Ładowanie z alternatora wynosi 13,6 - 13,7 V W mojej ocenie nieco za mało ale jak piszą forumowicze ''nie podałeś żadnych danych auta''. W mojej Fabii rocznik 2004 latem początkowe napięcie ładowania nie przekracza 14,0V a zimą jest bliskie 14,4V. Zarówno latem jak i zimą, spada dodatkowo o 0,2-0,3V po nagrzaniu silnika.
Witam. Jakie wskazania kontrolki ładowania, świeci podczas pracy silnika, świeci po włączeniu zapłonu? Należy sprawdzić napięcie na alternatorze, jak również na akumulatorze. Cena regulatora napięcia trochę mówi za siebie, lecz nie twierdzę że jego wina. Jaki to alternator(jakiej firmy, jak wygląda regulator).
Astra J: Napięcie ładowania spada z 14,7V na zimnym silniku do 12,3V po nagrzaniu. Czy to problem z regulatorem napięcia, diodami prostowniczymi czy połączeniami elektrycznymi?
Raczej wszystko jest ok. Maksymalne napięcie ładowania wynosi 14,4V. W różnych samochodach różnie jest zrealizowanie sterowanie. Np. w starym nissanie po odpaleniu napięcie ładowania miałem 14,4V. W trakcie jazdy powoli spadało aby ustabilizować się na wartości około 13,6V po 20min jazdy. W Hondzie ładowanie jest dwufazowe - jeśli aku pobiera prąd to...
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
Jak alternator na wolnych obrotach bez obciążenia daje napięcie 14V to nie jest tak tragicznie. Powinno być 14,4V, to że w miarę nagrzewania się alternatora (a właściwie regulatora) napięcie spada jest normalne i właściwe, nie powinno jednak spadać poniżej 13,8V. Natomiast 5-cio letni akumulator, który w dodatku został głęboko wyładowany, nadaje się...
Przy rozruchu napięcie spada pobieżnej 10V To jest akceptowalne. Bez podglądu parametru stanu naładowania akumulatora zachowanie alternatora jest dla mnie jak najbardziej prawidłowe. Odpal silnik z zapiętym miernikiem , włącz nawiew i zostaw tak na 5-10 minut . Zobacz czy nie podniesie napięcia .
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
WITAM!!! Napiecie podczas pracy silnika czy to na biegu jalowym czy tez na wiekszych obrotach nie moze byc nizsze poniewaz alternator od razu zaczyna prace i napiecie jego wynosi 14V , natomiast sprawny akumulator przed odpaleniem minimum 12V po to jest regulator alternatora zeby sterowal ladowaniem akumulatora tzn.zeby go naladowal do zadanej pojemnosci...
Zmierzyć napięcie lądowania oraz stan połaczenia kabel minusowy i plusowy idący do alternatora i rozrusznika. To podaj nam tutaj te wartości ładowania: -na biegu jałowym bez obciążenia -przy 2500 obr bez obciążenia -na biegu jałowym z obciążeniem -przy 2500 obr z obciążeniem Obciążeniem ma ją być światła mijania + drogowe, ogrzewanie tylnej szyby,...
Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
Jaki Masz alternator? Jeśli to możliwe zrób foto. Wszystko wskazuje na dość dziwny ale dość typowy objaw. Przyczyną takich objawów jest korozja na alternatorze. Nie dysponuję w tej chwili żadnym zdjęciem alternatora i jest dość trudno to wytłumaczyć, ale spróbuję. Stojan alternatora składa się z 3 podstawowych elementów pakiet blach z uzwojeniami włożony...
Oczywiście na tym można jeździć jeżeli napięcie nie spada gwałtownie po włączeniu obciążenia na które ma wpływ słaba izolacja uzwojenia stojanu i sprawność głównych diod bo pewnie już ma swoje za sobą.P
Witam, kiedyś sprawdzałem zasadę działania w/w regulatora i wg moich wniosków jak kolega pisze napięcie na szczotkach jest w granicach około 6-8V i prądzie około 0.2A więc powoduje słabe świecenie żarówek podłączonych do szczotek gdzie napięcie spada do około 2V po podaniu obciążenia. Jednak można było obojętnie co odłączać i regulator startował. Więc...
Tak zero mi się zgubiło (zaraz poprawię) - znający temat i tak będą wiedzieli o co chodzi. Druga uwaga: jeśli piszę obroty wałka to obroty wałka, jeśli obroty altka to obroty altka a nie obroty silnika razy przekładnia. Od początku konstrukcja. Przekładnia pasowa 2:1 tzn 2 obr alternatora do 1 obrotu wałka zdawczego, albo koło napędzające 2 razy większe...
Tak na starym akumulatorze tez jest taki spadek napięcia, dlatego kupiłem nowy. No więc raczej wykluczamy uszkodzenie akumulatora. Jednym słowem coś ci rozładowuje akumulator tylko pytanie co? ;-) Najlepiej jest zacząć od rozrusznika. Gęsto często elektromagnes bądź sam rozrusznik ma jakieś przebicja na uzwojeniach do masy i może tym samym go rozładowywać....
Wyliczenia mniej więcej dobre... a mniej więcej - bo nie uwzględniłeś jeszcze jednej podstawowej rzeczy: Moc wzmacniacza, jaką można uzyskać z zasilania tak niskim napięciem jak 12V. Nawet w układzie mostkowym (poszukaj jakichś na układach scalonych) wzmacniaczy "samochodowych" w najlepszym wypadku ( i to w połączeniu mostkowym - "samochodowe wzmacniacze...
Wątek dotyczył tego, że rok temu jeszcze prostowniki były w stanie ładować ten akumulator do ponad 16V i kończyły prądem około 0,5A a teraz tylko do napięcia 14,8V i prądem 2,5A . Nie są wstanie nic więcej wtłoczyć... Gdzieś w necie przeczytałem, że w takim przypadku powodem jest albo zasiarczenie albo uszkodzenie celi.. Jakoś tak mniej więcej to zostało...
Alternator suchy poszedł do serwisu na przegląd. Wrócił i wygląda jak nówka. Po założeniu zniknęły wszystkie problemy z napięciem.... No akurat nie w tym francuskim ścierwie. Włączenie nadmuchu powoduje spadek napięcia do 13,7 V. Potrafiło spaść do 13,2 V. Napięcie spada po włączeniu nadmuchu. Francuzi nie potrafią robić porządnych aut.
czy regulator ma kostkę 3pinową jeśli tak to jest sterowany PWM i w fordach podczas obciążenia silnika ładowanie spada a w chwili np. hamowania biegiem ładowanie rośnie. W jakim stanie jest akumulator czy był rozładowany bardzo nisko?
Oj panowie, mam woltomierz w instalacji. Po odpaleniu silnika po minucie lub dwóch napięcie spada do 13,6V gdy bateria akumulatorów była naładowana przed rozruchem. Gdy jest nieco rozładowana, to napięcie 14,4 V trzyma się trochę dłużej. Odpada więc wyżyłowanie alternatora tym bardziej, że włączenie świateł drogowych 2x55 W plus świateł pomocniczych...
Alternator wymieniony na regenerowany ale zgodnie ze specyfikacją renault. Ma on po kablu komunikacje z komputerem klimy ( tym pod nogami kierowcy). I jak brakuje tam odpowiedniej komunikacji ( wejście w regulatorze alternatora) to klima się blokuje, w jest sterowniku pojawia się błąd ładowania alternatora. Tamte altki po "zwykłej" regeneracji dawały...
Ale to tak cały czas trzyma napięcie jakby z akumulatora czy tylko na chwile przy "odpalaniu" wentylatora/dmuchawy jest taki spadek? Póki przykładowo dmuchawa/klima chodzi, to spadek się utrzymuje. https://filmy.elektroda.pl/96_1599833229... Spada i niżej, do 12,5. Jeżeli ktośby chciał poddawać w wątpliwość dokładność miernika, to przez komputer napiecie...
http://obrazki.elektroda.pl/6641829000_1... We wszelkiego rodzaju rowerach treningowych energia, jaką człowiek uwalnia podczas treningu jest zamieniana w ciepło za pomocą regulowanego hamulca i niestety całkowicie tracona. Oczywiście zyskujemy kondycję, ale czy nie można by zyskać coś jeszcze? Np. zamienić naszą pracę w prąd elektryczny...
No to i ja wtrącę swoje trzy grosze na ten temat, bo też mam Toyotę tyle że corollę. U mnie na zimnym alternatorze, uzyskuję napięcie ładowania 14,4 V, ale w miarę jak się alternator nagrzewa, to napięcie ładowania stopniowo spada do wartości 13,8-13,9 V (mierzone na biegunach akumulatora). Pomiar był robiony na wolnych obrotach, przy otwartej pokrywie...
Witam. Mam problem z moim Focusem 1,8 TDCI z 2002. Parę dni temu podczas jazdy zagotował mi się akumulator (3 letni Bosh 70Ah 640mA). Wiadomo do mechanika i zmierzyliśmy napięcie ładowania - 15,3. Wymieniliśmy regulator napięcia i łożyska (przy okazji) w alternatorze, nowy akumulator i dalej to samo - 15,3 V. No to nowy alternator no i niestety dalej...
Witam Problem polega na niemożliwości nawet po naładowaniu akumulatora odpalić silnik Perkinsa w wózku widłowym Zremb GPW 3200. Rozrusznik R11g został zregenerowany (wymiana wszystkich tulejek oraz szczotek, przeczyszczenie styków szczotek z wirnikiem). Akumulator to Centra 12V, 170Ah. Przy próbie odpalenia rozrusznik kręci prawidłowo silnikiem (widać...
Napięcie akumulatora zaraz po ładowaniu wraz z rezystancją wewnętrzną. https://obrazki.elektroda.pl/1523612800_... Wolne obroty BEZ OBCIĄŻENIA: Zaraz po odpaleniu bez włączonych odbiorników napięcie na aku: 14,31 V / 14,32 V Napięcie mierzone na alternatorze bez obciążenia: 14,42 V / 14,43 V Spadek napięcia: "na alternatorze" z "na...
Witam. Skoda Fabia 2022r 1.0 benzyna. Przyjechała na podejrzenie dużego poboru prądu na postoju bo po postawieniu na moment nie odpala. Nie mierzyłem nawet prądu spoczynkowego bo ewidentnie problem jest z ładowaniem akumulatora. Zaraz po odpaleniu napięcie wynosi około 12,5V i gdy silnik pracuje na biegu jałowym spada pomału ale poniżej 12V nie zeszło,...
Witam znowu. Dzisiaj uruchomiłem alternator. Ładowanie 28V, przy jeździe kosiarki napięcie spada na 21-23V. Po silniku spalinowym nie widać obciążenia. Po 25min koło pasowe alternatora miało 70 stopni, alternator 53 stopnie. Silniki napędowe elektryczne zimniejsze niż wcześniej (stabilniejsze napięcie?). Bezpieczniki za alternatorem i pomiędzy akumulatorami...
Diagnoza problemu z alternatorem w Mercedesie 300 KM w dźwigu teleskopowym Problem, który opisujesz – niestabilne ładowanie alternatora w Mercedesie 300 KM (prawdopodobnie silnik OM 300 lub podobny, stosowany w ciężkich maszynach jak dźwigi teleskopowe) pomimo wymiany alternatora i zainstalowania czterech nowych akumulatorów – wskazuje na potencjalną...
Przez 2 lata miałem kozaka, miesiąc po skończonej gwarancji szlag go trafił, 10 min na radiu i napięcie 9v... wnioski nasuwają się same. przez ostatnie 2 tyg musiałem go ładować 2 razy w tyg prostownikiem na noc. Od miesiąca jeżdżę z nowym centra futura (3 lata gwar), napięcie nie spada poniżej 12,4v po nocy, przy kozaku po nocy miałem zazwyczaj 11,5V,...
Dziękuję za szybką odpowiedź Nie wydaje mi się, żeby wirnik czy zawieszające się szczotki alternatora dały taki objaw. Problemy występowały by też w innych miejscach. Poza tym jest jeszcze akumulator. Mierzyłem też napięcie ładowania podczas jazdy i nie spada w chwili wystąpienia awarii.
Jakie konkretnie jest ryzyko ładowania akumulatora LiFePO4 ok. 90-100 Ah, z BMS-em do 100 A, bezpośrednio z alternatora samochodowego, ale przez przekaźnik separujący aktywowany pracującym alternatorem? Przy założeniu, że regulator alternatora daje napięcie bezpieczne dla tego typu akumulatora. Wszędzie piszą, że konieczna jest dedykowana ładowarka...
Tak po uśpieniu modułu. Tylko i wyłącznie alternator jest wybudzany bez przerwy bardzo małym napięciem Dodano po 5 Po nocy i uśpieniu wszystkiego pobór spadł do 0,12 po odłączeniu alternatora czy to kostka regulatora czy przewodem plusowym spada 0,01-0,02 Dodano po 1 https://filmy.elektroda.pl/24_1740584331...
Mam problem ze swoją CRV-ką. Napięcie akumulatora przy wyłączonym silniku wynosi 12.4V, w czasie pracy silnika na biegu jałowym wzrasta do 14.1V a po chwili spada do 12.5V. Gdy to się dzieje, słychać różnicę w dźwięku pracy silnika. Po chwili napięcie wraca do poziomu 14.1V. Po włączeniu wszelkich możliwych odbiorników (światła długie, ogrzewanie szyby,...
nie ma poboru prądu, a napięcie spada. Po zgaszeniu silnika napięcie leci w dół. To jest bzdura co piszesz. Nie ma takiego auta gdzie nie ma poboru prądu ,w każdym jest a ty nie napisałeś jaki. A spadanie napięcia po zgaszeniu to zjawisko normalne. Przecież w dopiero aku był ładowany 14v ta?Byle by nie spadło załóżmy te 12.5. Jak rzeczywiście tak spada...
Najprościej byłoby wstawić w szereg rezystor ograniczający prąd. (at)ElektrodaBot, jakie prądy uzyskam podczas ładowania akumulatora LiFePo4 12V podłączonego do instalacji samochodu 12V poprzez żarówkę halogenową H1? Oblicz wartości również dla rozładowanego akumulatora (do wartości bezpiecznej). Podaj też, jakich strat mocy na żarówce można się spodziewać....
Hej :) Dobry żart jest zawsze fajny :) Dziękuję za poradę, To, że wypiąłem kabel od wzbudzania alternatora, to był przypadek, ponieważ cała akcja wzięła się od tego, że aku się rozładował i szukałem przyczyny. Wymieniłem regulator napięcia, bo jest scalony ze szczotkami, i to nie rozwiązało problemu. W końcu wypiąłem ten malutki kabelek i alternator...
Witam, mam problem z ładowaniem aku a mianowicie, n awolnych obrotach 1,5 tyś ładowanie wynosi 13,5 natomiast powyżej 3 tyś spada na 12,7 , 12,4 . Sprawdziłem napięcie na kablach od alternatora i na wszystkich jest tyle samo.....gdzie jeszcze szukać problemu aby być pewnym że to regulator jest do wymiany a nie coś przy alternatorze?
Witam posiadaczy Mercedesa A klasa W168 1.7. Rocznik 2004. Jak wszyscy zainteresowani już wiedzą, wyjęcie alternatora chłodzonego wodą graniczy z cudem w tym samochodzie, ale do rzeczy. Mianowicie, po uruchomieniu silnika ładowanie na poziomie 17V, po chwili przestaje ładować i napięcie spada. Kontrolka ładowania nie świeci. Na tablicy wskazówki prędkościomierza...
Temat rozpocząłem bo zdziwił mnie fakt, że bateria o niskiej oporności wewnętrznej ... Zmierzyłem rezystancje wewnętrzną mojego starego (8mΩ) i tego nowego (5mΩ). Czyli zdawałoby się wszystko O.K. w szczególności, że nowy miał prąd rozruchowy 100A większy. Sprzedawca zmierzył tez obydwa akumulatory nie tanim przyrządem i znowu wszystko się zgadzało...
https://obrazki.elektroda.pl/5218705000_... Zrobiłem na razie taki układ, zabrakło drutu na 3 fazę. Czekam na kuriera. Zrobiłem test i na 1 fazie jest 80v przy 150 obrotach. Pytanie mam takie dlaczego jak podłącze na razie te 2 fazy w trójkąt to napięcie spada do 70v przy 150 obrotach a są zmodyfikowane 2 f? Musi być 3 f żeby nie robiło...
Alternator jest częścią niezależna. Tzn. jego pracą steruje tylko regulator napięcia w nim zamontowany. Spada napięcie w instalacji to regulator podnosi prąd wzbudzenia alternatora i napięcie rośnie do wartości ustalonej fabrycznie. Jak napięcie rośnie to ten prąd powinien malec i napięcie maleje. Ważna rzecz. Nie mylić prądu wzbudzenia z prądem jaki...
W moim pojeździe alternator najpierw utrzymuje 14.4V, a po ok. 20 minutach obinża napięcie do 13.8V nawet przy 7 stopniach poniżej zera. To jest obecnie normalne zjawisko. Jak zaczyna rosnąć temperatura alternatora (regulatora napięcia zblokowanego z alternatorem), to napięcie jakie generuje alternator spada, spada również prąd oddawany przez alternarnator....
DF połącz z 51, tylko na wolnych obrotach bo pomijasz regulator i jeśli alternator ok to walnie wysokie napięcie. A najpierw sprawdź bezpiecznik 2A w obwodzie DF. A jeśli nie walnie wysokiego napięcia a wręcz przeciwnie spadnie tak jak w moim przypadku to co jest nie tak?Kontrolka ładowania gaśnie po odpaleniu a mimo to brak ładowania.Dodaje gazu to...
Przez te 8-10 sekund po rozruchu zawsze nie ma ładowania napięcie spada poniżej 12,5V a alternator się nie wzbudza pod dodatkowym obciążeniem wszystkich odbiorników, obroty silnika na ten czas spadają. Nagle ładowanie następuje i wszystko wraca do normy. Zawsze trwa to tyle samo niezależnie czy wtyczka jest podpięta do alternatora czy nie. Przepustnica...
Witajcie. Wymieniam instalacje jak na rysunku. Maszyna to Ditch Witch. No i jest tam dioda, opisana jako 3, na wyjsciu z regulatora napięcia. No i brakuje mi wiedzy żeby rozkminić w którą stronę dioda... Bezpośrednia odpowiedź 1. Dioda oznaczona na schemacie liczbą 3 powinna przewodzić z regulatora w stronę instalacji / akumulatora , a blokować prąd...
W każdej ciężarówce układ ładowania działa podobnie, dlatego pozwolę sobie zacytować słowa kolegi krisbrum . Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez...
Witam. Mam bardzo dziwną sytuację w aucie Volkswagen Passat B5 1.9 TDI. Po uruchomieniu silnika miernik cęgowy wskazuje pobór prądu z klemy akumulatora rzędu 80 A (mimo tego, że silnik pracuje i prąd z / do akumulatora nie powinien, jak sądzę, przekraczać pojedynczych amperów). Oczywiście kable i sam akumulator szybko się nagrzewają. Klemy i przewody...
Napięcie alternatora powinno być w przedziale 13,9-14,5 V. W tym przedziale stabilizator, jeśli piszesz o nim prawdę, powinien działać. Nie zadziała na postoju gdy napięcie spada do 12,9 V lub niżej. Rozwiązanie - przetwornica buck/boost, ale czy taką tanio kupisz, to nie wiem. Inne rozwiązanie kupno dwóch przetwornic jednej boost i drugiej buck. Przetwornica...
Alternator po remoncie (wymiana regulatora ze szczotkami, pierścień, łożyska) na maszynie pokazywał 14,5V. Po zamontowaniu w samochodzie miernik pokazuje zaraz po uruchomieniu 14V, po włączeniu świateł napięcie spada do 13,7V, dalej naciskam stop, włączam przeciwmgielne i nawiew to napięcie spada do 12V. Jaka może być przyczyna? Czy jak dam dodatkowy...
Witam. Używając w codziennej pracy spadku napięć jako jednej z podstawowych metod diagnostyki . Kolega zadał mi pytanie : Spadek napiecia(napiecie mierzone) między biegunem ujemnym akumulatora a obudowa alrernatora wynosi 11.5 V . Jak wyjaśnić te napiecie ( czy jest ono w ogóle możliwe) bedac pewnym w 100 % że masa między akumulatorem a blokiem silnika...
problem polega na tym alternator marka nie znam napięcie mierzone miernikiem na akumulatorze na pracującym silniku14 v i jest wszystko okej gdy włączę światła mijania napięcie spada do 13 v długie 12,5 v jak dmuchawę to 12 v w czym tkwi problem
Witajcie ja rowniez mam problem z alternatorem ,na odpalonym silniku na wolnych obrotach (okolo 850 obrotow) ladowanie na klemach aku 13.9V ,wlaczam swiatla mijania, radio,ogrzewanie tylnej szyby pokazuje 13.8V minimalnie spadnie ale trzyma. Nastepnie po zalaczeniu dodatkowych urzadzen( np. el. szyby,wentylatorow chlodzenia silnika,dlugich,przeciwmgielnych)...
Witam. Mam pytanie dotyczące ładowania alternatora w MF 255 Są podobne tematy ale nie znalazłem podobnego problemu jaki ja mam. Więc alternator 55ah i 110 ah akumulator czyli typowe w fergusonie. Prąd ładowania na alternatorze przy zdjętych klemach wynosi 14 volt czyli normalnie, natomiast po podłączeniu do aku spada do 12,5 volta. Po włączeniu świateł...
Witam. Mam taki problem....przy wymianie alternatora mechanik jak dokręcał przewód do zacisku ukł. wzbudzania to go przekręcił tak że kręci się cała śruba.....Postanowiłem to jakoś poprawić i udało się to wmiarę dociągnąć, ale mam pytanie..... W jaki sposób ta śruba jest połaczona z resztą układu?? na "ścisk?? tzn ścieżka jest pod łbem śruby i jak się...
Szanowni (i ew Szanowne jeżeli takie tu są). Miałem problem z alternatorem (nap ładowania na poziomie 11,4V) - wymieniłem dziada na nowy-używany. Obecnie, przy wyłączonych światłach, nawiewie ogrzewaniu szyb, foteli itp - napięcie ładowania mam na poziomie 13,9V. Po włączeniu świateł, dmuchawy i grzania szyby tylnej - Spada do 12,1V - czyli w normie....
Witam! Mam problem z alternatorem do motocykla. Wygląda on mniej więcej tak: http://lisciasty_pl.republika.pl/altek1.... http://lisciasty_pl.republika.pl/altek2.... Napięcie między fazami jest około 1,5-2 V, a powinno być około 60-70 V przy 5000 obrotach. Rezystancja mierzona między fazami wynosi 0,5 oma, serwisówka podaje wartość od 0,1 do 1 oma. Przebić...
Witam Problem polega na skaczącym napięciu w instalacji, a co za tym idzie np. migotanie świateł. Wskazówka pokazująca ładowanie akumulatora cały czas się rusza, dochodzi do prawego końca skali. Częstotliwość tych zmian to jakieś 2-4Hz, a napięcie skacze ok 14,5V do 15,5V, nie zmienia się wraz z prędkością obrotową silnika, ale ustaje na biegu jałowym....
Witam forumowicze jestem tutaj częstym gościem ale mam kolejny problem ostatnio miałem problem z prądnicą przy C360 tylko dużo czytałem na ten temat i wyrzuciłem ją już zakupiłem alternator nie znanego pochodzenia (ze złomu) i gościu powiedział mi gdzie jest + i gdzie wzbudzenie niestety kabli jakich kolwiek nie było więc kabel + pusciłem grubszym przewodem...
Czesc! Czy alternator powinien caly czas trzymac 14-14.4V czy po naladowaniu regulator powinien zmniejszyc napiecie na ponizej 14V ? Jak to powinno dzialac ? W tym momencie testowalem dwa rozne alternatory, kazdy z nich jak pracuje z czasem obniza napiecie. W skrajnym przypadku w trasie po paru godzinach jazdy mam 13.3 na alternatorze Valeo 180 A. Tak...
Witam wszystkich. Ostatnio w C-360 wymieniłem prądnice na alternator. Problem w tym , że cały czas mi świeci kontrolka od ładowania. Wszystko podłączone jest następująco: Od alternatora dwa przewody czerwony(grubszy) i czarny. Czerwony podłączony do rozrusznika , a następnie kablem grubym do akumulatora pod plusa. (Alternator podaje napięcie 2,3V)....
Witam ,czy alternator jest do wymiany jak na włączonym silniku jest napięcie 14V a gdy coś włączam to napięcie maleje np napięcie jest 13,9 V lub 13,7 V w zależności co jest włączone . Wszystko podane jest na wolnych obrotach.
Witam! Posiadam auto Polonez Caro 1.6 96r. z alternatorem firmy ELMOT. Gdy mierze napiecie bez zadnego obciazenia jest w normie 14.2V - 14.4V z kolei gdy powlaczam praktyczni co sie da(swiatla, awaryjne, nawiew, ogrzewanie szyby) napiecie spada az do ok 13.4V - 13.6V. Podobno minimum to 13.8V. Dodam ze dosyc czesto musze ladowac akumulator. Co jest...
witam wiem że dużo pisano na ten temat i czytałem to ale jużsam nie wiem co to może być u mnie mam skode felicje 1.6 i jest tam zamontowany alternator firmy Bosch 70, 14V,ostatnio sprawdzałem napięcie i bez obciążenia na wolnych obrotach jest 14.V a po włączeniu wczystkiego czego się da jest 13,8V i niemiałbym nic do tego gdyby nie fakt że po rozgrzaniu...
Witam w szkole na zajęciach dostałem alternator valeo 2542515a z wyjętym regulatorem i diodami i zostawionymi 6 wyprowadzeniami, połączony paskiem z silnikiem trójfazowym. Problemy są takie: 1) Jak połączone są uzwojenia w alternatorze, wiem że są trójfazowe, 2) Jakie podać napięcie wzbudzania i czy dawać jakąś rezystancję(nie mogę użyć regulatora napięcia)...
Cześć, Dzisiaj podłączyłem alternator według tego schematu https://obrazki.elektroda.pl/20_12602849... I kontorlka ładowania cały czas sie swieci, alternator z podlaczonym regulatorem ma od 7 do 17v skacze bardzo, na wolnych ma te 7 a pedał w podloge to 12-13, nieraz przekracza 20v, a jak odlacze regulator po ponad 24v. Nie wiem czy schemat jest...
Witajcie, Po wymianie akumulatora napięcie ładowania na pełnym zakresie obrotów. 13,6 V. Niestety po włączeniu świateł ogrzewania tylnej szyby dramatycznie spada do 12-11V. tragedia jest jak włączam wentylator. taki objaw jest na wolnych obrotach. jak podniosę do 2-3 tyś powraca do 13.6V. Z autopsji na innych samochodach napięcie ładowania na wolnych...
Witam, Problem dotyczy Renault Megane 1.4 z 2003 roku , alternator Valeo 110A . Auto trafiło do mnie z kłopotami dotyczącymi ładowania . Na wolnych obrotach bez obciążenia było około 13.4V a po obciążeniu go schodziło do 12.5V ale kontrolka nie świeciła. Wyciągłem go , rozebrałem i nie było żadnych śladów przegrzania czy zwarcia więc dla pewności oddałem...
W ciągniku (Ursus z nie oryginalnym silnikiem) nie mam ładowania. Sprawdziłem prądnicę i się okazało, że na jej wyjściu nie ma napięcia. Poniżej obrazek pokazujący jakie są napięcia przy wyłączonym silniku oraz załączonym wzbudzeniu. Niestety nie wiem co to za prądnica oraz nie znam funkcji poszczególnych zacisków. Czy te zaciski po lewej to nie czasem...
pasek alternatora spada spada napięcie gaśnie spada napięcie akumulatora
thunderbird pusty excel formularz wyboru kablówka multimedia
naprawa lampy solarnej plamka kamera
Dobór bezpiecznika do pilarki łańcuchowej 1800W Zielony przewód w module skutera Rex 500RS - funkcja i zastosowanie