Jeżeli silnik ma luz zaworowy kasowany hydraulicznie, to spadek ciśnienia oleju słychać po pracy zaworów. Po zwiększeniu obrotów silnika ciśnienie oleju wzrasta, powinien wtedy hałas z głowicy ustać. Nie w tym przypadku. Tu jest ręczna regulacja.
Może to pompa zużyta. Gdy spadnie lepkość oleju spada ciśnienie
Witam Proszę bardzo o pilną pomoc. Posiadam Opla Movano Renault Master 2,8 DTI (12.2000r) Spadek ciśnienia oleju przy zimnym silniku, kontrolka gaśnie nawet po 15-20 sekundach. Po rozgrzanym silniku zaświeca się na stałe i mruga, gaśnie przy ujęciu gazu i wrzuceniu na luz. Ciśnienie przy zimnym 1,2 atm- 1 atm przy ciepłym, przy 3000 obrotów spada do...
Witajcie mam problem z czujnikiem oleju w Perkins Manitou cieknie i nie wiem jaki kupić sa 2 rodzaje schematu jeden zapala się jak ciśnienie powstaje inny gaśnie powinien być taki że gaśnie jak jest ciśnienie poniżej schemat ale nie wiem który wybrać ze schematu https://obrazki.elektroda.pl/2998148400_... nr 1 https://obrazki.elektroda.pl/2027788100_...
Ciśnienie mieżyłeś manometrem ? Może czujnik oszukuje?
-> turnip4 Kiedy ostatnio zmieniałeś olej w silniku i na jaki? Czy ktoś mierzył ciśnienie manometrem?
Może ciśnienie oleju w silniku
Napinacz jest tak zbudowany,że ma zabezpieczenie,gdy ciśnienie oleju go wysunie to po spadku ciśnienia zapadka nie pozwala mu się cofnąć,nie dotyczy to tylko tego silnika ale wszystkich z rozrządem łańcuchowym
Albo wyeksploatowany silnik. Przeprowadź pomiar ciśnienia pewnym manometrem bezpośrednio na silniku.
Mogła ci paść pompa oleju, najlepiej jak byś zmierzył jakie jest ciśnienie i napisał.
Zmierz ciśnienie oleju manometrem,co było w zakresie remontu silnika.
Minimalne ciśnienie oleju na biegu jałowym to 0,8bara przy temperaturze oleju 120. Olej 15W/40. Więc 1,8 to dobre ciśnienie. Deutz nakazuje pomiar zużycia panewek, a nie ich wymianę co 500kkm. Kiedyś miałem przypadek na zimnym ciśnienie 5,5 bara na ciepłym spadał do 0,5. Silnik przepracował po remoncie 1200h, nie ja robiłem. Jak się okazało po rozbiórce...
Już miałem pisać prośbę o wrzucenie serwisówki na forum, bo z goole nie dało się ściągnąć. Niestety serwisówka niewiele mówi o budowie silnika i konstrukcji układu smarowania. Widzę że wał korbowy jest podparty na łożyskach tocznych, natomiast korbowody jak się domyślam również są łożyskowane tocznie, lecz smarowanie dopływa z pompki przez pokrywę zapłonu...
Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu ciśnienie wraca?
Stan , możesz prosto objaśnić dlaczego to filtr oleju odpowiada za spadek ciśnienia oleju?
Problem jest z czujnikiem spadku ciśnienia oleju w silniku. Ciśnienie oleju na zegarze jest w zakresie zielonego pola ale świeci się kontrolka no i sygnał dźwiękowy. Wymieniłem czujnik ale nie ma efektu, przewód elektryczny czujnika zdjęty ze styku czujnika też niczego nie zmienia. Czujnik jak mi się wydaje steruje masą więc sądzę,że problem jest gdzieś...
Poziom oleju w normie. Jeszcze mogę spróbować założyć nowy filtr oleju i wtedy sprawdzić ciśnienie, ale nie wierzę w cuda, że to wina aż tak dużego spadku ciśnienia.
Witam Czy ktoś może mi podać prawidłowe ciśnienie oleju w tym aucie jakie powinno być na zimnym silniku oraz na rozgrzanym proszę o pomoc.
Pisze pan że zmienił czujnik ciśnienia ale który bo są dwa jeden to ciśnienie oleju silnika a drugi to ciśnienie magistrali chłodzenia tłoka. Mozę się zacinać zawór który reguluje ciśnieniem chłodzenia tłoka ten który jest pod turbiną, może padać czujnik ciśnienia magistrali chłodzenia tłoka. W aktualnej chwili będzie ciężko wyłapać moment usterki no...
Ciśnienie było mierzone zaraz po remoncie silnika? Może ma takie od początku. Pompa olejowa zmieniona? Panewki założone na odpowiedni szlif, sprawdzone? Nie lej nic gorszego od Falko i Turdusa bo szkoda silnika.
zweryfikuj ciśnienie smarowania, jeśli potwierdzisz spadek do 0 atm /Bar to i tak czeka cię kapitalny.
Radze jak poprzednicy zmierzyć ciśnienie oleju .Główną przyczyną spadku ciśnienia w układzie smarowania jest zużycie czopów głównych na wale silnika,spory wydatek lepiej kupić cały silnik raczej jest to nie do naprawienia w tym modelu brak zestawów naprawczych. Proszę jeszcze zastosować inny filtr oleju. Dodano po 11 Jeszcze miałem podobny przypadek...
Przeprowadzony został remont ztr. wymienione zestawy naprawcze panewki, pod zawór na pompie oleju położona jest podkładka, ponieważ mechanik ocenił, że pompa jest jeszcze dobra zawory dobre, zawór na bąku wymieniony. Ciśnienie na zimnym silniku miało 3bary jednak z biegiem czasy gdy silnik się rozgrzewał spadało stopniowy, aż spadło do 0 ;/ co może...
Witam wszystkich. Mój problem to dwukrotnie zapalona kontrolka ciśnienia oleju silnikowego. Problem pojawił się gdy na zew. tem. była 28st. silnik rozgrzany ok 90st. miasto i postój w korku.Kontrolka zaświeciła się więc zgasiłem auto i sprawdziłem stan oleju(ost.wymiana oleju 6 tys km temu 5w40), olej prawie max. Po ponownym odpaleniu problem znikł...
witam mam taki problem z swoją c360 po kapitalnym remoncie po odpaleniu ciśnienie oleje prawie 4 gdy ciągnik pochodził 2 dni Ciśnienie spadło na 2 na zimnym silniku gdzie szukać przyczyny
Moim zdaniem to po prostu słaby olej wlales i na rozgrzanym silniku ciśnienie spadło nic w tym dziwnego nie ma. Wlej sobie turdus lub mobill np. 15w40 I ciśnienie powinno ci podskoczyć na zimnym A i też będzie mniejszy spadek na rozgrzanym silniku
Witam.Mam zamiar kupić takie iveco rocznik 96 ,po odpaleniu jest ciśnienie około 3bar,ale w miare jak samochód się rozgrzewa ciśnienie spada poniżej 1 Bar na czerwone pole,musze przygazować żeby było około 4.W koparce po odpaleniu ciśnienie cały czas na poziomie 4bar,więc nie wiem czy w Iveco jest inaczej
Jaki przebieg?? czy są ubywa płynu chłodzącego lub oleju w silniku?? czy silnik został przegrzany??, należał by sprawdzić ciśnienie sprężania silnika i ciśnienie oleju.
Jak pompa była wymieniana to może źle ustawiony jest zawór przelewowy. Jak masz dobrze zrobiony silnik to na zimnym ciśnienie powinno być koło 5,5 at.
Witam ! Mam problem. Ursus c 328 traci ciśnienie oleju na wyższych obrotach, tak od 1200.na wolnych obrotach kontrolka nie świeci. sprawdzałem manometrem i jest widoczny spadek ciśnienia oleju przy 1200, Silnik jest po remoncie, nowa pompa, wał po szlifie co to może być z góry dziękuje za odpowiedź . pozdrawiam
Albo kiepski olej był wcześniej, szybko stracił swoje właściwości. Chociaż w starych dieslach to według mnie raczej gęstnieje. Ewentualnie dostaje się do oleju paliwo. Efekt spadek ciśnienia.
Witam Mam takie pytanko, czy wie ktoś może dlaczego ciśnienie oleju spada przy zwiększeniu liczby obrotów silnika ursus c-328?
Witam czy może być przyczyną wyraźnego spadku mocy na ciepłym silniku przez pompe oleju? Mechanik mówił że może spadać ciśnienie. CZasem jest tak że na ciepłym silniku czuć takie delikatne poszarpnięcia jakby sie chciało coś odetkać.
Witam. Mam problem z ciśnieniem oleju 2.0 alt. Po odpaleniu auta za 2 minuty zapala się ciśnienie oleju. Mierzyłem ciśnienie oleju zegarem i gdy odpalam auto mam 4 bary a gdy samochód chodzi 5 min spada do zera. Co może być powodem, pompa umarła?
a jak n75? intercooler pelny oleju?
Różnica w smarowaniu między ciśnieniem 2 bary a 6 jest znikoma żeby nie powiedzieć że żadna bo za smarowanie układu odpowiada przede wszystkim olej a nie jego ciśnienie. No nie tak to działa. O ile na biegu jałowym nacisk stopy korbowodu na czop wału jest minimalny, o tyle im szybciej, tym bardziej zaczyna się robić ciężko - olej jest wyciskany spomiędzy...
Jeśli wymieniane były komplety to często się zdarza że 60-ka pluje olejem i nie jest to feler ani wina uszkodzonych pierścieni. Z czasem dotrą się do cylindra i pluć przestanie. Druga sprawa to na wolnych obrotach książkowo ciśnienie oleju min. 1.5 bara, przy 2200 4-4,5 bara. Jeśli u ciebie coś w silniku zostało pominięte to nic dziwnego że jest trochę...
Pewnie silnik o większym przebiegu, bądź "przytarty", więc sprawdź ciśnienie w cylindrze oraz drożność odmy. Czy silnik ma problem z uruchomieniem ?.
Kiedyś się ich trochę nazmieniałem, a nawet całe wałki. Zawsze pierwsze na czym te silniki gubiły ciśnienie oleju to właśnie panewki wałka pośredniego. Janusze za to znaleźli prostszy sposób, czujniki zmieniali z 1.8 bar na 1.4, albo go na stałe do masy.
Ciśnienie spada do 0.2 MPa. Dodam że dzieje się to tylko gdy silnik jest zagrzany.
Dlatego też się śmieję z tych, co twierdzą, że gaz niszczy silnik, ale nie zamierzam z nimi polemizować. W sumie niszczy - jeśli chodzi o powypalane gniazda i zwory, dla innych podzespołów bez znaczenia. Co do oleju, to jeszcze widzę że nie wszyscy pojęli/zrozumieli o co tu tak naprawdę chodzi. Nie cały "syf" czyli laki i nagary zostaje wyłapany przez...
Witaj! Pęknięty pierścień czy wypalony zawór sprawdzisz mierząc ciśnienie w cylindrach, zobaczysz spadek ciśnienia.Jak wykręcisz świecy to będziesz miał okazji przez odpowiednią sądę zobaczyć gładź w cylindrach.W Twoim przypadku pierścienie mogą byś zapieczone.Po zdjęciu głowicy obejrzeniu stanu zadecydujesz o dalszych remontach.Sprawdzenie szczelności...
W skakance kompresor lubi marnować ciśnienie oleju, na próbę przy ciepłym silniku zaślep i zapal i bedzie z 1.5 bar więcej.
Potrzebujesz specjalnego zaworu sterowanego ciśnieniem zasilającym silnik. Jak jedziesz z górki, to masz ujemny moment napędowy i silnik zmienia się w pompę. Zawór powinien być zamontowany na wylocie z silnika do zbiornika wyrównawczego i w normalnych warunkach jest zawsze otwarty. Dopiero gdy pojawi się ujemy moment to się zamyka i dławi przepływ oleju...
Ja w instrukcji mam co innego... "...przy nominalnych obrotach silnika powinno mieścić się w granicach 1,5-3,5 kG/cm2. Przy ciśnieniu niższym niż 1 kG/cm2 należy zatrzymać silnik i wyjaśnić przyczynę spadku ciśnienia."
Witam Panowie, Pacjent MB Axor 1828 VIN: WDB9505341l552743. Problem polega na tym, że spada ciśnienie oleju silnikowego po rozgrzaniu. Nie jest to wina awarii czujnika, sprawdzałem ciśnienie manometrem, na zimnym silniku ponad 2 bary, po rozgrzaniu na biegu jałowym spada poniżej 0,5 bara. Problem się pogłębia bo ostatnio szofer mówił, że ostrzeżenia...
Dokumentacja VAG do silników 4-cyl. CR bez elektronicznego regulatora ciśnienia oleju podaje, że przy temp. oleju 80°C na jałowych ma być ciśnienie min. 0,8 bara, a przy 2 tys. obrotów min. 1,4 bara. Też mocno się naszukałem, co jest powodem takiego spadku w silnikach z rodziny Euro 5 (one są bez elektronicznego zaworu ciśnienia oleju) i wychodzi na...
Jeżeli wyrzuca olej na sprzegło to świadczy o nieszczelności na odrzutniku oleju na wale korbowym, a nieszczelność ta jest spowodowana nadmiernym zużyciem wału korbowego i panewek głównych, to jest też powód spadku ciśnienia na rozgrzanym silniku. Wał trzeba do szlifu i nowe panewki.
Dolne łożysko filtra odśrodkowego to kolejny słaby punkt układu smarowania przysparzający problemy z ciśnieniem oleju.To dolne łożysko w przypadku luzu nie ma az tak strasznego wpływu na spadek ciśnienia, aczkolwiek może spowodować żółte ostrzeżenie.Ponadto u ciebie masz duże wahania ciśnienia oleju pomiędzy zimnym silnikiem a gorącym.Na ciepłym powinno...
Czujnik wymieniłem,co prawda narazie używany,i ten pokazuje na zgaszonym silniku 0,06-0,11 bar takie skoki.Napięcie zasilania czujnika 4,96V,a napięcie sygnału 0,55V z lekkimi wahaniami o 0,01v.Czy ten system nie działa czasami tak,że światło STOP i kontrolka oleju zapalą się tylko podczas spadku ciśnienia oleju poniżej minimalnego,przy pracującym silniku?I...
Żaden metryczny. Czujnik spadku ciśnienia oleju do silnika Perkinsa ma gwint stożkowy, calowy, drobnozwojny o średnicy zbliżonej do 10 mm.
Witam, Kupiłem Władka, ale dopiero w domu okazało się, że ciśnienie po rozgrzaniu z 3 spada do prawie 0 ( na wolnych obrotach na wysokich około 1,5) Wymieniłem więc pompę oleju w silniku na nową polską i po złożeniu nie mogę go odpalić. Wydaje się być odpowietrzony, - pompa paliwowa pompuje na wtryskiwacze. Wyjąłem również takie małe siteczka na wejściu...
Teoria której jestem zwolennikiem, zawór regulacyjny w pompie olejowej regulujący ciśnienie smarowania zaczyna szwankować i na zimnym silniku ciśnienie oleju jest tak duże że regulatory zaworów powodują niedomykanie co za tym idzie spadek sprężania i silnik zaczyna kuleć.
widziałem przytarte silniki Fire z przebiegiem 100tyś, ale przytarte na tłokach, potem to poprawili dodając natrysk na tłoki/cylindry od spodu, tak czy siak, to by nie powodowało spadku ciśnienia oleju pytanie które to jest jego 100tyś... olej po 1.5 roku tak czy inaczej należało by wymienić, no i filtr oczywiście, można rozkroić stary filtr i zobaczyć...
Jasne, to też może być przyczyna, jeżeli silnik jest zużyty. Półsyntetyk przede wszystkim rozpuszcza świetnie wszelkie nagary i inne osady, które w starszych silnikach są jakby wypełnieniem ubytków materiału, przez co powoduje spadek ciśnienia oleju i rozszczelnienie silnika. Ma lepsze właściwości smarne, ale jest rzadszy, co można stwierdzić już po...
Kolego rozwiń swoją teorie. Masz na myśli że któryś z popychaczy jest do wymiany czy ma to związek ze spadkiem ciśnienia oleju do 1.5 bara? Jakie powinno być minimalne ciśnienie oleju w tym silniku?
Właśnie jak chwilę jeździmy to dopiero zaczyna trzymać. Na zimnym oleju, silniku to się dopiero dzieje. Czuć różnicę gdy się włączy żółwia. Coś czuć jak by ślizgało po mocnym rozgrzaniu czyli orka około 3 ha. Jak włączę złowia jedzie, normalnie ciągnie. Wydaje mi się iż twój zapis świadczy że raczej nie trzyma, ale właśnie ślizga i po rozgrzaniu oleju...
przekładnia planetarna, której za chiny nie jestem w stanie określić przełożenia, wygląda to tak jak w załączniku. Mnie to nie wygląda na reduktor tylko na łożyskowanie odciążające wał silnika. Ten duży hydromotor, pożera bardzo dużo oleju, przez co jestem w stanie "rozkręcić" go do obrotów ok. 50-55 obr/min Pompa 16 cm3, silnik nominalnie 3000rpm,...
Nie ma racji.Może być kilka przyczyn spadku ciśnienia. Zmień mechanika.
Tak też kiedyś dałem pompowyryski do sprawdzenia do autoryzowanego serwisu Boscha.Wcześniej sprawdziłem je wstępnie swoim sposobem i przynajmniej dwa na 100% miały wycieki przy cewkach,na samej górze.Ale poszły do serwisu.Powymieniali co tylko możliwe,oprócz cienkich oringów na cewkach- przyczyny całego zamieszania.Dlaczego nie wymienili?W odpowiedzi...
Może zamiast wymieniać pompę to lepiej ją rozebrać i sprawdzić. Będziesz miał miskę zdjęta chcesz robić sam to sprawdź wszystkie panewki od wału i korbowodów. Zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź panewki wałka rozrządu. W podstawie filtrów masz zawór chłodzenia tłoków i termostat olejowy. Dla porównania ciśnienie oleju na zimnym silniku, na wolnych obrotach...
Jeszcze raz to przeczytałem. Stuka góra silnika i to dlatego, że słabe masz ciśnienie oleju. Skoro panewki są świetne to pompa oleju jest zajechana.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam czy jesli ciśnienie ursus c 355 spada po rozgrzaniu do 1,5 bara i wacha sie raz skacze na 3 raz niżej jest to wina pompy nie daje rady tłoczyć rozgrzanego oleju? Dodam że na zimnym silniku ciśnienie koło 5 bar. Silnik po remoncie więc to nie ma nic do rzeczy dodam iz silnik jest o c 4011 i ma jeszcze filtry 9olejku dwa te szklanki. Czy po po prostu...
OK, problem rozwiązany. Nie były to świece, nie były to cewki, ani rozrząd. Po wielu perturbacjach i wymianie prawie całego silnika :) winowajcą okazał się wałek rozrządu. Wałek ma obok krzywek takie tuleje, które trzymają go w pokrywie zaworowej. Jedna tuleja się poluzowała na wałku i przesuwała się na boki na wałku. W pokrywie zaworowej są otworu...
też nie mam już pomysłu co sprawdzić/podmienić. Auto słabe i bład P0011. Koła sprawdzone, rozrząd nowy i ponownie sprawdzony, zawór sterujący nowy OE, ciśnienie oleju sprawdzone, kompresja zmierzona, czujniki wałków podmienione (ze sobą i na nowe),
Ciśnienie za duże na zimnym, ma być do 4atm. Sprawdzany był układ wtryskowy? Pompa, wtryski, kąt wtrysku? Luz zaworowy i stan głowic? Pasek nie ślizga się na kole wentylatora? Za wentylatorem nie masz tarczy dławiącej? Z odmy dmucha spalinami? Zawór służy do ograniczenia maksymalnego ciśnienia jakie może panować w magistrali olejowej, na zimnym i gęstym...
Powiem tak z własnego doświadczenia: miałem ładnego 3P z pewną historią (od nowości w lokalnym klubie sportowym) http://jarekstryszawa13.w.interiowo.pl/c... i też borykałem się z podobnym problemem. Zmieniałem olej na Turdus (Superol to takie absolutne minimum jeśli chodzi o parametry) i to nic nie dawało. Oczywiście kontrolowałem ciśnienie na...
Witam. Valtra Valmet 8150 ze 3-stopniową przekładnią Delta Power Shift. Model przekładni powershift 460 typ P. Traktor zakupiony już z problemem z półbiegami, a mianowicie podczas przełączania z II na III półbieg silnik gwałtownie spada z obrotów (dusi się) ciągnik staje nie jedzie jakby coś go blokowało. III stopniowa przekładnia planetarna Delta Power...
Dziś zmieniłem olej . ciśnienie oleju się nie pali i puka mi cos w silniku\ czy to moze byc panewka ??
Witam. Golf ma dwa czujniki ciśnienia oleju.Jeden jest przy filtrze kontroluje ciśnienie oleju za pompą olejową,a drugi jest na końcu magistrali olejowej i kontroluje ciśnienie rozrządu.Jeśli odzywa się sygnalizacja spadku ciśnienia,to w pierwszej kolejności powinno się sprawdzić ciśnienie oleju manometrem żeby uniknąć zatarcia silnika,jeśli jest dobre...
Bo zwalnia się z automatu prędkość gdy będzie zapotrzebowanie na duży moment. W dużym uproszczeniu prędkość /silników,siłowników/ zależy od wydajności pompy/pomp/ a ta zależy od obrotów silnika napędzającego pompę.Moment obrotowy zależy od ciśnienia oleju w układzie.Przy wzroście oporów/moment obrotowy/ ciśnienie też wzrośnie wtedy może zadziałać zawór...
Na 100% ten mechanik spindolił tobie tę robotę. Prawie sam sobie udzieliłeś odpowiedzi na pytanie. Kolego cudów nie ma , silnik jak twierdzisz przed operacja wymiany rozrządu pracował poprawnie. Obstawiam że przy nakładaniu nowego paska na koła - a jest on szeroki i sztywny i do tego jeszcze nie miał założonych blokad . Przestawiło się któreś z kół...
(at)Kubik213 Albo silnik by się wyłączył......20 sekund, pamiętasz ? Nie znam tego samochodu, ale spadek ciśnienia oleju kwalifikuje silnik do natychmiastowego wyłączenia! Brak lampki, czy symbolu na wyświetlaczu (brak smarowania) - tak jest np. w wielu agregatach prądotwórczych czy zaawansowanych kompresorach śrubowych. Poczekamy na jakiegoś Specjalistę...
Witam, Samochód Lancia Y z 2001 roku, silnik 188A4000, 1,2 8V. Przebieg u mnie to jakieś 235 000, czy autentyczny? Nie mam pojęcia. Samochód oryginalnie pochodził z Włoch gdzie jakaś baba nie wiedziała co to zmiana oleju. Początkowo konsumował około 1L oleju na 1000km. Po wymianie połamanych pierścieni, wymiany gumek zaworowych, profilaktycznie panewek...
Witam, Audi A6 C6 2.0tfsi problem z ciśnieniem oleju. Podczas jazdy auto nie wykazuję żadnych błędów, lecz przy dojeździe do skrzyżowania (zatrzymanie się) wyskakuje błąd ciśnienia oleju. Problem ten wyskakuje różnie, raz na co każdym skrzyżowaniu, a raz po 30 min jady po mieście. Ciśnienie na wolnych obrotach 750 -1,2/1,4 bara, na 2000 obrotów 4 bary....
Prawie na pewno jest ponownie problem z DPF-em. Przy tak krótkich trasach (jeszcze nie wiem, ile w tych 100 kilometrach jest uruchomień silnika) uruchamiane jest wypalanie filtra, ale nie dochodzi do jego pełnego zakończenia i przy najbliższej okazji wypalanie zostaje ponownie uruchomione (co znowu wiąże się z dodatkowym paliwem wtryskiwanym do cylindrów)....
Z tym olejem to masz podobnie jak u mnie {corsa 96 1.2 8V} , u mnie stopień sprężania w tym silniku to wg danych zawartych w WKŁ "Sam naprawiam opel tigra corsa" to 10,1 czyli ciśnienie sprężania powinno zawierać się w granicach 1,15-1,20Mpa , obecnie mam 1Mpa czyli spadek o jakieś 10% auto ma przejechane 164 000 km , również mam założony gaz . Mam...
Witam, wadliwe pompy oleju montowano w silnikach D20 Common Rail i wtedy ciśnienie traciło się na raz na 0. Pomiary były robione manometrem czy odczytane z wyświetlacza. Jeżeli opcja numer 2 to polecem zmierzyć manometrem bo czujnik może oszukiwać miałem kilka przypadków a jeśli wyniki się potwierdzą to ciśnienie nie jest za wesołe i nadaje się już...
Najczęstszą przyczyną nagłego spadku ciśnienia oleju w tych silnikach są panewki wałka pośredniego, ale lepiej żeby nie było to bo tragicznie się je wymienia.
stukania najprawdopodobniej z powodu spadku ciśnienia oleju w silniku... jeżeli oczywiście przyczyna jest taka jak napisał kolega wyżej... a dodam ze są tam popychacze hydrauliczne, które przy niskim ciśnieniu oleju pracują dość głośno... no chyba że coś innego zostało uszkodzone a przyczyn może być wiele... najlepiej podjedź z tym gdzieś do warsztatu...
Witam. Mam problem z zapalającą się kontrolką ciśnienia oleju w VW Golfa 6 2010 rok, 1,6 TDI 105 KM kod CYAC (przebieg ok 400 000 km). Kontrolka nie zapala się stale. Czasami mogę zrobić trasę i wcale się nie pojawi, a na kolejną trasę zapala się parę razy, albo co chwila). Zazwyczaj dzieje się to na przy temperaturze oleju 70 - 90 st. Dwóch mechaników...
A nie przeładowuje ci czasem ten alternator na wyższych obrotach ? I o jaki czujnik obrotów ci chodzi ?
Xantix napisał: około 3,5 bara na 2200 RPM i około 1,5 przy 600 RPM To raczej minimum. Instrukcja obsługi, którą mam podaje, że na rozgrzanym silniku ciśnienie oleju powinno wynosić od 3 do 5 atmosfer przy 2200 obr/min i powyżej 1,2 atmosfery przy obrotach jałowych czyli około 600 obr/min. Więc moim zdaniem ciśnienie ma prawidłowe. Miska w dół. Czy...
Witam Ja posiadam Vw Polo 6n 96 silnik 1,4 AEX przebieg 190 tyś Mam podobny problem odnośnie kontrolki ciśnienia oleju. Na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach zaczyna zapalać się kontrolka ciśnienia i jak dodam lekko gazu gaśnie. Wymieniłem już pompę oleju i nic nadal kontrolka się zapala , po podłączeniu manometru faktycznie to ciśnienie jest nieznacznie...
Hej. Po założeniu termostatu (stary był zasyfiały i zaślepiony rurką kanalizacyjną fi 50 mm), zalaniu traktora płynem i przejechaniu się zauważyłem, że płynu brakuje, więc dolałem. Znów pojeździłem i ubyło. Wyciągnąłem bagnet z silnika, a tam olej jasno kremowy. Okazało się, że uszczelnienia tulei się rozleciały. Ja jako laik do tego momentu wszystko...
Mam taka teorię, iż na skutek spadku ciśnienia oleju smarownia turbiny ona spowalnia i dlatego silnik się dławi. Spadek ciśnienia oleju na turbinie spowodowany jest nieszczelnością w jej uszczelnieniu i stąd kopcenie - olej wraz ze spręzonym powietrzem dostaje się do komory spalania. Rozgrzanie turbiny niweluje niezczelność. Ma to sens?
Skoro masz za niskie ciśnienie cr, to może być: - słaby akumulator, zbyt duży spadek napięcia - rozrusznik za wolno kręci(jakie obroty przy kręceniu) - regulator ciśnienia na listwie cr - pompa cr Z moich przypadków, dwa razy był uszkodzony regulator (w dwu różnych autach), raz rozrusznik zawalony olejem z wycieku z silnika i z odmy, po wyczyszczeniu...
oto procedura zaczerpnięta z innego forum Warunki wymagane: - zbiornik paliwa zapełniony przynajmniej do 1/4 objętości. W przeciwnym wypadku procedura regeneracji nie zostanie uruchomiona. - pojazdy z automatyczną skrzynią biegów - selektor w pozycji P(ark). - pojazdy z manualną skrzynią biegów - pozycja N. - maska silnika zamknięta - załączony hamulec...
Witam wszystkich. Mam dwa pytania dotyczące tej kosy. Mianowicie kosa ma 5 lat, przepracowane może 150 godzin, i zauważyłem spadek mocy. Jakie powinno być ciśnienie sprężania w tym silniku? Jak zmierzyłem na ciepłym silniku to było 7 bar, po wlaniu oleju wzrosło do 9 bar. Drugie pytanie dotyczy gaźnika. Otóż jak kosa była nowa, to pompka ręczna była...
Witam, VW Polo IV 1.4 16v BKY 2005 Zmierzyłem wczoraj kompresje na ciepłym silniku i zrobiłem próbę olejową (8ml), wyniki jak interpretować ten wynik i różnice po 3 latach: - 1,2,4 cylinder przyjąć, że mają teraz zbliżone parametry, po próbie olejowej też, czy jednak 4 vs 1&2 to już duża różnica :?: - Najmniej to 12 Mój plan: - Xado Antykoks Anticarbon...
Ciśnienie oleju na wolnych obrotach... Coś już niedomaga. O wymianie ne wspominałeś. Więc wydłub ten silnik, na stół i do przeglądu. I wymieniaj, co trzeba, jak chcesz by auto pojeździło jeszcze.
tak jak piszesz przyczyna może być olej nalałeś najrzadszy przez co wypłukałeś silnik co z kolei może wiązać się ze spadkiem ciśnienia smarowania przez to nie wypompowuje szklanek tak jak trzeba a na turbinę nie idzie tyle oleju co brak może być jeszcze winna pompa olejowa ma już troszkę nieszczelności i na rzadkim oleju może sobie nie radzić z wytworzeniem...
ale czemu miały by tłoki wystawać? na poprzednim wale co pękł był robiony pierwszy szlif i po pęknięciu nie było odbić na tłokach. wał używany z innego własnego ciągnika ale dopasowywał gościu i wyszedł drugi szlif mówił co już z tym długi czas robi wiec ja przyrządów w domu nie mam i niejednemu robił już i wszystko było ok wiec sprawdzać teraz to rozbiórka...
Witam, Mam problem z autobusem Scania Irizar PB. Silnik Scania DC1104 PDE 380 KM. Autobusem jeżdżę osobiście od 4 lat i zauważyłem, że stopniowo traci trochę mocy. Nie jakoś strasznie, ale było to wyczuwalne. Auto normalnie odpala ciepłe i zimne, nie dymi, nie było większego spalania, aż do niedawna z tankowania na tankowanie zaczęło palić około 3 l...
jeśli silnik idzie cicho na początek zmieniłbym czunik ciśnienia oleju na bloku.zdażają się co prawda awarje pompy, wypadające zaślepki z kanałów olejowych czy usterki w głowicy powodujące spadek ciśnienia oleju ale wtedy to warsztat i grubszy wydatek. Na gorącym oleju ciśnienie zawsze spada.
Przez minutę? U mnie też się zaczęła świecić po wymianie alternatora ale przez 2-3s, choć ja to łączyłem raczej z założeniem alarmu. Z jakiegoś powodu nie znika napięcie z zegarów po wyłączeniu zapłonu (czujnik podaje masę na kontrolkę w razie spadku ciśnienia, a po zgaszeniu silnika ciśnienie spada, z drugiej strony kontrolka dostaje 12V po stacyjce).
Witam serdecznie. Mam problem z Passatem B6 1.9 TDI 105 KM 2006 r. Kod silnika BKC. Auto podczas ruszania szarpało i zgasło. Nie odpala. Prawdopodobnie ciśnienie z któregoś tłoka idzie na blok. Mechanik twierdzi, że auto jest nie do naprawy, aczkolwiek odpalił silnik przy otwartym wlewie oleju (tak twierdzi). Podejrzewam, że rozrząd się przestawił....
No ale ewentualnego winowajcę masz. Nie przejmuj się samemu silnikowi nic się nie stanie. 60-ce i tak postawili wysokie wymagania na minimalne ciśnienie na wolnych obrotach. Dla przykładu mtz ma na wolnych 0,8 a na nominalnych i 3 do 4 w zależności od rocznika na maksymalnych. Wały się w nich nie urywają a sam silnik robi z powodzeniem przebieg raz...
Niebieski korek na górze zbiorniczka wyrównawczego zawiera dwa zaworki: nadciśnieniowy (ustawiony na 1.1 bara i połączony z rurką) oraz podciśnieniowy. Ten zaworek podciśnieniowy ma za zadanie uchronić system przed podciśnieniem po ostygnięciu silnika. Wymień ten niebieski korek. W XF105 zużyte (nawet bardzo) dolne łożysko kulowe filtra odśrodkowego...
spadek ciśnienie oleju spadek ciśnienie oleju silnik ursus spadek oleju
kosztorysy elektryczne elektryczna tylna klapa dioda selenowa
Mazda 3 2006: Błąd P2096 po montażu emulatora Lokalizacja czujnika zaparzacza DeLonghi ECAM 22.360.B