To nie przegub huczy, tylko łożysko w kole - prawdopodobnie poluzowana nakrętka przegubu - przegub może co najwyżej grzechotać. Ponadto cóż to za medycyna ludowa z wymianą smaru? Zapas wystarcza na całe życie przegubu, do czasu kiedy rozleci się gumowa osłona. Po dokładnym zapiaszczeniu przegub i tak do wymiany.
Jaki to przegub? ale generalnie smar z dwusiarczkiem molibdenu, litowy MOS2.
Witam. Objaw ewidentnie uszkodzonego przegubu, krzywej półosi.. Ale piszesz ze wymieniałeś - na nowe czy regenerowane. Może przegub wewnętrzny został stary? Krzywa piasta? Pytanie bo może to będzie czekać. zauważ czy ta prędkości nie zmienia przedziału km/h Wtedy ewidentnie przegub. Uszkodzony ale jeszcze nie tak żeby było można wyłapać luz na przegubie....
Witam Jeśli już szumi, to znaczy że zanieczyszczenia i brak smarowania uszkodziły już przegub, nawet z nowym smarem i osłoną niedługo padnie całkowicie. Patrząc ile roboty jest aby zmienić osłonę osobiście dla świętego spokoju zmieniłbym i przegub, żeby nie rozbierać tego dwukrotnie. Pozdrawiam
Zdejmujesz koło odkręcasz srube od pułosi te duża,puzniej odkręcasz sworzen wybijasz odciagasz cało tarcze tak aby frez przegubu wyszedł hamulcową.zdejmujesz opaski z gumy,zdejmujesz gume.Przegub jest chyba spiety segerem nie pamietam dokładnie ale raczej tak wytrzyj dokładnie ze starego smaru i zobacz jesli jest seger wyjmujesz seger zbijasz stary...
http://docs8.chomikuj.pl/2488321689,PL,0...
Musisz wyczyścić przegub ze smaru i wtedy zobaczysz czy jest zeger.
Jeśli osłona i przegub nie jest zapiaszczony wewnątrz , to można uzupełnić smar i być może jakiś czas to jeszcze podziała. Smar grafitowany do przegubów , a nie grafitowy. Kupisz porcję w każdym sklepie z częściami.
Żadnego luzu to chyba tylko nowy nie ma. Nie wiem, czy Ci to coś pomoże, ale: 1. trafiłem raz na mazdę co "klikała' na zakręcie. Mówię przegub. Z ciekawości rozbieram, myję, i oglądam. Kulki- błysk, bieżnie zero zużycia /bez żadnych wybić w środkowej części/, koszyk- super. Myślę wieloklin. Sprawdzam, ciasny. Zakładam go z powrotem, z nowym smarem i...
Jak nie bedzie smaru to przegub padnie i to szybko Co trzeba już powiedziano, zamykam
Napisane jest: Pytanie z innej beczki ... Jaki smar do przegubu w aucie ? Chodzi o przegub przy przednim kole ? Jak się kupuje osłonę gumową, to w pudełku jest też tuba ze smarem. I jest to smar molibdenowy. Smar grafitowy jest smarem ciężkim, nadaje się do smarowania suwnic, siodeł TIR-ów itp. elementów a nie do łożysk w aucie. Najlepiej zerknąć do...
Do przegubów stosuje się smar grafitowy. Od dawien dawna nie stosuje się smaru "grafitowego". Stosuje się smar dedykowany, przeważnie z dwusiarczkiem molibdenu Nawal smaru ile się da (zużyj całą tubkę). Kolejny błąd, "nawalenie smaru ile się da" zaowocuje w bliskiej przyszłości rozerwaniem osłony. Wracając do tematu, posłuchaj Megawe. Jeśli masz stary,...
skoro wydostawał się smar z osłony przegubu to na 99,9% winny przegub na twoim miejscu ja bym się jednak powoli wrócił i jutro za dnia prrzynajmniej sprawdzić co jest powodem i jeśli już ryzykować jazdę takim autem to w dzień i najlepiej nie autostradą jeśli zdecydujesz się na dalszą jazdę to płynnie bez gwałtownego przyspieszania i hamowania silnikiem...
Smar do przegubów to smar do przegubów. Jaki miał by być?
Czy warto ryzykować zdrowie (a nawet życie) za ok.50zł ?
Kup zestaw naprawczy, tzn gumową osłonę, tubkę smaru MoS² i seger, nie używaj przypadkiem zwykłego smaru, do przegubów musi być specjalny, z dwusiarczkiem molibdenu.
Rozebrałem nawet kilka dni temu stary popsuty radio-magnetofon i tam świetnie jest to rozwiązane, jest jak gdyby przegub, taki "staw" niczym kostny, gdzie napakowano tego właśnie smaru, co sprawia że przegub ten prostuje i zgina się z powolnym oporem. Dzięki za poradę
Jaki możecie polecić smar który ma następujące - właściwości: - gęsty, odporny na wysokie temperatury - który nie spływa pod wpływem wody, wysokiej temperatury - nie niszczy gumowych uszczelek - nie łączy się (nie rozpuszcza) innych smarów Potrzebny jest mi smar który zabezpieczy połączenie zewnętrznej gumowej osłony przegubu kulowego przed korozją...
No właśnie. Plus do tego zapas smaru, wciśnięty w przegub, nie w gumę osłonową.
ciężko cokolwiek stwierdzić jeżeli auto będzie na kobyłkach półosie bedą pod dużym kątem przegub przestawi się w inne miejsce na bieżni poziomej poza tym brak obciążenia. przeguby wewnętrzne pracują praktycznie w jednym położeniu i właśnie tam sie wybijają. Co do częstotliwości awarii przegubów wewnetrznych to posiadałem honde accord i w niej leciały...
No to najprawdopodobniej któryś przegub. Złap za półoś i poszarp. Ale nie w poziomie tylko w pionie. No i tu problem bo lekki luz ma być ale większy oznacza usterkę przegubu. Ale jak nie masz doświadczenia jaki luz jest prawidłowy to możesz mieć problem ze zdiagnozowanie. Drugi sposób to rozebranie przegubu i obejrzenie czy jest mocno wytarty, czy smar...
Tak miałem nie raz.Waliła komprecha o tłok a z przegubu lał się smar jak się wylał to przegub się popsuł.A może się mylę to nie komprecha to turbo waliło i nie miało mocy.Następny diagnosta stuków internetowych.
W takim razie czy warto wymienić same krzyżaki Jakie tam widzisz krzyżaki znowu? Przecież przegub pracuje jako całość 2 bieżnie i kulki.
Witam W moim poście gdzieś tam trzeba by poszukać. Za poradą starego mechanika bo już ręce opadały dodałem podwójną porcję smaru - ten zużyty przegub ujawnił się w krótkim czasie wypychając smar. Na początek tylko poszły koszty smaru i opasek a z racji mojego 4x4 to miałem do kontroli 8 przegubów. Tu o tym pisałem też: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Czy można wymienić osłonę przegubu przy kole bez konieczności odkręcania nakrętki mocującej piastę i bez demontażu piasty Można, można, na forum "Eskorta" jest to dość szczegółowo opisane (nawet nie trzeba mieć kanału) ,mam dwa Fordy i przeważnie raz na rok któraś osłona wymaga wymiany. Starą osłonę należy rozciąć , oczyścić ze starego smaru, w przegubie...
Półoś jest rurą, ta zielona strzałka to miejsce zagniecenia zaślepki, jest po to, żeby smar z przegubu nie wlazł do środka
Myślę że kolego nie masz do końca racji że manszeta założona na usmarowany wałek czy piastę . Jak tam teraz jest brudno to trudno stwierdzić czy mechanik nie wytarł dokładnie smaru . Problemem mogą być opaski , Czy to na ścisk śrubowy ( na małym zdaje mi się że tak ) . Za słabo ściśnięte , Jeżeli zacisk na omegę też należy dobrze ścisnąć , jak opaska...
Czyli tzw krzyzak? Bo jeden taki przegub jest przy pedalach, a drugi wlasnie chyba tam gdzie mowisz, i raczej jak ruszam kierą to nie idzie to "od pedałów" tylko z plastikow pod kierą. Czytalem ze czasem ponoc pomaga nawalic smaru w ten przegub wiec bede probowal
Witam. Miałem ten sam problem i jeździłem po wielu mechanikach, którzy wymieniali mi łożyska w kołach oraz piasty ,następnym krokiem miała być skrzynia, a wystarczyło nasmarować jedynie przeguby zewnętrzne, gdyż akurat smar który był, osadzał się na osłonach, a przegub po przejechaniu pewnej odległości stawał się suchy i strasznie wył po przekroczeni...
Usterka opisana przez Ciebie wskazuje na przegub. Może mechanik zmienił tylko osłonę, a może zmienił na nowy przegub, ale zapomniał dać smar do przegubu - sprawdź. Czy wykluczasz awarię przegubu w drugim kole.
O matko! Normalnie usiąść i płakać. Bo przecież nie da się napełnić przegubu smarem, którego oczywiście za granicą nie da się kupić, nie da się prowizorycznie zabezpieczyć przegubu łatając jakoś osłonę za pomocą taśmy izolacyjnej, srebrnej, kawałków folii, butelki plastikowej... A już najciężej pomyśleć o tym pomyśleć... Dzwoń po lawetę, niech ściągają...
Zastanawiam się nad wyborem smaru molibdenowego do przegubów lub litowego do łożysk...
Na sto procent jest pierścień,nie zbijaj na siłe bo rozwalisz przegub,ściągnij osłone,wytrzyj smar to go zobaczysz Masselo bez pierścienia to przegub wyjechałby po paru kilometrach
myślę że dojedziesz tylko przy okazji montażu osłon musisz wymyć (np benzyną) przegub ze starego smaru (jest w nim kurz, piach i inne badziewie) i załadować nowy smar
Rbiesiada Tylko w ten sposób nie wymyjesz przegubu ze smaru zmieszanego z piaskiem i solą Dlatego zawsze wyjmuje przegub, rozbieram na czynniki pierwsze, myję i daję nowy smar, klient płaci drożej, ale się cieszy, że nie czeka go za chwilę wymiana całego przegubu wraz z kolejną osłoną
Witam. A czy przypadkiem powyżej 80 może więcej nie zanika lekko? Kia Sportage 4WD miałem to samo 80-110km/h powodem był przegub zewnętrzny. Ale nie wybity. Ciężka diagnoza pomogło dołożenie smaru do wszystkich przegubów. Ten uszkodzony wywalił smar po przejechaniu 20km. Pozdrawiam.
Da się, tylko musisz wewnętrzny kielich "przeginać" maksymalnie, pomagając sobie delikatnie impulsatorem kinetycznym z drewnianą rękojeścią. Przecież jakoś to składają fabrycznie. Wywal wszystkie kulki, maksymalny przechył i wkładasz jedną, później to samo. Powodzenia. P.S. Nie wal smaru przy składaniu bo nie będziesz widział jak się "ustawia". Składaj...
Sprawdź w ogóle czy frezy są takie same - włóż przegub bez pierścienia, powinien wejść bez większych problemów. Jeżeli jest ok to posmaruj powierzchnie półosi i wnętrze przegubu smarem (frezowanie) by pierścień miał możliwość ślizgania się. Na nowych pierścieniach zabezpieczających bardzo ciężko jest włożyć przegub, tym bardziej na aucie.
i pocoś to rozebrał? roboty sobie tylko bezsensownej nadałeś... złóż teraz i zrób zdjęcie z założonym paskiem żeby widać było jak jest na wszystkich kołach pasowaych, przechyl sobie jakieś 45st, podstaw jakieś krzesło pod koło i wtedy się dobrze grzebie oleju możesz nalać i do pełna - ręcznej skrzyni nigdy nie szkodzi za dużo oleju, on i tak wycieknie...
...mam taki oto wał napędowy..Wie ktoś jak go uszczelnić??? Ja strzykawką wtłaczam smar grafitowy /do przegubów samochodowych/ w rurkę a następnie obracając wałem wkładam go. Nadmiar smaru wał wypchnie. Ważna sprawa, wał ma tak być połączony z silnikiem/sprzęgłem by od strony śruby dokładnie opierał się na tulei teflonowej, Marek
Grzegorz740: ja polecam samochodowy smar do przegubów, jak tym wszystko smaruje i najdluzej wytrzymuje :) P_M_2: swietna robote robicie! chetnie kiedys obejze Wasze centrale! Super ze je uruchamiacie, na prawde kawal dobrej roboty
Kolego nie ma to najmniejszego sensu z super glue,jesli chcesz to zrobic to trzeba to dobrze zrobic,guma pracuje,jest tam smar,jesli pusci klej to nie bedziesz wiedzal kiedy,wtenczas bedziesz duzo wiecej stratny,poniewaz dostanie sie tam piach,syf i bedziesz musial kupic caly przegub,ato juz nie jest 20 zl,tylko duzo wiecej,zrob jak ci tam ktorys z...
Ok dzięki za pomoc jeśli znajde tylko chwilkę czasu to bedę działał z tym przegubem a nowy przegub jak najlepiej nasmarować gdzie wciskać ten smar dołączony z przegubem w otwór w który wchodzi półoś?? i ile należy go wcisnąć??
Musisz mieć 12-to kątny klucz trzpieniowy 8 Odkręcasz 6 śrub, następnie odkręcasz nakrętkę mocującą półoś do piasty kluczem 30, odkręcasz i wybijasz śrubę mocującą sworzeń zwrotnicy, wybijasz sworzeń, wyciągasz półoś mocujesz w imadle, ściągasz pierścień segera mocujący przegub, ściągasz go. Teraz postępuj w odwrotnej kolejności po założeniu nowego...
"końcówka drążka stabilizatora"?? albo końcówka drążka kierowniczego, albo co podejrzewam łącznik stabilizatora, który uszkodzony lub urwany powoduje stuki na nierównościach. Jeżeli masz uszkodzony przegub to pewnie stuki przy skręcie, chyba że jest tylko uszkodzona osłona przegubu - to szybko ją wymień z uzupełnieniem smaru, bo padnie przegub, a co...
1. Popuszczasz półoś i koło 2. Podnosisz auto i zdejmujesz koło i nakrętkę półosi 3. Odkręcasz sworzeń dolny, wyjmujesz go ze zwrotnicy 4. Wyciągasz lub wybijasz przegub ze zwrotnicy i rozcinasz starą gumę 5. Kolega dociska półoś do skrzyni, a Ty ciągnąc za przegub, lejesz młotkiem TYLKO w tę jego część, która ma bezpośredni kontakt z półosią. 6. Lepiej...
Jak kolega wymienia tarczę sprzęgłową (i to chciał na warsztacie) to niech się nie dziwi że kosztuje. Zamiast wymienić stare przeguby zewnętrzne kolega robi wynalazki. Uwaga zwykle przegub zewnętrzny kosztuje tyle samo co komplet- przegub zewnętrzny, półoś, przegub wewnętrzny, śruby mocujące, smar, osłony gumowe. Powodzenia. Stare części zostały na...
Witam bractwo. Pęknięta była manżeta czy jak kto woli osłona przegubu wyciekło trochę smaru i dostawała się woda, sam przegub na szczęście cały, koszt wysokiej jakości części wraz z zaciskami, smarem itp - 60 zł, wymiana 30 zł. Wymieniano w Kielcach w dokładnym warsztacie naprawiam tam auta już 5 lat. Mam nadzieję że informacje o awarii, diagnozie i...
Ale czy jest sens wymieniać jeśli nie wydaje żadnych dźwięków? Ja bym nie ruszał, nie wymieniał, odchylił bym osłonę,dał bym trochę nowego smaru i w drogę.
Bardziej wygląda mi to na łożysko koła, niż przegub. W tym modelu, jeszcze nigdy nie wymieniałem przegubu z tyłu. Z drugiej strony, skoro osłona jest nieszczelna i smaru zabrakło w przegubie, to jest takie prawdopodobieństwo, że winny jest przegub. Skoro kosztuje on 1000zł, a Ty nie wiesz jak się do tego zabrać, to sugeruję dorzucić ze stówę do tego...
Smar molibdenowy do przegubów.
Przegub Ci stuka, w miarę nagrzewania się smar robi się rzadszy i hałasuje.
Problem nie rozwiązany. Zielona maź to smar z osłony przegubu.
Jeśli puka tylko przy skęcaniu? to na 99,9 % przegub ,ja kiedyś reanimowałem przegub bo guma spadła ,zero smaru, wyczyściłem specyfikiem w spray-u +nowy smar, guma, obejma i 10 k jezdziłem
Witam zdiagnozowałem tą usterkę było to brak smaru w przegubach, po prostu popękały osłony na przegubach i wyrzuciło cały smar,po wymianie osłon i uzupełnieniu smaru stuki ustały , a zobaczymy co będzie dalej na razie od lutego cisza i spokój. pozdrawiam wszystkich
Gratuluje podejścia zaraz skrzynie będzie wymieniał. Nie słuchaj bzdur. Co Ty tworzysz za teorie, weź mnie oświeć bo nie rozumiem? Problem ze zbiciem przegubu miałem tylko w przypadkach, gdy auto było długo latane z rozerwaną osłoną, wysuszony i wymieszany z piachem smar skutecznie uniemożliwiał pracę zabezpieczenia przegubu na półosi, w innych przypadkach...
Trzeba wiedzieć co się robi, można użyć młotka aale z głową a nie walić na oślep po wszystkim tylko nie tam gdzie trzeba. Widziałem już artystów co mieli do wymiany końcówkę drążka a przy okazji osłonę przegubu, pierścień ABS albo obie rzeczy naraz
dzięki elektrit! ja zwykle pakuję tam smar do przegubów, może być? a zakładając nowe tulejki smarować je czymś? jeśli tak to czym?
Przegub wewnętrzny woła o smar. I to głośno i mocno. Witam, z tego co wiem, to w Golfach z lewej strony jest wydech To znaczy że nie widziałeś nigdy golfa od spodu.
Dzisiejsze gumy rozpadają się same w bardzo krótkim czasie. Już wiele razy widziałem że najtańsze zamienniki w sumie nie są wykonane aż tak źle, jedynie jest problem z osłonka gumową która parcieje, pęka i przez to w przegub sworznia dostaje się piasek i woda, co niszczy przegub. Gdyby dali lepsze gumki to i część dłużej by się nie wyrobiła, ale biznes...
Witam. Czy może mi ktoś fachowo doradzić jakie kupić zawieszenie (marka) do Passata B5 FL 1.9TDi 130KM i jak to się przedstawia cenowo? Oraz przegub jakiej firmy, bo podczas skrętów to coś bardzo "pyrczy, zgrzyta" w kole, więc to chyba przegub, bo osłony nie wymieniłem, smar wyciekł i tak chwilę już jeżdżę, a teraz trzeba chyba całość wymienić, no i...
Witam mam takie pytanie : ile można jeździć na rozwalonym przegubie i jak należy jeździć na nim ponieważ mam jechać z tym do mechanika i trochę obawiam się tej jazdy na rozbitym przegubie bo nie wiem czego mogę się spodziewać a mam do mechanika jakieś 12 km. Przegub jest rozbity z lewej strony. a wracałem autem do domu i na podwórzu strzeliło i tak...
Witam serdecznie Bardzo prosilbym o wypowiedzi czy ja durny czy sprzedawca probuje zrobic mnie w... (niecenzuralne slowa) Kupilem minikoparke. Dostawa w kawalkach, przede wszystkich ramie nalezalo zamontowac sobie samemu. Moje zastrzezenia dotycza tylko (chinskich) cylindrow. Na koncach cylindrow znajduja sie smarowniczki ktore zostaly zalakierowane...
Sprawdź przeguby i ich osłony, bowiem uszkodzone osłony (rozerwane) "gubią" smar. Przeguby pracujące bez smaru dają podobne objawy. W wyniku zniszczenia osłon do przegubów dostaje się m.in. piasek i błoto z wodą, doprowadzając do ich zatarcia, a następnie do zużycia.
witam! Moim problemem jest dosyć głośne stukanie przy lewym kole z przodu samochodu, dzieje się tak kiedy jadę po nierównej drodze z wybojami. Początkowo myślałem że trzeba wymienić łącznik stabilizatora ale zauważyłem rozerwaną osłonę i wydobywający się tam smar przy przegubie od strony wewnętrznej przy skrzyni a sama półoś ma dosyć duży luz. Chciałem...
Smar jest ważny , ale pod warunkiem , że zachowane jest uszczelnienie łożysk. Można się "pobawić" i spróbować osłonić ten krzyżak np. dwoma osłonami od przegubów przedniego napędu (dobrane) z innego auta. Wymaga to jeszcze dodatkowej osłony mechanicznej w aucie używanym w prawdziwym terenie. Ja używam do różnych przekładni, przegubów uniwersalnego smaru...
No właśnie robi się "poduszka powietrzna", a do tego twardnieje. Dopiero jak więcej informacji poszukałem, to się obudziłem, że mi zawsze kit z tym smarem wciskano, że tym się powinno smarować :) Zwykły ŁT4S3, albo ten dodawany w zestawie z przegubami. To nie jest obciążony węzeł tarcia - ma być tylko ślisko.
Witam. Za nim zaczniesz go zdejmować musisz odegnać seger zabezpieczający na zewnątrz dobrze wyczyść smar a zobaczysz gdzie jest miejsce na odgięcie go i jednocześnie ścigamy przegub z półośki uważając żeby nie wysunęła się całkiem ze skrzyni bo wyleje ci się olej.
w zeszlym tygodniu mialem badanie techniczne i zawieszenie jest ok...A moze to przegub zewnętrzny??Oslonka moze pekla i smar wycieka a jak mokro jest to sie smaruje??
rozwiazanie tego problemu jest proste i ma zastosowanie w kazdym aucie z tak samo rozwiazanym polaczeniem prawej polosi z podpora jak w mazdach. trzeba nasmarowac smarem polaczenie wielowypustowe walka wychodzacego ze skrzyni do przegubu wewnetrznego!!! z uplywem czasu smar z tego wlasnie polaczenia w jakis sposob sie ulatnia i slychac wtedy wlasnie...
Tylko i wyłącznie smar grafitowy Że smar jest czarny nie znaczy że jest to smar grafitowy. Specjalny smar do przegubów MOSO 2 !!!
Dlaczego bardzo często wiele odpowiedzi na temat "Jak zrobić samemu i czy dam sobie radę" jest - daj do mechanika!! Jeżeli ktoś chce się "pobawić", nauczyć się czegoś to nie zniechęcajćie !!!! Czy mechanicy to jacyś magicy?? - NIE Teoretycznie każdy może zostać mechanikeim. Oczywiście wprawa robi swoje, odpowiednie narzędzia również, ale jeżeli ktoś...
A czym smarowałeś? WD40? Smalcem? Olejem rzepakowym? A może to nie tam skrzypi, tylko na przegubie.
Przeguby podejrzewam i przymierzam się do wymiany. Co do łożysk, to w jaki sposób miałoby się to strzelanie odbywać? Przy jeździe i wyższych prędkościach by się nie objawiało? Co do przegubu to jestem sobie w stanie wyobrazić, że bieżnie się wyrobiły lub kulki mają odkształcenia i w momencie skręcania i naprężania przegubu jak zaczynam się toczyć w...
Manta ci juz napisał teraz trzeba się brać do roboty i upaprać się smarem. Nikt nie powie ci na 100 % przez internet. Mechanik bierze za robotę a często w tej cenie jest zawarta tak trudna diagnoza jak sam teraz widzisz. Wiec zacznij sprawdzać co jest a nie tylko pisać. Czekamy na twój ruch.
Jeżeli jest dostęp do gniazda kuli spróbuj je naciąć wzdłuż osi gniazdo kula.Nawet " dwoma brzeszczotami" wsadź kulę i zacisnij całość objemką. Tfu w odwrotnej kolejności jeżeli to lusterko i po włożeniu kuli nie ma tam dostępu. Lub zrób 2 nacięcia naprzeciwko siebie, zacisnij objemkę i doświadczalnie dobierz siłę tego zaciśnięcia. Wtedy w przegub możesz...
Wyjmij półoś, włóż w imadło, na samochodzie to nie robota. Powinien być seger ukryty w smarze.
Witam. Mniemam że przedni napęd. Jeżeli tak to do weryfikacji przeguby i półoś z tej nieszczęsnej lewej strony. Czasem przegub jest uszkodzony ale nie idzie tego wyłapać. Jest na to rada - dostałem ją sam od starego poczciwego mechanika. Który chciał jeszcze kogoś coś nauczyć a nie tylko wymieniać. Do każdego podejrzanego przegubu załadować podwójną...
Po zdjęciu osłony wyleciała z niego woda a smaru było jak na lekarstwo. Ile się dało to przeczyściłem. Porządnie przedmuchałem kompresorem i nawaliłem smaru. Przez pewien czas jeszcze lekko chrupało podczas ruszania na skręconych kołach potem jak by powoli cichło. Udało się natomiast całkowicie wyeliminować ten głośny stukot przy kręceniu kierownicą....
co dziwnego podczas szarpania nie wykrył zadnych luzów, jak pisałem wcześniej osłona jest zapaprana w smarze ale nie jest pęknięta , wygląda to jakby smar wypływał z pod opaski , ewentualnością może być ze poprostu przegub juz chodzi na sucho i zaczyna sie przycinać
Witam. Wygląda to rzeczywiście na awarię przegubu napędowego. Nawala przeważnie ten przy samym kole, Sięgnij do prawej półosi i spróbuj ją poruszać - nie powinno być tam luzów. Sprawdź czy osłona przegubu - gumowa nie jest przerwana i pobrudzona smarem. Jeżeli to koło potrafi się zablokować - to stan może być poważny. Raczej z tym nadal nie jeździj.
Oczywiscie. Da sie rozebrac i zlozyc tez. Kwestia umiejetnosci. Naprawic przegub? Nie bardzo wiem, o czym mowisz. On jest wieczny, jesli oslony i smar sa zmieniane na czas.
Smar grafitowy do łożysk??? Od kiedy??? Ten rodzaj smaru stosowało sie przy łańcuchach. Do łożysk idzie zwykły łt. Do przegubów smar molibdenowy. A na wysoką temperaturę smar miedziany.
Obstawiam przeguby wewnętrzne. Zdemontować, rozebrać w celu dokładnego umycia ze starego smaru. Weryfikacja czystego przegubu to pikuś, a jeśli są ok, to nowy smar i ponowny montaż.
Jeżdżę na trasie Kielce-Gdynia, więc od Piotrkowa do Gdańska jadę autostradą. Jeżdżę 120-130km/h. Opony jakie miałem to 8letnie Fulda monterro 3, później zmieniłem na 3 letnie nexen winguard sport. Jeśli była by to wina opon, to po zmianie byłaby różnica. Jadąc całą drogę do max100km/h nic się nie dzieje. Auto było u dwóch mechaników. Pierwszy raz na...
Smar wybrałem dokładnie. Nie ma wycięcia, ani przy półosi, ani pod kulami. Próbowałem odciągać przegub od półosi. Pobijałem lekko młotkiem i nic. Jak rozciągałem ręką wyczuwałem lekki luz, bo myślałem, że się zapiekło połączenie. Chyba zrezygnuję, jeżeli nie ma innego sposobu:?: Jeśli chodzi o osłonę to w komplecie, który kupiłem, jest nakrętka z kołnierzem,...
Czy tak trudno trafić na ten sam frez???? mmmm. Mam wrażenie że piszesz o czymś innym niż ja... Ja zdemontowałem silnik od wspomagania i o jego wieloklinię piszę. Kierownicy, kolumny kierowniczej, wałka przegubowego ani przekładni kierowniczej nie ruszałem... Ponowiam pytanie o procedurę kalibracji. Jak to zrobić poprawnie?
Zabezpieczenie jest trochę w głębi i jeżeli nie wyczyścisz zalepiającego je starego smaru, to go prawie nie widzisz i masz problem z jego zdjęciem.
Może dam małą wskazówkę, jak mi przegub się rozwalił, to zachlapał wewnętrzną stronę tarczy hamulcowej smarem. Efekt to wpadanie pedału hamulca w podłogę, tak jakby płyn uciekał, odtłuściłem wszystko i było jak przedtem. Może masz brudne tarcze?
Nie chodzi mi o przegub dzielony tylko półoś jeżeli takowa u ciebie jest.Ja w space starze 1,9DID miałem półoś składającą się z dwóch części,złączoną przegubem przy podporze umocowaną przy silniku.Jeżeli u ciebie w carismie jest półoś która ma przegub jeden przy kole drugi przy skrzyni to proponuję zdjąć osłonę z przegubu przy skrzyni i doładować smaru,...
Wystarczy podnieść kabinę i przesmarować teleskop wałka kierowniczego, oraz zdjąć osłonę pod kierownicą i na górnym przegubie uzupełnić smar. Tam jest grafitowy, po niewielkim wysuszeniu już zaczyna stukać.
Już wszystko wiem. Plastiki te można kupić w ASO - pokażecie zdjęciu takie albo po numerze VIN i można to dostać. Koszt tego plastiku to 18 zł, a panewki do tej dźwigni to 7zł. Zamówiłem to i czekam na dostawę. Jednak to już wiem, że to nie rozwiąże mojego problemu - wszystko wskazuje na luz wzdłużny wałka skrzyni biegów - da się to prosto i tanio skasować,...
zauważyliśmy pęknięta gume od przegubu wewnętrznego, ma ja wymienic a przegub nasmarować na nowo. Weź zaprowadź to do kogoś kto wie co robi. Wibracje jak najbardziej mogą pochodzić od przegubu wewnętrznego, a mając to na uwadze on i tak musiał go zdemontować aby założyć osłonę. Biorąc pod uwagę ile jest przy tym roboty oraz różnice cen samej osłony...
Dzisiaj byłem na stacji diagnostycznej na której też jest mechanika ale odesłali mnie na środę i muszę czekać. Jeśli chodzi o ten przegub to faktycznie przy zmianie łożyska zauważyłem że osłona spadła i nie było tam prawie nic smaru. Dołożyłem tam trochę i myślałem , że jeśli na skrętach nie strzela to jeszcze jest ok. A w ogóle to przegub może odzywać...
Wyczyść ładnie stary smar i zobaczysz to zabezpieczenie jak już je dojrzysz to nie powinieneś mieć problemu z jego ściągnięciem. Powodzenia
Ponoć do mojego auta są dwa rodzaje przegubów. Jedyne wyjście z sytuacji to rozebrać, policzyć zęby i zamówić? Z tego co widzę, to sprzedają na aukcjach przeguby ze smarem i osłoną gumową. Zaciski to nie problem, mam też "zaciskarkę" do tego.
Smar grafitowy jest odporny głównie na wysokie temperatury, pozostałe parametry ma podobne jak zwykły - za to wszystko niemożliwie świni. Wystarczy zwykły ale dość rzadki i odporny - na odwrót - na niskie temperatury. Dobre są i odporne na wilgoć i mróz są "zielone" smary do przegubów samochodowych i w ogle wszystkie smary dedykowane do pracy w podwoziu...
Posmaruj kulki przed włożeniem, bo na sucho koszyk ciężko obrócić, dodatkowo kulki wypadają bez smaru. http://obrazki.elektroda.net/75_12679902...
Tak przy skręconych kołach osłona ma wklęśnięcia i jest zapadnięta. No to podobnie robi jak jest za bardzo wyciągnięta. Po fotce widac jakby półoś była za krótka. I warto się nad tym zastanowić. Teraz siedzi w innym uno, tam mogło być dobrze, a Twój może się rozlazł na dole i jednak jest za krótka ? g107r napisał: Albo to słoik towotu w środku smaru...
da się, trzeba wymyć panewki silnika dmuchawy np benzyną i nasmarować (najlepiej np smarem do przegubów). Tylko że roboty z tym będzie pewnie strasznie dużo, bo ten silnik zwykle jest zabudowany pod deską rozdzielczą w zespole ogrzewania, także najpierw wymień ten filtr albo wyjmij go całkiem i zastąp siateczką żeby tylko liście nie wpadały i powinno...
mercedes przegub przegub toyota przegub stuki
zablokować windows update centralka hormann iveco daily problemy klimatyzacja
magazyn energii klimatyzacja berlingo
Czas pracy Bosch BBHL21841/01 18V Li-Ion w trybie normalnym i turbo Bezpiecznik wzbudzenia alternatora w Iveco Trakker 2011