Tam nie ma żadnego zaworu dodatkowego powietrza bo to jest gażnik 2e2 Pierburg . Masz tam źle wyregulowane ssanie, a własciwie obroty ssania. Dobry gaźnikowiec sobie z tym poradzi. Sam to chyba nic nie wskórasz.
Witam! mialem taka lalunie chodzila jak na dame przystalo bez zarzutu. pewnie to wiesz ale ssanie wlancza sie po wl stacyjki naciskajac pedal gazu do dechy na chwile. jesli to nie dziala to masz po prostu przepalona spirale (podgrzewacz) od ssania to takie ustrojstwo pod filtrem paliwa przykrecone do gaznika dochodzi do niego zasilanie i 2 weze z plynem...
Jakie ssanie, to nie gaźnik! Po za tym po cholerę mu wyższe obroty jak to MPI i to jeszcze z podgrzewaną sondą więc krótko chodzi w OL. Przepustnica czysta?
zabrudzona przepustnica wyczysc i wprowac nastawy
Mam dziwny problem gdy odpalam na benzynie gdy jest zimno ssanie pracuje prawidłowo natomiast gdy na gazie nie mam czasami sania tzn. czasami prauje normalnie a czasami nie wchodzi od razu na wolne obroty. gdzie szukać?
I jeszcze do rozważenia jest uszkodzenie czujnika temperatury płynu lub jego przewodów - stałe jakby "ssanie". Na próbę można zewrzeć pinny we wtyczce opornikiem ok. 200Ω÷400Ω.
Nie do końca. Podpięcie pod tester i sprawdzenie wszystkich kluczowych parametrow dla poprawnej pracy silnika.
To nie problem. Potrzebna jest fachowa regulacja ssania.
Robiłem już mu adaptacje bo zawieszały się obroty. I nie pokazuje się błąd że "brak nastaw podstawowych". A co jeszcze zauważyłem ostatnio że nie włącza się ssanie i na zimnym silniku strasznie go trzęsie?? Czy to może być ze sobą powiązane brak mocy i ssanie??
Witam. Mam Skodę Favorit i nie działa mi ssanie, tzn. raz jest a później go nie ma. Oczywiście na zimnym silniku. Gdy działa silnik jest na wysokich obrotach ok. 2 tyś. Jak ustawić je poprawnie ? Gaźnik to Pierburg. Za pomoc dziękuje. Proszę dbać o pisownię. Poprawiłem.
W skodzie ssanie załączasz poprzez jedno wciśnięcie pedału gazu i puszczenie, mechanizm ssania polega na zamknięciu przepustnicy dolotu powietrza i stopniowym otwarciu przepustnicy gazu.Jeżeli ty jeszcze pompujesz gazem to dolewasz benzyny i musisz zalać silnik.
Może kwestia składu mieszanki i silniczka krokowego od ssania?
wstaw zdjecie, nie wiem o co CI dokładnie chodzi
no i problem rozwiazany za rada kolegi przecialem czerwony przewod ale to w zupelnosci nie rozwiazalo problemu, poniewaz swiece grzaly pomimo tego ze cieply ale niestety wogole sie nie wylaczaly po wstawieniu opornika 100Ω w uklad czujnika wszystko gra po 30sek. swiece sie wylaczaja i obroty spadaja (wylacza sie ssanie) Wielkie dzieki :)
czy nagrzewa się obudowa regulatora ssania automatycznego
Szukaj na kolektorze ssącym kostki 4piowej.
sprawdz uszczelke pod kolektorem ssącym czy nie zasysa powietrza pozdrawiam
Sprawdź cienki przewód podciśnienia, który idzie od odmy do kolektora bodjże fi6. Zaślep go na próbe i sprawdź. Kiedyś tak z AKL chyba w Octavi miałem, tamtędy ssał powietrze i ubogo miał cały czas.
Witam sora za nie EDIT ale chce wszystkim ktorzy probowali mi pomoc, podziekowac. Okazalo sie ze w pompie zatarla sie glowiczka. powioddem bylo paliwo z domnieszka kwasu. Czyli tzw. opal "odbarwiony" kwasem:( Paliwo kupione na bardzo duzej, ladnej stacji paliw... pozdrawiam PS zalozylem stara pompe od VW passata, ale moze ktos ma oryginalna pompe lucasa?...
Możesz, ale ja bym zaczął od kontroli strony mechanicznej silnika, ciśnienie sprężania, stan rozrządu i stan wałka. Podciśnienie ssania i punkt zapłonu.
Witam jakie objawy powoduje uszkodzona uszczelka pod kolektorem ssącym??? (skoda FABIA 1,4 mpi 68 KM)
Zacina się bimetaliczny włącznik ssania. Rozbierz i oczyść gaźnik.
mam nowa uszczelke pod gorna czesia i jest tam rowno ssanie jest wylaczone sprawdzalem nawet niektore czujniki ale dalej mam kilka niejasnosci
Jestem trzecim właścicielem ,wszystkie filtry były zmienione i rozrząd.Jeżdzę nią codziennie do pracy w dwie strony ma 12 km ,moze to jest przyczyna wiekszego spalania bo silnik dobrze sie nie dogrzeje a ja jestem juz na miejscu i prawie cala droge pracuje na ssaniu.
Też obstawiam "problem w zbiorniku" trzeba wyszarpać pompę ze zbiornika i popatrzeć może coś gołym okiem widać. Zazwyczaj problemem okazuje się jakaś pierdółka, której na pierwszy rzut oka nie widać i nawet nie przypuszczasz, że to to. Może gdzieś powstała nieszczelność i jak poziom paliwa opadnie zaczyna ssać powietrze, zapowietrza się układ?
Czujnik temperatury płynu ma dwie oddzielne sekcje: dla komputera i dla wskaźnika. Może się uszkodzić tylko część dająca sygnał komputerowi (możliwy skutek: ssanie), a temperatura na wskaźniku w kabinie będzie pokazywana poprawnie.
zbyt wczesny zaplon jak i zbyt pożny powoduje zwiększony apetyt na paliwo,co się tyczy łańcucha to wyciągnięty jest wyrażnie słyszalny na wolnych obrotach jako ,,szeleszczenie,,i normalny mechanik bez trudu to wyslucha.a jakie były wyniki analizy spalin szczególnie na podwyższonych obrotach i jeszcze coś-w tych gażnikach lubiło się zaciąć automatyczne...
Z tyłu silnika, pod kolektorem ssącym, "czyta" z tylnej płaszczyzny koła zamachowego
Sprawdziłem cewkomoduł z innego auta - jest to samo, czyli to nie to. Ale z autem coraz gorzej - teraz jedzie max 70. Świece nowe. Silnik z trudem osiąga 3tys obr na 2-gim biegu. Przy wyższych prędkościach obrotowych słychać jakby ssało jakieś powietrze. Co jeszcze mogę sprawdzić?
Problem rozwiązany był walnięty czujnik wody :P Przez co przepustnica miała złe dane i nie włączała trybu ssania czy jak to nazwać.
mam wielką prośbę . czy może mi ktoś powiedzieć ile powinien wynosic kąt nachylenia przepustnicy ? ponieważ było 4% a mechanik przestawił go na 8% i wydaje się mi że teraz chodzi non stop na ssaniu . z góry dziękuję
Witam, odświeżam temat ponieważ problem powrócił. Od ostatniego posta auto trafiło do jeszcze jednego warsztatu z bardzo dobrymi opiniami. Było tam 3 razy i chłopaki sprawdzali coraz to inne rzeczy (nie wiem jakie) - nie pomogło. Po ostatnim odbiorze auta powiedzieli, że jak dalej się nie poprawi to została im ostatnia próba sprawdzenia jakiegoś czujnika...
Mialem te same problemy i po odpowietrzeniu ukladu, dolaniu plynu chlodniczego i przekreceniu termostatu o 180 stopni, cos pomoglo. Mam nowy problem mianowicie, termostat jest otwarty, leci cieple powietrze z dmuchawy a auto po przekazowaniu raz schodzi ze ssania raz nie. Dopiero po wylaczeniu i ponownym zalaczeniu auta, obroty sa ponizej 1000 czyli...
Witam mam następujący problem z moją skodą .pali na gazie jak jest zimny silnik to odpala za pierwszym razem ,chodzi jak trzeba.Problem jest następujący jak się silnik rozgrzeje to chodzi do póki jej nie zgaszę,jak ją zgaszę to ni groma nie chce odpalić , wczoraj odpalałem ją na lince. co muszę sprawdzić .? i jeszcze silnik na zwykłym palcu bez komputera...
Witam. Miałem kiedyś podobny problem pływania silnika na wolnych obrotach i gaśnięcia, przyczyną była wydmuchana uszczelka pod kolektorem ssącym.
Wiec tak: skoda ma przejechane dopiero 95 tys. plywak jest szczelny (sprawdzalem w czasie czyszczenia) zaworek iglicowy tez sprawny w urzadzeniu o nazwie "podcisnieniowe urzadzenie wspomagajace ssanie" (popularny pierburg) byla dziurawa membrana co powodowalo wariowanie obrotow na ssaniu akumulator sprawny rozrusznik chodzi ok tylko nie chce zapalic...
No właśnie ale na ssaniu zawsze bedzie lepiej pracował to oczywiste... Diagnozę przeprowadza się na silniku nagrzanym! Proponuje posprawdzać stan wszystkich rurek powietrznych znajdujących się za przepustnicą, najlepiej doraźnie zaślepiając poszczególne krućce w koletorze i gaźniku - choćby palcem, sprawdzać czy samochód lepiej pracuje na biegu jałowym...
Witam, Mam problem ze swoją Skodą. Jak zapalam włącza się ssanie i samochód chodzi normalnie, ale jak tylko się trochę rozgrzeje i ssanie się wyłącza obroty są tak niskie że przy każdym zwalnianiu czy hamowaniu samochód mi gaśnie. Myśleliśmy, że coś się dzieje z gazem, ale na benzynie jak jeżdżę jest to samo. Jak podkręcili mi obroty na wyższe to teraz...
Silnik krokowy :) Przepustnica to po pierwsze, przy okazji spr szczelność układu ssącego.
Jak rażące uszkodzenie uszczelki i ubytek płynu do cylindra to jak najbardziej, jeśli motor z tego powodu został przegrzany to również, nadto jak automatyczne "ssanie" z powodu braku płynu nie będzie stopniowo odpowiednio się regulować to też ma oczywisty wpływ.
Co do cieczy chłodzącej to po wymianie uszczelki pod głowicą nie powinna się dostawać do cylindrów. Poobserwój dokładnie czy nie wycieka na złączkach, podociągaj opaski. A co do spalania, to słyszał ktoś od poprzedniego właściciela, że mu auto duzo pali?? :lol: Zawsze palą kieliszek na setke :sm16: Dopiero jak sam zatankujesz widzisz ile pali w rzeczywistości....
"robek" ciśnienie jest ok czynnik naładowany. Wiecie gdzie jest umieszczony sterownik? Co to znaczy czynnik jest ok. Jest ładny bo fioletowy czy niebieski. Ciśnienie ok ale jakie - 3 bary, 256 mbar, a może 435 bary, więc konkretnie ile na tłoczeniu a ile na ssaniu, bo tak to możemy jeszcze długo.
np:spryskiwaczem z benzyną ekstrakcyjną (podejrzewam uszczelke kolektora ssącego)
Ja bym powiedział że pod kolektorem ssącym. Przy skrzyni biegów.
Czemu regenerowałeś głowice przy takim przebiegu? Jakiś powód? Jak odłączyłeś gaz? zaślepiałeś wtryski od gazu a od cewek odłączyłeś sterowanie dla sterownika gazu? Jakie jest podciśnienie ssania? i co ze szczelnością dolotu? Serwo sprawdzone?
Podciśnienie ma być 340 mbar. masz 440 to za mało .Jest nieszczelność w kolektorze ssącym.
Może wymienię uszczelki kolektora ssącego dolotowego ?
ew. zabity kat To bardziej na nieszczelny zawór wskazuje, ew. przestawiony rozrząd. Do tego błąd ubogiej mieszanki - cudów nie ma, gdzieś ssie.
Lepiej sprawdź czy czasem tam nie ma prehistorycznej pompy paliwa z filtrem z epoki fabryki. . uważam że typowe dla Favo pompy z osadnikiem są lepsze od tych zamienników bez osadników, sa po pierwsze rozbieralne i w przypadku uszkodzenia membrany nie trzeba wymieniać całej pompy Mam nadzieję, że odpalasz to tak jak przykazano - zimny motor przed odpaleniem...
Proponuję sprawdzić działanie funkcji CUT OFF. Prawdopodobnie coś z czujnikiem. Albo załamany przewód podciśnieniowy z kolektora ssącego.
Pompy używane są dostępne na znanym portalu aukcyjnym . Należy szukać pod hasłem pompa podciśnienia skoda i patrzeć po zdjęciach . Na mojej jest oznaczenie 8E0 927 317A skoda ma inne oznaczenia i pompa jest chyba z przekaźnikiem. Jeszcze sprostowanie odnośnie poboru prądu zapomniałem że zasilam ją z 6V i wtedy pobiera około 6A przy zatkanym ssaniu....
W zimie więcej pali nie tylko z powodu ssania , ale gaz zimowy jest gorszy (chyba wieksza domieszka propanu)
Skoro na ssaniu nie ma problemu to znaczy że pełne otwarcie przepustnicy zuboża mieszankę. Czyli albo dysze za małe albo przytkane. Czasem problemem jest poziom paliwa w komorze gaźnika. Ja jakbym robił konwersję to chyba na 1.3 mpi ze skody felicji. Jest trochę gratów do zmiany ale auto wtedy lepiej odpala i jest mniej awaryjne.
Najlepiej za pomocą testera ,na podstawie danych rzeczywistych.Albo omomierzem.Zimny-coś około 2kom,gorący-200 do 300 om.Czujnik się często uszkadza w ten sposób,że się "zawiesi"na jakiejś rezystancji i zaczyna pomiar od niej.Często zimny zostaje na rezystancji około 600 om,co dla kompa jest sygnałem że silnik ma 70 stopni.A tym samym nie włączy wzbogacenia...
No popatrz, a są benzyniaki bez przepustnicy, zaś wielkość napełniania cylindra regulowana jest wielkością otwarcia zaworów ssących. :lol:
Tak. Wymienione zostały uszczelki kolektora ssącego (sparciałe). Pozdrawiam D.
Gaz w zbiorniku jest w fazie plynnej. Rozprezony jest bardzo zimny. W parowniku jest on podgrzewany, podgrzewa go plyn chlodzacy silnik. Gdy silnik nie jest zagrzany,plyn takze jest chlodny i gaz nie jest podgrzewany wystarczajaco- co za tym idzie moga byc problemy podczas jazdy na gazie (ja do czasu ogrzania silnika musze miec wlaczone ssanie, inaczej...
A hamulce nie blokuja ? cisnienie powietrza w kolach?Czujnik najlepiej zaloz oryginal bo inne tansze przeklamuja temp. na desce.Co do "ssania", a bardziej podwyzszonych obrotow to w Skodach dziala dziwnie bo gdy jest mroz to odpali i chodzi na 900obr/min, a czasem jest cieplo i silnika wchodzi na 1100obr/min - gen u siebie przekopalem wsio i tak jest,...
Z boku kolektora ssącego, patrz za bagnetem do sprawdzania poziomu oleju
Witam błąd dotyczy czujnika ciśnienia barometrycznego i odnosi się do działania układu ciśnienia bezwzględnego w kolektorze sprawdź kolego czy nie masz jakiejś nieszczelności zacznij od filtra powietrza a skończ na kolektorze ssącym.
Wydaje mi się że może to być silniczek krokowy. Działa on jak automatyczne ssanie, może źle dysponować dawką paliwa i dlatego mogą wystąpić takie problemy. U mojego samochodu czasami jest tak że jak zapale przez minutę, dwie silnik chodzi na ponad 1,5k obrotów potem spada na prawidłowe obroty.
Wymieniłem uszczelki kolektora ssącego i jest ok.
Jeśli zawór by był uszkodzony a sprężarka dobra, na ssaniu powinno spadać poniżej 1 bara, a na tłoczeniu około 7 -10 w takiej temp jak dzisiaj mieliśmy.
A moja favoritka (91r., gaźnik) pali w granicach 7-8 litrów LPG po trasie, po mieście to zależy jakim ale ok 1 litr więcej. Świece to nawet nie wiem jakie mam ale chyba "brisk". Tylko mam mały problem bo jak przełączę na benzynkę to szarpie jak zdejmuję noge z gazu. Dobrze pracuje na wysokich obrotach. Poza tym to nierówno pracuje silnik i strasznie...
Wygląda na niedziałające ssanie, w ikovie to często się zdażało ,sprawdz jeszcze luzy zaworowe i przerwe w aparacie zapłonowym i luzy na wałku niestety to dość często było bolączką tych silników i wtedy ustawianie przerwy na 0,45 można sobie podarować.
Jeszcze powinien być filtr na ssaniu sprężarki- dokładnie tak jak piszesz silnik spalinowy to jedno a sprężarka to drugie urządzenie. Poszukaj w necie trochę informacji o sprężarkach śrubowych będzie ci łatwiej ją ogarnąć.
Nie było by błędów na kompie tego modułu zapłonowego? Czytałem wątki o zapalaniu skody na zimnym w zimie, i nie widzę, żeby komuś się to udało rozwiązać. Skoda jest u mnie od nowości, nigdy z nią nie było problemów, a teraz takie kwiatki...
Do demontażu kolektor ssący, sprawdzenie nalotu w kanale ssącym w głowicy i na zaworach dolotowych.
zapłon na pierwszym sie nie pojawia napewno, bo odlączenie swiecy lub wtrysku nic nie zmienia Jak będzie ten cylinder zalewało paliwem to czy odłączysz wtryskiwacz czy przewód WN to i tak efekt będzie taki że cylinder nie będzie pracował więc to żaden dowód na to że nie ma iskry. Sprawdź czasy wtrysków na poszczególnych cylindrach. Warto sprawdzić...
Co do ciężkiego odpalania - trzeba sprawdzić czy wszystkie świece sprawne, oraz kąt wyprzedzenia wtrysku. Sterownik grzeje świecami już w momencie otwierania drzwi kierowcy , jeśli ktos długo wsiada i odpala to może nawet nie zauważyć kontrolki. Świece grzeją coś koło 15 sekund ale zdecydowanie szybciej gaśnie kontrolka grzania. W sprawnym silniku po...
O ile mnie pamięć nie myli to chyba z tyłu pod kolektorem ssącym na połączeniu silnika ze skrzynią.
Witam Myślę, że to nie sonda lambda. Przede wszystkim, należy sprawdzić czujnik temperatury silnika, ale to nie ma nic wspólnego z gazem. Może na zimnym pokazywać za wysoką temperaturę, i nie załącza się ssanie. Dławienie na zimnym silniku przy sekwencji gazu jest dość typowe. Powodem moga być źle dobrane dysze wtryskiwaczy gazowych. Najprościej to...
Witam, czy jest tu jakiś spec od gaźników? ;) Skoda favoritka 93, 1.3 benzyna. Dziś złapała focha, jutro czeka mnie grzebanie w gaźniku. Po odpaleniu i zagrzaniu się coś jej odwaliło i nie trzyma biegu jałowego (obroty spadają do 500 lub i niżej i gaśnie). Dodając gazu łapie bez problemu, ale zaraz spada w dół nie trzymając obrotów wysokich. Odpowiednio...
Witam!!! Mam taki problem, auto zapalam na benzynie i póki jedzie na "ssaniu" to jest ok potem przełącza sie na gaz i tez jest wszystko oki, problem występuje przy jeździe na benzynie jak sie zagrzeje i ssanie sie wyłączy to silnik zaczyna przerywać najgorzej ruszyć np na skrzyżowaniu "nie ma jadu" przy obrotach do 2tys pomału się buja ale jak trzeba...
Nie piszesz jaka to jest instalacja. Przy takim wieku i przebiegu reduktor ma chyba prawo domagać się jakichś pieszczot. Skontrolowałbym reduktor, prawdopodobnie trzeba będzie wyczyścić środek i wymienić membrany, a przy okazji jak to wyżej nadmieniono sprawdzić szczelność układu ssącego łącznie z instalacją miedzy reduktorem a silnikiem.
Witam. Moja fela kupiona w marcu co jakiś czas ma spadki mocy , tak gdzieś raz w miesiącu :| .Problem jest taki , że zaczyna delikatnie się podduszać lecz nie gaśnie , obroty zaczynają delikatnie falować 800-400 +- , brak kompletnie mocy ciężko ruszyć , słaba reakcja na wciśnięcie gazu . Po zgaszeniu i odpaleniu problem znika , fela ciągnie do odcięcia...
W okolicy przepływomierza powinien być króciec ssący do układu podciśnienia. Tam spróbuj
Witam, Probelm z autkiem jak w temacie. :( Gdy jest zimna zapala od razu obroty ok. 1000-1100 czyli ssanie ok. 1.Dodaję gazu o obroty na łeb na szyję i zgaśnie. 2. Dodaję gazu obroty lecą w dół szybko puszczam gaz obroty wracają do normy 3. nic nie robię przez jakieś 20-30 sekund autko jakby się lekko dławi i po tym już jest OK. dodam że przepustnica...
Tak informacyjnie - zmiana z 5W na 15W nic nie da jak problem jest na gorącym silniku. To już prędziej z 40 na 50 ale nie wiem czy pierścienie to zniosą. Rzadki olej to jest 0W30 a nie 5W40 (powinno używać się słowa lepkość ale uatrło się tak jak ssanie, które jest używane również w odniesieniu do wtrysku oraz Diesli). Wymiana czujnika nie wyklucza...
Tylko przy zimnym silniku i gdy temperatura na zewnątrz jest powyżej 15 stopni lub w ciepły upalny dzień, odpala jakby bez ssania, bo za drugim razem i pracuje na bardzo małych obrotach nie gaśnie nawet lampka ładowania. Nie reaguje na wciskanie pedału przyśpieszenia. Trwa to ok 20- 30 sekund potem załapuje ssanie i obroty są ok 1200. Potem wszystko...
Witam. Problem jest elektryczny więc umieszczam w dziale elektryki samochodowej. Zapalam normalnie zimny silnik i jest wszystko w normie. Po osiągnięciu temperatury przy której przestaje działać ssanie, pojawia się problem. Hamując silnikiem i wciskając sprzęgło obroty spadają do bardzo niskich i następnie silnik gaśnie. Wystarczy odpalić go na nowo...
Właśnie że nie jest zamarznięty!patrzyłem na cewke od ssania co znajduje się na reduktorze i po przełączaniu nie może sobie poradzić z otworzenie,tak jak by ją coś trzymało,po paru odpaleniach i trzymaniu dłoni na tej cewce czuć jak odchodzi!czysciłem ja i dalej nie pomaga!
Się gotuje w głowicy to i wąż skacze. Wykręć pompę i termostat i puść przez silnik wodę ze szlaucha. Normalnie to co leci z kranu ma bez problemu przelecieć przez silnik. Sprawdż ten gumowy łącznik między rurą a pompą. Przelej szlauchem chłodnicę (mimo że nowa) i nagrzewnicę. Dlaczego nie widać na wskaźniku że się gotuje. Ano dlatego że czujnik temp...
Jeździłem podonym zestawem czyli Fela 1.3 + AL-700. I w miarę spadku temp. otoczenia Fela zachowywała się bardzo podobnie. Próg przełączenia u mnie to było 2500 rpm. U mnie powód był prosty. Nie miałem czujnika temp reduktora, a Fela przy zapalaniu w niskich temp. miała tendencję to chwilowego przekraczania tych 2500 rpm (działało ssanie). Obroty po...
Komputer pokazał błąd ciśnienia w kolektorze ssącym. Czujnik wymieniony na nowy Ile Ci map pokazuje ? dubel ;)
Witam serdecznie pomocników. Problem mam ze Skodą favorit 136l, mianowicie po rozgrzaniu silnika na niskich obrotach samochód szarpie (dławi się) po dodaniu gazu.Im bardziej rozgrzany tym nie da się jechać.Na wysokich obrotach jeszcze jako tako. Jeszcze na zimnym puki jest ssanie da się jechać w miarę płynnie. Problem ten nasilał się już parę miesięcy...
Wszystko co jest w aucie może się zepsuć. Zawór regulacji objętości sprężarki może być zacięty, może płyta zaworowa jest brudna i zamiast pchać na HP to w tylko miesza czynnik w samej sprężarce. Chociaż te 4 bary na ssaniu są zastanawiające, bo zawór rozprężny powinien mieć możliwość całkowitego zamknięcia się i nawet jak sprężarka tylko minimalnie...
Tu masz widoczny czujnik po lewej stronie wraz z założoną wtyczką. http://mar-motomax.pl/skoda-fabia-14-16v...
Szwagros bzdurna to jest twoja wypowiedz. Jeśli jest uszkodzona membrana w reduktorze to przez podciśnieniem dostanie się gaz do kolektora ssącego .
Jeszcze jedno dużo czytałem na różnych forach i gdy uszkodzona jest uszczelka to jest olej w płynie lub płyn widać na bagnecie od oleju a u mnie tego nie ma. Ale zauważyłem pewną rzecz: gdy silnik się rozgrzeje to nie wyłącza się ssanie a najlepsze było to ze płyn sobie ucieka tam gdzie ogrzewa powietrze do kabiny więc podejrzewam że płyn sobie ucieknie...
Tak się składa, że wszystkie z wtryskiem bezpośrednim mają automatyczne ssanie. Multec XM też. To już w ogóle pomieszanie pojęć. Polonezy nie miały automatycznego ssania nie miały też bezpośredniego wtrysku. Ssanie automatyczne da się zrealizować tylko w gaźniku. O ile mnie pamięć nie myli -bo było to już dawno- to takie ssanie miały skody favorit.
To jest parownik reduktor podciśnieniowy BRC ten przewód musi być podłączony do kolektora ssącego .Mam taki sam w Favoritce więc napewno się nadaje .
I lepiej kupić np, Pandę z silnikiem 1.4 i taki silnik w mieście spali na pewno mniej niż z silnikiem 1.0. Na naszym rynku chyba nie było silnika 1.4 w Pandzie... były tylko silniki 1.2 i 1.1 oraz diesel 1.3. Skoda jechała max. 175 km/h. 3 osoby w aucie plus bagaże, auto nie przeciążone. Wiecie ile to pali przy tej prędkości??? 20L/100km, benzyny......
Witam, nie jestem mechanikiem słabo znam nazewnictwo fachowe, więc opiszę po prostu mój problem. W zimie zauważyłem, że skoda sie szybko nagrzewa, co w sumie mnie cieszyło bo, szybko wyłączało się ssanie i zużycie paliwa było mniejsze. Dosyć rzadko jeżdżę samochodem, więc wiosnę przestała teraz potrzebuje auta trochę częściej i co zaobserwowałem: 1....
Witam Silnik posiada pompę wstępnego ciśnienia paliwa i prawdopodobnie będzie sobie ssała nawet jeśli pompa w baku nie działa, jak w starszych konstrukcjach PD pompa w baku służy głównie do chłodzenia paliwa i ewentualnego "dobicia" paliwa przed rozruchem. 100% pewności nie mam ale doczytaj sobie żebyś nie męczył się na darmo lub odepnij wtyczkę od...
witam.Szpec starej daty który powinien miec takie zabytki w małym palcu przyssał się do automatyki ssania i coś pogrzebał nie w gażniku lecz tak jak mówi żona pod spodem filtra powietrza powietrza.W dodatku gdy chciała aby wymienić olej wpakował jej do układu 4 litryy oleju(czy to normalne?-podziałka wychodzi ponad skalę max).Wyglada że rozregulował...
Witam, mam taki problem. Ostatnio zaobserwowałem że zapala mi się świeca żarowa w aucie. Autko to Skoda Fabia 1.9 TDI 74kw 2002r. Problem polega na tym że świeca zapala się tylko czasami a szczęśliwie mamy wiosnę i temperatura osiąga kilkanaście stopni c. Zapala się również jak uprzednio mimo kilkustopniowej aury rozgrzeję ją ( poczekam aż zgaśnie,...
To sprawdź. W tych silnikach od tego zaczynam. Zapłon potrafi wypadac gdy jest już w okolicach 10 bar. Jeżeli jest masz cały czas ubogo to sprawdź jeszcze szczelność kolektora ssącego, w szczególności na tym cylindrze.
A no, było, widziałem ten post, jeszcze kolektor ssący znaleźć i będę w domu. 😁
Sprawdź korekty sondy lambda, porównaj sygnał przedniej i tylnej sondy. A najważniejsze, porównaj sygnał sondy lambda z dobrym analizatorem spalin, na rozgrzanym silniku. Sprawdź jakie widzi podciśnienie w kolektorze ssącym na wolnych obrotach. Jakie odcinki przejeżdżasz?
ssanie skoda ssanie skoda fabia skoda favorit ssanie
bezpiecznik termiczny bateria xantia regulator scania przełączniki
Mocowanie przeciwwagi w pralce Indesit – śruby, lokalizacja, moment dokręcania, modele slim i standard Schemat generatora prądu podkładu i kasowania w magnetofonie Tesla B4 – tranzystorowy oscylator LC, TUN245, OC169