W późniejszych Skodach serii 100/1000/105/120 był dodatkowy rezystor żeby zapobiec spaleniu cewki. Generalnie unikaj bo nie wiesz w czy styk aparacie jest zwarty ( a jest duże prawdopodobieństwo bo krzywka jest o przekroju kwadratu). Jak chcesz sprawdzać światła to odłącz przewód z aparatu zapłonowego na ten czas.
Pewnie kolejność przewodów zapłonowych pomieszałeś. Poprawna to 1342 czyli jeśli pierwszy na kopółce jest niezamieniony to następny przewód licząc w prawo do trzeciego cylindra, następny do czwartego itd.
Np.może to być przewód zasilania cewki zapłonowej.
50 - żółty z rozrusznika i czarny z zestawu przekaźników, 30 - czarny z zestawu przekaźników i czerwony z obwodu świateł mijania, 16 - przewód z lampki kontrolnej układu hamulcowego, 15 - czarny z cewki zapłonowej i zestawu przekaźników.
Wypadanie zapłonów. Czyli albo wina samego układu zapłonowego - świeca, przewód, cewka, albo mechaniki - niedostateczne sprężanie, nagar w komorze.
W palcu w środku jest sprężysta blaszka- sprawdź czy jest na swoim miejscu. Kopułka jest ustalana zębem w środku aparatu zapłonowego- do sprawdzenia czy nie poluzowany (M4?). Co do tego że nie pali- popatrzyłeś gdzie który przewód idzie do świec zanim rozpiąłeś kopułkę? Jak nie pomyślałeś pomogę znaleźć.
Thomasch tam jest moduł zapłonowy w jednej obudowie z cewką. Najprostsza diagnoza to podłączasz kontrolkę DIODOWĄ między czany(+) i zielony(k) przewód i po kręceniu rozrusznikiem dioda ci miga.
Cewki nie uszkodzisz, gorzej ze sterownikiem.
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Pozwólcie, że zadam jeszcze jedno pytanie: Podłączenie przekaźnika, o którym pisze "primera": sterowanie przekaźnikiem z czerwonego kabla (od modułu zapłonowego), a załączany przewód czerwono-czarny (z akumulatora), czy tak?
Problem może być też w wiązce idącej od czujnika halla (z zaparatu zapłonowego środkowy biały przewód do ECU). Przetarty kabel = świrowanie obrotów i wypadanie zapłonów, szarpanie przy przyspieszaniu itp.
Panowie poszukuje schematu elektryki badz informacji na temat przewodu zasilaja cego pompke paliwa badz układ zaplonowy
Śmiech na sali. Zmień gazownika i to jak najszybciej, podpią ci plus po zapłonie pod nie ten przewód, prawdopodobnie cewke zapłonową, a to auto uruchamia pompe paliwa i inne podzespoły po otworzeniu drzwi, niech znajdzie plusa po zapłonie pod kierownicą, ale tego uruchamianego stacyjka i najważniejsze, nie zanikający podczas rozruchu. Nie ma potrzeby...
światła do jazdy dziennej maja zgasnąć po włączeniu postojowych (podobno) więc podłącz pod postojowe. Jeżeli chodzi o stacyjkę to nie musi być podłączone bezpośrednio pod stacyjkę. Wystarczy podpiąć pod przewód gdzie pojawia się zasilanie po stacyjce - zasilanie ECU, zasilanie cewki zapłonowej itp.
to co opisujesz świadczy o przebiciu wewnątrz listwy zapłonowej, jak chcesz się upewnić to zbliż elektrody na świecy w uszkodzonym wyjściu - powinno "się poprawić" przeskakiwanie iskry. nie mam schematu ale tak myślę że w tej listwie nie ma nic więcej jak 2 dwuwyjściowe cewki zapłonowe (silnik skody) i prawdopodobnie uzwojenia pierwotne po jednym odczepie...
Jawa ma chyba zewnętrzną cewkę zapłonową więc wydaje mi się,że impuls bez problemu można złapać z zacisku cewki zapłonowej tego do którego dołączony jest przewód idący od silnika. Tak byłoby łatwiej podłączyć i nie trzeba dekla zdejmować. Jeśli źle myślę to poprawcie
panowie jak swiece to tylko orginał i oczywiście champion nie jakieś tam gazowe to tylko nabijanie kasy ale co do frytki jest pare chwytów :D które trzeba znać i przestrzegać po pierwsze palec do kopułki musi być orginalny zalany lakierem inacze bedzie przy nagłym dodawaniu gazu rwac i żadne świczki nie pomogą po drugi filtr powietrza zawsze czysty...
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
Witam serdecznie Mam sprawę do wyjaśnienia. Pacjent to Skoda Faworit 1.3 1993r. 135L, gaźnik, aparat zapłonowy na rozdzielaczu Mam dziwny objaw wahania temperatury płynu chłodzącego w układzie silnika przez co zbiornik wyrównawczy wywala co jakiś czas płyn. Wymieniłem aparat zapłonowy bo od niego zaczęły się problemy [ale to inny temat] , ustawiłem...
Do sprawdzenia świece i przewody zapłonowe, najpierw świece.
sprawdzałeś kompresję silnika? u mnie był podobnie, auto tez paliło na dotyk, ale pracował nierównomiernie. na początek radziłbym ci sprawdzić kompresję, przewody zapłonowe, świece i oczywiścię cewkę.
Najpierw sprawdź czy cewka i reszta jest w porządku. Jeśli masz 100% pewności gdzie ma być przewód z przerywacza to do drugiego zacisku cewki podaj "+" prosto z akumulatora i spróbuj uruchomic silnik. Jesli zapali to ok, jesli nie to masz problem z cewka lub z przerywaczem, chyba że aparat zapłonowy jest szrot. To bezpośrednie podłączenie możesz zrobic...
Sprawdź przewody w/n (ale jak silnik nagrzany),dokładnie oglądnij czy nie dostaje "lewego" powietrza(szczególnie wszelkie połączenia elastyczne),sprawdź napięcie sondy lambda. Zanim coś napiszesz to przeczytaj to co ktoś napisał przed Tobą. Ten silnik nie ma przewodów zapłonowych.
Chciałem zrobić odcięcie zapłonu w samochodzie Skoda Felicja 1,6. Elementem wykonawczym ma być przekaźnik, który będzie rozłączał przewód do cewki zapłonowej (załączanie przekaźnika to inna sprawa i nie o to mi tutaj chodzi). Do cewki zapłonowej wchodzą 3 przewody (w załączniku schemat): +12V, MASA i "sterowanie" (przewód od sterownika silnika do wytworzenia...
sprawdż przewody WN, i świece zapłonowe
Mam Skode Favorit 135L 91r z problemem zapłonu. Kupiłem ją od dziadka (jakiś miesiąc może dwa temu) ma tylko 23tys przebiegu licznik niekręcony możecie być pewni. ze dwa tygodnie stała w garażu i dwa tygodnie temu wyjechałem i działała jak należy paliła za pierwszym razem. No i akumulator padł. Trzy dni była odpalana na popych. W końcu doszło że jadąc...
dziękuje za jakiś odzew. Świece były wymieniane , przebieg ok 22 tyś .Wymienię świece i dam znać. Jest listwa zapłonowa - brak przewodów.
Musisz ustawić aparat na odpowiednie miejsce. Ustaw na mijankę zaworów na 4 cylindrze licząc od rozrządu, zdejmij kopułkę i sprawdź czy palec rozdzielacza stoi naprzeciw trzpienia przewodu zapłonowego 1 cylindra . Obróć wałem lub rozrusznikiem i zobacz w którą stronę chodzi aparat i tak poustawiaj kolejność przewodów na kopułce.
Witam, mam problem ze Skodą Octavią - samochód do 3 tys obrotów ładnie chodzi a gdy doda się więcej gazu samochód przerywa i skaczą obroty. W samochodzie zostały wymienione przewody zapłonowe, świece, aparat zapłonowy. Z czym może być problem, pozdrawiam
Jeżeli było jeżdżone tylko na PB to możliwe że wtryski się pozapiekały. Wymień filtr paliwa. Zobacz czy pod odłączeniu akumulatora na kilka minut auto nie zacznie lepiej jeździć na PB. Reduktor bym zostawił w spokoju bo przy jego uszkodzeniu na LPG też powinien kiepsko chodzić. Rozumiem że w tym modelu nie ma przewodów zapłonowych bo cewka jest montowana...
Witam, Skoda bez gazu, jeden właściciel 140000km. Przyjechała na lince, brak zasilania pompy paliwa okazało się, że nie było masy ma sterowniku. Auto odpaliło ale zalewało 3 świecę, pozostałe czarne i oczywiście czarny dym z rury. Brak błędów, ciśnienie paliwa około 3bar, wtryskiwacze ładnie rozpylają, sprężanie na poziomie 13bar, czujnik temperatury,...
Witam. Nie podważam wiedzy i doświadczenia wyżej wypowiadających sie kolegów ale moim zdanim podłączenie plusa po kluczyku w inne miejsce rozwiąże problem. Jeśli pamięć mnie nie myli to W Giego przewód po stacyjce biegnie z wiązka do rozcięcia wtryskiwaczy benzynowych. I tam prawdopodobnie jest podłączony. Ciachnij go przy samym lucie. Izolacja zabezpiecz...
Wtyczka jest standardowa, produkowana przez "złączową" firmę AMP Dwa przewody mają iśc "na abarot"!
Wymień przewody zapłonowe No jak je znajdzie :)
Witam! Przeglądałem posty lecz nic jak dotąd się nie sprawdziło. Jakieś dwa tygodnie temu żonce autko nie chciało rano zapalić. Przyszedłem po południu i autko po którymś razie zapaliło. Następnego dnia rano dostałem telefon od lubej, że dalej nie może zapalić. No to się potwierdziło - po południu również nie mogłem odpalić ze stacyjki - rozrusznik...
Witam! Ostatnio zepsuł mi się licznik w mojej skodzinie, zakupiłem więc na allegro używany. W mojej wersji fabrycznie był zamontowany zegar, jednak postanowiłem założyć obrotomierz z innej favoritki ;) Mój opis będzie przydatny tym, którzy mają wersję z zegarkiem a chcą założyć obrotomierz. A więc od poczatku, po zdemontowaniu zegara okazało się, że...
po pierwsze, nastawnik nie ma nic do cewki po drugie, jak wyglądają świece po trzecie przewody, nie przebijają?
Z tego co wiem to wymienia się całą cewkę zapłonowa a nie jakieś gumki,jest jeszcze jedna możliwość obok przepustnicy po lewej stronie jest przewód gumowy który puszcza z starości i pozostaje czyszczenie przepustnicy o potem nastawy podstawowe jak koledzy mspominali wyżej Dodano po 7 Skoda Fabia 1,4 68 km od jakiegoś czasu dziwnie się zachowuje. Jadąc...
Używany w bardzo dobrym stanie ...!!!!! Gwarancja rozruchowa SYKES – PICKAVANT z możliwością zapamiętywania pomiarów!! wraz z sześcioma kartami wymiennymi polecane do każdego warsztatu samochodowego a szczególnie dla monterów instalacji gazowych. Wartość nowego zestawu w Radiotechnice www.radiotechnika.pl/ to około 8 000,00 zł BRUTTO W skład zestawu...
Witam skoda felicja odpala jednorazowo na 2/3 sec po czym gasnie I nie odpala za 2 razem po odpieciu I przypięciu przewodu od cewki zapłonowej odpala znowu na 2/3 sec I tak w koło macieju..
ja w żadnym wypadku się nie czepiam przedmówcy, po prostu wypowiadam się co osobiście o tym myślę, dawniejsze silniki nie miały żadnych takich przypadłości więc jest to dla mnie dziwne że dawne objawy padniętej uszczelki pod głowicą bądź nieszczelności silnika to teraz normalne. Wierzę że są tutaj ludzie którzy na co dzień mają z tym do czynienia i...
Sterownik Simens Simos. ECU - cewka 71 - 1 78 - 3 Zamień ze sobą przewody przy sterowniku silnika, mała wtyczka, piny 71 z 78. Odłączenie/podłączenie wtyczki tylko na odpiętym akumulatorze. Te przewody odpowiadają za wysterowanie cewki zapłonowej. Pewnie sterownik od LPG jest wpięty w sterowanie cewki, przydało by sie odłączyć go bo on może coś mieszać.
Witam. 15 podpiąć do cewki zapłonowej (do opornika-kostka na cewce),drugi przewód do bezpiecznika nr2.
Panowie, póki co wymieniłem świece zapłonowe na dedykowane do LPG, podpiąłem dobrze przewody WN i na dzień dzisiejszy wygląda to tak jak na filmiku
:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry: No właśnie, takie to forum. Jeżeli cewka ma 3 omy może śmigać bez opornika, opornik się stosowało w przypadku cewek o rezystancji 1,7 oma. Jeżeli chcesz spac spokojnie, zastosuj przewód oporowy z malucha, lub ten opornik-cegłę ze skody 120.
Okazało się, że problemem po raz kolejny okazały się przewody zapłonowe. Wymieniłem je wczesniej 3 misisiące temu i teraz po podmianie na kolejny nowy komplet wszystko jest ok. Dzięki za podpowiedzi.
tak, do obrotomierza dochodzą 3 przewody :czerwony to "+" ,niebieski to "-" biały doprowadza impulsy z cewki zapłonowej proponuje byś zaopatrzył sie w książkę " Skoda Favorit" autor Jałowiecki , pomoże ci to w rozwiązywaniu problemów we własnym zakresie
Możesz sprawdzić przewody zapłonowe czy nie mają przebicia, a także przyjrzałbym się cewce. Jak z układem zapłonowym było by wszystko w porządku, to zmierzyłbym ciśnienie paliwa.
jesteś pewien że moduł od skody jest sprawny? możesz zamienić przewody od impulsatora bo czasami robi to jakąś różnicę a nawiasem mówiąc od poldka działa prawie zawsze
witam miałem kiedys taki problem powodem był słaby styk przewodu + na rozruszniku (ten który idzie od akumulatora), jesli nie to, to stawiam w 90% na układ zapłonowy 8) 8) 8) . pozdrawiam
Wymień sensory i centralkę na takie, które pochodzą z jednego "kompletu - pudełka". Często przy wymianie tylko sensorów występuje niedopasowanie częstotliwości rezonansowej czujnika i centrali lub kiepska jakość ekranu na przewodach sensorów. Można zastosować filtr przeciwzakłóceniowy na zasilaniu centralki lub naprawić alternator lub układ zapłonowy,...
Witam Zakupiłem Cewką zapłonową do Skody Felicja 1.3 MPI 96r. tylko Nowszy typ i nie pasuje wtyczka , na forum wyczytałem że trzeba skrzyżować dwa przewody tylko nie wiem które ponieważ połączyłem je podobnie jak w starszym typie ale samochód nie chce odpalić Proszę o pomoc
Dzień Dobry, Mam problem z samochodem Skoda Rapid 1.2 TSI 105 km. Silnik szarpie na biegu jałowym oraz przy mocnym dodaniu gazu od 1 - 2 tys obrotów. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Wymienione zostały w ostatnim czasie: świece, przewody, cewka zapłonowa wszystko z firmy NGK. Dodatkowo wymieniony regulator napięcia oraz filtr paliwa. Została przeczyszczona...
Wymieniłem kopulke na nową I po tym nie zapaliła. Iskra jest... ale czy w odpowiednim momencie dla danego cylindra? Czy podczas wymiany kopułki nie pomyliłeś przypadkiem kolejności przewodów do świec zapłonowych? Albo może kopułkę założyłeś w przypadkowej pozycji - tam jest taki "ząbek", musi wejść do wycięcia w aparacie zapłonowym.
Witam wszystkich, mam ta skodę około 2 lat. Po paru miesiącach od zakupy zaczęły się problemy z obrotami, wymieniłem przepustnice, przewody, świecę, aparat zapłonowy, cewkę, nic nie pomagało. Mechanik powiedział ze zalewa świecę bo bardzo brał olej, dałem głowice do planowania i zostały wymienione pierścienie wraz z uszczelkami. Po remoncie to samo,...
Trzeba sprawdzić elektrykę. Sama diagnostyka nie wystarczy, prawdopodobnie jakiś kabelek się przetarł. Wiązkę powinien wskazać jakiś program diagnostyczny, użyty w trakcie gdy występowania błędu. Prawdopodobnie to wina instalacji zapłonu. 1. Skup się na błędach związanych z zapłonem 2. Zidentyfikuj, czy błędy są sporadyczne czy stałe, co może wskazywać...
Pytanie tylko brzmi czy wibracje te są wywołane nierówną pracą silnika, bo jeśli tak to powodem może być np. układ zasilania w paliwo i zapłonowy. Miałem podobny objaw u siebie, wywołany był złym stanem przewodów WN (oczywiście w innym aucie). Myślę że na początek należałoby sprawdzić świece i listwę z cewkami.
Witam mam dziwny problem z skodą felicją 1.6 mianowicie jak jest troszke słabszy akumulator to wtedy kręci a nie odpala,wystarczy na kablach podpiąc drugi aku i pali od szczała,na popych pali z miejscza,przełozyłem nowy aku i wystarczy troche pojezdzić i za jakiś czas będzie kręcił a nie odpali,wystarczy pnąc i złapie,wymieniona cewka,aparat zapłonowy,sprawdzone...
Panowie problem rozwiązany. U mnie obyło się bez zrzucania głowicy, znaki grały a sprężanie na poziomie 15 bar! Walka był długa i od początku zupełnie nie potrzebnie zwróciłem uwagę na Wtryskiwacze. Miałem nawet skodzinkę z identycznym silnikiem. W akcie desperacji zacząłem podmieniać cały osprzęt i niestety efekt był ten sam. Mój osprzęt pracował bez...
Witam mój pierwszy temat na forum więc za wszelkie błędy przepraszam. Mam problem z zakupionym miesiąc temu samochodem. Skoda Octvia 1997 r. 1.6 AEE 75km z instalacją gazową. Samochód ma trudności z odpalaniem, falują obroty nieraz potrafi to doprowadzić do zgaśnięcia. Brak mocy, pedał gazu reaguje z opóźnieniem i samochód tak jakby się dusił. Podłączyłem...
Witam, Mam problem z moją skodą octavią z 1999r. - silnik 1.6 8v AEE - 75KM. Wszystko zaczęło się od nierównej pracy silnika, a objaw był jakby na jeden cylinder nie działał. Wymieniłem przewody zapłonowe, świece, aparat zapłonowy, palec i samochód zaczął pracować trochę równiej. Sprawdziłem błędy na komputerze diagnostycznym i wyszło, że jest za małe...
przewód zapłonowy przewód zapłonowy przewód zapłonowy skoda przewód
anoda magnezowy zamontować wykorzystać joystick dekoder technisat
hulajnogi elektryczne problemy zelmer regulator obrotów
Pioneer Amplifier A-107 - świeci DIRECT, mrugają diody INPUT SELECTOR Schemat elektryczny okapu Mastercook - jak znaleźć?