Smar miedziany/miedziowy stosuję się tam, gdzie jest ryzyko zapiekania się, zatarcia. Nie nadaje się kompletnie, do połączeń z małym pasowaniem, uszczelnianych. Tak, możesz zastosować ten od tłoczków. Zdjęć nie chcę, sam Ci kiedyś manuala wrzucałem.
Po roku użytkowania zacisku przesmarowanego w taki sposób: ATE Plastilube https://obrazki.elektroda.pl/5283918200_... na elementy: https://obrazki.elektroda.pl/5436483200_... ATE Bremszylinder https://obrazki.elektroda.pl/3027001700_... na elementy: https://obrazki.elektroda.pl/2007362900_...
Podstawowa rzecz: czy smar wpuszczony w tłoczki po obu stronach? Czy przesmarowane tuleje i szpilki w zaciskach po obu stronach? Założę się, że zacisk stoi na tulejach i tu jest problem. Rozebrać, wyczyścić na błysk tuleje i szpilki, przesmarować tłoczki. Zacisk (bez zakłądania klocków) ma pracować po przesmarowaniu tak, że swobodnie przesuwasz go paluszkiem......
Nie nacikać pedału hamulca jeśli w pompie jest powietrze, a płyn niechętnie spływa do pustej pompy więc najlepiej jest poluzować przy niej przewody aż zacznie tam wypływać.
W Toyocie każdy styk czy to w przełączniku czy nawet kostce w kostce żarówki H4 jest użyty smar. Dzięki temu nawet po 17 latach nie ma spadków napięć, a styki są w idealnym stanie. Moje pytanie: czy w instalacji 12V można używać do zakonserwowania styków zwykłego smaru, czy jest to jakiś specjalny produkt zawierający miedź? Czy można również smarować...
Najlepiej odkrecic jarzma i je dokładnie wyczyścić z rdzy i psikanc farba do zacisków 1 czy 2 warstwy,. My stosujemy sprey ceramiczny. Klocki się przykleja aby zniwelować efekt piszczenie, ponieważ jeżeli sam zacisk i prowadnice dzialaja prawidlowo to po puszczenie pedału hamulca, tłoczek w zacisku powinien się cofnąć plus minus 0.25 do 1mm powodując...
ale ja nie radziłem smarować zacisku Powierzchnię między zaciskiem a klockiem też się smaruje jeśli klocek nie ma nakładek absorbujących drgania. Do niektórych samochodów są też klocki kierunkowe, i jak się założy odwrotnie to się dopiero po czasie objawi piszczeniem. 3-4 lata temu mi cały komplet montował na tył ATE ATE to nie jest dobry wybór jak...
Witam, Citroen Berlingo 1,6 HDi 2017 rok. Potrzebuję moment dokręcenia jarzma, oraz zacisku na imbus7. Czy śruby jarzma, smarować klejem?
Ktoś wcześniej ostro potraktował potencjometr środkiem typu KONTAKT lub czymś podobnym. Środek wszedł w reakcję z metalową obudową potencjometru. Gdzieś wyczytałem kiedyś, że jeśli się nie umie albo nie da rozebrać jakiegoś potencjometru to można go... zagotować w wodzie i podobno to usuwa wszystkie zanieczyszczenia. Nie wiem jaki byłby tego efekt...
Ja w Nissanie i Oplu smarowałem. Nigdy nie miałem z tym problemu że zacisk się nie cofnął. Jeśli nie posmarujesz to prowadnica w kopycie może się zatrzeć i dopiero będzie problem. Faktem jest, że jak posmarujesz rowki, w które wchodzi ta karbowana gumowa osłonka to może ona spadać przy powrocie zacisku, dla tego tam się nie smaruje, tylko samą tulejkę...
Ja mam. "Czyszczenie" tłoczków papierem ściernym to szczyt ..... Sprinter nie ma "dobrych" hamulców co wynika z budowy układu jezdnego -małe koła i małe tarcze, duża masa i wieczne przegrzewanie. To oczywiście moja osobista refleksja. Jako, że to hamulce, to lepiej ich naprawę zleć komuś kto się zna. Przy wymianie zwrócić uwagę na prowadzenie klocka...
kolego jest specjalna pasta do smarowania zacisków i tłoczków w każdym sklepie motoryzacyjnym kupisz
Coś tam było smarowane, zaciski mam ze szrotu bo były problemy, są od scenika teraz. Jutro obadam i podrzucę temacik. Myślałem, że ogólnie to gdzieś się reguluje to.
A czym smarować prowadnice zacisku ?
Kolega zapewne nie wie jakie ma zamonowane zaciski hamulcowe więc trudno odnieść się do konstrukcji. Ale podejrzewałbym brak wkładek ślizgowych lub duże ich zanieczyszczenie. Ale tutaj znów ktoś ingerował być może profesjonalnie. Ja zwyczajnie czyściłbym i smarował elementy zacisków.
Musisz kupić jedną i drugą pastę (smar). Smar Bremszylinder słuzy do smarowania tłoczków hamulcowych i ma tą zaletę, że nie uszkadza gumy.
To, że tłoczek się cofa od lekkiego podciśnienia i bicia tarcz to wada układu. W idealnym przypadku (brak bicia, brak dodatkowych sił odkształcających) tłoczek nie powinien cofać się wcale. Działa w sztywnym układzie gdzie luz między tarczą jest minimalny, wręcz zerowy. Proszę nie powoływać się na chłopski rozum. Takie są fakty i potwierdza to fizyka....
Tak jak już pisałem, jak nie masz czujnika ciśnienia oleju 1.8 bar to przewód do masy, obrotomierz(zacisk W alternatora) też musi działać żeby kontrolka smarowania nie migała.
A smarujesz powierzchnie przylegania klocka do elementów zacisku? Bo niektórzy nie smarują... ja smaruję i nic nigdy nie piszczało w żadnym aucie. Tak samo jak z miejscami gdzie "ślizga się" np zacisk po zwrotnicy - niektórzy twierdzą, żeby nic tam nie dawać bo pył ze smarem tworzą warstwę ścierną, ale ja jakoś tego nie zauważyłem, natomiast hamulce...
Montuje tylko TRW i ABS, jeśli klient chce taniej. Zawsze mierzę czujnikiem zegarowym bicie piasty oraz tarczy. Czasami warto zamontować tarczę w kilku różnych pozycjach, o ile konstrukcja na to pozwala, tak, aby uzyskać jak najniższe bicie. Piastę zawsze czyszczę do gołego metalu szczotką drucianą na kątówce. Pomiędzy piastę, a tarczę nie stosuje żadnego...
Witam, klocki powinny sie dotrzeć same po jakims czasie. Co do smarowania tłoczka to jeżeli nie odbija i trzyma klocek trzeba cały zacisk rozebrać i przy pomocy najlepiej imadła i młotka trochę go "rozruszać". Proszę też sprawdzić poziom płynu hamulcowego i przewody i odpowietrzyć układ. Pozdrawiam.
deus.ex.machina świat się zmienia. Dawniej przy hamulcach nie używało się żadnych smarów. Tłoczek zacisku podczas montażu smarowało się tylko płynem hamulcowym. Później był okres pasty miedzianej, używali ją wszyscy nawet serwisy ASO. Dzisiaj serwis układów hamulcowych wygląda tak http://www.hamulcebosch.pl/downloads/Bos...
Zastanawiam się jak miedziany smar może dostać się do czujników?To nie możliwe.Producenci aut nie smarują niczym i zacisków więc nie ma wyznacznika jak to robić.Smarujemy więc tym co się sprawdza i czymś takim jest smar miedziany.
Przed laty kiedy jeszcze pracowałem jako elektryk samochodowy,czyściłem słupki akumulatora i klemy specjalną szczotką.Dawało to b.dobre rezultaty. Natomiast co do smarowania tych elementów elektrycznych wazeliną techniczną mam odmienne zdanie.Nie raz zdarzało mi się usuwać przy pomocy noża szklisty nalot spowodowany posmarowaniem wyprowadzenia akumulatora...
Czyli zacisk do rozebrania/weryfikacji/smarowania szczególnie prowadnice. Plus sprawdzenie czy tarcza nie zjedzona przez rdzę i klocek od wewnętrznej hamuje tylko wąskim paskiem. PS Różnica 50 % to spora różnica w sile hamowania.
Wynika z tego ciekawy wniosek że czujnik jest jej niepotrzebny... a przynajmniej ten jeden przewód bo czy podpięty czy nie zachowuje się identycznie jak przy wpiętym. Może koledzy maja rację z tym olejem że tu jest błąd. Wykonałeś pomiary co się dzieje na zaciskach 5,6 listwy? Wykluczyło by to awarię układu smarowania ( cisnienie oleju, usterka czujnika)....
Aż z ciekawości wszedłem na link do Allegro,cytuje:"Nałożony bezpośrednio na tylne strony okładzin tarcz hamulcowych zapobiega ich piszczeniu"!!! no prawdziwy majsterszczyk w tworzeniu reklamy,by sprzedać za 18,50 złotych,pół kilograma smaru który nawet nie potrafi przesmarować prostej maszyny do chleba :D Swoją drogą też nie bardzo rozumiem czemu właśnie...
A prowadnice zacisku,były czyszczone,smarowane?Na jakiej podstawie twierdzisz że tłoczki są w dobrym stanie,że np. nie mają wżerów?
Kolego, kiedy porozkręcasz już sobie zaciski hamulcowe, zdemontujesz klocki, sprawdzasz czy klocki są ok. Następnie sprawdzasz tłoki w zaciskach, czy nie są zablokowane (wciskasz), następnie sprawdzasz, czy prowadnice od zacisku lużno się przesuwają w jarzmach. Wszystko dokładnie czyścisz, smarujesz klocki pastą (w miejscu, gdzie stykają się z jarzmem)...
Ja tam zawsze przy składaniu zacisku używam smaru do tłoczków wurtha. Daję to na wszystkie elementy gumowe i trochę na tłoczek, wtedy wkręca się jak w masło :-). Ale prowadnic, ani jarzma niczym nie smaruję, tylko czyszczę na błysk.
Możesz podłączyć (oczywiście z uwzględnieniem wymaganych przekrojów). Połączenie aluminium - miedź MUSISZ wykonać prze pomocy złączki (kostki). I tu musze dodac swoje 3 grosze, to co kolega napisal jest nie tylko nie prawda ale wrecz niebezpieczne. Widzialem te "europejskie" zlaczki, toz to wiekszego badziewia nie ma chyba nawet w chinach. Temat mnie...
mi też w uno tak się tak spęczył w środku wężyk do zacisku, też nie mogłem dojść co to... --- na 100% wężyk ale swoją drogą zaciski hamulcowe w Uno to tragedia, zresztą rodem z Dużego Fiata ja w swoim uno założyłem zaciski (wraz z jarzmami i klockami) i tarcze z Cinquecento/Seicento, one się nigdy nie zacinają, a tarcze też, bo są ciut większe niż w...
Jak wyczyścisz to posmaruj ATE tym do tłoczków. Nie dużo, żeby nie wypływał, bo na tarczę się może dostać. Samo blokowanie prowadnic nie koniecznie może być spowodowane ich zapieczeniem, ale też ich skrzywieniem /choć pojedyńczo pracują luźno to skręcone zaciskiem blokują/. Śrub zacisku się nie smaruje. Miedziany faktycznie jest "źle widziany" w tym...
Jemu ściera się zewnętrzny więc nic od tłoczka tylko zacisk dusi sobą do tarczy a tłoczek się luzuje bez problemu. No chyba że ten pug ma tłoczki na zewnątrz...... Podłożyć coś pod koło żeby nie pojechał, podnieść auto, zdjąć koło, depnąć zdrowo na hamulec, puścić hamulec, sprawdzić czy ciężko się kręci, jeśli tak to pociągnąć zacisk do siebie (można...
Proponuje użyć smaru miedzianego. Nie smarujesz nie hamujesz.
Ok, dziękuje bardzo za odpowiedz. Dodano po 1 Cytuje kolegę bombat "Ogólnie nie stosuje się żadnych smarowideł na linki ręcznego. Jeśli osłona jest dobra, nie przepuszcza pyłów, wody itd. to tak ma zostać."
te prowadniczki były smarowane, bicia żadnego nie czuję. Przed montażem zacisku jak miałem tłoczek wkręcony to dźwigienka od ręcznego wypychała tłoczek
Nie wiem czy prowadnice były smarowane, czy coś robione było z zaciskami, wiem tyle że są nowe tarcze przód i nowe klocki przód widzę że są wymienione bo na jesieni jeszcze jeździłem na alufelgach to widziałem przez luki w nich że są nowe części, jeszcze wiem że jest nowy płyn bo zbiorniczek jest pełny a był wcześniej do połowy stanu. Na starych częściach...
Panowie, i proszę nie piszcie mi tutaj o płynie, zaciskach, zatartych tłoczkach, piastach i innych fuckupach. Ty wiesz najlepiej co siedzi w aucie. Nie raz widziałem jak mechanicy z wielkim doświadczeniem wy...li się na głupotach jeśli chodzi o hamulce. Dla przykładu głupie smarowanie prowadnic, gdzie w zacisku ATE z lamelkami w gumce prowadnicy nie...
Porada dla tych, którzy szukają pomocy w temacie. Do malowania ramy aluminiowej potrzebny jest podkład dedykowany do aluminium. Obecnie cena takiego podkładu wynosi od 20-30 zł. Lakier nawierzchniowy polecam lakier spray do zacisków hamulcowych, dlatego że jest dość odporny na uszkodzenia mechaniczne. Jeśli chodzi o łańcuch, to polecam umyć łańcuch...
ociz G. prawda. Tylko w tych modelach zacisków są plastiki i osobiście wszystkim klientom je wywalam. W zaciskach identycznych, w innych modelach vw i nie tylko, normalnie pracuje ślizg w gumie i nic sie nie dzieje.
zacisk jest nowy tzn. ze sklepu ale nie wiem czy nie po regeneracji. prowadnice pracują dobrze . przy wymianie zacisku czyściłem je i smarowałem. linka ręcznego też chyba pracuje prawidłowo. jakiś czas temu ją wymieniałem.tym bardziej ze tak jak pisałem na początku po naciśnięciu hamulca nożnego koło się ciężej obraca. doczytałem się gdzieś że to może...
Ja już od lat stosuję ten smar i generalnie piszczenie występuje, również na ATE. Także może to pomoże. Smaruję wszystkie miejsca styku klocków z zaciskiem i jarzmem, łącznie z tłokami, i pod blaszki klocka jeśli je posiada. Co do prowadnic - tam trzeba dać inny smar, nie uszkadzający gumy. Ja stosuję smar silikonowy gęsty. Wycisza, jest ciągle płynny,...
Używam od ok 3 lat (giełda Wolumen). Zastrzeżenia : 1. Podstawę przerobiłem na bardziej masywną. Płyta ołowiana w obudowie z kątowników Al. Czasami dodaję jeszcze zacisk stolarski mini. 2. Prowadnice uchwytów/docisków, wymagają smarowania (WD40) bo po kilku miesiącach pracy się zacinają. 3. Dociski śrubowe przerobiłem na motylkowe. Ogólnie, za te pieniądze,...
EBS 4601-00 -- zbyt wielka różnica zużycia klocków hamulców pomiędzy sygnałami lewej a prawej strony na osi. witam zrób poprawę błędów Reszty to ja też nie wiem co to za kody podałeś.....poniżej tylko mój domysł. GDK/PDF jest to regulowany katalizator dla silników wysokoprężnych, kod 5002-12 -- temperatura przed katalizatorem. 5019-13 ogrzewanie mocznika....
Miałem kilka razy to samo bez kombinacji sprawdziłem zaciski jak ok wymiana ręcznego i po temacie.
Nasmaruj dobrze, spróbuj wkładać i obracać, Nic nie smaruj, to składa się na sucho. Koleś Kit dobrze prawi, dopasować tuleję i za jej pomocą wcisnąć kołnierz osłony przeciwkurzowej. Ja przy braku tulei posiłkuję się drugimi rękoma do pomocy, przytrzymują mi kołnierz po przekątnej.
Ja montuję puszki bez gotowych przepustów. Wstawiam dławiki kablowe. W puszce łączę na listwach zaciskowych i smaruję wazeliną, bo o ile zaciski mosiężne w listwie nie skorodują, to śrubki dociskowe już tak (profilaktycznie). Takich instalacji przez kilkanaście lat było dużo. Żadnej reklamacji. Prędzej lampy zgniją ( bo klosz pęknięty, lub niedokręcony)....
Smarowanie, zębatka na koszu. Na wyjętej prowadnicy na obrotach sprawdź czy płynie olej otworkiem.
Pewnie źle poskładałeś do kupy. Jakie masz zaciski. Ja walczyłem z zaciskiem Boscha ale odkręcałem tylko dźwigienkę i smarowałem ośkę. Pomogło choć nie wiem na jak długo. Rozbierać nie odważyłem się choć i tak nie miałem klucz pięciokątnego. Może wyciekł ci płyn hamulcowy i zapowietrzyłeś pompę-rozdzielacz ABS. Z tym trzeba do ASO.
Tak to rozwiąże problem. Ja czasem robię też tak oczywiście za zgodą klienta ze smaruję klejem ta wystajaca końcówkę i ta złamana. Nakładam koszulkę termokurczliwa na ta wystajaca rurkę i później wkładam ta złamana oczywiście idealnie dopasowywujac ja złamaniem i zaraz podgrzewam koszulkę zaciska się klej wyschnie i gotowe. W zaparzaczu w miejscu gdzie...
wyczyscilem prowadnice, posmarowalem smarem moedzianym i złożyłem Te prowadnicę, które chodzą w gumowych częściach zacisku, czy jarzmo czyściłeś i smarowałeś miejsce gdzie chodzą klocki? Jeśli prowadnice to ich nie wolno smarować, mają być suche wyczyszczone, i zapewniać prawidłową prace aparatu hamulcowego. Co do tych stuków, najedź na kanał, drugi...
Tylko z przodu sie nie smaruje, powinny pracować na sucho.. ( jesli prowadnice pracują w gumowych tulejkach)
Witam szykuję się do wymiany klocków w naczepie oś bpw eco mała tarcz czy przy okazji warto jakoś zakonserwować zacisk? coś nasmarować? Jeśli gumki będą całe to czy coś jednak robić dodatkowo?
Jeżeli mają luz to smarowanie wiele nie pomoże. Zdecydowanie lepiej wymienić tym bardziej że nie jest to jakiś strasznie drogi element.
Właśnie moim zdaniem miał opory. Dodano po 3 I co mam zrobić żeby to działało bo już się pogubiłem. Bo jak mam tak co pół roku smarować itp to jak tak będzie się trzeć co jakiś czas to trzeba będzie kupić nowy tłoczek z zaciskami.
główną przyczyną były zapieczone styki przerywacza w punkcie, gdzie dźwignia przerzuca obroty silnika w prawo i lewo Ten przerywacz to to z zardzewiałą sprężyną wystającą z napędu nad zębatką napędową? Zdaje się ze chodzi ci o krańcówkę a nie "przerywacz". Po pierwsze - sprężynka może (i ma) być nieco luźna bo wyłączniki nie są przymocowane do jej...
byly psikane kontaktem a potem smarowane pasta do klem Zwykle przetrę papierkiem ściernym klemy i zaciski i to pomaga a nie jakieś popsikanie i posmarowanie. Czy Ty aby na pewno jesteś mechanikiem? Po tym co piszesz, nie chciałbym naprawiać u Ciebie starego auta, nie wspomnę o czymś nowym.
Jeżeli napięcie na zaciska silnika ma wymagane 12V,to najprawdopodobniej uszkodzony wirnik silniczka
ściśnij delikatnie np:"francuzem"gumowy przewód hamulcowy przed zaciskiem(oczywiście po wyjęciu tłoczka) by ci nie uciekał płyn,czasem przy małych wyciekach wystarczy go łapać i dolewać do zbiorniczka nowy. Zacisk wkręcaj przy odkręconym odpowietrzniku,będzie łatwiej. NIE smaruj tłoka i gumek zwykłym towotem do łożysk bo ci spęcznieją gumki. Dodano...
Piszę z doświadczenia. Dotyczy spraya: http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=N... Czyści idealnie gaźniki, zaciski hamulcowe, skrzynie korbowe, inne. Elementy gumowe nie wrażliwe na benzynę od przedmiotowego preparatu pęcznieją, robią się miękkie, kruche.
Jakiś czas temu u nas we wszystkich złączach kablowych oraz rozdzielniach nn i Sn była akcja oczyszczania wszystkich połączeń elektrycznych ze smaru i wazeliny. Połączenia w których było widać że smar jest wewnątrz były rozbierane i czyszczone benzyną ekstrakcyjną . Obecnie jest całkowity zakaz smarowania jakichkolwiek połączeń elektrycznych.Przed włożeniem...
Tylne piasty są nowe, przednie piasty dokładnie oczyszczone tarczą listkową i oczywiście niczym nie smarowane. To nie był dobry pomysł. Tarcze zgodnie z instrukcją zakładałeś z czujnikiem zegarowym. Zaciski sprawne? Płyn wymieniałeś? Może masz już zupę a nie płyn hamulcowy.
Proszę oto linka z schematem i wszystkimi potrzebnymi opisami rozrusznika można na tym zrobić prace. http://diaaut.home.pl/r3401c3x.htm Dodano po 41 A to na początek .. Ogólne wiadomości o rozruchu. Ważnym elementem obwodów elektrycznych jest obwód rozruchu silnika spalinowego w skład tego obwodu wchodzą silnik elektryczny prądu stałego zwany rozrusznikiem,...
To wykręć zacisk z tamtego Audi i porównaj, jeżeli taki sam to masz problem rozwiązany. A na przyszłość żeby nie uszkodzić gumowego mieszka osłaniającego tłoczek, należy delikatnie podwadzić tą wargę na tłoczku (obruszać ją), a następnie zaaplikować np. WD 40. I po kłopocie, a zarazem tłoczek będzie się lżej wkręcał. P.S. Jest specjalna pasta do smarowania...
Wymiana płynu (producenci zalecają 5-7 lat). Jeżeli jest ABS/TC/ASR itp. robimy to na pracującym silniku (otwierają się kanały w pompie ABS) Podczas uzupełniania płynu pilnujemy by nie wlewać z bąbelkami. Jeżeli to ABS metoda odpowietrzania jest inna, zaczynamy od najbliższego koła od pompy LP-PP-LT-PT. Zacisk -tłoczek rozruszać czyli wcisnąć do oporu...
To powinno pomóc: Grzanie pasty po wyjeciu sita i ukladu z podstawki. 1. Kladziemy sobie ukladzik w aluminiowa podstawke, w odpowiedniej wielkosci miejsce. 2. Kladziemy na niego sito z odpowiednim dla ukladu rozstawem i obszarem dziurek, napisami do góry, poniewaz sito wypalecza sie wlasnie w ta strone pod wplywem temperatury. 3. Dopasowujemy dziurki...
Od pewnego czasu działają tylko 3 przyciski 1. meter range 2. reset 3. mode napięcia na rezystorze 10k R985 to 4,8V i 4,33 na zaciskach płytki łącza CP5 pinów 9 i 8 rezystancja nic nie pokazuje na max i min zakresie. Ale po naciśnięciu PLAY jest 2,9kΩ. Płytkę z CN5 wyjąłem i przemierzyłem styki i rezystancja 0. niedawno je smarowałem więc ok z nimi...
Witam może to pomoże SZYBKI PRZEGL D ZBR2 (TGL/TGM/TGA) ARKUSZ 1 Z 4 Stan: 02.04 Legenda A100 Centralka elektryczna A302 Centralny komputer pok adowy A Zasilanie F243 Bezpiecznik ZBR2 stale plus F244 Bezpiecznik ZBR2 (zacisk 30-1) F245 Bezpiecznik ZBR2 (zacisk 30-2) F246 Bezpiecznik ZBR2 (zacisk 15) ...
Ten przekrój 100mm² w zupełności wystarczy. Tylko pamiętaj aby ewentualne znajdujące się w gruncie (nie w betonie bo można użyć zacisków skręcanych śrubami) spawy obowiązkowo zabezpieczyć przed korozją. Najprostszym sposobem jest wykorzystanie kawałka papy (np: termozgrzewalnej) lub bryły lepiku którym bezpośrednio po spawaniu więc na gorąco smarujemy...
Witam, w mojej niedocenionej t4 99r z silnikiem 1.9 td mechanik podczas rutynowej wymiany rozrządu, podkleił koło z wybitym klinem na klej. Skutkowało to niestety ,,zblendowaniem,, silnika po przyciśnięciu z przyczepką. Zapadła decyzja złomowanie. Niestety chęć ożywienia tego kultowego auta firmowego, poskutkowało zamontowaniem nie pasującego silnika...
Witam, rozrusznik Bosch'a 0001113001 (036 911 023M) po wymianie szcztkotrzymacza, smarowaniu bendiksa, łożysk i szlifowaniu komutatora. Sprawdzam: Po podłączeniu "+" od razu na zacisk 45 czyli omijając zworę silnik kręci prawidłowo a włącznik nie działa. Po podłączeniu "+" na zacisk 50 i 30 też działa prawidłowo: wysuwa się i zaczyna obracać wirnik...
Do konserwacji połączeń akumulatora należy używać wazeliny technicznej. Już nie te czasy kolego, już nie. Można, owszem, ale są inne środki, które działają lepiej i je widać, bo są takie silnie niebieskie, i klient widzi za co płaci.... Tak naprawdę można zaciski pokryć praktycznie dowolnym smarem. Smar odcina dostęp do tlenu i wilgoci i złącze się...
Witam, Rozebralem zacisk hamulca hydraulicznego w rowerze i zauważyłem, że na jednym tloczku są zarysowania. Myślę żeby oddać oba do tokarza który "zbierze" z nich przypuszczalnie 0.1mm, a następnie zanieść je na pokrycie chromem w tej samej grubości. Tloczki oryginalnie nie mają żadnej warstwy zewnętrznej zmniejszającej tarcie. Problemem jest ich nierówna...
Nie wiem, co dokładnie jest dla Ciebie problem przy wklejaniu. Zasadniczo problemem są ramki. Nim rozkleisz telefon przyłóż np linijkę do ekranu, sprawdź czy ramka jest prosta. Dla przykładu, moim "faworytem", który ma ramkę z gownolitu, jest P Smart 2019. Dla mnie wygina się od parzenia. Drugim istotnym czynnikiem jest staranne wyczyszczenie ramki...
A mierzyłeś przebicie na masę pojazdu?tych czujników indukcyjnych prędkości kół. Dodano po 4 Czujniki się wyrywa na chama ,najczęściej są do wywalenia czyści się gniazdo smaruje ,nowy koszyk ,dociska i sprawdza czy nie odpycha go krzywa tarcza ,jeśli tak to koło piasta z tyłu półoś zacisk ham do wywalenia i w czym problem.
Niedawno kupiłem sobie porządną zaciskarkę Knipexa do tulejek cienkościennych. Taką jak tutaj: https://www.conrad.pl/p/zaciskarka-knipe... Zaciska w kwadrat i jestem z niej bardzo zadowolony. Wiem że koledzy zaraz się rozpiszą, że taka w sześciokąt lepsza bo... itd ale nie o to chodzi. Już parę rozdzielnic zrobiła...
Dla silnika n47d20 i n47d20s: Korby 20Nm plus 70 stopni. Dla śrub łożysk głównych wały zaleca się wymianę i dokręca się: 50Nm plus 120 stopni, potem wszystkie luzujesz i powtarzasz operacje. Instrukcje dotyczące głowicy cylindrów Głowica cylindra Wymień śruby Tak Inne momenty dokręcania silnika Łożyska główne Wymień śruby/nakrętki Tak Łożyska główne...
Którą masz wersję VITOPENDA WHE czy WHE, a może inną. właśnie WHE Cytując post innego użytkownika nie zmieniaj jego treści!!! Zamieniłeś WHO na WHE i wyszło masło maślane. najlepiej obrazuje to zestaw Załącznik -Wykaz części zamiennych str 55/56 Rura połączeniowa 002 wygląda jak wtykana bo ma zaciski Ściągasz zawleczki, wyciągasz rurę do góry, wyjmujesz...
A po co tyle klepania klawiatury. Rdza jest śliska i się nie ściera i nie hamuje , czyli prędzej ci to odpadnie niż się zetrze. Tarcze i klockie do wymiany definitywnie. Prowadnice smarować TYLKO wazeliną inaczej ci guma spuchnie i po hamulcach. Oczywiście jarzma wyczyścić pilnikiem z rdzy i brudu w miejscu pracy klocka. Odkręcić srubę 13 zacisku tylnego,...
Udało się przekonać :) tarczę przetoczone, obecnie grubość 11mm, klocki SRC. Prowadnica 1 szczęki była tak pordzewiała że musiałem zbijać ją, dałem w te prowadnicę ŁT43, gdyż niemiałem innego ponoć się nie nadaje? Ze względu na gumę?? Poczyściłem i złożyłem? Do smarowanie tłoczka można używać zwykłych smarów. Czy trzeba użyć jakiejś specjalnej "pasty"?...
Udało mi się wyjąć te mocowania klocków. Nie wiem teraz czy smarować elementy pracujące - prowadnice? Jedni mówią smarować inni, że te elementy maja pracować na sucho... https://obrazki.elektroda.pl/7772040900_... https://obrazki.elektroda.pl/4007371700_...
Hmmm... Ale mnie chodzi o nasmarowanie cylinderków "pod uszczelnieniem". Podobno od wewnętrznej strony czyli za uszczelką która blokuje wydostanie się płynu hamulcowego się nie smaruje bo sam płyn hamulcowy jest "smarowaniem", a smar daje się pod tą uszczelkę harmonijkową na cylinderek. Plastitube opisują jako smar do miejsca styku cylindra z klockiem...
Zwroc uwage ze w kadecie masz hamulce jednotloczkowe - drugi klocek dociskany jest do tarczy przez przesuwajacy sie swobodnie zacisk. Jesli zacisk nie moze swobodnie sie przesuwac to hamuje ci tylko jedena okladzina i stad slaba sila hamowania A co do blokowania to potwierdzam : pewnie przyrdzewial ci lekko tloczek - sam niedawno mialem to u siebie...
Sam szukałem co z tym zrobić ale zbyt dużo konkretów nie znalazłem. Doszedłem jak to złożyć. Zaczynając od tego ze najlatwiej zdemontować stary tłok sprężonym powietrzem, wtłaczając je do środka. Wykrecasz zabezpieczenie trzpienia http://obrazki.elektroda.pl/7874267700_1... Wyjmujesz całość, wyjmujac zabezpieczenie wewnątrz zacisku,...
Pasowałby Ci jeszcze stojak do gwintowania, coś takiego z zaciskiem. http://obrazki.elektroda.pl/4716197700_1... Ważne podczas gwintowania smarować (wydziela się dużo ciepła i można zniszczyć noże)kiedyś używano do tych celów sadło. http://www.virax.com/index.php/pl/sc/255...
Skoro wujek google milczy, to proszę! Pasta stykowa Alu-Plus (strzykawka-20ml.pasty) Przy podłączaniu aluminiowych przewodów jednodrutowych do złączek WAGO z zaciskiem sprężynowym należy zastosować pastę stykową Alu-Plus. Ze względu na niewielką przewodność przewodów aluminiowych konieczne jest poza tym odpowiednie dopasowanie prądu nominalnego: 2,5...
Polecam cały kanał użytkownika "M.R. Serwis". Sporo można się dowiedzieć. No więc, moim zdaniem wsadzanie rozdzielacza do rynny, gdzie wiosną stoi w niej woda, bo odpływ jest zawalony lodem nie jest całkiem rozsądne. Poza tym on tych złącz (w rozdzielaczu, czy śrub dipola ani śrub mocujących antenę do masztu) niczym nie konserwuje. Oczywiście rozumiem...
Wolę się upewnić wcześniej, kogoś kto juz to robił. Dla przykładu, co niektórzy mechanicy uzywają smaru miedziowego smarując prowadnice i zaciski i twierdza, ze takiego smaru właśnie się powinno używać i traktują to za święte, on tak robi i każdy ma tak robić, a robi żle nawet nie zdając sobie z tego sprawy, więc biorac pod uwage jak pracują nasi mechanicy...
Rozwiązanie tego problemu jest banalnie proste, korek zaciska się na elemencie wewnątrz pistoletu, który wchodzi w otwór korka fi 8. Pod korkiem jest o-ring 8x1,78 NBR 90 (twardsza guma niż zwykłe o-ringi), należy rozszlifowc otwór korka, a najprościej zrobić to tak: wiertło - trzpień fi 6 owijamy papierem ściernym 220-240 do wymiaru ok 8mm i szlifujemy...
Ten samochód ma dwa czujniki oleju. Ten od brzęczyka jest bliżej bloku. Żeby to sprawdzić należy woltomierz podłaczyć do plusa i na zacisk tego czujnnika, oczywiście nie zdejmujemy przewodu z czujnika. Na postoju , na rozgrzanym pracującym silniku musi cały czas być napięcie akumulatora, gdy będzie napięcie się zmieniać winy należy szukać w czujniku...
Pod osłonkę ochraniającą tłoczek należy wcisnąć niewielką ilość smaru do smarowania tłoczków zapobiegając korozji tłoczków oraz smarowania ich gładzi.Tubka ww smaru to koszt około 5 zł.Do rozcierania zapieczonych tłoczków wykonałem przyrząd ze stalowej rurki który wkładam w otwór tłoczka i aretuję w tłoczku a następnie obracam przyrząd z tłoczkiem kilkakrotnie...
wymiana klocków i tarcz która trwa 2godz No teraz to przesadzasz..... Ja też gdy wymieniam tarcze i klocki wszystko czyszczę i smaruje, za każdym razem. Mówimy o polskiej rzeczywistości a nie o autach nowych na gwarancji. Wcale nie mówie że nie czyszczę ale bez przesady. Moje ulubione -gr.vw i tylne zaciski.:D W nowych nie widziałem jakiegoś smarowidła...
Witam. Najpierw w polonezie (tył tarcze, nie lukasy) blokowało mi tylne koła. I standardowo - cylinderki smarowanie, wymienione gumki wszystko super. Przejechałem jakieś 60km i znowu zablokowało tylne koła. I teraz - nie zapiekły się cylinderki! Chodziły elegancko. Tylko tarcza i klocki były rozgrzane. Więc wymieniłem zaciski na tyle, klocki i płyn....
Już znalazłem poważny błąd w poprzednich rachunkach. Moment hamujący nie jest przenoszony na piastę, tylko przez zacisk hamulcowy bezpośrednio na wahacz. Moment hamujący pojawi się tylko między tarczą, a felgą. Tego połączenia na pewno nie smarowałbym. W tarcza-piasta pojawia się przy przyspieszaniu, ale jest znaczenie mniejszy w przeciętnym samochodzie...
smarowałem specjalnym smarem w sprayu kolory niebieskiego właśnie do układów hamulcowych Dodano po 10 A żeby było lepiej nowe gumki dostępne tylko z zaciskiem
Walczę od tygodnia z hamulcami.. Brakuje mi już pomysłów, może ktoś coś podpowie.. Dziś w nocy mam wyjazd 500 km w jedną stronę a hamulce wciąż się grzeją. Wymieniałem tylne tłoczki i gumki, z przodu nie było potrzeby ale wszystkie zaciski są wyczyszczone, prowadnice czyszczone i smarowane, płyn wymieniony, mimo to klocki wciąż nieco przycierają o tarcze...
[Do tego co teraz używam włożyłem nowy elektromagnes, który przeczyściłem WD40, bo smarować podobno nie można. Ja jak montuję nowy elektromagnes to go wcale nie czyszczę. Po pierwsze sprawdź czy dochodzi napięcie ze stacyjki jak tak to po drugie czy przy rozruchu siada akumulator (napięcie) jak nie to zewrzyj na elektromagnesie zaciski jak zatrybi to...
Witam. Znalazłem to forum jak szukałem jakiś informacji na temat samów. Chce zrobić motor z silnikiem łady 1,5. Największy problem to przeniesienie napędu. Skrzynia ruska za sałba bo moment obrotowy w ładzie ok. 3 razy większy niż w rusku. Znalazłem skrzynie na allegro z K1200 lt ale 1,5 tyś. Z rejestracją nie ma żadnych problemów dowiadywałem się w...
Płyn zmieniałem jakieś 2 lata temu przy wymianie przednich tarcz i klocków oraz klocków tylnych. Co do pompy hamulcowej to nie sprawdzałem jej. Zastanawiałem się nawet czy to nie jej wina ale pomyślałem że gdyby był problem z jedną sekcją to powinno blokować dwa koła. Hamulce pod względem mechanicznym są w bardzo dobrym stanie. Niedawno zmieniałem osłonki...
regeneracja zacisków unifon zacisków renowacja zacisków
prywatna wiadomosc wskazać amperomierz zasilać lampa solarny
esp8266 zegar schemat podłączenia różnicówki
Jak dodać drugi program do nagrania w dekoderze KGS 3200? Opis stabilizatora napięcia TNY268GN od Power Integrations