Ta blaszka to mały magnes który przesuwając się przed czujnikiem (cewka) wytwarza impuls który to inicjuje iskrę.
czarno czerwony odpowiada za zasilanie cdi na którym wychodzi 50v Nie tylko, to też sygnał wyzwalający iskrę. rezystecja impulsatora 145 Omów napiecie z impulsatora 1v To nie impulsator, to czujnik do blokady i w czasie pracy silnika musi podawać sygnał obrotów. Gdybyś zmniejszył częstotliwość tego sygnału np. 2x to ominąłbyś blokadę bo zapłon byłby...
Odpowiedz zawarta w moim poprzednim poście
Jak dajesz impulsator ze skutera to nie musi być żadnego magnesu. Starczy sam lizak z blaszki.
Co to był za pomysł z zakupem zupełnie innego modułu zapłonowego? Zapłon masz bez impulsatora, więc żadnego typowego modułu od skutera (z impulsatorem) nie podłączysz. Konieczny jest moduł do układu tzw. bezimpulsatorowego, czyli zapłon zasilany i sterowany wyłącznie z jednej cewki (zasilającej). Pojawienie się iskry występuje zazwyczaj przy ujemnym...
Zanim kupisz nowy moduł warto sprawdzić czy jest zasilanie tego modułu z silnika i czy impulsator jest sprawny .
Biało-niebieski to prawdopodobnie impulsator
Witam,prośba o dobór modułu cdi do chińskiego skutera 50cc 2t,kod silnika to H1E41QMB bez impulsatora. Skuter posiada stator 4 cewki,bez impulsatora ,z statora wchodzą 3 przewody,na wyjściu z statora zasilanie cdi około 50v. Moduł cdi orginalny posiadała 4 przewody,zasilanie z statora,masa,cewka wn i blokada obrotów na dzwonie sprzęgła. Jaki moduł bedzie...
Moduł zasilany z cewek w magnecie. Czarno biały - gaszenie (po złączeniu z masą). Czarny - masa. Pomarańczowy - cewka zapłonowa. Czarno czerwony - zasilanie modułu (cewka magneta). Biało czerwony - do impulsatora.
A nie masz w tym skuterze takich wyłączników przy hamulcu lub/i stópkach ?? Czasem jest to tak zrobione, że prąd od stacyjki idzie przez te wyłączniki, żeby dla bezpieczeństwa odpalać tylko postawioną i zabezpieczoną maszynę ? Naprawiałem takie coś w Polskiej motorynce Stella. Dwa to banał... Może bezpiecznik masz gdzieś spalony ??
Ale tutaj mam zapłon CDI więc jak go mam przestawić, nie ma możliwości zmiany położenia impulsatora jak w skuterze że sobie przekręciłem cały stator z impulsatorem w prawo bądź lewo
Ale to się da zamontować tylko w jednej pozycji. Zresztą, jeśli nie ma iskry wcale, to ustawienie nie ma znaczenia.
Układ z linka to jest moduł zapłonowy do silników nie posiadających impulsatora, nie nadaje się do skutera 4T.
Temat rozwiązany magneto posiada długi magnes, z ktorego sczytuje czujnik ok 3cm na obwodzie. Nowy moduł wyzwalał iskre gdzy widzial początek tego magnesu, dlatego za wczesnie podawał iskre. Zapodałem inny moduł który daje iskre gdy czujnik "puści" i moto chodzi :):) Ahh te chińskie moduły żadnych oznaczeń jak trafisz na dobry to sie uda ;/
Witam posiadam skuter bajaj i mam takie pytanie uszkodzony iskrownik-cewka na statorze da się przerobić na impulsator,bez tej cewki bo jej nie idzie kupić pozdrawiam
http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/Apr... Serwisówka do tego modelu, wraz ze schematem na stronie 84 i rozrysowanym układem zapłonowym na stronie 87. To jest moduł do typowego bezstykowego układu zapłonowego z "zewnętrznym" impulsatorem.
Witam, jak w temacie, w quadzie nie ma iskry. Nowy moduł, cewka sprawna (sprawdzana na skuterze) impulsator ok, miga dioda. Do modułu dochodzi prąd z prądnicy. Co może być jeszcze, dziwi mnie że na module jest cały czas napięcie z akumulatora, nie zależnie czy jest zapłon włączony czy nie. Proszę o pomoc.
Iskrownik wymieniony i jest iskra ! Ale po starym nie widać że jest uszkodzony, nic nie wygląda na przypalone ani przecięte. Wystarczy dwa pomiary zrobić. Obstawiam że impulsator stracił przejście.
Odnośnie impulsatorów, to w większości skuterów mają one ok. 140 Ohm, a nie 28. Uważam, że sprawcą usterki będzie moduł.
Kolego odnośnie regulacji odstępu impulsatora od koła magnesowego, to wg mnie istnieje możliwość regulacji, może w niewielkim zakresie, ale zawsze coś. Niektórzy do sprawdzenia odległości stosują "grubość" żyletki. Nie bardzo rozumiem - w Twoim skuterze impulsator nie jest zamocowany do połówki silnika (kartera), lecz do osłony "prądnicy". Impulsator...
Mam sprawdzić miernikiem?
Pewnie gdzieś jest zwarcie, pasowałoby przejrzeć całą instalację, najlepiej wszystko odłączyć i zostawić tylko sam zapłon na nowym module, by upewnić się czy to na pewno jej wina. Warto też przejrzeć cały układ zapłonowy: cewki, impulsator, kable, koło magnesowe.
Nie ma ładowania. Jak sprawdzić stator? Ma 6 przewodów z czego 3 w kostce, 2 przewody wychodzą z impulsatora, 4 z cewek.
Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
Stawiam na uszkodzony moduł zapłonowy lub brak masy na nim. Wg mnie impulsator jest dobry. Można go jeszcze sprawdzić diodą led.
Uszkodzony przewód impulsatora
Szukaj opisu mojego rozwiązania tego problemu. Zmiana modułu i impulsatora, koszt w granicach 50 zł.
Wyświetlacz biegu musi mieć w skrzyni biegów przełącznik/czujnik wybranego biegu. Obrotomierz powinno dać się podłączyć pod impulsator lub moduł CDI. Potrzebujesz schemat skutera z którego pochodzi licznik i "choppera" do którego go chcesz zamontować.
Pinout jest identyczny jak w skuterach 4T z tą różnicą że często spotykałem się z impulsatorem z osobnym przewodem masowym podłączonym do masy modułu - piny 3 lub 5. 1 - zasilanie 2 - gaszenie 3 - masa 4 - cewka WN 5 - masa 6 - impulsator
Raczej w współczesnych skuterach jest brak regulacji wyprzedzenia zapłonu . Przeważnie ustawiony na stałe fabrycznie impulsator . Ale autor nie podaje jaki to model skutera ?? :|
Impulsator musi być.
Qingqi (Jinan Qingqi) QM50QT I łaskawie nie jestem twoim "Koleżka"
Niemal wszystko już wymieniłeś, co ma wpływ na iskrę, to sprawdź jeszcze działanie impulsatora (jeśli skuter posiada) lub podmień na inny, sprawny. Zwróć uwagę na odległość impulsatora od koła magnesowego (nie może ocierać, odległość zalecana ok. 0,3 mm).
Jeśli cewki są sprawne, to skupiłbym się na impulsatorze. Sprawny zwykle ma ok.140 omów. Musisz zamontować go tak, aby odległość od koła magnesowego wynosiła ok. 0,3 mm (nie może ocierać). Zwróć uwagę na "występ, garbik" na kole magnesowym, bo odległość ta liczy się właśnie od tych "elementów" i ma wpływ na jakość iskry. Przed uruchomieniem silnika...
Czy skuter ma "wyłącznik zapłonu" przy bocznej stopce, sprawdź jego działanie. Sprawdź też działanie impulsatora. Opis sprawdzania na forach.
Witam, jeżeli się nie mylę to: kostka to wyjście na cewkę zapłonową, biały-masa, nieb-biały impulsator, czarn-czerwony zasilanie z cewki. Moduł ten był montowany miedzy innymi w Yamaha JOG i czasami w chińskich skuterach 2T.
Kable wychodzące z cewek magneta: niebieski-biały - impulsator, czerwono-czarny - cewka zasilająca moduł
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Jak będzie iskra to pół sukcesu musisz wtedy prześledzić trasę tego kabla w którym miejscu się zwiera da masy np. Stopka stacyjka . Jeśli nie będzie iskry to pomiar cewek i impulsatora.
W czasie pomiaru oporności cewki nie możesz kręcić rozrusznikiem, tam wtedy indukuje się napięcie i wyniki pomiarów będą z "kosmosu". To samo tyczy się pomiarów impulsatora.
tylko chodzi o to że zabawa zapłonym przy moim skuterze tylko da sie impulsator przenosic wzdłuż koła magnesowego, a zapłonem sie bawiłem i w zasadzie nic nie daje, ale spróbuje chyba oddac komus zeby mi tą lampą stroboskopową sprawdził czy zapłon jest dobrze ustawiony. A na jednocylindowcu da rade sprawdzic lampą stroboskopową?
Za minimalny i maksymalny kąt wyprzedzenia odpowiada znacznik na kole magnesowym i w praktyce nie ma co go ruszać ani kombinować z przestawianiem zapłonu. Jedyna różnica w modułach to charakterystyka przyśpieszacza (przy jakich obrotach jest min i max kąt wyprzedzenia) oraz obroty odcięcia zapłonu. Też dużego znaczenia nie ma, ponieważ w 4T przy 5000...
Zmniejszyłem przerwę między impulsatorem a magnetem i problem znikł
W jawce wystarczy dołożyć impulsator zamiast przerywacza , transformator podpiąć do cewki która oryginalnie była połączona z cewką WN i zastosować moduł z chińczyka. Wpisz sobie na YT Jawka CDI ,a w samym google też wyskoczy CI kilka poradników jak to przerobić. Stosując transformator nie trzeba przewijać cewek tym cienkim drucikiem. Można też zamiast...
Napisałem wcześniej że wystarczy odłączyć kostkę od przewodów statora, gaszenie od stacyjki będzie odłączone i iskra powinna pojawić się przy kopnięciu na kopstarter. Zostaw na razie tą stacyjkę. Jeśli te 115V na przewodzie zielonym było przy podłączonym module zapłonowym, to masz dwie możliwości: uszkodzony moduł zapłonowy lub uszkodzony impulsator.
Ale to nie jest cewka... To jest impulsator ze skutera, który jeżeli minie go ta blaszka to jest iskra. Cewka jest na statorze i ona daje napięcie.... Potrzebuję elementu, który będzie współpracował ze znacznikiem. Małego elementu :)
Witam może tutaj ktos pomoze a mianowicie ma problem ze skuterem chinskim 4t, problemem jest brak iskry, wymienione zostały czesci: iskrownik wraz z impulsatorem, cewka zapłonowa, moduł zapłonowy 2 razy, stacyjka z powodu braku kluczyka:P, wszystko niby jest ok ,z iskrownika na moduł przychodzi napięcie, w momencie startu rozrusznika zasilanie na moduł...
Motor zrobiony został założony nowy moduł i cewkę od skutera zipa oraz wymieniony impulsator ponieważ stary był 6V. Honda zapaliła od razu. Dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.
Cewka cienias Moduł i czujnik że skutera
Odepnij od statora przewody cewek prądowych. Zostaw tylko cewkę zasilającą CDI i impulsator. Spróbuj odpalić.
próbowałem też przenieść impulsator, ale jest tam za mało miejsca i dorobiłem impulsator z chińskiego 4t ,który jest mniejszy ,ale nie moge znależc na nim iskry odstęp zachowywałem od koła magnesowego ( jest on magnetyczny ) tak jak jest oryginalnie. Próbowałem na 2 tych impulsatorach i nic:/
Cześć, ---,,- zawory ustawione na 0,05 i 0,07 -''--- na pewno nie są to prawidłowe luzy zaworowe, zbyt małe. ---impulsator posiada oporność 131 omów -- opór cewki?
Jeśli masz podejrzenie do impulsatora, to w skuterach mają zwykle oporność ok. 140 omów. Zalecana szczelina pomiędzy występem na kołem magnesowym a impulsatorem ok. 0,3 mm. Moduł podmień na próbę. W przypadku silnika 4T należy sprawdzić luzy zaworowe. Sugerowałbym szczegółowy przegląd układu paliwowego, w tym też filtra powietrza i paliwa.
W niektórych chińskich 2T impulsator posiada podłuzne otwory do mocowania. I teoretycznie można przestawić zapłon o niedużą wartość. Ja w takich przypadkach ustawiam impulsator na 0,3mm (odległość pomiędzy magnesem impulsatora a nadlewem magneta).
Kolego jak sam zauważyłeś brak tzw. masy w skuterze to ważna sprawa. Sprawdź, ale dokładnie połączenie masy ( - ) od akumulatora na ramę skutera i oczyść styki do czystego metalu. Dodaj jeszcze przewód "masowy" z ramy do silnika np. pod jedną z nakrętek w głowicy, oczywiście o odpowiednim przekroju, aby podczas pracy rozrusznika nie uległ stopieniu....
Bo drugi "kabel" od impulsatora to masa.
Nie wiem co do za skuter, Honda na pewno nie. Zapłon pochodzi od skuterów Malaguti, silnik Minarelli. Sprawdź rezystancję impulsatora (czerwony przewód) oraz cewki zasilającej CDI (zielony przewód). Zapłony Ducati Energia w Malaguti były dość awaryjne, obecnie znalezienie używanego graniczy z cudem, z resztą używki długo nie działały. Swego czasu wszystko...
Na iskrę składa się parę czynników, tj: - moduł zapłonowy - czujnik/impulsator - cewka wysokiego napięcia. Nie napisałeś, jaki masz rodzaj zapłonu, a tym bardziej marke i model tego skutera.
Ten impulsator to nie czujnik Halla, tylko czujnik indukcyjny a to jest spora różnica m.in. w zasadzie działania i sygnale wyjściowym. W pilarkach nie ma impulstatora, jak również w niektórych skuterach (np. Suzuki). Jest po prostu cewka zasilająca, napięcie zasilające jednocześnie wyzwala układ zapłonowy (np. po przekroczeniu 10V ujemnej połówki napięcia...
Do fabrycznego modułu dochodzą 2 kable z impulsatora, jeden z nich jest w module połączony z masą, nie wiem który, trzeba to sprawdzić doświadczalnie, w przypadku złego podłączenia iskra będzie "nie w punkcie" zapłonu
Kolego magneto nie powinno ocierać o cewki. Nie wiem jak jest w przypadku impulsatora w Twoim pojeździe, ale np. w skuterach oporność wynosi ok. 145 omów. Sprawdź odległość impulsatora od koła magnesowego - zalecana ok. 0,3 mm, gdyż ma to wpływ na "jakość" iskry.
Silnik odpalił, zamontowałem czujnik na zewnątrz 4 śruby na magnecie. Czujnik moduł i cewka od skutera, ale to było tylko na test, teraz czekam za nowym pierścieniem. Kolega pracuje na frezarce zrobi mi (odwrotność) pierścienia tak żeby działał na standardowym impulsatorze od skutera, a że te są zbyt duże to próbuję zrobić z przekaźnika zobaczymy co...
Ewentualnie może być problem w tym, że w magneto wkleiłem magnes neodymowy (według poradnika) i impulsator również ma namagnesowany rdzeń. Ponoć w skuterach impuls wyzwala lekko wystający kawałek metalu. Ponoć są też impulsatory z rdzeniem ferrytowym. Wiesz może w jakich pojazdach taki jest stosowany?
Tak to wygląda: http://obrazki.elektroda.pl/8617854900_1... http://obrazki.elektroda.pl/3340239600_1... http://obrazki.elektroda.pl/6565589400_1... Błażej Sam już nie wiem co jest nie tak, już ponad trzy miesiące grzebie w nim, gaźnik czyściłem, zmieniałem dysze, opuszczałem, podnosiłem iglicę, zmieniłem...
Jestem ciekaw jak przetoczysz stożek koła magnesowego tak aby nie powstało bicie, jak oszlifujesz stożek aby miał właściwy kąt, gładkość i "trzymanie" się na stożku czopu wału korbowego? Podałbyś orientacyjne wymiary stożka w WSK. Chińskie 2T mają większy rozmiar stożka w stosunku do włoskich silników, taki chiński zapłon masz podany w pierwszym poście....
dobra zamykam , temat ogarnięty okazało sie lekko naderwany kabel kostka-impulsator , wymienilem na nowy i skuter odpala za strzałem pozdrawiam i wielkie dzieki za pomoc !
Może moduł zapłonowy lub impulsator? Nie wiadomo co to za skuter i jaki ma układ zapłonowy?
witam mam problem z podłączeniem modułu zapłonowego w skuterze honda bali. problem polega na tym że poprzedni moduł się spalił, zamówiłem nowy i ma inne przewody. stary moduł: czarny-masa pomarańczowy-cewka WIN czarno-biały -gaszenie czerwono-czarny-zasilanie CDI czerwono-biały-impulsator nowy moduł: czerwony czarny zielony niebieski żółty czy ktoś...
CDI ustala moment w którym ma nastąpić zapłon, zazwyczaj stały kąt wyprzedzenia. ustala go za pośrednictwem impulsatora znajdującego się na zewnątrz koła magnesowego (w chińskich maszynach). Jest zasilany ze statora. Podaje impuls na cewkę WN... Wszystkie te elementy do kupienia, podmiany ze skutera china 4t.
Żaden , masz 5 kabli co daje zasilanie , masę , wyjście na cewkę WN , impulsator i gaszenie. Blokada może być w środku modułu.
skuter już w miarę wkręca się na obroty dałem nowy impulsator i wyregulowałem gaźnik ale teraz na postoju po 1 minucie sam z siebie gaśnie . wszystko już sprawdzone ...
Zamieść schemat w poście! Odepnij kable od modułu. Sprawdź rezystancje i napięcia na cewce zasilającej moduł (najbardziej podejrzana!) i na impulsatorze
Czy jest dobra masa pomiędzy rozrusznikiem-ramą-akumulatorem? Bo jak widać to nie wiesz jak jest podłączony rozrusznik w nim. Co ma wspólnego moduł, regulator, cewki, impulsator z rozrusznikiem :?:
Przypomniało mi się że może być uszkodzone magneto ja kiedyś miałem taki przypadek konkretnie to jest tam impulsator i on może nawalać .
impulsator zazwyczaj jest na zewnątrz koła magnesowego. 1. w tym co przysłałeś to raczej niema impulsatora tylko zasilani cdi to w "obandażowane" i zasileni świateł 3 pozostałe. może to jeszcze ci coś podpowie : http://skuter4t.elektroda.eu/showthread.... zwłaszcza kolorowy schemat podłączenia. na trzecim zdjęciu masz pokazany zewnętrzny impulsator...
Nie prawda. Gdy klin na wale jest zerwany koło magnesowe przestawia się powodując zmianę momentu iskry w stosunku do położenia tłoka, jednak iskra jest nadal (chyba, że koło ociera o impulsator bądź cewkę)
do wymiany stator z impulsatorem, ostatnio przerabiałem to w zumico gr500
Przez pomiar rezystancji do niczego pewnego nie dojdziesz. Lepiej zrobić "pająka" symulującego pozostałe elementy układu. Pasowałoby pomierzyć napięcia szczytowe (w ostateczności przemienne) i rezystancje cewki ładującej i impulsatora oraz sprawdzić cewkę WN w innym motorku. Poczytaj: [url=http://zaplon.pl.tl]Link . Jest tam sporo ciekawych informacji....
Witam Posiadam taki obrotomierz i pomyślałem że założę go do skutera Jest w nim napięcie 12V a impuls z do zacisku 1 pobierał bym z przewodu impulsatora załączającego tyrystor czy takie coś ma sznse działać pozostaje jeszcze kwestia ze 125p sa 4 gary a skuterze 1 ale jest to 2 sów czyli sytacja podobna jak w 126p a w nim dokładali kondensator 220 nf...
Rozebralem i wszystko jest ok kable polaczenia i stawialem na impulsator ale sprawdze najpierw modul tak jak radzisz :). Pozdrawiam Dodano po 6 Kolego Hnidiuk czemu zakladasz modul od skutera nie masz w quadzie modułu tylko przekladasz?
Więc jeżeli kupie moduł od tego zapłonu ,to skuter będzie miał iskrę?
Przestańcie pisać pierdoły (nie dotyczy dj annus) to zwykła jednofazowa prądnica z odczepem do świateł. Z prądnicy wychodzą 3 kable: ładowanie, odczep do świateł i zasilanie modułu zapłonowego. Czasami jest we wtyczce jeszcze kabel od impulsatora. Autorze tematu, poszukaj oryginalnego schematu od dowolnego chińczyka i już. To tylko kilka kabelków, nie...
Powinno być tak: żółty- cewka wn czerwony- zasilanie czarny- gaszenie niebieski- masa zielony- impulsator
Moim zdaniem, rozwiązanie to moduł od skutera 4T (ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu) pod impulsator 1. Musiałbyś się jednak upewnić przy jakim kącie wyprzedzenia wypada koniec znacznika dla tego impulsatora, powinno być jakieś 5-10° przed GMP. Drugi impulsator wygląda jakby służył jako zabezpieczenie przed odbiciem podczas kopania. Przez śruby...
Tak, próbowałem ale nic to nie dało ;/ Kompresja jako taka jest.. Kopałem go dość długo i też nic nie pomogło. A co do tej elektroniki to jak mogę sprawdzić ten moduł, impulsator (świece już 2patrzyłem, w innym skuterze chodzą bez zarzutu) i ten przewód WN z fajką ? Można to jakoś w warunkach domowych sprawdzić czy jest wszystko ok? Jeżeli nie jest...
Impulsator nie może mieć kontaktu fizycznego z kołem magnesowym, inaczej ulegnie uszkodzeniu podczas pracy silnika. Odległość impulsatora od znacznika powinna wynosić na oko 1 mm.
Jest schemat, tak jak napisalem - podlacza sie do przewodu między impulsatorem a modułem, spojrz w aukcję..
jeżeli był dobry klin to do sprawdzenia ,impulsator ,moduł ,cewka ,przewód ,świeca . Impulsator tak jak cewkę można sprawdzić omomierzem.
Modul jest podejrzany, a mam pod reka sprawny modul od chinskiego skutera i chcialbym przekonac sie bez kosztow czy w Simsonie to sprawa modulu. Wyeliminowalem juz cewke WN, cewke zasilajaca, wiec pozostaje impulsator lub modul
Dobry Wieczór. Chciałem się spytać czy oryginalny przerywacz mechaniczny (WSK 175) można zastąpić elektronicznym. Myślałem nad zastosowaniem mosfeta i impulsatora od skutera. Chodzi mi o przerobienie zapłonu na bezstykowy i zmianie tylko przerywacza który w czasie wyzwalania iskry jest rozwarty od masy. Dopiero zaczynam swoją przygode z elektroniką...
W takim razie upewnij się co do rezystancji uzwojeń cewki zasilającej i impulsatora, prawidłowego podłączenia modułu oraz sprawdzenia modułu na innym skuterze.
No próbowałem, podpiełem to pod kabel od impulsatora nie przecinając go, może trzeba go przeciąć.
Dołączam sie do tematu, w nim jest fabryczne immo, zgubiłem kluczyk i myślę nad zastosowaniem zwykłego modułu zapłonowego i cewki butelkowej, bo dorobienie klucza w serwisie wołają 450 zł. Potrzebuje moduł który zwiększa napięcie z 1 do 12v bo takie przychodzą impulsy z impulsatora w silniku.
Witam wszystkich. Mam problem z quadem 150 z silnikiem GY6. Otóż wymieniłem w quadzie instalację, cały stator z impulsatorem, cewkę iskrową, świecę i nie ma iskry. A na instalacji prąd jest wszędzie. Gdy wsadziłem stator do skutera, oprócz magneta, a magneto dałem z skutera, to iskra jest i skuter pali. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję. AI: Jaki jest...
Myślę, że może podejść. Zasilanie musisz podłączyć po prostowniku, lub z akumulatora. Jeśli masz w skuterze obrotomierz elektroniczny to pozostanie dopasowanie sygnału (impulsu) Nie co trudniej będzie jeśli nie posiadasz w skuterze obrotomierza, lub jest na linkę. Wtedy sygnał będziesz musiał pobrać z impulsatora zapłonu (wykonanie układu dopasowującego)
Akurat w piaggio jest to cekomoduł czyli cewka i moduł zapłonowy zalane w jednej obudowie. Nie pamiętam jak w tym modelu, często impulsator i cewka zasilająca CDI to jedno uzwojenie pod magnetem. Nawiasem mówiąc najbardziej awaryjny zapłon jaki spotkałem w skuterach. weż woltomierz AC i popatrz na przewody - jak pamiętam jest tam zielony, czarny i czerwony...
No i co ? Ano skuterek nie zapalał z rozrusznika z bardzo dziwnego powodu. Jako, że kiedyś pracowałem jako elektromechanik pojazdowy i dość często biegałem za prądem w autkach, musiałem i tym razem temat mocno przemyśleć. Co było przyczyną ? Niby śmieszna rzecz. Odległość czujnika zapłonu od koła (magneta). Impulsator był przykręcony tak, że odległość...
Skuter Branson 50 2t pali moduł co może być przyczyną? Wymieniłem impulsator kupiłem nowy moduł założyłem go i mi go spalilo i w dodatku grzeje mi sie kabel który prowadzi do bezpiecznika przy akumulatorze.
skuter silnik KHE7 250cm z , stojan 18 cewek z których wychodzi trzy żółte przewody do regulatora napięcia, i dwa z impulsatora. Jaki moduł dc -CDI i jak podłączyć aby wywołać iskrę. schematy pomysły
Kiepski pomysł. Niestety w motocyklach sportowych (rzędowych czwórkach) pompa oleju oraz cieczy jest montowana na jednym wałku, a napędzana poprzez łańcuszek lub przekładnię zębatą od kosza sprzęgła. Drugi problem to brak końcówki PTO. Z jednej strony masz alternator i ew. wolne koło rozrusznika. Z drugiej dość cienką końcówkę wału korbowego, łańcuch...
impulsator skuter działać impulsator skuter impulsator skuter przewód
wtórnik katodowy ecc83 ploter wycinania zatkany wydech
powietrzna pompa ciepła hisense pralka
Ursus 3724: Problemy z wybierakiem i wodzikami Jak zresetować pralkę Hotpoint Ariston WMG722?