musi świadczyć o awarii ani nie musi wiązać się z potrzebą wymiany regulatora napięcia. Regulatory też maja swoją tolerancję parametrów, poza którą może czasem któryś egzemplarz nieco "wyskoczyć" (bo przecież w produkcji masowej nikt takiego wyrobu/podzespołu nie testuje). Przypomnę, że nie istnieje...
Witam. Skoro pomaga jak piszesz "...podpięcie do akumulatora kogoś życzliwego (albo taksówkarza za 20PLN), podpięcie automatu wspomagającego rozruch będącego na wyposażeniu użytkowanego parkingu, pociągnięcie na holu..." to oznacza że Twój akumulator ma za słaby prąd. Zmień akumulator albo specjalistę który Cię "ładuje" :D
kiedyś auto chodziło nawet z wyjętym akumulatorem bez problemu Tak nie należy robić! Grozi uszkodzeniem układów instalacji elektrycznej. Gdzie szukać przyczyny usterki alternator? Zmierz woltomierzem jakie jest napięcie ładowania akumulatora podczas pracy silnika. (podłącz równolegle do akumulatora) Następnie zmierz amperomierzem (podłączenie szeregowe...
Czołem. Mam od paru tyg nową Octavię i jest super poza tym, że nie jest :D Mój największy problem w tej chwili to to, że nie ma w niej w kabinie gniazda zapalniczki. Są dwa porty USB-C do ładowania i łączności z autem. Dają wystarczająco dużo prądu żeby nawet laptopa na tym ładować ale za każdym razem gdy podłączę np kamerkę to w pierwszej kolejności...
Po pierwsze, samochody elektryczne mają głównie ludzie w domkach. Na tych domkach mają panele słoneczne. W dzień wspomagają elektrownie a w nocy ładują samochody gdy zapotrzebowanie na prąd jest mniejsze. Po drugie, nawyki konsumentów można kształtować poprzez taryfy np nocną. Po trzecie ładowarki 150 kW nie naładują do 100%. Po czwarte koszt ładowania...
Dzień dobry. Mam problem ze skoda fabia II 1.4 TDI z 2008 r. BMS. Od kilku dni akumulator zaczął się rozładowywać. Zakupiłem nowy i po włożeniu nowego akumulatora problem powtórzył się za 2 dni. Zmierzyłem pobór prądu w spoczynku i wyszło mi 140mA. To Bardzo dużo, gdzieś ciągnie. Zacząłem szperać po bezpiecznikach i okazało się że jak wyciągniesz bezpiecznik...
Trochę późno, ale czy poradziłeś sobie z tym tematem? Jeżeli nie, to sprawdź czy syrenka alarmu nie ma zużytych akumulatorów. Wtedy akumulator pada bardzo szybko, ponieważ cały czas ładuje dużym prądem. (trzy takie przypadki skoda felicia, VW polo i BMW E36 - ten ostatni miał normalny pobór a aku padał po dwóch dniach postoju. Wywaliłem syrenkę i jak...
poczekać aż prąd spadnie do stanu w którym naładują się wszystkie kondensatory co ??? Wiesz ile trwa czas ładowania kondensatora ? Co ty piszesz za brednie. Poczekać trzeba po zamknięciu auta aż uśpią się moduły np drzwi, radio dopiero wtedy masz prąd spoczynkowy auta i wszystkie komponenty wiedzą że auto jest zamknięte i mają nie pobierać prądu. Czy...
Witam.. Bardzo ciekawy sposób.W związku z tym mam parę pytań. Jakie zadanie spełnia ta chyba dioda ? I co się stanie jeśli się z czasem spali (pewnie nie będzie w ogóle ładowania i może można by wstawić diodę która świecąc sygnalizowałaby że się ładuje chociaż może na desce się zapali kontrolka o braku ładowania jeśli by się spaliła ta dioda) I jeszcze...
Pobór prądu był mierzony po uśpieniu. Pobory prądu to 0,4 i 0,2 A tak jak napisałem i jest to za dużo bo akumulator był kupiony 2 miesiące temu a trzeba go ładować co ok.2 tygodnie.Po wypięciu modułu pobór prądu spada do 0,08A. A co do sprawdzenia reszty to zajmę się tym w najbliższym czasie.
Witam mam pytanie. Skoda Octavia I (Tour) 1.8T 2006r . Załóżmy, że standardowe wyposażenie (immobilizer, autoalarm , radio itp) Jaki powinien być pobór prądu przy wyłączonym zamkniętym samochodzie. Wychodzi mi coś około 330mA -- nie za dużo ... ? Jak parę razy odłączałem plus, miernikiem odłączając obwód jakby pykało chyba w module autoalarmu pod maską...
Żarówka lampki ładowania nie ma nic do rzeczy. Może jej nie być a układ będzie działał. Nie jest to prawdą w tych Oplach i Fiatach (i jak dobrze pamiętam tak samo w Audi i Skoda), w których czasami grzebałem. Osoby zmieniające tą żarówke na LED muszą dokładać rezystor wymuszający przepływ prądu wzbudzenia - piszę o znanych mi przypadkach, a nie jako...
Mój akumulator zwierał jedyny objaw to był taki ze czasami szybko sie ładował zamiast 8-10 godzin ze 6. Też mi takie numery walił jechałem ładowanie zaświeciło i światła po woli przygasały, zjechałem na parking pochodził trochę i jechałem dalej. Zimno było to myślałem że już jest słaby niedoładowany a on miał 3-4 lata. Jak sie na to nałoży jeszcze usterka...
Witam! Jeżdżę Fabią 1.4 44kW z 2002 r. Ostatnio dwukrotnie całkowicie rozładował mi się akumulator - nie chciał odpalić i zresetował się zegar. Akumulator (50Ah) sprawdziłem - był ładowany przez ok. 10 godzin prądem 5A i podłączono do niego żarówkę H4 100W na parę minut - napięcie spadło o ok. 0,3V. Podczas pomiaru napięcia przy włączonym silniku, wynik...
Mam tylko nadzieje że Ci pasek rozrządu nie przeskoczył od takiego ciągnięcia. Czegoś takiego się nie robi bo sobie narobisz dopiero problemów jak ci się tłoki z zaworami zderzą :) Możliwe że coś pobiera Ci prąd w czasie postoju np. alarm, słabe ładowanie itp. Lepiej jedz do fachowca.
Kiedyś mierzyłem napięcie ładowania w skodzie felicji i było 13,8V więc może Skody tak mają. Napięcie max ładowania przy akumulatorze bezobsługowym to 14,4V a napięcie jakie ma naładowany akumulator to 12,5-12,6V po wył. silnika i odczekaniu dłuższej chwili. Przy rozruchu napięcie nie powinno spadać poniżej 10V. Może masz jakiś prąd upływu i ono Ci...
Napisalem powyższego posta ponieważ myślę czytając Autor wątku w temacie napisał Skoda Octavia 1.6 , 2000r, nie odpala, kontrolki bez reakcji zwróć proszę uwagę o informacji o kontrolkach , w treści nie pisze o tym że przygasaja tylko że gasną Przy próbie rozruchu kontrolki gasną, Dwie sprzeczne informacje , nie wiadomo o ktore kontrolki chodzi Może...
Po wymianie regulatora napięcia, zaczęło pobierać prąd na postoju 0.0380mA Na odpalonym ładowanie nawet do 14.6 czyli ok. https://obrazki.elektroda.pl/7185515000_... Miernik podłączony szeregowo i wtedy pobiera ten prąd. Ale jak na chwilę zostanie odłączone przewód od akumulatora ,wtedy na mierniku pokazuje 0.001. Proszę o jakąś podpowiedź....
Jak by nie patrzeć to jeżeli autor dobrze wykonał pomiar to ma problem z akumulatorem / ładowaniem. W końcu po 24h ubędzie mu 8Ah. Inna sprawa to dzisiejsze akumulatory z dodatkiem Ca mają DoD 100% na poziomie 30-50 cykli.
Zauważyłem nagłe powstanie biało-zielonych "wykwitów" w momencie rozszczelnienia połączenia pomiędzy czopem akumulatora i jego obudową; wydostające się w czasie ładowania opary kwasu reagowały z materiałem klemy (mosiądzem) i tworzyły się "grzybki". Częściowo radzi temu pokrycie połączenia wazeliną techniczną. Muszę jednak rozwiać pewien mit: ostatnio...
Aku dziś cały dzień ładowany. Na włączonym zapłonie elektryczne szyby pracują, światła świecą. Po przekręceniu kluczyka na rozruch wszystko na desce gaśnie, rozrusznik nie kręci. Pobór prądu na wyłączonym zapłonie 0,15A. Po włączeniu zapłonu pobór prądu 1,5A.
Zastanowiła mnie jeszcze jedna sprawa. Dlaczego zasilanie wzbudzenia nie jest filtrowane jakimś np elektrolitem? Kondensator ładował by się do Vpp które jest znacznie większe niż Vsrednie co teoretycznie zwiększyło by prąd uzwojenia na niskich obrotach a co za tym idzie poprawiło charakterystykę alternatora ?
Wiec tak, aku nowe kupione ok. dwa miesiące temu, napięcie ładowania 14.2 V więc chyba nieźle, co do prądu to tak jak pisałem wcześniej przez jakąś chwilę 100mA a po ok czterdziestu min spada - choć nie zawsze. Tak jak też pisałem wcześniej mechanik stwierdził uszkodzoną centralkę elektryczną, a niewiem gdzie to ustrojstwo się znajduje...
Prędzej mu się kable stopią niż akumulator wybuchnie. Podłączanie masy na silnik ma też tą zaletę, że omijamy połączenie minusa akumulatora z masą silnika. A to połączenie lubi skorodować i nie przewodzić poprawnie. I wtedy nawet mając naładowany akumulator, i tak silnika nie odpalimy. Tak samo z kabli zapiętych na akumulator. + prąd z dawcy idzie...
Witajcie, może ktoś miał podobne objawy w samochodzie i potrafi podpowiedzieć, gdzie szukać problemu. Fabia 1, 1.4 TDI AMF 2008 Temat: wysoki prąd spoczynkowy - po "uśnięciu" ok 140 mA (radio odcięte, alarm Langeford nieodcięty ale nieaktywny) testowałem wyciąganie bezpieczników - po wyjęciu bezpiecznika 43 - spadek do ok 70 mA (to by już chyba mogło...
A jak tam ładowanie? Może instalacja ma pewne błędy ale główną przyczyną jest brak ładowania. Przydałby sie amperomierz wpięty w szereg z akumulatorem , ale UWAGA musi być zbocznikowany przy rozruchu auta żeby się nie zjarał. Gdy autko już będzie działać rozwieramy bocznik i oczywiście zaczynamy od największego zakresu i bez włączonych świateł pomiary....
Jeśli czytasz ten artykuł, bo faktycznie rozważasz kupno „elektryka”, to najpewniej: – mieszkasz w dużym mieście lub w jego okolicy, – masz firmę lub wysoką pozycję w korpo, – ponadprzeciętne zarobki, – dom z garażem, a w nim „siłę” (gniazdko 380 V) oraz… – co najmniej jedno spalinowe auto....
Witam wszystkich na forum. Wiem że post jest stary ale mam podobne objawy. Auto to fabia 2.0 benzyna 115km 2007rok. Od około 1 tyg obroty biegu jałowego z mormalnych 750-800 wzrosły do 1000. Po odpaleniu ok 10 sekund auto ciepłe jest ok 800 potem wzrastają do 1000 i już tak zostają na biegu jałowym równo bez falowania. Vag błąd 1598 prąd ładowania 14.6V...
Alternator sam się wzbudzi po znacznym zwiększeniu obrotów właśnie dzięki magnetyzmowi szczątkowemu. Często przyjeżdzają klienci z urwanym przewodem kontrolki (ford,skoda fabia itp) i alternator po gwałtownym przegazowaniu "załapuje" ładowanie.Jak sie urwie/upali/wygrzeje główny plus to już nic nie pomoże jedynie alternator z powodu braku odbioru prądu...
Witam. Pomiary, pomiary i jeszcze raz pomiary. Po pierwsze zmierza ile auto pobiera prądu bez kulczyka w stacyjce i z zamkniętymi drzwiami i klapą. Po drugie zmierz ładowanie ale obstawiam, że nie ma w ogóle. Podaj wartości pomiarów. Pozdrawiam
Pomierzyłem napięcia i prądy: Akumulator przy wyłączonym silniku 12.1V (mocno rozładowany). Alternator obciążony dwiema żarówkami 12V/55W -> 14.5V/10A. Przy tym obciążeniu napięcie na styku W wynosi 7.2V AC/DC niestety miałem miernik z true RMS. Prąd mierzony miernikiem cęgowym. Po podpięciu przewodu do śruby B wyłączeniu zbędnych odbiorników (tylko...
Niestety nie miałem jak sprawdzić regulatora. Ale skoro dawał 18V to raczej na pewno był uszkodzony. Wymieniłem na nowy oryginalny. Zrobiłem krótką jazdę próbną (2hm) i nic się nie działo napięcie ładowania 14V a prąd pobierany w spoczynku (wyjęte kluczyki pozamykane drzwi) około 10mA (co wcześniej była to wartość 400mA) Jutro przetestuje auto na dłuższym...
Twoja sprawa, ja Ci tylko mówię, że jest to nielegalne i nie popieram takich modyfikacji. Miałem auto z takimi światłami i nigdy nie zdecydowałem się na tę modyfikację. Zimne światło LEDów wcale nie jest przyjemne dla oczu (ale w dziennych to nie ma akurat znaczenia). PWM jest po to aby wydłużyć żywotność żarówek. Auto ma "inteligentne" sterowanie alternatora...
Witam. Seryjny alarm montowany w "tamtych czasach" nie miał osobnego zasilania. To że alarm włączył światła awaryjne, po ponownym podłączeniu akumulatora to normalne (wykrył brak zasilania). 45 Ah to tyle ile pisze w książce serwisowej dla Skody felicji 1.3 Ładowanie masz dobre. Pobór prądu do przyjęcia (alarm). Jedź do sklepu z akumulatorami niech...
Akumulator ma ledwo rok wygląda że wszystko z nim ok alternator czasami jak się rozgrzeje to świeci kontrolka ładowania na małych obrotach, sprawdzałem prąd ładowania na wolnych obrotach ma 13,8 v ,pomimo tego po przejechaniu około 20 kilometrów pojawiają się dziwne błyski paska kontrolek po kilku chwilach gasną światła po następnych kilku chwilach...
Skoda Roomster 2008 r. 1.4 benzyna po odpaleniu zapala sie kontrolka od wspomagania i brak jest wspomagania. Vcds nie pokazuje żadnych błędów związanych ze wspomaganiem. Usilnie pokazuje tylko że czujnik wysokiego ciśnienia od klimatyzacji padł. Sprawdziłem: ładowanie jest 14,5 V , masy wszelakie sprawdzone - przeczyszczone, bezpiecznik od wspomagania...
Napięcie akumulatora zaraz po ładowaniu wraz z rezystancją wewnętrzną. https://obrazki.elektroda.pl/1523612800_... Wolne obroty BEZ OBCIĄŻENIA: Zaraz po odpaleniu bez włączonych odbiorników napięcie na aku: 14,31 V / 14,32 V Napięcie mierzone na alternatorze bez obciążenia: 14,42 V / 14,43 V Spadek napięcia: "na alternatorze" z "na...
U mnie akumulator ma już swoje lata, więc może już jest do wymiany. Przeczytałem też na jednej stronie dotyczącej pompy elektrohydraulicznej TRW, że: "Jeżeli jednak słychać głośne „wycie” podczas zmiany obciążenia pompy, to można podejrzewać, że problem ma związek z układem pompowym. Poszukiwanie usterki należy zacząć od precyzyjnego zbadania...
Witam serdecznie, ja bardzo rzadko zajmuję się alternatorami i stąd też moje niewielkie pojęcie o nich bo w sumie robię je tylko w swoich samochodach, a takiego problemu jeszcze nie miałem. Tak czy owak dostałem od szwagierki Skodę Felicię 1.3 MPI 68 KM produkcja w roku 1997. Powód - świeci się kontrolka akumulatora. Pierwsze jednak na co zwróciłem...
Akumulator wymieniłem, przy krótkich podjazdach ok 4 km raz na 2-3 dni po miesiącu rozładowuje się (już dwa razy). Sprawdzałem ładowanie ok, alarm ok, bezpieczniki wyjmowałem po kolei ok, gdy podłączyłem amperomierz to pobór 0,06A ale gdy po tym podłączeniu coś ruszyłem np. drzwi, schowek to pobór wzrósł do 0,25A. Nie sprawdziłem tylko czy po jakimś...
Witam wszystkich.Mam taki problem z moja skodziną. Po przejechaniu 60km w pewnym momencie zaczęła zapalać się i gasnąć kontrolka od ładowania. Gdy zaparkowałem pojawiła się znowu kontrolka od wspomagania. Pomyślałem że zgaszę auto i odpalę znowu i wszystko wróci do normy. Nic mylnego. Auto w ogóle nie odpaliło. Dopiero odpaliłem auto przez kable. Zaprowadziłem...
Koledzy spotkałem auta z ujemnym bilansem energetycznym, a objawia się on mruganiem światłami na wolnych obrotach. I lekkim falowaniem obrotami w czasie silnego obciążenia. Jest to uwaga , skoda felicja i niesławny magneton. Reszta aut ma dodatni bilans czyli zawsze jest ładowanie akumulatora. Można to stwierdzić po napięciu na nim , jeśli przekracza...
Waraz : wez cegi pomiarowe zaloż na kabel od akumulatora i odpal samochod przy rozładowanym aku : 50A ladowania to nic nietypowego ( skad bzdure o tym ze alternatory maja ogranicznik wzieleś to nie wiem ) Kolejny raz sugerujesz mi, że piszę bzdury i kolejny raz wytwarzasz jakieś moje wypowiedzi. Nigdzie nie pisałem o alternatorze. Pisałem o prostowniku....
skoda felicja '97 z gazem. Tydzień czasu stania w garażu i nie odpalam. Trasy robie długie co 3 dzien. Ładowanie z alternatora jest na poziomie 14-14.3V, mierzone przy wlaczonych swiatłach mijania. na drugi dzien napiecie na aku spada do ok. 12.7V, na trzeci do 12.1V, po tygodniu jest 10V radio nie swieci i samochod cos tam slychac ale nie ma szans...
Witam kolegów. Może ktos pomoże bo juz mi ręce opadają. Znajomy ma felicię i cos mu rozładowuje akumulator. W stanie spoczynku pobiera około 100mA. W samochodzie nie ma żadnych dokładanych odbiorników(radia ,alarmu itp.) Akumulator kupiony nowy. Ładowanie jest ok. Doszedłem że po wyjęciu bezpiecznika nr.14(światła hamowania i awaryjne, włącznie z lampkami...
Witam. Mam problem, myślę,że z rozrusznikiem. Otóż akumulator mam nowy kupiony w lipcu, a jednak co jakiś czas muszę go doładować. Ładowanie sprawdzone około 14 wolt, ale przy rozruchu jest bardzo duży pobór prądu i po kilkukrotnym odpaleniu co kilka dni muszę doładować akumulator. Nie bardzo mam gdzie go naładować z alternatora ponieważ pokonuję małe...
Dzien dobry. Mam problem z tą o to fabią. Problem jest taki że pulsują swiatła, generalnie przód i tył. Został zmieniony regurator napiecia z firmy Bosch w alternatorze gdyż nie było ładowania, ponadto został sprawdzony pod obciazeniem 70amper i jest w 100% pewny. Został tez zmieniony akumulator. Po podłaczeniu komputer w parametrach byo widac jak na...
Witam mam następujący problem moje auto po 1-2 dniach nie odpala kontrolki przygasają i nic sugerowało by to problem z aku lecz kupiłem nowy 5 miesięcy temu w takim razie udałem się do elektryka aby to sprawdził no i wnioski sprawdzony akumulator jest ok alternator wyjęty wyczyszczony sprawdzone diody i uzwojenie ładuje 13,8 czyli wszystko ok lecz nie...
Dzień dobry koledzy. Mam problem z moją skodą. Wlasnie mielismy wyjezdzac na ferie i los z nas zakpił. Poszedlem sprawdzic czy wszystko jest ok w aucie i patrze nie ma oswietlenia z jednej strony tablicy. Zmieniajac zarowke zrobilem lekkie zwarcie upalilo bezpiecznik. Zmienilem na nowy ale akumulator padal i nie odpalilo juz auto. Poszedlem naladowac...
skoda ładowania prąd ładowania eneloop bosch prąd ładowania
radio toyota komputer mikrotik firewall filter radio alpine schemat
piezoelektryczna zapalniczka płyta indukcyjna zwarcie
Peugeot 607 2.2 HDi 4HX – lokalizacja czujnika spalania stukowego, wymiana, diagnostyka Skoda Octavia – ciemny wyświetlacz w liczniku, brak podświetlenia, diagnostyka i naprawa