Uszczelka pasuje tak jak pisze z czeskiego 1.4 OHV.Koszci ok 50PLN.Uszczelniacze bez problemu cena ok 25PLN.Sruby moga byc stare .NA katy wychodzi podobnie jak nie wiecej .Dynamometrem etapami wychodzi rownomierniej bo na katy nierzadko sie okazuje ze srodkowe sruby potem sa za slabo.
Głowica była planowana?
Pamiętam (ale to już były czasy Favoritki) była akcja serwisowa - na skutek jakiegoś źle dobranego fabrycznie płynu chłodniczego robiły się wżery pod uszczelką głowicy.
Sprawdź czy nie masz przecieków na podszybiu. Szczególnie w regonie skrzynki bezpieczników. W Skodzie bardzo często dochodzi do uszkodzenia uszczelki szyby przedniej.
40 Nm pierwsze dokręcanie 90 stopni drugie i 90 trzecie dokręcanie. Pokrywa zaworów 10 Nm. https://obrazki.elektroda.pl/6841383200_...
jeśli iskra jest wtrysk podaje paliwo to jedyną przyczyną nie palenia na ten cylinder jest lewe powietrze na kolektorze ssącym pomiędzy przepustnicą a głowicą - tam jest plastikowy kolektor obejrzyj dokładnie czy gdzie pęknięty nie jest może po tym ogniu się odkształcił i nie trzyma uszczelka przy głowicy
Wypadało by, ew. starą możesz obrócić. Taki półśrodek.
Bo to trzeba sprawdzić na miejscu nie przez forum. proste pytania : ogrzewanie jest? chłodnica drożna? termostat otwiera? korek na zbiorniczku dobry? Jak wysadza plyn to nie ma obiegu ,w tym chłodzenia ,korek ,albo uszczelka i koniec . Nic nie wymiślisz.
witam,przyczyna tego wszystkiego byla uszczelka pod glowica
A po co wymieniać metalową uszczelkę? Z nudów?
Kupiłem uszczelkę i czekam na dostawę. 4zł zapłaciłem:) Pozdraiwam
Witaj Czy to jest prawidlowo zamontowana uszczelka Chlodniczki oleju ? Jest dobrze założona zakładaj i będzie ok.
Albo coś cieknie i się zapowietrza , zrób test na uszczelkę pod głowicą.
Okazało się że uszczelka pod głowicą
W pierwszym kroku sugeruję sprawdzić uszczelki.
Klimatyzacja odpływ niedrożny , drzwi uszczelka, wentylacja kapie od góry (zapchane odpływy podszybia), szyba , szyberdach. Opcji wiele.
Witam jakie objawy powoduje uszkodzona uszczelka pod kolektorem ssącym??? (skoda FABIA 1,4 mpi 68 KM)
co mogło być przyczyną uszkodzenia pierścieni Jaka pewność, że to pierścienie, a nie zawory lub nieszczelna uszczelka?
Co do lokalizacji dyszy składu mieszanki najpewniejszym rozwiązaniem będzie jak cyknę fotkę i zamiesczę na stronie tematu bo wiem że nie wszystkim tłumaczenie że to takie coś obok takiego czegoś może wiele wyjaśnić;) dokładne zdjęcie powinno rozwiać wątpliwości
uszczelka jest w kiepskim stanie to na niej też nie ma śladów które w 100% pokazały by że to tam jest coś nie tak Są i to ewidentne. Splanuj głowicę, nowa uszczelka i będzie fruwać. Tulei nie ruszaj, nie ma takiej potrzeby.
kolego odkreć korek od wlewu płynu chłodzącego niech ktoś kręci silnikiem jezeli woda bedzie bulgotac to znaczy ze uszczelka poszła posprawdzaj wszystkie czujniki temperatury to jest podstawa
W swojej skodzie wymieniłeś szybko. A tutaj nie masz pewności w jak długo w takim stanie silnik pracował, po za tym nie wiesz co było przyczyną czy silnik nie został zakatowany dlatego padła uszczelka, jak bierze tyle oleju to mogą być dodatkowo zapieczone pierścienie.
Kawałek fajnego kartonu np. ostatnia karta boku rysunkowego lepsza.Farfocle z silikonu mogą wpaść do środka. Potem adaptacje kanał 0 i następnie adaptacja przepustnicy. CZęsto padają NTC warto rano podejrzeć ile "widzi" temp.
Trochę to trwało ale problem rozwiązałem. Przyczyną była nieszczelność pomiędzy przepustnicą a dolotem (uszczelka).
Za pomocą tego sznurka elegancko wywija się brzeg uszczelki na nadwozie. Palcem byś tego nie zrobił.
Zauważyłem na śrubach mocujących szt.3 są również uszczelki czy tak ma być.
To nie jest od płynu. Albo od starości albo coś kiedyś na zewnątrz przygrzało. Wlej płyn i zobacz czy nie idą bąble i nie czuć zapachu spalin. Albo test na zawartość spalin. Bo może nie włączył się wentylator a może chłodniczka egr a może i uszczelka.
Jeśli głowica sprawdzona to mogą być uszczelki (podkładki) pod tulejami cylindrów.
Robienie uszczelki to nieporozumienie.
Popraw opis bo nic nie idzie zrozumieć , oprócz tego że auto nie jedzie. Na filmie nie widać żadnego wycieku. To że nie jedzie może być winne sprzegło lub skrzynia. Sam nie naprawisz , oddaj do mechanika.
nie powinno dochodzic do 110 najprawdopodobniej uszkodzona uszczelka glowicy
czujnik nie wymieniłem bo kosztuje 160 zł , ale powinien być dobry kag wciskam to swiatła swiecą . A gdzie szukać przyklejona metalowa uszczelka
Tak, sprawdzałam poziom płynu, był za mały 3 dni temu, dolałam więc go i przez chwilę był spokój, ale wczoraj znowu zaczęła się palić ta kontrolka. Dodano po 4 Dodatkowo w tym modelu, co ja posiadam, mechanik powiedział mi, żebym nie naprawiała uszczelki pod głowicą, ponieważ on miał klienta z takim samym samochodem, wymienił uszczelkę i po kilku miesiącach...
Wymiana czujnika temperatury nie jest zbyt skomplikowana. Należy spuścić nieco płynu chłodniczego. Czujnik ten znajduje się w króćcu wylotowym z głowicy silnika do chłodnicy. Wymiana czujnika: wyjmij zabezpieczenie, wyjmij czujnik, wstaw nowy, zabezpiecz. Uważaj by nie uszkodzić uszczelki. Napewno sobie poradzisz :D Pozdrawiam
A po co? Czujki bez problemu zakłada się bez zdejmowania plastików, wystarczy ściągnąć uszczelkę
NA to pytanie nie potrafię odp ponieważ wymiane upg przeprowadzono w warsztacie. Chyba powinni to zrobic jeśli jest to konieczne po wymianie uszczelki
Uszczelka pod głowicą...
Odkręcasz kluczem 29. Uszczelka powinna być miedziana. Na silikon nie możesz dać ze względu na ciśnienie. Jak się rozgrzeje na w korku to wywali cały płyn.
No własnie nie pamiętam jak było u mnie, ale chyba było wycięciem do dołu. Też mi się wydaję, że te wycięcie to ułatwia spływ oleju. uszczelka pewnie jest korkowa Uszczelka gumowa, plus nowe uszczelki śrub
Kolego na starcie do wymiany uszczelki (pierścienie uszczelniające) miejsce styku dolotu z głowicą. To newralgiczny punkt jednostek 1.6 8V Ogólnie lewe powietrze jest sprawcą wielu cyrków
Ja mam favorit bardzo długo - jak nie uszczelka,nie tuleje to zaślepki kanałów wodnych w głowicy(pod klawiaturą) . Spalanie-lato ok6.5L zima7.5L gaz 9L
Chyba nic więcej....
Przyczyną była uszczelka pod głowicą... Temat do zamknięcia.
Tak. Wymienione zostały uszczelki kolektora ssącego (sparciałe). Pozdrawiam D.
Znajoma miała te same objawy, przy przebiegu 40.000km uszczelka pod głowicą do wymiany, przed uszczelką wymieniała sam zbiornik wyrównawczy 2 razy, z tym że u niej jeszcze pokazywały się śladowe ilości zemulgowanego oleju w zbiorniczku wyrównawczym. Podobno w tych silnikach (1,4 8v 60km) to norma, z uszczelką pod głowicą.
Prosta metoda- kilka pasków papieru, np. coś a'la kredowy z okładki "czasopisma dla kobiet"- przytrzasnąć drzwiami rozłożywszy po obwodzie drzwi, potem poruszając nimi sprawdzić, w jakim miejscu pasek papierowy przesuwa się swobodnie/lekko- tu docisk uszczelki będzie słaby. V.
to będą na 80% wybite gniazda wtrysków, warto pamiętać że w 2.0 tdi nie ma miedzianych podkładek(uszczelek) pod nimi...
Wszystko wskazuje na rozrząd. Skoro pas cały i nie przestawiony to szukany dalej. No chyba, że przegrzany i to tak solidnie i uszczelka poszła na wszystkich cylindrach.
Nie odpowiedziales jaki to silnik? Czeski OHV Skody? Uszczelka pod glowica to miedzy blokiem a glowica, a tu chodzi miedzy kolektorem ssacym a glowica. Jesli tak to ori sa zastosowane pewnie takie uszczelki : https://allegro.pl/oferta/uszczelka-kole... A ja Ci polecam taka: https://allegro.pl/oferta/uszczelka-kole...
Jeśli nie "poszła" uszczelka, to płyn może uciekać jak wyżej podali koledzy. Ja (niezwłocznie) po dłuższej i forsownej jeździe sprawdziłbym stan węży, czy nie są mokre oraz w jakim stanie jest korek zbiorniczka płynu. Widziałem takie przypadki, że pod ciśnieniem płyn wydobywał się poprzez nieszczelny i niedokręcony korek zbiorniczka.
Podczas sprawdzenia zwróć uwagę na uszczelkę pod pompą wody, u mnie ostatnio padła i płyn wyciekał. Pozdrawiam.
Tak naprawdę ta pani podała niewiele,ile km,czy wcześniej nic nie było robione,termostat czy oryginalny,ale kolego bodek nie łapię o jakiej uszczelce mówisz.
nie wiem co może być przyczyną Naprawa gwintu - zapewne kawałek spiralki naprawczej wystaje z korpusu, po dokręceniu śruby króciec opiera się na nim i pozostaje szczelina. Inna przyczyna - za długa śruba. Ponadto niewłaściwy montaż, niewłaściwa uszczelka.
Idę o zakład, że to uszczelka pod głowicą.
A czy w układzie chłodzenia przed uszkodzeniem uszczelki miałeś czystą wodę, czy może płyn chłodniczy ?
Chodzi uszczelkę pod filtrem oleju.
Możesz spróbować podmienić. Nie kupuj luc'a tylko boscha, najlepiej z jak "największą" literą w alfabecie na końcu, chyba na "q" się skończyło. Im "większa" litera tym młodsza pompa. Pod pompę zawsze nowa uszczelka.
Sprawdzone, tam są dwa takie i do serwa 3. Sprawdzałem metodą na peta w sensie dymem. Watpię by było to to, pozatym dało by się usłyszeć jakiś świst, tam nic. Ciekawi mnie czemu autor tamntego tematu napisał że winna była uszczelka.
Wadź głowę pod maskę i popatrz na węże idące do reduktora LPG - zazwyczaj tam cieknie na łączeniach. Olej w tym silniku to norma. Uszczelkę głowicy zostaw w spokoju.
Witam. Miałem kiedyś podobny problem pływania silnika na wolnych obrotach i gaśnięcia, przyczyną była wydmuchana uszczelka pod kolektorem ssącym.
Najczęściej problem jest właśnie w tych wspornikach bo ktoś wymyślił że za uszczelkę będzie robił gumowy oring.
Może wymienię uszczelki kolektora ssącego dolotowego ?
Koledzy 5D i petre007 może pomoge 00561 - jest błędem będacy wynikiem błędów 00525 i 00533, możliwe przyczyny - Nieszczelności układu dolotowego / lewe powietrze / uszkodzona uszczelka Wypadanie zapłonów (gumki na swiecach) MAP MAF Sonda Lambda Wtryskiwacz/e Auto wtedy muli
Witam powąchaj bo to czuć czy ze zbiorniczka śmierdzi spalinami jeżeli tak to do wymiany uszczelka
Korek jest raczej w porządku jak auto po zgaszeniu postoi trochę i odkręcam korek to schodzi ciśnienie, jest szczelny uszczelka w porządku.
Wymieniłem uszczelki kolektora ssącego i jest ok.
Sprawdź czy folia w drzwiach trzyma. Trzeba zdjąć boczek z drzwi kierowcy. Ewentualnie sprawdziłbym dokładnie uszczelki drzwi. Ktoś z zewnątrz niech polewa auto wodą a Ty patrz w środku skąd płynie....
Napisz dokładnie jaki to silnik. Z tego co opisujesz stawiam na uszczelkę pompy oleju.
Prawdopodobnie jest tam walnięta uszczelka pod głowicą stąd problemy.
Temat nie na to forum-walnięta uszczelka pod głowicą, lub "osiadły" tuleje
Nie psuj radia tylko kup za parę złotych adapter HI-LO na aukcji. Taki adapterek zawiera dwa transformatory i parę oporników. Wejście kanału podłączasz pod głośnik symetrycznie a wyjście do wzmacniacza z uziemioną masą. Potencjometrem ustawiasz poziom sygnału. I już łupiesz aż uszczelki w oknach wylatują. N.
Witam.Objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą było by wywalenie płynu przez zbiornik wyrównawczy lub do oleju (olej będzie wtedy szarawy),ewentualnie może iść w wydech.
Witam poszukuje informacji jakie świece będą najlepsze do LPG w aucie Skoda Octavia 2.0 8v 2003r 115km z 2003r z LPG aktualnie mam 3 elektrodowe NGK (nr.24) w sklepie doradzają mi świece 1 elektrodowe , Proszę o poradę czy ktoś to już przerabiał, bo żeby wymienić świece trzeba trochę pogrzebać np. kolektor zdjąć i powymieniać uszczelki ...
Witam. Możesz spróbować zrobić analizę spalin....Coś takiego przerabiałem parę lat temu ...winna była uszczelka pomiędzy kolektorem dolotowym a głowicą.....
Dzieki za odpowiedzi. Można jednoznacznie przyjąć,ze lepiej jest założyć nową głowice niż planowac? Obecnie planowanie głowic wychodzi dość drogo. 550 zł na maszynie CNC. (skoda oktawia 1.9TDi)
Dzień dobry. Kupiłem jakiś czas temu fabię 1 z silnikiem 1.4 mpi 8v. Był problem z olejem w układzie chłodzenia, więc wymieniona została uszczelka pod głowicą, a z nią przy okazji rozrząd, panewki, uszczelki kolektorów, i kilka węży układu chłodzenia. Oczywiście głowica została splanowania i sprawdzona szczelność (według pana który to robił była ona...
Przecież Octavia to Jetta a Superb to Passat. Nie można porównywać Jetty do Superb bo to inne segmenty. Ogólnie to Skoda miała zazwyczaj tańsze wykończenie np zwykłe plastiki a VW miał pokryte gumą, Skoda miała zwykle uszczelki w drzwiach a VW pokryte ala zamszem itp. Mówię na podstawie starszych modeli. Wiec jak Ci to nie przeszkadza to płacisz mniej...
kolego a moze uszczelka pod głowicą
Prawdopodobnie problem z pompą, ale dużo samochodów tak ma. Nie jest to jakaś duża wada, chyba że to ci przeszkadza. Problem jest taki, że podczas odpowietrzania wciskasz pedał do końca, i uszczelki w pompie przemieszczają się w miejsca, w których nie bywają na codzień. Przez kilka czy kilkanaście lat użytkowania w pompie zbierają się różne brudy, ale...
a płynu w chłodnicy nie ubywa i czy po odpaleniu nie przykopca na sino bo objawy masz podobne do walnietaj uszczelki pod głowicą tak jak by płyn spływał do cylindrów i rano blokuje jak wiadomo płynu nierda sie sprężyć i dopiero po chwili jak przecisnie go przez zawory i pierścionki da sie normalnie krecić :) tak wiec ja stawiam na uszczelkę
Skoda Octavia 1.6 75 kW Silnik BFQ. Witam, rozerwało mi dwa razy obudowę termostatu w miejscu mocowania czujnika temperatury aktualnie wymieniony na oryginał w ASO, nie wiem co mogło to spowodować ponieważ wskaźnik temperatury nie pokazywał aby silnik został przegrzany, w serwisie aktualnie stwierdzono że do wymiany uszczelka pod głowicą po delikatnym...
naprawa tej usterki przy pomocy vag zajmuje 2min. pozdro.
Skoro już zdjąłeś głowicę to daj do planowania - po tylu przegrzaniach jest już na pewno strasznie krzywa - Skodowskie głowice są bardzo wrażliwe na przegrzania, czasem wystarczy jedno i już wydmuchnie UPG. Wg mnie po splanowaniu głowicy i oczyszczeniu każdej tulei i bloku i daniu nowych podkładek pod tuleje odpowiedniej grubości będzie od razu dobrze,...
Pod Maskę zaglądałem i poziomu płynu chłodniczego jest ok tylko słychąc gwizd przy duzych obrotach. Jutro auto idzie do mechanika i wstępna diagnoza jest albo turbina albo uszczelka pod głowicą
Ale co ma hak do włącznika światła? W przypadku zwarcia w instalacji do haku dochodzi do zwiększonego poboru prądu, grzania się instalacji, łączników itp. Sprawdź czy pianka pod kierownicą (nad pedałami) jest sucha. Skody dosyć często łapią wilgoć przez wadę z uszczelką przedniej szyby.
Bardzo dziękuję powiedz czy poduszka zostanie nie naruszona??? Może wiesz też co zrobić jak przy ulewie przeciekają drzwi. Ostatnio miałem tak od strony pasażera teraz tylne za kierowcą. Taki cieniutki strumyczek na uszczelce dolnej
Ech Skoda gadać uszczelki, kamery. A kto to montował maszyny? Ludzie i to ludzie popełnili błędy a nie maszyny. Dzik na drodze..... A policzyłeś czas reakcji przeciętnego człowieka? Dodajmy do tego zmęczenie, i nie realność sytuacji. Nikt się dzika nie spodziewa więc pierwsze to zdziwienie i zaciekawienie, a czas biegnie. Do tego czas reakcji mechanizmów...
w papierach napisali ze planowali
nowe, wieści... po dokładnym obejrzeniu silnika przy jego pracy zauważyłem spory wyciek płynu tak jakby spod głowicy, tuż pod kolektorem i pod termostatem, nad czwartym tłokiem licząc od lewej... zdjąłem głowice i uszczelka wygląda dość solidnie...czy to jednak będzie uszczelka?
troche to dla mnie dziwne że tak ma być ztym olejem bo każdym razem odkręcając korek nerw mnie chwyta. Aczkolwiek jak wspomniałem płynu chłodzącego nie ubywa a poziom oleju się nie podnosi. Może spróbować z tą uszczelką pod głowicą ?? Jak jeździsz krótkie odcinki to tak będzie, więc jak przedmówca napisał daj mu spokój
Raczej nie jest prawdziwa. Duże ubytki płynu byłyby zauważalne. Olej z płynem dałby jasną emulsję widoczną na bagnecie i na korku wlewu oleju - wyraźnie. A i kolor oleju nieznacznie by się zmienił. Silnik ma pewnie swój przebieg i większe przedmuchy ze skrzyni korbowej. Albo chłodnica oleju- jak wcześniej sugerował verksted - minimalnie przepuszcza....
Zachęcam do wymiany na oryginalny producenta, a nie firmy "krzak". Wymiana banalnie prosta i polecam również wymienić jednocześnie uszczelniacz (uszczelkę) pod czujnikiem. Pozdrawiam.
w ciemno to dla typowego mechanika No tak, ci nietypowi to z gówna robią tragedię A tak poza tematem- znikanie płynu po wystygnięciu to przypadłość klękniętej uszczelki pod głowicą
Nie uszczelka a raczej turbina do wymiany/regeneracji.
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/sk... Tyle, że 10 lat jeździł na firmie na początku (była zmiana właściciela po drodze bez zbycia), teraz sprzedawca ma go od 6 lat. Mówił, że profesjonalnie zrobione oba progi, rozrząd i dwumasa + uszczelki wtrysków, ale nie ma na to papierów, robił dla siebie.
Test na obecność CO2 i będzie pewność, że trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą. Ale zanim do tego przystąpisz, sprawdź ale tak na prawdę porządnie czy pomiędzy chłodnicami jest czysto.
jaki jest kolor nalotu ? jak odkrecisz zbiorniczek od płynu to sprawdż cz jak gazu dodasz robią się babelki powietrza nie powinno ich być a jak płynu ubywa a nigrzie nie kapie to może być uszczelka Dodano po 1 jaki jest kolor nalotu ? jak odkrecisz zbiorniczek od płynu to sprawdż cz jak gazu dodasz robią się babelki powietrza nie powinno ich być a jak...
Jak pójdzie uszczelka to nie może być raz dobrze ,raz źle
Fridex to wadliwy żrący płyn stosowany fabrycznie przez Skodę w pierwszych latach produkcji Favorit, robił właśnie takie spustoszenia z głowicą, uszczelką i kadłubem. Później zastąpiony został płynem Frostox. Przyłóż nową uszczelkę do głowicy, jeśli zakuwki oraz pasek silikonu mają styk z litym zabielonym aluminium i nie ma na ich linii w.w. wżerów...
kolego wiesz swoje, ja swoje napisałem od tego jest zestaw naprawczy i tam masz nową uszczelkę kostkę i nowe piny w gnieżdzie
uszczelka skoda octavia skoda fabia uszczelka uszczelka skoda felicia
świateł focus wymiana pierścień tłokowy antena kierunkowa huawei
magazyn energii lenovo zwarcie kondensator
Zamienniki układu scalonego ME8321A w zasilaczach Zablokowany wał korbowy VW LT 35 - przyczyny i diagnostyka