10w40 półsyntetyczny a jakiej firmy to już sobie wybierz. Jak silnik jest osobno czyli olej tylko smaruję wał,głowice to może być nawet samochodowy.
Benzyna zmieszana z olejem smaruje wał, korbowód itp. Podstawy budowy silnika dwusuwowego się kłaniają.
Tymi kanałałami przedostaje się mieszanka która smaruje łożyska wału.
Nie - to droga smarowania krzywek i pozostałych łożysk, zasilanie jest ze środkowego czopa, tego z rowkiem. Wypisz wymaluj jak smarowanie wału korbowego w polonezie. Czemu tak dociekasz?
Jest to możliwe. Musisz jednak zniszczyć stare uszczelniacze. Najpierw pobij lekko uszczelniacz do środka , aby go odkleić a potem, za pomocą śrubokręta, możesz go wyjąć. Trzeba zwracać uwagę aby nie uszkodzić wału, normalnie są do tego ściągacze. Przy montażu nowego, smarujesz wał olejem i wbijasz uszczelniacz za pomocą rurki. Sprzęgło odkręca się...
Ostatnio mam też problem z kosą która po 20 min. pracy gaśnie w zasadzie się dławi. Wymieniłem już gaźnik, świece uszczelkę i problem znacząco się zmniejszył ale chwilami jest podobnie. Co może być przyczyną. Również powiększyłem otwór w korku baku
Takie, żeby było dobre.
Źle wyczyszczony kanał w wale.
Pogubiłem się teraz. Jeśli dysze skierowane są na tłoki to jakim cudem smarują wał i panewki?
Niektóre Stihl-e podobno nie wymagają smarowania, ale to już trzeba ocenić samemu. Smarowanie wału. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Smarowanie przekładni. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Jednego nie rozumie. Co ma odpowietrzenie do smarowania wału głównego i rozrządu?.
Te otwory są na wylot aż do wału? być może tam powinny być pręciki do rozbryzgiwania oleju a wał smarowany ciśnieniowo?
tłoki moga sie zapiec- w czym?. Mogą sie zapiec pierścienie w rowkach tłoka, może się zatrzeć tłok w tulei z powodu przegrzania i braku smarowania ale to rzadkość, prędzej z braku smarowania zatrze sie wał korbowy
Już miałem pisać prośbę o wrzucenie serwisówki na forum, bo z goole nie dało się ściągnąć. Niestety serwisówka niewiele mówi o budowie silnika i konstrukcji układu smarowania. Widzę że wał korbowy jest podparty na łożyskach tocznych, natomiast korbowody jak się domyślam również są łożyskowane tocznie, lecz smarowanie dopływa z pompki przez pokrywę zapłonu...
Witam jestem nowy na tym forum jakby pytanie było w złym dziale prosze o przeniesienie. Problem, a raczej pytanie kupiłem nowy wał do kosy "Texsas" 153cm, 8mm, 9 frezów i nie wiem czy wsadzić go na "sucho" to znaczy nie smarować żadnym smarem. W lancy róże jest jakiś osad, ale nie wiem co to jest wygląda jak metal starty na proszek o lepkiej konsystencji...
Witam, Robie kompresor na tym agregacie, tam jest smarowanie wału z pompy oleju. Czy kierunek obrotów ma znaczenie?
Jak silnik nie pracuje nie ma smarowania ani na wał (z pompy), ani na tłoki (rozbryzgowe ). Zamoczyć tłoki w ropie (dieslu ) , sprawdzić czy pierścienie "odpuściły ".Zamoczyć tłoki w oleju . Przetrzeć cylindry papierkiem powyżej 1000 na olej . Wytrzeć cylindry ręcznikiem lub papierkiem do D.... Posmarować gary "oliwką" . Włożyć tłoki nie łamiąc pierścieni....
Co do piły: Czy w skrzynce korbowej pod wałem powinna znajdować się mieszanka paliwa z olejem - film olejowy do smarowania wał, korba, łożysko czy to efekt np. jak w tej pile usterki zatarty tłok puszcza paliwo na dół ?
Witam, w Simsonie Star 50 mam zbiornik na olej i z tego zbiornika olej płynie do silnika. Do czego ten olej? Do smarowania wału? Bo mieszankę paliwa robię osobno.
1 PAWEL -Gimmik, literówka. W jednym modelu wał jest ze smarowaniem, niestety wał 300mm w kolejnym-bez smarowania. Miałem problemy z kupnem. Drobnica z pokładu i podstawka do jednego z modeli po pierwszym malowaniu:
Na grafitowym. Z drugiej strony w ładzie, fiacie smarowało się zwykłym towotem, najlepiej zmieszanym z olejem
Dzięki za pomoc, bo tak do końca nie byłem pewny o tą rurkę. a jeszcze mam pytanie. na głównej stopce jest zaworek ciśnienia oleju on odpowiada za smarowanie wału a zaworek w "BĄCZKU"? nie wiem co się dzieje? Na wolnych obrotach ciśnienie jako takie jest,a przy większych spada zegar mam dobry.Co zrobić w takiej sytuacji?
Z opisu wynika że masz uszczelniacz z dwiema wargami, PTFE i elastomerową. Ta PTFE ma być od środka i nie wolno jej niczym smarować przy montażu.
A przede wszystkim od wielu wielu lat nie ma już smarowania, wał korbowy już nie uderza w taflę oleju. A cóż to za silniki widziałeś, że wał korbowy musiał uderzać w tafle oleju żeby mieć smarowanie? Dodano po 55 Wysprzęglenie powoduje zmniejszenie prądu rozrusznika, To oczywiste. Dodano po 1 gaszenie "na sprzęgle" powoduje zmniejszenie drgań i silnik...
Nie wiem co wy piszecie o mieszance paliwa z olejem, jak olej tam ma zadanie w większym stopniu smarować łożyska wału korbowego. Jeżeli tłok się zatarł, to jest to złe spasowanie, albo dawanie mu w palnik na zimnym. Rozbierz wszystko, zaopatrz się w narzędzia pomiarowe i sam dobierz średnicę tłoka do cylindra (albo wspólnymi silami tutaj to zrobimy)...
Witam, trzeba dobudować obwód smarowania pod ciśnieniem, nie ma innej możliwości smarowania bez ciśnieniowego poprzez nalanie oleju do środka, zasado podobna jak w każdym silniku spalinowym bez smarowania wału korbowego pod ciśnieniem pójdą panewki i łożyska. Ta sprężarka nie jest przewidziana żeby w niej znajdowało się dużo oleju, olej podawany pod...
To jest bardzo proste, do smarowania rozbryzgowego wał korbowy musi być odpowiedni sprawdź jak wygląda wał i będziesz wszystko wiedział a jak nie będziesz to wrzuć fotke wału.
Pompa ze samochodu do Simsona ,chyba troszkę z duża . Co ze smarowaniem wału ,to silnik dwusuwowy.Poszukaj coś na temat Aprilia SR50 DiTech tam był stosowany dwusuw z wtryskiem .
Może wał jest już podcięty, smarowany przed założeniem? Uszczelniacz firmowy czy z lokalnego rolniczego?
Łożysk raczej nie czepiałbym się po tym co napisał autor topica... Ale skoro o tym mowa, to czy mierzyłeś temperaturę tych łożysk? Czy są smarowane?
To niestety trzeba będzie rozpołowić silnik... Ważne pytanie, dałeś pomiędzy karterami uszczelkę o grubości 0.5 mm? Czy zrobiłeś partyzantkę z samym silikonem albo uszczelką "z bibuły" ze zestawu? (Inna sprawa że to co można kupić w sklepach nie nadaje się do użycia, lepiej zrobić samemu uszczelkę z atestowanego materiału przeznaczonego do silników...
Dla wyjaśnienia różnicy pomiędzy "łożyskiem ślizgowym" w silnikach do kosiarek a w łożyskach z panewkami. Na załączonych rysunkach widać, że ani nawale ani w pokrywie nie zastosowano panewek tylko zabezpieczenie przed wyciekiem oleju jest simering. Olej, który znajduje się w komorze silnika smaruje wał korbowy. Dlatego należy stosować olej zalecany...
Potrzebuję silnik do napędu łodzi Uzależnione od obciążenia jaki ma silnik udźwignąć i dopuszczalnego napięcia zasilania silnika, jeśli dobierzesz śrubę do możliwości silnika to nie powinien się przegrzewać. Silnik bezszczotkowy dobrze znosi wysokie obroty. Podaj jaki to silnik i wielkość śruby. W tym układzie raczej dobiera się śrubę. Nie zapomnij...
Wiem, że w nowych skuterach wlewa się osobno, ale nie wlewasz tego oleju bezpośrednio do silnika, by smarował wał korbowy i wszystko inne, tylko do innego oddzielnego zbiorniczka, z którego za pomocą pompki olejowej silnik sam sobie dozuje proporcje paliwo-olej... Skoro wlewasz olej normalny do silnika- np motul 10w40, a na stacji lejesz czysta benzyne...
Witam Ja mam taką samą. To czeska Chirana, cicha ale za słabo wydajna jak dla mnie... No i trzeba smarować łożyska ślizgowe wału co jakiś czas. Pasowało by wymienić kondensator ( ze względu na jego wiek ). Dodatkowe chłodzenie musi być bo się grzeje ładując do 5,5Bar. Ja zastosowałem presostat na 3,5 Bar bo nie chciałem jej męczyć . Ogólnie fajny kompresor.
Niebieski rzadki wszystko smarujesz prócz siodla ;)
Każda śruba w silniku ma dokładnie opisany reżim dokręcania. Jeśli tego nie wiesz bo nie masz noty serwisowej to nie dłub przy tym. Mówisz do mnie? to nie rób tak proszę. A wracając do tematu. Ta serwisówka, którą akurat ja posiadam nic nie mówi o smarowaniu gwintów. Więc proszę o podpowiedz, na pyt. nr 3 i 4 rozumiem że wyjaśnione, smarujemy, a śruba...
Nie są to silniki wysokoobrotowe dlatego wyważanie wału nie jest najważniejsze a co do smarowania łożysk to środki na bazie teflonu są także oleje z teflonem.
Czu uszczelniacz wałka i wału smaruje się po zewnętrznej stronie jakimś klejem żeby nie wypchało go z obudowy ?
w korbie tłoka nie ma kanałuw olejowych smarowanie jest od wału korbowego czy jak założę panewki z dziurami olejowymi to mogę pogorszyć ciśnienie ,smarowanie ?
Witam . Mam poldka z 97 roku i udało mi sie wstawić domniego turbine od volksawgena . lata jak szalony . Niebyło to takie proste musiałem zrobić dodatkowe smarowanie wału i gładzi cylindra jak w dieslu . Po 5 tysiącach wydmuchało mi uszczelke pod głowicą . Więdz dałem do zrobienia z miedzi i przeleciałem nim już 10 tys i nic . napewno jest to przerubka...
Witam Panowie ot taki problem A mianowicie kompresor pomet a50 smarowanie rozbryzgowe A raczej jego brak czym to może być spowodowane olej wolny 15w40 bo ponoć taki może być te szpilki są wkrecone na dole w korbowodach A mimo to smarowania brak wał się zagrzał aż prawie fioletowy Z góry bardzo dziękuję za wszystko podpowiedzi
Wystarczy silnik od kosy spalinowej. W sumie tak. Wsxystkie silniki dwusuwowe zasysały mieszankę powietrzno paliwowo olejową z gaźnika nie bezposrednio tylko przez komorę korbową (tam gdzie pracowało wykorbienie wału). To tak w uproszczeniu.
możesz podać jakie są maksymalne obroty wentylatora?,i czy masz możliwość nadbudowania np. komory chłodzącej + smarowanie. ps.jeśli będziesz smarował i chłodził łożyska,wał nie będzie się szybko wycierał - tu musi być pompka i termoobieg
Dokładnie, ale on jako totalny laik nie wie nic o smarowaniu rozbryzgowym. Wał uderza o lustro oleju i rozrzuca go.
Wymiana samych panewek nie załatwia sprawy myślisz , że wał się nie zużywa. Na sprawność całego układu wpływa stan pompy oleju z regulatorem ciśnienia oraz pasowanie wszystkich punktów smarowania silnika(wału wałka rozrządu).
Jaki olej silnikowy zastosowałeś? Który to rok Władka i wersja? Mało istotne, ale możesz podać, bo są czasem małe różnice. Luz w kierownicy http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... Kalamitek jest 3 albo 4, to zależny od rocznika. Stare miały tylko 3, czyli po jednej na zwrotnicach osi przedniej i jedną na kolumnie kierowniczej pod kierownicą....
Tu raczej panewki na wale albo na korbach się poobracały z braku smarowania i stuka wał .
silnik dwu-suwowy nie może mieć zbyt ubogiej mieszanki ponieważ tym paliwem smarowany jest wał a raczej w simsonie całe ułożyskowanie wału wiec między innymi ograniczenie ilości paliwa wiąże sie z ograniczeniem smarowania a dalej to już tylko zużycie
No gaźnik jako tako regulowałem, ale nie było żadnej różnicy. Dozownik jak pisałem odłączyłem, ale również nie ma poprawy. Co do zużycia pierścieni to tłok jest z góry do dołu okopcony, a to że paliwo cofa się do filtra chyba nie ma wpływu na taki stan silnika? to tylko troszkę takie kropelki małe widać że lecą. Świece również wymieniałem zero poprawy....
Simmering smarujesz normalnym smarem łożyskowym, a silikon sanitarny nie smaruje wału i warga się wytrze. Owszem całość możesz uszczelnić na koniec silikonem (po zmontowaniu). Moim zdaniem, a naprawiałem Samsunga też z plastikowa piastą możesz wybić łożyska z piasty, sprawdzić ich numer na boku pierścienia zewnętrznego (powinno też je widać po zdjęciu...
Do zaleceń producenta pojazdu. Uważaj na ten olej z orlenu, trudno się miesza z benzyną. Trzeba trochę zbiornikiem pobujać albo robić mieszankę w bańce. Jak Ci się zrobi mieszanka 1:30 to też się nic nie stanie ( chyba że pojazd na dotarciu- to inna bajka). Taka ilość oleju w mieszance wbrew pozorom nie jest przeciw zatarciu cylindra ale by smarować...
Dwa łożyska od strony koła magnesowego, oddzielone podkładką na wale korbowym, ponieważ kanał olejowy dostarcza mieszankę pomiędzy tymi dwoma łożyskami. Jedyny sposób na dobranie podkładki to pomiary... Ja to widzę tak. Wał z zamontowanym łożyskami po jednym z każdej strony i pomierzona szerokość. W lewym karterze łożysko zamontowane do końca. Następnie...
Jezeli gazu dodales I sily nie ma to ewidentnie gaznik do ustawienia. Na wyzszych obrotach dostaje za duzo paliwa I sie zalewa. Odradzam jazdy bez ojeju w silniku, ze wzgledu na brak smarowania walu I lozysk. Gaznik reguluj na mieszance, bo wtedy masz odpowiednia gestosc paliwa, ktora zarazem jest odpowiednio w dawce podawana na tlok, a na czystej moze...
Witam mam c-328 i podobny problem z ciśnieniem mianowicie przy zimnym silniku wynosi 2-3,5 a przy rozgrzanym silniku 0,5-2 po wymianie wału na nowy ciśnienie nie zmieniło się a w dodatku olej nie wypływa kanalikami na wałek rozrządu czy to może być wina pompy? czy może trzeba regulować zaworkiem w obudowie łożyska wału.Dodam że u mnie brakuje jeden...
Jeśli obróciła się panewka to nie było smarowania tego czopu wału korbowego. Pytasz czy to poważne ? Niestety tak bo w skrajnym przypadku wał korbowy jest do wymiany. Nikt nigdy nie powiedział Ci,że nie wolno jechać jak zaświeci się kontrolka smarowania ?
U mnie powodem był źle dobrany smar, którym posmarowałem metalowy wał po którym chodzi karetka Zalecam nie smarować. Powinno chodzić na sucho. Jeśli już to oliwką.
Z mieszanki smaruje, tam nie ma skrzyni biegów itd, jest tylko wał, silnik 2 sów smaruje się z mieszanki. Olej do smarowania łańcucha, dajesz do oddzielnego zbiornika.
To normalne, przecież tam jest karuzela, do smarowania rozbryzgowego.
Aby wymienić uszczelniacze w tym silniku nie trzeba całkowicie rozpoławiać silnika wystarczy zdemontować sprzęgło i z drugiej strony alternator. Po tym zabiegu można "wydłubać" uszczelniacze (simeringi) i zamontować nowe. Łożyska główne wału korbowego są smarowane z mieszanki paliwowej i uszczelniacze są na zewnątrz łożysk. Zobacz jak można zamontować...
Działanie - Sprężarka ze sprzęgłem Sprężarka jest napędzana przez koło zębate mechanizmu rozrządu. Głowica sprężarki jest chłodzona płynem z układu chłodzenia silnika. Smarowanie sprężarki jest realizowane przez układ smarowania silnika. Smarowanie wału korbowego jest wymuszone, zaś inne powierzchnie oraz łożyska smarowane są rozpryskowo. Olej jest...
no fakt też mechaniczna, myślałem o 7.5kw 1400obr mnie jest potrzebne około 700l/min max 10bar i duży zbiornik ok 1200l z 2 (hydroforów) przed rozpoczęciem pracy zostało mi jeszcze zapozanie się dokładnie ze smarowaniem w 1.9 dieslu citroenowskim i odcięcie wyjść na wałek rozrządu, prowadnice zawrów idt , tylko zostało smarowanie panewek wału , sworzni...
W jakim stanie jest zębatka wałka pompki, nie ma uszkodzonych zębów? Ten ślimak napędu jest dociskany sprężyna i lekko wchodzi na wał. Rozciągnij trochę sprężynkę.
Nigdy nie pracują przy takich ciśnieniach- ekstremalnie 20 bar, 24 bary jest ustawiane zabezpieczenie HP. I to połączenie zaworkiem z głowicą to też nie prawda, przecież tłoczenie ma zawsze wyższą wartość od ssania. W chłodnictwie ssanie wpada do karteru i kanałem jest połączone z ssaniem- w ten sposób ciśnienie z karteru jest usuwane przez tłoki, które...
Smarowanie jest rozbryzgowe. Wykorbienia wału uderzają w tafle oleju rozbryzgując go na wszystkie strony. Te sprężarki wytrzymują, pod warunkiem kontroli poziomu oleju kilkanaście lat bez dodatkowych przeróbek.
Proszę zwrócić uwagę, że taka sama podkładka oporowa i tulejka pod kołem zębatym znajduje się także na kole zębatym. To powinno dać do myślenia. Niestety, silnik z takim rodzajem smarowania łożysk wału korbowego (olejem z przekładni) ciężko złożyć metodą "na ciepło" i bez użycia młotka.
Wiem, że wiekowy:) W ostateczności będę robić zdjęcia. Mam jeszcze nadzieje , że ktoś ma jakąś dokumentację w wersji papierowej i zrobi skany. Oprócz dokumentacji bardziej zależy mi na dokładnych metodach (parametrach) smarowania przekładni i wału napędowego (nie chodzi mi o wirnik :D ), oraz łożyskowaniu i smarowaniu wałka na wyjściu (stożek). Borkop...
Witam Mam zapytanie: Posiadam kompresor z samochodu ciężarowego. Kompresor jak to przeważnie bywa w takich sprzętach był smarowany ciśnieniowo. Wał jest na łożysku igiełkowym (nie na panewce), a doprowadzenie oleju znajdowało się w górnej części karteru kompresora. Smarowanie nie było doprowadzone bezpośrednio do wału (podejrzewam, że właśnie dzięki...
Piszesz, że motorek kopci wygląda na to, że ma nieszczelność silnika, słabnie główne przyczyny: wymień simmeringi to będzie przyczyna najprawdopodobniej zaciąga olej ze skrzyni biegów, czyli kopci, jak wszystko wypali przestanie kopcić, ale nadal źle będzie chodził. Drugi, simmering od zapłonu też wymień, bo będzie zaciągał powietrze, co doprowadzi...
Ja do swojego założyłem ponad 2x większy pakiet LiPo z 200 do 480 mAh i całkiem nieźle sobie radzi - no ale jest to BLADE mCPX. Ma zmienny kąt łopat i prądu wystarcza na 12 min spokojnego lotu, przy fabrycznym 7-8 min. Ten śmigłowiec z fotki podniesie większy pakiet ale braknie mu siły ciągu przy ok 30% naładowania aku a co za tym idzie czas lotu nie...
Witam mam problem z moim ursusem... Wymieniałem ostatnio wał korbowy i po złożeniu zanim go odpaliłem chciałem na sucho zakręcić żeby poszło smarowanie na wał... Wykręciłem wtryskiwacze i kręciłem rozrusznikiem ok 2-3 min (z przerwami) wykręciłem czujnik ciśnienia oleju a tam sucho... Myślałem że może za małe obroty więc odpaliłem go' chwile pochodził...
Mam jeszcze takie pytanie. Czy w momencie składanie silnika mam nalać oleju do skrzyni korbowej? Nie wiem ile czasu może potrwać zanim zacznie smarować np. łożyska wału czy też korbowodu.
Jak masz wyciągnięty silnik z kosiarki to da się lekko bez oporów pokręcić ośką silnika? Bo jak by ośka stawiała opór podczas kręcenia to stawiał bym na łożyska lub na brak smarowania. Nie wiem jak jest mocowany nóż kosiarki do ośki, wału silnika, ale może łożysko w kosiarce się zatarło i przez to silnik się grzeje i nie ma pełnej mocy. Jak sprawdzisz...
A jaka masz instrukcje opla ? To samo tyczy się szpilek do korbowodow i śruby podpór wału. Wszystko smarujesz.
Łożyska na końcach wałów smarowałem aż smar wypchało, piski dochodzą z łożysk na mimośrodach (wykorbieniach). Nie chciał bym sobie narobić roboty w trakcie żniw z tym wiec może to nasmarować jakoś? Czy ktoś się z tym już spotkał?
Mnie też zapewniano że wał był czyszczony- 2 razy zatarłem przednią panewkę i kupiłem używany w nominale (dobry z kasowanego auta). Otwory do smarowania we wale powinny mieć stożek a nie ostrą krawędź. Jeżeli czegoś takiego nie ma to możesz być pewny że wału nie czyszczono wyciągając zaślepki tylko przedmuchano.
Byłem jeszcze przed chwilą w garażu korbowód jeszcze nie jest rozłączony z tłokiem ale zauważyłem że sworzeń jest cały siny jakby przegrzany, wcześniej taki nie był. Jest on przecież smarowany od wału przez korbowód i teraz chodzi tylko w tłoku leciutko a w korbowodzie stoi. Przepraszam że wcześniej o tym nie napisałem ale wczoraj późno skończyłem i...
witam. Nie będę dwa razy wstawiał tych samych fotek bo mnie admini wywalą, ale daje link do strony na której jest od dość dobrze widoczny z prostym opisem. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic83... Tak jak pisałem chłodzenie jest zrobione na bazie puszki po szynce czy ogórkach, nie pamiętam, jak pisałem to w zupełności wystarcza. Smarowanie...
Hi! A co ze smarowaniem łożysk/panewek wału korbowego i korbowodów? Przecież wymieszany olej rozpuszczony w benzynie i wymieszany w gaźniku z powietrzem najpierw w Warczyburgu (syrence, trabancie) "wciągany" był pod tłoki ze specjalnymi zaworami (blachy - zawory wirujące razem z wałe korbowym i na nim zamocowane) smarując panewki/łożyska wału korbowego...
No niestety nie ciebie jednego takie coś dopadło. Z naszych rozważań wynika że masz 3 wyjścia: 1. szukać następnego silnika 2. rozebrać ten co masz w celu weryfikacji układu smarowania, stanu wału i panewek i wałków rozrządu oraz ich panewek. Generalnie trzeba to wszystko pomierzyć. Tam powinny być pasowania rzędu setnych części mm. 3. Zająć się tylko...
Długość wału nie będzie powodem wibracji, wybrał bym wał ze smarowaniem, silnik musi być przykręcony do kadłuba na dość sztywnym mocowaniu poprzez podkładki antywibracyjne z mikrogumy, guma porowata zapewni to cichą pracę. Przed montażem wału sprawdź czy nie jest krzywy wał i obudowa wału, czy swobodnie się obraca bez zacięć. Wał na zdjęciu to wał z...
Niestety nie ma nic co by pasowało na tą skrzynie bez przeróbek poza tym sama skrzynia nie jest wzorem wytrzymałości ,a z silnikiem po 200000 km. to bym bardzo uważał ,niestety rozwiązanie układu smarowania i budowa wału są mocno archiczne .
jeśli ciśnienie skacze w rytm pracy garów to przyczyną jest nadmierny luz gdzieś w układzie smarowania (panewki wału, wałka rozrządu...) Zaworu przelewowego się nie czepiaj bo jeśli utrzymuje ciśnienie max w okolicach 4bar to jest ok. Od razu powiem że podkładanie czegokolwiek pod sprężynę nie spowoduje wzrostu ciśnienia na wolnych obrotach. Jeśli pękł...
Jeśli nie było oleju a łożyska wału oryginalne to zapewne rozleciało się łożysko wału bo są smarowane olejem z silnika te od strony sprzęgła.
Witam Serdecznie. szukam kogos kto był by w stanie pomóc mi z w obliczeniach i narysowaniu rysynku z mechaniki pojazdowej.(odpłatnie) A mianowicie: Zaprojektuj wał maszynowy wg. schematu, dobierz łożyskowanie oraz system smarowania. Wał jest napędzany przez koło pasowe o średnicy D1=800mm a odbiór mocy następuje przez koła zębate D2=340mm, D3=220mm,...
Impregnacja fundamentu maszyny żywicą epoksydową. https://obrazki.elektroda.pl/9339418100_... Napawanie i toczenie czopa 2,5m wału w 1,5m tokarce. Średnica nie pozwalała na złapanie go w podtrzymce, zatem podtrzymka została wykonana z drewnianej belki z pryzmatycznym wcięciem.Belka złapana do łoża ściskami, smarowanie olejem, wał od...
Jak ma smarowanie, a skoro wali olejem to ma, to turbo źle zregenerowane, poprzednią uszkodziło ciągłe dopalanie najpewniej.
Raczej jestem zaskoczony, dzisiaj troszkę drewna się pocięło. I ogólnie pilarka ładnie działa, drewno gryzie jak Reksio szynkę. moim zdaniem jest lepsza od pilarek chińskich, mało pali, Fakt mało KM, lecz jak będzie ostry łańcuch, to robi robotę. Troszkę mnie irytuje plastikowy karter i smarowanie łańcucha z wału. Oczywiście nie można jej katować jak...
Tylko przy uszczelniaczach o dużej powierzchni istnieje możliwość wypchnięcia. W żadnej pile nigdy nic takiego się nie stało. Proszę wkładać uszczelniacz za pośrednictwem cienkiej twardej folii na wał przy smarowaniu lejem do mieszanki. O ile uszczelniacz jest dobrze dobrany. Kolega wyżej pisał o możliwości wywinięcia wargi uszczelniacza.
To mam rozumieć że wał korbowy nie musi być smarowany?
Dlaczego te ząbki na walku są uszkodzone? W jakim stanie jest ślimak napędzający pompkę, ten na osi wału?
Niektórzy właśnie kombinowali z montażem normalnego Simmerringu w miejsce labiryntu, z tego względu iż rozwiązanie oryginalne jest dość archaiczne i skutkuje wyciekiem oleju/poceniem się. Wał korbowy chyba jest na tyle utwardzony na tej powierzchni aby mógł współpracować z uszczelniaczem, nie powodując wycierania się powierzchni. Dopiero w 1990 roku...
Takich rzeczy, nie kupuje się na Allegro. Firma SKF, jak najbardziej. Większość tak zwanych "serwisów autoryzowanych", to tylko wielkie logo i ceny z kosmosu, tu masz rację. Jakość wykonanych usług też jest nie najwyższych lotów. W sumie, to nie jest aż tak skomplikowane, jeżeli się zdecydujesz sam wymieniać, to na forum zawsze znajdziesz pomoc.
Sprężynka uszczelniacza musi być skierowana do wnętrza skrzyni korbowej tj. do wału. Sprawdź, czy uszczelniacz nie jest tzw. kierunkowy (strzałki wskazują kierunek obrotu wału). Nie pisz więcej takich głupot. Uszczelniacze wału gładką stroną do niego, sprężynkami w kierunku łożysk, oczywiście oprócz małego uszczelniacza w dekielku za wirnikiem prądnicy....
A po remoncie ma być sucha? Słuszne spostrzeżenie! Każdy remontowiec wie, że po remoncie urządzenie należy wstępnie nasmarować - chociażby w tym celu aby zabezpieczyć przed korozją, nawet nowe potrafią być solidnie nasmarowane wstępnie. Zatem po normalnym remoncie miała by w sobie ilość oleju, który pozwala jej na samozasysalność i tematu by nie było,...
Panowie odgrzeje temat ale czy przyczyną takiego stanu rzeczy nie może być zużyty wałek rozrządu, bo z tego co pamiętam wałek i wał mają wspólne kanały smarowania w bloku , i tak jeśli wałek zużyty to nie ma ciśnienia na czopach wału bo całe ucieka na wałku rozrządu. Czy może źle kombinuję?
Nie, nie ruszaj tego. W środku jest smar dla łożyska więc jak to zdejmiesz to będziesz musiał zapewnić smarowanie.
uszczelniacze nie mają chyba nic do tego? Mają, bo w dwusuwie całość mieszanki zassanej przechodzi przez wał i po to właśnie jest olej w mieszance - do smarowania.
W Simsonie tylko starsze silniki M52 i M53 nie miały uszczelki między karterami. Nowsze silniki M53 (z dolnym uchem mocowania silnika) stosowane np. w DUO i S50 były składane na uszczelkę. Niestety ale dziśiejsze simeringi dość luźno latają w gniazdach i jest problem z wyciekami. Jak kupujesz chińszczyznę to nic dziwnego. Wracając do tematu, w silnikach...
Do kol. Rafik - chyba pomyliłeś się, przecież temat dot. silnika 2T, więc jaki rozrząd itd.. Odnośnie uszkodzonego łożyska, to czy korzystasz z automatycznego mieszalnika oleju z paliwem, czy zlikwidowałeś i przyrządzasz sam mieszankę paliwową. Nie jestem pewien, czy Twój silnik ma ten typ pompki olejowej, która oddzielnie kieruje olej celem zmieszania...
szlifierka wałów szlifowanie wałów łączenie wałów
zakładanie nowych tematów amilo instrukcja bramka ucy7400
Kasowanie trybu awaryjnego w silniku Mercury 115 Jak usunąć klej z ubrania za pomocą żelazka?