Szanowny kolego mam favoritkę 4 lata . Ssanie w twojej favoritce się zacięło.Favoritka ma bimetal podgrzewany przez płyn chłodniczy wygląda to jak sprężyna z budzika i w miarę nagrzewania się silnika, odkształca się on. Poprzez oskę która lubi sie przytrzeć steruję przysłonną powietrza która zmienia skład mieszanki .nie będę sie rozpisywał .Poprostu...
Witam! mialem taka lalunie chodzila jak na dame przystalo bez zarzutu. pewnie to wiesz ale ssanie wlancza sie po wl stacyjki naciskajac pedal gazu do dechy na chwile. jesli to nie dziala to masz po prostu przepalona spirale (podgrzewacz) od ssania to takie ustrojstwo pod filtrem paliwa przykrecone do gaznika dochodzi do niego zasilanie i 2 weze z plynem...
Lepiej sprawdź czy czasem tam nie ma prehistorycznej pompy paliwa z filtrem z epoki fabryki. . uważam że typowe dla Favo pompy z osadnikiem są lepsze od tych zamienników bez osadników, sa po pierwsze rozbieralne i w przypadku uszkodzenia membrany nie trzeba wymieniać całej pompy Mam nadzieję, że odpalasz to tak jak przykazano - zimny motor przed odpaleniem...
Mam dziwny problem gdy odpalam na benzynie gdy jest zimno ssanie pracuje prawidłowo natomiast gdy na gazie nie mam czasami sania tzn. czasami prauje normalnie a czasami nie wchodzi od razu na wolne obroty. gdzie szukać?
Witam. Mam Skodę Favorit i nie działa mi ssanie, tzn. raz jest a później go nie ma. Oczywiście na zimnym silniku. Gdy działa silnik jest na wysokich obrotach ok. 2 tyś. Jak ustawić je poprawnie ? Gaźnik to Pierburg. Za pomoc dziękuje. Proszę dbać o pisownię. Poprawiłem.
Witam, odświeżam temat ponieważ problem powrócił. Od ostatniego posta auto trafiło do jeszcze jednego warsztatu z bardzo dobrymi opiniami. Było tam 3 razy i chłopaki sprawdzali coraz to inne rzeczy (nie wiem jakie) - nie pomogło. Po ostatnim odbiorze auta powiedzieli, że jak dalej się nie poprawi to została im ostatnia próba sprawdzenia jakiegoś czujnika...
Robiłem już mu adaptacje bo zawieszały się obroty. I nie pokazuje się błąd że "brak nastaw podstawowych". A co jeszcze zauważyłem ostatnio że nie włącza się ssanie i na zimnym silniku strasznie go trzęsie?? Czy to może być ze sobą powiązane brak mocy i ssanie??
W skodzie ssanie załączasz poprzez jedno wciśnięcie pedału gazu i puszczenie, mechanizm ssania polega na zamknięciu przepustnicy dolotu powietrza i stopniowym otwarciu przepustnicy gazu.Jeżeli ty jeszcze pompujesz gazem to dolewasz benzyny i musisz zalać silnik.
Witam. Moja fela kupiona w marcu co jakiś czas ma spadki mocy , tak gdzieś raz w miesiącu :| .Problem jest taki , że zaczyna delikatnie się podduszać lecz nie gaśnie , obroty zaczynają delikatnie falować 800-400 +- , brak kompletnie mocy ciężko ruszyć , słaba reakcja na wciśnięcie gazu . Po zgaszeniu i odpaleniu problem znika , fela ciągnie do odcięcia...
Witaj. Tutaj spokojnie można by zastosować arduino. Sygnał obrotów pobrać z czujnika Halla, jako element wykonawczy dać serwomechanizm o udźwigu 1 kg spokojnie wystarczy. Wystarczy zrobić zasilanie do serwomechanizmu z 12V na 5V, Na arduino są gotowe biblioteki, można wykorzystać Bibliotekę PID. Pomysł do zrealizowania w jedno popołudnie. Koszt nie...
Witam sora za nie EDIT ale chce wszystkim ktorzy probowali mi pomoc, podziekowac. Okazalo sie ze w pompie zatarla sie glowiczka. powioddem bylo paliwo z domnieszka kwasu. Czyli tzw. opal "odbarwiony" kwasem:( Paliwo kupione na bardzo duzej, ladnej stacji paliw... pozdrawiam PS zalozylem stara pompe od VW passata, ale moze ktos ma oryginalna pompe lucasa?...
dzieki wszystkim za pomoc narazie odlonczylem ssanie i tylko musze troszke pogazowac przed jazda az sie ciutke zagrzeje.
mam nowa uszczelke pod gorna czesia i jest tam rowno ssanie jest wylaczone sprawdzalem nawet niektore czujniki ale dalej mam kilka niejasnosci
Witam, Mam problem ze swoją Skodą. Jak zapalam włącza się ssanie i samochód chodzi normalnie, ale jak tylko się trochę rozgrzeje i ssanie się wyłącza obroty są tak niskie że przy każdym zwalnianiu czy hamowaniu samochód mi gaśnie. Myśleliśmy, że coś się dzieje z gazem, ale na benzynie jak jeżdżę jest to samo. Jak podkręcili mi obroty na wyższe to teraz...
Się gotuje w głowicy to i wąż skacze. Wykręć pompę i termostat i puść przez silnik wodę ze szlaucha. Normalnie to co leci z kranu ma bez problemu przelecieć przez silnik. Sprawdż ten gumowy łącznik między rurą a pompą. Przelej szlauchem chłodnicę (mimo że nowa) i nagrzewnicę. Dlaczego nie widać na wskaźniku że się gotuje. Ano dlatego że czujnik temp...
Szukaj na kolektorze ssącym kostki 4piowej.
Przepustnica czysta? Przecież Ci pomógł, trzeba tylko rozumieć... Temat znany akurat nam, nie ociz? :) Wiem wiem i rozumiem, wcześniej pisałem że przepustnica nie była czyszczona, troche mam obawy przed tym czyszczeniem bo różne rzeczy ludzie piszą co do adaptacji później... Było wiele wątków w których było opisywane ze właśnie po czyszczeniu to dopiero...
niewiem czy mi miezyl ilosc spalin ale wkladal jakis wezyk do rury wydechowej i na przyzadzie pisalo 0.2 i powiedzial ze jest slaba mieszanka i cos ustawil ze bylo 3,0 niewiem czy o to chodzo?? ze ssaniem tez niejestem zadowolony ale mechanik powiedzail ze ssanie dziala ok a mianowicie jak jade to ssanie jest wlaczone na 20 obrotow po iakies 30s zmiejsza...
Co do ciężkiego odpalania - trzeba sprawdzić czy wszystkie świece sprawne, oraz kąt wyprzedzenia wtrysku. Sterownik grzeje świecami już w momencie otwierania drzwi kierowcy , jeśli ktos długo wsiada i odpala to może nawet nie zauważyć kontrolki. Świece grzeją coś koło 15 sekund ale zdecydowanie szybciej gaśnie kontrolka grzania. W sprawnym silniku po...
Witam serdecznie pomocników. Problem mam ze Skodą favorit 136l, mianowicie po rozgrzaniu silnika na niskich obrotach samochód szarpie (dławi się) po dodaniu gazu.Im bardziej rozgrzany tym nie da się jechać.Na wysokich obrotach jeszcze jako tako. Jeszcze na zimnym puki jest ssanie da się jechać w miarę płynnie. Problem ten nasilał się już parę miesięcy...
Witam, Probelm z autkiem jak w temacie. :( Gdy jest zimna zapala od razu obroty ok. 1000-1100 czyli ssanie ok. 1.Dodaję gazu o obroty na łeb na szyję i zgaśnie. 2. Dodaję gazu obroty lecą w dół szybko puszczam gaz obroty wracają do normy 3. nic nie robię przez jakieś 20-30 sekund autko jakby się lekko dławi i po tym już jest OK. dodam że przepustnica...
Tylko przy zimnym silniku i gdy temperatura na zewnątrz jest powyżej 15 stopni lub w ciepły upalny dzień, odpala jakby bez ssania, bo za drugim razem i pracuje na bardzo małych obrotach nie gaśnie nawet lampka ładowania. Nie reaguje na wciskanie pedału przyśpieszenia. Trwa to ok 20- 30 sekund potem załapuje ssanie i obroty są ok 1200. Potem wszystko...
Witam!!! Mam taki problem, auto zapalam na benzynie i póki jedzie na "ssaniu" to jest ok potem przełącza sie na gaz i tez jest wszystko oki, problem występuje przy jeździe na benzynie jak sie zagrzeje i ssanie sie wyłączy to silnik zaczyna przerywać najgorzej ruszyć np na skrzyżowaniu "nie ma jadu" przy obrotach do 2tys pomału się buja ale jak trzeba...
Jeszcze jedno dużo czytałem na różnych forach i gdy uszkodzona jest uszczelka to jest olej w płynie lub płyn widać na bagnecie od oleju a u mnie tego nie ma. Ale zauważyłem pewną rzecz: gdy silnik się rozgrzeje to nie wyłącza się ssanie a najlepsze było to ze płyn sobie ucieka tam gdzie ogrzewa powietrze do kabiny więc podejrzewam że płyn sobie ucieknie...
Witam, nie jestem mechanikiem słabo znam nazewnictwo fachowe, więc opiszę po prostu mój problem. W zimie zauważyłem, że skoda sie szybko nagrzewa, co w sumie mnie cieszyło bo, szybko wyłączało się ssanie i zużycie paliwa było mniejsze. Dosyć rzadko jeżdżę samochodem, więc wiosnę przestała teraz potrzebuje auta trochę częściej i co zaobserwowałem: 1....
Wsadź kawałek jakiejś pianki czy filcu i już. No można w sumie ale nie wiem czy to tak powinno być bo reduktor ma 3 tygodnie i jest na gwarancji. Podskoczę do gazownika niech to robi, a w ogole to ja nie wiem czy dobrze jest zestrojona ta instalacja bo skoda 1.3 MPI pali mi gazu 14 na 100km czy to normalne to nie wiem. No spala jak dobra 2 litrowka.Miasto...
Z tyłu silnika, pod kolektorem ssącym, "czyta" z tylnej płaszczyzny koła zamachowego
Ja bym powiedział że pod kolektorem ssącym. Przy skrzyni biegów.
Witam. Miałem kiedyś podobny problem pływania silnika na wolnych obrotach i gaśnięcia, przyczyną była wydmuchana uszczelka pod kolektorem ssącym.
Z boku kolektora ssącego, patrz za bagnetem do sprawdzania poziomu oleju
Witam jakie objawy powoduje uszkodzona uszczelka pod kolektorem ssącym??? (skoda FABIA 1,4 mpi 68 KM)
Silnik krokowy :) Przepustnica to po pierwsze, przy okazji spr szczelność układu ssącego.
ew. zabity kat To bardziej na nieszczelny zawór wskazuje, ew. przestawiony rozrząd. Do tego błąd ubogiej mieszanki - cudów nie ma, gdzieś ssie.
np:spryskiwaczem z benzyną ekstrakcyjną (podejrzewam uszczelke kolektora ssącego)
Podciśnienie ma być 340 mbar. masz 440 to za mało .Jest nieszczelność w kolektorze ssącym.
I jeszcze do rozważenia jest uszkodzenie czujnika temperatury płynu lub jego przewodów - stałe jakby "ssanie". Na próbę można zewrzeć pinny we wtyczce opornikiem ok. 200Ω÷400Ω.
Proponuję sprawdzić działanie funkcji CUT OFF. Prawdopodobnie coś z czujnikiem. Albo załamany przewód podciśnieniowy z kolektora ssącego.
Może wymienię uszczelki kolektora ssącego dolotowego ?
Tu masz widoczny czujnik po lewej stronie wraz z założoną wtyczką. http://mar-motomax.pl/skoda-fabia-14-16v...
No popatrz, a są benzyniaki bez przepustnicy, zaś wielkość napełniania cylindra regulowana jest wielkością otwarcia zaworów ssących. :lol:
Do demontażu kolektor ssący, sprawdzenie nalotu w kanale ssącym w głowicy i na zaworach dolotowych.
zapłon na pierwszym sie nie pojawia napewno, bo odlączenie swiecy lub wtrysku nic nie zmienia Jak będzie ten cylinder zalewało paliwem to czy odłączysz wtryskiwacz czy przewód WN to i tak efekt będzie taki że cylinder nie będzie pracował więc to żaden dowód na to że nie ma iskry. Sprawdź czasy wtrysków na poszczególnych cylindrach. Warto sprawdzić...
Witam błąd dotyczy czujnika ciśnienia barometrycznego i odnosi się do działania układu ciśnienia bezwzględnego w kolektorze sprawdź kolego czy nie masz jakiejś nieszczelności zacznij od filtra powietrza a skończ na kolektorze ssącym.
Tak. Wymienione zostały uszczelki kolektora ssącego (sparciałe). Pozdrawiam D.
To jest parownik reduktor podciśnieniowy BRC ten przewód musi być podłączony do kolektora ssącego .Mam taki sam w Favoritce więc napewno się nadaje .
Nie piszesz jaka to jest instalacja. Przy takim wieku i przebiegu reduktor ma chyba prawo domagać się jakichś pieszczot. Skontrolowałbym reduktor, prawdopodobnie trzeba będzie wyczyścić środek i wymienić membrany, a przy okazji jak to wyżej nadmieniono sprawdzić szczelność układu ssącego łącznie z instalacją miedzy reduktorem a silnikiem.
O ile mnie pamięć nie myli to chyba z tyłu pod kolektorem ssącym na połączeniu silnika ze skrzynią.
Wymieniłem uszczelki kolektora ssącego i jest ok.
Jeśli pedał leci do podłogi, to kolektor ssący dostaje dużo powietrza z serwa. Przy sprawnych hamulcach skok jest minimalny, żeby działały. Spróbuj wcisnąć "jak przy sprawnych", żeby wyeliminować uszkodzenie serwa.
Nie do końca. Podpięcie pod tester i sprawdzenie wszystkich kluczowych parametrow dla poprawnej pracy silnika.
skoda ssanie ssanie skoda fabia skoda favorit ssanie
lodówki bosch opinie skype spowalnia stare nagrania
Szczotki węglowe w odkurzaczu Zelmer Jupiter ZVC425HT: wymiana i objawy zużycia Wymiana pierścieni w Opel Vectra C 2.2 Direct bez demontażu silnika