Witam! Musisz zdjąć klemy i dokładnie wyczyścić... Radziłbym Ci też podjechać do sklepu motoryzacyjnego i zapytać czy nie mają jakiegoś środka do smarowania klem (dawniej smarowało się klemy wazeliną)... Pozdrawiam!
WD40 to się nadaje najlepiej ,ale do czyszczenia felg aluminiowych . „Smarem miedziowym” to niedługo ręce będziecie smarować i twarz bo zmarszczki likwiduje . 1001 drobiazgów które można tym smarem wysmarować . Wyczyścić poprawnie klemę , słupek , wazelinka jak kolega wyżej już przytoczył i po sprawie . Inna rzecz , jeśli przewód jest uszkodzony...
Tak, bezkwasowa, taka jak na klemy akumulatorów. I ochrania przed korozją, i smaruje.
Klemę jak już smarować to nie olejem a np wazeliną techniczną. Przyczyn słabego odpalania może być wiele , za mało danych jakie objawy.
W takich sprzętach strasznie lubią sie zasiarczyć klemy przy akumulatorach. Ja aby tego uniknąć zawsze smaruje klemę smarem w pełni to zabezpiecza.
Jest smar z dodatkiem bodajże miedzi, do smarowania klem akumulatorów. Taki chyba byłby dobry...grafitowy może też.
Tak, ale osobiście jestem zwolennikiem nie smarowania tych połączeń w ogóle. Zamiast tego wolę przy każdej zmianie akumulatora (która wypada średnio raz na 5 lat) zwyczajnie przeszlifować klemy przed zamontowaniem drobnym papierem ściernym i odtłuścić całość szmatką z ipą. Po takim procesie zakładam akumulator i dokręcam klemy (z wyczuciem, nie do oporu)....
nie grzeja sie. byly psikane kontaktem a potem smarowane pasta do klem
Jak się klemy nią smaruje...
Może tylko zwyczajnie zabrudzone klemy na akumulatorze. Miałem coś takiego z identycznymi objawami.
Przed laty kiedy jeszcze pracowałem jako elektryk samochodowy,czyściłem słupki akumulatora i klemy specjalną szczotką.Dawało to b.dobre rezultaty. Natomiast co do smarowania tych elementów elektrycznych wazeliną techniczną mam odmienne zdanie.Nie raz zdarzało mi się usuwać przy pomocy noża szklisty nalot spowodowany posmarowaniem wyprowadzenia akumulatora...
Zauważyłem nagłe powstanie biało-zielonych "wykwitów" w momencie rozszczelnienia połączenia pomiędzy czopem akumulatora i jego obudową; wydostające się w czasie ładowania opary kwasu reagowały z materiałem klemy (mosiądzem) i tworzyły się "grzybki". Częściowo radzi temu pokrycie połączenia wazeliną techniczną. Muszę jednak rozwiać pewien mit: ostatnio...
Co za mania smarowania pastą miedziową klem przecież zamiast pomóc zaszkodzi/pasta miedziana przewodzi prąd/ sąsiad sobie posmarował i rano nie było baterii co za ironia.
Masz racje wydaje mi sie że komputer nie pozwala zapalić ze względu na uszkodzenie obwodu smarowania .Spróbuj odłączyć klemy na 20 min może błąd zostanie skasowany sprawdz czujniki ciśnienia oleju .Na jakim oleju jeżdzisz ,kiedy wymieniałes ostatnio olej ?
Tak. Smar grafitowy nadaje się do styków elektrycznych, można go użyć do smarowania przewodów masowych i klem.
matroxi: to co napisałeś o piramidce jest mi znane :). Ja też wpadłęm na pomysł kombinowania z buzzerem piezo. Co do fal, to wielkie "pudło" :P Chodzi tutaj o fale telepatyczne, w piramidzie następuje też odbicie tych fal i powstanie fali stojącej. Fale telepatyczne można sobie wyobrazić jako fale "dźwiękopodobne" Nie możliwe do 100% zatrzymania przez...
Klemy masz oryginalne, czy już zmienione ? Przy zarobieniach "końcówek" korodował i wygniwał przewód. Elektromagnes, jego cewka ma dwa uzwojenia, jedno przyciągające, drugie podtrzymujące. Przyciągające bierze masę ze szczotek rozrusznika, poprzez wirnik, i oprócz zawieszania, tu może być przyczyna braku działania pierwszej fazy pracy rozrusznika. Brak...
Ja to smaruje tawotem i mam spokój. Pozdrawiam
Klemy powinno się smarować wazeliną techniczną, choć mi ostatnio w serwisie "popsikali" czymś niebieskim. Są też do kupienia takie podkładki filcowe pod klemy nasączone olejem wazelinowym. Smar miedziowy niestety wchodzi w reakcję z ołowiem i klemy czernieją, choć niby ten smar właśnie jest m.in. do klem przeznaczony.
A gdzie taki kabelek powinien się znajdować? Przy akumulatorze nic innego od klem nie odłączałem.. Ale też nie czyściłem klem, może zawalone jakoś brudem są, tak samo nie smarowałem niczym.. Teraz sprawdzałem napiecie w akumulatorze jest dobre ponad 12,6V Dodano po 9 Tak mi się zdaje że właśnie problem nie jest w adapterze, radiu czy wtyczce a gdzieś...
Mam ostatnio problem z plusową klemą w akumulatorze, jest bardzo zasiarczona czyszcze ją smaruje wazeliną techniczną jeden dzień i problem powraca. Nigdy przedtem tak nie śniedziała. Jest dobrze dokręcona-dociśnięta.
Samo psikanie nie wystarczy.Jeśli połaczenie jest skorodowane lub mocno zasniedziałe to bez dokładnego oczyszczenia nic z tego nie będzie. Trzeba sprawdzić czy we wtyczce jest masa przewód brązowy lub czarny(nie pamiętam dokładnie), a dopiero póżniej czyścić. Jeśli wkład lampy nie nadaje się do czyszczenia wymień na nowy bądż używany,ewentualnie dolutuj...
Lut ma wypełnić przestrzenie między ziarenkami, w sumie pasta to wpadła mi później, pierwotnie to miał być lut w proszku wymieszany z ziarnami ceramicznymi, ale wpadłem ma taki produkt http://lut-spaw.com.pl/portfolio/pasty-l... i doszedłem do wniosku że to by mi pomogło w wymieszaniu mieszanki w odpowiednich proporcjach. ale to nie koniecznie....
Udało się ogarnąć komutator i szczotki i ładnie zrobione. Ale pojawił się nowy problem. Stary alternator miał rok temu wymieniony regulator i teraz ładował 15,7v. Ten nowy alternator wsadziłem i ładowanie 15v. To wyczyściłem klemy, połączenie alternator silnik, przewód prądowy od alternatora na smarował wazelina techniczna. Złożyłem i ładowanie 14v....
Wszystkie masy były odkręcane, oczyszczane i starannie smarowane smarem miedzianym raptem rok temu więc to raczej nie to... Klemy są oczyszczone, nasmarowane smarem i solidnie dokręcone więc je też bym wykluczył. Ktoś jeszcze ma jakiś pomysł?
Co ma piernik do wiatraka.W fotelach nikt nie kładzie kabli chyba ,że od podgrzewania fotela.poduchy w samochedzie to bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów.Jazda fotelem nie może wpływać na świecenie kontrolek.To napewno nie fotel! Jak widać kolega zorientowany w temacie. Napewno słyszał że poducha w niektórych samochodach nie wypali jeśli nikt nie siedzi...
Za tulejki na wiosnę płaciłem 17 zeta Aku jak zasiarczony do tylko do recyklingu Smaruje się tulejki[miałem smar wysoko temperaturowy coś jak wazelina do klem,nie spływa] i ośkę wirnika tam gdzie się bęndix przesuwa
Troche czesu minelo ale w deszczu nie chcialem sie z tym bawić - a teraz mam w koncu tez czas :) Powiedzcie mi jeszcze jaka gradacja papieru do wyczyszczenia klem i bolców? Bo najdrobniejszy jaki mam to 2500. I zakladam ze wazelina smarować wsio? nie bedzie to nic izolować? Pewnie temat sie przewijał ale tak dla pewności wole spytac :D
za 2 x w miarę dobrze zakręcił rozrusznik trzeba sprawdzic aku sa do tego urzadzenia, ale stawialbym na rozrusznik- zacierajace sie tulejki, trzebaby bylo rozebrac obadac przesmarowac lub wymienic tulejki. Napewno zacznij od aku zeby na darmo sie nienapracowac, sprawdz polaczenie na klemach Na 100% akumulator, gdy jest temperatura na +2 w górę nie...
Witam Mam Opla frontere 2.0 98 r . Problem polega na tym iż niezapalna mi się kontrolka check oraz smarowanie samochód martwy. Nie posiadam żadnych zabezpieczeń dodatkowych. Wszystkie bezpieczniki oki. Samochodzik umilkł po wyjęciu kompa ( zdjęta klema podczas operacji ) Wydaje się jakby nie było zasilania układu Moje pytano co się stało Czy to Immo...
Witam, Posiadam fiata punto II 1,2 8v 2002r. Brak autoalarmu, sam centralny zamek. Problem z odpaleniem zaczął się przy -20 stopniach po nocy. Rano niestety odpalić się nie dało. Rozrusznik kręcił straaaaaaaaasznie wooooolnooo, trzy podejścia do odpalania aż w końcu kontrolki przygasały i zgasły. Odpaliłem za pomocą kabli z samochodu znajomego bez problemu....
Dziękuję wszystkim za cenne rady. Faktycznie nie będę kombinował z dodatkowym zabezpieczeniem. W przyszłości coś się wymyśli. Co do zabezpieczenia połączeń, to ja nie spawam, lecz skręcam złączem krzyżowym smarując wcześniej każdą powierzchnię takim środkiem przewodzącym i zabezpieczającym przed korozją (coś takiego jak np. do klem akumulatora). Takie...
dzony92 napisał: delikatnie użyłem tawotu dla polepszenia przewodzenia Teraz dokładnie to umyj do czystości, odtłuść i zastosuj zalecane środki. Nie wolno smarować styków zwykłym smarem. Pogarsza styk i nic to nie daje. Kup sobie tubkę smaru PULSAR, jest do tłoczków hamulcowych i do klem np.
czy V klemy zabezpieczacie jakimś specjalnym mazidłem by zabezpieczyć żyłę aluminiową ? Stosuję [url=http://www.el-mont.eu/sklep/catalog... mazidło. Zaznaczam, że najpierw wykonuję połączenie "na sucho" i dopiero delikatnie smaruję. Choć niektórzy twierdzą, że połączenie najpierw powinno być "wykąpane" w paście i dopiero...
Kontrolka ładowania alternatora i ciśnienia oleju nie zapalają się po przekręceniu kluczyka stacyjki. Zapalają się wszystkie kontrolki oprócz wyżej wymienionych i po 30sek. gasną nawet bez uruchamiania silnika. Wskaźniki poziomu oleju, tem.silnika, paliwa, kontrolki wszystkich świateł działają poprawnie. Ładowanie mierzone na klemach akumulatora miernikiem...
Witam, w czasie jazdy po uderzeniu w dużą dziurę na prędkości po ok 2km zaświecił się check auto straciło moc po przejechaniu ok 500m zaświeciło się smarowanie i zgasło zjechałem na pobocze, sprawdziłem olej odpaliłem wróciłem do domu. Odczytałem błędy oto wyniki; 0335, 0325, 0340.. dalej już się gubię. odpięcie klemy nic nie daje. Wszystkiego po kolei...
https://obrazki.elektroda.pl/5223476400_... nowy KOZAK 60Ah 550A z P+ produkcja 43 tydzień 2018 (zakupiony w tym tygodniu) tutaj jestem bardzo zaskoczony wynikami bo nie spodziewałem się tych 600A EN i tak niskiej rezystancji w budżetowym akumulatorze!!! https://obrazki.elektroda.pl/7786684000_... nowy KOZAK 60Ah 550A...
Jak to się stało, tak z dnia na dzień, czy nie jeździłeś dłuższy czas?? Jak długo nie jeździłeś: Wyjmij aku, oczyść klemy i słupoki na aku, popatrz na stan elektrolitu, naładuj go przynajmniej 12h potem przesmaruj słupki łt-43 i wsadź aku z powrotem. A jezeli z dnia na dzień, to oczyść klemy i słupoki na aku potem przesmaruj i spróbuj czy zagada. Życzę...
A co powiecie panowie na teze o rozmagnesowaniu stojana? Przerobiłem kilka razy tema typu źle zapala na gorącym (zimny wiadomo) No i po zbadaniu tematu że sterownik silnika "poda" paliwo jeśli obroty wału korbowego przekroczą 180 obr/min podjąłem walkę z jednym takim rozrusznikiem(przy 80'c wody dawał 160 obr/min). No to rozbiórka , szczotki, tulejki,smarowanie,...
próbowałem zmierzyć prąd przez chwilowe odłączenie klemy No to żebyś się czasami nie zdziwił, jak po takich zabiegach nie uruchomisz wcale silnika (dlaczego - info. w sieci)! Przez to nie będę mogł spać w nocy ;) - zdradźże czego się wystrzegać? Robiłem wszystko tak jak mi podpowiadał rozum - nie rozłączałem galwanicznie układu alternator akumulator...
NIe to napewno nie to ladowalem akumulator odlaczylem go od klem po kilku godz podlaczylem i nadal to samo hebla nie mam Jednak proponuje zobaczyć poziom elektrolitu w akumulatorze (jeśli akumulator posiada taką opcję). Może zajrzyj też do rozrusznika (stan wirnika, tulejek, szczotek). Nie zaszkodzi zmierzyć manometrem ciśnienie oleju w układzie smarowania...
Zwróć się w tym celu do jakiegoś zakładu który podejmie się wylania nowego słupka akumulatora.Samo wylanie polega nałożeniu formy stożkowej na nadlewany słupek i uszczelnieniu z zewnętrznej strony formy gliną aby ołów nie wypłynął na zewnątrz od spodu formy.Wewnętrzną stronę formy smaruje się smarem aby płynny ołów nie przyległ do niej.Samo topienie...
Efekt kapilarny wessie cynę w połączenie mufka-rurka nawet pod górkę, zresztą do takich min. połączeń jest ta szara pasta do smarowania połączenia przed złożeniem - zawiera rozdrobnioną cynę, tak że z "druta" się ją tylko uzupełnia. Warunek - miedź na odcinku samego połączenia musi lśnić - utlenioną lutuje się źle, a nawet tragicznie. Drugą ważną rzeczą...
Ostatnio w mojej xsarze zapala się kontrolka ładowani,smarowani i ,świeci się kontrolka stop .Nie jest to za każdym razem ,czasem po przejechaniu kilku kilometrów,zatrzymaniu pojazdu,wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu zapłonu,kontrolki się świecą i wyje brzęczyk.Natomiast po przekręceniu kluczyka w pozycję w której powinna świecić się tylko kontrolka...
Najpierw sprawdź akumulator aremometrem czy wszystkie cele w nim maja jednakową gęstość.wystarczy jedna cela będzie na aremometrze wskazywała pole czerwone to będzie oznaczać akumulator do wymiany. Co do rozrusznika sprawdź na nim komutator wyczyść rowki na nim przy pomocy szpiczastym narzędziem aby usunąć pozostałość grafitu w rowkach które może powodować...
bez problemowo - klucz gięty oczkowy 16 i jazda - pamiętaj o zasadach klemy z akumulatora zdjęte - potem kable z zasilania wyrzutnika - auto na zawieszeniu podnieś na maxa i nie potrzebujesz lewarka - jest też taki myk że wykręcasz 2 śruby całkowicie i idzie je wyjąć potem ta trzecia na przeciwko rury wydechowej i przy kantnięciu rozrusznika wyciągniesz...
A jak wygląda olej na bagnecie? troszkę masełka na korku jeszcze o niczym nie świadczy. Sprawdziłem dziś rano (-20°C) olej na bagnecie - jest płynny (chociaż czarny - nie wiem skąd ten kolor, zawsze był ciemnobrązowy..). Jeśli chodzi o akumulator (nowy, naładowany, napięcie OK) + klemy/bieguny (czyste) + podłączenie rozrusznika - są w porządku, sprawdziłem....
witam, na pompie są dwie pokrywki przykręcane srubami torx, ta większa jest od sterownika pompy , a ta mniejsza kryje :) pod sobą ten czujnik do układu regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku, jeżeli chcesz sprawdzić pompę to podłączyc trzeba diagnoskop i na kręceniu rozrusznikiem musi podać min 300 bar inaczej wtryski sie nie otworzą( kalkulator nie da...
Hms wiec tak... pomijajac moje cienkie kable. Napiecie mierzylem bezposrednio na akulumatorze, potem na klemach zaraz obok aku:) Wyszlo takie samo. Alternator nie wiem jaki mam bo tabliczka znamionowa jest od dolu, jak bede mial czas to jakos to zobacze bo mam lusterko wyginane specjalne. Hms aku mam 74 Ah. Alternator jest dosc duzy, z centralnym smarowaniem(kiedys...
Po drugi nastawienie i prace autora cechują go do działu '' gusła i cepelia''' , ''początkujący alchemicy''' a nie tu gdzie jest. Nie wiem czy to o mnie czy nie, ale nastawienie jest moje odpowiednie. Pytam o jedno a dostaje 100 innych odpowiedzi bez sensu. Tak jakbym nie potrafił przeliczyć, a akurat potrafię i to całkiem nieźle wydaje mi się. Przykładowo...
Witam! Podczas ostatniej podróży znad morza (właśnie wstałem ledwo co wyspany) mój samochód (Audi A3 1.9TDI r. 1999) podczas jazdy odmówił posłuszeństwa... nagle. Jechałem ok. 100km/h, gdy po prostu zamigała na chwilę kontrolka oleju (to pamiętam) i chyba odcięło dopływ paliwa do silnika. Nie pali się żaden CHECK w postaci migającej kontrolki świec...
Nie chcę przerabiać tego radia i go nie przerabiam, wymieniam uszkodzone elementy, końcówki oczywiście usunę bo są zbędne, nie ja je włożyłem. Radio będzie pod zewnętrznym wzmacniaczem. Dla świętego spokoju wymieniłem oba układy 2060, :D usterka usunięta, radio gra czyściutko, przy okazji sprawdziłem jak gra na tych końcówkach i sprawne są trzy kanały...
Witam. Mam dwa pytania. Jak pozbyć się tego błędu. Otóż jest dołożony hebel od FH-12. Jest na minusie w ten sposób, że są pozostawione (jakieś - od czego nie wiem) brązowe przewody minusowe podłączone do klemy minusowej. Przy czym część z nich podłączone dobrze, tzn. za heblem. W efekcie na wyłączonym heblu (czy może w trakcie montażu) spaliło tacho...
Witam grupowiczòw mam problem z odpaleniem silnika andoria SW266kreci i nie moze zlapać na zaciąg załapie ale zaraz gasnie o co w tym moze chodzić (at)ElektrodaBot AI: Robiles cos ostatnio przy silniku ... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęściej winny jest układ paliwowy: po 4 latach postoju w zbiorniku i przewodach znajduje się zdegradowany...
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i padał po pełnym naładowaniu po 4 próbach uruchomienia silnika, każda...
Witam! Może ktoś mi wytłumaczy działanie fabrycznego centralnego zamka a raczej jego usterki. Nieraz rozładował mi się w zimę akumulator, oczywiście wył sobie alarm z własnym zasilaniem, ale nigdy nie spotkał mnie problem (TAKI!!!!) z otwarciem drzwi, ale od początku: Auto było nie odpalane ze 4 dni (czasami bywa że zdechnie akumulator(roczny) , ponieważ...
Alternator od FSO do C 330 (9 diodowy) Ponieważ jest to jeszcze popularny temat postanowiłem opisać szerzej jak to zrobiłem. Napęd Pasek klinowy o długości 1270 mm a nie 1250 jak dla prądnicy. Swobodnie się zakłada i napina. Alternator 1. Sprawdzamy alternator elektrycznie. 2. Zakładamy nowe łożyska dobrej firmy, ze zwiększonym luzem, czyli indeksem...
smarować klema akumulator klema inteligentna klema pirotechniczny
volvo silnika tworzyć folder zapamiętaj wyświetlac
nauczanie atego nauczanie atego
Kod błędu B1811 w Toyocie RAV4 - przyczyny i rozwiązania Ciągle palące się światła stopu w samochodzie - przyczyny