Witam . Temperatura jest brana z układu chłodzenia silnika.Powodem powolnego wzrostu temperatury może być uszkodzony całkowicie lub częściowo termostat.Najłatwiej sprawdzić po krótkim odcinku jazdy,czy chłodnica nie robi się ciepła,gdy wskazówka podniesie się na pierwszą kreskę wskaźnika.
Witaj. Mam ten sam problem ze swoją skodą octavia 2014r 2.0tdi 150km. Czasami nic sie nie dzieje, normalnie jest temperatura ok 90st. A czasami przy spokojnej jeździe potrafi wskoczyć na 130st. Co może być tego powodem? Nie pokazuje żadnego błędu Pomocnicze pompy wody działają normlanie. Termostat? Czujnik? Główna pompa wody?
U mnie silnik się grzał klima nie działała był padnięty bezpiecznik w komorze silnika . Jeśli na włączonym silniku załączysz klimę to oba wentylatory mają zadziałać natychmiast. Mnie przypaliło gniazdo bezpiecznika. Wcześniej przyczyną kłopotów był czujnik temperatury i wskaźnik świrował.Klima padła później wraz z szaleństwem wskaźnika temperatury....
Mam Fabię 1,4 z 2000r comfort, po odpaleniu auta zapala mi się kontrolka temperatury silnika mimo, że silnik jest jeszcze zimny, gdy temperatura silnika nieco wzrośnie i ponownie uruchomię silnik wszystko jest OK. Usterka ta wystąpiła po mroźnej nocy, podczas której auto stało na dworze i myśle, że może mieć to związek z niską temperaturą. Może ktoś...
Mam pytanie odnośnie temperatury silnika wymieniłem termostat i czujnik temperatury silnika a wskazówka od temperatury cała czas wskazuje 50 stopni
Witam, potrzebna mi wskazówka. Pacjent: Skoda Fabia 1. Mianowicie problem tkwi w tym, że wskaźnik temp. po odpaleniu wskazuje poziom zerowy. Dopiero gdy silnik pracuje około 30 minut, temperatura wskazuje poziom połowy. Następnie, gdy włącza się ogrzewanie, silnik zaczyna tracić moc i zaczyna szarpać. Na wolnych obrotach gaśnie, brak przyspieszenia....
Temperatura silnika to jeden z głównych i najważniejszych parametrów, które bierze pod uwagę sterownik silnika, ma kolosalny wpływ na sposób pracy silnika i zużycie paliwa.
Przyczyn może być dużo, a większość już wymieniłeś. Sprawdź szczelność dolotu, a potem sprawdź dane jakie sterownik otrzymuje z czujników. Trzeba sprawdzić przepływomierz oraz sondy przed i za jak pracują. Temperatura silnika czasy wtrysków, otwarcie przepustnicy,
W uszczelniacze się nie baw, nigdy nie wiadomo co tam za chemia jest - na jedno pomoże a na co innego zaszkodzić może. Jak cieknie to po prostu zmień. Jak temperatura idzie do góry to nie wywala przypadkiem trochę płynu ze zbiorniczka, nie gotuje się? Jakby ci się nudziło to możesz i tu poczytać a mojej przygodzie z tym silnikiem: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Witam-- nurtuje mnie drugie zdanie że -- temperatura po kilku minutach rośnie do ponad 110 --tylko czy od zapalenia zimnego silnika jeżeli tak to może być : wirnik na pompie wody obluzowany(kierunek łopatek na wirniku zgodny do tego typu silnika),,węże pozamieniane miejscami (i wtedy do czujnika temperatury lub wentylatora dochodzi zaniżona temperatura...
Kontrolka jak gaśnie to znaczy że świece są dostatecznie gorące i można dokonac uruchomienia i właśnie o to chodzi w tym wszystkim, wiadomo, że po jej zgaśnięciu następuje faza dogrzewania silnika (nie informowana już kierowcy świeceniem tej kontrolki) ale im niższa temperatura płynu chłodzącego tym kontrolka świec żarowych dłużej świeci po przekręceniu...
sprawdziłem silnik nie osiąga temperatury a termostat jest zamknięty czy to możliwe że są grzałki w małym obiegu
Mam dziwny kłopot z temperaturą w samochodzie. Odpala normalnie, ale nie osiąga normalnej temperatury pracy. Na pierwszy rzut oka wygląda to na uszkodzony termostat, ale po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu zapłonu pokazuje 90 stopni, po jakimś czasie temp. spada do 70 - 50 i znowu rośnie. Przy zawieszonym termostacie temperatura cały czas byłaby...
Tylko 2 opcje mogą być żeby się przełączył, brak sygnału obrotów silnika lub zbyt niska temperatura reduktora. Obroty można sobie podglądać na oscyloskopie w programie, gorzej z temperaturą, trzeba by się cały czas gapić w monitor.
Licznik z CANem ma inne tarczki i to widać na jednym z filmów. Działa Ci w końcu ta temperatura czy nie? Bo już zgłupiałem. Ja w Octavii mam tylko temperaturę na klimatroniku, w liczniku brak, choć widać, że przy teście jednostka C wyskakuje. Kodowaniem nic nie zmienisz, wyłączenie kontrolki pasów nic nie zmieni, zmiana języka też nie. Jeżeli wyskakuje...
Sprawdź czy gdy pedał hamulca nie jest wciskany wciśnięty jest w tym momencie czujnik stopu. Możliwe że masz uszkodzony czujnik stopu przy pedale wtedy też pojawia się kontrolka świec sygnalizując wykrytą usterkę przez sterownik silnika. Zrob diagnostykę (odczyt bloków pomiarowych silnika) to będzie widać jaka jest temperatura silnika i czy czasem nie...
Czy ty tym swoim urządzeniem jesteś w stanie odczytać wartości z bloków pomiarowych? Jeżeli tak to podaj czasy wtrysków, wartość podciśnienia z czujnika MAP, temperaturę silnika. Odczytaj te wartości dla rozgrzanego silnika pracującego na biegu jałowym. Czas wtrysku - blok 002 pozycja 3 podciśnienie Map - blok 003 pozycja 2 temperatura silnika - blok...
sprawdz czy któryś z przewodów wodnych za silnikiem co idą nie jest uszkodzony, gdy pojawia się wysoka temperatura i ciśnienie może ciec w trakcie jazdy a tego nie zauważasz. Mi przewód przetarł się o wydech z silnika bo gazownicy go źle przymocowali. Ile masz przejechane? może to być i uszczelka pod głowicą. Ale może to też być uszczelka w termostacie,...
Ponieważ jest inny wlot powietrza z przodu, ja bynajmniej nie spotkałem się z autem, w którym jest stała temperatura bez rozróżnienia na zima czy lato. (Czy to opel astra czy audi a3, skoda octavia, citroen berlingo). Jedyne co to możesz kupić osłonę zimową na przód zderzaka ponieważ są takie uznane przez producentów. Wszystko jest sprawne w Twoim autku...
Ale jak sama nazwa tego forum wskazuje "Samochody Serwis" dział klima i ogrzewanie ... znaczy się POMOC a nie pisanie pierdół w temacie. To, że mogę oddać na serwis auto warte może z 3 tys zł to ja doskonale wiem. Wiem również, że mogę sobie zapłacić za ten serwis 1/5 wartości tego auta. Po to są fora by nie wydawać niepotrzebnie kasy jeśli można dostać...
Jego mozna stwierdzic tylko sluchowo lub przez rozbiurke. Porzadny mechanik uczciwy powinien ocenic czy nadaje sie do wymiany. Z lancuszkami sprawa wyglada tak ze oryginal przejedzie 80 tys a juz lancuszek z 2 obiegu czyli zakupiony w sklepie przejedzie 20 tys. W sumie lancuszki sa bardzo dobre lecz kolka sie wycieraja bo robione z byle jakiego materialu.
Witam, mam dokładnie ten sam problem w mojej Fabii 2019. Dzieje się tak, gdy temperatura w nocy spada poniżej około 2,5°. pojawia się cała gama ostrzeżeń. Uważam, że problemem jest czujnik i powiedziano mi, że czujniki są połączone łańcuchowo, dlatego gdy jeden z nich przejdzie, oznacza wiele problemów, które nie istnieją. Myślę, że rozpoczęcie od...
Podczas jazdy samochodem pojawiła się kontrolka wysokiej temperatury płynu chłodniczego. W zbiorniku wyrównawczym zauważyłem wyraźny ubytek płynu, więc dolałem go do odpowiedniego poziomu i kontynuowałem jazdę do domu. W trakcie przejazdu poziom płynu spadł do około minimum. Po przyjeździe do domu postanowiłem zlokalizować źródło wycieku. Umyłem okolice...
nie dochodzi do nich prąd bo temperatura jest wyższa niż 5*C a powyżej tej temperatury sterownik silnika nie podaje zasilania na świece żarowe, nie szukaj na siłę problemu, którego nie ma.
Znalazłem rozwiązanie problemu który nie istniał. Wysoka temperatura pracy tego silnika to nic innego jak rozszerzenie obiegu Carnota. W instukcji serwisowej do oktavi pisze że początek otwarcia to 105 skok min 7mm czyli wszystko w porządku tak po prostu ma być. Pozdrawiam. Ludzie pytają, a potem trzymają w sekrecie żeby przypadkiem nikt się nie dowiedział....
Temperatura silnika to tylko 73 C w trakcie pomiaru. Spróbuj porządnie rozgrzać auto. Najlepiej jak masz blisko autostradę to przeleć auto po autostradzie tak z 20 minut i po tym spróbuj jeszcze raz. Czasem takie wypalenie pomaga.
Witam, Posiadam Skodę Octavię Mk1, 2002 rok, 1.6 benzyna, kod silnika AVU, BFQ. Czekając w korku w zeszłym roku zauważyłem, że temperatura przekracza 90 stopni. Zatrzymałem się, otworzyłem maskę i zauważyłem, że wentylatory się nie obracają. Jeśli włączyłem klimatyzację, zaczęły się obracać. Podczas diagnozy zauważyłem, że termostat, który jest kontrolowany...
Witam. Pacjent: skoda fabia 1.4mpi 68km z 2002r, pierwszy i jedyny wlasciel, przebieg 92tys km. Kilka miesięcy temu ciągle mrygala kontrolka od poziomu płynu chłodniczego. Auto trafiło do mechanika, ten wymienił baniaczek, króciec któryś, pompę wody, termostat, czujnik temp., zrobił płukankę układu jakims czysciwem, zalał nowy płyn. Po paru dniach znów...
Ja bym sprawdziła z innej strony może uszkodzeniu uległ termostat i płyn idzie na dużym obiegu przez to silnik dłużej nagrzewa taka ilość płynu a dodatkowo ochładza go parownik i temperatura po przełączeniu się na gaz spada poniżej zadanej dla instalacji gazowej i centralka od gazu przełącza na benzynę. Było by dobrze sprawdzić temperaturę podczas pracy...
Wszystko się udało. Tylko teraz po wyłączeniu silnika wentylator chłodnicy ciągle pracuje. Spadła temperatura poniżej 90stopni ale nadal pracuje. Czy ktoś może pomóc co zrobić?
Witam serdecznie Mam sprawę do wyjaśnienia. Pacjent to Skoda Faworit 1.3 1993r. 135L, gaźnik, aparat zapłonowy na rozdzielaczu Mam dziwny objaw wahania temperatury płynu chłodzącego w układzie silnika przez co zbiornik wyrównawczy wywala co jakiś czas płyn. Wymieniłem aparat zapłonowy bo od niego zaczęły się problemy [ale to inny temat] , ustawiłem...
Po pierwsze. Termostaty sprawdza się „gotując” je w garnku z wodą, termostat zawieszony tak aby nie dotykał ścianek garnka, do wody wkłada się termometr i garnek grzeje się na kuchence. Zalewanie wrzątkiem to nie jest obiektywny sposób pomiaru, ponieważ zimny termostat odbiera kilka stopni wodzie. Masz rację aby to sprawdzić praktycznie ,to należy...
Witam, Zapewne dla niektórych temat znany i problem rozwiązany. Dla mnie niestety nie (a wątków szukałem na forum od 2-óch tyg) Posiadam skodę fabia 1.4 mpi lpg z przebiegiem 117 tyś. od 22 tyś jeżdzę na LPG Ostatnio pojawił się następujący problem: W drodze do domu (ok. 6km) samochód zgasł chyba z 8 razy. bez względu czy silnik był zimny czy rozgrzany,...
Podstawowa diagnoza OBD2 pokazała kilka rzeczy, - profesjonalna diagnostyka już dużo mniej i wg. opisu jakie działania były podjęte: "...czujnik różnicy ciśnień wykazuje niestandardowe parametry (podczas pracy silnika OK), - jednak bez zapłonu wartość jest ujemna, spotkaliście się z taką sytuacją? Na ten moment błędy wykasowane i parametr ilości spalin...
Tak, ale sprawdzenie tego to 15 minut. Zostawiasz auto na noc, rano wpinasz, jak masz 12 stopni a czujnik widzi -30 albo +80, to chyba jasne. Odpalasz i patrzysz jak rośnie temperatura, porównujesz z czujnikiem zegarów, pirometrem cz co tam pozwalają warunki. Jak dobrze przyłożysz to wystarczy termopara K i miernik za 20 zł. Resztę o ASO już koledzy...
Witam wszystkich. Jestem posiadaczem Octavii II 1.6 FSI i powiem Wam, że na moim silniku można "flaszę robić" :D i nic sie nie rozleje. Nie ma mowy o takim falowaniu obrotów jak na filmiku powyżej, więc raczej nie jest to normalne zachowanie się silnika. Temperatura silnika nie ma tu znaczenia, obrotomierz stoi na ok 770-780 obr/min. Dodam, że błędy...
Cześć wszystkim Zauważyłem już 4 raz z rzędu chyba niepokojącą rzecz. Auto po nocy pod chmurką, temperatura +2, odpalam rano i od razu ruszam do roboty. Ledwo 50m wyjadę z parkingu i już leci z nawiewu ciepłe powietrze. Po przejechaniu raptem 1km już dmucha gorące. Nie kojarzę aby auto tak miało. Jak były mrozki -2, -3 to po przejechaniu 6-7km dopiero...
moj problem polega na tym ze czasem strzalka wskaznika temperatury nie podnosi sie (choc silnik goracy).Bylem w serwisie podlaczyli pod kompa wskaznik sprawny czy ktos spotkal sie z takim problemem??Bede wdzieczny za sugestie
cześć mam skode fabie 1.4 w czasie jazdy na wskażniku temperatury silnika gdy dojdzie do tempratury 90 stopni, po przejechaniu 1 km, wskazówka opada do zera w lewo i po chwili się podnosi do temp. 90 stopni. co robić
Pacjent fabia jak w opisie z najechanymi 75k (potwierdzone). Po zgaszeniu silnika po krótkiej jeździe, nawet w zimny dzień np. jak dzisiaj (około 8°C) wentylator działa jeszcze kilka minut. Czy to normalne objawy, że samochód tak ma średnio raz w tygodniu? Zazwyczaj robi krótkie trasy po 20km, kilka razy w miesiącu trasa około 80km. Niezależnie czy...
Problem jest taki, że wskaźnik wskazuje temperaturę prawidłowo np. 80°, ale gdy tylko włączę światła pokazuje temperaturę o 20-25° wyższą.Gdy wyłączę światła wskazówka wraca na 80°. Również gdy mam włączone światła i jeszcze do tego kierunkowskaz wskazówka potrafi lekko "tykać" w rytmie kierunkowskazu. Problem nie byłby duży, gdybym miał pewność, że...
cześć, możecie pomóc w odczycie danych z urządzenia diagnostycznego OBD2 i aplikacji do odczytu Car Scanner: - pacjent to Skoda Octavia 3 activ 1,6 TDi (problem pojawił się w raz z niezakończonym cyklem wypalania DPF) Samochód nie przeszedł w tryb awaryjny i kontrolka DPF zniknęła na dłuższej trasie, jednak pozostał zapalony CHECK + kontrolka świec...
Witam Posiadam auto Octavia 1.6 benz gaz. Silnik 75kw. Ostatnio zaobserwowalem nastepujaca dolegliwosc. Po rozgrzaniu auta i typowej jezdzie w trasie temp utrzymuje sie na 90 st. Problem gdy zwolnie i dodam gazu albo ostrzej przegazuje wskazowka idzie na 110-115 i po chwili wraca. Im dluzej tym wahania dluzsze. Czesto gdy skrecam redujkuje biegi nasila...
problem polega na tym ze wskaznik po zastartowaniu silnika wskazuje minimalna temperaturę. w czasie jazdy nie ma wcale ochoty ruszyc sie. Ciagle wskazuje minimalna temperature. po wyłaczeniu i ponownym uruchomieniu silnika wskaznik wychyla sie pokazujac wartosc w srodku skali. Nie jest to staly blad-ale pojawia sie coraz czesciej. Ostatnio nawet w trakcie...
Temperatura silnika przy adaptacji była pow. 80 stopni, wyłączone wszystkie dodatkowe odbiorniki prądu ?
Witam was, ostatnio w mojej skodzie pojawił się problem z wskaźnikiem temperatury silnika. Auto po odpaleniu (bez problemowego) nagrzewa się do +/- 90 stopni (nie dochodzi do maksa) po czym spada prawie do minimum by znowu po jakimś czasie wzrosnąć. Wymieniłem termostat bo zauważyłem, że w zimniejsze dni auto przy większej prędkości traci ciepło. Niestety...
Temperatura otwarcia to 87 stopni. Termostat EPS 1.880.616 Wiem jak działa mały i duży układ. Byłem przekonany że zawsze po jakimś czasie idzie w obieg duży układ chłodzenia. Przejechałem wtedy około 20 km na autostradzie i dziwne zeby sie nie otworzył. Chyba że rzeczywiście termostat był zamknięty i ciśnienie wywaliło wężyk. Ale chyba wtedy temperatura...
Mój temat może tak do końca nie jest związany z elektroniką, ale liczę, że ktoś może miał już podobną usterkę albo zna się troche na tych rzeczach które opisze poniżej. W samochodzie marki Skoda Felicja 1.3 zauważyłem ostatnio że nie podnosi się wskaźnik temperatury silnika (czy tez temp. płynu chłodzącego). Początkowo myślałem, że to wskaźnik jednakże...
Witam kolegów w temacie tego auta nie mam jeszcze doświadczenia a już problem. Otóż auto świeżo kupione rocznik 1999. Odpalam silnik wszystko ok. temperatura na wskaźniku wzrasta jednak nagle (w róznych momentach) nie wiadomo dlaczego wskazówka opada i tak już pozostaje martwa. Sprawdziłem styki na czujniku. Czy mieliście może takie przypadki ? Proszę...
Witam. Po uruchomieniu silnika wskaźnik delikatnie podnosi się. W czasie jazdy pozostaje jednak na prawie minimalnej temperaturze. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu pokazywał właściwą temperaturę cieczy chłodzącej. Dzisiaj po ponownym uruchomieniu silnika "wskoczył" na najwyższą temperaturę. Po ponownym włączeniu silnika przestał działać wogóle....
Ja mam problem z uruchamianiem silnika przy temperaturze powyżej 15 stopni. Jak jest minus 20 stopni, silnik odpala bez problemu jak jest temperatura plusowa od 15 stopni wzwyż to silnik uruchamia się za 15-20 razem, w momencie gdy silnik jest zimny. Gdy wcześniej jeździł i silnik jest ciepły to nie ma problemu z odpalaniem. Byłem u 2 mechaników i 2...
Witam mam problem z autkiem jak w tytule. Czyli Octavia II 1,9 POMPOWTRYSK 2008r Mam problem z błędem w sterowniku silnika błąd numer 16567 Czujnik A temp. paliwa - wysoki sygnał wyjścia. Nie mogę go skasować podmieniałem ten czujnik i jest nadal ten sam błąd.- czujnik znajduje się na przewodzie paliwowym i dochodzi do niego wtyczka dwupinowa. Czy czujnik...
Wyczyściłem przepustnicę i map sensor, wymieniłem sondę, moc trochę się poprawiła. W vcds w blokach pomiarowych chyba w grupie 37 wyświetla bs1-s1 ok, a jak robię test w basic settings grupa 34 to wywala b1-s1 not ok, być może dlatego, że do testu powinna być temperatura katalizatora ok 350 st a u mnie jest caly czas -32 st. Dopóki nie zrobię testu...
Witam. Mam problem z temperaturą wody w mojej skodzie. Gdy włączam zapłon na zimnym silniku to od razu mam 90 stopni. Wczoraj jak na chwilę stanąłem w korku to temperatura zaczęła rosnąć ,a nie słyszałem żeby się włączył wentylator.w którym miejscu mam szukać czujnika temperatury bo chyba od niego powinienem zacząć.
Mam problem z robiłem w Fabii 1.4 MPI. Mianowicie, brak komunikacji z komputerem i nie mogę zdiagnozować usterki, a usterka wygląda tak - silnik pracuje w trybie awaryjnym, świeci EPC. Kiedy jest upał, to pracuje normalnie, bez żadnych kontrolek i objawów, do momentu ochłodzenia. Po kilku kilometrach znowu tryb awaryjny. Który czujnik jest tak wrażliwy...
Część. Mam problem z wysoką temperaturą silnika podczas jazdy, wymieniłem termostat jednak to nie to :/ Pomocy
Dzień dobry. Od jakiegoś miesiąca jestem posiadaczem Fabii 1.2,z 2003r sama benzyna z przebiegiem niemal 200 tyś,od kilku dni skoda po odpaleniu na zimnym silniku falują obroty, czy po dłuższym postoju tak 3, 4 godziny po jeździe i ponownym odpaleniu dodając gazu obroty spadają do zgaśnięcia auta, wszystko na postoju, trwa to około 3, 4 minut i wszystko...
Rzeczywista temperatura czyli jaka? Ta na wskaźniku? Co ma temperatura otwarcia termostatu do temperatury silnika odczytywanej na zegarach? Masz dobrze albo i lepiej niż w oryginale a szukasz dziury w całym.
Mam w ww. samochodzie zamontowana instalacje gazowa stag300. Jezeli temperatura otoczenie spadnie do kilki stopni wcale nie nagrzewa sie do odpowiedniej temperatury silnik tj. ok 90stopni tylko ledwo co przekracza druga kreske liczac od samego dolu. Termostat byl wymieniany latem, czujnik temperatury tez. Przy wyzszych temperaturach otoczenia ma prawie...
otwierałem drzwi od strony kierowcy kluczykiem i nadal tak robię ale pozostałe drzwi muszę otwierać od środka klamką Dodano po 3 podejrzewałem moduł komfortu ale moim zdaniem jakby się to miało uszkodzić to by się stało z dnia z dnia na dzień a nie stopniowo i temperatura też miała na to wpływ czym cieplej to szybciej działało
Mam problem z mrugającą kontrolką ciśnienia oleju Skoda fabia 1.4 16v 2001.W momencie kiedy temperatura silnika osiąga ok 80-90 stopni włącza się sygnalizacja ciśnienia oleju.Czujnik wymieniony,wymienione panewki,olej,wyczyszczony smok w misce olejowej.ciśnienie oleju sprawdzone jest ok.
Cześć koledzy. Czy ktos mi podpowie odnośnie poniżych błedów? NIe wiem czy zacząć od sondy czy sie wstrzymać. W pracy silnika nie ma żadnych zmian, wyskakują błędy, po skasowaniu pojawiają się ponownie po przejechaniu 100-200 km. Co dziwne w momencie zapalenia sie kontrolki silnik zgaszony, temperatura płynu i powietrza -40 stopni. Skoda Fabia II FL...
świece w tdi grzeją kiedy temperatura silnika wynosi mniej niż 40 C gdy tempwratura silnika jest wysza to czujnik temperatury PŁYNU odcina grzanie świec oraz nie zwiększa dawki rozruchowej paliwa
temperatura silnika skoda niska temperatura silnika skoda skoda octavia temperatura silnika
flash programatory naprawa komputera samochodu laguna filtr polar
bateria macallister zmywarka whirpool mruga start
Vaillant ecoTEC intro dwufunkcyjny – niestabilna temperatura ciepłej wody, przyczyny i diagnostyka Schemat elektryczny lusterka lewego Renault Trafic 2015 – pinout, kolory przewodów, bezpieczniki