Typowy objaw zachowania się uszkodzonej centralki alarmowej przy spadku napięcia.
Do elektryka lub elektronika.
Spadek napięcia na skrzynce bezpieczników.
CP to przewód do sterowania radiem - informuje on radio że są zapalone światła(w domyśle jest ciemno) i radio ściemnia wyświetlacz i podświetla przyciski - to tak w skrócie - mój pineer tak ma , inne mogą tylko przyciemnić wyświetlacz. Ciebie interesuje tylko PZg i PZ i ZC. ZC to masa - połączenie reszty zależy od Twojej konfiguracji - jeśli chcesz...
Prostownik do rana i zajara.
PCM to sterownik silnika ( power-train control module ) Nie widać powolnego narastania ciśnienia na listwie. Więc teoretycznie to nie problem z paliwem. Ale nie zaszkodzi sprawdzić np stanu przelewów czy oringów na nich. Sprawdź spadek napięcia podczas rozruchu.
Podmienialem aku i to samo.
Wiem że nie na temat zadany przez Ciebie. Ale może masz coś z zasilaniem licznika w aucie. Nie ma tam jakichś tetnien napięcia? Albo jakiegoś spadku pod obciążeniem.
z tego co piszesz o kontrolkach wynika na slaby akumulator ale równie dobrze może nie być dobrej masy na silniku, spróbuj bezpośrednio puścić masę z akumulatora na silnik jakimś przewodem rozruchowym, lub chwilowy spadek napięcia
Mam aku 2 letni 62 coś tam 540.ładowanie 14,4v,aku po nocy jakieś 12,5v a przy odpalaniu spada do 9v skokowo do 8,5v.Gęstość erektrolitu 1.20 . Do tej pory było wszystko dobrze tylko teraz mu jakoś mało prądu, wolniej keci jak zimny,jak ciepły to jak szalony.Wymieniony automat i tulejki 3 miesiące temu.Czy to wina aku czy coś z rozrusznikiem? z tego...
Sprawdź połączenia okablowania (głównie połączenie alarmu z centralką ) czy wszystkie złączki są prawidłowo podłączone i czy nie ma zabrudzeń na stykach i czy z alarmu wychodzi sygnał sterujący do centralki - styki w przekaźniku w alarmie mogą być zużyte lub zabrudzone (zbyt słaby sygnał dla zamków - spadek napięcia)
Sumują się spadki napięć na wszystkim, od skrzynki bezpieczników poprzez stacyjkę, obrotowy włącznik świateł do przełącznika zespolonego.
wymieniłam alternator bo nie było ladowania. Wymieniałaś sama, czy robił to elektryk samochodowy? Jak byłaś tylko usługobiorcą, to reklamuj usługę. Jak nie, to "coś jest zepsute" i albo ty to zepsułaś albo diagnoza lub naprawa była nieprawidłowa. Za mało danych. Na razie to tylko wróżka może pomóc. Trzeba zrobić pomiary napięć i prądów i albo znaleźć...
jeden z przewodów zasilających był spróchniały i podawał o 0.5V za niskie napięcie na PCM... pewnie pod obciążeniem spadek był większy ale nie sprawdzałem...
Sprężarka pracuje tak jak powinna . Co do rozrusznika to mogło być tak jak piszesz . Spadek napięcia , tutaj nie jestem pewny ale raczej OK .
Morze nie być potrzebny schemat. Jeśli nie padły silniki, co mało prawdopodobne po obu stronach jednocześnie, to wygląda na awarię włączników. Tak było u kolegi w Fordzie Mondeo: tak zczarniały styki, że prawie nie przewodziły prądu. Czyszczenie pomagało na jakiś czas, ale pomogła dopiero wymiana na inne kupione na szrocie. Od roku spokój.:D
Sprawdź jeszcze raz na zakresie miernika DC 2V/2000mV SPADEK NAPIĘCIA między klemą - karoserią - włączonym odbiornikiem; w twoim wypadku jest to minus żarówki pozycyjnej (żarówka zapalona). Szukaj zmian w odczycie i dojdziesz do sedna. Dodano po 15 Trochę wolno pisałem poprzedni post. Problem masz rozwiązany, praktycznie "w zasięgu ręki". Sprawdź po...
podpinałem się bezpośrednio pod akumulator i efekt był ten sam mondeo mk3
szeregowo... dobre ;) - oczywiście równolegle, wygląda to tak jakby spadek napięcia był za duży. Tylko skąd się bierze ten błąd o wysokim napięciu.
Wielkie dzięki. Zabieram się do pracy. Myślałem że uda się zdemontować/podnieść tylko tą zaznaczoną część a reszty nie ruszać no ale jak tak to podniosę wszystko byle sie dostać do przewodów. Dodano po 7 Udało się. Przewody na wierzchu. Zastanawia mnie kto dał tak cienkie przewody na obwód sterowania do przekaźnika rozrusznika. Teraz bez schematu muszę...
Masz skok napięcia w instalacji. Miałem kiedyś taki przypadek v Volvo V70. Notorycznie paliło żarówki świateł mijania. Podłączyłem oscyloskop i po uruchomieniu silnika i wzbudzeniu się alternatora napięcie wzrosło pięknie na 14,3V ,no i po kilkunastu sekundach zonk, skok na 18V trwający kilka sekund ,potem spadek na 14,3. Dodano po 2 Światła zapalały...
Po odpaleniu powinieneś mieć około 14V, możesz też zamontować diodę shottkiego zamiast zwykłej wtedy spadek napięcia będzie ok 0.3V a nie 0.7V.
Ten bezpiecznik zasila też komputer silnika . Musisz znaleść powód spadku napięcia . Odpinasz wtyke od wyłącznika wstrząsowego i na pin 1 podajesz zasilanie .
Napisałeś coś takiego: Podłączenie wtyczki z trzema przewodami pod regulator powoduje wyczuwalny spadek obrotów silnika i napięcie rzędu 35V na zacisku U+ oraz nadmierne nagrzewanie się tego ustrojstwa. A więc skoro grzeje się bez jakiegokolwiek obciążenia zewnętrznego to zapewne przyczyna wewnątrz. Aż się boję, że stojan umyłeś jakimś rozpuszczalnikiem...
Witam. Mam problem z obrotami gdy włączona jest klimatyzacja na LPG. Instalacja LPG to BRC Sequent24. Na wolnych obrotach lub podczas wysprzęglania np. zmiany biegu, czasami obroty spadają do 500 lub niżej a nawet gaśnie silnik. Zauważyłem że dzieje się to gdy załączy się sprężarka klimatyzacji(półautomatycznej) lub wentylator (mam jeden). Na NoPb obroty...
Własnie podczas jazdy nic nie wychwycilem żadnych spadków napięć a błąd pojawia się róznie raz przy przyspieszaniu a raz zaraz po odpaleniu być może to instalacja ale pruć całą po kolei to mnie przeraża
Witam,najlepiej je wymontować i mierzyć spadki napięć przy obciążeniu prądem ok.10 A .Pomiar omomierzem na sucho często nic nie daje.
Bezpośrednio na akumulatorze nie sprawdzałem. W każdym razie na linii radiowej na postoju mam około 12.4 [V], a jak włączę zapłon spada już do 11.2 [V], a w trakcie kręcenia rozrusznikiem najniższą wartość jaką zanotowałem to nawet 7.8 [V]. Teraz co prawda jest troszkę zimno i auto stoi, bo kombinuję z tym zasilaniem i wszystko jest rozgrzebane, ale...
Muszę znaleźć jakiś schemat, żeby namierzyć kable z 3-pinowej wtyczki alternatora. Tak jest w Transicie 2,0 tdci - ten sam silnik, może przez analogię...: - Prądowy gruby czerwony przewód oznaczony B+ idzie do akumulatora (poprzez dwa równoległe przelotowe bezpieczniki-łączniki), - drugi cienki czerwony oznaczony 3 idzie do bezpiecznika 3A na szynie...
Może tutaj zobaczycie jak to wygląda: http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.p... Sam się sporo tym bosterem bawiłem w swojej Sicierze 1.8 TD... membrany były całe, tylko trzpień co przesuwały był zatarty. Efektem był brak mocy i Vmax ok 120-130 km/h. Po zrobieniu tego boostera zupełnie inne...
Witam. A może by coś tak więcej? Na pewno w pudełku masz jakiś schemat podłączenia. Co to za światła kupiłeś bo jest tego teraz tyle że musisz napisać coś więcej ile przewodów pewnie trzy. Jeden pod kabel od żarówki postojowej drugi pod masę, a trzeci tu pytanie bo zależy co kupiłeś jak z automatem(zapalają się przy odpowiednim napięciu i gasną po spadku...
Może być uszkodzona kostka w stacyjce i po przekręceniu w pozycję rozruch zanika + (15) Może rozrusznik pobiera zbyt duży prąd i powoduje taki spadek napięcia, że sterownik głupieje Czujnik położenia wału może mieć uszkodzone uzwojenie i daje za słabe impulsy Przyczyn może być wiele
Przewody sprawdzone, przy zmianie alternatora, też o tym myślałem. Na próbę dostałem również alternator Bosch 105A, ale komputer go nie widział bo inny układ na regulatorze (od Mondeo 1.8, lampka ładowania świeciła non stop) i wtedy było jednostajnie 14,3V niezależnie od obciążenia, najniższy pomiar przy bardzo dużym obciążeniu altka to 13,8V.
Czym ty opryskujesz kable WN. Jest tam napięcie nawet przekraczające 50 kV. Jakiekolwiek zawilgocenie jest wysoce nie wskazane. Jeżeli Kable mają już przebici to są do wymiany.
Ile razy można pisać. Immo nie zgasi ci silnika.Rozrusznik zabrudzony opiłkami ma goowno do odpalania. No chyba że tych opiłków jest tak dużo że go blokują . I przez to blokowanie jest straszny spadek napięcia w instalacji to tak. To samo z CKP ,tylko pomiar oscyloskopem albo chociaż wyjąć i obejrzeć. Bo ty nie wiesz to i my nie wiemy czy jest oblepiony...
ok, dzięki mam jeszcze jedno pytanie, w sumie nie ma objawów uszkodzenia tego EGR - poza błędem i kontrolką check engine ale... co może dać objawy takie? : na biegu jałowym auto pracuje normalnie - trzyma obroty w każdym razie, jednak co jakiś czas falowo - nie wiem co kilkanaście sekund widać jakieś spadki napięcia - zaczynają delikatnie migać wyświetlacze...
Ciesze się, że na kolegę trafiłem. Nie będę ukrywał, że liczę na pomoc. Do tej pory nikt nie potrafił mi udzielić fachowej porady. Jeśli można, to chciałbym przejść od tematu ogólnego alternatorów do konkretnego przykładu (jeśli to konieczne proszę o wydzielenie do osobnego wątku). Gdzie są diody wzbudzenia w tym alternatorze? (foto) http://obrazki.elektroda.pl/1028989000_1...
Nie ma innego sposobu na zaprogramowanie pilotów niż ci podałem a to że zaczyna syrena wyc to raczej szukaj czy któryś czujnik nie jest uszkodzony i podaje sygnał do masy : krańcowe wyłączniki w dzwiach ,wyłącznik klapy silnika , wyłącznik klapy bagażnika ,czujnik wstrząsowy jeśli jest ,czujnik ruchu ( ultradzwiękowy) innej możliwości nie ma , chyba...
W Tym przypadku nie trzeba zadnego rezystora. Masz 12V Rezystor (albo inny układ stabilizacji prądu) jest potrzebny zawsze. Ma stabilizować prąd diod w zależności od temperatury i napięcia zasilania. Podejrzewam, że moje diody mają niską tolerancję na wzrost napięcia Wszystkie diody LED mają niską tolerancję na wahania napięcia - dlatego trzeba stosować...
Witam. Podpinam sie pod temat. W moim Mondeo MK4 2007r. 1.8 TDCI mam również zamontowane światła do jazdy dziennej na spadek/wzrost napięcia. Do tej pory na fabrycznym akumulatorze działały prawidłowo (tj. po włączeniu silnika zapalały się, gdy włączylem światła mijania gasły po ok 1 sekundzie. Po wyłączeniu świateł mijania zapalały się). Teraz po wymianie...
Witam, sprawa dotyczy forda mondeo 1993 r. 1.8 benz. Czy ktoś się orientuje jakie napięcie dają te dwa czujniki /indukcyjne/ ? Auto data podaje że CKP czyli położenia wału powinien dawac 2V/1 ms, natomiast CMP czyli czujnik wałka rozrządu 5V/20 ms. U mnie CKP ma ok 460 ohm i daje ok 4.6 V (mierzone woltomierzem), natomiast CMP ok 530 ohm i daje ok 1V...
Albo mechanicznie wypycha bendix z koła zamachowego, baaaaardzo rzadko się to zdarza (ja miałem tylko jeden taki przypadek) albo spadek napięcia doprowadza do odpuszczenia styków elektromagnesu. Masa silnika do obejrzenia i kabel prądowy rozrusznik- akumulator. Możliwe, że akumulator ma za małą moc rozruchową i wtedy j/w. Oczywiście nie wykluczam awarii...
We wszystkich tego typu przypadkach z jakimi się spotkałem przyczyna zawsze była ta sama, szczególnie w starszych a jeszcze bardziej w powypadkowych i z przeróbkami na nieprofesjonalnych materiałach. Żadne tam uszkodzone elektroniki. Bez obciążenia napięcie akumulatora,a pod obciążeniem co popadnie. Po prostu obciążenie to- zawsze przepływ prądu i ewentualny...
Spróbuj, czy kiedy przytrzymasz kluczyk podczas startu dłużej, silnik od razu wejdzie na prawidłowe obroty. W tdci możesz trzymać kluczyk w pozycji start dowolnie długo - i tak po odpaleniu ECU wyłącza rozrusznik automatycznie. Już kilka razy spotkałem się z podobnym problemem jak twój (ale połączony z brakiem reakcji na pedał gazu) - dłuższe przytrzymanie...
sprawdź ładowanie akumulatora na wysokich obrotach i podczas jazdy spotkałem się z takim przypadkiem w fordzie mondeo że na wolnych obrotach ładowanie było ok natomiast na wyższych podczas jazdy spadało do 13 V przyczyną okazały się zużyte pierścienie na których nierówności przy wysokich obrotach podbijały szczotki co powodowało spadek napięcia i niedoładowywanie...
kup elektroniczny włącznik a nie zwykły przekaźnik bo w fordach to ciężko. Taki jaki ty masz to do VW jest dobry.pozdro nai prościej kupić elektroniczny i się zgadza w VW działa bez zarzutu może to co wniesie dodatkowego przekażnik ma symbole NV4F-2C-Z30a NO:40A/14VDC NC:30A/14VDC DC12V i ma jaszcze zamontowane 2 diody na złączu na wyjściu z przekaznika...
Zmierz napięcie pomiędzy masą alternatora a minusem akumulatora w czasie kiedy nie ładuje. To samo zrób z grubym przewodem plusowym. Jak nie będziesz miał napięcia to możliwe że akumulator na klemie przerywa i nie dochodzi napięcie do celi. Wówczas nie masz obciążenia i żarówki powinny jaśniej świecić przy większych obrotach, możesz tak spalić wszystko...
https://obrazki.elektroda.pl/7362998600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Na przedstawionych zrzutach ekranu widoczne są dwa błędy: - P1607:82-2A – „Obwód wyjściowy MIL (lampka kontrolna awarii)”. - U0401:68-2A – „Nieprawidłowe dane otrzymane z elektronicznego modułu sterującego (ECU)/modułu sterującego silnika A”....
A ja bym się raczej doczepił do wtyczki - wychodzącej ze skrzynki bezpiecznikowej w kierunku przełącznika/włącznika nawiewu. Jeśli styki będą zaśniedziałem - wentylator ruszy ale za moment będzie spadek napięcia i silniczek zacznie zwalniać a następnie przestanie się obracać . Sprawdź czy z silnikiem jest wszystko OK - weź przewód , w środek przewodu...
Pierwsze co zmierzyłem to było napięcie na akumulatorze i okazało się, że przez całą dobę spadło zaledwie o 0,01V. Pomyślałem, że to trochę za mało jak na prawie 0,5A ciągłego poboru prądu. Nic bardziej błędnego. 0,5A dla nowiutkiego, naładowanego aku może spowodowac mały spadek (przez jakieś 20h wypije 10Ah, więc jak miał ze 70 to a teraz 60, czyli...
Być może ktoś mi coś podpowie bo mi ręce opadają. Aauto jak w tytule kilka tygodni temu wysiadł alternator podczas jazdy. (zwarcie wewnątrz parzył nie miłosiernie) wróciłem do domu 30km bez ładowania. Po powrocie kupiłem alternator na allegro. Cytat z aukcji "ORYGINALNY ALTERNATOR VISTEON FABRYCZNIE REGENEROWANY" Ładowanie takie jak powinno być14,4-...
Przyczyn może być wiele. Jedną z przyczyn może być spadek ciśnienia w układzie paliwowym - przed odpaleniem pod pompuj ręcznie. Kolejna przyczyna to: świece żarowe mogą być uszkodzone i nie wszystkie grzeją - wykręć świece i każdą po kolei sprawdź podpinając do akumulatora, sprawna świeca w ciągu paru sekund powinna się rozgrzać do czerwoności i oczywiście...
Sprawdziłem - kable z trzypinowej wtyki, wymieniłem nawet jeden bo miał oberwane kilka nitek. - spadki napięcia między B+, a plus aku, oraz konstrukcja alternatora i minus akumulatora, nie przekraczają 0.1V przy pracującym w stanie awaryjnym alternatorze 13.30V. - na wypiętej wtyczce z alternatora na pracującym silniku na pomarańczowym mam 12.5V, na...
odepnij / wepnij wtyczkę kiedy silnik pracuje na biegu jałowym i posłuchaj jak silnik reaguje do spr. potrzeba suszarki do włosów (2 biegi - podwędź żonie) + voltomierza Guzik to da, bo nie ma do czego odnieść wyników. Jeśli chcesz być pewien ze to nie przepływka zmierz napięcie na wyjściu, 0,8 na wolnych do 4 V na maksymalnych obrotach. Lecz brak...
Mam auto Opel Omega A 2.6i z roku 1992 i przednie światła mijania swiecą słabo na żółto. Klosze są czyste, lustra są też czyste. Długo się rozpalają i długo gasną. A jazda w nocy to tragedia. Światła drogowe świecą słabiej niż mijania w Mondeo '97, a na mijania to nie idzie jechać. Już niedługo biorę się za sprawdzenie i oczyszczenie całej instalacji...
Nie przesadziłem akumulator w samochodzie oddaje prąd tylko w czasie rozruchu . Po uruchomieniu silnika akumulator jest już tylko ładowany . Po prostu alternator w samochodzie jest tak policzony żeby pokrywał potrzeby całej elektryki nawet na wolnych obrotach , wyjątek stanowi maluch w którym maksymalne obciążenie instalacji elektrycznej na wolnych...
Witam - Posiadam Mondeo mk4 2008r 2.0 Duratec z przyciskiem POWER/START Wszystko było ok wsiadłem odpaliłem przejechałem 60 km zgasiłem i już nie mogłem odpalić. Brak reakcji na wciskanie przycisku start. Kontrolki nie przygasają. Komputer nie wyrzucił żadnych błędów. Przy wciskaniu POWER słychać tylko cyknięcie dwóch przekaźników jeden słyszalny z...
spadek mondeo spadek napięcia telewizor spadek napięcia gniazdku
sklepy elektronika kraków kaseta webasto bezpiecznik piekarnika
ch341a programer delonghi dinamica
Accusound ES40 Subwoofer Schematic Availability Błąd P1160 w Citroën: Tryb awaryjny i dźwięki pod maską