http://docs8.chomikuj.pl/2488321689,PL,0...
Jaki smar do przegubu: STO czy LT43, a może jakiś inny?
Smar do przegubów to smar do przegubów. Jaki miał by być?
Kup zestaw naprawczy, tzn gumową osłonę, tubkę smaru MoS² i seger, nie używaj przypadkiem zwykłego smaru, do przegubów musi być specjalny, z dwusiarczkiem molibdenu.
Czy to może mieć aż taki wpływ? Fabrycznie tego smaru jest tam bardzo bardzo mało. Dosłownie cienka warstwa. Sprzedawana tubka przez VW ma 10g więc nie daje się tego dużo. Ja to bardziej rozumiałem tak że nie należy stosować zwykłego smaru lub innego ponieważ może zniszczyć osłonę gumową drążka.
To nie przegub huczy, tylko łożysko w kole - prawdopodobnie poluzowana nakrętka przegubu - przegub może co najwyżej grzechotać. Ponadto cóż to za medycyna ludowa z wymianą smaru? Zapas wystarcza na całe życie przegubu, do czasu kiedy rozleci się gumowa osłona. Po dokładnym zapiaszczeniu przegub i tak do wymiany.
Witam. Zmieniałe "przygup" w Oplu, nowy był wypełniony smarem grafitowym. Pozdrawiam.
O matko! Normalnie usiąść i płakać. Bo przecież nie da się napełnić przegubu smarem, którego oczywiście za granicą nie da się kupić, nie da się prowizorycznie zabezpieczyć przegubu łatając jakoś osłonę za pomocą taśmy izolacyjnej, srebrnej, kawałków folii, butelki plastikowej... A już najciężej pomyśleć o tym pomyśleć... Dzwoń po lawetę, niech ściągają...
Grzegorz740: ja polecam samochodowy smar do przegubów, jak tym wszystko smaruje i najdluzej wytrzymuje :) P_M_2: swietna robote robicie! chetnie kiedys obejze Wasze centrale! Super ze je uruchamiacie, na prawde kawal dobrej roboty
...mam taki oto wał napędowy..Wie ktoś jak go uszczelnić??? Ja strzykawką wtłaczam smar grafitowy /do przegubów samochodowych/ w rurkę a następnie obracając wałem wkładam go. Nadmiar smaru wał wypchnie. Ważna sprawa, wał ma tak być połączony z silnikiem/sprzęgłem by od strony śruby dokładnie opierał się na tulei teflonowej, Marek
Zdejmujesz koło odkręcasz srube od pułosi te duża,puzniej odkręcasz sworzen wybijasz odciagasz cało tarcze tak aby frez przegubu wyszedł hamulcową.zdejmujesz opaski z gumy,zdejmujesz gume.Przegub jest chyba spiety segerem nie pamietam dokładnie ale raczej tak wytrzyj dokładnie ze starego smaru i zobacz jesli jest seger wyjmujesz seger zbijasz stary...
Myślę że kolego nie masz do końca racji że manszeta założona na usmarowany wałek czy piastę . Jak tam teraz jest brudno to trudno stwierdzić czy mechanik nie wytarł dokładnie smaru . Problemem mogą być opaski , Czy to na ścisk śrubowy ( na małym zdaje mi się że tak ) . Za słabo ściśnięte , Jeżeli zacisk na omegę też należy dobrze ścisnąć , jak opaska...
i pocoś to rozebrał? roboty sobie tylko bezsensownej nadałeś... złóż teraz i zrób zdjęcie z założonym paskiem żeby widać było jak jest na wszystkich kołach pasowaych, przechyl sobie jakieś 45st, podstaw jakieś krzesło pod koło i wtedy się dobrze grzebie oleju możesz nalać i do pełna - ręcznej skrzyni nigdy nie szkodzi za dużo oleju, on i tak wycieknie...
skoro wydostawał się smar z osłony przegubu to na 99,9% winny przegub na twoim miejscu ja bym się jednak powoli wrócił i jutro za dnia prrzynajmniej sprawdzić co jest powodem i jeśli już ryzykować jazdę takim autem to w dzień i najlepiej nie autostradą jeśli zdecydujesz się na dalszą jazdę to płynnie bez gwałtownego przyspieszania i hamowania silnikiem...
Problem nie rozwiązany. Zielona maź to smar z osłony przegubu.
Półoś jest rurą, ta zielona strzałka to miejsce zagniecenia zaślepki, jest po to, żeby smar z przegubu nie wlazł do środka
Witam. Samochód VW Passat 2002 rok, urwała się opaska od przegubu i smar uciekł z przegubu. Przy skręcie słychać lekkie cykanie. Czy jest sens napełnić mażete smarem (tu pytanie jakim grafitowym czy może inny?) czy kupić nowy przegub dla świętego spokoju?? Czy pykanie przy skręcie spowodowane jest brakiem smaru czy sie już przegub posypał. Dodam że...
Do przegubów stosuje się smar grafitowy. Nawal smaru ile się da (zużyj całą tubkę). Załóż osłonę. Dokładnie pozakładaj obejmy (ważne !!! - do środka nie może się dostawać syf). Nie możesz doprowadzić do sytuacji, że będziesz jeździł z uszkodzoną osłoną. Dlatego sprawdzaj osłony co jakiś czas i powinno być dobrze. I zmień mechanika, który mówi Ci, że...
dzięki elektrit! ja zwykle pakuję tam smar do przegubów, może być? a zakładając nowe tulejki smarować je czymś? jeśli tak to czym?
Zastanawiam się nad wyborem smaru molibdenowego do przegubów lub litowego do łożysk...
Jaki możecie polecić smar który ma następujące - właściwości: - gęsty, odporny na wysokie temperatury - który nie spływa pod wpływem wody, wysokiej temperatury - nie niszczy gumowych uszczelek - nie łączy się (nie rozpuszcza) innych smarów Potrzebny jest mi smar który zabezpieczy połączenie zewnętrznej gumowej osłony przegubu kulowego przed korozją...
ciężko cokolwiek stwierdzić jeżeli auto będzie na kobyłkach półosie bedą pod dużym kątem przegub przestawi się w inne miejsce na bieżni poziomej poza tym brak obciążenia. przeguby wewnętrzne pracują praktycznie w jednym położeniu i właśnie tam sie wybijają. Co do częstotliwości awarii przegubów wewnetrznych to posiadałem honde accord i w niej leciały...
do przegubu dlbo do osłony jest przeważnie dołączona właściwa ilość smaru więc cały smar należy wcisnąć w środek przegubu i poruszać środkową częścią aby się kulki trochę przesmarowały (czasami bywa że smaru jest za dużo więc nadmiar ściągnąć po włożeniu półosi) wypada też troszkę natłuścić smarem osłonę od środka ale nie wsadzać tam nadmiaru smaru
Tylko i wyłącznie smar grafitowy Że smar jest czarny nie znaczy że jest to smar grafitowy. Specjalny smar do przegubów MOSO 2 !!!
Usterka opisana przez Ciebie wskazuje na przegub. Może mechanik zmienił tylko osłonę, a może zmienił na nowy przegub, ale zapomniał dać smar do przegubu - sprawdź. Czy wykluczasz awarię przegubu w drugim kole.
Smar molibdenowy do przegubów.
Smar grafitowy do łożysk??? Od kiedy??? Ten rodzaj smaru stosowało sie przy łańcuchach. Do łożysk idzie zwykły łt. Do przegubów smar molibdenowy. A na wysoką temperaturę smar miedziany.
Obstawiam przeguby wewnętrzne. Zdemontować, rozebrać w celu dokładnego umycia ze starego smaru. Weryfikacja czystego przegubu to pikuś, a jeśli są ok, to nowy smar i ponowny montaż.
Smar z dwusiarczkiem molibdenu tzw. grafitowy. Taki jak do przegubów i sworzni samochodowych.
Witam. A czy przypadkiem powyżej 80 może więcej nie zanika lekko? Kia Sportage 4WD miałem to samo 80-110km/h powodem był przegub zewnętrzny. Ale nie wybity. Ciężka diagnoza pomogło dołożenie smaru do wszystkich przegubów. Ten uszkodzony wywalił smar po przejechaniu 20km. Pozdrawiam.
No to najprawdopodobniej któryś przegub. Złap za półoś i poszarp. Ale nie w poziomie tylko w pionie. No i tu problem bo lekki luz ma być ale większy oznacza usterkę przegubu. Ale jak nie masz doświadczenia jaki luz jest prawidłowy to możesz mieć problem ze zdiagnozowanie. Drugi sposób to rozebranie przegubu i obejrzenie czy jest mocno wytarty, czy smar...
Carrot ma racje przy wymianie pękniętej osłony przegubu trzeba pozbyć sie smary który pewnie zmieszał sie z piaskiem i solą która leży na drodze. Najlepiej wymontować przegub i wymyć w ropie czy benzynie i nałożyć nowy smar.
Czy można wymienić osłonę przegubu przy kole bez konieczności odkręcania nakrętki mocującej piastę i bez demontażu piasty Można, można, na forum "Eskorta" jest to dość szczegółowo opisane (nawet nie trzeba mieć kanału) ,mam dwa Fordy i przeważnie raz na rok któraś osłona wymaga wymiany. Starą osłonę należy rozciąć , oczyścić ze starego smaru, w przegubie...
Witam. Objaw ewidentnie uszkodzonego przegubu, krzywej półosi.. Ale piszesz ze wymieniałeś - na nowe czy regenerowane. Może przegub wewnętrzny został stary? Krzywa piasta? Pytanie bo może to będzie czekać. zauważ czy ta prędkości nie zmienia przedziału km/h Wtedy ewidentnie przegub. Uszkodzony ale jeszcze nie tak żeby było można wyłapać luz na przegubie....
Na pewno nie napchał tam smaru w ramach uszczelnienia przegubu Pod osłoną nie masz smaru tylko olej z przekładni
da się, trzeba wymyć panewki silnika dmuchawy np benzyną i nasmarować (najlepiej np smarem do przegubów). Tylko że roboty z tym będzie pewnie strasznie dużo, bo ten silnik zwykle jest zabudowany pod deską rozdzielczą w zespole ogrzewania, także najpierw wymień ten filtr albo wyjmij go całkiem i zastąp siateczką żeby tylko liście nie wpadały i powinno...
Jeśli zamierzasz wymienić osłonę przegubu to po odsunięciu starej musisz zdjąć z półosi przegub. Jeśli w osłonie była dziura, to prawdopodobne jest, że spora część smaru się nią ulotniła, a w drugą stronę mogła przedostać się woda z zanieczyszczeniami. Jeśli kupisz nowe osłony, to w komplecie dostaniesz obie opaski oraz tubkę smaru do przegubów homokinetycznych....
Sprawdź w ogóle czy frezy są takie same - włóż przegub bez pierścienia, powinien wejść bez większych problemów. Jeżeli jest ok to posmaruj powierzchnie półosi i wnętrze przegubu smarem (frezowanie) by pierścień miał możliwość ślizgania się. Na nowych pierścieniach zabezpieczających bardzo ciężko jest włożyć przegub, tym bardziej na aucie.
Tak miałem nie raz.Waliła komprecha o tłok a z przegubu lał się smar jak się wylał to przegub się popsuł.A może się mylę to nie komprecha to turbo waliło i nie miało mocy.Następny diagnosta stuków internetowych.
Mało prawdopodobne co do wewnętrznych. Może nieprawidłowo wpuszczony smar do nowych przegubów? Albo chińskie najtańsze przeguby typu maxgir?
K270 powiadasz. Znajdzie się, ale w wersji bez technologi unifying (są dwie wersje w/w) na NRF B 31504E (na górze), a wersja unifying jest n NRF O 24LE1H (na dole). Cierpliwość popłaca, tylko jeszcze trzeba mieć sporo wolnego czasu na edukację :D http://obrazki.elektroda.pl/3513670800_1... http://obrazki.elektroda.pl/6532456800_1...
Witam, twoje krzyżaki nazywane też kamieniami nie tylko same są zużyte nikt nie napisał, o drugim problemie jaki powstaje na wskutek pracy twoich łożysk czyli styku z bieżnią wewnętrznego przegubu - jeżeli powstał już tak zauważalny luz będziesz musiał wymienić także obudowę przegubu - po demontażu zauważysz wytartą powierzchnię. wg mnie nowy krzyżak...
A jakim smarem, na chwilę obecną mam taki do przegubów kulowych, mam też smar grafitowy i "zwykły" samochodowy.
to nie jest wskaźnik spalania tylko poziom oleju w misce olejowej i skoro idzie na max przy włączaniu kluczyka, to znaczy, że masz pełny stan oleju i to dobrze ja podsufitki podczepiam szpileczkami wsadzanymi prawie poziomo :) co do zamka to pewnie mechanizm jest cały zasyfiony albo i zardzewiały - pewnie pomoże obfite napsikanie WD40 w mechanizm zamka...
Sprawdź przeguby i ich osłony, bowiem uszkodzone osłony (rozerwane) "gubią" smar. Przeguby pracujące bez smaru dają podobne objawy. W wyniku zniszczenia osłon do przegubów dostaje się m.in. piasek i błoto z wodą, doprowadzając do ich zatarcia, a następnie do zużycia.
Może to być koniec przegubu ,może brak smaru w nim,trzeba bardziej się przyjrzeć.
dokręcacz - nie po problemie tylko nowy czysty smar ograniczy zużycie przegubu w czasie a pozatym autor napisał że całkowitej naprawy chce dokonać w polsce no ale jak to pisałem to jeszcze nie wiedziałem że mu napier.... przy 90km/h
Zmywarka wyświetliła mi błąd 11 i mrugający power. Oto jak wygląda ten silnik pompy myjącej - napuchnięte magnesy rozsadziły obudowę. Nie wiem tylko jak ta woda się dostała. Możliwe, że tak jak Macko pisze izolacja jest nieszczelna. Zastanawia mnie też dlaczego ta obudowa jest nieszczelna? Producent nie zastosował żadnej uszczelki i ta woda się tam...
Dyfer można tanio i prosto zaadaptować z malucha ;) Wystarczy wyjąć go obudowy skrzyni, dopasować zamiast koła zębatego oryginalnej przekładni jakąś swoją zębatkę/koło pasowe wedle uznania, a do "srodka", czyli tam gdzie pracują "satelity" nałożyć smaru do przegubów napędowych. Obudowę kosza z satelitami zrobić z kawałka węża gumowego o dużej średnicy...
Dobry pomysł z tą prędkością, sprawdzę jutro. Ale myślę, że jakby były jakieś anomalie to pewnie świeciłaby się kontrolka ABS - już kiedyś tak miałem, smar z przegubu zabrudził czujnik i pokazywał 0. Ja wchodziłem przez inny rocznik i Z12XEP, potem jeszcze przez astrę G i Z20LET (w Z20LET i Z12XE jest dokładnie taki sam hardware ECU - Motronic 1.5.5)...
Ponoć do mojego auta są dwa rodzaje przegubów. Jedyne wyjście z sytuacji to rozebrać, policzyć zęby i zamówić? Z tego co widzę, to sprzedają na aukcjach przeguby ze smarem i osłoną gumową. Zaciski to nie problem, mam też "zaciskarkę" do tego.
Gratuluje podejścia zaraz skrzynie będzie wymieniał. Nie słuchaj bzdur. Co Ty tworzysz za teorie, weź mnie oświeć bo nie rozumiem? Problem ze zbiciem przegubu miałem tylko w przypadkach, gdy auto było długo latane z rozerwaną osłoną, wysuszony i wymieszany z piachem smar skutecznie uniemożliwiał pracę zabezpieczenia przegubu na półosi, w innych przypadkach...
Witam W moim poście gdzieś tam trzeba by poszukać. Za poradą starego mechanika bo już ręce opadały dodałem podwójną porcję smaru - ten zużyty przegub ujawnił się w krótkim czasie wypychając smar. Na początek tylko poszły koszty smaru i opasek a z racji mojego 4x4 to miałem do kontroli 8 przegubów. Tu o tym pisałem też: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Jeśli jej nie założysz nic się nie stanie. Kilkukrotnie zakładałem przeguby bez nich i nigdy nie miałem problemu z tym żeby smar się wydostawał na zewnątrz.
zauważyliśmy pęknięta gume od przegubu wewnętrznego, ma ja wymienic a przegub nasmarować na nowo. Weź zaprowadź to do kogoś kto wie co robi. Wibracje jak najbardziej mogą pochodzić od przegubu wewnętrznego, a mając to na uwadze on i tak musiał go zdemontować aby założyć osłonę. Biorąc pod uwagę ile jest przy tym roboty oraz różnice cen samej osłony...
Najlepiej grafitowy (-any). W praktyce to nawet 4S3 jeśli nie masz nic lepszego pod ręką, smar dodawany w komplecie do przegubów też jest dobry do tego celu.
Smar jest ważny , ale pod warunkiem , że zachowane jest uszczelnienie łożysk. Można się "pobawić" i spróbować osłonić ten krzyżak np. dwoma osłonami od przegubów przedniego napędu (dobrane) z innego auta. Wymaga to jeszcze dodatkowej osłony mechanicznej w aucie używanym w prawdziwym terenie. Ja używam do różnych przekładni, przegubów uniwersalnego smaru...
Przeguby podejrzewam i przymierzam się do wymiany. Co do łożysk, to w jaki sposób miałoby się to strzelanie odbywać? Przy jeździe i wyższych prędkościach by się nie objawiało? Co do przegubu to jestem sobie w stanie wyobrazić, że bieżnie się wyrobiły lub kulki mają odkształcenia i w momencie skręcania i naprężania przegubu jak zaczynam się toczyć w...
Witam, a palniczek ?no tak tylko wsio wtedy do wymiany czyli jeden pies, a wiesz kol Jarosx też tak miałem w audi 80 wtedy wklejali półoś na frezie, popelina i tu niemieckie inż sie nie popisali, pozdrawiam. Po co w fabryce sklejają ten wieloklin? ja tam daje smaru żeby się nie zapiekło. Błąd. Nie wiem jak współcześni producenci, ale "ruskie" miały...
Larry, chodzi Ci o koło zamachowe? :) Tak, koło zamachowe odlałem z cyny+ołowiu na wzór zatyczki od pudełka po paście do butów xD No więc najpierw wyznaczyłem jak najdokładniej środek zatyczki, potem włożyłem oś, ale uwaga, musi być w miejscu styku z odlewem np zagnieciona, żeby nie było luzów, ale to jest chyba jasne. Potem posmarowałem zatyczke smarem...
Witam bractwo. Pęknięta była manżeta czy jak kto woli osłona przegubu wyciekło trochę smaru i dostawała się woda, sam przegub na szczęście cały, koszt wysokiej jakości części wraz z zaciskami, smarem itp - 60 zł, wymiana 30 zł. Wymieniano w Kielcach w dokładnym warsztacie naprawiam tam auta już 5 lat. Mam nadzieję że informacje o awarii, diagnozie i...
Nie raczej nie, zbiorniczek na płyn hamulcowy jest na środku i wokół jest czysto, patrz zdjęcie. https://obrazki.elektroda.pl/3489429200_... To syczenie bardziej mi pasuje na nieszczelny filtr powietrza (był demontowany bo inaczej nie wyciagniejsz starego akumulatora), moze za słabo dokręciłem ale skąd tam wyciek ? Na innych forach...
To "głośne" chrobotanie przegubu to przeważnie wtedy gdy manszety są "porozrywane" i do przegubów dostałasię już woda i zanieczyszczenia, tu jak napisałeś smar wycieka opaskami a manszeta cała, to tylko przypuszczenia ale może jest tam na tyle mało tego smaru, na tyle sucho że doszło do jakichś uszkodzeń przegubu i w pewnym momencie "strzela". Może...
Witam. Posiadam Forda Focus mk1, ciężko chodzi kierownica na postoju, wycieków brak, płynu nie ubywa, zdjąłem harmonijkę przy drążku, a tam mało smaru. Teraz jakim smarem nasmarować: 1. drążki kierownicze. 2. zębatkę ślimaka maglownicy. Czy smar litowy molibdenowy do przegubów będzie odpowiedni? Zastanawiam się jeszcze, czy nie uległ uszkodzeniu czujnik...
rozwiazanie tego problemu jest proste i ma zastosowanie w kazdym aucie z tak samo rozwiazanym polaczeniem prawej polosi z podpora jak w mazdach. trzeba nasmarowac smarem polaczenie wielowypustowe walka wychodzacego ze skrzyni do przegubu wewnetrznego!!! z uplywem czasu smar z tego wlasnie polaczenia w jakis sposob sie ulatnia i slychac wtedy wlasnie...
Żadnego luzu to chyba tylko nowy nie ma. Nie wiem, czy Ci to coś pomoże, ale: 1. trafiłem raz na mazdę co "klikała' na zakręcie. Mówię przegub. Z ciekawości rozbieram, myję, i oglądam. Kulki- błysk, bieżnie zero zużycia /bez żadnych wybić w środkowej części/, koszyk- super. Myślę wieloklin. Sprawdzam, ciasny. Zakładam go z powrotem, z nowym smarem i...
zapieczona Szanse na to są bliskie 0 bo zawsze upaćkana smarem grafitowym. Po prostu mocno dokręcona i kiepskich narzędzi używasz.
typowe objawy padniętego przegubu, możesz spróbować wcisnąć trochę smaru pod osłonę, ale to tylko przedłuży agonię o kilka tyś km.
Trzeba wiedzieć co się robi, można użyć młotka aale z głową a nie walić na oślep po wszystkim tylko nie tam gdzie trzeba. Widziałem już artystów co mieli do wymiany końcówkę drążka a przy okazji osłonę przegubu, pierścień ABS albo obie rzeczy naraz
Odkrecic srube poloski odkrecic sworzen od wachacza ( co latwiej pojdzie albo kulowy,gdzie potrzebny bedzie sciagacz, lub odkrecic od wachacza.) Odciagnac Mc.persona sciagnac z poloski Wyjac poloske ze skrzyni biegow Zdjac oslone gumowa Zdjac pierscien zabezpieczejacy segera Zdjac caly przegob ..to sprawa bardzo brudnej roboty... nast. wsadzic nowa...
Moje doświadczenie w związku z wymianą osłony przegubu zewnętrznego w Citroen Saxo (bliźniak 106 ). ZAZNACZAM. MOJE doświadczenie, które w MOIM przypadku się sprawdziło. Osłona gumowa GKN ( była dosyć elastyczna). Zdemontowanie półosi z przegubami. Niestety wiąże się to z rozpięciem sworznia wahacza od kolumny i ubytkiem oleju w skrzyni. Da radę naciągnąć...
Auto już sprawne i nie załącza co chwile ABS. Winą były zabrudzone czujniki od abs'u, szczególności od prawego koła, gdzie przez dziurawą osłonę przegubu leciał na niego smar. Rozebrane wyczyszczone, przy okazji zmieniona poduszka amortyzatora z łożyskiem. Z czasem i do wymiany będzie kostka od czujnika abs'u. Dziękuje wszystkim za pomoc, pozdrawiam....
Właśnie - oliwka przy maszynach to podstawa jednak z tego co rozmawiałem z fachowcami preferują bardzo niewielkie ilości. Ja sam używałem w sporych ilościach i zalewałem ją oliwką. Zemściło się to na mnie ponieważ wypłukałem smar z łożysk. Teraz moje pytanie - jakiego smaru używać na zębatki (umieszczone na dole maszyny). Czy musi być jakiś specjalny...
Już wszystko wiem. Plastiki te można kupić w ASO - pokażecie zdjęciu takie albo po numerze VIN i można to dostać. Koszt tego plastiku to 18 zł, a panewki do tej dźwigni to 7zł. Zamówiłem to i czekam na dostawę. Jednak to już wiem, że to nie rozwiąże mojego problemu - wszystko wskazuje na luz wzdłużny wałka skrzyni biegów - da się to prosto i tanio skasować,...
Witam. Wygląda to rzeczywiście na awarię przegubu napędowego. Nawala przeważnie ten przy samym kole, Sięgnij do prawej półosi i spróbuj ją poruszać - nie powinno być tam luzów. Sprawdź czy osłona przegubu - gumowa nie jest przerwana i pobrudzona smarem. Jeżeli to koło potrafi się zablokować - to stan może być poważny. Raczej z tym nadal nie jeździj.
Witam. Mniemam że przedni napęd. Jeżeli tak to do weryfikacji przeguby i półoś z tej nieszczęsnej lewej strony. Czasem przegub jest uszkodzony ale nie idzie tego wyłapać. Jest na to rada - dostałem ją sam od starego poczciwego mechanika. Który chciał jeszcze kogoś coś nauczyć a nie tylko wymieniać. Do każdego podejrzanego przegubu załadować podwójną...
Musisz wyczyścić przegub ze smaru i wtedy zobaczysz czy jest zeger.
Najlepiej powierzchnie części łożysk przegubów przesmarować gęstym smarem silikonowym ( CX80 bez przesadnego nadmiaru smaru ), Przestrzenie kieszenie miedzy łożyskami wypełnić, przy okazji większego przeglądu. Ogólnie jeśli umyłeś od razu z błota i kurzu to przesuszyć sprężonym powietrzem. https://obrazki.elektroda.pl/9967874800_...
Smar grafitowy jest odporny głównie na wysokie temperatury, pozostałe parametry ma podobne jak zwykły - za to wszystko niemożliwie świni. Wystarczy zwykły ale dość rzadki i odporny - na odwrót - na niskie temperatury. Dobre są i odporne na wilgoć i mróz są "zielone" smary do przegubów samochodowych i w ogle wszystkie smary dedykowane do pracy w podwoziu...
Lewa czy prawa, jaki stan wewnętrznego przegubu, może czas wymyć i wymienić smar? Jeśli przed wymiana wahacza było dobrze, a teraz wypada to szukaj tam gdzie grzebałeś. Cos spartoliłeś.
Jakiej firmy polecacie komplety naprawcze osłon przegubu półosi- FEBI, VIKA SKF, INNE? a jakiej łącznik stabilizatora MCS, ME Premium, Febi? Czytam, że teraz gumy do przegubów to przy gumie nawet nie leżały ;), czy ograniczyć się do zestawu guma/osłona+cybanty+smar, czy też rozszerzonego o śrubę wyciskową oraz dwa plastikowe oringi nakładane na półoś...
Kolego nie ma to najmniejszego sensu z super glue,jesli chcesz to zrobic to trzeba to dobrze zrobic,guma pracuje,jest tam smar,jesli pusci klej to nie bedziesz wiedzal kiedy,wtenczas bedziesz duzo wiecej stratny,poniewaz dostanie sie tam piach,syf i bedziesz musial kupic caly przegub,ato juz nie jest 20 zl,tylko duzo wiecej,zrob jak ci tam ktorys z...
Witam wszystkich, Mam następujący problem z moim Seatem. Od mniej więcej dwóch miesięcy podczas jazdy na wprost przy lekkim dodaniu gazy słychać jakieś stuki - ciekawostką jest że jak puszcze gaz to pukanie ustaje. Najbardziej słychać je na 3 i 4 biegu przy obrotach 1800-2100. W ostatnim czasie miałem wymieniane osłony przegubów, końcówkę drążka, stabilizatory...
Witam Jeśli już szumi, to znaczy że zanieczyszczenia i brak smarowania uszkodziły już przegub, nawet z nowym smarem i osłoną niedługo padnie całkowicie. Patrząc ile roboty jest aby zmienić osłonę osobiście dla świętego spokoju zmieniłbym i przegub, żeby nie rozbierać tego dwukrotnie. Pozdrawiam
A propos smaru, to zerknąłem jeszcze raz na specyfikację tego Penrite'a i wyraźnie jest napisane cytat: "Zastosowanie Molygrease EP 3 % to smar ogólnego przeznaczenia w sektorze motoryzacyjnym i przemysłowym. Jest szczególnie odpowiedni tam, gdzie będzie wystawiony na działanie warunków atmosferycznych i/lub wyciskany. W takich sytuacjach cienki film...
Witam. Miałem ten sam problem i jeździłem po wielu mechanikach, którzy wymieniali mi łożyska w kołach oraz piasty ,następnym krokiem miała być skrzynia, a wystarczyło nasmarować jedynie przeguby zewnętrzne, gdyż akurat smar który był, osadzał się na osłonach, a przegub po przejechaniu pewnej odległości stawał się suchy i strasznie wył po przekroczeni...
Gdy samochód jest na podnośniku to jak biorę koło w 2 ręce to koło normalnie się buja wraz z tarczą . No to luzy w zawieszeniu, sworzeń, tuleje wahacza, łożysko etc. jak bierzesz w 2 ręce i bujasz to zobacz gdzie jest luz i już, co do wycieku to druga opcja uszkodzona osłona przegubu i rozrzuca smar ale wydaje mi się że przewód, sprawdzić trzeba
Kolego w kolumnie to mało precyzyjne stwierdzenie, czy piszczą ślizgi w kolumnie? czy nakrętka na śrubie nośnej? Jeśli to ślizgi to usuń nadmiar byle jakiego smaru i znajdź w dobrej hurtowni smar z dodatkiem dwusiarczku molibdenu tzw. smar molibdenowy, podobny jest do grafitowego ale ma inne właściwości. To ten sam jaki jest w tubkach do przegubów kulowych....
Witam. Spróbuje odpowiedzieć na wasze pytania. Niestety nie dostaniesz nigdzie w sklepie samej tulejki. Dostępny jest element oznaczony na rysunki jako 26. Kompletny wałek kosztuje 149,00 zł Ta tulejka zwykle się nie uszkadza. Daj jakieś zdjęcie z zaznaczonym uszkodzeniem. Należy dokładnie sprawdzić oringi na bijaku i w tuleii SDS. Na koniec najważniejsze:...
Bardziej wygląda mi to na łożysko koła, niż przegub. W tym modelu, jeszcze nigdy nie wymieniałem przegubu z tyłu. Z drugiej strony, skoro osłona jest nieszczelna i smaru zabrakło w przegubie, to jest takie prawdopodobieństwo, że winny jest przegub. Skoro kosztuje on 1000zł, a Ty nie wiesz jak się do tego zabrać, to sugeruję dorzucić ze stówę do tego...
Witam serdecznie. Zabrałem się za naprawę silnika bo strasznie hałasował, także rozebrałem go na części pierwsze i mam wobec tego pytanie tak jak w temacie czym nasmarować poszczególne części? Chodzi o łożyska a dokładniej tuleje w których kręci się ośka, sam wirnik a dokładniej to coś co kręci się w magnesie i magnes.Czy te ostatnie części można w...
"końcówka drążka stabilizatora"?? albo końcówka drążka kierowniczego, albo co podejrzewam łącznik stabilizatora, który uszkodzony lub urwany powoduje stuki na nierównościach. Jeżeli masz uszkodzony przegub to pewnie stuki przy skręcie, chyba że jest tylko uszkodzona osłona przegubu - to szybko ją wymień z uzupełnieniem smaru, bo padnie przegub, a co...
Dzięki za schematy! tak jak podejrzewałem nie było zasilania na wybierak, okazał się spalony bezpiecznik F20 w skrzynce bezpiecznikowej :) Dorzucam tu złożony (w paincie :) ) schemat instalacji skrzyni automatycznej Astry, oraz kody diagnostyczne automatycznej skrzyni, żeby było wszystko w jednym miejscu https://obrazki.elektroda.pl/5704567800_...
Witam zdiagnozowałem tą usterkę było to brak smaru w przegubach, po prostu popękały osłony na przegubach i wyrzuciło cały smar,po wymianie osłon i uzupełnieniu smaru stuki ustały , a zobaczymy co będzie dalej na razie od lutego cisza i spokój. pozdrawiam wszystkich
Najpierw odkręcasz nakrętke przegubu i to najlepiej jak auto stoi na ręcznym następnie koło i dolny sworzeń, jeżeli to zew osłona to odpinasz opaski odsuwasz osłone usuwasz smar .Potem szczypcami seegera rozchylasz pierścień umiejscowiony w wew. części przegubu i zdejmujesz całość ,następnie rozbierasz myjesz i składasz .Tylko nie pozamieniaj położenia...
Nie chodzi mi o przegub dzielony tylko półoś jeżeli takowa u ciebie jest.Ja w space starze 1,9DID miałem półoś składającą się z dwóch części,złączoną przegubem przy podporze umocowaną przy silniku.Jeżeli u ciebie w carismie jest półoś która ma przegub jeden przy kole drugi przy skrzyni to proponuję zdjąć osłonę z przegubu przy skrzyni i doładować smaru,...
główną przyczyną były zapieczone styki przerywacza w punkcie, gdzie dźwignia przerzuca obroty silnika w prawo i lewo Ten przerywacz to to z zardzewiałą sprężyną wystającą z napędu nad zębatką napędową? Zdaje się ze chodzi ci o krańcówkę a nie "przerywacz". Po pierwsze - sprężynka może (i ma) być nieco luźna bo wyłączniki nie są przymocowane do jej...
byłem na szarpakach amorki po 65% wszystkie Takie badanie na stacji diagnostycznej nie jest miarodajne, bo bada sprawność całego zawieszenia - sprężyny, wahaczy, amortyzatorów... osłona przegubu wewnętrznego z lewej strony jest cała ale smar wypływa tak jakby z pod opaski ( czy to może być obiaw rozlatującego sie przegubu wewnętrznego ) Tak. Generalnie...
Tam powinny być porządne śruby oryginalne mają wpust na klucz spline, a czasmi do przegubów dodają nowe na zwykły imbus. Jeżeli takie były to w żadnym wypadku ich nie montować. Najlepiej stare oryginalne, jak są jeszcze w dobrym stanie. I tak jak Koledzy pisali wyżej odtłuściś gwinty ze smaru. Można użyć też kleju do gwintu.
1. Popuszczasz półoś i koło 2. Podnosisz auto i zdejmujesz koło i nakrętkę półosi 3. Odkręcasz sworzeń dolny, wyjmujesz go ze zwrotnicy 4. Wyciągasz lub wybijasz przegub ze zwrotnicy i rozcinasz starą gumę 5. Kolega dociska półoś do skrzyni, a Ty ciągnąc za przegub, lejesz młotkiem TYLKO w tę jego część, która ma bezpośredni kontakt z półosią. 6. Lepiej...
krzyżak przegubu osłony przegubu zmiana przegubu
serwis amica zmywarka fronius licznik energii rozbiegnięcie silnika
moduł komfort termet wymiana przegub wewnętrzny
Sterowanie alternatorem Valeo TG15C135 - PWM i ECU Schemat sterowania alternatorem TG15C135 w Citroën C4 Picasso 1.6 HDi