Typowy objaw zachowania się uszkodzonej centralki alarmowej przy spadku napięcia.
Do elektryka lub elektronika.
CP to przewód do sterowania radiem - informuje on radio że są zapalone światła(w domyśle jest ciemno) i radio ściemnia wyświetlacz i podświetla przyciski - to tak w skrócie - mój pineer tak ma , inne mogą tylko przyciemnić wyświetlacz. Ciebie interesuje tylko PZg i PZ i ZC. ZC to masa - połączenie reszty zależy od Twojej konfiguracji - jeśli chcesz...
Spadek napięcia na skrzynce bezpieczników.
forum.fordclubpolska.org oto moja porada albo forum klubu mondeo sprawdz sobie jeszcze potencjometr/czujnik połorzenia przepustnicy jeżeli cos takiego istnieje w dieslu
Prostownik do rana i zajara.
Witam. Potrzebny będzie pomiar ciśnienia sprężania.
Wiem że nie na temat zadany przez Ciebie. Ale może masz coś z zasilaniem licznika w aucie. Nie ma tam jakichś tetnien napięcia? Albo jakiegoś spadku pod obciążeniem.
Nie wiem czy wiesz ale podanie typu silnika jest bardzo istotne.
Przelewy nieszczelny wtryskiwacz/spadek ciśnienia.
Jak oddałes do fachowca to niech skutecznie naprawi.
Rozmawiałem ze znajomym i przypomniał mi ze własnie miał podobny problem jak ty i wymieniał rozrząd , najlepiej jedz z tym do warsztatu :)
Zacznijmy od tego że podpinanie się pod komputer w 1.8TD nie ma większego sensu. Przede wszystkim do sprawdzenia booster. Utrzymywanie się obrotów czy nawet wkręcanie się silnika na wyższe po wysprzęgleniu to może być to. Element znajdziesz od czoła pompy, wykręcasz bodajże kluczem 37. Po wykręceniu całego zespołu należy zdjąć kopułkę, odkręcić 3 torxy...
ERG wymyslono dla ochrony srodowiska,nie naszych aut.Ja zaslepilem ERG i roznicy nie widze poza ciut lepszym kopem.Jednak cala prawda wyjdzie na badaniu technicznym przy emisji spalin.Moj kolega twierdzi,ze jego diesel z zaslepionym ERG przeszedl test bez problemu.Decyzja nalezy do ciebie.Pozdrawiam.
jeżeli to jest silnik 130 konny to na 90% wysiadł jeden z wtryskiwaczy i kwalifikuje sie do wymiany dzięki naszym stacjom. Wystarczy raz zatankować gorsze paliwo i po wtrysku, oczywiście nie wróci to samo do normy ratuje tylko i wyłącznie wymiana wtrysku. która wiąże sie z wizyta w serwisie i wprogramowaniu go do komputera. Najlepiej jest wymienić wszystkie...
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Panowie mam problem z Fordem Mondeo Tdci wersja 130 Km z 2002 roku. Otóż objawy są następujące w momencie przyspieszania na wysokich biegach auto nagle zaczyna tracić moc i zaczyna mrugać kontrolka grzania świec. Niedawno wymieniałem pompę ale i to nie pomogło. Problem pojawiał się praktycznie przy każdym przyspieszaniu...
Właśnie podejrzewam pompę paliwa ale szukałem dodatkowych inspiracji :) Wepnę przetwornik przez trójnik aby obserwować ewentualne spadki ciśnienia podczas pracy.
Podmienialem aku i to samo.
Prawdopodobnie padła lub pada sonda. Jesli masz włączoną funkcje cut-off w sterowniku instalacji gazowej to ją wyłącz bo powoduje ona że przy chamowaniu silnikiem odcinany jest całkowicie dopływ gazu. Tez to mialem i po wymianie sondy i wyłączeniu tej funkcji wszystko jest OK. Pozdrawiam i życze powodzenia.
Nie napisałeś za dużo... Czy w dolnym zakresie obrotów zbiera się nieźle, dopiero później słabnie? Jeżeli tak - sprawdź działanie zaworu upustowego turbiny, czy się nie przycina. Jeżeli to nie to - pojechałbym na początek do pompiarza - sprawdził wtryski i sprężanie w cylindrach. Zakładam, że dolot sprawdziłeś i jest szczelny.
dzięki za info. mój mondek stoi właśnie u mechaniora. będzie wymieniony czujnik temperatury i przy okazji zregenerowane zaciski z tyłu bo strasznie już hałasowały i miały luzy. pozdrawiam
Czy w Twoim samochodzie jest turbina ze zmienną geometrią łopatek ? Jeśli tak to prawdopodobnie się zapiekły i trzeba je wyczyścić. Usterka wygląda na przeładowanie. Turbina podaje zbyt wysokie ciśnienie doładowania i sterownik włącza tryb awaryjny powodujący właśnie gwałtowny spadek mocy.
lub zwarta jedna cela....
Witam jestem ''szczęśliwym'' posiadaczem mondeo mk3 2,0 tdci 131KM, problem pojawił się podczas normalnej jazdy około 120km/h silnik rozgrzany, po zdjęciu nogi z gazu i ponownym dodaniu czuć było szarpanie silnikiem i brak mocy, jakoś dojechałem do domu no i zacząłem szukać. Po wyłączeniu silnika odpala bez problemu , na desce nie świecą żadne niepotrzebne...
PCM to sterownik silnika ( power-train control module ) Nie widać powolnego narastania ciśnienia na listwie. Więc teoretycznie to nie problem z paliwem. Ale nie zaszkodzi sprawdzić np stanu przelewów czy oringów na nich. Sprawdź spadek napięcia podczas rozruchu.
było, i to właśnie od czasu zmiany paska kolega zauważył spadek mocy ;)
W moim kombi 2,0 TDCi (130 kM) mam dokładnie te same objawy. Strasznie stracił moc, szczególnie jest to odczuwalne przy włączaniu się na autostradzie (do tego przy lekkim wzniesieniu,) Samochody pędzą a tu nie można nabrać prędkości. Jak się już rozpędzi to jedzie dość lekko, ale przy dłuższym wzniesieniu czuje się brak "poweru" i spada predkośc, wciskanie...
Sprawdź jeszcze raz na zakresie miernika DC 2V/2000mV SPADEK NAPIĘCIA między klemą - karoserią - włączonym odbiornikiem; w twoim wypadku jest to minus żarówki pozycyjnej (żarówka zapalona). Szukaj zmian w odczycie i dojdziesz do sedna. Dodano po 15 Trochę wolno pisałem poprzedni post. Problem masz rozwiązany, praktycznie "w zasięgu ręki". Sprawdź po...
Każdy mondeo diesel mk I i II jest na lucasie. Co to są membramy w boosterze?
Możesz napisać co było mam podobny problem
Witam. Ford Mondeo 2.0 TDCI rocznik 2002, zgubił trochę mocy! Nie kopci, wtryski wymienione rok temu. W czasie jazdy mam wrażenie, że traci dosłownie troszkę mocy, jakby turbina nie pracowała na pełnych obrotach. Dodaję gazu a ona zamiast na 2 tys. się załączać, to pełną parą zaczyna chodzić przy 3 tys. i mam wrażenie, że się "męczy".
Witam mam problem z mondeo st220. Auto dławi się i nie chce jechać odcina go przy 3tys obr. Wymienione pompa paliwa wtryski przepustnica świece cewki itp. Nie pomogło. Stąd moje pytanie jakie powinno być cisnienie paliwa na jalowych obrotach i czy normalne jest to, że spada z 4.5 bara do nie całych 2 przy otwarciu przepustnicy na maxa?
I jak kolego, rozwiązałeś problem, bo u mnie jest to samo i taki sam silnik. Daj znać proszę.
Sumują się spadki napięć na wszystkim, od skrzynki bezpieczników poprzez stacyjkę, obrotowy włącznik świateł do przełącznika zespolonego.
Wiele rzeczy może być np.egr lub przepływomierz i wiele innych. Diagnostyka i jesteśmy bliżej. Pozdr
jeden z przewodów zasilających był spróchniały i podawał o 0.5V za niskie napięcie na PCM... pewnie pod obciążeniem spadek był większy ale nie sprawdzałem...
Witam Czy nowy alternator jest odpowiedni do tego samochodu? Czy przed awarią poprzedniego alternatora napięcie było na poprawnym poziomie? Wygląda na to że zamontowany alternator jest za słaby i nie wyrabia gdy włączonych jest dużo odbiorników energii lub klimatyzator generuje zbyt duże obciążenie.
to był żart - nie zajarzyłeś?
To są dwa błędy bliźniaki, występujące często razem i których opis jest identyczny, chociaż doświadczeni diagności każdy z nich widzą trochę inaczej... W praktyce teraz powinnaś poprosić o próbę przelewową wtrysków, jeżeli będą złe wyniki to jest szansa, że skończy się na regeneracji wtrysków. To jest najbardziej prawdopodobne... Tutaj sztuka nakazuje...
a komputer podlaczales????
Prawdz przody wn i świece ostatnio przerabiałem podobny problem w mondeo ale tam winny był przepływomierz . Jak masz większy przebieg zajżyj do katalizatora.
A na benzynca jest wszystko OK ?
ale w tddi nie trzeba programowac wtryskow w tddi jest pompa VP. za to w tdci trzeba.
z tego co piszesz o kontrolkach wynika na slaby akumulator ale równie dobrze może nie być dobrej masy na silniku, spróbuj bezpośrednio puścić masę z akumulatora na silnik jakimś przewodem rozruchowym, lub chwilowy spadek napięcia
Wymiana filtra paliwa odpada , bo w tym modelu jest tylko stały przy pompie. Nie tłumaczy też dlaczego na wysokich obrotach pracuje dobrze a na mniejszych się dławi. Podłączyłem komputer do porannej jazdy i pomimo dławienia nic nie zarejestrował. Na gazie też poszarpuje ale wtedy silnik jest już ciepły i dzieje się to tylko przy monotonnej jeździe autostradą....
Po sprawdzeniu wyszło, że to nie odma.
Witam Jak w temacie kpiłem autko. Jak zimny zbiera się dobrze, Turbo załącza przy 2500, nie kopci i odpala dobrze na ciepło i na zimno. W trasie jak się zatrzymam (pauza) autko traci moc (przy ruszaniu gaśnie) w trakcie jazdy jak niższa temperatura ok 20 stopni następuje przyrost mocy. Silnik szarpał mocno, więc wymieniłem membrany booster i oringi,...
wąż po lewej stronie schodzący z góry na dół może być pęknięty bubel fabryczny objaw podobny miałem po wymianie na świeży moc jest taka jak powinna być i po kłopocie
Sprawdź połączenia okablowania (głównie połączenie alarmu z centralką ) czy wszystkie złączki są prawidłowo podłączone i czy nie ma zabrudzeń na stykach i czy z alarmu wychodzi sygnał sterujący do centralki - styki w przekaźniku w alarmie mogą być zużyte lub zabrudzone (zbyt słaby sygnał dla zamków - spadek napięcia)
opisz to dokladniej ale wyglada na uszczelke pod glowica...
Jak się nie mylę to tam jest tylko jeden czujnik spalania stukowego a przyczyną błędu jest zgubienie przez sterownik silnika kodu wtryskiwacza. Dopisz wtryskiwacz i będzie dobrze, ewentualnie wszystkie cztery - kody masz na wtryskiwaczach. Zrobisz to tylko i wyłącznie przez komputer.
Regulacja gazu tj. ok 30 max 50 zł i czy warto kombinować.
Czy da się jeszcze nim jechać.
a przejedz sie bez korka paliwa
Dolot powinien ciagnac niepodgrzewane powietrze. Nie wiem jak jest w tym aucie ale ogrzane powietrze dolot ciagnie z nad kolektora wydechowego.
Witam. Szukałem podobnych tematów ale nie znalazłem podobnego przypadku. Otóż samochód podczas jazdy poniżej 4500 rpm jest strasznie mułowaty, poszarpuje, poprostu nie chce jechać. W momencie przekroczenia 4500 obr nagle dostaje mocy i jedzie normalnie. Do tego obroty na biegu jałowym wynoszą raz 1500, raz 1200, czasem tylko 750-800. Wyczyściłem przepływomierz...
Problem rozwiazany, regulacja gazu
Wydaje mi się, że Emmegas jest reduktorem, który pracuje na ciśnieniu 2 bar. Niemniej jednak spadek o o,4 bara mógłby być mniejszy - być może to jest przyczyną, że auto słabiej "ciągnie"
kąt ma wpływ na pracę silnika, opóźniasz kąt kręcąc zgodnie z kierunkiem pracy i odwrotnie.
Mam wizyte we wtorek ponownie. Zobaczymy co z tego wyjdzie..
Witam ponownie doszedłem co jest przyczyną są to wtryski wymieniłem i autko chodzi jak tralaa
w mondeo, to przeważnie szarpanie spowodowane jest przez WN, spadek mocy przez brudną przepływkę a odczyt ubogiej mieszanki przez spaloną grzałkę , lub nieszczelności przy ssącym... mierz Pan dalej...
Jeżdżę Fordem Mondeo MK 3 1,8 silnik 16 V
Tak sobie myślałem o tym mikserze że to może być przyczyna ale brak mi było pewności. Ten mikser który ty posiadasz zamontowali Ci tam gdzie montowałeś instalację czy sam zamontowałeś ? Bo za kilka dni pojadę na przegląd to postaram sie aby wymienili ten mikser. Dzięki za rade.
A sprawdzałeś to co napisali tu wcześniej ? np tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25...
Witam. A co sądzicie o uszkodzonym EGR miałem to samo tyle że w mondeo.
Zaślep EGR,
Zastanawiam sie czy to nie wina pompy wtryskowej lub tylko samego elektrozaworu pompy, zawor EGR mi sie spocil ale to nie powinno miec wiekszego znaczenia w tym temacie. Zagladalem do turbiny, przez intercooler poszedl olej do turbiny ale tylko, jak popatrzymy z prawej strony silnika we wlot turbiny to jest tam otwor i leci jakis przewod w dol prawdopodobnie...
Zobacz czy reduktor jest gorący bo wygląda mi to na to że jest niedogrzany. Czy nie smierdzi gazem jak nie chce już jechać ?
Witam, ,mondeo z 2003 roku, silnik tdci 2.0 130 konny, przebieg orginalny 240 tysiecy. Mój problem jest nastepujący, włączając zapłon wszystko chodzi jak należy , ruszając także nie zauważam problemów jednak gdy silnik się rozgrzeje i moment obrotowy przekracza 3000-4000 obrotów auto traci moc, samochód wolno sie rozpedza, gdy zatrzymam sie i wyłącze...
Kolego a te problemy z rozruchem były przed wymianą rozrządu? Jeśli rano nie chce palić to podłącz bańkę z paliwem bezpośrednio do pompy tak żeby paliwo spływało grawitacyjnie i sprawdź rano czy odpali. W ten prosty sposób wykluczysz układ zasilania. Co do wtrysków to możesz je sprawdzić sam, jak nie masz próbnika to pompiarze biorą 10-15 zł od sztuki...
Najpierw warto sprawdzić korektor dawki który jest sterowany przez turbosprężarkę. To "gruszka" w przedniej części pompy wtryskowej. Jeśli uległy uszkodzeniu gumowe przepony to paliwo z korektora może dostawać się przewodem do turbosprężarki (widać wtedy w spalinach opary niespalonego oleju napędowego i dym jest gryzący). Ponadto zawieszanie tłoczka...
Sprężarka pracuje tak jak powinna . Co do rozrusznika to mogło być tak jak piszesz . Spadek napięcia , tutaj nie jestem pewny ale raczej OK .
To wszystko było sprawdzone w pierwszej kolejności.
Bezpośrednio na akumulatorze nie sprawdzałem. W każdym razie na linii radiowej na postoju mam około 12.4 [V], a jak włączę zapłon spada już do 11.2 [V], a w trakcie kręcenia rozrusznikiem najniższą wartość jaką zanotowałem to nawet 7.8 [V]. Teraz co prawda jest troszkę zimno i auto stoi, bo kombinuję z tym zasilaniem i wszystko jest rozgrzebane, ale...
podpinałem się bezpośrednio pod akumulator i efekt był ten sam mondeo mk3
nie powiem nic więcej- dodam -http://www.mondeoklubpolska.pl/modules....
Morze nie być potrzebny schemat. Jeśli nie padły silniki, co mało prawdopodobne po obu stronach jednocześnie, to wygląda na awarię włączników. Tak było u kolegi w Fordzie Mondeo: tak zczarniały styki, że prawie nie przewodziły prądu. Czyszczenie pomagało na jakiś czas, ale pomogła dopiero wymiana na inne kupione na szrocie. Od roku spokój.:D
W mondeo miałam drastyczny spadek mocy i dym z rury wydechowej. W carismie żadnego dymu nie ma, moc jaka była taka jest. Dziś rano było bardzo wilgotno i po odpaleniu z rury wydechowej przez około 1 minutę leciała delikatna przeźroczysta chmurka (chyba pary wodnej) potem już absolutnie żadnej pary ani dymu nie zaobserwowałam.
wodą , a dokładniej mgiełką wodną. A ja też tak " strzelam" jak nałożę do jazdy w aucie elektryzujący sweter :D prosze o jeszcze :(
Napisałeś coś takiego: Podłączenie wtyczki z trzema przewodami pod regulator powoduje wyczuwalny spadek obrotów silnika i napięcie rzędu 35V na zacisku U+ oraz nadmierne nagrzewanie się tego ustrojstwa. A więc skoro grzeje się bez jakiegokolwiek obciążenia zewnętrznego to zapewne przyczyna wewnątrz. Aż się boję, że stojan umyłeś jakimś rozpuszczalnikiem...
sprawdziłem spadek przy maks bucie i spada do 0,9
Po wymianie filtra, oleju nie uruchamiam silnika od razu. To znaczy, że odcinam zapłon, lub wypinam wtyczki na wtryskach. Po prostu chodzi o to aby silnik nie odpalił, nie wszedł na wyższe obroty. Przekręcam kluczyk, i kręcę samym rozrusznikiem. W momencie gdy zgaśnie kontrolka ciśnienia mam pewność, że wszystko jest ok. Wydaje mi się że przesadzasz...
Wielkie dzięki. Zabieram się do pracy. Myślałem że uda się zdemontować/podnieść tylko tą zaznaczoną część a reszty nie ruszać no ale jak tak to podniosę wszystko byle sie dostać do przewodów. Dodano po 7 Udało się. Przewody na wierzchu. Zastanawia mnie kto dał tak cienkie przewody na obwód sterowania do przekaźnika rozrusznika. Teraz bez schematu muszę...
Ale na foto jest cewka z mondeo rocznik po 2000/focus.
szeregowo... dobre ;) - oczywiście równolegle, wygląda to tak jakby spadek napięcia był za duży. Tylko skąd się bierze ten błąd o wysokim napięciu.
Hej, czytam ten temat bo mam podobny problem. Mondeo TD 1.8 94'. I mam prośbę czy możesz mi podać jaką masz pompę wtryskową - chodzi o wszystkie dane z tabliczki znamionowej. Kupiłem ten samochód i podejrzewam że pompa jest nieorginalna. Stąd też spadek mocy, dymienie i wogóle kłopoty. Pozdrawiam.
Nie wskaże,ale jeżeli sprawdzasz " rasowym urządzeniem diagnostycznym" to możesz zrobić test balansu cylindrów-podczas pracy silnika zostają wyłaczone kolejno wtryskiwacze i tester analizuje spadek prędkości obrotowej.
witam sprawdz ciśnienie na cylindrach moze jest kiepskie sprawdz pasek moze przeskoczył i ma przestawiony zapłon bo 1.4 to silnik bezkolizyjny to nic nie rozwala ja poskładałem raz mondeo i tez chodzilo kijowo ale ty byla moja wina albo szukaj cos przy wtrysku moge Ci podeslac calego serwice manula po polsku na (at) moze tam cos bedzie ja nnnimam czasu...
Masz skok napięcia w instalacji. Miałem kiedyś taki przypadek v Volvo V70. Notorycznie paliło żarówki świateł mijania. Podłączyłem oscyloskop i po uruchomieniu silnika i wzbudzeniu się alternatora napięcie wzrosło pięknie na 14,3V ,no i po kilkunastu sekundach zonk, skok na 18V trwający kilka sekund ,potem spadek na 14,3. Dodano po 2 Światła zapalały...
Własnie podczas jazdy nic nie wychwycilem żadnych spadków napięć a błąd pojawia się róznie raz przy przyspieszaniu a raz zaraz po odpaleniu być może to instalacja ale pruć całą po kolei to mnie przeraża
Witam, jakie dysze wtryskiwaczy powinny być zastosowane w instalacji KME (listwa Valtec) do samochodu Ford Mondeo 1.6 16V '97 ??? Mam taka instalację i wydaje mi się że spadek mocy może być spowodowany założeniem listwy z dyszami zbyt małej średnicy. Do 100 km/h po montażu przyśpiesza w 20 s. !!!!
Witam,najlepiej je wymontować i mierzyć spadki napięć przy obciążeniu prądem ok.10 A .Pomiar omomierzem na sucho często nic nie daje.
przekaźnik k115 od układu oszczędzania energii , tyle udało mi się namierzyć , po wyjęciu spadek do 0,05A . Samochód zamknięty , wszystko powyłaczane a a ten przekaźnik cały czas trzyma. Może ktoś ma jakieś wskazówki ?
GAsnie po odpaleniu na gazie czy pb?Jezeli na pb to jeszcze mozna sprawdzic czy gdzies pompka nie ma spadku cisnienia.A probowales odpalic z wcisnientym pedalem gazu do dechy?
Masa bezpośrednio z akumulatora bo mam z tyłu go. Taki sam sprzęt miałem w Mondeo mk1 i było identycznie. Dużych spadków przecież nie ma. Dodano po 1 Czytałem że przy 500w rms Sue go stosuje. Myślałem, że się uporam z problemem i zakupie druga skrzynie lecz na razie nie ma sensu.
Po odpaleniu powinieneś mieć około 14V, możesz też zamontować diodę shottkiego zamiast zwykłej wtedy spadek napięcia będzie ok 0.3V a nie 0.7V.
(at)dizba Być może źle czytałem, ale topic o pompie.Poproszę o konkretne dane serwisów, które po regeneracji wtrysków podadzą nowy ID do wprowadzenia w ECU wraz z gwarancją. cytat tłumaczenia oryginalnej wypowiedzi firmy Merlin , Delphi : "Wg Delphi i Merlin (główny Autoryzowany Warsztatl Delphi w UK) każdy wtrysk który był rozmontowany i regenerowany...
Zapomniałeś dodać, że w silnikach zaczęło tego oleju przybywać Nie przybywało ale przy wymianie leję olej na max na bagnecie i w tych samochodach przy następnej wymianie było mniej ale nigdy poniżej min na bagnecie czyli coś zużywały ale od wymiany do wymiany bez dolewek. oraz że paliły nie więcej niż 6l/100km LPG Nie zszedłem do takiej wartości ,...
spadek napięcia mondeo spadek napiąć spadek napiec mercedes spadek
demontaż blaupunkt wyłączyć klawiatura numeryczny rolka dociskowa magnetowidu
electrolux ew8tn3372p politechnika łódzka
Regulacja siły głosu nie działa w układzie CXA1691 Optymalizacja zużycia gazu w piecu Termet Silver bez sterowników