Ja również miałem tą śrubę z otworem, zmieniłem ją i ciśnienie mam 4.5 bar na zimnym i 4 na gorącym. Przed zmianą na gorącym było 1-1.5 bar przy 800 obr.
Nie za bardzo czego jest szukać, ciśnienie z pompy podawane jest bezpośrednio na filtr oleju a ty mierzysz ciśnienie zaraz na samym wyjściu filtra także problemem może być pompa, zawór, smok lub filtr oleju. Niczego więcej po drodze tam nie ma.
Jeśli wymieniane były komplety to często się zdarza że 60-ka pluje olejem i nie jest to feler ani wina uszkodzonych pierścieni. Z czasem dotrą się do cylindra i pluć przestanie. Druga sprawa to na wolnych obrotach książkowo ciśnienie oleju min. 1.5 bara, przy 2200 4-4,5 bara. Jeśli u ciebie coś w silniku zostało pominięte to nic dziwnego że jest trochę...
Nic się nie stało podejrzewam. Wiem z doświadczenia, że jeśli w manie bagnet się macza pomiędzy minimum a zero, to pompa jeszcze zasysa olej i ciśnienie w układzie będzie prawidłowe, jednak nie polecam tak jezdzić !! W manie, masz w komputerze możliwość sprawdzenia poziomu oleju. Każdemu z użytkowników zalecam zawsze tam zaglądać przed uruchomieniem...
Jeżeli silnik ma luz zaworowy kasowany hydraulicznie, to spadek ciśnienia oleju słychać po pracy zaworów. Po zwiększeniu obrotów silnika ciśnienie oleju wzrasta, powinien wtedy hałas z głowicy ustać. Nie w tym przypadku. Tu jest ręczna regulacja.
Jeżeli silnik był eksploatowany zgodnie i przebieg jest choć by w okolicach 3500mth to nie wygląda to na zużycie wału i panewek bo to ma decydujący wpływ na ciśnienie oleju. Wygląda na to że micha w dół i pompa z zaworem do przejrzenia. Filtr masz pełnoprzepływowy puszke czy bąka?
Patrząc na instrukcję powinny być dostępne wałki z czopami naprawczymi o średnicy większej niż nominał 38,5 mm i pod nie taki powinien być otwór w bloku +0,025 mm. Żeby to zrobić blok musisz ogołocić ze wszystkiego. A ja osobiście nie przejmował bym się ciśnieniem o dwie dychy mniejszym na wolnych od książkowego i jeździł. Te ciągniki jeżdżą na o wiele...
WDB9505341l552743 Masz w aucie silnik 902.915 Według tego co znalazłem ciśnienie trochę jest poniżej minimum: https://obrazki.elektroda.pl/6034404500_...
Może to pompa zużyta. Gdy spadnie lepkość oleju spada ciśnienie
Ciśnienie mieżyłeś manometrem ? Może czujnik oszukuje?
Witam mam craftera z 2007r 2.5tdi 136km mam problem gdyż spada mu ciśnienie oleju i miga mi lampka od oleju wymieniłem pompę od oleju i problem nadal jest zmieniłem czujnik i nadal jest tak samo po podpięcie przyrządu do sprawdzania cisnienia oleju na zimnym silniku jest 3 do 4 barów po dodaniu mu gazu i przytrzymaniu go do 2 tyś obrotów ciśnienie spada...
Najprawdopodobniej była dolewana woda na gorącym silniku jak miałeś ubytki ,albo gdzieś pękł jakiś wąż przepytaj kierowcę ale pewnie i tak się nie przyzna stał na parkingu i pewnie dolał wiadro zimnej wody do silnika i dlatego pękła tuleja jak piszesz ,tuleja są mokre w tych silnikach ,to nawet by się zgadzało bo uzupełniając wodę na początku ona dostaje...
Na zegarze ewidentnie ciśnienie skacze jak głupie na stałych obrotach, więc no, ewidentnie coś z pompą widać Skoro wiesz lepiej to po co pytasz?
No i cóż, wymiana alternatora również nic nie dała (regulator napięcia wsadziłem nowy). Ręce opadają, pomożecie?? Dodam, że jak odpinam plus z alternatora to wszystko wraca do normalności. Nie jest istotne gdzie ten plus odepne, czy przy altku samym czy przy aku, jak ręką odjął... Dodano po 1 Właśnie sprawdziłem przekaźniki, czy czegoś tu nie brakuje...
witam mam taki problem z swoją c360 po kapitalnym remoncie po odpaleniu ciśnienie oleje prawie 4 gdy ciągnik pochodził 2 dni Ciśnienie spadło na 2 na zimnym silniku gdzie szukać przyczyny
Witajcie mam problem z czujnikiem oleju w Perkins Manitou cieknie i nie wiem jaki kupić sa 2 rodzaje schematu jeden zapala się jak ciśnienie powstaje inny gaśnie powinien być taki że gaśnie jak jest ciśnienie poniżej schemat ale nie wiem który wybrać ze schematu https://obrazki.elektroda.pl/2998148400_... nr 1 https://obrazki.elektroda.pl/2027788100_...
Napinacz jest tak zbudowany,że ma zabezpieczenie,gdy ciśnienie oleju go wysunie to po spadku ciśnienia zapadka nie pozwala mu się cofnąć,nie dotyczy to tylko tego silnika ale wszystkich z rozrządem łańcuchowym
Witam Proszę bardzo o pilną pomoc. Posiadam Opla Movano Renault Master 2,8 DTI (12.2000r) Spadek ciśnienia oleju przy zimnym silniku, kontrolka gaśnie nawet po 15-20 sekundach. Po rozgrzanym silniku zaświeca się na stałe i mruga, gaśnie przy ujęciu gazu i wrzuceniu na luz. Ciśnienie przy zimnym 1,2 atm- 1 atm przy ciepłym, przy 3000 obrotów spada do...
Dzisiaj podkręciłem śrubę o jeden obrót i ciśnienie wzrosło o pół atm. lecz efekt jest ten sam po zwiększeniu obrotów spada przy rozgrzanym silniku do 1,5atm a czy takie zjawisko jest niebezpieczne dla silnika?
chłodnica oleju była zamieniana z drugiego egzemplarza, ale troche pozniej, bo myslalem ze jakis zaworek czy coś ale nic sie nie zmieniło. kłopot zaczął się zaraz po pierwszym remoncie, była naprawiana głowica (gniazda zaworowe zawory) wyienione pierścienie i panewki korbowodowe (wymiar nominalny, kolbenschmidt) zaraz po tym zaczęło ginąć ciśnienie...
No tak czyli powinienem zacząć od pompy ?? Od czegoś trzeba zacząć, skoro czujniki (i Twój manometr) pokazują zbyt niskie ciśnienie... zacząć trzeba od urządzenia, które to ciśnienie (o właściwej wartości) powinno wytworzyć, czyli pompy.
Temat do zamknięcia.
Kiedyś się ich trochę nazmieniałem, a nawet całe wałki. Zawsze pierwsze na czym te silniki gubiły ciśnienie oleju to właśnie panewki wałka pośredniego. Janusze za to znaleźli prostszy sposób, czujniki zmieniali z 1.8 bar na 1.4, albo go na stałe do masy.
widziałem przytarte silniki Fire z przebiegiem 100tyś, ale przytarte na tłokach, potem to poprawili dodając natrysk na tłoki/cylindry od spodu, tak czy siak, to by nie powodowało spadku ciśnienia oleju pytanie które to jest jego 100tyś... olej po 1.5 roku tak czy inaczej należało by wymienić, no i filtr oczywiście, można rozkroić stary filtr i zobaczyć...
-> turnip4 Kiedy ostatnio zmieniałeś olej w silniku i na jaki? Czy ktoś mierzył ciśnienie manometrem?
Witam, posiadam model MF 235, po chwili pracy spada ciśnienie oleju w silniku i zapala się czerwona kontrolka.Czym to może być spowodowane? proszę o odpowiedz.
Witam. Mam problem z ciśnieniem oleju 2.0 alt. Po odpaleniu auta za 2 minuty zapala się ciśnienie oleju. Mierzyłem ciśnienie oleju zegarem i gdy odpalam auto mam 4 bary a gdy samochód chodzi 5 min spada do zera. Co może być powodem, pompa umarła?
Kolego kwok, co ma: biały dym, "budyń" pod korkiem oleju, klekoczące zawory (spadek ciśnienia oleju?) i uciekające ciśnienie oleju przy wyższych obrotach do kontrolki?
Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu ciśnienie wraca?
Stan , możesz prosto objaśnić dlaczego to filtr oleju odpowiada za spadek ciśnienia oleju?
To dobrze :) Przyznam ze za bardzo nie wiem ile było we wcześniejszym czasie, ale przed wymianą oleju było trochę większe to ciśnienie. ( Olej wymieniony kilka dni temu).
Pekaja mi cylindry co roku raz jeden raz drugi chociaż wladek nie pracuje ciężko,mocno się grzeje a wraz ze wzrostem temperatury spada ciśnienie oleju. [/center]
Witam, mam problem, bo po odpaleniu silnik chodzi głośno na obrotach a po puszczeniu obrotów gaśnie. Ciśnienie po odpaleniu 3,5 ale po ok. pół minucie spada do zera dusi i gaśnie. Filtry sprawdzałem czyste. Olej nowy. Pompa wtryskowa roczna białoruska. Wał korbowy oryginał 34 lata. Może ktoś pomoże dojść przyczyny.
Radziłbym sprawdzić skład spalin bo jak jest paliwo w oleju to ciśnienie może spadać na b.jał. do "0".
Poziom oleju jest ok, nie przybywa go. Ciekawą rzeczą jest to, że ciśnienie oleju na ciepłym silniku na biegu jałowym jest takie samo jak przed wymianą, wynosi ok 2. Natomiast duża różnica jest podczas jazdy. Przed wymianą było 4,5 a teraz niecałe 3.
Zmierz ciśnienie oleju manometrem,co było w zakresie remontu silnika.
Witam, Kupiłem Władka, ale dopiero w domu okazało się, że ciśnienie po rozgrzaniu z 3 spada do prawie 0 ( na wolnych obrotach na wysokich około 1,5) Wymieniłem więc pompę oleju w silniku na nową polską i po złożeniu nie mogę go odpalić. Wydaje się być odpowietrzony, - pompa paliwowa pompuje na wtryskiwacze. Wyjąłem również takie małe siteczka na wejściu...
Witam. Mam Ursusa 500mtg (5 lat temu) po kapitalce i pojawił się problem, gdyż ciągnik chodził 3h pod obciążeniem na obr. 2600-2700 ( pompa idzie do regeneracji) i ciśnienie oleju spadło o 1bar, na zimnym z 5 na 4 a na ciepłym z 2 na 1. Ciągnik zaczął też trochę ciężej palić oraz temperatura pracy wzrosła z Max. 90st jakie wcześniej miałem do ok 100...
Witam wszystkich. Mój problem to dwukrotnie zapalona kontrolka ciśnienia oleju silnikowego. Problem pojawił się gdy na zew. tem. była 28st. silnik rozgrzany ok 90st. miasto i postój w korku.Kontrolka zaświeciła się więc zgasiłem auto i sprawdziłem stan oleju(ost.wymiana oleju 6 tys km temu 5w40), olej prawie max. Po ponownym odpaleniu problem znikł...
Przeprowadzony został remont ztr. wymienione zestawy naprawcze panewki, pod zawór na pompie oleju położona jest podkładka, ponieważ mechanik ocenił, że pompa jest jeszcze dobra zawory dobre, zawór na bąku wymieniony. Ciśnienie na zimnym silniku miało 3bary jednak z biegiem czasy gdy silnik się rozgrzewał spadało stopniowy, aż spadło do 0 ;/ co może...
Witam jestem posiadaczem ciągnika T-25A z roku 1988, 3000 motogodzin, ciągnik jest prawie cały w oryginale, od jakiegoś czasu mam z nim kilka problemów: Po nagrzaniu silnika ciśnienie oleju spada do 1 na wskaźniku, na zimnym jest 3,5, jest zalany olej superol F 15w40, od zawsze taki był wlewany, wymiana co 100 mtg. Drugi problem, 2 lata temu była wymieniana...
Jeszcze raz to przeczytałem. Stuka góra silnika i to dlatego, że słabe masz ciśnienie oleju. Skoro panewki są świetne to pompa oleju jest zajechana.
Witam.Mam zamiar kupić takie iveco rocznik 96 ,po odpaleniu jest ciśnienie około 3bar,ale w miare jak samochód się rozgrzewa ciśnienie spada poniżej 1 Bar na czerwone pole,musze przygazować żeby było około 4.W koparce po odpaleniu ciśnienie cały czas na poziomie 4bar,więc nie wiem czy w Iveco jest inaczej
Witam, wadliwe pompy oleju montowano w silnikach D20 Common Rail i wtedy ciśnienie traciło się na raz na 0. Pomiary były robione manometrem czy odczytane z wyświetlacza. Jeżeli opcja numer 2 to polecem zmierzyć manometrem bo czujnik może oszukiwać miałem kilka przypadków a jeśli wyniki się potwierdzą to ciśnienie nie jest za wesołe i nadaje się już...
Właśnie jak chwilę jeździmy to dopiero zaczyna trzymać. Na zimnym oleju, silniku to się dopiero dzieje. Czuć różnicę gdy się włączy żółwia. Coś czuć jak by ślizgało po mocnym rozgrzaniu czyli orka około 3 ha. Jak włączę złowia jedzie, normalnie ciągnie. Wydaje mi się iż twój zapis świadczy że raczej nie trzyma, ale właśnie ślizga i po rozgrzaniu oleju...
Radze jak poprzednicy zmierzyć ciśnienie oleju .Główną przyczyną spadku ciśnienia w układzie smarowania jest zużycie czopów głównych na wale silnika,spory wydatek lepiej kupić cały silnik raczej jest to nie do naprawienia w tym modelu brak zestawów naprawczych. Proszę jeszcze zastosować inny filtr oleju. Dodano po 11 Jeszcze miałem podobny przypadek...
Może ciśnienie oleju w silniku
Problem jest z czujnikiem spadku ciśnienia oleju w silniku. Ciśnienie oleju na zegarze jest w zakresie zielonego pola ale świeci się kontrolka no i sygnał dźwiękowy. Wymieniłem czujnik ale nie ma efektu, przewód elektryczny czujnika zdjęty ze styku czujnika też niczego nie zmienia. Czujnik jak mi się wydaje steruje masą więc sądzę,że problem jest gdzieś...
Witam ! Mam problem. Ursus c 328 traci ciśnienie oleju na wyższych obrotach, tak od 1200.na wolnych obrotach kontrolka nie świeci. sprawdzałem manometrem i jest widoczny spadek ciśnienia oleju przy 1200, Silnik jest po remoncie, nowa pompa, wał po szlifie co to może być z góry dziękuje za odpowiedź . pozdrawiam
tomek130 co twój post wnosi do tematu ... zbyt wysokie cisnienie oleju prowadzi do tzw kawitacji, a dalej do wytrąceń w warswie ślizgowej panewki. Oderwane kawałki zaczną wycierać jeszcze większe rowki wsdłóż osi panewki co prowadzi do zatarcia. Prawdopodobnie ktoś ratował się w ten sposób, że luzy w układzie korbowo-tłokowym, które spowodowały spadek...
Ja w instrukcji mam co innego... "...przy nominalnych obrotach silnika powinno mieścić się w granicach 1,5-3,5 kG/cm2. Przy ciśnieniu niższym niż 1 kG/cm2 należy zatrzymać silnik i wyjaśnić przyczynę spadku ciśnienia."
Kolego rozwiń swoją teorie. Masz na myśli że któryś z popychaczy jest do wymiany czy ma to związek ze spadkiem ciśnienia oleju do 1.5 bara? Jakie powinno być minimalne ciśnienie oleju w tym silniku?
http://obrazki.elektroda.pl/1711387800_1... 1- Kierunkowskazy 2- Światła drogowe 3- Spadek ciśnienia powietrza 4- Ładowanie 5- Ciśnienie oleju 6- Powinno by gniazdo 12V A tych poza deska rozdzielczą koło guzika w oryginale nie ma w ogóle. http://obrazki.elektroda.pl/7026159100_1... http://obrazki.elektroda.pl/4002751400_1...
Poziom oleju w normie. Jeszcze mogę spróbować założyć nowy filtr oleju i wtedy sprawdzić ciśnienie, ale nie wierzę w cuda, że to wina aż tak dużego spadku ciśnienia.
A gdyby to był napinacz związku ze spadkiem ciśnienia oleju, to co miało by wspólnego grzechotanie z spadkiem obrotów? zawor jest zamykany wiec ciśnienie raczej nie ucieka jak zmniejsza obroty.
Powiem tak z własnego doświadczenia: miałem ładnego 3P z pewną historią (od nowości w lokalnym klubie sportowym) http://jarekstryszawa13.w.interiowo.pl/c... i też borykałem się z podobnym problemem. Zmieniałem olej na Turdus (Superol to takie absolutne minimum jeśli chodzi o parametry) i to nic nie dawało. Oczywiście kontrolowałem ciśnienie na...
Należy przeprowadzić diagnostykę silnika. Odma odpowietrzenie silnika nagar/nieszczelność w dolocie
Albo kiepski olej był wcześniej, szybko stracił swoje właściwości. Chociaż w starych dieslach to według mnie raczej gęstnieje. Ewentualnie dostaje się do oleju paliwo. Efekt spadek ciśnienia.
jeśli silnik idzie cicho na początek zmieniłbym czunik ciśnienia oleju na bloku.zdażają się co prawda awarje pompy, wypadające zaślepki z kanałów olejowych czy usterki w głowicy powodujące spadek ciśnienia oleju ale wtedy to warsztat i grubszy wydatek. Na gorącym oleju ciśnienie zawsze spada.
Nie sądzę że ciśnienie jest ok. U znajomego w maździe było tak samo, jak jeździł do 90 i nie za bardzo dynamicznie to było ok ale wystarczyło pocisnąć chwilę albo jeździć dynamiczniej po mieście to po spadku obrotów do biegu jałowego zapalała się kontrolka ciśnienia. Jak zmierzyłem ciśnienie to na jałowym po rozgrzaniu było 0,5 bara.
Ja wiem że ciśnienie jest ok bo takie jest na ciepłym silniku. Ja tylko próbuję się dowiedzieć czy to normalne w tym modelu, że po przekręceniu zapłonu nie zapala się kontrolka oleju i czy w razie spadku ciśnienia oleju poniżej dopuszczalnego minimum zapali się ta kontrolka i STOP?
Filtr w koszu ssawnym czyszczony stan oleju prawidłowy ciśnienie sprawdzałem na zimny oleju .
Jak obroty spadają do zera to jasne że ciśnienie oleju też spada do zera - pompa oleju napędzana jest od wału korbowego. Zasadnicza przyczyna spadku obrotów jest zapewne inna i radzę jej szukać w układzie zasilania paliwem i układzie zapłonowym.
Pisze pan że zmienił czujnik ciśnienia ale który bo są dwa jeden to ciśnienie oleju silnika a drugi to ciśnienie magistrali chłodzenia tłoka. Mozę się zacinać zawór który reguluje ciśnieniem chłodzenia tłoka ten który jest pod turbiną, może padać czujnik ciśnienia magistrali chłodzenia tłoka. W aktualnej chwili będzie ciężko wyłapać moment usterki no...
Ludzie trzymajcie mnie , przecież to główna przyczyna spadku ciśnienia oleju a jak słabe ciśnienie oleju to słabe ciśnienie też na panewkach a jak wiadomo to ciśnienie oleju robi poduszkę olejową między wałem a panewkami . 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu...
A nie przeładowuje ci czasem ten alternator na wyższych obrotach ? I o jaki czujnik obrotów ci chodzi ?
Temat zamykam. 10 tys. przejechane i zero przyrostu/ spadku oleju. Raczej powinno być ok. Miałem jeszcze przygodę z wysadzoną przez ciśnienie chłodnicą ale to już inna kwestia.
Już miałem pisać prośbę o wrzucenie serwisówki na forum, bo z goole nie dało się ściągnąć. Niestety serwisówka niewiele mówi o budowie silnika i konstrukcji układu smarowania. Widzę że wał korbowy jest podparty na łożyskach tocznych, natomiast korbowody jak się domyślam również są łożyskowane tocznie, lecz smarowanie dopływa z pompki przez pokrywę zapłonu...
Dostanie się płynu do oleju to nie jest błachostka. W tym czasie olej traci swoje własności smarne i powoduje zacieranie się panewek, wału korbowego i innych rzeczy. Tak myśle czy po szlifie i wymianie części mechanicy wyczyścili wszystkie kanały olejowe, może w czasie pracy silnika któryś kanał był zatkany i to spowodowało zatarcie panewki. Jest też...
Moim zdaniem to po prostu słaby olej wlales i na rozgrzanym silniku ciśnienie spadło nic w tym dziwnego nie ma. Wlej sobie turdus lub mobill np. 15w40 I ciśnienie powinno ci podskoczyć na zimnym A i też będzie mniejszy spadek na rozgrzanym silniku
prawdopodobnie pada ci zawór chłodzenia tłoków , jak masz jakąś diagnostyke to sprawdź jakie jest ciśnienie oleju chłodzenia tłoków , przy obciążeniu min 1 bar. Ewentualnie czujnik, aczkolwiek jesli tylko pod górke i przy przyspieszaniu to obstawiam zawór.
Czujnik był nowy i został wykluczony na samym początku.. Problemem była pompa oleju która już swoje wysłużyła... Wymienione zostały także panewki, i problem całkowicie ustąpił. Ciśnienie oleju jest prawidłowe. Dzięki za wszelką pomoc.
Co ma temat do treści posta? Spadek ciśnienia oleju może mieć wiele przyczyn.
Żaden metryczny. Czujnik spadku ciśnienia oleju do silnika Perkinsa ma gwint stożkowy, calowy, drobnozwojny o średnicy zbliżonej do 10 mm.
Jeżeli nie ma Elekronikonu to pewnie jest presostat . Taka kanciasta pokrywka plastikowa. Po jej zdjęciu znajdziesz pokrętła regulacyjne. Sprawdź spadek ciśnienia na separatorze oleju. Wkład separatora trzeba wymienić po 6000 godzin pracy.
te brakujące elementy to przekaźniki tylu R15, takie jak piętro niżej A nie przypadkiem czasowe, jak te obok? Ale i tak mają łatwo dostępne zamienniki. (at)emte59 Wszystkie funkcje działają ? Stop silnika przy spadku ciśnienia oleju albo wzroście temperatury cieczy chłodzącej? Te przekaźniki/timery mogły służyć do współpracy z ATSem, a że go nie ma,...
Witam Ja posiadam Vw Polo 6n 96 silnik 1,4 AEX przebieg 190 tyś Mam podobny problem odnośnie kontrolki ciśnienia oleju. Na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach zaczyna zapalać się kontrolka ciśnienia i jak dodam lekko gazu gaśnie. Wymieniłem już pompę oleju i nic nadal kontrolka się zapala , po podłączeniu manometru faktycznie to ciśnienie jest nieznacznie...
Obstawiam luz na sworzniu. To by chyba nawet tłumaczyło problemy z ciśnieniem oleju. Jednak czy z tego powodu byłyby takie dziwne skoki, spadki ciśnienia oleju? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Mam taka teorię, iż na skutek spadku ciśnienia oleju smarownia turbiny ona spowalnia i dlatego silnik się dławi. Spadek ciśnienia oleju na turbinie spowodowany jest nieszczelnością w jej uszczelnieniu i stąd kopcenie - olej wraz ze spręzonym powietrzem dostaje się do komory spalania. Rozgrzanie turbiny niweluje niezczelność. Ma to sens?
Też uważam że ciśnienie gdzieś ucieka.Wymienione 2 głowice,2 kpl. popychaczy,2 pompy,czujnik i olej.Te elementy wykluczam. Pozostaje wyciągać wał,sprawdzić go i sprawdzić blok.Poza tym nie za bardzo widzę związek pomiędzy kolizją rozrządu a spadkiem ciśnienia oleju(przed awarią było ok.) Może ktoś miał taki przypadek?Filtra oleju nie wymieniałem bo...
Klekotanie silnika F4R może być spowodowane dwoma przyczynami: 1. Zużyte koło zmiennych faz rozrządu ( wiąże się także ze spadkiem ciśnienia oleju) 2. Gorsza sprawa ( często następstwo olania sprawy pierwszej) wytarte wałki rozrządu, luz jest tak duży, że przy naciskaniu wałków na zawory wałek znajduje się w mimośrodzie co powoduje niemiłosierny klekot...
W parametrach sprawdź wartość z czujnika oleju powinno być cisn. Oil OK czy jakoś tak. Ten VW posiada tylko pomiar minimalnego ciśnienia oleju chyba 0,7 lub 0,8 bara. Na liczniku kontrolka zaświeci się dopiero po przekroczeniu 2000 obr i spadku ciśnienia poniżej minimalnego.
Panowie dodatkowa oś uzupełniona jest pentozyną siłownik który kolega ma z przodu przepuszcza i pentozyna dostaje się do oleju wspomagania , stąd spadek ciśnienia w osi dodatkowej i nadmiar w układzie wspomagania . Ciśnienie jakie jest nabijane do osi dodatkowej to 11bar, jak znajdę schemat to wrzucę
Dla mnie akurat ten spadek ciśnienia oleju przy wierceniu jest całkiem zrozumiały. Pompa odśrodkowa ma inną charakterystykę niż pompa śrubowa. Odśrodkowa potrzebuje tym więcej momentu obrotowego im więcej wody/płuczki przepompowuje, gdy wiercisz to rosną opory przepływu i zmniejsza się przepływ i jednocześnie zmniejsza się zapotrzebowanie na moment...
Witam czy może być przyczyną wyraźnego spadku mocy na ciepłym silniku przez pompe oleju? Mechanik mówił że może spadać ciśnienie. CZasem jest tak że na ciepłym silniku czuć takie delikatne poszarpnięcia jakby sie chciało coś odetkać.
Jasne, to też może być przyczyna, jeżeli silnik jest zużyty. Półsyntetyk przede wszystkim rozpuszcza świetnie wszelkie nagary i inne osady, które w starszych silnikach są jakby wypełnieniem ubytków materiału, przez co powoduje spadek ciśnienia oleju i rozszczelnienie silnika. Ma lepsze właściwości smarne, ale jest rzadszy, co można stwierdzić już po...
a jak n75? intercooler pelny oleju?
Cześć, jakiś czas temu zrobiłem remont pompy opryskiwacza, dziś ją zamontowałem i niestety, na początku ciśnienie było 5 bar, po 15 minutach 3 bar i ponownie woda w oleju, wymieniałem łożyska uszczelniacze i membrany i już nie wiem co jest nie tak, możliwe jest że membrany do tłoka za słabo dokręciłem?
Odgrzeje kotleta, zna ktoś jakieś patenty na zaślepienie elektrozaworu od zmiennej fazy rozrządu? Pokrywę można oddać do spawania, tylko kwestia otworu w głowicy mnie zastanawia. Obawiam się o spadki ciśnienia oleju w głowicy gdyby to zostało nie zaślepione.
A monitorowanie przypływu oleju przez rurki? Jest jakaś pompa? Bo możnaby kontrolować np ciśnienie przed zaworem. Każde otwarcie powinno dać spadek ciśnienie w linii. Ewentualnee kontrolować ciśnienie przed dyszą, pojawienie się ciśnienia był wyrzut oleju. Pewmie są jakieś czujki wykrywające obecność oleju ale ja z takimi nie mam do czynienia. Pozdrowienia
Jak zaswieca sié kontrolka od oleju to wypadalo by podlaczyc manometr i sprawdzic cisnienie... . Podnosnik moze opadac z powodu powietrza w oleju,lub spadku cisnienia podtrzymujácego. Czy zmienia sie odglos pracy hydrauliki w momencie zaswiecenia kontrolki?
Witam zakupiłem DR 650 R Dakar z 90r i robię remont tłok, szlif , napawane dźwigienki i wałek (bo wyglądało to jak by nie było smarowania) // po złożeniu ciśnienie oleju mierząc na rurce przed chłodnicą jest 0,2 a po dosyć mocnym przygazowaniu powyżej 5tys. 0,4 a książka mówi od 0,3 do 0,7 przy 3 tysiącach obrotów dodam że jeden ślizg łańcucha rozrządu...
najpierw to sprawdż ciśnienie oleju
Przelało ci się paliwo do oleju. Jak to w silnikach PD główną przyczyną są gniazda pompo wtrysków uszkodzone. Choć nie można wykluczyć pompy tandemowej. Dlatego że było dużo paliwa w oleju stąd spadek ciśnienia oleju i stukanie i rozbieganie. Pierw zdiagnozuj którędy paliwo się przelało do komory korbowodowej..
Dolne łożysko filtra odśrodkowego to kolejny słaby punkt układu smarowania przysparzający problemy z ciśnieniem oleju.To dolne łożysko w przypadku luzu nie ma az tak strasznego wpływu na spadek ciśnienia, aczkolwiek może spowodować żółte ostrzeżenie.Ponadto u ciebie masz duże wahania ciśnienia oleju pomiędzy zimnym silnikiem a gorącym.Na ciepłym powinno...
Najczęstszą przyczyną nagłego spadku ciśnienia oleju w tych silnikach są panewki wałka pośredniego, ale lepiej żeby nie było to bo tragicznie się je wymienia.
Jeżeli uszkodziłbym miskę olejową to olej mi powinien uciec a stan na bagnecie cały czas jest równo w połowie pomiędzy min a maks. Co jeszcze mogłem oprócz miski uszkodzić że ciśnienie tak spadło ? Tak się czasem zastanawiam czemu synkowie tatusiów którzy nie skończyli 13 lat, a jest to minimalny wiek rejestracji na tym portalu zabierają tutaj głos.......
Witam Mam problem z Ursusem C360-3P. Po 15 - 20 minutach pracy na znamionowych obrotach (ok. 2200 obr/min) zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Mierzyłem ciśnienie manometrem - występuje spadek ciśnienia od 3.5 atm po uruchomieniu do poniżej 1 atm. po 15 - 20 minutach pracy na znamionowych obrotach. Na wolnych obrotach po tym czasie manometr wskazuje...
Jaki przebieg?? czy są ubywa płynu chłodzącego lub oleju w silniku?? czy silnik został przegrzany??, należał by sprawdzić ciśnienie sprężania silnika i ciśnienie oleju.
Dokumentacja VAG do silników 4-cyl. CR bez elektronicznego regulatora ciśnienia oleju podaje, że przy temp. oleju 80°C na jałowych ma być ciśnienie min. 0,8 bara, a przy 2 tys. obrotów min. 1,4 bara. Też mocno się naszukałem, co jest powodem takiego spadku w silnikach z rodziny Euro 5 (one są bez elektronicznego zaworu ciśnienia oleju) i wychodzi na...
spadek ciśnienie oleju silnik spadek oleju spadek ciśnienie oleju silnik ursus
deska rozdzielcza punto kontrolki sterowanie zaworem kulowym rozrząd carisma
płyta główna viessmann mikser niewiadów
Siłownik bramy dwuskrzydłowej Nice, FAAC, Beninca – który otwiera się pierwszy: P czy L? Zamiennik tranzystora Sanyo 2SD330 – 2SD313, BD243C, TIP31C, porównanie parametrów