Odpowiedz zawarta w moim poprzednim poście
Ta blaszka to mały magnes który przesuwając się przed czujnikiem (cewka) wytwarza impuls który to inicjuje iskrę.
Jak dajesz impulsator ze skutera to nie musi być żadnego magnesu. Starczy sam lizak z blaszki.
Biało-niebieski to prawdopodobnie impulsator
Zanim kupisz nowy moduł warto sprawdzić czy jest zasilanie tego modułu z silnika i czy impulsator jest sprawny .
Ale to się da zamontować tylko w jednej pozycji. Zresztą, jeśli nie ma iskry wcale, to ustawienie nie ma znaczenia.
czarno czerwony odpowiada za zasilanie cdi na którym wychodzi 50v Nie tylko, to też sygnał wyzwalający iskrę. rezystecja impulsatora 145 Omów napiecie z impulsatora 1v To nie impulsator, to czujnik do blokady i w czasie pracy silnika musi podawać sygnał obrotów. Gdybyś zmniejszył częstotliwość tego sygnału np. 2x to ominąłbyś blokadę bo zapłon byłby...
Witam,prośba o dobór modułu cdi do chińskiego skutera 50cc 2t,kod silnika to H1E41QMB bez impulsatora. Skuter posiada stator 4 cewki,bez impulsatora ,z statora wchodzą 3 przewody,na wyjściu z statora zasilanie cdi około 50v. Moduł cdi orginalny posiadała 4 przewody,zasilanie z statora,masa,cewka wn i blokada obrotów na dzwonie sprzęgła. Jaki moduł bedzie...
Temat rozwiązany magneto posiada długi magnes, z ktorego sczytuje czujnik ok 3cm na obwodzie. Nowy moduł wyzwalał iskre gdzy widzial początek tego magnesu, dlatego za wczesnie podawał iskre. Zapodałem inny moduł który daje iskre gdy czujnik "puści" i moto chodzi :):) Ahh te chińskie moduły żadnych oznaczeń jak trafisz na dobry to sie uda ;/
Moduł zasilany z cewek w magnecie. Czarno biały - gaszenie (po złączeniu z masą). Czarny - masa. Pomarańczowy - cewka zapłonowa. Czarno czerwony - zasilanie modułu (cewka magneta). Biało czerwony - do impulsatora.
Czemu w ogóle będzie służyła ta śruba wkręcona w magneto, bo nie bardzo rozumiem ... skuter ma 8 lat i zapewne ze starości ta naklejka odpadła, bo jej nie widzę Śrubka będzie służyła temu, że jak przejdzie obok impulsatora to ten da impuls. Wstępnie możesz ocenić gdzie masz wiercić sprawdzając położenie tłoka w cylindrze, jeżeli tłok jest prawie u...
Układ z linka to jest moduł zapłonowy do silników nie posiadających impulsatora, nie nadaje się do skutera 4T.
Ale tutaj mam zapłon CDI więc jak go mam przestawić, nie ma możliwości zmiany położenia impulsatora jak w skuterze że sobie przekręciłem cały stator z impulsatorem w prawo bądź lewo
Jeśli cewki są sprawne, to skupiłbym się na impulsatorze. Sprawny zwykle ma ok.140 omów. Musisz zamontować go tak, aby odległość od koła magnesowego wynosiła ok. 0,3 mm (nie może ocierać). Zwróć uwagę na "występ, garbik" na kole magnesowym, bo odległość ta liczy się właśnie od tych "elementów" i ma wpływ na jakość iskry. Przed uruchomieniem silnika...
Iskrownik wymieniony i jest iskra ! Ale po starym nie widać że jest uszkodzony, nic nie wygląda na przypalone ani przecięte. Wystarczy dwa pomiary zrobić. Obstawiam że impulsator stracił przejście.
Co to był za pomysł z zakupem zupełnie innego modułu zapłonowego? Zapłon masz bez impulsatora, więc żadnego typowego modułu od skutera (z impulsatorem) nie podłączysz. Konieczny jest moduł do układu tzw. bezimpulsatorowego, czyli zapłon zasilany i sterowany wyłącznie z jednej cewki (zasilającej). Pojawienie się iskry występuje zazwyczaj przy ujemnym...
Pewnie gdzieś jest zwarcie, pasowałoby przejrzeć całą instalację, najlepiej wszystko odłączyć i zostawić tylko sam zapłon na nowym module, by upewnić się czy to na pewno jej wina. Warto też przejrzeć cały układ zapłonowy: cewki, impulsator, kable, koło magnesowe.
Odnośnie impulsatorów, to w większości skuterów mają one ok. 140 Ohm, a nie 28. Uważam, że sprawcą usterki będzie moduł.
http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/Apr... Serwisówka do tego modelu, wraz ze schematem na stronie 84 i rozrysowanym układem zapłonowym na stronie 87. To jest moduł do typowego bezstykowego układu zapłonowego z "zewnętrznym" impulsatorem.
Jak będzie iskra to pół sukcesu musisz wtedy prześledzić trasę tego kabla w którym miejscu się zwiera da masy np. Stopka stacyjka . Jeśli nie będzie iskry to pomiar cewek i impulsatora.
Nie ma ładowania. Jak sprawdzić stator? Ma 6 przewodów z czego 3 w kostce, 2 przewody wychodzą z impulsatora, 4 z cewek.
Napisałem wcześniej że wystarczy odłączyć kostkę od przewodów statora, gaszenie od stacyjki będzie odłączone i iskra powinna pojawić się przy kopnięciu na kopstarter. Zostaw na razie tą stacyjkę. Jeśli te 115V na przewodzie zielonym było przy podłączonym module zapłonowym, to masz dwie możliwości: uszkodzony moduł zapłonowy lub uszkodzony impulsator.
A nie masz w tym skuterze takich wyłączników przy hamulcu lub/i stópkach ?? Czasem jest to tak zrobione, że prąd od stacyjki idzie przez te wyłączniki, żeby dla bezpieczeństwa odpalać tylko postawioną i zabezpieczoną maszynę ? Naprawiałem takie coś w Polskiej motorynce Stella. Dwa to banał... Może bezpiecznik masz gdzieś spalony ??
Uszkodzony przewód impulsatora
Szukaj opisu mojego rozwiązania tego problemu. Zmiana modułu i impulsatora, koszt w granicach 50 zł.
Wyświetlacz biegu musi mieć w skrzyni biegów przełącznik/czujnik wybranego biegu. Obrotomierz powinno dać się podłączyć pod impulsator lub moduł CDI. Potrzebujesz schemat skutera z którego pochodzi licznik i "choppera" do którego go chcesz zamontować.
Stawiam na uszkodzony moduł zapłonowy lub brak masy na nim. Wg mnie impulsator jest dobry. Można go jeszcze sprawdzić diodą led.
Niemal wszystko już wymieniłeś, co ma wpływ na iskrę, to sprawdź jeszcze działanie impulsatora (jeśli skuter posiada) lub podmień na inny, sprawny. Zwróć uwagę na odległość impulsatora od koła magnesowego (nie może ocierać, odległość zalecana ok. 0,3 mm).
Pinout jest identyczny jak w skuterach 4T z tą różnicą że często spotykałem się z impulsatorem z osobnym przewodem masowym podłączonym do masy modułu - piny 3 lub 5. 1 - zasilanie 2 - gaszenie 3 - masa 4 - cewka WN 5 - masa 6 - impulsator
Impulsator musi być.
Ale to nie jest cewka... To jest impulsator ze skutera, który jeżeli minie go ta blaszka to jest iskra. Cewka jest na statorze i ona daje napięcie.... Potrzebuję elementu, który będzie współpracował ze znacznikiem. Małego elementu :)
Mam sprawdzić miernikiem?
Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
Raczej w współczesnych skuterach jest brak regulacji wyprzedzenia zapłonu . Przeważnie ustawiony na stałe fabrycznie impulsator . Ale autor nie podaje jaki to model skutera ?? :|
W czasie pomiaru oporności cewki nie możesz kręcić rozrusznikiem, tam wtedy indukuje się napięcie i wyniki pomiarów będą z "kosmosu". To samo tyczy się pomiarów impulsatora.
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Kable wychodzące z cewek magneta: niebieski-biały - impulsator, czerwono-czarny - cewka zasilająca moduł
Czy skuter ma "wyłącznik zapłonu" przy bocznej stopce, sprawdź jego działanie. Sprawdź też działanie impulsatora. Opis sprawdzania na forach.
Odepnij od statora przewody cewek prądowych. Zostaw tylko cewkę zasilającą CDI i impulsator. Spróbuj odpalić.
Zmniejszyłem przerwę między impulsatorem a magnetem i problem znikł
Witam, jeżeli się nie mylę to: kostka to wyjście na cewkę zapłonową, biały-masa, nieb-biały impulsator, czarn-czerwony zasilanie z cewki. Moduł ten był montowany miedzy innymi w Yamaha JOG i czasami w chińskich skuterach 2T.
Silnik odpalił, zamontowałem czujnik na zewnątrz 4 śruby na magnecie. Czujnik moduł i cewka od skutera, ale to było tylko na test, teraz czekam za nowym pierścieniem. Kolega pracuje na frezarce zrobi mi (odwrotność) pierścienia tak żeby działał na standardowym impulsatorze od skutera, a że te są zbyt duże to próbuję zrobić z przekaźnika zobaczymy co...
Jeśli masz podejrzenie do impulsatora, to w skuterach mają zwykle oporność ok. 140 omów. Zalecana szczelina pomiędzy występem na kołem magnesowym a impulsatorem ok. 0,3 mm. Moduł podmień na próbę. W przypadku silnika 4T należy sprawdzić luzy zaworowe. Sugerowałbym szczegółowy przegląd układu paliwowego, w tym też filtra powietrza i paliwa.
Qingqi (Jinan Qingqi) QM50QT I łaskawie nie jestem twoim "Koleżka"
Dobry Wieczór. Chciałem się spytać czy oryginalny przerywacz mechaniczny (WSK 175) można zastąpić elektronicznym. Myślałem nad zastosowaniem mosfeta i impulsatora od skutera. Chodzi mi o przerobienie zapłonu na bezstykowy i zmianie tylko przerywacza który w czasie wyzwalania iskry jest rozwarty od masy. Dopiero zaczynam swoją przygode z elektroniką...
Cześć, ---,,- zawory ustawione na 0,05 i 0,07 -''--- na pewno nie są to prawidłowe luzy zaworowe, zbyt małe. ---impulsator posiada oporność 131 omów -- opór cewki?
Nie prawda. Gdy klin na wale jest zerwany koło magnesowe przestawia się powodując zmianę momentu iskry w stosunku do położenia tłoka, jednak iskra jest nadal (chyba, że koło ociera o impulsator bądź cewkę)
W jawce wystarczy dołożyć impulsator zamiast przerywacza , transformator podpiąć do cewki która oryginalnie była połączona z cewką WN i zastosować moduł z chińczyka. Wpisz sobie na YT Jawka CDI ,a w samym google też wyskoczy CI kilka poradników jak to przerobić. Stosując transformator nie trzeba przewijać cewek tym cienkim drucikiem. Można też zamiast...
Kolego odnośnie regulacji odstępu impulsatora od koła magnesowego, to wg mnie istnieje możliwość regulacji, może w niewielkim zakresie, ale zawsze coś. Niektórzy do sprawdzenia odległości stosują "grubość" żyletki. Nie bardzo rozumiem - w Twoim skuterze impulsator nie jest zamocowany do połówki silnika (kartera), lecz do osłony "prądnicy". Impulsator...
próbowałem też przenieść impulsator, ale jest tam za mało miejsca i dorobiłem impulsator z chińskiego 4t ,który jest mniejszy ,ale nie moge znależc na nim iskry odstęp zachowywałem od koła magnesowego ( jest on magnetyczny ) tak jak jest oryginalnie. Próbowałem na 2 tych impulsatorach i nic:/
W niektórych chińskich 2T impulsator posiada podłuzne otwory do mocowania. I teoretycznie można przestawić zapłon o niedużą wartość. Ja w takich przypadkach ustawiam impulsator na 0,3mm (odległość pomiędzy magnesem impulsatora a nadlewem magneta).
dobra zamykam , temat ogarnięty okazało sie lekko naderwany kabel kostka-impulsator , wymienilem na nowy i skuter odpala za strzałem pozdrawiam i wielkie dzieki za pomoc !
Bo drugi "kabel" od impulsatora to masa.
Witam może tutaj ktos pomoze a mianowicie ma problem ze skuterem chinskim 4t, problemem jest brak iskry, wymienione zostały czesci: iskrownik wraz z impulsatorem, cewka zapłonowa, moduł zapłonowy 2 razy, stacyjka z powodu braku kluczyka:P, wszystko niby jest ok ,z iskrownika na moduł przychodzi napięcie, w momencie startu rozrusznika zasilanie na moduł...
Witam, jak w temacie, w quadzie nie ma iskry. Nowy moduł, cewka sprawna (sprawdzana na skuterze) impulsator ok, miga dioda. Do modułu dochodzi prąd z prądnicy. Co może być jeszcze, dziwi mnie że na module jest cały czas napięcie z akumulatora, nie zależnie czy jest zapłon włączony czy nie. Proszę o pomoc.
Może moduł zapłonowy lub impulsator? Nie wiadomo co to za skuter i jaki ma układ zapłonowy?
Pierwszy schemat to TCI. Drugi to CDI. Oba wyzwalane przerywaczem. Poczytaj coś o tych skrótach. W twojej sytuacji można zastosować tylko CDI (braki pradu!). Dodatkowo musisz wymyślić jakieś zasilanie dla uP, czujnik położenia wału (np. impulsator ze skutera lub cewkę przekaźnika) oraz .... algorytm sterownia tym "cyrkiem". :D Także sporo pracy przed...
Ten impulsator to nie czujnik Halla, tylko czujnik indukcyjny a to jest spora różnica m.in. w zasadzie działania i sygnale wyjściowym. W pilarkach nie ma impulstatora, jak również w niektórych skuterach (np. Suzuki). Jest po prostu cewka zasilająca, napięcie zasilające jednocześnie wyzwala układ zapłonowy (np. po przekroczeniu 10V ujemnej połówki napięcia...
Przypomniało mi się że może być uszkodzone magneto ja kiedyś miałem taki przypadek konkretnie to jest tam impulsator i on może nawalać .
Przestańcie pisać pierdoły (nie dotyczy dj annus) to zwykła jednofazowa prądnica z odczepem do świateł. Z prądnicy wychodzą 3 kable: ładowanie, odczep do świateł i zasilanie modułu zapłonowego. Czasami jest we wtyczce jeszcze kabel od impulsatora. Autorze tematu, poszukaj oryginalnego schematu od dowolnego chińczyka i już. To tylko kilka kabelków, nie...
tylko chodzi o to że zabawa zapłonym przy moim skuterze tylko da sie impulsator przenosic wzdłuż koła magnesowego, a zapłonem sie bawiłem i w zasadzie nic nie daje, ale spróbuje chyba oddac komus zeby mi tą lampą stroboskopową sprawdził czy zapłon jest dobrze ustawiony. A na jednocylindowcu da rade sprawdzic lampą stroboskopową?
Dołączam sie do tematu, w nim jest fabryczne immo, zgubiłem kluczyk i myślę nad zastosowaniem zwykłego modułu zapłonowego i cewki butelkowej, bo dorobienie klucza w serwisie wołają 450 zł. Potrzebuje moduł który zwiększa napięcie z 1 do 12v bo takie przychodzą impulsy z impulsatora w silniku.
Na iskrę składa się parę czynników, tj: - moduł zapłonowy - czujnik/impulsator - cewka wysokiego napięcia. Nie napisałeś, jaki masz rodzaj zapłonu, a tym bardziej marke i model tego skutera.
Czy jest dobra masa pomiędzy rozrusznikiem-ramą-akumulatorem? Bo jak widać to nie wiesz jak jest podłączony rozrusznik w nim. Co ma wspólnego moduł, regulator, cewki, impulsator z rozrusznikiem :?:
Powinno być tak: żółty- cewka wn czerwony- zasilanie czarny- gaszenie niebieski- masa zielony- impulsator
Ewentualnie może być problem w tym, że w magneto wkleiłem magnes neodymowy (według poradnika) i impulsator również ma namagnesowany rdzeń. Ponoć w skuterach impuls wyzwala lekko wystający kawałek metalu. Ponoć są też impulsatory z rdzeniem ferrytowym. Wiesz może w jakich pojazdach taki jest stosowany?
Kolego jak sam zauważyłeś brak tzw. masy w skuterze to ważna sprawa. Sprawdź, ale dokładnie połączenie masy ( - ) od akumulatora na ramę skutera i oczyść styki do czystego metalu. Dodaj jeszcze przewód "masowy" z ramy do silnika np. pod jedną z nakrętek w głowicy, oczywiście o odpowiednim przekroju, aby podczas pracy rozrusznika nie uległ stopieniu....
Żaden , masz 5 kabli co daje zasilanie , masę , wyjście na cewkę WN , impulsator i gaszenie. Blokada może być w środku modułu.
Do fabrycznego modułu dochodzą 2 kable z impulsatora, jeden z nich jest w module połączony z masą, nie wiem który, trzeba to sprawdzić doświadczalnie, w przypadku złego podłączenia iskra będzie "nie w punkcie" zapłonu
do wymiany stator z impulsatorem, ostatnio przerabiałem to w zumico gr500
Kolego magneto nie powinno ocierać o cewki. Nie wiem jak jest w przypadku impulsatora w Twoim pojeździe, ale np. w skuterach oporność wynosi ok. 145 omów. Sprawdź odległość impulsatora od koła magnesowego - zalecana ok. 0,3 mm, gdyż ma to wpływ na "jakość" iskry.
Zamieść schemat w poście! Odepnij kable od modułu. Sprawdź rezystancje i napięcia na cewce zasilającej moduł (najbardziej podejrzana!) i na impulsatorze
Cewka cienias Moduł i czujnik że skutera
witam mam problem z podłączeniem modułu zapłonowego w skuterze honda bali. problem polega na tym że poprzedni moduł się spalił, zamówiłem nowy i ma inne przewody. stary moduł: czarny-masa pomarańczowy-cewka WIN czarno-biały -gaszenie czerwono-czarny-zasilanie CDI czerwono-biały-impulsator nowy moduł: czerwony czarny zielony niebieski żółty czy ktoś...
Jestem ciekaw jak przetoczysz stożek koła magnesowego tak aby nie powstało bicie, jak oszlifujesz stożek aby miał właściwy kąt, gładkość i "trzymanie" się na stożku czopu wału korbowego? Podałbyś orientacyjne wymiary stożka w WSK. Chińskie 2T mają większy rozmiar stożka w stosunku do włoskich silników, taki chiński zapłon masz podany w pierwszym poście....
Tak, próbowałem ale nic to nie dało ;/ Kompresja jako taka jest.. Kopałem go dość długo i też nic nie pomogło. A co do tej elektroniki to jak mogę sprawdzić ten moduł, impulsator (świece już 2patrzyłem, w innym skuterze chodzą bez zarzutu) i ten przewód WN z fajką ? Można to jakoś w warunkach domowych sprawdzić czy jest wszystko ok? Jeżeli nie jest...
CDI ustala moment w którym ma nastąpić zapłon, zazwyczaj stały kąt wyprzedzenia. ustala go za pośrednictwem impulsatora znajdującego się na zewnątrz koła magnesowego (w chińskich maszynach). Jest zasilany ze statora. Podaje impuls na cewkę WN... Wszystkie te elementy do kupienia, podmiany ze skutera china 4t.
Witam Posiadam taki obrotomierz i pomyślałem że założę go do skutera Jest w nim napięcie 12V a impuls z do zacisku 1 pobierał bym z przewodu impulsatora załączającego tyrystor czy takie coś ma sznse działać pozostaje jeszcze kwestia ze 125p sa 4 gary a skuterze 1 ale jest to 2 sów czyli sytacja podobna jak w 126p a w nim dokładali kondensator 220 nf...
Fabrycznie w Ligierze silnik 2t 50cmm występuje cewko -moduł zasilany z jednej cewki w magnecie bez impulsatora stosowany w skuterach Italjet, Suzuki i TGB ( silnik Morini) więc raczej Twój zapłon ktoś już przerabiał. Bez zdjęć , schematu bedzie trudno napisać "Co poeta miał na myśli"? Wygląd modułu: http://www.agmot.pl/sklep/p/9315/CEWKO-M...
Jest schemat, tak jak napisalem - podlacza sie do przewodu między impulsatorem a modułem, spojrz w aukcję..
Nie wiem co do za skuter, Honda na pewno nie. Zapłon pochodzi od skuterów Malaguti, silnik Minarelli. Sprawdź rezystancję impulsatora (czerwony przewód) oraz cewki zasilającej CDI (zielony przewód). Zapłony Ducati Energia w Malaguti były dość awaryjne, obecnie znalezienie używanego graniczy z cudem, z resztą używki długo nie działały. Swego czasu wszystko...
Jeżeli chodzi o cewkę CDI, impulsator oraz cewkę zasilającą układ do usterki wykluczyłem. Rozbierałem iskrownik i nic niepokojącego nie znalazłem. Pożyczyłem nawet od kolegi iskrownik z impulsatorem z innego skutera i cewkę WN do porównania Wartości po pomiarach były takie same. Elementy przekładałem i było dokładnie tak samo. Wydaje mi się że któraś...
Motor zrobiony został założony nowy moduł i cewkę od skutera zipa oraz wymieniony impulsator ponieważ stary był 6V. Honda zapaliła od razu. Dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.
Przez pomiar rezystancji do niczego pewnego nie dojdziesz. Lepiej zrobić "pająka" symulującego pozostałe elementy układu. Pasowałoby pomierzyć napięcia szczytowe (w ostateczności przemienne) i rezystancje cewki ładującej i impulsatora oraz sprawdzić cewkę WN w innym motorku. Poczytaj: [url=http://zaplon.pl.tl]Link . Jest tam sporo ciekawych informacji....
Impulsator nie może mieć kontaktu fizycznego z kołem magnesowym, inaczej ulegnie uszkodzeniu podczas pracy silnika. Odległość impulsatora od znacznika powinna wynosić na oko 1 mm.
W takim razie upewnij się co do rezystancji uzwojeń cewki zasilającej i impulsatora, prawidłowego podłączenia modułu oraz sprawdzenia modułu na innym skuterze.
Za minimalny i maksymalny kąt wyprzedzenia odpowiada znacznik na kole magnesowym i w praktyce nie ma co go ruszać ani kombinować z przestawianiem zapłonu. Jedyna różnica w modułach to charakterystyka przyśpieszacza (przy jakich obrotach jest min i max kąt wyprzedzenia) oraz obroty odcięcia zapłonu. Też dużego znaczenia nie ma, ponieważ w 4T przy 5000...
skuter już w miarę wkręca się na obroty dałem nowy impulsator i wyregulowałem gaźnik ale teraz na postoju po 1 minucie sam z siebie gaśnie . wszystko już sprawdzone ...
jeżeli był dobry klin to do sprawdzenia ,impulsator ,moduł ,cewka ,przewód ,świeca . Impulsator tak jak cewkę można sprawdzić omomierzem.
Robiłem już pomiary na wejściu do modułu przy odłączonych przewodach i zarówno cewki ładujące jak i impulsator ok. Podłącze cewkę zapłonową od skutera tak jak radzi BANANvanDYK i zobaczę czy będzie iskra.
Modul jest podejrzany, a mam pod reka sprawny modul od chinskiego skutera i chcialbym przekonac sie bez kosztow czy w Simsonie to sprawa modulu. Wyeliminowalem juz cewke WN, cewke zasilajaca, wiec pozostaje impulsator lub modul
Rozebralem i wszystko jest ok kable polaczenia i stawialem na impulsator ale sprawdze najpierw modul tak jak radzisz :). Pozdrawiam Dodano po 6 Kolego Hnidiuk czemu zakladasz modul od skutera nie masz w quadzie modułu tylko przekladasz?
http://obrazki.elektroda.pl/8241853700_1... http://obrazki.elektroda.pl/3888507100_1... Czy tam jest ten impulsator ?
No i co ? Ano skuterek nie zapalał z rozrusznika z bardzo dziwnego powodu. Jako, że kiedyś pracowałem jako elektromechanik pojazdowy i dość często biegałem za prądem w autkach, musiałem i tym razem temat mocno przemyśleć. Co było przyczyną ? Niby śmieszna rzecz. Odległość czujnika zapłonu od koła (magneta). Impulsator był przykręcony tak, że odległość...
Dopiero wróciłem z warsztatu. Mam skutera od syna kolegi. Ciśnienie sprężania 13 bar, zawory nie podparte, rozrząd dobrze ustawiony,klin na mageto nie ścięty (magneto lekko osiewa lewa,prawa tak z milimetr półtora) iskra jest wymieniony moduł i cewka(niepotrzebnie). I nie odpala. Już wiertarką go kręcę bo rozrusznika szkoda. Nawet na plaku nie łapie....
Dziekuję za pomoc. a jak jest jescze z tym impulsatorem? mam takie koło magnesowe i iskrownik. http://skuterownia.com.pl/default/stator...
No próbowałem, podpiełem to pod kabel od impulsatora nie przecinając go, może trzeba go przeciąć.
Wszystkie sygnały musisz posprawdzać. Możesz mieć inne kolory kabli - rozszyfruj je na podstawie schematu modułu zapłonowego jaki znajdziesz w necie (np. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... napisz jakie kolory dochodzą i co na nich jest. Czy to napięcie na zdjęciu jest podczas kręcenia rozrusznikiem? Jeśli tak, to jest to sygnał z impulsatora....
Moim zdaniem, rozwiązanie to moduł od skutera 4T (ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu) pod impulsator 1. Musiałbyś się jednak upewnić przy jakim kącie wyprzedzenia wypada koniec znacznika dla tego impulsatora, powinno być jakieś 5-10° przed GMP. Drugi impulsator wygląda jakby służył jako zabezpieczenie przed odbiciem podczas kopania. Przez śruby...
Witam wszystkich. Mam problem z quadem 150 z silnikiem GY6. Otóż wymieniłem w quadzie instalację, cały stator z impulsatorem, cewkę iskrową, świecę i nie ma iskry. A na instalacji prąd jest wszędzie. Gdy wsadziłem stator do skutera, oprócz magneta, a magneto dałem z skutera, to iskra jest i skuter pali. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję. AI: Jaki jest...
skuter impulsator impulsator skuter przewód działać impulsator skuter
skanowanie dwustronne ekspres krups ea9000 zasilacz skwierczy
Renault Megane Scenic 3 - Radio i nawigacja nie działają po wymianie akumulatora Jak wyłączyć tryb demo w pralce Candy Rapido Pro?