Skuter marki SIM jakie napięcie powinno być na cewkę wysokiego napięcia i zasilania cewkę cewki
Witam. Rozwiązałem ten problem. Skuter qingqi 50, moduł ten sam co w tytule. W moim przypadku skuter po rozgrzaniu gasł i nie miał iskry, padł moduł a sprawdziłem to przez nagrzewa nie go opalarką kiedy cała reszta była zimna, jak nagrzał się iskry nie było. Przypomniałem sobie że robiłem kiedyś podobny skuter tylko ze Suzuki ap50, tam też nie ma impulsatora....
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Trzeba wymienić na nowy, niekiedy jest integralną częścią cewki wn i musisz ją wymienić
Tam jest zapłon CDI. Podejrzewam, że podejdzie cewka od jakiegoś chińskiego skutera.
"Skuter mi palił, a teraz nie pali - co się zepsuło?" to niestety sprawa dla wróżki, a nie do dyskusji na forum. Co zmierzyłeś, co sprawdziłeś prócz wymieniania w ciemno? Ciągłość cewek zasilającej i wyzwalającej CDI? Napięcie cewki zasilającej CDI? Sygnał z cewki wyzwalającej? Blokowanie modułu? Stan mas? Cokolwiek?
Mam pytanie. Skuter przepala cewkę w statorze tą od cewki wysokiego napięcia. Co może być przyczyną ? Wymieniłem już drugi stator i po 15 min. jak i na pierwszym statorze przepalona zostaje cewka.
Tak kolego, ale jeśli by tak połączyć wszystkie cewki szeregowo, to napięcie będzie za wysokie dla tego regulatora. Ten ktoś próbował uzyskać mniejsze napięcie przez siermiężne odwinięcie, z części cewek.. Trzeba podać jaki akumulator. Cewki można by połączyć szeregowo równolegle, ale nie jestem przekonany czy tak będzie działało. Najlepiej było by...
A to błąd myślenia, bo te magneto i cewki mogą dać nawet 50V na jałowym lub małym prądzie. A oryginalny regulator z skuterów mija się z celem. Proszę o informację jaki regulator napięcia będzie odpowiedni?
Zakładając "alternator" regulator mimo wszystko będzie nadwyżkę "energii" zwierał do masy. Tak zostało to zaprojektowane. W przypadku oryginalnej instalacji rezystor służy do obciążania cewki/regulatora, aby nie było skoków napięć.
Mam problem podczas mierzenia napięcia na cewce ładowania simsona s51 12V pokazuje 150V na obrotach jałowych bez obciążenia. Po podłączeniu żarówki 220/240V lekko świeciła a miernik nie wskazywał napięcia. Nie podłączasz żarówki 230V tylko 12V. Jeżeli na wolnych obrotach świeci, podczas dodawania gazu się rozjaśnia to wszystko jest dobrze. Pod Elbę...
Musisz mieć zgodność połączeń początków i końców uzwojeń, podłączone odwrotnie będą generowały zerowe napięcie. Bez sensu trochę ta przeróbka. W platyniarzu zakładasz dwie cewki świetlne 12V, łączysz końce ze sobą i masz alternator który podobno uciągnie nawet H4. Stosując żarówkę przedniego reflektora o mniejszej mocy, regulator napięcia ze skutera,...
Może oddam do mechanika na przegląd, czy coś, ale teraz nie chyba. Macie jakiś pomysł, co może być nie tak? Opisałem dość szczegółowo objawy. Na pewno nie ma ładowania na akumulatorze, możliwe, że nie ma też napięcia na ssaniu, żarówki już się nie przepalają. Ja bym podejrzewał zwarcie w instalacji, możliwe, że gdzieś w okolicach kierownicy i może...
Bo tam jest antyczne japońskie rozwiązanie konstrukcyjne z lat '70. Zapłon jest iskrownikowy, dlatego potrzebuje cewki WN przystosowanej do tego typu zapłonu (indukcyjność, rezystancja, przekładnia). Dlatego też zadziałał na cewce od Zuendappa, a nie chciał na nowych przystosowanych do zapłonu CDI/TCI. Natomiast ładowanie jest realizowane poprzez diodę...
kabel czerwono-czarny z zielonym (lub masą silnika) nie ma przejścia, rezystencja nieskończoność!! To jak masz jakąkolwiek iskrę??? Przecież to zasilanie cewki CDI. Skąd zapłon ma brać energię? COś źle mierzysz lub schemat nieadekwatny. mierząc napięcie idące na cewkę jak próbuję uruchomić skuter skacząć na kopce na kablu czerwono-czarnym i masie waha...
W pierwszej kolejności złóż tego Simsona aby odpalał i zaczął jeździć na tym zapłonie który masz. Nie opłaca się inwestować w części do zapłonów DDRowskich (elektronik/platyniarz). Cewka ładowania/światła stop zazwyczaj ma podobną wydajność co cewka świateł 12V, ale występowały różne wersje. Podróbki cewek są wykonywane niezgodnie z oryginałami i bywa...
Ja mam u siebie jedną diodę prostowniczą i na wyjściu kondensator tłumiący tętnienia (bo mam elektroniczny przerywacz kierunkowskazów w simku Enduro) a prostujesz tylko napięcie z cewki do ładowania... Ja użyłem diody na 5A żeby się nie grzała, a kondensator 2200 uF/16V... Pozdro!!!
Napięcia "wychodzącego" z modułu nie da się zmierzyć!!! Można by tylko oscyloskopem z sondą wysokiego napięcia. Tam idą króciutkie impulsy ok 300V. Żaden zwykły miernik ich nie uchwyci. Podstaw jakąkolwiek sprawną cewkę na próbę. Sprawdź połączenia masy: cewki , modułu i samego silnika.
Witam. Posiadam skuter toros 4t f16. Skuter jeździł od kad go mam bez ładowania, zakupiłem nowy akumulator, cewke oryginał i regulator napięcia po podłączeniu napięcie 12.6v na włączonych światłach. Zgasilem go włączyłem światła i czekałem aż rozładuje go do 11.5 gdy to nastąpiło odpaliłem i napięcie powoli rosło do 12.3 i tak zostało póki skuter chodzi...
Cewka jest OK i tak ma być. Nie podłączaj cewki CDI (zapłonowej)jako ładowania To znaczy że na wolnych obrotach i średnich nie będzie ładowało akumulatora? Brakuje mi regulatora napięcia, czy mogę założyć od skutera np. ZBF2222 lub np. fiata 126 ?
Witam Posiadam skuter Aprilia sr50. Brakuje mi modułu zapłonowego. Zasilany jest z aku, a nie z cewki wysokiego napięcia, jak w wielu innych skuterach. Od jakiego skutera moduł zapłonowy zasilany jest tak samo? Ewentualnie, proszę o schemat takiego modułu. Bardzo proszę o pomoc.
Witam, pewien kolega z Youtube, rozebrał typowy regulator napięcia do motorowerów/skuterów 139FMB/QMB. Ja z kolei widząc jego budowę, sporządziłem schemat i teraz głowię się, jak to tak naprawdę działa? Ponieważ mam wrażenie, że ten mostek Graetza zasila tylko samą regulację napięcia, a napięciem regulowanym jest tylko jeden z dwóch impulsów zmiennych,...
Cewka była podmieniana ze sprawnego skutera I też iskry nie było. A macie może pomysł na sprawdzenie prądu z cewki ze statora? Chodzi mi jakie napięcie powinno być na kablu wychodzącym za statora z cewki na moduł zapłonowy.
Zdjęcie modułu wstaw, jeśli jest jakiś opis to zdjęcie od strony opisu. Zmierz oporność czujnika położenia wału. Powinien mieć około 50 om, zmierz napięcie cewki zasilającej moduł gdy kręcisz silnik z rozrusznika z wyjętą świecą.
Jakie napięcia powinny być na tym czerwono czarnym kabelku?? i na wejściu do cewki zapłonowej??
Nową cewka zapłonowa otrzymałem. Pada pytanie czy te napięcie na cewce zmierzę miernikiem cyfrowym?
Na iskrę składa się parę czynników, tj: - moduł zapłonowy - czujnik/impulsator - cewka wysokiego napięcia. Nie napisałeś, jaki masz rodzaj zapłonu, a tym bardziej marke i model tego skutera.
Witam, mam problem ze skuterem 4t chiński router bassa dokładnie, był problem z zanikająca iskra , wymienione było już praktycznie wszystko włącznie z całą nowa instalacją elektryczną. Problem niestety nie zniknal teraz nie ma iskry wogole. Dziwna sprawa jest na module CDI , bo podczas kopania na pinach masowych pojawia się napięcie, a na pinie który...
A akumulator masz?Jakie jest na nim napięcie? Druga sprawa to cewki magneta do sprawdzenia.
Omomierzem mierzysz tak samo jak żarówką albo do kabli cewki, albo do masy i jednego kabla z cewki, bo drugi jest na stałe dołączony do masy. Nie uruchamiasz silnika. Zmierzony opór to kilka, góra kilkanaście omów.
Zamieszczam schemat regulatora napięcia ładowania akumulatora skutera MACAL Regulator ten pełni 2 funkcje 1 - stabilizacja napięcia ładowania akumulatora 2 - stabilizacja napięcia zasilania żarówek reflektora świateł mijania oraz drogowych regulator wykorzystuje 2 cewki magneta cewka ładowania oraz cewka stabilizacji napięcia zasilania świateł układ...
Skuter nie odpala, podejrzewam że elektryka, niby iskra pojawia się na świecy, ale jak próbuję sprawdzić napięcie dochodzące do cewki WN kontrolką nic nie pokazuje. Na innym module to samo. Zmierzyłem rezystancje impulsatora 130 ohm czyli w normie, rezystancja cewek zapłonowych 450 ohm gdzie serwisówka podaje max 250 ohm, czy to może być przyczyną że...
Na czarno niebieskim przewodzie jest napięcie pokazane na zdjęciu, mam dalej mierzyć czy to wskazuje na uszkodzenie modułu?
Do cewki wlasnie dochodzi tylko Zapomnij o tym pomiarze. Zmierz napięcie wychodzące z cewki ładującej po odpięciu jej kabla od modułu. Podejrzewam, że to ona stanowi problem.
Fajkę to zmierz miernikiem omomierzem a nie na skuterze . Na nim może działać gdyż cewki WN w skuterze są nisko omowe i dają dużo wyższe napięcie iskry . Samo zasilanie takiej cewki zaczyna się od 50 V na wolnych obrotach a kończy w granicach 300÷400V . Komarek i Romet starszy typ to już inna bajka zapłonu który był bardzo wrażliwy na zalanie o raz...
Witam sprawdzał pan czy dochodzi napięcie z modułu do cewki-wtedy będzie wiadomo gdzie awaria...
Nic Ci z tego nie wyjdzie ponieważ powielacze owszem podnoszą napięcie ale kosztem mniejszego prądu na wyjściu. Jedynym sensownym rozwiązaniem w skuterze było by przewinięcie cewki na większe napięcie(dołożenie większej ilości zwojów które mogą się nie zmieścić). Niestety spowodowało by to przy dużych obrotach nadmierne nagrzewanie regulatora napięcia...
Zielone kable z cewek iskrownika silnika i z modułu podłączasz do masy (ramy motocykla), czerwono czarny modułu i cewek (zasilanie CDI) łączysz ze sobą, podobnie jak impulsy z cewki wyzwalającej, niebiesko-żółty i niebiesko-biały modułu. Cewka wysokiego napięcia do biało czarnego kabelka modułu i drugi do masy (lub rdzeń cewki przykręć do masy), pozostały...
Raczej nie, bo cewka jest wyciągnięta ze skutera jeżdżącego, tak ale w ogóle napięcie na cewkę nie dochodzi, a moduł jest sprawny.
Co to był za pomysł z zakupem zupełnie innego modułu zapłonowego? Zapłon masz bez impulsatora, więc żadnego typowego modułu od skutera (z impulsatorem) nie podłączysz. Konieczny jest moduł do układu tzw. bezimpulsatorowego, czyli zapłon zasilany i sterowany wyłącznie z jednej cewki (zasilającej). Pojawienie się iskry występuje zazwyczaj przy ujemnym...
Prawdopodobnie uszkodzony regulator napięcia - w skuterach napięcie z cewek jest ograniczane przez regulator ponieważ napięcie rośnie wraz z obrotami. Szukaj go pod osłoną przednią, za reflektorem
Witam. W czasie jazdy skuter rzucił palenie. Po oględzinach doszedłem do jednej nieprawidłowości: odpiąłem cewkę zapłonową i przy odpalaniu zmierzyłem napięcie zmienne na kablach od niej i wyszło mi coś ponad 12V czyli jest ok. Po podpięciu cewki przy odpalaniu napięcie znika. Czyli krótko: nie ma cewki, jest napięcie. Jest cewka nie ma napięcia. Miałem...
Przecież ta prądnica ładuje akumulator i zasila światła mijania, drogowe i pozycyjne. A teraz policz moc wszystkich żarówek jakie masz w tym skuterze - do tej mocy jest przystosowany akumulator, Panowie, ogarnijcie się trochę. W 99% tych chińskich skuterów w prądnicy są 3 cewki, jedna zasila moduł zapłonowy, druga ładuje akumulator poprzez regulator...
Cewka prądowa ma wyjścia z magneta G - zielony i B/R - czarno czerwony. Zmierz opór pomiędzy tymi przewodami, powinien być mały, koło jednego oma. Jak podłączymy żaróweczkę 12V pod nie to powinna rozbłysnąć w czasie kręcenia. Cewka wyzwalająca ma wyjścia W/R - biało czerwony i B/W - czarno biały pomiędzy nimi opór powinien być duży. Podłącz pod nie...
Uszkodzić magneta dodatkową cewką nie powinieneś, co najwyżej możesz go osłabić czerpiąc z niej zbyt duży prąd. Nawijając dodatkowe uzwojenia, nawet jeśli magneto je uciągnie, musisz się liczyć z tym, że mogą tam się pojawić napięcia niebezpieczne dla dołączanego osprzętu. Oryginalna cewka świateł jest tak obliczona, że jej wydajność zapewnia prawidłowe...
Witam dziękuję za odpowiedź stacyjkę sprawdzałem i jest ok cewka ta id świecy wykazuje rezystacje pierwotna natomiast wtórnej brak z silnika natomiast jak mówiłem wychodzą 4 przewody 3 mają przejscie między sobą a 4 biały niema przejścia z żadnym chyba będzie ten gaszący natomiast modol nie wykazuje żadnego napięcia ani oporności nawet podczas kręcenia...
Najprościej: weź zasilanie z cewki (przed nie za). Noga 1 (7805) podajesz napięcie, noga 2 to masa (-), noga 3 wyjście (w tym przypadku 5V)
Jeśli kolego masz instalację 12 V i takie napięcie jak podajesz bez obciążenia, to jest ono nieco za niskie, aby skutecznie naładować akumulator. Sprawdź prostownik oraz cewki odpowiedzialne za ładowanie.
Potrzebuję cewki wysokiego napięcia do elektryzatora (pastucha). Gdzie mogę taką kupić? Szukałem już chyba wszędzie i nic. Jakieś samochodowe albo inny szmelc. Szukam oryginalnej a nie jakiejś od skutera, telewizora, czy coś w ten deseń.
Witam. Potrzebuje pomocy w określeniu usterki w chińskim opryskiwaczu spalinowym. Zapłon oparty na cewce zapłonowej która wytwarza 0-30V AC, koło zamachowe aluminiowe z odpowiednio zatopionymi magnesami. Napięcie z cewki zapłonowej o wartości 0-30V AC zależne od siły pociągnięcia za sznurek przekazywane jest na cewkę WN (taka jak w skuterach 2t/4t)...
w tym skuterze jest jedna cewka do zaplonu jedna do oswietlenia i kilka do ladowania wiec jak podlaczysz diody z regulatorem do tej cewki z oswietlenia to moze tego nie uciagnac
W tym skuterze cewka ma tylko 15 ohm i generuje napięcie 1 volt mierzone miernikiem ,przewinę cewkę i zobaczymy dalej.
Witam, mam problem ze skuterem 2T, nie ma on iskry. Do cewki zapłonowej dochodzi napięcie 13/14/19V, kupiłem nową cewkę i święcę aczkolwiek iskry nie ma... Co może być uszkodzone skoro do cewki dochodzi prąd, czy ten prąd jest za mały?
Widzę ,że zagłębiamy się w akademickie spory na temat pomiarów a Pinekk i tak cewki nie wymienia. Chodzi chyba o pomoc w naprawie skutera i to razem robimy .Pozdrawiam :D
Cewka raczej nie, bo kupiłem drugą i jest tak samo. Myślę, że właśnie ta czarna kostka jest uszkodzona co powoduje brak iskry. Nie da sie tego zmienić, ponieważ jest to na stałe skręcone z reszta cewek. Pozostaje nic jak kupno nowego iskrownika. Jak myślisz, lepiej nowy, jakiś zamiennik czy używany ale oryginalny ze skutera??
W jakim zakresie powinno być napięcie wychodzące z tej cewki?
z pinu 01 wychodzi 1.2V a z 02 - 3V. Co, jak, gdzie, czym ( miernik, zakres pomiarowy) i w jakich warunkach (rpm silnika, aku podłączone?) mierzyłeś??? Prądnica i regulator mogą być ok, tylko ty szukasz po wsi. Poza tym żaden regulator od skutera nie podbije ci napięcia!
Witam kilerfosa twoje 2-gie pytanie jest najbardziej sensowne i rozwiązanie najbardziej stabilne, lecz zachodzi obawa że przy wyłączonych światłach możesz przeładować akumulator, bo takie cewki bez obciążenia wytworzą większe napięcie.
Jezeli masz brak iskry to sprawdz czy nie masz rozwalonej cewki. Lub mogla tez walnac pradnica lub modul.
podepnij wszystkie kostki tylko zdejmij wsuwkę z cewki i zobacz wtedy czy masz napięcie czy też nie.sprawdzałeś tą cewkę na innym skuterze? Dodano po 51 jutro bd składał nowy skuter to pomierzę wszystko i napisze oporności napięcia itp
Dzień dobry, Skuter Vespa Piaggio 125 GT z 2006 roku. Brak iskry, nie odpala. Do cewki zapłonowej po włączeniu stacyjki dochodzi napięcie tylko 26 mV. Przewód między modułem sprawny. Model jest z immobilizerem, posiada boczną stopkę ale nie dochodzą do niej żadne przewody. Rozrusznik kręci normalnie. Nie mogę nigdzie znaleźć schematu. Co sprawdzać?...
Witam a ja mam problem z kątem wyprzedzenia zapłonu w takim skuterze. Na początek chciałbym sprawdzić podzespoły, potrzebowałbym wiedzieć: Rezystancje cewki WN Rezystancje impulsatora Rezystancje cewki zasilającej, napięcie zasilania. Skuter to jakiś Zico typowy chińczyk 2t Był spalony moduł wymieniłem i skuter odpala, lecz nie wkręca się na obroty....
Zasilanie jest z cewki, silnik gaśnie po zwarciu do masy, cewka WN to wyjście na cewkę wysokiego napięcia, która to zasila świecę, impulsator jest indukcyjny.
Poszukaj w Google części zamienne do np pilarek spalinowych, zresztą, najpopularniejszy chinski motocykl Li-Fan 150ccm tez ma taki zapłon. Co ciekawe, jedna cewka podczas ,,najazdu' na nią magnesu koła generuje wzrastające napięcie, ładujące poprzez diodę kondensator i jednocześnie w odpowiednim miejscu tej krzywej napięcia na kondensatorze lub z cewki...
witam, niedawno popsuł mi się skuter 4t, i zauważyłem że nie ma iskry, podłączyłem multimetr (minus do ramy/silnika a plus do kabelka który dochodzi do świecy(mocno izolowany) ) i przestawiłem na pomiar napięcia AC i napięcie wskazywało 0,98v gdy kręciłem rozrusznikiem. jakie napięcie tam powinno być i co mogło się uszkodzić (cewka chyba jest dobra...
(...) akumulatora w skuterze? Tak AI: Czy w ostatnim czasie były wykonywane jakieś naprawy lub modyfikacje w skuterze, albo czy doszło do jakichś incydentów, które mogłyby wpłynąć na elektrykę? Nie Dodano po 1 Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik zgłasza, że w skuterze Rex 500RS (4T) przestały działać jednocześnie kierunkowskazy, klakson,...
Przez pomiar rezystancji do niczego pewnego nie dojdziesz. Lepiej zrobić "pająka" symulującego pozostałe elementy układu. Pasowałoby pomierzyć napięcia szczytowe (w ostateczności przemienne) i rezystancje cewki ładującej i impulsatora oraz sprawdzić cewkę WN w innym motorku. Poczytaj: [url=http://zaplon.pl.tl]Link . Jest tam sporo ciekawych informacji....
Okay zobaczę. Chociaż jest możliwe takie napięcie, bo to nie samochód tylko skuter. A tutaj akumulator jest ładowany bezpośrednio z Cewki, a napięcie wychodzące idzie do regulatora napięcia i dopiero tam jest okiełznane. Dodano po 2 Edit: Z tego co tu znalazłem ( http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... ) to najlepsze napięcie ładowania to...
Witam! Po przeczytaniu wielu postów na tym forum i nie tylko,postanowiłem założyć nowy temat. Z cewki nie wychodzi żadne napięcie iskry niema. Wymieniam cewkę z sprawnego skutera ,to samo brak iskry. Ściągam kable zasilające cewkę, dochodzi napięcie 16V, gdy kręcę rozrusznikiem. Według mnie powinien być prąd impulsacyjny a jest ciągły podczas kręcenia....
Zmierzyłeś te napięcia na kostce od stabilizatora!? Jeżeli tam nie masz nigdzie napięcia to zdejmij boczny dekiel od silnika od strony iskrownika! Poleciały ci cewki. A to napięcie 0.3V to napięcie z impulsatora i ono chyba nie skoczy powyżej 3V. Zdejmij dekiel i impulsator będziesz miał przykręcony do silnika gdzieś przy kole zamachowym i będziesz...
Moduł jest zasilany z cewki NN, daje ona napięcie ok 100 V. Zmieniony jest impulsator razem z iskrownikiem z drugiego identycznego skutera w którym chodziło wszystko dobrze i dalej to samo.
Dzięki Kol rafik54321 za zainteresowanie i chęć pomocy. Podłączyłem już ten nieszczesny regulator 4 pin w miejsce tego 5 pin ,ładowanie ok 3A ,Konwei pokazuje ładowanie normalne,lub wysokie (nie mam podłaczonych swiateł przód .a tył jest ledowy,więc nie mam za bardzo tego czym obciążyć) myślę że jak podłaczę światła przodu to ładowanie zejdzie na normal...
Podłączam się do tematu, posiadam takie chińskie cudo w którym zanikła iskra. Układ zapłonowy w moim sprzęcie opiera się cewko - module ( sam nawet nie wiem jak to nazwać) znajdującej się pod wirującym kołem magnesowym. Wspomniana cewka posiada wyprowadzone dwa przewody jeden z nich do gaszenia masą drugi generujący napięcie poprowadzony do właściwej...
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
Porób zdjęcia, jak u Ciebie wygląda alternator, czujnik halla i uszkodzone moduły. To nie jest tak jak myślisz, że zastosujesz tranzystor albo tyrystor jaki masz pod ręką i układ zadziała. Nie, system cdi i tci są zupełnie inne, choć spełniają taką samą funkcję (wytwarzają iskrę). Weź miernik i zmierz rezystancję uzwojenia pierwotnego cewki wysokiego...
Kolego zorganizuj sobie schemat elektryki i przeanalizuj instalację. Sprawdź bezpiecznik (możesz mieć 1 albo 2 szt.), znajduje się w okolicy akumulatora. Powodując zwarcie pewnie uszkodziłeś regler, więc na próbę podmień na ten sam typ. Jeśli skuter "pali", to zmierz przyrządem pozostałe cewki "prądnicy" tj. czy dają one stosowne napięcie do lampy reflektora...
Dziękuję za podpowiedź. Niestety mam czas na zajmowanie się tym skuterem tylko w weekendy więc zajrzenie do cewki będzie musiało zaczekać. A tak na dobrą sprawę to jakie powinno być napięcie z cewki zasilającej moduł?
witam mam taki oto problem w trakcie jazdy znikły wszystkie światła kierunki dosłownie wszystko akumulator jest sprawny. sprawdziłem wszystkie kostki, regulator napięcia też. alarm działa. gdzie dalej szukac? problem dotyczy skutera zipp quantum 4t sprawdziłem wszystkie kostki tak wygłada ze odcielo prad moze to wina jakies cewki poza zaplonem prosze...
No tak o kole magnesowym nie pomyślałem. Podejrzewam, że adaptacja do K750 właśnie tego zestawu związana była z małymi gabarytami - magneto ma chyba 104 mm średnicy na zewnątrz. Jeśli wielkość była głównym powodem to chyba lepiej byłoby kupić gotowy zestaw 3fazowy np. taki: https://allegro.pl/oferta/kolo-magnesowe...
Witam wszystkich zacznę od początku, problem ze skuterem marki sym jet euro x 2t 50cc. Pewnego dnia zgasł podczas jazdy i zaginęła iskra na dobre wcześniej czasami znikała ale wracała mimo to skuter jeździł aż do dziś. Na początek sprawdziłem cewke wn podlaczajac ja do innego skutera i dział iskre podaje a więc przesuwałem się dalej zmierzyłem napięcia...
Nie kojarzę tego hujsunga, ale po kolei: Brak „prądu” — uszkodzony akumulator. Odpalenie na pych i zagotowanie akumulatora — nie wiadomo czy przez wysokie napięcie ładowania czy przez zwarcie wewnętrzne w akumulatorze. Fakt jest taki, że nie należy uruchamiać silnika bez podłączonego akumulatora lub z uszkodzonym akumulatorem, gdyż regulator może zwariować...
Nareszcie koniec feralnego tematu . Regulator podłączony jak na rysunku , działa , ładuje . Kopnięty był opornik ceramiczy od oświetlenia , przy wibracjach walił do zera ,żółty odczep od cewki . Wielkie dzięki za pomoc i dobre rady. Pozdrowienia
a tak sorki wiele ale jestem trochę zielony w tych sprawach wiec czasami mogę się pomylić wiec z góry przepraszam, skuter podczas próby rozruchu ma stałe napięcie nic nie przygasa , słychać tylko klikanie cewki tak jak wcześniej pisałem ,nic innego się nie dzieje, i tak na pewno jest to klikanie cewki , a mam pytanie czy jest możliwość ze przez niepodłączenie...
Mam problem w skuterze Arrow 50, nie mam ładowania przy włączonych światłach, gdy je zgaszę to napięcie ładowania wzroście do 15V a gdy załączę światła spada do 12.0V. Wymieniłem cewki i regulator napięcia, a problem pozostał. Proszę nie tworzyć nowych tematów, dotyczących tego problemu.
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Witam. Mam problem ze skuterem.Z dnia na dzień zniknęła iskra.Z stojana z cewki zasilającej moduł wychodzi napięcie AC ok 50v podczas kręcenia rozrusznikiem. Impulsator działa jak należy, moduł i cewka WN podmieniana ze sprawnego skutera niestety bez skutku, masa ok. Skończyły mi się pomysły proszę o pomoc....
Zobacz czy iskra jest na świecy tej w cylindrze. A jest jakaś inna ? Może w Kosciele? :D skutery trzeba mierzyć kŕótka sztycą. To prawda, samochody dłuższa, a traktory najdłuższą. Znowu zaczynasz? Co jest z toba do KN ? :cry: Ciekaw jestem tylko sprawdzenia punktu występowania iskry. Można to zrobić dowolna neonówką, zresztą trzeba ocenić wysokość...
Kolego na początek załatw sobie schemat instalacji elektr. skutera, następnie sprawdź wizualnie całą instalację pod względem zgodności ze schematem. Zwróć uwagę na przetarcia przewodów, zwarcia i przerwane przewody a także zaśniedziałe styki. Być może, że poprzedni właściciel wprowadził jakieś nieudane "poprawki" do instalacji. Z pomocą miernika sprawdź...
olej również dodany 10/40 Do czego, skoro piszesz, że to 4t? Zacząłbym od dokładnego wysuszenia pojazdu, bo mycie go w taką pogodę, to niestety nie był zbyt dobry pomysł. Zresztą, mycie ciśnieniowe jednośladów, to ogólnie nie jest dobry pomysł. Napięcie akumulatora zmierzone podczas rozruchu? Nie spada drastycznie? Jak zapłon? Iskra jest? Wykręć świecę,...
Do pinu regler wiem że ma iść prąd z cewki. Kolego wiesz ile przewodów z cewki idzie do regulatora bezmasowego? Podpowiem ci 2 i ten drugi to sense.
Wykręć fajkę z przewodu zapłonowego i sprawdź, czy bez jest iskra. Ściągnij koło magnesowe, sprawdź klin na wale korbowym. Obejrzyj dokładnie koło magnesowe, stator, impulsator, przewody. Zmierz rezystancję cewki zasilającej moduł zapłonowy, rezystancję impulsatora. Sprawdź wszystkie masy. Zmierz napięcie prądu AC cewki ładującej moduł zapłonowy w trakcie...
U mnie w mieście nie mają. Jedynie allegro, gdzie kosztuje to 100zł. Nawinąłem cewkę na oko. Skuter odpala ale na obrotach jałowych gaśnie, wydaje mi się, że cewka daje nie wystarczające napięcie przy tych obrotach i znika iskra. W jakiej hurtowni to jest?
No właśnie nie ma impulsatora. I tu jest problem. Moduł rozbebeszyłem i był zardzewiały w środku ale nie do złożenia raczej bo sie uszkodził przy rozbiórce. Skutery naprawiam raczej dla kasy i jestem obcykany. Cewka daje napięcie . W jakich jeszcze motorkach to jest spotykane?
Główny problem nie jest w konstrukcji tylko w napięciu jałowym/maksymalnym. Może się okazać że prądnica bez obciążenia daje 20-30V i po prostu spali regulator.
Witam, mam problem odnośnie skutera zipp 4t 50cm przerobiony na 80cm. Jakieś 3 miesiące temu skuter się nie wkręcał na obroty, przerywał i po jakimś czasie stracił ładowanie. Światła w nim były jedynie jak miał prąd w akumulatorze a on w ogóle się nie ładował. Dlatego zostawiłem go na zimę i nic w nim nie ruszałem. Od jakiegoś czasu chcąc przygotować...
Najprawdopodobniej "kończy się" cewka ładująca CDI. Trzeba by zmierzyc napięcie na niej gdy nie ma iskry lub jest słaba. Poczytaj o awariach CDI. Temat jest standardowy.
Nareszcie mogę zakończyć temat ponieważ skuter w końcu działa. Jest to układ zapłonowy CDI. Schemat elektryczny zamieszczony w service manual jest mocno uproszczony, dlatego tak błądziłem. Zakupiłem oryginalną cewkę zapłonową, ale nie przyniosło to efektu ponieważ moduł limitera prędkości również jest uszkodzony(skuter startował na kilkanaście sekund...
Witam, mam problem z moim 4t. Ostatnio normalnie przyjechałem i zgasilem go, na drugi dzień skuter nie odpala brak iskry. wymieniłem swiece cewke moduł. Nadal brak iskry rozkręciłem iskrownik okazało się że magneto złapało nakrętke która zadrapała 1 zwój nie jest przerwany tylko zadrapany troche gorzej trafiło zwój z tymi mniejszymi dropnymi kabelkami...
Zmierz napięcie na akumulatorze. Jeżeli wzrasta ponad miarę lepiej nie używaj skutera. Nadmierny wzrost napięcia może uszkodzić inne elementy elektryczne lub elektroniczne (moduł zapłonowy, cewkę zapłonową itp.) Jeżeli padł regulator napięcia to żadnym opornikiem albo diodą Zenera nie poradzisz na problem
Stator wygląda na oryginał na 6V. W niektórych modelach zasilanie tylnej żarówki pozycyjnej idzie bezpośrednio z cewki świateł, natomiast w pozostałych z drugiej cewki od ładowania i światła stop poprzez dławik w prostowniku. Dławik ma na celu obniżenie prądu przepływającego przez żarówkę, taki prosty stabilizator ale działający poprawnie tylko gdy...
skuter napięcia cewki sprawdzenie cewki napięcia skuter skuter napięcia
pomiar prądu pomiar pradu wałka laserowej renault instrukcja obsługi megane
pralka indesit migać dioda pralka indesit migać dioda
Asus ExpertBook B1 – specyfikacja, RAM, BIOS, rozbudowa, modele B1402CVA, B1503CVA Worx Landroid M 20V 3A – rzeczywiste napięcie zasilacza, pomiary, tolerancje, polaryzacja