Ile kabli miałeś w Delco? Jak go wzbudzasz na stole?
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Ten alternator nie ma regulatora napięcia, musi być zewnętrzny.
Faza z mostka diodowego dla jasności.
Witam, jakim miernikiem Kolega dokonał pomiaru napięcia?
Stojan, w zeszłym tygodniu 8 takich robiłem i zawsze był to stojan. Wiertarka się nie nadaje, bo gdy się alternator wzbudzi stawia duży opór.
Bo mają chińskie regulatory napięcia bosch
Oba pasuja. Nie ma znaczenia moc alternatora
zmień regulator napięcia powinno pomóc
Nie może napięcie tak skakać zmień to koło jeśli TDI to afp0010 kup koło INA ok 80PLN. Alternator BOSCH czy Valeo?
Sprawdz szczotki w alternatorze - moze sie wyjezdzily. I oczywiscie pierwsza rzecz - kable, kontakty itd. z alternatora Chociaz 13,8 to nie jest zle wg. mnie (czyba ze u Ciebie zwykle bylo inaczej a teraz sie nagle zmienilo)
Dfm sygnał do sterownika silnika. [img]https://as-pl.com/p/ARE0042(BOSCH)#...
Gdzie masz te napięcia????????? Na D+??
Przeprawszam, że wogóle ośmielam się zabierać głos. Ale przerabiałem coś podobnego i... Wyszło, że owe za takie spadki odpowiadało uszkodzone koło pasowe. Poprostu pod większym obciążeniem od alternatora pasek stawał , ale nie sam tylko ze wszystkim. Koło pasowe było rozwulanizowane, czyli poprostu zwiniła guma. Jakbym się mylił, to proszę mnie nie...
Witam. Mam problemik ze starym Bosch'em. Na wyjściu alternatora 13,2 V, na wejściu wzbudzenia około 15 V, żaróweczka żarzy. Po załączeniu kolejnych odbiorników napięcie na akumulatorze spada Po zwarciu wzbudzenia i wyjścia wszystko OK (napięcie na akumulatorze ponad 14 v). Wszystkie diody sprawdzone (miernikiem i żarówką) i są OK. Wirnik ma oporność...
Witam Po wymianie regulatora(alternator Bosch) napięcie ładowania na wolnych obrotach 14,8V, pod obciążeniem 14,4V. Po zwiększeniu obrotów (do średnich w czasie jazdy)napięcie wrasta do 17 - 18V. Co może być przyczyną? Pozdrawiam
Tyle napisałeś i nic z tego nie wynika. Po pierwsze co to za alternator Bosch czy Delco , po drugie ile wynosi napięcie na samym alternatorze, po trzecie ewidentnie niedoładowywany akumulator, po czwarte albo strata na instalacji albo słabe diody główne i wszystko.P
Może to nieco rozjaśni sprawę (rysunek raczej poglądowy bo dotyczy FIATa Punto mk.1): http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Czy napięcie się zmienia pod obciążeniem? Jeśli nie to 13,8V na wolnych obrotach jest jak najbardziej w porządku.
jak zmienisz alternator to daj znac:) hehe
Na początku zmień baterię w mierniku napięcia.
W uszkodzonym alternatorze.
potrafisz narysować lub opisać jak jest podłączony regulator do alternatora?
oooo, w tym to bardzo prosto, szczotki BX185 lub też BX204.
Proszę o podanie numerów łożysk do alternatora Bosch z Golfa II. Nie wiem jakie oznaczeniem ma alternator ponieważ ta srebrna naklejka z numerem się sprała. Znam natomiast oznaczenia jego regulatora napięcia: Bosch 1197311028 oraz kondensatora: Bosch 0290800036
Jak Bosch to tak.
Widzę, że to tajemnica jak tego dokonać... Powiem tak. Uzyskałem z altka oczekiwane napięcie przy około 1500 obr. Nie musiałem nic przezwajać, wystarczyło przelutować łączenia uzwojeń. Jak to będzie sprawować się pod obciążeniem na dłuższą metę, nie wiem. Na chwilę obecną przetestowałem na stole przez około 10min i obciążeniu 5A i wszystko zimne. Jak...
Odkopie temat bo mam identyczny problem (rok i alternator zdaje się też). Kontrolka gaśnie, a napięcie ani drgnie. Czy problem udało się rozwiązać? Dysponuje może ktoś schematem?.
Co tam za alternator masz, Bosch czy Denso?
Wirnik jest zapewne "kłowy" doklejenie magnesów w takim rozkładzie pola jest niemożliwe, poza tym nie spowodowałoby to wzrostu napięcia. Już prościej byłoby podnieść napięcie transformatorem.
15,2 normalne, konsultant pewnie też... Cóż ASO Renault - strefa cudów A płyty w aku jeszcze nie wygotowane??
Popatrz sobie na charakterystykę U=f(t) regulatora napięcia alternatora to znajdziesz odpowiedź.
To może oznaczać że trzeba zmienić miernik . Niestety polo czy golf czy też pasek właśnie tak mają, na altkach boscha tak samo sprawdzalem też na altkach iskry. Na cyfrowym 13.2 a na wkaz ruskim 13.7 no może w porywach 13.8. Ale zero problemów z rozruchem nawet w czasie największych mrozów i przestałem walczyć.
czy takie napięcie (13v) jest bezpośrednio na alternatorze? jeśli tak to może siedzieć mostek prostowniczy.
No jak taki piec jest to alternator nie wyrabia. Zasil piec bezposrednio z alternatora
emperatura oleju -39 stopni, i mimo, że bryka stoi na placu to wskazanie "pojazd jest w ruchu" jest na tak. Jeżeli diagnozujesz to czymkolwiek innym niż tester serwisowy, nie wierz parametrom. Miałem kilka z uszkodzonym BSI (nie napisałeś rocznika, ale w peugeocie to właśnie on odpowiadał za wzbudzenie) na ładowanie, działo się to po tym, jak ugotował...
Wymontuj alternator z ciągnika i sprawdź na stanowisku do badania alternatorów.Wtedy będzie pewne jaka jest jego sprawność. Jeśli na ciągniku był dobrze podłączony,to żarówka kontrolki nie miała prawa się żarzyć (oczywiście przy pełnym wzbudzeniu). Żarzenie wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym lub uzwojenia stojana (mniej prawdopodobne)....
Wszystko w normie, jedyny problem to spadek napięcia na drodze alternator-akumulator
Witam . Nie wiem jak w alternatorach z merdesesa (bosch) ale w fordzie focusie alternator jest sterowany sygnałem PWM jakieś 100Hz . Kolego podaj typ alternatora i regulatora napięcia .
Masz alternator bosch czy mitsubishi?
Jak to zrobić w załączniku BR14-MO.xls[/b]
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
Golf 2 alternator tego starego typu z wentylatorem na zewnątrz
Sprawdź kółko wiskozowe i regulator napięcia.
Witam Jakie powinno być napięcie na wyjściu W alternatora (bosch), bo jestem w trakcie naprawy obrotomierza i coś mi nie gra gdyż na wyjściu W mam 0,45 V - czy tyle powinno być ?
witam wiem że dużo pisano na ten temat i czytałem to ale jużsam nie wiem co to może być u mnie mam skode felicje 1.6 i jest tam zamontowany alternator firmy Bosch 70, 14V,ostatnio sprawdzałem napięcie i bez obciążenia na wolnych obrotach jest 14.V a po włączeniu wczystkiego czego się da jest 13,8V i niemiałbym nic do tego gdyby nie fakt że po rozgrzaniu...
Alternator Bosch czy Delco?
Z litrą F jest Bosch, z literą T Valeo. Osobiście sam bym się zastanawiał który wybrać. W Bosch regulatory napięcia lecą jak zęby, Valeo zaś pierścienie ślizgowe ma chyba z marchwi.
Kolego nie można sobie darowac 0,3V bo to różnica 20%. Pozatym pomierz napięcie na cienkim i grubym przewodzie na alternatorze. Zmierz też napięcie pomiędzy obudową alternatora a minusem na akumulatorze. Pełne napięcie ładowania to różnica 1,8 V !!!!
Podaj jeszcze jakie masz napięcie przy wyłączonym silniku z obciążeniem i bez oraz jak zachowuje się kontrolka od ładowania ?
Mam takie pytanie włączyłem w moim a4 wszystkie możliwe obciążenia i zmierzyłem napięcie na akumulatorze wyniosło 12,7V z czasem wzrosło do 13,2 zmierzyłem również napięcie względem klemy ujemnej akumulatora a zaciskiem + alternatora wyniosło równo 14V Mam wątpliwości stąd moje pytanie skąd ten spadek napięcia na połączeniu alternator - akumulator Akumulator...
To niech wymieniacze nauczą się wymieniać podzespoły na dokładnie ten sam typ, a nie wg „fiesta 2012r”. Brak informacji nt. silnika i osprzętu — tutaj nic Ci nie poradzi. Może to być alternator Bosch z komunikacją LIN, albo jakieś japońskie lub amerykańskie rozwiązanie gdzie regulator napięcia tkwi w ECU. Trzeba też spojrzeć w diagnostykę...
w A4 B8 jest zdaje się wada w kabeloczku altenator -> rozrusznik -> punkt na ścianie grodziowej. mierz po kolei napięcia na nich.
Jeśli wszystko jest dobrze podłączone, to wygląda to na uszkodzony regulator napięcia.
To nie jest tranzystor, tylko dedykowany układ regulatora napięcia. Żaden tranzystor w obudowie TO220, a nawet w TO3 bez chłodzenia nie zdzierży na dłuższą metę ciągłego przepływu 3-4A padu. Bardzo chcesz zaoszczędzić parę zł, to próbuj wlepić regulator np. RNc-12, bądź sam "grzybek" z regulatora starych alternatorów Bosch.
Jeśli jeszcze masz alternator w aucie zmierz napięcie między obudową alternatora a ujemnym zaciskiem baterii ma być 0V albo blisko(włącz podczas próby światła żeby było obciążenie)
Do tego alternatora bez problemu założysz dedykowany regulator napięcia razem ze szczotkami (wygląda jak tranzystor TO-3), szczotki prostopadle, VW golf mk I, II, passat b3, Ford escort Mk3,4, MB W124
Jest to prostownik pełnofalowy 3-fazowy więc na wyjściu jest 6 diod. Napięcie podawane na regulator prostowane jest natomiast półfalowo więc przy pomocy osobnych 3ch diod.
Najważniejsze jest to żeby kupić akumulator "świeży" a nie leżakowany niewiadome ile i w jakich warunkach w sklepie, zazwyczaj akumulatory w promocji do takich należą. No i przed montażem nowego akumulatora proponowałbym przyjrzeć się instalacji (wyczyścić wszystkie masy oraz zmierzyć jakie napięcie daje alternator w połączeniu z nowym akumulatorem).
Witam, Mam problem z wysokim napięciem ładowania. Jestem po wymianie regulatora napięcia w alternatorze. Pomiary na akumulatorze w stanie spoczynku wynoszą 12,9 V, a podczas działającego silnika i obciążenia światłami, dmuchawą i klimatyzacją napięcie wynosi 15,9 V. Wymieniłem regulator napięcia na Bosch 1 986 AE0 124. Alternator to 028 903 028 D o...
albo od skody , w skodach felicia tez były montowane alternatory boscha
Oczywiście.P
Witam! Z tego co podałeś to ciężko w 100% ocenić , ale co do prądu to są takie same , ale nie wiadomo jak z napięciem. Pozdrawiam.
Popraw masy na połączeniach alternatora.
Są regulatory na 14,6-14,8 V jesli to Bosch. Wrzuc zdjęcie
Falowanie zależy tylko od regulatora ( jest to jeden z wielu objawów uszkodzen jego) Jesli bedziesz wyjmował alternator a mysle ze bedzie tam Bosch 45A 12V to sprawdz czy nie ma za głebokich rowów pierścień slizgowy jesli samochód ma powyzej 80 tyś km to on jest do toczenia przed założeniem nowego. Łozyska w tym przypadku też jesli po kreceniu reka...
Nigdzie nie napisałeś jaki to alternator /Delco, Bosch, Valeo/ a jest to bardzo istotne i nie wiem dlaczego wszyscy się uczepili regulatora napięcia bo masa to owszem ma sens bo to jeden z problemów tych samochodów.P
Grzałki oznaczone R93 na schemacie. W sumie trochę od końca do tej roboty podchodzisz. Jaki masz alternator-Bosch czy Valeo?
Alternator to Bosch
Renault laguna I alternator Bosch, ale co to ma do rzeczy?
Alternator Bosch. Jak nam sprawdzić tak wysoki prąd?
Sprawdź regulator napięcia w alternatorze. Tam powinien być BOSCH, łatwy montaż i demontaż. sprawdź napięcie ładowanie (zakres 13,8 do 14,4).
Jak to alternator Bosch to odkręć regulator napięcia (2 śrubki) i zobacz stan szczotek (zespolony szczotkotrzymacz z reglerem) jak niziutkie to wymień (pasyją od poloneza :) ) a jak są dobre to może padł regler.
Zmierz napięcie ładowania na aku, następnie spróbój na samym alternatorze na śrubie B+ wykluczy to przerwę na przewodzie alternator- akumulator. Przewód ten może posiadać bezpiecznik przy samym akumulatorze który mógł się przepalić. Jaki typ alternatora, Bosch czy Delco?
Wzbudza się regulator napięcia, w tym modelu podłączony do zacisku B+ (alternator nie ma pomocniczych diod w mostku) Standardowa usterka, tylko wymień regulator na oryginalny bosch, bo podróbki nie działają poprawnie
Zrób swoją masę. 25mm2 będzie aż za dosyć.
A czemu zener na 15V jako zabezpieczenie przed pojawieniem się większego napięcia od napięcia alternatora 14,4 V ? A temu, że zenerka w sot-23 kosztuje jakieś 12 groszy, a może uchronić przed jakimś losowym fu.ck-upem MOSFET za 5 zł. Tak przykładowo awaria regulatora napięcia w alternatorze może poskutkować przebiciem bramki mosfeta. Rozbierz sobie...
Sprawdź zasilanie na grubym przewodzie,od rozrusznika do alternatora ,masa alternatora ,naciąg paska.
Pierścień nie jest jeszcze taki zły ale po przetoczeniu niewiele go zostanie bo i tak trzeba będzie go stoczyć do najmniejszego wymiaru. Co do pierścieni ślizgowych to są dostępne na popularnym serwisie aukcyjnym jako pierścień ślizgowy do Bosch/Iskra. Mają tam dwa wymiary, większe (32 mm) do alternatorów starego typu z zewnętrznym regulatorem napięcia...
Sprawdzanie regulatora: http://obrazki.elektroda.pl/7792644600_1... Jak będziesz zmieniał napięcie na zasilaczu trzeba znaleźć takie przy którym żarówka na szczotkach będzie świeciła z połową intensywności (ok. 14,3V). To będzie napięcie ładowania. Poniżej tej wartości żarówka będzie świeciła z pełną mocą, a powyżej przygaśnie. Inne zachowanie...
https://obrazki.elektroda.pl/4977831300_... https://obrazki.elektroda.pl/2274601400_... https://obrazki.elektroda.pl/2489404300_... [img-0] Witam, Mam problem z zakupem regulatora napięcia do tego alternatora. Czy ktoś może zidentyfikował układ Bosch, do niego widoczny na dołączonych fotografiach?...
Czy po podaniu napięcia na styk wskazany śrubokrętem na pewno na wirnik zostanie podane pełne napięcie /na pewno w alternatorze bo na stole nie/, bo wydaje mi się że nie powinno się zmienić natomiast po odłączeniu kontrolki regulator nadal będzie podawał napięcie na wirnik oczywiście napięciem wyjściowym dlatego jak piszesz wyjście z fazy reguluje włączaniem...
Pomiar robisz bez podłączonych nowych wzmacniaczy. Efekt za słabego alternatora będzie taki że akumulator będzie niedoładowywany i w pewnym momencie samochód nie odpali. Mocno przeciążony alternator może się też uszkodzić a wtedy akumulator na długo nie wystarczy. Od biedy możesz sprawdzić po podłączeniu nowych wzmacniaczy czy alternator "wyrabia" W...
smiało mozesz jezeli pasuje najwarzniejsze jest napiecie a to sie zgadza Wskaż dowolny alternator od samochodu osobowego, w którym nie "zgadza się napięcie"!
Jeżeli dobrze pamiętam to ładowanie powinno wynosić 14,5-13,9 Pokaż mi golfa II który tyle ma (no chyba, że na alternatorze Motorola).
Podstaw regulator napięcia nic innego nie mogło paść.
Deska go nie wzbudzi bo zmieniłem alternator Valeo na Bosch 120A z chłodzeniem a ten potrzebuje inne napięcie do rozruchu. Dziękuje za pomoc.
Witam Mam ładownie 13.9V na wolnych obrotach ale jak włączę światła i nawiew spada do 13.6V i teraz pytanko od czego zacząć aby poprawić ładowanie ? jest to vw polo II z 1992, alternator BOSCH poniżej jego dane. Dodam że napięcie mierzyłem też z masą bezpośrednio od alternatora i było identyczne wiec masy są ok, napięcie ani trochę się nie podnosi gdy...
Witam, mam problem z ładowaniem w Chrysler Voyager 94' 2,5 mianowicie, znikło... W/g mnie alternator nie wzbudza się. Alternator obejrzałem i pomierzyłem, stojan ok, wirnik ok, diody ok, szczotki wymieniłem. Podobno mógł paść sterownik. Ok, mam regulator napięcia do tego alternatora, tylko jak go podpiąć? Dołożyłem mu 3 diody prostownicze jako wzbudzające,...
Mierzyłeś napięcie ładowania przy samym alternatorze na D+ ? może masz spadek napięcia na tym przewodzie albo masa jest kiepska ?
A masz na pewno napięcie na tej 17 z alternatora? Wygląda że nie ma napięcia podtrzymania przekaźnika. Otwierałeś przekaźnik i zestyki dobre?
Auto jak w temacie silnik chyba 1,2 z resztą nie ważne alternator bosch DZiwne piki napięcia występują. Przy dużym obciążeniu ładowania brak (12,5 na wolnych do 13V przy 3000 obr/min) Wartość napięcia czasami na woltomierzu skoczy nawet do 15,9 Na oscyloskopie piki w górę i w dół w różnych odstępach. Co najczęściej leci w tych alternatorach?
Kontrolka świeci czy nie,bo jeśli nie, a mierzysz napięcie to poczekaj chwile po zapaleniu bo może świece dogrzewają( na wolnych obrotach jest wtedy niskie napięcie ładowania).
Czy to jest alternator Bosch? Jakie oznaczenie alternatora (może zdjęcie alternatora od strony oznaczeń).
Czy dużo jest kombinacji przy zamianie prądnicy na standardowy, samochodowy alternator BOSCH-a z wbudowanym regulatorem napięcia w ciągniku rolniczym Ursus C-330? Które przewody z prądnicy i gdzie należy podłączyć do altermatora? Wiem tylko, że B+ alternatora to 12V (od akumulatora), a obudowa to (-) "masa". Gdzie należy podłączyć przewód od kontrolki...
Chłopie, jaki alternator? Bo jak Bosch to w nich napięcie przysiada jak koła są skręcone do oporu lub wykonujesz gwałtowne ruchy kierownicą.
A czy ktoś wie czemu w lotnictwie wykorzystuje się nietypowe napięcie 28V zamiast 24V? Dlaczego nietypowe ? Alternatory (a dokładniej regulatory napięcia np. Bosch) są właśnie na 14V oraz 28V. Czyli to ich napięcie znamionowe pracy. https://obrazki.elektroda.pl/4334691900_... Źródło: http://www.unisale.gr/image/cache/data/u...
Witam. Czy orientuje się ktoś gdzie można znaleźć numery katalogowe zamienników regulatora napięcia do tegoż alternatora?
Wirnik alternatora może mieć zwarcie między zwojowe co powoduje przeciążenie i uszkodzenie kolejnych regulatorów napięcia.
Regulator nie posiada cechowania producenta. Jego budowa i wygląd przypomina do złudzenia regulator firmy Bosch.
Mierzyłeś napięcie na alternatorze czy na akumulatorze?
alternator napięcie wzbudzenia bosch alternator bosch bosch alternator
prądnica pierścieniowa zelmer tabliczka znamionowa router airlive hasło
samozamykacz furtka sztuka elektroniki
Zamienniki IGBT G20T60A83L – IKW20N60T, STGW30NC60WD, FGH40N60SMD, STGP20NC60V, porównanie parametrów Minimalny prąd do zgrzewania taśmy niklowej 0,3mm z ogniwem 18650 – parametry, testy, zgrzewarki