Tak jak radzą koledzy,świece choć bywały DIS-y które łapały przebicia.
A można prosić o dokładniejsze wytłumaczenie, da się to zrobić bez wizyty u mechanika? Może głupie pytanie, ale czy chodzi o przerwę na świecach??Wcześniej nie dodałem iż instalacja jest jedną z pierwszych Pozdrawiam Tak koledze chyba chodzi o przerwę między elektrodami świec. Gaz jest mniej kaloryczny, a więc jest potrzeba lepsza iskra. Bez wizyty...
Dzięki wielkie za wyczerpujący opis. Radio to NO NAME ;) Co do podłączenia to fakt. Nie mogłem znaleźć plusa po stacyjce. Tylko dwa stałe. Zarówno w Fabii jaki i Escorcie. Złącze było gotowe jednakże różniło się plusem od instalacji w fabii więc przełożyłem piny (+stacyjka ze stałym +). Za każdym razem te same objawy. Przy podłączaniu bez zapłonu strzelenie...
Proszę sobie sprawdzić stan połączeń modułu cewki z przewodami do świec. Jak połączenia nie są utlenione, to dobrze przeglądnąć stan wiązki silnika oraz przewodów do świec. Jest duże prawdopodobieństwo, że jakiś "gryzoń" typu kuna testował sobie uzębienie na przewodach. Mają zęby jak szpilki, więc tak na pierwszy rzut oka może to być niewidoczne. Polecam...
Podobny przypadek w rodzinie wypadanie zapłonów, nierówna praca silnikiem telepie, padły jednocześnie dwie cewki zapłonowe, dostały przebicia.
A przewody wysokiego napięcia nie mają przebicia.Najlepiej sprawdzić w ciemności.
To nie ma co więcej szukać tylko wymienic sterownik grzania świec, albo podmienić z innego auta na chwilę i po temacie. Jak go zlokalizujesz pod maską to dokładnie go obejżyj, bo też moze nadawać się do naprawy, czyszczenia lub osuszenia. Być moze jakaś ściezka uległa uszkodzeniu lub wilgoć zrobiła swoje, np. przebicie między ścieżkami i przekażnik...
Często taki objaw daje daje: -cewka z przebiciem lub zanikaniem iskry z innych powodów -kable zapłonowe z przebiciem -świeca z przebiciem Ogólnie to wygląda to tak, że w silniku masz zazwyczaj 2 cewki sterujące 4-ma świecami, więc jedna cewka daję iskrę w tym samym momencie na dwa cylindry, choć w jednym nie następuje zapłon. Koledzy z Elektrody kiedyś...
Miałeś już wymieniany filtr powietrza? przejedz się bez niego czy będzie tak samo się zachowywał. To wygląda też po trochu jak nieszczelny kolektor dolotowy, ale też to mogą być świece lub coś około zapłonu, może kable przebicia mają, czy też nie przechodzi prąd do czubka świecy (raz przechodzi raz przebicie ma świeca). Sprawdź najpierw połączenia kabli...
Jeżeli silniczek się włącza to musi być przewód zapchany lub przy silniczku często się zapach taką mazią. Czasem są dwa silniczki na przód i tył wieć ten na tył mógł się popsuć. Więc najpierw posłuchaj czy działa silniczek. Najlepiej na zapłonie sobie sprawdzić. Czasem też tak bywa że sam sprysk jest zapchany to najlepiej albo go przebić igłą lub wymontować...
A kiedy zmieniałeś świece i czy cewki nie maja przebić.
to co opisujesz świadczy o przebiciu wewnątrz listwy zapłonowej, jak chcesz się upewnić to zbliż elektrody na świecy w uszkodzonym wyjściu - powinno "się poprawić" przeskakiwanie iskry. nie mam schematu ale tak myślę że w tej listwie nie ma nic więcej jak 2 dwuwyjściowe cewki zapłonowe (silnik skody) i prawdopodobnie uzwojenia pierwotne po jednym odczepie...
Witam. Mam problem z obrotami biegu jalowego i odpalaniem w w/w samochodzie rocznik 91 gaznik jikov. Ostatnio wymienialem kopulke i palec rozdzielacza i zauwazylem slady oleju wewnatrz kopulki. Czy mozliwe ze olej powoduje przebicia w ukladzie zaplonowym ?. Dodatkowo skoda pali jak "smok". Obroty na biegu jalowym sa nierownomierne tzn silnik jakby sie...
hej! Termostat tez mi padl jakis rok temu - zamiennik czeski 80zl (cala obudowa z termostatem) ale juz sa polskie zamienniki po 40zl - nie warto kupowac bo straszne badziewie. Autko mam juz dwa lata i regulator swiatel od zakupu byl uszkodzony. Wydech byl wymieniany za poprzedniego wlasciciela (przy okolo 45kkm). Teraz mam 100kkm z czego 15 tys na gazie...
A jak na hol odpalila to silnik pracowal rowno? jesli nie to moze przewody wysokiego napiecia (te co dochodza do swiec) maja przebicie, lub sa upalone. Przyczyn moze byc wiele tak jak wspomnieli poprzednicy.
Witam serdecznie. Przyczyna braku zaplonu byla jak zwykle blacha :cry: . Jak sie okazalo po wnikliwej analizie sytuacji powodem braku iskry bylo przebicie na palcu rordzielacza. Musial byc wadliwy moze jakies opilki metalowe w tworzywie co spowodowalo "uciekanie" iskry do obudowy aparatu. Wymienilem kopulke i palec na razie jest dobtrze. Dziekuje za...
Predzej masz przebicie na kablach WN, teraz jest wilgoci duzo wszystkie niedomagania wychodza. Pozdrawiam.
Witam, nie wiem jak jest w felicji , czy masz cewki zakładane na świece czy inaczej. To że rwie/szarpie przy przyspieszaniu to moga być cewki (przebicie między uzwojeniem. Słyszałem że można próbować je wysuszyć. co do słabego ciagu to raczej nie jest powód cewek, tym bardziej że piszesz , że przy niskich obrotach masz dobrze
Moja sugestia jest taka: Najpierw sprawdz zasilanie alternatora (ten gruby kabel przykrecony do niego sruba 6mm). jesli na nim bedzie wystepowało napiecie rowne napieciu akumulatora to pozostaje do sprawdzenia stojan alternatora (to buczenie i wycie moze wskazywac ze dostał on przebicia miedzyzwojowego a to kwalifikujemgo na złom).po wyjeciu stojanu...
Sprawdż sobie kable i kopułke. Mozliwe ze kable mają przebicia:)
A sprawdzałeś uzwojenia czy któreś nie ma przebicia do masy lub nie jest przegrzane.
Na gazie dobrze jest ustawic wiekszy kat wyprzedzania (Lpg ma wieksza liczbe oktanow i dluzej sie spala) ja mam ustawione na okolo 13 st i jest dobrze. Jesli chodzi o szarpanie to rzeczywiscie moze przyczyna byc uklad zaplonowy gaz jest bardzo czuly na defekty zaplonu. Przyspieszacz zaplonu o ktorym mowil kolega to cewka wewnatrz aparatu zaplonowego...
Byłem dzisiaj z autkiem u kolegi co robi w serwisie samochodowym. Próbował ustawić gaz i nie dał rady, sonda w porządku tylko cały czas sterownik pokazuje że zbyt uboga mięszanka i wzbogaca maksymalnie z tąd to spalanie, wyciągnął mi krokowca znajomy założył zwykły zawór do gazu wyregulował i zobaczę jak teraz spalanie będzie. Jego diagnoza to żę z...
dzieki za pomoc, jednak dzisiaj wyjasniło sie jak wilgoć była to kabel od WM który do cewki idzie nie wiem jakim cudem ale miał przebicie i prąd zamiast kablem( bo kable nowe za 120zł) iśc to odrazu walił w cewke
Hmm to i ja dołożę swoje 2 grosze , a więc tak , po pierwsze weź sobie i zrób prostą czynność "wyreguluj zawory-banalna rzecz" , piszesz że samochód chodzi raz równo a niekiedy szarpie silnikiem {ja bym tu upatrywał przebicie którejś świecy }tylko kto ci da na podmiankę cewkę i jakieś świece ??hmm może zapytaj w serwisie oni jak wymieniają świecę to...
Alternatorow sie nie reguluje . Kiedys regulowalo sie mechaniczne regulatory napiecia. W tej chwili zostaly one zastapione elektronicznymi ,ktore sie jedynie wymienia. Jakie napiecie ladowania wykazal pomiar? Przyczyn slabego ladowania moze byc wiele: Zaczynajac od zuzytych szczotek , uszkodzeniu regulatora ,uszkodzeniu diod prostowniczych ,moze tez...
Witam. Tak jest zasilana gazem i beznzyną. Jeżdżę raczej na gazie. Napiecie zasilania akumulator wynosi 13,6 V. Zastanawia mnie co może powodować że ta cewka tak często pada ?? Czy jak zmniejsze przerwę na świecy to pomoże ??? Przecież świca jest ostatnim odbiornikiem więc one obiążają cewkę. Czy szukać jakiegoś przebicia, czy upatrywać uszkodzenia...
Wilgoć w układzie zapłonowym. To cysto prowda, doraźna terapia, zmniejszyć przerwy na świecach, a docelowo sprawdzić układ WN (piszę ogólnie, bo nie wiem czy jest rozdzielacz i kable WN). Ale jak nie ma kabli WN to gdzie to przebicie może być? Znajomy doradził mi żebym sprawdził w nocy czy nie ma żadnego widocznego przeskoku i nic? Gdzie mam jeszcze...
w Feli przyczynami moga być głównie: - świece i gumki o których wspomniał kolega wyżej (przebicia itp.) - kończąca się listwa zapłonowa (wtedy pali na dwa gary, ale można jeszcze odpalaić i przerywa w czasie jazdy także) - czujnik Halla ( nie można odpalić, raz czujnik kończy się gwałtownie, a raz daje w kość i ma ,,swoje zagrania" tzn. raz odpala,...
Przebicia dostał tranzystor sterujący chyba w module. Powiną dać się naprawiać :) jak dasz radę to go otwórz i zrób zdjęcia pcb.
witam temat jest troszkę stary i nie chcę tworzyć nowego ale widzę że są ludzie którzy mieli do czynienia z tym komputerem silnika chodzi ogólnie o to że przekaźnik od pompki nie załącza się nie jest podawany impuls masowy od jednostki ECU. błąd z vaga to przekaźnik pompy paliwa zwarcie do masy. I teraz jest tu pytanie czy mógł ulec uszkodzeniu ECU...
Witam dziś robiłem kontrolkę poziomu płynu hamulcowego (kontrolka ciągle się świeciła, po włączeniu zapłonu). Fakt, że zrobiłem tą kontrolkę, że teraz jest ok. znaczy nie świeci :) przy odpowiednim stanie płynu, ale miałem takie tempo (kumpel musiał wyjechać "na wczoraj"), że nie zdążyłem się zastanowić jak tego dokonałem :) . Teraz rozkminiam jak ona...
:D w silniku na ON masz świece żarowe które będą pracowały w każdych warunkach, a w benzyniaku najwyżej będą przebicia i się będzie silnik dusił :)
Jeśli wymienić to raczej od wtyki zespolonej grodzi. I tak się będziesz musiał przebić więc czemu nie wymienić tylko część wiązki po stronie komory silnika. Oczywiście zakładając, że do wtyki po stronie wnętrza dochodzi napięcie. We wtyczce zespolonej są żeńskie konektory mini iso (od komory). Edit: Przekaźniki jak najbardziej. Sam je robiłem w golfie...
Świece zmień bo fortunę nie kosztują a może to w nich tkrwi problem, wierz mi nawet nowe mogą być wadliwe. Sprawdź czy kable nie mają przebicia (odpal w nocy z otwartą maską, będzie widać). Jeśli nie to (o ile to nie jest na wtrysku auto) gaźnik może być już do czyszczenia bądź regulacji.
Ja miałem kiedyś taki ciekawy przypadek że jakiś asior odwrotnie podłączył kable wentylatora, i wentylator "dmuchał do przodu". Przy wolniejszej jeździe jeszcze miał siłę przebicia się przez napierający na chłodnicę wiatr, przy większej już niestety nie.
Mechanik zapewne sprawdził ją jakimś miernikiem i stwierdził że jest ok bo przewodzi ale jak można sprawdzić czy jest na niej jakieś przebicie i czy to przypadkiem nie powoduje takich dziwnych wskazań i zachowań auta.
witam forumowiczów!Parę dni temu założyłem do mojej skodzinki instalacje gazową wyciągniętą z mojej audi 80 b3 na gaźniku! Założyłem elektrozawór który odcina paliwo przy przełączniu na gaz na wąż zaraz przed listwą,reszta tak jak się należy... Tylko teraz tak,samochód fajnie jedzie na gazie ale muszą być odpięte wtryski(nie są odłączane przy przełączeniu...
a sprawdzales w jakim stanie są kable WN i sama kopułka? dobry test - uruchomić samochód nocą i zajrzeć pod maskę - ja już w jednym aucie miałem kable WN w wersji BlueDiscoBanjo - iskry latały wszędzie tylko nie do cylindrów. odnośnie kopułki to sprawdź jej stan zużycia, czy nie ma śladów nadpaleń korpusu izolatora, może tam też są gdzieś przebicia
Witam serdecznie. Mam pewien problem z moją Felicią, objawia się to tym iż na biegu jałowym wyraźnie czuć że silnik się dusi. Nie jest to bardzo duże, natomiast w momencie jak wciskam gaz i puszczam, a szczególnie kilkakrotnie, to obroty spadają tak nisko, iż silnik praktycznie staje. Pomijam fakt, że czasami dojeżdżam do skrzyżowania zatrzymuje się...
Sprawdz kable wysokiego napięcia na świecach mogą mieć przebicie.
Przewody odpadają. Rozprułem całą wiązkę aż do ECU i wszystko jest ok. Patrzyłem omomierzem zwarcia tez nie ma. Auto miało dzwona jakies 6lat temu ale w elektryce nikt nie grzebal na pewno bo kumpel kupił nowy. Zapomnialem wcześniej napisac ze jak tylko podpiąłem komputer to wyświetlał błąd nieprawidłowy kluczyk. Ale jak zakodowałem kluczyki to problem...
zacznij od podstaw świece przewody najprościej w nocy zapal silnik otwórz maske i będzie widać iskry o ile to przebicie na przewodach
Już tak robiłem przebicia na kablach nie ma
Odświeżam wątek . Znowu dzieje się to samo , w deszcz porażka z jazdą , zauważyłem , że na cewce zapłonowej są małe wyładowania przebicie delikatne na obudowie , jak się rozgrzeje prawie znika (sprawdziłem zraszając wodą). Wymiana gumek nie pomogła . Chcę kupić nową tylko nie wiem jakiej firmy wybrać : ngk , champion , czy tesla ? Wszystkie są w podobnej...
Witam, Czy przypadkiem nie został przestawiony czujnik Halla w aparacie zapłonowym (najszersza przerwa odpowiada zapłonowi pierwszego cylindra). Palec rozdzielacza ok? Nie ma przebicia na ekran kopułki?
Jak już wcześniej pisałem sprawdził bym poprawność połączenia minusowego bieguna akumulatora ze karoserią jak również ze silnikiem, a to dlatego że problem żarzącej się kontrolki ładowania może ale nie musi być z tym związany a pozostałe wymienione usterki również mogą być spowodowane złym (niepewnym) połączeniem "masy" Żarząca kontrolka może również...
Temat stary, ale może komuś się przyda. Na zdjęciu widać podłączenie i rozkład pinów cewka-wtyczka. Dwa pierwsze piny od góry trzeba zamienić miejscami. Zdjęcie jest dosyć stare, teraz mam wszystko połączone złączkami z małej kostki elektrycznej (tak jak ten dolny pin) i zalane distalem (nie lutować!). Cewka jest ze szrotu i ma już 20 lat. Po wymianie...
Przebicie na układzie zapłonowym może powodować szarpanie na równym gazie.
A czy przez to przeniesienie reduktora nie stwożyłeś jakis syfon i nie może przebić płyn albo nie dałeś go za wysoko ?
Te brzęczenie to raczej przebicie.
Widzę że temat sam rozwiązałeś >>>wymień cewki lub podmień na próbę jak masz od kogo żeby nie generować kosztów > iskra nie powinna skakaś tam gdzie potrzeba , a nie daje ci na świecę bo ma przebicie :D >>> :D Po zdjęciu obejrzyj dokładnie moduł z cewkami i fajkami musi mieć gdzieś ślady przebicia (choć nie zawsze to widać) :D
Kupiłem nową cewkę zapłonową (TESLI) założyłem, podłączyłem i silnik nie zapala, albo nie pracuje na wszystkich garach, a po założeniu starej cewki silnik zapala. Cewkę wymieniam, ponieważ było przebicie na starej i przerywał silnik itp. ogólnie chodzi mi o to czy może ktoś będzie wiedział dlaczego tak się dzieje, że stara cewka działa, a nowa nie chce.
Na filmiku zaprezentowane są objawy na CIEPŁYM SILNIKU. Samo falowanie nie jest specjalnym problemem natomiast DRGANIA budy które mu towrzyszą sa podobne do wypadania zapłonu i sa bardzo denerwujące. Niestety nie jest to wypadanie zapłonu. Na zimnym silniku obroty duzo bardziej skaczą a auto chodzi strasznie nierówno jakby na 3 gary (ale chodzi na...
Możesz sprawdzić przewody zapłonowe czy nie mają przebicia, a także przyjrzałbym się cewce. Jak z układem zapłonowym było by wszystko w porządku, to zmierzyłbym ciśnienie paliwa.
Może to być jakieś przebicie kabli czy nawet coś z alternatorem?
Myślę czy to nie jakieś przebicie na przewodach ... ale jak je znaleźć ? A na przykład w nocy jeśli będzie przebicie na przewodach to zauważysz to gołym okiem jeśli się dobrze przypatrzysz. 1)świece na nowe( NGK). Przy okazji gumki na świecach bo skakały iskry.(brak różnic) Jakie gumki? To w świecach są jakieś gumki? Sprawdź czy z wierzchu na tej karbowanej...
Rezystancja to nie wszystko - ta też zależy od producenta. 500-600 Ohm powinno być OK. Najlepszy tutaj byłby oscyloskop ale nie każdy posiada. Przykład: Nissan, brak sygnału z czujnika wału. Rezystancja 1,1kOhm. Rezystancja nowego czujnika identyczna. Problem - przebicie ekranu do przewodu sygnałowego i przez to brak napięcia na wyjściu czujnika. Zauważ...
Witam po długiej przerwie. Zmieniłem diody na GP30J. Oczywiściie nowe. Sprawdzone miernikiem przed wlutowaniem i po Zero poprawy. Objaw ten sam. Jedyny objaw który zauważyłem to tak jakby alternator słabiej ładował. Przez chwile na diodach (głównych) na najniższej warstwie tych najgłębiej wciśniętych na teście diody miernik pokazywał przebicie. Obecnie...
W sytuacji gdy występuje przebicie na cewce, raz na czas ginie iskra sterownik widzi fluktuacje obrotów wału korbowego i wtedy zarejestruje wypadanie zapłonów. Ale takie zdarzenia muszą występować przy pracującym silniku.
Samochodziarzem jestem zero/jedynkowym. Coś działa albo nie działa. Tyle. Ale miałem kiedyś Fabię przez 6 lat. Psuła się na potęgę, co 2-3 miesiące wizytowałem warsztat. Upierdliwe były awarie elektryki. Okazało się (zresztą gdzieś w necie znalazłem temat), że wiązka elektryczna jest umieszczona w jakimś głupim miejscu (w nadkolu?) i jest tak solidnie...
"Pozostaje tylko kwestia czemu na zimówkach było ok, ale może na zimówkach jeździłeś po wymianie tulei a z czasem może jakaś felerna tuleja się trafiła, rozjeździła się szybciej niż powinna i ci robi psikusa" Być może bo tuleję zmieniałem przed zimą. Chyba trzeba będzie znowu ją wymienić i może jeszcze raz pojadę sprawdzić geometrie na inną stację....
Zwlekałem, zwlekałem aż do momentu kiedy to sądnego dnia samochód nie chciał się rozpędzać (rozpędzał się i zaraz odcinał moc, trząsł się) zaczęła migać kontrolka silnika no i siłą rzeczy na lawecie pojechał do ASO. Tam po poszukiwaniach usterek zdemontowano cztery świece i trzy cewki. Po ich wymianie samochód przestały wykazywać błędy. Czyżby to były...
Witam, prosze o pomoc jak w temacie, podczas jazdy spadaja obroty do zera i silnik gasnie, poczym po paru przekreceniach odpala jak gdyby nic i jedzie dalej, powtarza sie to dosyc czesto, byl spokoj jakby byly upaly, a teraz jak nastala wilgoc to znow sie dzieje, byla zmieniana pompa paliwa (wklad), bo kiedys nie dalo sie odpalic, mechanik zdiagnozowal...
Witajcie, może ktoś miał podobne objawy w samochodzie i potrafi podpowiedzieć, gdzie szukać problemu. Fabia 1, 1.4 TDI AMF 2008 Temat: wysoki prąd spoczynkowy - po "uśnięciu" ok 140 mA (radio odcięte, alarm Langeford nieodcięty ale nieaktywny) testowałem wyciąganie bezpieczników - po wyjęciu bezpiecznika 43 - spadek do ok 70 mA (to by już chyba mogło...
moze wigoć się zebrała wokołlo świec, jest to układ podatny na przebicia przy wilgoci. Świece polecam wymieniać nawet co 30 tysi. i uwaga z dokręcaniam aby nie za mocno bo pęknie porcelanka.
Witam po czasie. Temat rozwiązany. W aucie zamontowany jest dach panoramiczny. Odpływ z rynienki szyberdachu wchodzi w lewy słupok i wychodzi na podszybiu tuż nad kanałen linki do otwierania klapy silnika. Wejście linki do kabiny jest zabezpieczone gumowym kołnierzem ,który się wciągnął do środka kabiny i po lince woda zciekała bezpośrednio na kostki...
Na początek wymień [url=]to z reguły wystarcza, ewentualnie świeca może mieć pękniętą porcelankę.
Kolego, jeśli już tyle sprawdziłeś i chce Ci się z tym dalej bawić, a nie jeździć, to kup lakier do uzwojeń i pozalewaj pędzlem całe uzwojenie potem sprawdź. Ten lakier dość szybko schnie. Oczywiście diodę sobie wymienisz i może będzie Ok. Jednak nawet jak sprawdzisz, to pewności nie ma jeśli chodzi o uzwojenia. Jednakże podpowiem Ci co ja robę jak...
Witam, jakiś czas temu złożyłem tyrystorową ładowarkę, nie działała. Jako że teraz potrzebuję ładowarki, a nie chce kupować, chce zreanimować poprzednią. Wykonywałem z tego schematu drugi układ, Rysunek 3. Zamiast BC177, BC557, a zamiast 107 547. BC 313, został bez zmiany, bo taki miałem. DZ1, to zwykła dioda Zenera o napięciu przebicia 10V. Trafo daje...
Dziękuję za podpowiedź. Cewkę zapłonową wymieniłem jak pisałem podchodzi od Skody- trzy wyjściowa. Stara miała minimalne pęknięcia. Cewkę WN można sprawdzić na przebicie skrapiając ją wodą przy pracującym silniku-jak zwolni (przerwie) to ma przebicie. Co do modułu zapłomu-myśle że chodzi tutaj o elektroniczny układ zpłonowy Digifant, który mam zamontowany...
PUH OMEGA Bosch VP44 VP30 Serwis ul. Brzozowa 57 27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie. tel. 510667029 Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz sterowników ABS BOSCH. Nasz serwis jako jedyny w Polsce współpracuje z BOSCH DIESEL CENTER i BOSCH DIESEL SERWIS. Współpracujemy...
odradzał bym zamiane sterownikow ,kazdy z nich jestinaczej zaprogramowany wiec zamiana jest bez sensu, proponuje wsiac do samochodu z laptopem i sparawdzic jak zachowuje sie ustawienie gazu podczas jazdy , na benzynie i na gazie, spodkalem sie pare razy z przypadkiem gdy nowe swiece mialy przebicie nigy nie ma pewnosci czy cos nowego jestnaprawde sprawne...
Poziom napięć zasilających procesor jet dobry (tzn mieści się w normie). Skoda że uszkodziłeś tę drabinkę rezystorów (ale to nic, trzeba kupić nową), bo nie bardzo jest ją chyba teraz jak sprawdzić. Wymieniałeś już tego pierwotnego ULN-a ? (bo miał "przebicie"). Proponuje wlutuj nową drabinkę (RN1) i sprawdź wtedy układ. Jak to nie pomoże wymień też...
System kontroli żarówek i bezpieczników w samochodzie. System obejmuje kontrolą wszystkie światła oświetlenia zewnętrznego samochodu, oraz wszystkie bezpieczniki znajdujące się w skrzynce bezpieczników. Jest zamontowany w samochodzie Skoda Octavia kombi, i do tego samochodu odnosi się uproszczony schemat instalacji na rys.1. Zachowana jest oryginalna...
Hm. Ale przecież mam obrotomierz :) Obroty regulowałem już na wiele sposobów. Jak na razie najmniej trzęsie się, gdy zakręcę śrubę całkiem i odkręcę ją o pół obrotu. Regulacja według manuala technicznego, tyle że na obrotomierz na desce rozdzielczej a nie poprzez komputer, nic nie daje - lepsze efekty daje to odkręcenie o pół obrotu. Działa to tak,...
Panowie problem rozwiązany. U mnie obyło się bez zrzucania głowicy, znaki grały a sprężanie na poziomie 15 bar! Walka był długa i od początku zupełnie nie potrzebnie zwróciłem uwagę na Wtryskiwacze. Miałem nawet skodzinkę z identycznym silnikiem. W akcie desperacji zacząłem podmieniać cały osprzęt i niestety efekt był ten sam. Mój osprzęt pracował bez...
Witam. Mam alternator boscha, nie ładuje mi akumulatora , na zaciskach jest 11,96V przy większych obrotach jest to samo ale kontrolka ładowanie gaśnie. Rozebrałem dzisiaj go i sprawdziłem uzwojenie wirnika i stojana przewodzą i do obudowy nie ma przebicia, stwierdzam że jest to sprawne. Diody rozebrałem i pojedynczo sprawdziłem i przewodzą w jednym...
LED ma migać, gdy podłączona jest do "1" i "15" cewki zapłonowej (tych dwu nakrętek pod pokrywką) i rozrusznik kręci. Ja mam tą mneijsza cewke zapłonową, mówiąc nakrętek miałeś chyba na myśli tą starszą cewke zbliżoną wyglądem do tych w starszych motorowerach. U mnie jest taka jak w tej aukcji: to znaczy, że mam diode podłączyć do dwóch z trzech pinów-...
Witam wszystkich! Mam problem z alternatorem jak w temacie w samochodzie Skoda Felicia 1.3. Kontrolka ładowania słabo się świeci. Wiele rzeczy już robiłem. Sprawdzałem diody, przelutowywałem, sprawdzałem stojan i rotor - przebicie do masy i przejścia (również pod 230V). W internecie przeczytałem że można diagnozować na podstawie oscyloskopu stąd też...
Kilka razy mi się zdarzyło, że NOWA świeca NGK umarła po paru dniach w samochodzie, miałem też przypadki, że w NGK porcelanki pękają i są przebicia, więc więcej tego badziewia nie kupuję. Championy są najlepsze - np. powodują, że nawet zajechane silniki od kosiarek odpalają duuuużo łatwiej, poza tym np w Skodach są to świece na 1 montaż, i jak trafiam...
Wtyczka i gniazdo wizualnie czyste, wiązki suche. To przejście było wewnątrz wtyczki pomiędzy pinami. Tak już poza tematem to można było tego nie robić, wszak wszystko chodziło, ale syn się uparł że jest źle. Ta sama usterka w VAG'u skutkowałaby brakiem możliwości zamknięcia drzwi, ale w Kia to info brane jest z krańcówki w słupku. Ale powodem jest...