Skoro spaliły ci się opory to najprawdopodobniej masz suche panewki w silniku dmuchawy i mocno wzrósł pobór prądu.Zacznij od rozbiórki dmuchawy i posmarowania panewek.A opory...Ja zrobiłem w ten sposób:wziąłem kawałek drutu oporowego od termowentylatora 2kW i podłączyłem go w szereg z zasilaniem dmuchawy.Następnie przesuwałem przewodem zasilającym silnik...
ale wydaje mi się, że wentylator nie jest łożyskowany tylko "wał" obraca się po miedzy panewkami silnika (panewki wydają się być aluminiowe). Możesz to dokładniej opisać? A najlepiej pokaż jakieś foto .
Zacząłbym od silnika, czy jego łożyska są sprawne ( może kropla oleju by pomogła ) . Raczej całą dmuchawę zdjąć, rozebrać, porządnie wyczyścić i ewentualnie przesmarować. Z tym smarowaniem to też uważać - niektóre elementy powinny być suche - smar z kurzem tworzy doskonałą pastę ścierną Poza tym czy w sterowniku nie da się ustawić obrotów minimalnych...
Też tak kiedyś miałem. Smarowanie niewiele daje i na krótko. Wyrobiona tuleja i oś silnika od wentylatora ma luz więc drgania powstają. Smarowanie nie zlikwiduje tego luzu. Tylko wymiana wentylatora, chyba że dorobisz tulejki bo nie występują jako część zamienna.
Przepraszam, że odpowiedź wysyłam tak późno. Otóż, kupiłem bezpiecznik o wartościach 10A 184 stopnie C, 250V. Dało się to przylutować, działa do dziś (ponad rok). Jeszcze gwoli wyjaśnienia, odnośnie wpisu paszczakqa, otóż dmuchawa powodowała przegrzanie i spalenie bezpiecznika - z powodu wilgoci okolicy silnika były zardzewiałe (konieczne było gruntowne...
Zgadza się, dodatkowy przewód +12V zasila logikę, ale też stanowi obwód z dioda do rozładowania intuicyjności (który jest dość gruby jak reszta instalacji). To było w sumie najprostsze i niezawodne rozwiązanie przy tym mało ingerujące w instalację. W każdym razie zakłóceń nie stwierdziłem. Zapomniałem o tej diodzie :roll: Najlepiej było by ją umieścić...
Witam. Z biegiem czasu tulejki samosmarne tracą swoje właściwości a smarowanie pomaga tylko na krótki okres. Najlepiej wykonać wymianę na nowe tulejki, bo dostęp do nich jest utrudniony. Pozdrawiam.
Wyrazy podziwu za pomysł i realizację. Przypomniały mi się lata młodzieńcze, łażenie po zakamarkach organów kościoła Salezjanów w Przemyślu i szukanie który elektromagnes się zaciął i nie wyłącza piszczałki. Do tego wiązki przewodów grubsze od mojej nogi, czyszczenie styków przekaźników telefonicznych, wymienianie padających diod DZG... Dmuchawa z mocno...
te tulejki to pewnie łożyska ślizgowe posiadające w swojej strukturze jakieś smarowidło, w zasadzie ich się nie smaruje warto zadbać o ich czystość i można delikatnie jakimś olejkiem np. maszynowym z twoich smarów bym raczej wybrał silikonowy istotne jest to aby tam nie było luzów i powierzchnia ośki wirnika była w nienagannym stanie , wirnik lużno...
Miałem podobne przypadek w "kadeciku", ale w moim zatarł się silnik dmuchawy tj. oś silnika kręciła się bardzo ciężko i "wywalało" bezpiecznik. Później doszło do tego, że oś wirnika kręciła się razem z ułożyskowaniem, następstwem czego było zupełne zablokowanie silnika dmuchawy i palenie kolejnych bezpieczników. O ile nie spaliło się uzwojenie silnika...
Zatarty silnik, zwiększone opory toczenia, przypalone już styki i masz efekt. Silnik jeśli nie do wymiany, to do czyszczenia i smarowania. Upaloną część najlepiej całkiem usunąć.
cyt:....Po zastosowaniu większego bezpiecznika,tzn.30A problem ustał...Koniec cyt. Kolego chciałem zapytać,czy przewody zasilające ów silnik jeszcze się nie spaliły?Bo skoro "naprawa'polegała tylko na 3-krotnym powiększeniu wartości bezpiecznika,to ja....wysiadam.Przepracowałem 15 lat jako elektryk samochodowy i trudno mi byłoby teraz policzyć ile silników...
Niedługo bedziesz wymieniał na nowy. Przepalanie się termika , to skutek , a przyczyna jest inna.Mieli racje servisanci z pierwszego postu. Kolega ma rację - przyczyna jest inna... Mam ten sam problem i już wiem co jest powodem ciagłego przepalania się "termika". U mnie łożyska wentylatora są niestety lekko zatarte. Powodują one bardzo duże opory obrotu...
500zł to sama turbina. Bo to nie jest turbina od samochodu, tylko od ciągnika siodłowego. Jest na tyle duża, że mógł byś do niej głowę wsadzić. (od silnika 24l pojemności). Dodatkowo to nie może być jakaś zajechana turbina ze szrotu, bo ją przy 200k RPM po prostu rozerwie. Ta rura, to dysza wylotowa, musi być idealnie obliczona, żeby nie tracić mocy...
Oto moje doświadczenia dotyczące dmuchawy w Scenicu. Mam dwa Sceniki z 1997 i 2002 roku. Od razu widać różnicę w wykonaniu. Ten nowszy ma wszystko delikatne, tandetny wycierający się plastik. To samo dotyczy dmuchawy Starsze auto ma 13 lat i z dmuchawą nie było żadnego problemu. W młodszym pomimo przejechanych 70 kkm już musiałem naprawiać nawiew. W...
A tak dla przypomnienia w pile spalinowej jest kółko które w oryginale napędza zębatkę które regularnie trzeba smarować żeby się nie zatarło gdzie jest dostęp do tego smarowania ,no nie ma wiec zrobione urządzenie na 1 godzinę pracy bo potem zatrze się wałek wyjściowy z piły i rozleci się wał silnika ,tyle mam w tym temacie do powiedzenia ale na czas...
Ostatnio w mojej xsarze zapala się kontrolka ładowani,smarowani i ,świeci się kontrolka stop .Nie jest to za każdym razem ,czasem po przejechaniu kilku kilometrów,zatrzymaniu pojazdu,wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu zapłonu,kontrolki się świecą i wyje brzęczyk.Natomiast po przekręceniu kluczyka w pozycję w której powinna świecić się tylko kontrolka...
Ja ma francuską wersję więc pewnie coś tam jest różnicy. Ale, generalnie, jak wymiana oleju go nie zabiła to i płukanka go nie zabije. Silnik zabije wymiana oleju tylko wtedy, kiedy w zasadzie to już trup a trzyma się na nagarze. Tak by było jakbyś nie wymieniał oleju przez nie wiem, kilka lat, jakieś 80 tys km, gdzie miałbyś węgiel, plastelinę i smołę...
Witam. Mondeo 1994 r. 16 V, MkI. Chodzi o znamionową moc dmuchawy http://img205.imageshack.us/img205/1815/... (źródło: http://img205.imageshack.us/img205/7461/... http://img205.imageshack.us/img205/51/re... (źródło: http://img205.imageshack.us/img205/9325/...
Witam Podpowiem co i jak a najlepiej na zdjeciach oczywiscie uczelkę oryginalną pod głowicę 5.20zl i jest luks zaworki to wywiercone otwory dospawane mufki załozone zaworki z uczelkami sa w ztestawie no i do tej mufki wkreciłem wkretkę z redukcją odrazu na 1/2 a teraz dam pare fotek http://obrazki.elektroda.net/36_12327074... http://obrazki.elektroda.net/51_12327074...
Witaj. Zaznaczam ze nie jestem mechanikiem ale zarowno ja jak imoja pani jezdzimy Lianami od kilku lat. To co ci moge podpowiedziec to jest: -świeci EGR - a zawór jest sprawny, elektryka ponoć też. ----- zawor ci nie siwci swieci check engine. Takie same objawy byly w lianie mojej pani kiedy padla sonda lambda za katalizatorem - nie wiem jaka masz liane...
Witam. Prawdopodobnie masz uszkodzoną klapę mieszającą powietrze. Jak rurki gorące dochodzące do nagrzewnicy to pewnie klapa. Aby to sprawdzić (po sprawdzeniu czy gorące rurki oczywiście) odkręć śrubę od dolnej przedniej prawej osłony tunelu, zdemontuj ją jest na zatrzaskach, wyjmij piankową osłonę od dołu pod schowkiem i odkręć silniczek od regulacji...
Szanowny Panie Retrofood, filc nasączony olejem był stosowany w silnikach z panewkami już w latach 50-tych ub wieku a z pewnością jeszcze wcześniej.Wystarczy rozebrać silnik od gramofonu np. Bambino z tamtych lat aby się o tym przekonać.W książkach z tamtych lat traktujących o naprawach podobnych urządzeń można znależć takie wzmianki jak przygotowanie...
W każdym podręczniku do chemii znajdziesz informację, że wzrost temp. powoduje przyspieszenie reakcji. W przybliżeniu 2x na 10 stopni ale jak widzę wiesz lepiej. Napisałem, że w ogrzanym powietrzu jest mniej tlenu jak w chłodnym co wpływa na ilość utleniacza do podtrzymania reakcji spalania ubogotlenowego jak również spalania holzgazu w cylindrach....
Prawdopodobnie z tego co wyczytałem w internecie ten kompresor był zasilany olejem z instalacji silnika... A dziadek od którego go kupiłem około 30 lat temu przerobił to na rozbryzgowe ale nie wiem czy to dobre rozwiązanie... Chłodnica od skutera suzuki katana ay50 Lc (dość mała) wystarczy? bo mam takie relikwie z kiedyś... podłączył bym do tego chyba...
Zmierz pobór prądu przez silnik dmuchawy.Skoro to jest auto z 1991r to z pewnością są suche panewki w silniku.Stąd większy opór toczenia i duży pobór prądu.Wymontuj dmuchawę,nasmaruj panewki.Wystarczy olej silnikowy pomieszany z benzyną,stosunek 2 części oleju jedna benzyny.W filc który jest wokół panewki wstrzyknij parę cm tej mieszaniny.Po krótkim...
Czy pasmo 35Mhz nie wykorzystuje się w lotnictwie modelarskim? Taką aparaturę miałem i dlatego użyłem Zamiast silnika elektrycznego wstawić tam silnik spalinowy z podkaszarki o poj. 30ccm? Czy wstawienie silnika spalinowego ma sens? Chodzi o model o większej możliwości transportowej rzecz jasna. Raczej nie, napęd spalinowy jest głośniejszy, płoszyłby...
On pisał o wypluciu nadmiaru oleju, nie wszystkiego co było wlane. :) (at)lamer77 - jestem autorem tego wątku, on co prawda mocno wyewoluował w stronę innych konstrukcji, ale ponieważ zasadnicza część, czyli kompresor jest wciąż ta sama, dodam kilka słów swojego komentarza z perspektywy kilku lat używania. Smarowanie: o ile ta sprężarka nie będzie pracować...
Boże co wy piszecie ludzie co wy piszecie, zastanówcie się przecież tam sprężarka musi calu czas chodzić gdyż jest smarowanie olejem z silnika i musi być obieg tego oleju to nie jest taka sprężarka jak w c330 że się zakładało lub zdejmowalo pasek. MF-255 maił alternator za sprężarką, U-3512 miał już alternator na pasek jeśli tak wnikacie w temat, jeśli...
smarowanie silnika smarowanie silnika wentylatora volvo smarowanie silnika
połączenia kostki stacyjki wykorzystanie portu rs232 katalizator emulator
Bezpiecznik sygnału cofania w Passacie B5 - numer 31 Podłączenie licznika Toyota Corolla 2005 na stole