Silnik wycieraczek pada. Polonez15 masz pewność? Znasz takie przypadki? Troszkę mnie zastanawia Twoja podpowiedź bo w sumie silniczek "ciąga" wycieraczki i to całkiem sprawnie. Witam,stawiam na zatarty mechanizm wycieraczek . Ta opcja odpada. W czerwcu mechanizm przeszedł gruntowne smarowanie bo wycieraczki nie chodziły po szybie a poruszały się skokami...
Wycieraczki mogą ciężko schodzić. Przydatny jest wtedy jakiś mały ściągacz. Ja używałem takiego do drążków kierowniczych. Zeszły w miare ładnie (mam bravo). Jeśli u ciebie jest jak u mnie. To proponuje rozebrać plastiki podszybia i dostać siędo całego mechanizmu. Wyjąć go i zobaczyć: czy nie stoi/jest zatarty, czy nie zaśniedziały styki, czy nie zalało...
Przy okazji problemów z silnikiem dmuchawy,o czym pisałem wcześniej,dowiedziałem się z forum,że w tym autku lubi sobie również wysiąść silnik tylnej wycieraczki.Przyczyną może być zatarty mechanizm samej wycieraczki.Po otwarciu tylnej szyby i odchyleniu wycieraczki jej ramię powinno dać się obracać bez oporu jednym palcem.Smarowanie z zewnątrz przysłowiową...
Przekaźnik inicjuje ruch początkowy, resztę ruchu załatwie krańcówka, więc do silnika musi dochodzić jedno napięcie stałe.Na silniku jest dwupinowa kostka, jeden bolec ma mieć napięcie stale jak jest włączony klucz w stacyjce. Defekty to przełamana instalacja na łaczeniu klapa->nadwozie lub zestalony smar smarujący ślimacznicę, smar ten przyjmuje konststencję...
Witam, sprawa nie dawała mi spać.. Problem rozwiązany. Silnik wycieraczek dostaje sygnał bezpośrednio z modułu Bordnetz, cienkim przewodem fioletowo-białym, który po stronie modułu jest w wtyczce F, pin 3. Sprawdziłem ciągłość tego przewodu i miernik pokazywał że jej nie ma. Zmyliło mnie to że mierząc prąd między linią LIN a masą we wtyczce od silniczka...
Witam Mam Forda Galaxy, mam problem z wycieraczkami. Jakiegoś dnia przestały w ogóle działać. Dałem autko do elektryka który naprawił - twierdził że była jakaś przerwa w obwodzie (jak dla mnie ściema). W tej chwili wycieraczki raz działają raz nie. Niby sprawa oczywista - tulejki, ale jak ruszą chodzą idealnie, są czyste widać że było to smarowane......
Witam. Dokładnie jak kolega wyżej. WD40 to się nadaje jak nie możesz śruby odkręcić to trochę pomaga ale też nie jest rewelacyjne. Wiele ludzi myśli że jak na opakowaniu pisze że smaruje, czyści to wszystko smaruje i czyści a niestety tak nie jest :cry: . Pamiętaj jeśli coś jest do wszystkiego (jak właśnie WD40) to jest do niczego. A co do mechanizmu...
Witam Prosze o pomoc w zlokalizowaniu uszkodzenia wycieraczek w Fordzie Galaxy 2002r..Niedawno przez przypadek włączyłem wycieraczki, które były przymarznięte do szyby i od tej pory zaczeły się problemy ,raz chodziły a zazwyczej nie chciały się uruchomić.Teraz aktualnie chodzą ,ale jak chcę włączyć spryskiwacz ( czyli dzwignia na siebie ) zamiast spryskiwacza...
Następuje zacieranie się w tulejkach z których wystają ośki napędowe do których przykręcone są uchwyty piór wycieraczek.Poprzez wystające ośki wprowadz w areozolu rurką dodawaną do dawkowania płynu do smarowania i konserwacji o symbolu CX .Przesmaruj również te tulejki w których pracują ośki napędowe wycieraczek od dołu pod podszybiem.Powinno pomóć.Jeżeli...
Cześć wszystkim, Użytkuję moja polówkę (SDI, 2004)już prawie 6 lat i niedawno przytrafił mi się problem z wycieraczkami. Jakieś 2 lata temu wymieniłem zatarty mechanizm wycieraczek (częsty problem w polówkach) na nowy i dodatkowo smaruję go co jakiś czas. Często bywa tak, że uruchomienie manetką na którykolwiek bieg, nie uruchamia wycieraczek. Słychać...
Dzień dobry, Niestety w trakcie jazdy autem poszła smuga dymu spod maski, zapach spalenizny i wycieraczki przestały działać. W domu pomimo tego, że wymieniłem bezpiecznik i sprawdziłem czy mechanizm się obraca wycieraczki nadal nie działały. Prawdopodobnie jest do wymiany silnik wycieraczek, a ramię mechanizmu wymaga smarowania (WD40). Fiat Seicento...
temat przerabiałem wiele razy - na 99% problem rodzaju kto smaruje ten jedzie a mianowicie trzpień ramienia wycieraczki zaciera się w mocowaniu, wystarczy spryskać WD itp. - po włączeniu wycieraczki pomóc jej ręką by ruszyła jeżeli nie doszło do spalenia silniczka lub bezpiecznika, a tak na dłuższy czas to rozebrać, wyczyścić i przesmarować to samo...
Już męczę się i męczę. Silnik pracował coraz gorzej, w końcu stanął. Szczotki były zajarane przetarłem je i cewki wirnika papierem ściernym, efekt był przez 2-3 miesiące, ale po kolei. Z czasem chodziło coraz gorzej, jak padał deszcz i to konkretnie to było ok- ale jak lekko kropiło i chciałem szybę przetrzeć to albo stanęła albo z oporem i strasznie...
Witam mam problem z wycieraczkami a dokładnie z silniczkiem wycieraczek w CC 1.7CDTI z 2004r po czyszczeniu i smarowaniu zaczął działać po ponownym odłączeniu i podłączeniu zniknęło napięcie w kostce. Bezpieczniki sprawdzone kilka razy i są ok przynajmniej te w skrzynce po prawej stronie przekaźniki też są ok. Podłączyłem drugi silniczek i też zero...
Rozumiem że chodzi o Berlingo II. Radzę zdjąć ramiona wycieraczek (ostrożnie bo czasami tak mocno siedzą że można urwać - czasami trzeba użyć małego ściągacza). Zdemontować osłony plastikowe na podszybiu. Silnik po prawej stronie pod blachą mocującą. Włączyć wycieraczki i sprawdzić czy się nie grzeje i czy nie czuć spaloną elektryką. Wskazany jest demontaż...
Witam.Proponowałbym sprawdzic mechanizm wycieraczek.Wyczyscic, przesmarowac poskladac i powinny byc jak z fabryki.Kilka dni temu mialem podobny problem w audi a3 rozebralem i okazalao sie ze oring sie zuzyl dostawala sie woda ktora wyplukala cale smarowanie i strasznie sie zapiekly tak ze reka na sile ciezko bylo ruszyc.Wczesniej 0 biegow, wycieraczki...
Nowy silnik nie popracuje długo,jeśli mechanizm wycieraczek będzie stawiał opór.Proponuję sprawdzić smarowanie przegubów,osi ramion wycieraczek.
Gdzie mam smarować? Rozkręcilłem tył i mam to : Dodano po 1 Silniczek rozkręcony, widać bardzo stary smar, nic dziwnego że nie chce działać. Jutro wrzucę fotki. Nie da się wyjąć mechanizmu do wyczyszczenia przez bardzo duży brud. Może ktoś ma jakiś sposób na to?
Witam wiem że temat z przed wieków ale i takie czasem pomagają , u mnie było tak: Partner 1,9 2003 wycieraczki stanęły jeden z czpieni był zatarty rozebrałem wszystko czyszcząc i smarując co się da (i to okazało się przekleństwem). po złożeniu wycieraczki śmigały ale wystarczył bardzo mały opór i od razu stawały wystarczyło pchnąć i już dalej działały...
Najpradopodobniej przyczyną takiego zachowania jest uszkodzony silniczek wycieraczek,a ściślej jego część-wyłącznik krańcowy.Jest to blaszka przymocowana do plastikowego koła przekładni ślimakowej,wpółpracuje ze stykami tkwiącymi w pokrywie.Przyczyna złego funkcjoniowanie jest zestalony smar smarujący przekładnię,który skutecznie izoluje styki od tej...
Mam pytanko Punto 2 rok 2000 muszę wymontować mechanizm wycieraczek na przodzie oczwiscie bo chyba mi się zatarły bo jak właczę na wolnych obrotach to przy powrocie tak szorują nie działają płynnie.Jak to wymontować i gdzie najczęsciej się zaciera i czy to sie czymś smaruje.
Witam Borykam sie z taką dziwną usterką. Gdy kupiłem jakiś czas swojego golfa to nie działała w nim wycieraczka tylnej szyby. Gdy uporałem się z wtyczką która zasniedziała i była przyczyną braku napięcia okazało się, że silnik nie działa. Po wymonowaniu i smarowaniu i próbie rozruszania go okazało sie za zaczął chodzić ale niestety nie zatrzymuje sie...
W tych samochodach często też zatrzymuje się wycieraczka z powodu zatarcia się ośki przeniesienia napędu. Czyszczenie i smarowanie to sposób na tą dolegliwość ,jednak dostanie się do przekładni może być kłopotliwe.Trzeba roznitować blaszaną osłonę od aluminiowego korpusu wyprasować oś wypolerować ,dać nowy pierścień uszczelniający przesmarować.
Zacierają się ale osie wycieraczek-czeka cię wymontowanie całego mechanizmu ,czyszczenie i smarowanie,może obejdzie się bez inwestycji jeśli nie będziesz z tym zwlekał.
Witam serdecznie. Odłącz ramię od silnika wycieraczek i poruszaj ręką cięgna czy lekko chodzą. Jak nie to rozbierać i smarować sworznie wychodzące z tulei ( te do których przykręcone są ramiona). Włącz silnik bez tych cięgien ma lekko chodzić na wszystkich biegach. Jak nie to zajmij się nim. Najpierw sprawdź czy dochodzi prąd i masa. Pozdrawiam.
Witam ! Mam Astrę F Hatchback z 97r i wymieniłem padnięty (zapieczony) silnik tylnej wycieraczki i działa ok. Teraz ni z gruchy ni z pietruchy coś z przednimi się zaczęło dziać złego. Już z pół roku temu zimą się na chwilę ten dźwięk uaktywnił, ale później było ok. to dałem sobie spokój i nie drążyłem tematu. Teraz jak włączę wycieraczkę przednią to...
Przy okazji tamtej naprawy nic nie rozbierałem, zdjąłem ramiona, ze sworzni na których siedzą ramiona wycieraczek zdjąłem pierścienie zabezpieczające i uszczelki gumowe i wpuściłem do mechanizmu środki smarujące. bo właśnie tam było zapieczone. Sprawdzę jutro, czy silnik ma prawidłowe zasilanie. Marcin
Zmierz żarówką czy dochodzi napięcie do silniczka wycieraczek. Jak nie dochodzi to bezpiecznik , w przeciwnym wypadku silniczek do demontażu i smarowania.
Witam.Mam problem z wycieraczkami w corsie.Otóż gdy włączę je na wolny bieg chodzą,ale po jakimś czasie zatrzymują się na środku szyby i koniec ,muszę ruszyć je przełącznikiem wtedy się włączą ale po chwili znów się zatrzymują.Czy miał ktoś z was taki przypadek?Dodam że mechanizm był smarowany i nie zaciera się. Pozdrawiam
Nigdy nie robiłem pony, ale jeśli się zaciera a wsporniki są aluminiowe (oczywiście z tulejkami) to trzeba niestety rozbierać, smarowanie nic nie da a i może pogorszyć sprawę z czasem.
juz zrobione, zaczelo sie od tych wlasnie tulejek, nikt sie nimi nie zajal i zatarly sie po czym pekl ten wspornik miedzy tulejkami wiec dobra rada na przyszlosc jak komus zaczna wolniej pracowac to niech szybko smaruje tulejki, wielkie dzieki wszystkim za pomoc :)
Praca silnika, złącz i styków w przeciążeniu, wskutek korozji i zacierania obu wałków w tulejkach. Napęd do demontażu i smarowania a obwody do sprawdzenia /naprawy/.
Zacznij od najorostrzej czynności, czyli smarowania wałka np. olejem silnikowym. Jeśli to nie pomoże to zdemontuj cały napęd wycieraczki, rozbierz go na części, przeczyść, nasmaruj i złóż w całość. Powinno pomóc. IMHO usterka mechaniczna, nie na to forum.
Może ktoś ma schemat elektryki-w dziale download jest od nowej megane ll.Dotąd jeszcze udało mi się naprawić wszystkie połamane na zgięciu kable w tylnej klapie,ale tam raczej w żadnym przewodzie nie ma +30 przy wyłączonej stacyjce-idą tam przewody do ogrzewanej szyby,silnika wycieraczki,podświetlenia tablicy,zamka centralnego.Centralki alarmu,która...
-starte blaszki krańcówki, lub mocno zgęstniały ( spolimeryzowany) smar smarujący ślimacznicę -wypalony styk jałowego położenia kotwicy w przekaźniku pracy przerywanej -zdaje się w tym modelu praca interwałowa i powrót ramion do pozycji pakrowania mają swój bezpiecznik
Dalej będziesz miał replay, bo dalej nie zrobileś tego co nalezy. Samo polerowanie sforzni i smarowanie nie pomaga na długo!
Szkoda roboty, silnik do wymiany, smarowanie nic nie pomoże...
Smarowanie samego mechanizmu bez rozbierania nic nieda. Z tego co pamiętam najlepszy będzie smar grafitowy, z tym że rozebranie i wyciągniecie tych trzpieni z tulejek to nie taka prosta sprawa, trochę zabawy jest.
OK. Silniczek wiem gdzie jest ponieważ nie tak dawno go oglądałem czyściłem i smarowałem :). Może faktycznie to tylko wtyk ale wydaje mi się że będzie coś bardziej uciążliwego siedzieć... Jak rozwiążę ten problem to go dokładnie opiszę.
Jedno jest bardziej pewne, albo się opisuje co się robi i czeka się na porady, Albo się z nosa wyssane teorie opisuje (przecież na "krótko" był podłączany) i tak się ma, jak się ma. Ludzie, wymieniajcie bezpieczniki zanim bzdurne teorie zaczniecie opisywać. Jaja normalne, rozebrał, czyścił, smarował, krańcówki doginał a bezpiecznika nie sprawdził. To...
Nie kombinuj kolego z elektroniką.... Zatarł się mechanizm korbowy-lepiej wymień od razu,czyszczenie i smarowanie na ogół nie pomaga.
Witam Kolego sprawdź tulejkę i oś za tym plastikiem co napędza ślimak wyciągnij ten plastik z ośką i wyczyść rozpuszczalnikiem (plaskiku nie czyśc!, wyczyśc tulejkę i ośkę). Tam jest tulejka samosmarująca (ślizgowa) jej nie wolno smarować bo się zatrze. Sprawdź po wyjęciu wirnika czy ten biały plastik się obraca palcami jak nie to zatarta oś.
Nie chce mi zejść ta gumowa osłona. Próbowałem ją obruszać ale siedzi tak twardo, że nie daje rady w ogóle jej ruszyć. Smarowałem bernerem ale w dalszym ciągu siedzi bardzo twardo. Jakiś pomysł by ją ściągnąć ?
Zobacz czy mechanizm się nie zatarł z braku smarowania. Zdemontuj silnik ,przesmaruj , sprawdź na stole. Myślę że napięcie i masę sprawdziłeś.
Wiem w czym leży problem i rozumiem o co chodzi panie Motronic . Ale czasami i na tulejkach trzyma ponieważ trzpień koroduje i ma wżery. Wszystko wyczyszczone (ja smaruję smarem ceramicznym ) i śmiga . Trochę już tego na robiłem i brak reklamacji świadczy o skuteczności .
Jeden ... . I tak ośki stoją i tak - rdzewieje i stal ulepszanej ośki i korodują tulejki ślizgowe które tam siedzą. Trzy różne metale, każdy o różnej elektroujemności - musi to w końcu stanąć, bez smarowania. Co śmieszniej, w starych trupach, gdzie wygląda to identycznie takie cuda się prawie nie zdarzały, a Golf 4, Octavia itp regularnie. Ważne że...
Możesz smarować każdym smarem nie przewodzącym prądu. Części plastikowych nie smaruje się każdym smarem, ponieważ smary do części metalowych skracają życie plastików. Do części plastikowych należy używać smarów do plastiku. Smar na stykach jest pożądany i nie trzeba go wycierać.
(at)decybel91 Trochę mnie nie było, ale problem rozwiązałem na 2gi dzień. Okazało się, że w jedna tulejka mosiężna pracowała bez smarowania, przez co silniczek nie miał siły.
Witam, przerabiałem niedawno podobny temat, też próbowałem rozruszać dając większy bezpiecznik. Co i raz się palił w różnych sytuacjach, czasem za kilka dni a czasem po kilku godzinach. Kombinowałem, smarowałem, podmieniałem manetki i przekaźniki i nic nie dało. Ostatecznie winny był sam silniczek, po jego wymianie problem nie powrócił.
Przerabiałem niedawno ten sam temat, okazało się że sam silniczek robił zwarcie i palił bezpieczniki w różnych momentach. Wymiany manetek, bezpieczników, przekaźników, sprawdzanie wiązek czy smarowanie mechanizmów nic nie dało.
podłaczałem żarówkę i swieci, nie rozumiem. Też nie, jak tego nie widzę . :D Wtyczka jest 3 pinowa - tam gdzie czarny przewód jest stała Masa z nadwozia- to jest PIN 2. Na pin 3 przychodzi zasilanie z UCH a PIN 1 jest zwierany do masy przez silnik wycieraczek gdy osiągnie pozycję spoczynkową . Ten minus jest syganałem do UCH aby wyłączył zasilanie...
Taka żółta żaróweczka ktoś ktoś kiedyś wspominał, że to problem z elektryka, spalona żarówka lub coś w tym rodzaju. Przyznam szczerze, że nigdy nie sprawdzałem co dokładnie ona znaczy, co do tego teleskopu to jego też smarowałem, wysuwanie wycieraczki działa plynnie i bez zarzutów, dodam jeszcze, że jak deszcz pada to wycieraczka chodzi w miarę przyzwoicie...
1.trochę szerzej co to znaczy padło : spałonęło czy po prostu nie działa ? często przyczyną uszkodzeń jest np. brak smarowania ośki wycieraczki .ale to tylko jedna z możliwych przyczyn .więcej danych !! 2.sprawdż termostat lub zobacz czy w chłodnicy jest również wrzątek
A ja kiedyś miałem japończyka Mazdę 323 z 84r. i za bendlix zapłaciłem 130zł... :) W140 - tam zwykła wycieraczka kosztuje jakoś 300PLN No no, tylko wycieraczkę i wiele rzeczy w prostszych konstrukcyjnie (czytaj: starszych) samochodach możesz sobie jeszcze wymienić sam (albo dorobić z piór od ciężarowych), a padnie ci w nowym samochodzie jakiś elektroniczny...
Passat B5 1.9 TDI 99r. kombi z wycieraczką z tyłu. Różnica pomiędzy sedanem jest taka, że od pompki odchodzą dwa wężyki do spryskiwacza przód i tył osobno. O ile dobrze myślę sterowanie przód/tył odbywa się przez zmianę obrotów silnika. Kilka dni temu przestał działać spryskiwacz. Bezpiecznik ok, na kablu przy silniku prąd jest więc dobieram się do...
Oprócz kierunkowskazów ten bezpiecznik zabezpiecza jeszcze zasilanie zestawu wskaźników i (tu nie jestem pewien ale) chyba gniazdo wycieraczki. Sprawdź czy zestaw wskaźników jest dobrze przykręcony. Na samym brzegu z prawej strony jest kontrolka smarowania. Jeżeli przewód napięciowy założony jest na zewnętrzny pin a nie na środkowy przy złym dokręceniu...
ktoś praktykował jakieś sposoby, może jakieś spreje czy coś podobnego do smarowania? Szron - to zamarznięte cząsteczki wody. A zatem należałoby poszukiwać jakichś środków (preparatów) odpychających wodę , które po naniesieniu na soczewkę tworzyłyby na niej tzw. powłokę hydrofobową. Taką powłokę tworzą różne substancje, jak choćby np. skrobia. Z doświadczenia...
Witam.Trochę mi się tu nazbierało.Zacznę tak.Samochód gaśnie przy 70km/godz.(monotonna jazda).Wpierw trochę poszarpie,gdy próbuję przyspieszyć dusi się w końcu gaśnie.Zapalają się kontrolki ładowania i smarowania.Wyłączam kluczyk przekręcam(uruchamiam),i jadę dalej.Robię to już bez zatrzymywania się(rutynowo) ,dlatego nie wiem czy w tym czasie działają...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Witam. Moj problem wyglada nastepujaco: Od paru dni przepala mi drugi bezpiecznik (od przodu samochodu-stara skrzynka-bezp. topikowe). Podpiete sa pod niego wycieraczki, kierunki, swiatla stop, wskaznik poziomu paliwa, kontrolka smarowania i wiecej grzechow nie pamietam... Gdzie szukac usterki? Bo malo przyjemne jest wymienianie bezpiecznikow co 200-300m...
Na wstępnie warto przypomnieć, że "lepiej zapobiegać niż leczyć". Wła¶ciwa i regularna konserwacja blach nadwozia od nowo¶ci jest najlepszym sposobem, aby nigdy nie być zmuszonym do czytania tego "poradnika". Dalej wypada mi zwrócić uwagę na fakt, że większo¶ć remontów blacharskich jest przeprowadzana byle jak i jak najmniejszym kosztem....
Niestety niemam ani jednej fotki a szkoda, wygłuszenie to chyba najgorsze od samego montażu sprzetu razy 10, tydzien robiłem to po 12godzin z bratem i ojcem juz mi baba murudziła ze mam romans z autem (ach te baby), najpierw zaczołem od wytłumiania elementów najbardziej brzęczących no ale pech taki ze drgania sie przenosiły dalej w inne miejsca, w koncy...
Witam Jak w opisie mam Iveco 35 10 2,8 1997r i mam kilka problemów: 1 Niedziałający licznik (licznik jest bez tacho). Jaka może być przyczyna ?? Licznik?? sterownik?czy może urządzenie dające sygnał ze skrzyni biegów?. Niedziała również zegarek 2 Niedziałająca prawa wycieraczka. Czy ona ma osobny silnik?? czy jest jakoś połączona z wycieraczką od kierowcy?...
Dzięki za odpowiedź: Ad.1. Powoli skłaniam się ku łańcuchowi, jednak trochę martwi mnie smarowanie - pasek byłby trochę czystszym i mniej obsługowym rozwiązaniem. No ale łańcuch będzie na pewno trwalszy. Choć z drugiej strony nie będzie dużych obciążeń. Ale jak na razie to chyba wybiorę łańcuch. Ad.2. Właśnie myślałem o krańcówkach w postaci czujników...
bardzo obszerny katalog właściwie wszystkiego prócz blach i ramy, czyli od wycieraczek po rozrząd czy wydech Akcesoria / Inne Części do obsługi i napraw Filtry Linki Nadwozie / Kabina Nadwozie / Kabina-oświetlenie Paski napędowe / Rolki Przeniesienie napędu Silnik - Elektryka Silnik - Mechanizm korb.-tłok. Silnik - Rozrząd Silnik - Układ chłodzenia...
W sumie na 1 biegu wychodzi 4,11 km/h tak że sprinterem nie jest xD, Co do podniesienia prędkości myślałem nad tym ale jest kilka kwestii które w tym przeszkadzają, Po pierwsze stały napęd na obie osie przy prędkości 50km/h był by problematyczny, dodatkowo aktualna szybkość skrętów przy większych prędkościach przez co nie dąło by się utrzymać kierunku...
I tak to troche trwa ale po jakis 5 minutach szron zaczyna lepiej schodzic. A czy przypadkiem w przepisach ruchu drogowego nie ma nic napisane że samochód w miejscu parkowania może mieć uruchomiony silnik nie dłużej niż 1 minute. Jest na to sposób: przestrzegający prawa obywatel gasi silnik w 59. sekundzie pracy. Po 3 sekundach odpala na nowo. :lol:...
Problem ten występuje i występował w czasie opadów deszczu na wiosne lub jesienią a zimą nie występował. Dodano po 4 To jeszcze raz ja świecą się kontrolki tak jak po przekręceniu kluczyka (brak ładowania i smarowania) po prostu załącza mi się zapłon bez kluczyka. A żeby to wyłączyć musze obciążyć obwód wentylatorem lub podgrzewaniem szyby. Miałem jeszcze...
Prawdopodobnie jest uszkodzony pulldown lub wadliwa jest jego regulacja. Trudno wyczuć skąd jesteś bo napisałeś w profilu Poznan/Warszawa oraz cala Polska - ale z W-wy czy Poznania do Torunia to trochę daleko. Jest to jednak do naprawienia w krótkim czasie. Aktualnie Poznan, reszta kraju dotyczy wyjazdu z firma. Trzeba pojazd zrobic przed pazdziernikiem...
odpowiem od końca: (at)kambal - czy kulowe wypłukuje ciecz to jest chyba tylko gdybanie, faktem jest natomiast że maja najmniejsze opory przepływu dla cieczy i są szeroko stosowane w instalacjach C.O. Pozatym ten zawór był już zainstalowany a ja nie chciałem ingerować w instalację (przynajmniej na razie) (at)powerm - zgadza się ALIX 1C to właściwie...
Januszku - sprawdź na początek trzy rzeczy: - czy po włączeniu zapłonu (pierwsza pozycje kluczyka) można uruchomić wycieraczki, STOP (nie pamiętam na 100% czy STOP działa z zapłonem) , dmuchawę oraz czy zapalają się kontrolki ładowania, smarowania, poduszek (o ile masz), i czy zaczyna wędrować wskazówka wskaźnika paliwa. - następny test - wyłącz zapłon...
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i padał po pełnym naładowaniu po 4 próbach uruchomienia silnika, każda...
F1 KONTROLA CISINIENIA W OPONACH F2 OSWIETLENIE PRZEDZIALU BAGAZU F3 SWIATLO SIODLA F4 RADIO ( OPCJA DLA WERSJI XL) F5 INSTRUMENTY F6 OSUSZACZ POWIETRZA F7 IMMOBILIZER F8 TACHOGRAF ( OPCJA DLA ESP I LKS) F9 INHIBITOR POKLADU SKRZYNI BIEGOW F 10 CZUJNIK EMISJI SPALIN LUB (OPCJA OPLATY AUTOSTRADOWEJ ) F11 LEWAREK ZMIANY BIEGOW F12 JEDNOSTKA STERUJACA...
Proszę bardzo: F1 KONTROLA CIŚINIENIA W OPONACH F2 OŚWIETLENIE PRZEDZIAŁU BAGAŻU F3 ŚWIATŁO SIODŁA - (oświetlenie zakabinowe) F4 RADIO ( OPCJA DLA WERSJI XL) F5 INSTRUMENTY F6 OSUSZACZ POWIETRZA F7 IMMOBILIZER F8 TACHOGRAF ( OPCJA DLA ESP I LKS) F9 INHIBITOR ZAKRESU (blokada przebicia na niską skrzynię przy prędkości powyżej 36km/h ) F 10 CZUJNIK EMISJI...
Nie od przodu! Po wymontowaniu przełącznika wycieraczek,zauważysz otworek zaraz przy kolumnie kierowniczej.Przekręć kluczyk do pozycji 1 iw ten otworek wciśnij twardy drut.Wkład stacyjki powinien wyskoczyć na zewnątrz. Dodano po 3 Sterownik immo nie przeszkadza w dostępie do otworu. Sterownik jest od strony klucza,a otwór od strony kolumny. Jak wyjmiesz...
Niestety nie zgodzę się z tobą, kolego carrot że do kierowcy należy wymiana żarówek. Bo dla mnie kierowca jest od kierowania a nie od naprawiania. Zajrzyj do współczesnej instrukcji obsługi i zobacz, co należy do obowiązków kierowcy to wyczytasz, że poza prawidłową eksploatacją sprawdzaniem oleju w silniku i udawaniem się na regularne przeglądy do ASO...
Silnik z mechanizmu wycieraczek. Ma mocną przekładnię ślimakową. Ta powoduje, że jest to układ samohamowny. Po zaniku zasilania nie da się ręcznie obrócić elementem napędzanym. Zamiast łańcuchów polecam paski zębate. Cichsze i czystsze, bo nie trzeba ich smarować.
Czy ma wpływ na to ten smar. I czy powinienem go szczyścić. Powinieneś bo w tym silniku, który wygląda jak od wycieraczek samochodowych, smarowane są tylko łożyska na wałku, ale są prawdopodobnie hermetyczne i do czasu kiedy nie mają luzu są bezobsługowe. Czy masz na tym silniku jakieś oznaczenia?
No to już możesz usiąść i list do świętego Mikołaja smarować. To i tak kolega będzie musiał parę dni poczekać :-) A pisze, że to na tip-top. irus.m , czy najgłupszy z możliwych sposobów, polegający na resetowaniu prądem, a raczej bezprądziem, testowałeś? Myślę o odpięciu aku, odczekaniu 30min. i od nowa podłączenie. Pewnie to głupia rada, ale jestem...
No raczej podróbek chyba nie mam bo po tym co rozmawiałem ze sprzedawcą to wg niego podróbki to są w foliach pakowane jak ze szrotu a nie oryginalny karton Bosch z numerem itd..i że mam się skontaktować z Boschem i podać numery sprawdzić itd.. Wg mnie po prostu Bosch jest do tyłka..miałem Brembo + Ferrodo zakładane w tym samym serwisie i zero pisku..i...
O ile dobrze pamiętam, to jest na wcisk. Musisz go ciągnąć do góry, prostpadle do szyby. Zacznij od strony pasażera, możesz podlać jakimś sprayem smarującym tylko go potem zmyj z szyby, bo jak siądzie na wycieraczki, to mogą być do wyrzucenia.
Armor ATV jest przeznaczony dla osób, którym zwykły quady ATV nie wystarczy, a nie chcą inwestować w ciężki sprzęt do off-road’u. Zalety wielozadaniowych pojazdów Tinger ? 1) Pojazd potrafi się poruszać w trudnym górzystym terenie, po śniegu, błocie, górzystym terenie, potrafi pływać; 2) Dzięki napędowy 6x6 oraz 8×8 i wytrzymałej, ale lekkiej...
Jestem zadowolony z rozkodowania nr. VIN mojego auta, za co bardzo dziękuje.. Dane te przydadzą mi się w dalszej eksploatacji auta, w szczególności o grzaniu lusterek, co spróbuję wykorzystać do wyk. układu informującego o rozpoczęciu i zakończeniu wypalania się filtra FAP.(dioda). W sumie jestem zadowolony z Peugeota 308 SW, hdi, 110 KM, silnik jest...
Wczoraj zajechałem do mechanika i kazałem zamontować wtrysk - zdemontowany wcześniej (tu raz zamontowałem regenerowany i następnie zamieniłem go na nowy) z cylindra nr. 4 (regenerowany) na cylindrze nr. 1. Mechanikowi zajęło to 20 minut, przepompował pompką paliwo, i przekręciłem kluczyk - silnik odpalił !!! i chodzi jak rakieta. Podstawowym błędem...
Witam. Prawdopodobnie masz uszkodzoną klapę mieszającą powietrze. Jak rurki gorące dochodzące do nagrzewnicy to pewnie klapa. Aby to sprawdzić (po sprawdzeniu czy gorące rurki oczywiście) odkręć śrubę od dolnej przedniej prawej osłony tunelu, zdemontuj ją jest na zatrzaskach, wyjmij piankową osłonę od dołu pod schowkiem i odkręć silniczek od regulacji...
Kolego adix70 , włożyłeś w to trochę pracy więc szacunek dla Ciebie ale, no właśnie jest trochę tych ale: 1. Nie wiem czy już wirowałeś tym miód ale już za pierwszym razem będziesz miał problemy z włożeniem plastrów, potrafią być nawet o 2 cm pogrubione w górnej części. 2. Czystość i dezynfekcja to podstawa przy miodzie, a w tym przypadku nie będzie...