Czy ten model sam rozpoczyna ładowanie po wcześniejszym naładowaniu aku do maxa, p upływie czasu i spadku napięcia?
Końcowe napięcie ładowania. BC700 wyświetla je na zmianę z prądem ładowania, pojemnością i czasem ładowania. Trzeba przypilnować proces ładowania. Akumulatory mają takie foliowe izolatory/koszulki w kolorze białym, czarnym lub niebieskim. Niebieskie wytrzymają najwięcej cykli ładowania, ale mają duży opór wewnętrzny. Białe nadają się do większości zastosowań,...
Z praktyki serwisowej rzeczywiście od razu odrzucam radę Kolegi by ładować wprost akumulator z PV, absolutnie nie te parametry, może żel, wapniowy -bo tam napięcie może być wyższe, ale to jazda tyłkiem po brzytwie. Napewno odradzam "ładowanie" nowych akku wprost z PV! Możesz objaśnić? To nie jest takie złe wyjście jak wydajność prądowa PV nie jest...
0,5A to dobry prąd dla akumulatora o pojemności 1.9Ah. Dla mniejszego wystarczy 0,25A. Czy są to akumulatory o niskim prądzie samorozładowania to może kolega zmierzyć sam mierząc napięcie akumulatorów. Jeśli wynosi ono 1,2-1,3V to można przyjąć, że są to takie akumulatory. Dobra ładowarka powinna zakończyć ładowanie po wykryciu spadku napięcia ładowanego...
Zasadniczo ladowanie "stałą wartościa prądu" wymaga: 1-potraktowania Waszego żródła jako żródło prądowe -z nastawiana wartośćią prądu 2-wskaznika spadku napięcia na ładowanym akumulatorze . *-w miare ładowania stałą wartością pradu będzie napieci na akumulatorze stałej wartości i dopiero po naładowaniu nastąpi wzrost napięcia . -ten wzrost napięcia...
Witam po wycieku płynu chłodzącego zaczęły się problemy z ładowaniem a mianowicie gdy odpalę samochód napięcie na akumulatorze zaczyna spadać gdy dodam gazu napięcie się pojawia na wyższych obrotach zaczyna piszczeć chyba pasek podczas jazdy wszystko jest ok ale tylko stanę w miejscu a napięcie od razu spada i trzeba gazować albo ruszyć żeby nie padł...
Po pierwsze wymień ten bezpiecznik na taki jaki powinien być a radio Ci się wyłącza ponieważ napięcie spada poniżej progowego dla radia i radio myśli ze jest już za małe napięcie na akumulatorze akumulatorze i wyłącza się przyczyna tego będą zacieknie przewody zasilające radio i na nich może występować zbyt duży spadek napięcia lub masz uszkodzone ładowanie...
(at)maraspruszczgd Podłącz miernik do akumulatora. Zobacz, czy jak kręcisz kluczykiem to jest spadek napięcia. Ładowałeś wcześniej te akumulatory?
Ile wynosi spadek napięcia między plusem akumulatora a plusem alternatora po włączeniu pełnego obciążenia? Samo kupno używanego alternatora nie załatwi sprawy, równie ważne jest aby był mały spadek napięcia na kablu ładującym akumulator, w tak wiekowym aucie styk końcówki kabla z drutami kabla ładowania jest tak zaśniedziały, że dla dużych prądów stanowi...
Witam To, że na ładowarce jrst napisane 450mA wcale nie znaczy, że ładuje takim prądem. Spróbuj go zmierzyć. By dany akumulator się naładował przyjmuje się ok. 1,4 jego pojemności. Tzn. 1Ah jednym amperem ok. 1,4h / 500mA ok. 2,8h ect. ( łatwo przeliczyć na mniejsze prądy ). Czytelnymi sygnałami naładowania jest wzrost jego temperatury / początek spadku...
Normalne zjawisko, napięcie mierzone na klemach po odłączeniu prostownika zawsze jest niższe niż przy podłączonym prostowniku i powoli spada z upływem czasu aż się ustabilizuje. Naładowany akumulator (mierzony 30 min po po odłączeniu prostownika) ma napięcie w granicach 13,2-13,6 V
Nada się, ale czas ładowania to ok. 10 godzin. Ta ładowarka ma jakieś mechanizmy kończące ładowanie jak np. określony czas ładowania, wykrywanie spadku napięcia akumulatora (minus delta v) lub chociażby przekroczenie maksymalnego napięcia akumulatora? Ostrzeżenie jest dla tych, którzy będą próbowali ładować ogniwa cynkowo węglowe lub alkaliczne.
Jeśli pasek jest prawidłowo napięty (raczej jest- to Mercedes) sprawdź napięcie między zaciskiem plusowym alternatora a jego masą (nie masą silnika ani masą samochodu) przy włączonych światłach drogowych. Jeśli sam alternator daje napięcie rzędu 14÷14,5 Volt to alternator jest sprawny, zmierz wtedy napięcie na akumulatorze- może być niższe o nie więcej...
Napięcie akumulatora zaraz po ładowaniu wraz z rezystancją wewnętrzną. https://obrazki.elektroda.pl/1523612800_... Wolne obroty BEZ OBCIĄŻENIA: Zaraz po odpaleniu bez włączonych odbiorników napięcie na aku: 14,31 V / 14,32 V Napięcie mierzone na alternatorze bez obciążenia: 14,42 V / 14,43 V Spadek napięcia: "na alternatorze" z "na...
Czyli 2.4 Ah i 13x0.57=7.41V by to było, a ogniwa te mocniejsze (260mA)? Wtedy ma to szansę działać ale lepiej 14 ogniw bo na diodzie zabezpieczającej będzie spadek napięcia. Ładować akumulatory będzie można bezpośrednio a taką kontrolkę o której piszesz to da się wykonać ale chyba nie będzie potrzebna ;) Diody które chcesz wykorzystać do oświetlenia...
Nieładowanie jednego akumulatora to problem masy między przełącznikiem 12/24 a alternatorem. Sprawdź spadki napięcia na przewodach. U mnie w ciągniku tak się fajnie zrobiło, że ładowało lewy akumulator a światła świeciły z prawego. Zabrakło przejścia pomiędzy ramą a silnikiem bo silnik na poduszkach.
Może pytanie głupie ale czy pasek napędu alternatora jest prawidłowo napięty? Może łapie poślizg i stąd spadek napięcia pod odciążeniem. I może kilka wiadomości na temat akumulatora - wiek, pojemność, stan wizualny
Jak to możliwe że przy 20Ah pokazywał jeszcze 600A? Kto pokazywał? Tester czy amperomierz cęgowy założony na przewód zwierający klemy? Teoretycznie, akumulator o Rw = 0,004Ω dając prąd 600A ma na oporności wewnętrznej spadek napięcia = 2.4V
Nie chcę cię martwić, ale powoli możesz się szykować oddać ten akumulator na złom. Nie to, że go ładowałeś tylko spadek napięcia poniżej 10V to oznacza złomowanie.
80uA to może być prąd rozładowania. Jaki prąd był ustawiony w ładowarce? Akumulatory NiMH bardzo nie lubią wysokiej temperatury. Jeśli zepsuły się po pierwszym ładowaniu i przy tym się grzały to przyczyny mogły być następujące: 1. zbyt duży prąd ładowania i przez to nadmierna temperatura. Ładowarka powinna zatrzymać ładowanie. Tutaj zmniejszyć prąd...
Napięcie masz na pewno za niskie, tylko teraz w czym tkwi problem. Jeszcze sprawdź napięcie na alternatorze bezpośrednio. Kiedyś miałem taki przypadek że napięcie na akumulatorze wynosiło 13,4 V a na alternatorze 14,2 V. Śruba B+ na alternatorze była strasznie zaśniedziała i był duży spadek napięcia.
A jeżeli dałbym rezystor mocy(załóżmy 1ohm, 30watt) na kabel ładowania akumulatora, to prąd by się odlozyl, a spadek napięcia by był odpowiedni żeby ładować akumulator, to by działało? Zastanawia mnie nadal to, że z tyłu żarówki się nie palą, a jak już się palą to po dłuższym czasie, a nie po pół godzinie jazdy.
powinna wystarczyć ale dałbym 10A a zmostka można wykożystać 2 końcówki bo po co robić większy spadek napięcia
Jdeśli masz możliwość sprawdź napięcie po ładowaniu akumulatorka dłuższy okres nieładowania powoduje spadek sprawności akumulatora.
Witam tak jak wcześniej napisałem 130mA/12h optymalne ładowanie w przerwach morzesz w szereg dać opór 10Ω i doładowywać nie dopuszczać do spadku napięcia ponizej 10,5V przedłuzy to żywotność akumulatorka pozdrawiam
Kable zasilające wzmacniacz nie mają nic do rzeczy jesli chodzi o przygasanie świateł. W pierwszej kolejnosci wymien na grubszy kabel masowy od akumulatora do karoserii. Jeśli to nie pomoże to znaczy ze pobory prądu sa zbyt duze wzgledem układu ładującego
Ładuj z mocą wodospadu... Ładowarka wykrywa spadek napięcia akumulator? Chodzi o tzw. minus delta V. Jeśli tak to ustaw większy prąd ładowania czyli 1A. 100mA to za mało.
Diody prostownicze w szereg. Na każdej diodzie masz spadek napięcia o ok 1,2V.
Czyli rozumiem, że wystarczy "obserwować" napięcie akumulatora, czasem ładowania zupełnie się nie przejmując? Jeżeli posiadamy prostownik z ograniczeniem napięcia to czasem ładowania możemy się nie przejmować. Ze względu jednak na fakt, że akumulator posiada oporność wewnętrzną, która wymusza pewien spadek napięcia podczas przepływu przez niego prądu...
Czyli kondensator potrzebny jeśli ma to ładować akumulatory. Kolega raczy żartować ;) kondensator nic nie da. Prostownik samochodowy ładuje akumulator "fragmentami sinusoidy" 13 V x √2 = 18,4 V (napięcie szczytowe) - ok. 1,4V (spadek napięcia na mostku Graetza) = ok. 17 V Przy napięciu większym od SEM akumulatora, diody prostownika pracują w...
Trochę słaby ten akumulator. Jakie jest ładowanie?
Napięcie 2х11v na wtórnym uzwojeniu to mało. Należy mieć na myśli że na diodach napięcie jeszcze obniży się na 1 V . Lepiej zastosować diody Schottky na których spadek napięcia jest mniejszy.
Witam trzyma napięcie ok 12.80-12.85V Czy to napięcie zmierzone tuż po ładowaniu? Do jakiego napięcia ładowany jest ten akumulator i jak często pracuje (rozładowanie - ładowanie)? PozdrawiaM.
im więcej jeździsz na nim tym bardziej akumulator się rozładowuje alternator może go nie wystarczająco lądować. a co do spadku napięcia to z akumulatorami jest tak ze jak naładowany stoi i nie jest używany to napięcie z niego ucieka może to być także przez temperaturę niska,ale 0,5V na 5 h to jest dużo bo przypuszczamy ze dwa dni czyli 48 h jak spadnie...
To ładuj jeden akumulator, przecież masz tam gniazdo USB.
Co już sam sprawdziłeś? Jakiej kondycji jest akumulator ? jakie jest ładowanie? jaki jest spadek napięcie przy próbie uruchomienia? na krótko rozrusznik kręci?jaki jest stan klem akumulatorowych?
Po 1,5 roku nadal nie wiesz co się stało? Włączył ci się Recond automatyczny, bo ładowanie naładowanego akumulatora trwało bardzo krótko, a spadek napięcia poniżej 12,8V w "bardzo krótko ładowanym" i podłączonym do instalacji samochodu akumulatorze nastąpił bardzo szybko. Akumulator w zasadzie dobry był, ale należało uzupełnić w nim poziom elektrolitu....
Z tego trafa nic nie będzie,ma za małe napięcie wyjsciowe,do tego dochodzi spadek napięcia na mostku.Gdy takie "cudo" obciążysz akumulatorem to napięcie spadnie tak mocno ze nie da sie ładować. pozdrawiam
I wszystko jasne.Sumując temat :1- podłączać tylko wyładowane akumulatory/sprawdzić wyładowanie umieszczając je np: we wiertarce i uruchomić ją aż do momentu zatrzymania/. 2-znając wydajność prądową ładowarki i pojemność akumulatora,określić czas ładowania- najlepiej ładować prądem 0,1 C. 3-ponieważ amatorowi trudno jest w prosty sposób określić/wykryć/...
Witam odświeżę temat nie potrzebny jest żaden stabilizator bo te ogniwa mają takie małe natężenie że napięcie na akumulatorze nie przekroczy 15v!! ponieważ spadek napięcia będzie wystarczający żeby nie było problemów.
Riden jest z funkcją ładowania baterii mierzy nawet temperaturę baterii jak się wetknie do niej czujnik na kablu chodzi o to czy piny zasilające urządzenia są pinami ładującymi bo przy ładowarce jest trzecie wyjście oznaczone ID czy to wyjście temperatury ?(pomiar spadku napięcia określający temperaturę )
"To zastosuj zamiast tych ultranowoczesnych akumulatorów co napięcie potrafi na nich spaść poniżej 6V akumulatory normalne (nie nowoczesne) o odpowiedniej pojemności i wtedy regulator ładowania będzie je widział jako 12V. " i jak do tego się ma "PV > najprostszy regulator ładowania > małe aku > mała przetwornica (sinus) lub PV > najprostszy regulator...
Witam Nie lepiej wykryć spadek napięcia akumulatora i zakończyć ładowanie ?? Mogę wstawić prosty schemat przykładowy.
Przy szybkim ładowaniu należy kontrolować napięcie akumulatora, temperaturę i czas ładowania. Jeśli będą kontrolowane chociaż dwa parametry, to już będzie dobrze. Jeśli ładowarka nie ma ograniczenia czasu ładowania, to możesz sam je zrobić stosując wyłącznik zegarowy - urządzenie zostanie odłączone od sieci po upływie 6 godzin. Oczywiście w takich uproszczonych...
Witam Ostatnio w C-max energi rozładował mi się akumulator - sądząc że po prostu jest kaput wymieniłem na nowy. Wsadziłem i po problemie - po 1 nocy - kaput i wtedy dopiero się zaczęło. Aku 8V - ładowałem prostownikiem. Podłączyłem i znowu się zaczęło - choinka na desce (mimo zrobienia forscanem operacji wymiany akumulatora). Żółty klucz - awaria, czerwony...
Tak chodzi o wartość skuteczną zresztą gdyby napiąć się i podłączyć oscyloskop to wielkość prądu może zaskoczyć. Ładowanie akumulatorów kwasowych prądem stałym wcale nie jest "zdrowe" najlepszy jest jednokierunkowy pulsujący czyli bezpośrednio po mostku lub diodzie. Ze względu na procesy fizykochemiczne ładowanie prądem jednopołówkowym jest najkorzystniejsze...
Śmiało ładuj w bagażniku. Słupek wycięty, ponieważ na tym odcinku jest często spadek napięcia, co powoduje, że akumulator nie ładuje się do końca, a nawet potrafi się przez to rozładować akumulator.
Jeżeli sprawdzasz akumulatory, to tylko gdy je ładujesz lub rozładowujesz, wtedy wychwycisz który akumulator lub sekcja jest niesprawna.
Żarówka jest korzystniejsza gdyż ma nieliniową charakterystykę i w miarę spadku prądu ładowania jej opór maleje co powoduje mniejszy spadek napięcia i szybsze ładowanie.
Ile lat ma auto? Może spadki napięcia są pomiędzy alternatorem a akumulatorem zbyt duże? Zmierz napięcie na przewodzie "+" pomiędzy akumulatorem i alternatorem, napięcie na zaciskach akumulatora i alternatora. Szukać trzeba gdzie są spadki napięcia. Także test nieobciążony alternator i załączać stopniowo światła, wiatraki, grzanie szyby. Jeżeli są spadki...
A co daje zmiana na zasileniu transformatora obniży mi prąd który ładuje akumulator ? Dopasowuje zasilanie do spadków napięcia w instalacji. W pewnym minimalnym stopniu wpłynie na prąd ładowania.
Sprawdz napięcie bezpośrednio na alternatorze,jeżeli będzie wyższe to znaczy że są spadki napięcia na kablach,najczęściej na masowych.
Ważne jakiej pojemności. Jeżeli 1 Ah to nic dziwnego, że akumulator nie wyrabia prądu bliskiego 10 A (100 W to ponad 8 A). Jeżeli kilkadziesiąt Ah to świadczyłoby o jego wadliwości. Przykład UPS APC bx950u-gr jest w nim akumulator 9ah 12v i podczas obciążenia 100W właśnie spada do takich wartości na innym upsie tak samo to wygląda, czyli taki akumulator...
Dziękuje ale kolejne pytanie bo panel ma: Voc(V): 44,4 Vmpp(V): 35,4 Napięcie w punkcie mocy maksymalnej jest 35.3V, czyli jeżeli panele będą dawały 25A to akumulatory będą ładowane pod napięciem 35V-6V(straty)=29V Czy dobrze to kalkuluje ? czyli akumulatory będą nadal ładowały, ten spadek napięcie nie będzie miał wpływu na szybkość ładowania, bo do...
Witam. Nie jestem elektronikiem, a potrzebuję zrobić układ, aby z prostownika 12V ładować jednocześnie 2 akumulatory 12V w samochodzie (rozruchowy i pokładowy). Prąd ładowania 10A, najchętniej jeszcze więcej. Prąd nie może przepływać pomiędzy akumulatorami. Myślałem aby plusy obu akumulatorów połączyć przewodami z zamontowanymi diodami półprzewodnikowymi,...
Najpierw sprawdzić dlaczego się żarzy, sprawdzić rzeczywiste napięcie ładowania (na wolnych obrotach, podwyższonych, z obciążeniem, bez obciążenia elektrycznego). Potem zastanowić się czy nie warto zwiększyć napięcia. 13,8 V w lecie wystarczy z nawiązką (byle tylko wydajność była dobra, bo może pod obciążeniem realnie jest tylko ok. 13 V albo i mniej)....
Chyba chciałes napisać że 3 pakiety po 2 ogniwa połączone szeregowo. Przynajmniej tak było w moim akumulatorze od Della. Zresztą mało istotne, ważne że nie można ładować ogniw połaczonych szeregowo. Bo nierównomierny spadek napięcia je rozdupczy. Co w akumulatorach litowych ma szczególne znaczenie ponieważ one wybuchają i płoną w wysokich temperaturach.
:stefan - nie p... przyprawiaj! Alarmy NIE MAJA własnego zasilania. Własne zasilanie ma syrenka od alarmu, jeśli jest w wersji z akumulatorem. I wtedy fakt, też może sygnalizować spadek napięcia.
Te odgłosy to pewnie z transformatora. Skoki napięcia informują że pracuje cyklicznie. Ładuje do progu wyłączenia, potem następuje spadek napięcia do progu włączenia itd.
Pisałem o pojemności, a kolega nie wiedzieć czemu odczytał to jako prąd. Kolega ładuje akumulator o pojemności 2Ah i pytanie dotyczyło takiego akumulatora. Część ładowarek nie wykrywa poprawnie stanu naładowania (spadek napięcia, wzrost temperatury) i ładuje wakumulator w dalszym ciągu powodując jego niszczenie. Akumulatory kolega ma nowe, czy już kilkuletnie?
Ja bym ci zaproponował wypróbować diody ze starego zasilacza ATX dlatego że mają mały spadek napięcia i są szybsze.
Jeśli transformator daje napięcie skuteczne 17V~, to szczytowe jest 24V, i odliczając 2V na spadek na tyrystorze zostaje 22V - do takiego napięcia będzie ładowany akumulator. Szczytowy prąd - jeśli nie przeszkodzi oporność połączeń (przewodów, styków, itp.), albo indukcja rozproszenia transformatora - może przekroczyć 200A.
Tak, na pewno to Ni-Cd kupiony kilka lat temu za spore pieniądze. Prostownika teraz używam, ale chciałbym jeżeli to możliwe coś co będzie działało automatycznie (podłączone cały czas i żeby w przypadku spadku napięcia automatycznie ładowało).
Witam, dostałem do naprawy quada elektrycznego, który z dnia na dzień przestał jechać, znajdują się w nim akumulatory 6 DZF 12, jednak każdy z nich ma napięcie 5,3 V. Co na wtyczkę daje 16V, a powinno być 36V. Pytanie czy te akumulatory jest sens ładować, czy taki spadek napięcia oznacza już koniec żywota?
Witam mam pytanie otóż po uruchomieniu silnika ładowanie akumulatora wynosi 14.6V i stopniowo spada aż do napięcia około 14.1V ( przy cały czas włączonym nawiewie- 3/4 prędkości, klima wyłączona) alternator Valeo 90A nowy po regeneracji ( po zdjęciu osłony plastikowej widoczny regulator jaki i reszta elementów oryginał Valeo) akumulator nowy dołożony...
Zacznij od wizyty u elektryka samochodowego, niech zdiagnozuje akumulator i ładowanie. Będzie to kosztować zapewne ~50 zł, a przy okazji sprawdzisz ładowanie i stan akumulatora.
Witam. Jak w temacie mam dwa Upsy Ever wersję 400 oraz 700 przygotowane do podłączenia zewnętrznego akumulatora. Ostatnio kupiłem akumulator żelowy Tuborg 100ah i zrobiłem próby działania z upsami jak wyżej. Mam obawy co do sposobu ładowania. Upsy przełączają się na pracę bateryjną prawidłowo. Po przywróceniu napięcia sieciowego przechodzą w tryb ładowania...
Witam. Potrzebuję na szybko prostownik 6v do naładowania akumulatora kwasowo-ołowiowego. Z racji dostępności, chciałbym skorzystać z transformatora 9v o maksymalnym natężeniu około 1A (akumulator ma być ładowany prądem 10-godzinnym i ma pojemność 11Ah). Po wyprostowaniu napięcia uzyskam około 7,6V (spadek napięcia na diodach). Podobno akumulatory 6v...
Akumulatory Ni-Mh nie są przystosowane do pracy buforowej. Ciągłe ładowanie istotnie skróci ich żywotność. Niepełne rozładowywanie będzie z kolei powiększało efekt pamięciowy. Właściwości akumulatorów Ni-Mh predysponują je do pracy cyklicznej, nie mogą więc skutecznie zastąpić akumulatorów AGM, które są najtrwalsze przy pracy buforowej. Prawidłowa eksploatacja...
Patrz dokumentacja ogniwa. Tam jest wszystko ale spadek jest za duży. Szybkie ładowanie nie ma nic wspólnego z napięciem końcowym ogniwa.
"Szeregowe włączenie żarówki spowoduje ze odłoży się na niej napięcie proporcjonalne do przepływającego prądu co spowoduje spadek napięcia ładowania akumulatora." "spadek napięcia ładowania akumulatora", dalej nie kumam, kojarzy mi się to z tym jakbym mógł ładować akumulator 12 V, 1 A prostownikiem który podaje 6 V 2 A.
Ten prostownik (urządzenie podładowujące) nie ma automatycznego odcięcia ładowania lecz sygnalizację stanu naładowania akumulatora. Lampka powinna zapalić się po osiągnięciu założonego przez konstruktora napięcia na akumulatorze (prawdopodobnie około 14,5 V). Ładowanie trwa dalej aż do wystąpienia gazowania akumulatora. Występujący na rezystorze R1...
Dokładnie, bardzo szybko sie ładuje do pełna.
Ogólnie pomijając procesor (przerost formy nad treścią) to stosuję się kilka rozwiązań. Koniec ładowania po przekroczeniu danego napięcia na zaciskach akumulatora. To samo co wyżej + ładowanie ponowne w momencie spadku napięcia na zaciskach do danej wartości. Praca buforowa, akumulator jest ładowany do danego napięcia a następnie przechodzi w tryb buforowy...
To, że na środkowym odczpie tafo jest "plus " zależy tylko od kierunku połaczenia płyt selenowych czy diod. Jeśli do skrajnych przewodów trafo przyłączysz anody diod, a katody połączysz razem to na środkowym odczepie będzie "minus". To chyba nie wymaga dodatkowych uzasadnień. A odnośnie napięcia na na poprzednio naprawianych zasilaczach, to czy sprawdzono,...
Dla 5 m kabla 4 mm2 rezystancja wychodzi w granicach 21 mΩ. Zakładając maksymalny prąd ładowania na 5 A (taki jaki podał kolega (at)rafbid ) to spadek napięcia wyniesie około 105 mV. A więc nie jest to wielki spadek napięcia i nie powinien wpłynąć znacząco na ładowanie akumulatora.
To tez jest jeden temat, a drugi to spadki napięcie na przewodach. Dynamiczna kontrola to efekt ekologii, myślę że to zabija akumulatory.
Zmierz miernikiem napięcia. Upewnij się, że połączenia są poprawnie wykonane i przewody dobrze połączone. Ostatni element - koszyki akumulatorów - sprężyny mają dość duży opór i w czasie ładowania ładowarka mierzy napięcie akumulatora/akumulatorów i spadek na sprężynkach, przez co może wcześniej kończyć ładowanie, a akumulatory będą niedoładowane....
Uroki zimy i pokonywania małych odcinków drogi. Akumulator ciągle niedoładowany. A to że alternator ładuje mocniej rozładowany akumulator to nic nie normalnego Taka budowa regulatora ładowania. Jest jest spadek napięcia to próbuje go dużym prądem naładować jak najszybciej.
Kiedyś ładował do 15v a teraz po chwili ładowania lampki gasną na prostowniku i jakby nie ładował. Jakby nie ładował czy nie ładuje? Stan akumulatora?
Prawdopodobnie cienkie przewody są do pomiaru napięcia na ładowanych akumulatorach ponieważ spadek napięcia na przewodach jest zależny od prądu i pomiar w prostowniku byłby niedokładny. Tak miałem w Besterze z którego "doiłem" 400A na zespoły akumulatorów. Steruje to również elektroniką prostownika i bez ich podłączenia nie działał. Najlepiej wejdź...
Żeby poznać faktyczne napięcie na ładowanym akumulatorze, trzeba od zmierzonego napięcia odjąć "spadek" napięcia na oporności wewnętrznej akumulatora, a on z kolei zależy od aktualnego prądu ładowania. Nieprawda. Podłącza się tylko woltomierz DC.
Może, ja myślałem że zmierzyłeś spadek napięcia.
Nie wiem jakie ogniwa były z tego akumulatora z wkrętarki jaki model, najlepiej byłoby zrobić drugi pakiet akumulatora nawet z laptopowych baterii , naładować ładowarką z balanserem podstawa przy takim pakiecie, natomiast ładowanie takiego pakietu akumulatora bez balansera powoduje nierówne ładowanie.
Witam na tym forum i mam pytanie w związku z zastosowanymi silnikami w takich sprzętach . Chciałbym się dowiedzieć jaką moc ma iskrownik (tzn jaką max moc świateł i odbiorników może zasilić bez takiego spadku napięcia że przestanie być ładowany akumulator)
mozna polaczyc wyjscia ladowania w jedno i użyć diod kierunkowych aby utrzymac rozdzial obwodów Obwody rozdzielisz ale akumulatory naładujesz do napięcia U ładowarki - U diody w kierunku przewodzenia. Można spróbować na diodach Schottky’ego - spadek napięcia ok. 0,3V.
Witam. Dziś zmierzyłem spadki napięcia na kablach i lądowanie na samym alternatorze. Obudowa alternatora - biegun ujemny akumulatora spadek 180 mV. Wyjście z alternatora - biegun dodatni Aku spadek 560 mV. Wiem, że to całkowicie niedopuszczalne, taka wartość. Ale o dziwo nic się nie grzeje. Ewentualnie ja coś źle mierzę. Chociaż w test mode pod V30...
Jak akumulator pada to szkoda kasy na ładowarkę nic mu nie pomoże. Trzeba zmierzyć lądowanie w samochodzie oraz spadek napięcia przy rozruchu.
Zawsze możesz zacząć od rzeczy najprostszych. Połącz silniczek zgodnie z polaryzacją akumulatora, aby uniknąć zasilania silniczka przez akumulator włącz szeregowo diodę. Ponieważ spadek na diodzie może spowodować zbyt niskie napięcie podawane na akumulator zastosuj diodę o niskim spadku napięcia w kierunku przewodzenia.
Ja kontrolnie podłączyłbym również ten drugi transformator pod zasilanie sieciowe i sprawdziłbym czy na wtórnym pod obciążeniem jest faktycznie 24V. Niedługo napiszemy z tego tematu doktorat a jeden z kolegów "prawie" dobrze poradził: Użyj przetwornicy 24/12V 20A . Całą reszta to pic na wodę. "Prawie" bo napięcie powinno być wyższe niż 12V by można...
Wymień akumulator. Sprawdź ładowanie.
Możliwość jest. Musiałbyś mieć prostownik, który po naładowaniu akumulatora samoczynnie się wyłączy, a na zaciski akumulatora poda niezbyt duże obciążenie, poniżej 1/20 jego pojemności. I gdy nastąpi rozładowanie jeszcze do bezpiecznej granicy spadku napięcia na zaciskach, odłączy obciążenie i znowu załączy ładowanie. Taki cykl powinien trwać do wiosny.
Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Co ciekawe sprzedawca paneli kilka razy mi potwierdzał, że są to panele 12V, ale to chyba lepiej dla mnie, że 24, bo przy mniejszym słońcu i spadku napięcia nadal akumulator powinien być ładowany :) To jeszcze miło by zobaczyć odpowiedzi na pytania 2 i 5 Pozdrawiam
Spustoszenie duże, jak po huraganie. Dużo tu pousuwanych elementów i zastanawiam się czy wylutowałeś je dla sprawdzenia czy ewidentnie były uszkodzone. Mam tu na myśli półprzewodniki. Rozpiętość uszkodzeń zależy tu od kolejności podłączania - czy podłączono najpierw do sieci, czy tez najpierw akumulator a potem sieć. Pierwszy przypadek byłby korzystniejszy....
Jeśli "altek" nie ładuje, to albo padły diody prostownicze lub zużyły się szczotki alternatora. Miałem w Passacie przypadek, że urwało się zasilanie wirnika (cienkie niebieskie przewody), ale kontrolka wówczas świeciła się stale. Następnie dołączyły się jeszcze od ABS-u i poduszek (jazda na św. dziennych i spadek napięcia). Uważaj, bo w przypadku uszkodzonych...
Omawiamy konkretny temat i nie ma sensu przetwarzać jej na wykład w Instytucie. Kolego. Po uwagach kolegi z postu # 44 pokazałem konkretnie, że wahania napięcia w sieci mogą mieć większy wpływ na końcowe napięcie ładowania (w prostownikach bez z ograniczenia tego napięcia) niż różnice w spadku napięcia na diodach prostowniczych spowodowane zmianą natężenia...
4) Ostatni wniosek, który mi się nasunął, to że podczas wczorajszego ładowania, mimo że kreska amperomierza weszła już na czarne pole po lewej stronie, być może lekko za wcześnie odłączyłem ten prostownik. Dlatego pokazał mi 12,5V, a nie te 14-14,5V. Kolego mylisz napięcie akumulatora 12.5V, z napięciem ładowania akumulatora 14-14.5V, to dwa różne...
Dokładnie tak jak kolega brandy-p mówi, skończyło się ładowanie, poczym rozładował się akumulator, w wyniku spadku napięcia poniżej 10V zaczęła świrować elektronika w samochodzie, a wspomaganie jak wiadomo jest tam elektycznohydrauliczne, więc też zaczęło świrować. Naładuj akumulator, odpal samochód i miernikiem sprawdź napięcie na klemach powinno być...
Skoro piszesz, że podczas "ładowania" napięcie na akumulatorze spada poniżej 12V tzn., że masz rozładowywanie, a nie ładowanie - akumulator jest obciążany - stąd spadek napięcia (prąd płynie od wyższego potencjału, do niższego - nie odwrotnie). Prawdopodobnie uszkodzony regulator napięcia (co z resztą było stwierdzone wyżej).
Koledzy ale tu nie chodzi o spadki napięcia -akumulator alternator ponieważ ładowanie jest dobre chodzi o spadek na instalacji jak już wcześniej wspomniano czyli o zasilanie kontrolki ponieważ z alternatora pojawia się wyższe napięcie gaszące niż jest zasilana kontrolka.P
spadek napiąć ładować akumulator spadek napiąć spadek napiąć akumulator
ch340 rs232 wymiana matrycy aparat oświetlenie kurnika
czemu zalewa swiece czemu zalewa swiece
Głośnik Blaupunkt MB 06 charczy przy głośności - co robić? Zamiennik akumulatora Parkside 20V 2Ah - kompatybilność i wybór