Tam jest 0,05,nawiń do wypełnienia karkasu cewki
Zdjęcie wtyczki z czujnika temperatury nie jest dobrym pomysłem ponieważ świece będą bardzo długo grzały. Kiedyś temat był poruszany i pisałem żeby w obwód czujnika wpiąć opornik 300Ω co pozwoli przeskoczyć krytyczną temperaturę i pamiętam że w tamtym przypadku problem został rozwiązany.P
Sprawdził bym na komputerze diagnostycznym jaką temp silnika na zimnym, widzi komputer samochodu. Jeśli czujnik nie pokazuje poprawnie, dawka rozruchowa może być za mała. Jak odepniesz na zapalonym silniku na zimnym, czujnik temperatury to obroty silnika się zmieniają?
Kolego po zmianie aparatu należy ustawić zapłon.
Nie wiem jaki masz zestaw wskażników ale zrób tak wyłącz zapłon naciśnij ten guzik i trzymaj włącz trzymajac ten guzik zapłon wyświetli ci się oil albo service (juz nie pamiętam) wtedy puść guziczek i przekręć w prawo ( tak jak chciałbyś ustawić minuty na zegarze) wtedy powinno się wyświetlić ------- oil skasowany wtedy wciśnij go ale tylko na sekundke...
Włączony zapłon, wyłączone radio i nic Radio musi być włączone, na włączonym zapłonie. Inaczej nie odczeka blokady.
Podczas sprawdzania nie włożyłeś jakiegoś przekaźnika w pole obok ? Bo jeśli było dobrze , to tylko taka podmianka może to powodować , zwarcia są raczej do masy , chyba że masz pecha i przetarła się wiązka i do masy zetknął przewód sterujący cewką przekaźnika . Pół roku temu z takimi objawami wymieniłem tylko kostkę elektryczną stacyjki , gościu nie...
sprawdż zapłon
Wsadz rezystor ~ 150 ohm i zobacz czy ruszy -trzeba zawsze wyłączyć i włączyć zapłon. Jak ruszy to kup nowy czujnik.
Rozumiem z opisu że przyspieszony został zapłon a kąt statyczny jest ustawiony na 2 stopnie ?
te dwa u góry czarne to odcięcie zapłonu
Witam. Dzisiaj dopadło mnie na to aby uporać się w końcu z problemem zanikającego klaksonu w mojej Skodzie. Problem był prozaiczny. Po odkręceniu koła kierownicy mamy na widoku trzpień drążka kierownicy z wieloklinem. Za niewielkim zgrubieniem w plastikowej wnęce jest blaszka a z tejże blaszki wystają trzy styki które teoretycznie powinny zwierać się...
Jak wypada tylko na wolnych a po dodaniu gazu jest poprawa, to klasyka czyli lewizna na wolnych. Jak np lambda control masz na plus, i po do daniu gazu korekty się stabilizują a więc zbliżają się do zera,to masz potwierdzoną lewiznę w dolocie. To klasyka gatunku i tak się to sprawdza. Jak po dodaniu gazu się pogarsza to są problemy z paliwem. Nie wykluczone...
Mam taką kostke "A" jak podłączam PIN-y- 7 (GND) i PIN-8 (+12V) to wyświetla sie napis "SAFE". Jesteś pewien tej rozpiski? Bo wygląda mi ona jak z innego radia. Jak wspomniałem do plusa pin7 stałe zasilanie z akumulatora, pin4 jest to zasilanie po zapłonie uruchamiające radio po przekręceniu stacyjki, i pin5 powinien to być SAFE, bez którego radio...
Odetni pompe paliwa napewno nic sie nie zapali zaden bład nie wyskoczy sam mam felcie 1.6 i walczyłem z przekaznikiem od pompki wiec jesli odetniesz za przekazniczkiem to bedzie oki mało tego przepustnica chodzi rozrusznik kreci a odpalic nieidzie :)
wylacznika awaryjnego nie ma,odpalać bez oleju nie wolno ale i to nie zablokuje zapłonu.
Zapłon włączyłem.
prawdopodobnie uszkodził się geteway, jest nad nogami kierowcy. i proponuje sprawdzić jeszcze wtyczki na bortzie Dodano po 1 A kostkę w stacyjce próbowałeś wykluczyć? kolega wyraźnie napisał "Stacyjka CAN"
I pewnie tak było jak mówisz kolego,ale rozumnie że zanim usunę ten błąd poduszka będzie działać normalnie? BO gdy włączam zapłon to słychać jak się uzbraja i ta kontrolka gaśnie na sekundę czyli działa tylko świeci się kontrolka tak?
Nie mylisz pozycji Zapłon z pozycją Start ?
Przekaźnik jak najbardziej. A najlepiej gotową blokadę elektroniczną z wbudowanym przekaźnikiem. To nie są jakieś wielkie koszty.
Sprawdź sobie czy czujnik włączając ma 2 biegi może jeden bieg nie chodzi i robi jaja zrób zwarcie na wtyce zapłon włączony. Oraz luknij czy przewód przelewowy do zbiornika nie jest zatkany.
Spróbuj tak: Naciśnij przycisk kasowania kilometrów, trzymaj go wciśniętego w tym momencie przekręć zapłon, trzymając dalej ten przycisk przekręć go w prawo (jakbyś chciał ustawić minuty w zegarze), puść przycisk, wyłącz zapłon
kolejność zapłonu to 1342
Włącz zapłon i radio i zostaw je tak na godzinę. Powino się znów pojawić SAFE i 1000 ale tym razem nie pomyl się. SławeK
Cześć. Może auto ma jakiś przycisk odcinajacy zapłon po wypadku?
Sprawdził bym jednak rozrusznik.
Ale czy to możliwe, że od zostawienia kluczyka na zapłonie Wtedy na desce świecą co najmniej kontrolki: ciśnienia oleju, ładowania, hamulca ręcznego. Może w gnieździe zapalniczki została ładowarka telefonu/nawigacji/rejestratora. A może jeszcze nie domknięte drzwi i świeci się w kabinie ? Tu ułamek ampera, tam następny i na końcu "Houston - mamy problem"
Prędkości kół widzi Ale przy teście od razu wywala "output 32773" i praktycznie się blokuje. Trzeba wyłączyć i włączyć ponownie zapłon...
A ja pozwolę sobie tak głośno pomyśleć: Może zapłon przestawiony?
Jest jakaś manualna procedura kluczykiem na zapłon, nie potrzebny tester. Poszukaj co i jak, jednak ja osobiście nigdy nie musiałem go adaptować, działał od razu.
Ty go już nie odpalaj bo słychać że zapłon za wczesny i widać po tym co leci z rury. No nie zgadza się odczyt czujnika z pozycją wału.
Poszukuję schematu elektrycznego Skody Favorit po lifcie. Szukam, bo zmieniłem silnik na ten z przepustnicą i potrzebuje rozeznać się jak podłączyć zapłon oraz całą wiązkę z poliftowej.
Jeżeli na pinie - A8 - masz zasilanie po stacyjce to radio będzie gasło po wyłączeniu zapłonu.
Słuchajcie zrobiłem stroboskop do ustawienia zapłonu z PE i niestety mrygać to mrygał ale nic niedało sie ustawić ;( Czy macie jakieś pomysły na regulację tego stroboskopu lub jakiś projekt?? P.S. Samochód w którym ma być ustawiony zapłon to Skoda Faworit 135
Denso IK16TT irydowe, ~30zł/szt.
zostaw na godzinę włączony zapłon i spróbuj ponownie
To się ustawia na lampę. Jedź do mechanika, za 20 zł zrobi.
Silnik ciągnie powietrze ale jak turbina nie pompuje to tego powietrza ciągnie mniej niż z turbiną więc przez to tak niskie wartości na przepływomierzu. Tryb awaryjny objawia się też błędem oraz odcięciem mocy - wtedy nie ma sensu robić logów gdy jest tryb awaryjny, trzeba wyłączyć zapłon i znów będzie dobrze do pojawienia się trybu awaryjnego.
Tniesz czarno/niebieski(+15 na przekaźnik zasilania ECU silnika) ze skrzynki bezpieczników pod kierownicą i nie pali, to właśnie kabel z bezpiecznika F1.
Witam piszę z problemem włączającego się alarmu po przekręceniu kluczyka na zapłon czy wie ktoś jak to naprawić żeby alarm nie załączał się podczas pozycji zapłonowej?
Nacisnąć i przytrzymać przycisk X, Włączyć zapłon, W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawiaja się napis "SERVICE", Zwolnić przycisk X, Obrócić przycisk Y w prawo, w celu skasowania wskazania, Wyłączyć zapłon. (Y przycisk po lewej stronie licznika, X przycisk po prawej stronie licznika
Przebieg samochodu 184000 km, świece, rozrząd wymienione, robiona głowica, zawory, zapłon ustawił mechanik.
Zacząłem wgrywać wszystkie wsady, jakie znalazłem - ostatecznie ten jest od radia bez zaprogramowanej szyny CAN i podświetlenie/zapłon działają standardowo.
Napięcie takie jest gdy silnik zgaszony a kluczyk włączony zapłon . światła czasem lekko przygasają .
Dziwi mnie też, że podczas próby uruchomienia nie pali się spirala od nagrzewania świec? Dlaczego to Cię dziwi? Alarm piszczy, odcięty zapłon, nie pali.
znajomy ma skode fabie pojawił mu sie jakis dziwny komunikat chyba o przeglądzie bo samochód jest nowy (roczny) jak ten komunikat zlikwidować? A instrukcje do fabii ma? Jak 4 lata temu kupowalem fabie to dostalem taka grubą książęczkę, chyba na 56 albo 58 stronie powinno byc napisane "kasowanie inspekcji serwisowej i olejowej". Na 52 stronie: 1) wyłaczyć...
Witam. Najczęściej procedura jest taka: wciskasz przycisk kasowania kilometrów (i trzymasz), włączasz zapłon kluczykiem i czekasz aż skasuje się komunikat następnie wyłączasz zapłon i puszczasz przycisk. Gotowe. Ps. Mógłbyś napisać coś więcej o samochodzie np. rok, silnik itp.
nie pamiętam jak to jest z tymi czujnikami czy są zwierne czy rozwierne ale odłączając wtyczkę i zwierając piny (lub rozwierając) kontrolki powinny zgasnąć jak zgasną wina czyjnika / ów Po zwarciu lub rozwarciu wył i włącz zapłon
Natychmiast wymień akumulator
Poczekaj dłużej, moduł centralnej elektryki chwilę zwleka po wyłączeniu zapłonu.
Myślę, że w miarę odpowiednie będą NKG serii V Line 4, symbol BP6E. Jednak jeśli masz instalację gazową musisz zmniejszyć odstęp na świecy o 0,2 mm (czyli do ok. 0,6 mm). Ja niedawno takie kupowałem. Cena jednej to 6 zł w sklepie. Generalnie większość sklepów ma katalogi świec i zamienników. Podejdź i powiedz jakie masz auto i który rocznik a już ci...
Witam, borykam się z problemem w samochodzie Skoda Superb I 1.8T 150 KM. Przez ostatni czas samochód zaczął wariować, zaczął szarpać oraz wypadać zapłon. Z odczytu błędów, które zrobiłem, wyskakuje błąd: - P0300 - P0301 - P0303 - czujnik sondy. Wymieniłem czujnik położenia wału, ponieważ stwarzał problemy, jakby to był on, i faktycznie szarpanie oraz...
jak nie pali i odbija to masz późny zapłon. na tym się skup.
Sprawdź w jakim stanie są świece. I krokowiec. Kolego, przy zdupconej świecy od razu pali się check i jest błąd P030X, gdzie w x jest numer cylindra w którym są przerwy w zapłonie.
Złącze C - 12'pinowe -T12k - pin3 - Prawa żarówka przeciwmgielna Złącze D - 11'pinowe -T11a - pin 2 - Lewa żarówka przeciwmgielna Złącze E - 16'pinowe -T16g - pin 6 - włącznik światła przeciwmgielne
Aby zrealizować blokadę należy rozciąc przewód czarno -fioletowy odchodzący od bezpiecznika(52) i wstawiając w obwód wyłącznik od Twojej pomysłowości zależy gdzie go umieścisz. Pamietaj o odpowiednim doborze wyłacznika na prąd 10A . Lepiej zastosować przekaźnik i sterować go wyłacznikiem.
Może przekaźnik w środku z lewej strony kierownicy pod plastikiem. Są przekaźniki o zapłonu
Sprawdź wąskie od wtrysku. Probówka w rękę i sprawdź sygnał i masa czy dochodzi. sygnałowego nie sprawdzisz probówką. takie rzeczy to oscyloskop, ale przeglądnąć wstępnie wiązkę musisz. Natomiast on idzie bezpośrednio ze sterownika więc oporności i na zwarcie można sprawdzić, nie mam niestety przy sobie schematów żeby Ci podesłać
Wszystkim, czym włączenie stacyjki w pozycję "zapłon".
Odczytaj błędy. Wymiana w ciemno generuje tylko koszty.
Zestaw naprawczy łącznika 05E 198 701 A. Czyszczenie nagaru pomogło ?
Iskra jest , świece ok. gaźnik niewiem jak sprawdzić, a zapłon niewiem ja ustawić.
Witam, Pompka paliwa podłączona na krótko dziala, problem jest taki że nie ma prądu na biezpieczniku od pompy paliwa nawet na chwilę w pozycji zapłon. 1.9 Tdi 130 km AVF Skoda Superb 1
Liczysz od rozrządu, czyli stojąc przed samochodem od lewej strony pierwszy. W 99 % to cewka (to moje obstawienie).
Jeżeli przez podciśnienia ucieka gaz to reduktor do wymiany. Tylko nie zakładaj tomasetto 😉
Sprawdź czy gdzieś w okolicy 3 cylindra nie masz nieszczelności w dolocie.
Oczywiscie ze miał taki przypadek setki razy. Podłaczyc normalne urządzenie diagnostyczne,zrobic diagnoze sterownika AIRBAG a nie ECU bo tam nic nie zobaczysz odnosnie poduszek. Odczytać usterki,skasować.Wyłączyc i włączyć zapłon i i ponownie odczytać kody,jeżeli beda błędy aktywne,usunąć powyższe usterki po czym ponownie przeprowadzić diagnoze i po...
Zapłon pewnie też ustawiony na oko.
Mam taki problem gdy kluczyki przekręcam na zapłon to lampka świeci przy zamykających drzwi, a przy otwierających gaśnie. A przy wyjętych kluczykach lampka woogóle nie świeci. Czy to jest winna mikrostyku? Czy zimno ma wpływ? Wcześniej normalnie świeciła lampka. Naprawiłem wcześniej bo kabelki były przerwane.
Dziekuję za sugestię. Zauważyłem , że po włączeniu świateł pozycyjnych bez zapłonu zapala się zapłon (kontrolki) i słychać przekaźnik. Zajrzałem więc do przewodów za włącznikiem i ujrzałem prawdopodobnie samorobny włącznik świateł na diodach Zenera. Czy to możliwe aby między przewód od włączania zapłonu a oświetlenie ktoś zainstalował diodę Zenera ,...
tak 16v na pięć kabli.po jeżdżę zobaczymy,wypada mi jeszcze zapłon na 2i4 cylindrze zapali się czek i słabnie skasuje błąd i jest ok
Zapłon ustawiles na pałę czy wg procedury ?
Skoda Fabia 1,4 MPI 68 km mam następujący problem silnik pracuje tak jakby "wypadał zapłon" słychać takie przerwanie , trzęsie się silnik co to może być???? Zauważyłem również większe spalanie około 2 litrów na 100 km. Wymieniłem świece, listwa z cewkami była podmieniona dalej efekt ten sam. wygląda to tak jakby jedna swieca nie pracowała ale świece...
Jeśli chodzi o wykasowanie inspekcji to podaje ci co nalezy zrobić: legenda: A - ustawianie godzin zegara B - ustawienie minut zegara auta vw 91-99 oraz skoda fabia, oraz oktavia do 99, seat toledo, leon, ibiza cordoba, arosa, alhambra do 99/2000 IN01 - Inspekcja 1. Włączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk [A]. 3. Wyłączyć zapłon. 4. Zwolnić...
A skąd myslisz że zapłon od tego się wyprzedzi ?
No a od czego masz blok wartości zmierzonych. A też że tak zapytam-po wymianie aparatu ustawiłeś zapłon lampą stroboskopową?
A na ciepłym silniku da się odpalić bez dodawania gazu? Rozrząd może mieć wpływ, ale tylko w przypadku,kiedy jest mocno łańcuch rozciągnięty, wtedy zapłon może się spóźniać i silnik gaśnie. Zobacz jeszcze aparat zapłonowy, czy nie ma żadnych luzów. W mojej skodzie dawno temu powodem identycznego były luzy na aparacie zapłonowym, po wymianie ustało....
Sieje zapłon, sam w to kiedyś nie wierzyłem
Miałem taki przypadek i winny był sterownik. Nie sterował właśnie turbiną , a za to cały czas egr. Błędy miałem sporadyczne z turbiny ,egru, pedału gazu i temperatury powietrza których nie można było skasować. I nie regulował wyprzedzeniem zapłonu.
Zobacz czy po przekręceniu kluczyka w zapłon świeci się kontrolka akumulatora (podejrzewam że nie świeci).
najpierw 17 pozniej11 potem10 i kanał 21i tam wpisac ilosc kluczy i kazdy nastepny klucz wsadzic właczyc zapłon i jak zgasnie kontrolka immo to zapłon wyłaczyc i kazdy nastepny tak samo.
To zacznij od sprwdzenia kostki stacyjki.
W późniejszych Skodach serii 100/1000/105/120 był dodatkowy rezystor żeby zapobiec spaleniu cewki. Generalnie unikaj bo nie wiesz w czy styk aparacie jest zwarty ( a jest duże prawdopodobieństwo bo krzywka jest o przekroju kwadratu). Jak chcesz sprawdzać światła to odłącz przewód z aparatu zapłonowego na ten czas.
Ja te sprawdzania błędów robiłem przy wyłączonym czujniku wałka korbowego. Jest nowy i bez zmian...
Tak tylko się łączy z Klimatyzacją, Centralny Zespół Elektroniczny,CAN Gateway,Moduł komfortu,Asyst.parkowania. Zwarcie poszło koło bezpieczników akumulator kluczem musiałem dotknąć chyba klemy + czy jakoś tak był huk iskra. https://obrazki.elektroda.pl/3892299800_... Zdjęcie koło tych bezpieczników blaszkowych to było . To mam szukać...
Pamiętam (ale to już były czasy Favoritki) była akcja serwisowa - na skutek jakiegoś źle dobranego fabrycznie płynu chłodniczego robiły się wżery pod uszczelką głowicy. To silnik z tulejami pływającymi, wymiennymi. W dodatku tłoki mają szczeliny dylatacyjne. Jak dla mnie, to któraś tuleja za głęboko osiadła, trzeba by liniałem sprawdzić. Skoda zawsze...
A na zapłon był przekrecony kluczyk jak zmostkowales?
Sprawdzałeś kostkę stacyjki czy po przekręcenie na zapłon (50) nie gubi 15???
Jeżeli jesteś pewny,że z obudowy tylko wymiana cewki.
Możesz, ale ja bym zaczął od kontroli strony mechanicznej silnika, ciśnienie sprężania, stan rozrządu i stan wałka. Podciśnienie ssania i punkt zapłonu.
A sprawdziłeś połączenia, zamieniałeś przewody, świece, kopułka sprawna? Jeżeli świeca mokra to albo za słaba iskra albo zapłon przestawiony nie ma innej opcji. O zapłonie i wtrysku decyduje moduł moduł magneti marelii jeżeli otrzymuje prawidłowe informacje z czujnika to musi działać. Dziwi mnie tylko to że przestawienie aparatu o 180 stopni nic nie...
Świece były na początku założone oryginalne, wymieniłem świece na ngk i nie pomogło, później dowiedziałem się że na oryginał idzie bosch albo ngk więc sprobowałem boscha jeszcze kupić i niestety nic sie nie zmieniło. Przy 6000 jednak też wypada zapłon lecz nie cały czas i nie wyrzuca błędu tylko słychać że go czasem przerywa.
witam czy ktos wie jak zdiagnozowac moduł zaplonowy (cewki z fajkami) i czujnik polozenia włu korbowego w skodzie felicji? mam wrazenie ze przestawil mi sie zaplon
Witam. Sprawdź kompresję. Sterownik dla ochrony katalizatora odcina wtrysk gdy wykryje brak zapłonu w cylindrze.
To sprawdź rozrusznik na krótko (luz, zaciągnięty ręczny, włączony zapłon) Alarm miał odcięcie rozrusznika? Pozdrawiam. Alarm miał odcięcie zapłonu ...
Fajne zdjęcie... 1 - zasilanie 2 - do pinu 71 ECU 3 - do pinu 78 ECU 4 - masa
A może spróbuj tak, to działa w wielu autach grupy vw: naciśnij i trzymaj guzik kasowania kilometrów, włącz zapłon i naciśnij przycisk ustawiania zegarka.
Kontrolka jak gaśnie to znaczy że świece są dostatecznie gorące i można dokonac uruchomienia i właśnie o to chodzi w tym wszystkim, wiadomo, że po jej zgaśnięciu następuje faza dogrzewania silnika (nie informowana już kierowcy świeceniem tej kontrolki) ale im niższa temperatura płynu chłodzącego tym kontrolka świec żarowych dłużej świeci po przekręceniu...
to co opisujesz świadczy o przebiciu wewnątrz listwy zapłonowej, jak chcesz się upewnić to zbliż elektrody na świecy w uszkodzonym wyjściu - powinno "się poprawić" przeskakiwanie iskry. nie mam schematu ale tak myślę że w tej listwie nie ma nic więcej jak 2 dwuwyjściowe cewki zapłonowe (silnik skody) i prawdopodobnie uzwojenia pierwotne po jednym odczepie...
skoda favorit zapłon ustawić zapłon skoda zapłon skoda octavia
impreza subaru obsługa generatora powermixer azusa
amortyzatory stukają regulacja prądu ładowania
Tefal S75 - Zatrzymuje się co 10 sekund, co robić? Buczenie w głośnikach Behringer - przyczyny i rozwiązania