Zgadza się, przyciąga metal. Interesuje mnie jak to dokładnie działa - jak wygląda ten impuls itd., bo jak rozumiem, jeśli wychodzi z tego jeden przewód, który idzie do modułu zapłonowego, to jako drugi robi masa skuta? Ew. gdzie można poczytac o tym ustrojstwie - potrzebne mi te informacje bo chcę sobie sam zrobić nieblokowany moduł zapłonowy :)
Witam, interesuje mnie ten moduł http://obrazki.elektroda.pl/7790658100_1... http://obrazki.elektroda.pl/7288563700_1... To jest moduł zapłonowy do większości skuterów (ten drugi z regulacją kąta wyprzedzenia). Odpowiednik modułu NARAKU NK390.10. Problem w tym ze ja chcę go zastosować do zupełnie innego silnika czterosuwowego...
Może nabyłeś moduł od innego typu skutera, lub od 4 T, a może nie jest on odblokowany. Czy zmieniałeś koło magnesowe, bo może wyglądać podobnie, ale różnić się od oryginału np. rozmieszczeniem magnesów.
impulsator zazwyczaj jest na zewnątrz koła magnesowego. 1. w tym co przysłałeś to raczej niema impulsatora tylko zasilani cdi to w "obandażowane" i zasileni świateł 3 pozostałe. może to jeszcze ci coś podpowie : http://skuter4t.elektroda.eu/showthread.... zwłaszcza kolorowy schemat podłączenia. na trzecim zdjęciu masz pokazany zewnętrzny impulsator...
Posiadam impulsator i moduł cdi i chciałbym zrobić zapłon do etz 251 ale nie mam magneta z tym własnie magnesem do czujnika da się to jakoś własnoręcznie wykonać??
Jesteś tego pewien? Bo nie do końca mi się tak wydaje, że są dwa magnesy.... Oczywiscie, że nie jestem pewien, przecież nie mam tego koła w ręku a na fotkach nie widać jawnych biegunów. Wydedukowałem to na podstawie ułożenia i nawinięcia cewek i mogę się mylić, może tam być np. 8 magnesów. Jako konstruktor-eksperymentator powinieneś to sam sprawdzić....
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... tutaj jest mój temat zakopany. I dalej nie wiem co dalej robić. Ktoś lepszy może tam pociągnąć temat. A jak nie to tutaj. Chciałbym chciałem kupić identyczna jak poprzedni. Albo go zastąpić maluchem... A od innych motocykli podejdzie jakieś? Piny dorobię przedłużę. Elektryka to nie problem a zawsze...
Rzeczywiście moduł jest zasialny z magneta. Dochodzą do niego 3 przewody w kostce: sygnał z impulsatora, zasialnie z magneta oraz gaszenie (gdy podana masa ze stacyjki) oraz masa "po śrubę". Tą masę sprawdziłem dokładnie tylko teraz zastanawia mnie jedna rzecz. Jakiś czas temu w tym skuterze uszkodziło się koło magnesowe - wykruszyła sie częśc magnesu....
Podzieliłem i buduje od strony czujnika halla Ostatnie motocykle na "hallach" to były chyba prod. DDR - hallotron jest elementem wrażliwym, zawodnym i wymagającym zasilania. Do tego potrzebuje magnesu. Czujnik indukcyjny wypada znacznie lepiej. Na koniec stanę na tranzystorach... Bo mosfet odpada za dużo elementów a ma być proste i niezawodne. Chyba...
Te światla w ogóle świecą ? Może jest zwarcie w którejś oprawce żarowki ? Sprawdzić to po kolei. Jeżeli są w porzadku lampy, i instalacja oświetleniowa, podejrzenie pada na moduł CDI albo częściowe rozmagnesowanie sie koła magnesowego.
Witam Tak, zdecydowanie tak dlatego właśnie rozebrałem taki właśnie moduł żeby przekonać się po pierwsze czy był uszkodzony przez poprzedniego właściciela i po drugie jak jest zbudowany, powiem więcej rozebrałem częściowo oryginalny moduł i ku mojemu zaskoczeniu różni się od tego AW0035 i to znacznie więc dlatego musiałem podłączyć impulsator co z resztą...
Układy CDI ( u Pana) i inne montowane w różnorakich pojazdach, opartych na ruchu magnesów stałych ( i innych elementów ustalających punkt zapłonu ), które nie potrzebują accu. Muszą być mierzone oscyloskopem lub określane w teorii matematycznie. Pomiar w takim układzie zap. przy pomocy miernika "uniwersalnego" (aktualnie mylone z miernikiem cyfrowym)...
Tak zrobię. A co do wyprzedzenia zapłonu - nie jest on sterowany przez impulsator (magnes na wałku rozrządu jest zamocowany "wahliwie" tzn. odchyla się troche w prawo, lewo na sprężynie w zależności od prędkości obrotowej) Moduł ma tylko za zadanie podać prąd dalej na cewke w momencie odebrania sygnału przez impulsator? Czy ma jakieś wbudowane mapy...
Dobrze, bardzo dobrze. Ocena: dostateczny. Tak się pastwili kiedyś nauczyciele. :D Całkiem fajnie rozumujesz. Jednak są pewne błędy... Twoje obliczenia nijak się mają do twoich pomiarów. Trzeba je podzielić przez dwa. Jak widać na oscylogramach (chwała ci za nie!) na jeden obrót wału (czas między dwoma impulsami impulsatora) wypadają trzy pełne okresy...
Jestem ciekaw jak przetoczysz stożek koła magnesowego tak aby nie powstało bicie, jak oszlifujesz stożek aby miał właściwy kąt, gładkość i "trzymanie" się na stożku czopu wału korbowego? Podałbyś orientacyjne wymiary stożka w WSK. Chińskie 2T mają większy rozmiar stożka w stosunku do włoskich silników, taki chiński zapłon masz podany w pierwszym poście....
ZGG podaje dane silnika /prądnicy/ Model MY1020 napięcie 36VDC obroty 2150.- Prąd 16A. Moc -450W Producent:Unite Motor CO.,LTD A teraz z autopsji: Łożyskowny obustronnie na "kulkowych' , średnica wałka 12mm, na nim osadzone koło 11-zębne jednorzędowe łańcuchowe o module 6,35mm /tu się mogę mylić/, Wzbudzenie od magnesów stałych. Podobno używana w skuterach???...
I co ruszyłeś. Sprawdź czy działa impulsator (przełącz miernik na diody z sygnalizacją akustyczna) powinien podczas kręcenia kołem piszczeć gdzie jest naklejony magnes na kole. Zasilanie cewki wysokiego powinno być jak kopiesz nogą tak około 90v. Sprawdź czy nie podajesz masy na blokowanie modułu chyba czarno/biały. i iskra musi być
Witam. Czy odległość impulsatora od koła magnesowego ma jakikolwiek wpływ na wartość napięcia wychodzącego z cewki? Wydaje mi się że należało by zacząć od poszukania przyczyny zbyt niskiego napięcia wchodzącego do modułu?
Witam, mam na warsztacie skutera. Jakiś chinol. Problem w tym że po zrzuceniu zapłony nie ma już iskry. Zapłon wygląda tak że cewka masowa jednym przewodem idzie do modułu zapłonowego. Z tamtąd jeden przewód idzie prosto na cewkę WN a jeszcze jeden idzie na masę po stacyjce do gaszenia. Z tego co się orientuję to nie ma tam impulsatora. Może mi ktoś...
Kierunek nawijania jest bardzo istotny. Kondensator(-y 3szt w twoim wypadku) w module CDI ładowany jest 2, 3 okresami napięcia. Zależy to od liczby magnesów koła magnesowego. Nie znamy budowy wewnętrznej modułu, więc nie wiemy czemu ma służyć ta asymetria uzwojeń. Sprawa jest bardzo trudna, bo zostało zaniedbane zebranie informacji na etapie "rozbierania"...
Pomiary rzenek1 potwierdzają, że jest to silnik trójfazowy z wirnikiem będącym magnesem stałym. Działa jak alternator po pokręceniu kołem. Napięcia na trzech grubych kablach trzeba mierzyć między nimi przy podłączonym silniku. Silnik do działania nie potrzebuje a wręcz nie wskazane jest połączenie z masą! rzenek1 sprawdź czy moduł sterujący jest rozbieralny....
No cóż. Picasso to ty nie jesteś. Napracowałeś się, ale nie narysowałeś najważniejszego! Które cewki (uzwojenia) są podłączone do których kabli??? Jak kable są podłączone do modułu? Jaki to w ogóle skuter? Czy nie ma do niego schematu? Czy cewka impulsatora nowej podstawy iskrownika jest jednym końcem gdzieś podłączona? Czy nie prościej byłoby znaleźć...
Witam strat mocy raczej niema tylko trzeba opóźnić zapłon poprzez przesunięcie go do góry względem koła magnesowego. Tu jest schemat podłączenia instalacji. http://www.google.com/search?q=bananvand...
Jak można przetaczać koło magnesowe? Co to za pomysł? Przecież i magnes należy do kruchych i jest go tam tyle, by wytworzył właściwe pole. Jego ilość nie jest dobrana przypadkowo. A z zapłonem bezstykowym ma do czynienia każdy użytkownik skutera, pilarki, agregatu prądotwórczego, maszyn budowlanych z silnikiem benzynowym. I tam to działa bez problemów,...
Sprawdz prace impulsatora zdejmij osłonę koła magnesowego i ustaw impulsator na równi z wypukleniem magnetycznym szczelina pomiędzy ma być jak najmniejsza ustaw miernik na piszczek, w miejscu wypuklenia powinna wzrosnąć oporność a miernik zapiszczeć, możliwe tez ze uszkodzona masz cewkę wysokiego napięcia która gubi przejście pod obciążeniem,jesli to...
Witam.Mam problem z skuterem zipp quantum gt5. Kupiłem go nie dawno , parę dni jezdziłem i było wszystko ok. a tu nagle po zgaszeniu nie chciał już odpalić. Jak się okazało iskra znikła. Teraz tak, czujnika przy stopce nie ma, pominięty. cewka WN , przewód i świeca 100% dobra sprawdzona w innym skuterze tzn w simsonie i tam po podłączeniu cewki iskra...
Kolego odnośnie regulacji odstępu impulsatora od koła magnesowego, to wg mnie istnieje możliwość regulacji, może w niewielkim zakresie, ale zawsze coś. Niektórzy do sprawdzenia odległości stosują "grubość" żyletki. Nie bardzo rozumiem - w Twoim skuterze impulsator nie jest zamocowany do połówki silnika (kartera), lecz do osłony "prądnicy". Impulsator...
Położenie magnesów jest tak ważne? Przecież i tak mamy jedno wyładowanie na obrót i steruje nim moduł a energia zbiera się przez cały czas w kondensatorze... Czy błędne podłączenie cewki zbierającej (pickup coil) i ładującej (cdi) będzie skutkować uszkodzeniem modułu? Jeśli nie to kombinacji nie ma zbyt wiele bo raptem 4 :) Informacji nie ma zbyt wiele,...
zmieniłem w nim na nowe-- iskrownik Kompletny? Wraz z impulsatorem? Co z kołem magnesowym? Od kiedy to się iskrę sprawdza palcem? Chyba, że jesteś masochistą. Pomiary jakieś robione: - oporność w obwodzie cewki zasilającej, - oporność w obwodzie impulsatora, - oporność w obwodzie cewki zapłonowej, - napięcie podczas kręcenia z cewki zasilającej, -...
Witam, od kilku dni zmagam się z problemem białej iskry w chińskim skuterze. Zaczęło się od przerywania podczas jazdy. Teraz skuter nie chce odpalić. Dodatkowo podczas odpalania cofa mieszankę do gaźnika. Membrana jest praktycznie nowa (zrobione 1000km na niej i nie ma prześwitów). Przysunąłem trochę bliżej impulsator do magneta, czego wynikiem jest...
CDI ustala moment w którym ma nastąpić zapłon, zazwyczaj stały kąt wyprzedzenia. ustala go za pośrednictwem impulsatora znajdującego się na zewnątrz koła magnesowego (w chińskich maszynach). Jest zasilany ze statora. Podaje impuls na cewkę WN... Wszystkie te elementy do kupienia, podmiany ze skutera china 4t.
Chińskie silniki "biegowe" 4T 50-110 cm³ mają zazwyczaj układy zapłonowe ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu, czyli zwykłe moduły zapłonowe stosowane także w silnikach dwusuwowych. Silniki skuterów 4T GY6 mają układy zapłonowe ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Zakładając taki zwykły moduł do skutera spowodujesz że zapłon będzie występował...
Dobra problem rozwiązany, Mianowicie zmiana cewek na zwykły zapłon i moduł - wcześniej był bateryjny. jeszcze zmiana koła magnesowego z pegueot ludix ze względu na słabe ładowanie, praktycznie równe 0
Miałem (dawno temu) podobny problem o takich samych objawach w dwóch motorowrrach - dwusuwowym Simson S51 oraz czterosuwowym Kymco Activ 50. W kazdym z nich przyczyna była nieco inna, aczkolwiek dająca ten sam skutek. MOze moje przypadki nakierują Cię, jakim tropem iść: - w Simsonie przyczyna było rozklekotane koło magnesowe (stare, poluzowane nity...
Wykręć fajkę z przewodu zapłonowego i sprawdź, czy bez jest iskra. Ściągnij koło magnesowe, sprawdź klin na wale korbowym. Obejrzyj dokładnie koło magnesowe, stator, impulsator, przewody. Zmierz rezystancję cewki zasilającej moduł zapłonowy, rezystancję impulsatora. Sprawdź wszystkie masy. Zmierz napięcie prądu AC cewki ładującej moduł zapłonowy w trakcie...
Witam! Jest to skuter z prostym chińskim silnikiem dwusuwowym bez wariatora tylko napędzany łańcuszkiem. Pod kołem magnetycznym jest stojan z dwoma cewkami - jedna do świateł i ładowania a druga podająca napięcie na cewkomoduł. Podejrzewałem, że uszkodzony był cewkomoduł. Kupiłem nowy identycznego typu niestety nie pomogło. poniżej zdjęcie cewkomodułu...
Ile cewek ma stator kisbee peugeot 2T 2013 rok? (at)ElektrodaBot AI: Chodzi Ci o oryginalny (fabryczny) stator czy o jakiś zamiennik? oryginalny AI: Masz już ten stator i chcesz go zidentyfikować, cz... Bezpośrednia odpowiedź Dla europejskiej wersji Peugeot Kisbee 50 2T z rocznika 2013 (silnik dwusuwowy AC, gaźnik) fabrycznie montowano stator z 6 uzwojonymi...
Dzień dobry wszystkim. Odbudowuję rzadki motocykl z (na szczęście) typowym zapłonem CDI. Robota jest na ukończeniu, niestety zawodzi zapłon. Wygląda to tak: w alternatorze motocykla (magnesy stałe w kole zamachowym, wirujące wokół 6 cewek) jedna z cewek daje napięcie ok 300-350 V, służące do ładowania kondensatorów w modułach zapłonowych. Przypomnę,...
Witam Dostałem od brata motor Yamaha xt250, 1989r, 250 cm3, 4T , instalacja 6V, ale z uszkodzonym zapłonem. Nie ma w nim oryginalnego modułu zapłonowego, nie wiem czy jest oryginalna cewka wysokiego napięcia, ma iskrę, sprawdzałem testerem cewek WN z forum. Zmierzyłem rezystancję cewki zasilającej moduł na mierniku wskazywało mi jakby była jakaś przerwa....
Gdy będę miał cewkę, zmierzę rezystancję, ustawię szczelinę i zobaczymy, co będzie dalej. Może być problem z namagnesowaniem koła, tak jak wspominałeś, a może być też ścięty klin na kole magnesowym. Póki co można sobie gdybać, gdy nie ma się cewki. Dokładnie tak. Nie wiadomo nawet czy Twoje cewki to zintegrowany zapłon jak np. w kosach spalinowych,...
Z tym rozcinaniem cewki WN to bym się wstrzymał. Zrób pomiary tak jak pisałem. Czyli po odcięciu kabla czarno-czerwonego wychodzącego z magneta. To na prawdę nic nie kosztuje. Nie wiem jak cię przekonywać bo jesteś bardzo uparty w swoich teoriach. Niestety mają się one nijak do rzeczywistości. Pisałem kilka postów wyżej, że twój układ zapłonowy to tzw....
Wg. mnie będzie działał, ale nie każdy. Musi mieć kondensator na 400V i wyzwalanie dodatnim impulsem. A dlaczego sam sobie nie zrobisz modułu za kilka złotych? Pozostaje pytanie: Czy to na pewno moduł jest uszkodzony? Czy montowałeś nowe koło magnesowe?
Skuter przyprowadzono po dwóch próbach naprawy. Odpala bez problemów. Była przeprowadzona przede mną wymiana modułu przełączników z prawej strony, czyli wyłącznik, zmiana świateł i uruchomienie (zapłon). Kostka 8 + kostka 2 przewody. Moduł podobno przyjechał z inaczej ułożonymi kolorami kabli we wtyku więc poprzednik pozamieniał kable zgodnie z kolorami...
Witam ponownie Napisz jaka jest przyczyna.że szukasz takiego modułu...może uszkodzeniu nie uległ moduł tylko np:czytnik na kole magnesowym... http://www.allegro.pl/item228578160_modu... Nie wiem może się mylę ale brak tego jednego wtyku to chyba norma, a ten drugi to może być blokada obrotów silnika jego...
No więc znalazłem trochę czasu i weny na ogarnięcie tematu. Więc w sprawie modułu. Jak można by było go ulepszyć? O co chodzi z tym filtrem? Jak miałby spełniać swoje zadanie? Co on robi z sygnałem wyzwalającym? Dodano po 1 Filtr to układ rezystora z kondensatorem, w zasadzie filtr górnoprzepustowy który eliminuje zakłócenia o wolnym narastaniu napięcia...
Tylko przewijanie cewek i regulator od jakiegoś skutera. Ważna jest moc prądnicy do jakiej był dostosowany regulator. Ma być jak największa. Układ połączeń będzie zależał od użytego regulatora. Z mocą żarówek bym nie przesadzał. Można przeciążyć prądnicę i światła będą słabe. Proponuję żarówki HS1 12V/35/35W. Oprawka taka jak H4. Mogą być problemy z...
Błażej się wkurzył, ale ma rację. Takie sprawdzanie modułu może prowadzić do jego uszkodzenia! Wewnątrz modułu jest kondensator ładowany cewką prądnicy. Każdy impuls impulsatora otwiera tyrystor zwierający kondensator przez Cewkę WN. Jeżeli nie ma tejże cewki kub chocby rezystora, to kondensator się nie rozładowuje i cewka dalej go ładuje (przecież...
Kolego nowy silnik, to znaczy sklepowy, czy nieznana używka, bo to różnica, nawet jeśli chodzi o szukanie usterki. Jeśli silnik ma "bogatą" iskrę, to wlej do cylindra ok. 2 cm3 benzyny i próbuj uruchomić silnik, który powinien zaskoczyć na moment. W przypadku braku reakcji silnika, usterki szukałbym w elektronice (moduł), uszkodzony impulsator, świeca,...
Gratulacje za ładnie opisane problemy. Miło czytać takie wprowadzenie do tematu. :D Jednak mam prośbę. Spróbuj jeszcze raz go sam przeczytać i zastanowić się czy jednak nie brakuje w nim jakiś ważnych informacji. Za dużo przyjmujesz domyślnie. Pisz dokładnie gdzie, jak i w jakich warunkach dokonywałeś pomiarów. Czasem można się domyślić, ale czasem...
Iskrownik ma dwie śruby a na nich jest 6 cewek to wszystko wkłada się razem z deklem.przerywacz też jest mocowany do dekla na kole jest ten magnes który jak myślę aktywuje przerywacz to co piszesz to ja robiłem w innych motorach i to było ok tu jak myślę jest już na stale wszystko podłączone. To jest chiński junak Dodano po 10 Dzisiaj wyjąłem całą instalacje...
Że kuwa jak?! Luzy na zaworach 0,6mm na ssącym i 0,5mm na wydechowym? Pochędożyło chłopa? Powinno być jak już to w granicy 0,02-0,05mm na ssącym i 0,05-0,07mm na wydechowym. Przy takich luzach to by klepało że szok. Nawet w aucie masz luzy odpowiednio 0,2 i 0,25mm. A tak wgl, sprawdziłeś czy hamulce przypadkiem nie trzymają? XD. Bo jak któryś hamulec...
Błażeju ja bum się nie czepiał szczegółów czy iskrownik czy nie ,potocznie tak to się nazywa ale jak wytłumaczyłeś koledze to już wie,więc tak 90% usterek układu zapłonowego w skuterach 2t i 4t jest uszkodzona cewka prądowa zasilająca moduł pod warunkiem że mamy zapłon C.D.I a nie D.C.I ,drugą sprawą i faktem jest to iż cewka zapłonowa jest elementem...
Na twoim miejscu zrezygnowałbym z zapłonu bateryjnego i założył zapłon CDI. Nie wymaga on zewnętrznego źródła energii. Zapłony takie są stosowane we wszelkich skuterach i wielu motorowerach. Składa się z koła magnesowego, cewki zasilającej, cewki wyzwalającej, modułu, cewki zapłonowej. Nie trzeba wtedy akumulatora - oszczędność masy. Można próbować...
kidu22 napisał: Cewka na magnecie zasilająca, i cewka główna WN muszą być od tego modelu. ... Nie muszą! Oczywiście cewka ładująca CDI musi mieć właściwy rdzeń i ilość zwojów, ale cewka WN, a właściwie transformator WN, bo taką rolę tam pełni, może być prawie dowolna. Musi spełniać tylko pewne warunki. Jakie to osobny temat. Na każdej cewce butelkowej...
Skuter uruchamia się z kopniaka również bez akumulatora, więc chyba jednak moduł zapłonowy jest "normalny" tylko jakoś jest to sprzężone z ECU. ściągania koła magnesowego wolę uniknąć, bo nie posiadam ściągacza i robiłem to na patencie... Bezpiecznym ale trochę skomplikowanym. Ale z tego co widzę po zdjęciach na allegro to stator jest standardowy. Generalnie...
Jeśli masz podejrzenie do impulsatora, to w skuterach mają zwykle oporność ok. 140 omów. Zalecana szczelina pomiędzy występem na kołem magnesowym a impulsatorem ok. 0,3 mm. Moduł podmień na próbę. W przypadku silnika 4T należy sprawdzić luzy zaworowe. Sugerowałbym szczegółowy przegląd układu paliwowego, w tym też filtra powietrza i paliwa.
Za minimalny i maksymalny kąt wyprzedzenia odpowiada znacznik na kole magnesowym i w praktyce nie ma co go ruszać ani kombinować z przestawianiem zapłonu. Jedyna różnica w modułach to charakterystyka przyśpieszacza (przy jakich obrotach jest min i max kąt wyprzedzenia) oraz obroty odcięcia zapłonu. Też dużego znaczenia nie ma, ponieważ w 4T przy 5000...
I te 2 zarówki 35W świecą jednocześnie? Takiej mocy żarówki były fabrycznie? Obawiam się ze dla typowego cinskiego magneta 75W obciążenia światłami to będzie zbyt wiele, z reguły jest jedna żarówka 35W a i tak bilans energetyczny jest "na styk". No tak. I zauważyłem też, że plastiki reflektorów lekko już pożółkły. Pewnie od ciągłej jazdy na światłach....
Uszkodzona (przebita jedna) z diod prostowniczych w regulatorze. To zmienia cały rozkład pola magnetycznego w układzie stator - koło magnesowe i powoduje zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu i obciążenie silnika. Stąd takie zachowanie . Regulator do wymiany, bo to nienaprawialny moduł.
Próbowałem już to rozbebeszyć, nawet aceton nie bierze tego materiału którym jest to zalane. Klin tyko ścięło na szczęście. A co do modułu ze skutera 2T to o to właśnie pytam. Kto ma od dłuższego czasu i jest OK? W tych modułach może paść tylko tyrystor. Mnie jak padł moduł w agregacie prądotwórczym, to najpierw wymodziłem swój, ale kopał przy odpalaniu,...
Witam wszystkich na forum. Kupiłem niesprawnego skutera, bez cewko-modułu. Z silnika wychodzi 2 przewody, brązowy z czujnika impulsów oraz szaro-niebieski z pod koła magnesowego. Pod kołem znajduje się 12 cewek szeregowo połączonych końcem do masy. Przy rozruchu na przewodzie szaro-niebieskim, napięcie zmienne 10.8V. Jaki cewko-moduł zastosować. Proszę...
Dzień dobry forumowicze, Zwracam się do Was z zapytaniem, czy ktoś miał kiedyś tak ciężki problem z ładowaniem w skuterze, że po wymienieniu niemalże wszystkiego - ładowania nadal nie było? Pacjent: ZIPP GP 500 4T Wymieniłem; moduł, iskrownik, koło magnesowe, cewkę zapłonową, fajkę z przewodem, świecę, regulator napięcia, akumulator .... nadal nic....
To trzeba cewkę impulsatora dołożyć, bez niej nie będzie iskry. Coś musi dać impuls do modułu aby ten wygenerował iskrę Nic nie trzeba dokładać. Z resztą zależy do czego??? Są układy zapłonowe tzw. magnet, które nie potrzebują impulsatora. Informacja o położeniu wału brana jest z napięcia cewki zasilającej CDI. Spełnia ona dwa zadania. Jednak cały(!)...
Witam mam problem ze swoim skuterem 4t chińczyk. Gdy chce go odpalić to iskra się pojawia i później znika. Wymieniłem już iskrownik, koło magnesowe, moduł, cewke, świece, fajke i przewód i niestety nic to nie pomogło. Czy ktoś wie jaka może być tego przyczyna ???
Tak też już robiłem. Po odłączeniu przewodu gaszenia napięcie nadal spadło do ok 1V. Przewód biegnący od cewki zasilania CDI do kostki łączeniowej CDI jest sprawny. Ciągłość zachowana, brak przebicia na masę. Czy może być winne koło magnesowe? Jeśli chodzi o sam moduł CDI to jest już drugi zakupiony. Kupowałem odblokowany (bez jednego pinu w kostce)...
Podłączam się do tematu, posiadam takie chińskie cudo w którym zanikła iskra. Układ zapłonowy w moim sprzęcie opiera się cewko - module ( sam nawet nie wiem jak to nazwać) znajdującej się pod wirującym kołem magnesowym. Wspomniana cewka posiada wyprowadzone dwa przewody jeden z nich do gaszenia masą drugi generujący napięcie poprowadzony do właściwej...
Dyfuzor w sumie miałem zamiar wyliczyć i zrobić "od zera", więc dobrze wiedzieć, że może zajść potrzeba zmiany kąta wyprzedzenia :) W takim razie montuję zewnętrzny impulsator i cechę wyzwalającą, zdam relację z kultury pracy i osiągów motocykla. Dziękuję za szybką i wartościową pomoc. Pozdrawiam, seler1500 Dodano po 1 Wygrałem z tym zapłonem, po prostu...
Moim zdaniem, rozwiązanie to moduł od skutera 4T (ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu) pod impulsator 1. Musiałbyś się jednak upewnić przy jakim kącie wyprzedzenia wypada koniec znacznika dla tego impulsatora, powinno być jakieś 5-10° przed GMP. Drugi impulsator wygląda jakby służył jako zabezpieczenie przed odbiciem podczas kopania. Przez śruby...
Akurat CDI do WSK 125 jest bułką z masłem w stosunku do "podniesienia mocy prądnicy". Moduł CDI można zrobić za kilka zł. Jego zasilanie wziąć z przewiniętej cewki zapłonowej statora prądnicy. Największym kosztem byłaby cewka wysokiego napięcia - a zasadzie transformator WN. Na impulsatory wykorzystywano cewki przekaźników. Jednak większa moc prądnicy...
Impulsator jest zamontowany na stojanie, zewnętrzny możesz wymontować (oczywiście koło magnesowe musi pasować do tego statora) Po opornościach podłączysz te 3 Przewody do instalacji skutera. Oporności szukaj na elektrodzie. Dodano po 17 http://pl.wikipedia.org/wiki/Capacitor_D... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Problem...
potrzebny mi czujnik który będzie dawał sygnał w momencie wycięcia, później jakiś moduł i cewkę myślę ze się dobierze. Czyli nie masz jeszcze modułu i cewki zapłonowej? W oryginale "czujnik" jest impulsatorem reluktancyjnym. Powinien zawierać w sobie obwód magnetyczny z magnesem trwałym. Stalowy pierścień stanowi dzięki swoim wycięciom rodzaj przełącznika...
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Sugeruję jeszcze raz (na spokojnie) sprawdzić ustawienie rozrządu tj. ustawić tłok w GMP, koło magnesowe na znaki oraz wałek rozrządu na znaki. Luzy zaworowe: ssący na o,o5 a wydechowy na o,o7 mm. Sprawdzić drożność dysz i kanalików w gaźniku oraz stan filtra paliwa. Przypuszczam, że silnik nie jest zużyty (do remontu) i ma wymagane ciśnienie w cylindrze....
Siema. Na wstępie to mój pierwszy post, gdyż wcześniej wszystko co szukałem mi wystarczało. Sprzęt jak w tytule, jak wiadomo, oryginalne moduły są drogie więc na wstępie odpuściłem sobie jego kupno i zabrałem się za przerobienie instalacji. A więc tak: Nowy iskrownik - stator od 2T - chińczyk Nowy moduł zapł - chińczyk 2t Nowa cewka zapł - chińczyk...
Dokładnie! Nie wiem tylko jak jest ze stożkami wału i piasty koła magnesowego. Trzeba się zorientować. Poza tym aby motor mógł bezpiecznie jeździć pasuje mieć światła i aku, więc należy też dokupić regulator napięcia. A jeżeli kupisz tylko moduł a nie tzw. cewko-moduł, to trzeba dokupić cewkę zapłonową. Najlepiej, aby nie mieć problemów podobnych do...
Nieprawda, nawet na schemacie widać że cewka ładowania/Stopu jest tzw. "masowa". O ile autor ma dokładnie ten typ instalacji jak na schemacie.. Pisałem o wersji 12V. Co miał i co ma aktualnie autor tematu, tego nie wiadomo. Choć pisze: Cewki 6v były masowe, a 12v bez masowe. Z tymi cewkami w Simsonie jest niezłe zamieszanie. W trakcje rozwoju konstrukcji...
Witam mam starą pilarkę marki tajga. Ma ona uszkodzony zapłon, i chciałbym ja odpalić ale muszę opracować nowy zapłon. Oryginalny zapłon nie jest naprawialny - a kupić go graniczy z cudem. A kupywanie zapłonu z innej piły oraz przeróbka magneta itp. nie wchodzi w grę bo moja piła jest zbyt stara żeby w nią aż tak inwestować. Mam w domu wolny zapłon...
Jest na to jedna rada: nie kupować skuterów marki Peugeot i przyjmować ich do naprawy... Możesz stracić na nim sporo czasu i pieniędzy. Silniki Peugeota są wykonane z miękkich materiałów... Na początek trzeba określić jaki typ zapłonu był fabrycznie - AEC400, ACI100 czy zwykły. Ten pierwszy bez problemu daje się przerobić na zwykły, natomiast drugi...
Ogar nie ma akumulatora, więc stosowaniej jakiejś elektroniki zasilanej z koła magnesowego odpada. Można się pokusić o przeszczep instalacji elektrycznej wraz z modułem z charta lub jakiegoś silnika od skuterka lub kosiarki.
Kolego cewka to bardzo rzadko pada,można ją sprawdzić miernikiem na przewodzenie diody. Impulsator jest obok koła magnesowego,ponieważ te dwa elementy współpracują ze sobą. moduł jest na ramie zamontowany,w jednym miejscu jest wszystko. do tych skuterów to z tego co wiem to układ zapłonowy jest taki sam. ewentualni możesz z innego piaggio wzionść i...
1. Nowe moduły niestety tak padają. Później przekłada się wszystko na to, że każdy mówi że elektronik to g* 2. Ktoś ze mną pisał że miał uszkodzony nowy moduł, założył nową diodę przed wejściem zasilania modułu i zaczął dobrze działać. 3. Można ograniczyc napięcie zasilania modułu przyłączając do cewki zasilającej diodę która zwiera ujemną połówkę napięcia...
Każdy skuter jest w tej chwili wyposażony w zapłon DCI. Jest to nowoczesna, elektroniczna wersja zapłonu z wsk. W wsk jest iskrownik, a zapłon CDI ma tak samo kło magnesowe, do tego cewkę ładującą i drugą - wyzwalającą oraz moduł elektroniczny. Brak elementów mechanicznych, jak przerywacz w wsk. Zaletą tego układu jest jego niezależność od zasilania,...
Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Dlatego że wygląda na to że jest niesprawny. Napiszę od początku, remontowałem różne motocykle, motorowery od wielu lat (około 35) w tym Simson. Zazwyczaj naprawy odbywały się na zasadzie kupna nowych części, wkład własnej pracy przy wymianie i niekiedy naprawienie części która kwalifikowała się do tego. Dostałem...
Witam. Mam problem ze swoim piaggio jak napisałem w temacie nie odpala. Skuter ma już trochę lat ale kupiłem go niedawno bo niecały rok temu od kolegi. Sytuacja przedstawia się następująco, niedawno chciałem go umyć oczywiście nie korzystałem ze szlaufa tylko ściereczką lekko mokrą. Po przemyciu odpaliłem i chwilkę pochodził, następnie przejechałem...
W takich quadach były różne systemy ładowania.. jedne miały dwie cewki, jedna od świateł i ładowania ,a drugą od zapłonu, były tez takie gdzie miały kilka cewek :) Tu masz schemat Chińskiego skuterka...to jest wszystko na podobnej zasadzie :) http://arecki113.republika.pl/schematy/s... Regulator napięcia to taka aluminiowa...
http://obrazki.elektroda.net/70_12795670... Układ ładowania akumulatora, który chcę przedstawić działa nieco inaczej niż tradycyjne układy regulatorów napięcia do motorowerów budowane samodzielnie. Użyłem go w motorowerze Simson S51 ale zapewne może być zastosowany w innych z tradycyjną prądnicą. Jest to ogranicznik napięcia, który wykorzystuje...
skuter magnes moduł skuter skuter moduł
telewizory jedna antena zwrotnica palnik owies słuchawki przerywają
instrukcje montazu instrukcje montazu
Łączenie przetwornic step-down 20A równolegle Iveco Stralis 460 - brak rozruchu i wyświetlania kilometrów