Jak bulgocze i leci dymek z akumulatora(celi)to uszkodzony akumulator przerwa lub zwarcie jednej celi na bank.
Za niskie napięcie. Masz spadki w instalacji. Lub akumulator słaby.
Spadki napięcia na instalacji,zwłaszcza kolo rozrusznika
Wystarczy spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem i też nie zapalił. Do sprawdzenie obroty i spadek napięcia w instalacji.
Przy włączaniu rozrusznika masz taki spadek napięcia w instalacji że przekaźnik "puszcza", spróbuj zasilić go przez diodę prostowniczą i kondensator 2200µF/25V
Jeżeli pali na śruby,to wina automatu,który był wymieniany.Lecz jeszcze sprawdź tak Podaj napięcie z grubej śruby na zacisk sterujący automatem (może być oznaczony 50) Jeżeli rozrusznik zadziała ,to oznacza że jest niskie napięcie gdy startujesz z kluczyka(spadki napięcia na instalacji,sprawdź miernikiem) Jeżeli automat tylko stuka ,tak w przypadku...
Ano chodzi o uzyskanie poprawnej iskry podczas rozruchu. Dokładniej dotyczy modeli właśnie z taką cewką a w oryginale montowano nie tyle opornik co przewód o zwiększonej oporności. Cewka wówczas jest zasilona dwutorowo tj od wyłącznika zapłonu przez przewód oporowy oraz od rozrusznika przewodem standardowym. Chodzi o spadek napięcia na instalacji podczas...
Włącznik elektromagnetyczny rozrusznika potrzebuje trochę prądu więc przewód zasilający go nie powinien być cienki ani uszkodzony, tak samo styki bo powstają niepotrzebne spadki napięcia. Włącznik elektromagnetyczny nie będzie pracował na zaniżonym napięciu. Gdzieś w instalacji masz spore spadki napięcia, Sprawdź wszystkie przewody głównoprądowe poczynając...
Najprościej zmierzyć spadek napięcie na przewodzie instalacji i porównać ze spadkiem napięcia wywołanym znanym (zmierzonym) mniejszym prądem obciążenia.
Elektromagnes do wymiany. https://encrypted-tbn0.gstatic.com/image... . Zewrzyj jeszcze klemę dodatnią z małą śrubka do której podłączony jest włącznik rozrusznika, czy też tylko pyka elektromagnes czy przewód jest za cienki i spadek napięcia jest.
Może być spadek napięcia na instalacji-stacyjce-włączniku rozrusznika, a to z powodu słabego styku przewodu zasilającego stacyjkę lub jego uszkodzenia prowadzącego do zmniejszenia średnicy przewodu. Wymieniałeś rozrusznik więc może przez przypadek uszkodził się przewód zasilający stacyjkę. A próba uruchomienia na samym rozruszniku?
To że się wyłącza to normalne, spadek napięcia w instalacji podczas kręcnia rozrusznikiem a to że nie odzywa się potem to zależnie od modelu, jeśli to CAR300 to całkiem możliwe że przekaźnik w tym radiu jest uszkodzony. A tak na marginesie, to jest forum a nie biuro kontaktowe. SławeK
Nikt Ci nie da idealnego przepisu na naprawę. Tym bardziej, że nie postarałeś się aby opisać problem. Gaśnie - może być wszystko włącznie z simeringami - sprawdzenie filtra, regulacja mieszanki, zaworów, przytkany dopływ paliwa itp. Jaki kolor ma świeca? Nie odpala - a kręci w ogóle? Może być powiązane z powyższym, wina instalacji - spadek napięcia,...
I to niewiele pomoże, takie są prawa fizyki, zawsze jeżdżąc w dzień na swiatłach w mieście będziesz miał niedoładowany akumulator, tak samo zawsze przy rozruchu silnika będą spadki napięcia w instalacji, mniejsze lub większe ale będą, zawsze też od rozrusznika czyli silnika wielkiej mocy (rzędu kilowatów i stosunkowo prymitywnego) będą spadki napięcia...
Czyli nie pali z rozrusznika? Więc włączenie rozrusznika powoduje gdzieś spadek napięcia i dlatego brak iskry. Instalacja do przeglądu, szczególnie wszystkie połączenia.
wtrące swoje trzy grosze , aku 60Ah do diesla to trochę za mało(teraz takie daje się do benz.), wspominasz jeszcze że ma ładnych parę lat ....zwróć uwagę jeszcze jaki jest jego prąd jednominutowy(rozruchu) bo jeśli ma mniej niż 450A (to bardzo ważne w dieslu, najlepiej żeby miał ok.600A) to wszystkie te okoliczności sugerują jego wymianę na nowy ........
Opis nieco zdawkowy. Jaki to automat wymieniony (co pod tym rozumiesz)? Jaki elektryk to sprawdzał (może wysokonapięciowy)? I nie wiadomo jaki jest stan instalacji elektrycznej oraz akumulatora. To jak piszesz haratanie może być spowodowane zużytym zespołem sprzęgającym, spadkiem napięcia na instalacji lub marnie zmontowanym rozrusznikiem. Metoda uruchamiania...
Zanik iskry może być spowodowany słabym stanem akumulatora. Pod obciążeniem rozrusznikiem jest tak duży spadek napięcia w instalacji, że napięcie wtórne cewki HV jest za niskie do przeskoku iskry na świecy. powoduje to znaczne problemy z rozruchem. Inna przyczyna to stan gaźnika (ów). Podstawowe rzeczy to sprawdzenie zaworka iglicowego , poziomu paliwa...
może się zdażyc ,że jedna ze szczotek nie łączy i wtedy będzie kręcił ,a nie wyrzuci,tylko,,że anemicznie. Będzie kręcił, dymił i bendix wyrzuci. Nawet przy zdechniętej baterii ( <10V) wyrzuci. Uzw. "wciągające" elektrowłącznika ma tylko pomagać, na czas "kręcenia" . Zauważ że jedno z uzw. zamyka sie bezpośrednio do masy. Do wyrzucenia bendixa to...
Użycie rozrusznika powoduje chwilowy spadek napięcia w instalacji. Wszystkie wrażliwe podzespoły w samochodzie na taką sytuację są przygotowane. Nie ma sensu takimi rzeczami sobie głowy zawracać.
To sprawdź jeszcze jakie jest napięcie w instalacji jak kręcisz rozrusznikiem. Ale nie napięcie bezpośrednio na klemach tylko gdzieś w instalacji, np. w gniazdku zapalniczki. Będzie wiadomo czy nie ma za dużych spadków gdzieś na złączach i kablach oraz czy akumulator jest w dobrej kondycji.
Zgadzam się z kolegą Grzegorz_madera że można założyć iż alternator jest sprawny,a wina leży po stronie instalacji ciągnika. Być może podczas mycia skorodowały połączenia pod wpływem wody i powstają spadki napięć. Niech kolega sprawdzi czy któreś styki nie robią się ciepłe, a dla pewności wszystkie przeczyści. Następnie należy sprawdzić napięcie w poszczególnych...
Przeszukałem wszystko po instalacji ale nic tam nie znalazłem Znaczy, że nie wszystko sprawdziłeś. Wina jest ewidentnie w spadku napięcia w instalacji.
Proste, traktorek nie odpala z rozrusznika, bo gdy on pracuje, to spadek napięcia w instalacji jest tak duży, że nie wystarcza już na wygenerowanie WN koniecznego do przeskoczenia iskry w warunkach panujących wewnątrz cylindra. Powodem nadmiernego spadku napiecia może być sam rozrusznik (duże opory) lub akumulator (niedoładowany lub niewydajny prądowo)....
Ten traktorek musi mieć podłączony dobry akumulator ,aby działał poprawnie. Akumulator w traktorku jest winny na pewno jest w nim coś nie halo, jeśli na innym aku jest dobrze. Ten akumulator w traktorku to na pewno jest dobry, zrób pomiar napięcia pod obciążeniem. Pewnie będzie spadek jak diabli. Zmierz napięcie w instalacji kiedy włączasz rozrusznik,...
Uparliście się na ten element a on zapewne jest sprawny i spełnił swoje zadanie wyłączając przekaźnik rozrusznika w momencie spadku napięcia w instalacji wywołanym zbyt dużym poborem prądu przez rozrusznik. Ten element pośredniczy tylko w sterowaniu elektromagnesu przekaźnika rozrusznika, więc musi wytrzymać prąd cewki tego przekaźnika a nie prąd rozrusznika....
Witam. Nie radzę "podkręcać" lasera, kończy to się przeważnie jego uszkodzeniem! To, że podczas uruchamiania silnika radio przestaje cvzytać płytę jest spowodowane spadkiem napięcia w instalacji samochodu (pobór dużego prądu przez rozrusznik) a nie awarią radia.
Może być to przez grzejacą sie cewke, wtedy jej rezystancja jak jest ciepła rośnie, a jak kręcisz rozrusznikiem masz spadek napięcia w instalacji, które jest za niskiem żeby iskra mogła powstać. Tak że wina albo cewki albo modułu,
Nie ,może opaść do 9,8V jeśli jest inaczej to jest coś uszkodzone,rozrusznik przewody (masy) lub akumulator .
jezeli akumulator bez propblemu kreci rozrusznikiem to mozna go pominac wiec sparwdz mase i poloz nowe kable zasilajace wzmaka musi dzialac :-)
Trzeba podłączyć kontrolkę równolegle do elektrowłącznika rozrusznika. Jak będzie cisza a kontrolka świeci, rozrusznik do zrobienia. Masę na silniku oczywiście już sprawdziłeś? grzania na klemach nie ma? Spadki napięcia w czasie rozruchu? Napięcie w instalacji w trakcie rozruchu? Itd, itp...
Bardzo bym chciał zniechęcić Cię do tego "rozruchu". Jeśli włączy prostownik w czasie kiedy rozrusznik będzie chodził. Czyli wtedy gdy w instalacji jest dość duży spadek napięcia nic 'ponadprogramowego' nie powinno się stać. Oczywiście wyłączenie wspomagania rozruchu musi nastąpić jeszcze podczas ostatniej fazy kręcenia rozrusznika.
Przecież styk nazwany "50" jest na wierzchu!!! Rozruszniki dobrze kręci , zostaw go w spokoju. Podglądnij w czasie kręcenia rozrusznikiem , czy ECU widzi obroty silnika!! Spadek napięcia na instalacji przy rozruchu , jest w normie , elektronika będzie działać. Jak potrafisz , to sprawdź diodą LED czy masz sygnały na wtryskiwaczach i kluczowanie cewek...
Mnie (nie znam się zbyt obrze na rozrusznikach ) wydaje się to trochę dziwne, może coś z instalacją elektryczną, to znaczy jest jakiś spadek napięcia na elektromagnes i on się wycofuje (np. uszkodzona stacyjka).
Chłopaki przecież wy mówicie prawie o tym samym. Autor tematu chce uniknąć wyłączania się radia powodowanego chwilowym przeciążeniem instalacji przez rozrusznik i spadkiem napięcia, raveland udowadnia że z radio nie jest zepsute, tylko wyłącza się celowo bo takie ma zabiezpieczenia. No i bardzo dobrze że je ma tylko pytanie jest: co zrobić żeby napięcie...
Nie odpali od innego jeśli Twój mocno padnięty, chyba, że masz kable o grubości palca i drugi akumulator w super stanie i około 70 Ah z dużym prądem rozruchowym. Dodano po 21 Najlepiej podmień akumulator. Bzdura, mam u siebie aku 50ah i kable 1,5metra 32kwadrat, odpalałem bez problemu picasso w benzynie z prawie całkowicie padniętym aku(displaye mrugały...
Ja miałem podobne dziwne problemy okazało się instalacja jest bardzo wrażliwa na spadek napięcia akumulator był ciut za słaby i rozrusznik kręcił ale komputer nie odbierał sygnałów z czujników a po rozgrzaniu regulator ładowania zdychał w sumie wymiana regulatora i akumulatora i problem zniknął
Ciekawe, więc wytłumacz mi dlaczego na pych palił, a z kluczyka nie? I ewidentnie była to wina własnie tego czujnika. Chętnie się dowiem, jak to wszystko działa. Ten czujnik jest czujnikiem indukcyjnym. Przy małych obrotach indukuje się na nim małe napięcie. Być może przez słabą izolację i zabrudzone czoło czujnika jeszcze mniejsze, co przy obniżonym...
Nie rozumię co ma do rzeczy akumulator ( nie sądzę żeby był uszkodzony) skoro kolega ziooober88 pisze, że grzeje świecami trzy razy, rozrusznik długo kręci, a auto odpala z trudem i rzuca silnikiem. To ma do rzeczy: jak przekręcam kluczyk aby auto odpaliło to wskazówki zegarów spadają na sam dół i tak podskakują A ten objaw jednoznacznie wskazuje na...
Rozrusznik pobiera sporo prądu więc następuje spadek napięcia. Daj mały akumulator na bufor połączony do instalacji przez diodę lub podłączony tak by był odłączany od instalacji na czas rozruchu.
I tak i nie. Taki tester to skrzyżowanie grzałki ( obciążenie 100A) z miernikiem. To co potrafi ten tester można zdiagnozować przy pomocy miernika napięcia i samochodu...... Test obciążenia można zrobić za pomocą rozrusznika, mierząc miernikiem spadek napięcia (podstawowe założenie - akumulator ma być naładowany do testu i instalacja ma być sprawna)....
Dziękuję za odpowiedź. Nie przewiduję ładowania akumulatorów tym urządzeniem. Transformatory z mikrofali raczej do pracy ciągłej nie nadają się. Automatykę chciałbym, by nie trzeba było włączać wspomagania z kabiny, a włączenie układu następowało po spadku napięcia akumulatora wywołanym pracą rozrusznika. Natomiast wyłączenie wspomagania, po wzroście...
Witam Pojawił mi się dziwny problem ostatnio w moim pasacie. Wymieniłem rozrusznik na nowy, ponieważ stary już nie domagał, słabo kręcił, ledwo co odpalał... Po wymianie kręci aż miło, pali od tyku, ale :( pojawił mi się inny problem, od razu po odpaleniu pojawił się błąd ABS-u, pojawia się komunikat na desce rozdzielczej: "STOP! ABS - DEFECTIVE" i...
Ano taka jest jest różnica ze jeśli masz załączany wzmacniacz z radia, anteną to możesz go włączyć po uruchomieniu silnika a jeśli zapłonem to w czasie kręcenia rozrusznikiem masz bardzo ciekawy spadek napięcia w instalacji a w tym czasie wzmacniacz jest zawsze włączony. Niskie napięcie i jego skoki w czasie odpalania samochodu napewno nie są dla przetwornicy...
Kiedyś miałem podobną usterke we fijacie ale dołożyłem przekażnik tuż przed zaciskiem uruchamiającym załaczałem plusem .a zasilanie brałem bezpośrednio z aku i pomogło spróbuj te rozwiązanie eliminuje spadki napięć stacyjka-przewód startu
Widocznie jest duży spadek napięcia przy pracy rozrusznika, zbyt duży i radio się wyłącza. Gdy zasilanie poprowadzisz prosto z akumulatora to moze się poprawi bo suma spadków napięć na przewodach instalacji bedzie mniejsza. Problem może też wynikać ze zbyt zurzytego akumulatora albo z uszkodzonego rozrusznika który moze pobierc za duży prąd.
Witam.Proszę naładować akumulator prostownikiem.Sprawdzić po założeniu akumulatora jaki jest pobór prądu przez instalację elektryczną samochodu. Witam.Jaki jest spadek napięcia podczas kręcenia rozrusznikiem. To po pierwsze . Aku jest w pełni sprawny Na jakiej podstawie tak twierdzisz? i naladowany co do poboru to tego nie sprawdzałem No właśnie naładowany...
W tym przypadku ewidentna wina układu zapłonowego, nawet przy wykręconych świecach iskra pojawia się na moment (jeden lub dwa razy) zanim rozrusznik osiągnie większe obroty. Ma ktoś może schemat EEC IV (nr. 94AB-12A650-EB lub podobny)?, w szczególności chodzi mi o obwód pomiaru napięcia w instalacji przez EDIS4. Wygląda na to że tylko przy spadku napięcia...
Miałem podobnie, po przekręceniu kluczyka w pozycję rozruch palił się bezpiecznik. Na krótko palił bez problemu. Przyczyna takiego stanu rzeczy to spadek napięcia gdzieś w instalacji. Po przekręceniu w pozycję rozruch cewka rozrusznika zasilana jest ze stacyjki ale posiada ona drugie uzwojenie i jeśli cewka nie zostanie prawidłowo wysterowana (za niskie...
Dzień dobry. Posiadam radyjko Alpine IDA X-301 i chciałbym aby nie wyłączało się podczas pracy rozrusznika. Powodem jest funkcja "banking" która działa się za każdym razem kiedy załącza się radio a polega ona na bankowaniu zawartości pendriva , co trwa od 1 do 3 minut. W tym czasie częściowo nie działa wybieranie utworów i korzystanie z niektórych funkcji...
Skoro podłączone na krótko działa, a nie działa z instalacji pojazdu, to masz problem gdzieś w niej. Pewnie stacyjka się skończyła. Wypalone styki i spadek napięcia. Spróbuj w kostce stacyjki zmostkować przewody.
A może problem nie leży w instalacji elek. tylko w silniku... jeżeli rozrusznik ma duży opór w obrocie kołem. Proponuję sprawdzić jak duży jest spadek napięcia na akumulatorze podczas rozruchu.
Witam. Obwody są powiązane, bo są zasilane z akumulatora. Prawdopodobnie w instalacji jest zbyt duży spadek napięcia, który powoduje niewłaściwe działanie układu zapłonowego. Jeżeli to możliwe spróbuj zasilić sam rozrusznik z innego akumulatora i bedziesz miał jasną sytuację. Sprawdź jakie napięcie idzie na układ zapłonowy w czasie rozruchu. Pozdrawiam
Po co ma iść do cewki przez rezystory ? Ideą tego połączenia jest jak najmniejszy spadek napięcia na cewce podczas kręcenia rozrusznikiem, po to aby uzyskać silną iskrę. Jak silnik już zapali, alternator zacznie ładować i napięcie w instalacji wzrośnie do 14V to rezystor szeregowy w obwodzie uzwojenia pierwotnego cewki ma jak najbardziej sens.
Potrzebuje zasilacz samochodowy który będzie podłączony do instalacji samochodowej 12V-14.4V na wyjściu potrzebuje 12V ok 18A najlepiej z zabezpieczeniem chwilowym przed spadkiem napięcia przy uruchamianiu rozrusznika. NA jakich podzespołach to złożyć? najlepiej żeby układ za mocno się nie nagrzewał...
Witam. Mam małe pytanie. Czy spadek napięcia w instalacji auta - padnięty akumulator i próba kręcenia rozrusznikiem zakończona przygaśnięciem kontrolek na desce rozdzielczej i włączeniem syreny alarmowej oznaczające odcięcie zasilania od alarmu - może uszkodzić centralkę alarmową? Objaw jest taki, że czujki ruchu działają, bo ostrzegają, syrena działa,...
- Utrata pamięci w wyniku wyjęcia kluczyka ze stacyjki a utrata ustawień w wyniku spadku napięcia podczas kręceniua rozrusznika to dwie różne rzeczy Podczas wyłączenia kluczyka nie traci pamięci. Mam coś poknocone w instalacji.
Ładowałem najmniejszym prądem 8godz i dalej to samo,ile jeszcze muszę? Tzn jakim? Nie wiemy jaki to noname akumulator. Ale słychać od czasu do czasu, że są egzemplarze na dwa lata. Gęstość elektrolitu 1.20. Czyli mało. Jak długo trwa kręcenie do chwili uruchomienia silnika? O silniku też cisza. Ja sprawdziłbym z miernikiem w garści jak wyglądają napięcia...
Panowie, ja wszystko rozumiem. Niech sobie ładuje jak chce. Tylko już te 20 lat mam styczność z pojazdami mechanicznymi i wiem kiedy akumulator zdradza objawy kłopotów z nim. Zgodzę się że rozładowany akumulator potraktowany napięciem 15-15,5 V małym prądem przez 24-48h potrafi powstać z martwych. I założenie sterowania inteligentnego alternatora ma...
Woltomierz był podpięty pod amperomierz, styk od którego idzie przewód 6 mm2 do rozrusznika (około 1 m), skąd przewodem rozruchowym do akumulatora. Spadki napięcia w ułamkach wolta. Osobiście odnawiałem instalację to wiem. Dodano: UAZ ma 6-diodowy alternator, bez obwodu wzbudzenia. Nie posiada także przekaźnika, jak stare duże fiaty. Minus tego rozwiązania...
Różna opracowania podają nieco różniące się wartości prądu dla podobnych przekrojów, ale dla kabla o jednej żyle miedzianej, ułożonego w powietrzu dopuszcza się obciążalność długotrwałą na poziomie 170A przy przekroju 35mm2. Zatem w omawianym przypadku dobrze byłoby zastosować przewód o przekroju min. 70mm2. Dla niego obciążalność długotrwała wynosi...
Właśnie! Instalacja ma już rok. Wiele mogło się w tym czasie stać. Leżeli końcówki oczkowe były źle zaciśnięte mogą być spadki napięcia. Nie zmieniaj rozrusznika. Ten dobrany był właściwie. Jak dobierzesz planetarny? Znasz moment i obroty jakie są Ci potrzebne do zakręcenia silnikiem?
...Do rzeczy, nie patrz na to jakie kable mają bezpiecznik, bo przykładowo pójdziesz do sklepu i zobaczysz zestaw kabli 35mm² z bezpiecznikiem 100A, takie przewody jak najbardziej by się nadawały, do tego wzmacniacza wydaje mi się, że 6m przewodu 8mm² z 20A bezpiecznikiem to jest takie minimum. Jestem zwolennikiem zasady: im grubsze kable...
Jeśli ta syrenka zachowuje się normalnie gdy nie uruchamiasz silnika a jedynie w momencie kręcenia rozrusznikiem, znaczy to jedno. Masz tak duży spadek napięcia, że włącza się zasilanie wbudowane w syrenkę. Jeśli nie masz problemów z instalacją elektryczną samochodu to wymień w diabły tą badziweną syrenkę. Nową można kupić za 40 zybla.
1. Tandetność radia , fabryki nie poprawisz. 2. Jeśli jest prawidłowo podłączone (oba plusy,choć bez nich raczej by nie zagrało wcale) to też urok tandety. 3. Niektóre auta zabieraja plusa od radia na czas kręcenia rozrusznikiem a jeśli nie to radio jest czułe na spadki napięcia. Potężny akumulator i grubsza instalacja może poprawić sprawę ale to tez...
Przeczytaj ten odpowiedzi masz. ..do dziś nikt nie podał odpowiedzi co jest przyczyną... każdemu pomaga co innego, po jakimś czasie pisze, że jednak nie pomogło... przeraża mnie wymiana kolejnych części przez mechanika bo to przekroczy wartość auta a czy pomoże? A g... prawda. Auto stare i zużyte. Wystarczy że 10 elementów się zużyło tylko 5% to nie...
Miernik i zbadać pobór prądu jaki bierze rozrusznik To jest pierwsza rzecz jaką powinien zrobić. Jednak taniej wyjdzie zakup nowego rozrusznika, niż miernika cęgowego. rozrusznik chyba działa bo od razu kręci To o niczym nie świadczy. Tylko sprawdzenie na stole da miarodajną odpowiedź. Na początek rozkręć rozrusznik i zobacz czy wirnik nie ociera o...
Kolego w dalszym ciągu nie poprawiłeś mojego niku!!! Mam poprosić moderatora? Aby wyłączyć ładowarkę można dać przekaźnik z cewką podłączony do D+ alternatora i 50 rozrusznika co odłączy ładowarkę przy kręceniu rozrusznikiem i po zapaleniu jak pracuje alternator. Wskazania w miarę prawidłowe jak na wolne obroty ( kwestia gdzie podłączyłeś ten woltomierz-...
Czy ktoś posiada wzór,względnie taki opracuje ,na podstawie którego można obliczyć jaką pojemnośc znamionową powinien mieć akumulator rozruchowy,pod konkretne warunki techniczne w jakie posiada pojazd? Wzór bezwzględnie musi uwzględniać: -moc rozrusznika (w kW) -napięcie instalacji pokładowej -spadek napięcia pod szczotkami (typowo 1 V dla instalacji...
Spadek napięcia na kablu rozrusznika nie spowoduje spadku napięcia na akumulatorze... Prąd zmierz miernikiem cęgowym, jaki rezystor zastosujesz do pomiaru ok 100A? Jak motocykl nie zapala, sprawdź złączkę na styczniku rozrusznika i bezpiecznik, tam jest główne zasilanie instalacji motocykla.
Efekt tzw. testu wskaźników u Chryslera występuje w przypadkach zaniku, a raczej zbyt niskiego napięcia. Jeśli rozrusznik normalnie (czyli nie za wolno) kręci to spadków napięć należy szukać nie na "klemach" aku czy masie, a na niekontaktujących złączach instalacji. Trzeba przeglądnąć, popsikać jakimś preparatem typu KONTAKT40 czy coś podobnego wszystkie...
Sprawdzić napięcie na akumulatorze w monencie kręcenia. Oraz spadek napięcia na przewodzie od akumulatora do rozrusznika. Następnym krokiem będzie podłączenie interfejsu i sprawdzenie obrotów silnika podczas pracy rozrusznika. Nie chce odpalić po dłuższym postoju czy za każdym razem? Jest instalacja gazowa?
Ile razy można pisać. Immo nie zgasi ci silnika.Rozrusznik zabrudzony opiłkami ma goowno do odpalania. No chyba że tych opiłków jest tak dużo że go blokują . I przez to blokowanie jest straszny spadek napięcia w instalacji to tak. To samo z CKP ,tylko pomiar oscyloskopem albo chociaż wyjąć i obejrzeć. Bo ty nie wiesz to i my nie wiemy czy jest oblepiony...
Jeśli nie załapuje rozrusznik i zaczyna wyć alarm, sugeruje to za niski poziom napięcia w instalacji. Jeśli syrenka jest z własnym zasilaniem, to będzie reagować wyciem na spadki. Więc dokładnie sprawdź akumulator, zmierz do ilu spada napięcie przy rozruchu, sprawdź poprawność montażu klem. I chyba faktycznie masz alarm do demontażu.
Akumulatory przypuszczam, że już nie nowe. Być może w którymś jedna z cel jest słaba, a przecież ogniwa pracują w szeregu jak łańcuch. Nawet jedno takie słabe ogniwo ogranicza prąd rozruchu. Taki akumulator czasem zaraz po ładowaniu zakręci rozrusznikiem, ale po dłuższym postoju np. przez noc (w dodatku zimą) ulega samorozładowaniu i rano nadaje się...
Około 2 chyba. W grudniu kupiłem z autem. Już wtedy przy odpalaniu wywalało błąd ebd i ABS. Gdzieś wyczytałem że to przez chwilowy spadek napięcia. Tylko boli mnie że drugi Aku zachowuje się identycznie. Pojeździł dzień tylko. Wsadzić trzeci, a nie daj Boże rzeczywiście moja instalacja robi zwarcie i uwalić kolejny Aku. Da radę sprawdzić ten rozrusznik...
Podczas pracy rozrusznika pobierany jest prąd kilkadziesiąt amper z akumulatora "głównego", co może spowodować spadek napięcia w instalacji nawet o kilka volt. W takiej sytuacji Twój "dodatkowy" akumulator będzie się starał podtrzymać napięcie na instalacji - oczywiście kosztem swojego ładunku, który musi przepłynąć przez bezpiecznik zabezpieczający...
Daje rozwiązanie problemu... Przyczyną zgaśnięcia samochodu (na samym początku) był luźny kabel lub uszkodzony sterownik. Niestety konkurencja zabrała się za wtryskiwacz... Co do rezystora to go w instalacji nie było wcale. Przyczyną uszkodzenia wtryskiwacza było podanie bezpośrednio plusa i minusa do wtryskiwacza poprzez poprzednich mechaników (czyli...
Podjedź do jakiegoś sklepu motoryzacyjnego, który ma części do rozruszników i poproś o komplet tulejek do rozrusznika. Wyczyść wszystko porządnie, przeszlifuj papierkiem. Smar łt 43 lub coś podobnego. I ma chulać, nie wiem w czym problem. To są wdzięczne rozruszniki tylko trzeba je dokładnie poskładać. Jakie masz kolego problemy, napisz dokładnie. Mierzyłęś...
Możliwe, nie wiem... Wydaje mi się, że chodzi raczej o spadek napięcia przy starcie rozrusznika, ale tylko przy starcie, kiedy już się kręci, napięcie powraca do normy (w miarę) To można zaobserwować po światłach samochodu przy "odpalaniu". Rozrusznik pobiera duży prąd podczas pracy, ale przy starcie ten prąd jest największy (kiedy już prąd płynie,...
ale na logikę to co za różnica czy z popychu czy normalnie? jakby nie było iskry to z popychu też by nie odpalił... chyba? Totalnie brak ci logiki. Powiedzmy że silnik przy takiej temperaturze potrzebuje minimum 200obr/min wału korbowego, a rozrusznik daje tylko 190 to nie ma szansy na rozruch. Jak jeszcze dodasz do tego spadek napięcia w instalacji...
Trzeba było opisać tak od razu. CR31 to chyba najbardziej ze wszystkich Blaupunktów,wrażliwy na zakłócenia (iskrzenia w instalacji) model.Potrafi się w nich "rozsypać"zawartość pamięci nawet podczas rozruchu silnika. Szczególnie w okresie zimowym,na skutek znacznych spadków napięcia i iskrzeń na komutatorze rozrusznika. W tym przypadku też mogło dojść...
Marek00 Czujniki maja przejscie. Wczoraj Carrier maxima zgasł od razu po starcie(kontrolka fault) i gasł za każdym razem z powodu braku ładowania. Po naprawie alternatora testowałem go przez 2h i było ok. Zaobserwowałem dużą stratę napięcia. Mierząc na masie silnika i akumulatorze mam 13,2-13,5 V, przy rozruszniku to samo natomiast alternator daje 14,2V.Czy...
_jta- tu nie ma progu napięcia wyłączenia. Wyłączanie ma następować nie po opadnięciu napięcia instalacji /groźba zaniku świateł po przypadkowym zgaśnięciu na skrzyżowaniu lub spadku obrotów na wyboistej drodze/ lecz po świadomym przekręceniu stacyjki. Czyli łatwiej bo przez rozłączenie fragmentu obwodu/np elektromagnesu rozrusznika/. Zatrzaskiwanie...
Ty to piszesz na serio czy to taki żart ma być ? A gdzie ty tu żart widzisz? W wielu, BARDZO WIELU samochodach, by skrócić długość przewodu alternatora (spisek księgowych), jest on podpięty nie bezpośrednio do akumulatora, a do zacisku prądowego rozrusznika, a stamtąd do akumulatora głównym przewodem rozrusznika. I wystarczy trochę korozji, by nastąpiły...
Witam, Posiadam urządzenie Naviheaven NA-3095, które stanowiło załącznik do kupionego przeze mnie pojazdu. Mam trzy problemy. Może ktoś już to przerabiał - będzie mi łatwiej. Proszę o pomoc, wskazówki... może schemat ktoś posiada? W sieci nic nie znalazłem. Ale (jest to wybitnie chiński sprzęt) może występuje gdzieś pod inną marką/nazwą? 1. Silnik wyłączony....
Miernikiem na omach to sobie można rezystorki posprawdzać... A i to nie zawsze. Po kilku jeszcze zabiegach mam iskrę - co ciekawe tylko wtedy gdy nie pracuje rozrusznik. Przy ciągnięciu auta na sznurku odpala z półobrotu wału, nie trzyma wolnych ale to może być wina braku przepływki i kilku innych mało istotnych czujników. Ważne że trzymany na gazie...
Przecież wyraźnie napisane zostało przez autora że radio się nie będzie wyłączać czyli nie chodzi o podpinanie do plusa który podtrzymuje pamięć. Układ ten ma za zadanie podtrzymywać plusa po stacyjce gdy jest od odcinany podczas kręcenia rozrusznikiem (nie chodzi tu o spadek napięcia) - to o czym pisał Ociz. Nie chodzi o jakieś przygasanie tylko o...
Spróbuj, czy kiedy przytrzymasz kluczyk podczas startu dłużej, silnik od razu wejdzie na prawidłowe obroty. W tdci możesz trzymać kluczyk w pozycji start dowolnie długo - i tak po odpaleniu ECU wyłącza rozrusznik automatycznie. Już kilka razy spotkałem się z podobnym problemem jak twój (ale połączony z brakiem reakcji na pedał gazu) - dłuższe przytrzymanie...
Wiec kiedy po 4 sekundach kręcenia samochód odcina prąd do rozrusznika, a jednocześnie, silą bezwładności, wal korbowy się wciąż kreci, wtedy silnik zapala. Nie chce się wymądrzać (jak wyżej napisano), ale wg mnie w tym cytacie zawarta jest przyczyna - wystarczy tylko logicznie pomyśleć. Przy pracy rozrusznika jest na tyle duży spadek napięcia, że...
Dziękuję za odpowiedż.Alarm odłączony(wyjęta wtyczka),akumulator 3 lata,napięcia: odłączony-12.20V podłączony-10V Po podłączeniu alt. i rozrusznika napięcie spada o 0.1V,natomiast po założeniu zasilania na całą instalację spada do 10V.Włączenie ośw.wnętrza i np. radia powoduje dalszy spadek.O uruchomieniu nie ma mowy,słychać tylko metaliczne stuknięcie...
Ok. Rozumiem spadek napięcia w oczku skrzynka bezpieczników/gniazdko. (bazując na prawie Kirchowa) https://obrazki.elektroda.pl/7716117300_... Ale czy pomoglibyście mi zrozumieć dlaczego napięcie spada w gniazdku z 230 https://obrazki.elektroda.pl/2249151300_... Czym jest spowodowany ten spadek? Dlaczego pytam - pracuje...
Prawdopodobnie ucieka masa . Możliwe, choć niekoniecznie. Instalacje motocyklowe dość znacznie różnią się od samochodowych i mimo, że mniej rozbudowana, to jest zawsze kilka problematycznych punktów... Nie masa akumulatora, a masy w pojeździe - słaby kontakt silnik - rama, opory na połączeniach masowych, etc... to samo, jeśli chodzi o stronę zasilania....
Gwarancja to gwarancja tylko szkoda że psują sobie opinie. Musze im wysłać rozrusznik na swój koszt co wg. mnie powinni pokryć oni. Wysłali mi wachnięty rozrusznik a za głupotę/ niedopatrzenie się płaci. Ale mniejsza z tym. Zobaczymy co się będzie dziać jak mi go odeślą. Akumulator może i troszkę cienki ( parametrowo ) ale w mojej opinii powinien nim...
Wszystkie masy sprawdzone?Głównie obejrzyj kabel masowy z karoserii do silnika. Fiaty mają to do siebie że ten przewód lubi pękać. Jak masz uszkodzony to wymień na plecionkę-taśmę miedzianą.Klemy dokładnie oczyść .Założyłeś bezpośrednio przewód masowy do silnika a ma połączenie dobre z karoserią? Na masie z karoserii bazuje elektronika. FPS to system...
A ja mam pytanie, czy istnieje jakiś sposób jak sprawdzić wytrzymałość wykonanych przewodów poza ich użytkowaniem w praktyce i ile wykonane przewody są w stanie przenieść amper? Takie rzeczy łatwo obliczyć korzystając z prawa Ohma. W instalacji elektrycznej pojazdów, których silniki są sterowane elektroniką napięcie podczas rozruchu nie powinno spaść...
Wystarczy porównać napięcie na klemach akumulatora z napięciem na zaciskach alternatora (masa silnika i śruba na alternatorze) powinny być prawie identyczne napięcia. Jeżeli się różnią sprawdzamy instalację miedziana taśma przy pasie tylnym kabel alternator rozrusznik akumulator (szczególnie połączenie przy rozruszniku często się obrywa) klemy i kable...
Witam! Z góry przepraszam obsługę za umieszczenie tematu...nie znalazłem dobrego forum aby go zamieścić, więc proszę o przeniesienie do właściwej kategorii, jeśli ta jest zła. Ostatnio myślałem o autoalarmach i zastanowił mnie fakt iż niektóre posiadają możliwość odpalenia auta zdalnie, i tu moje zdziwienie - jak takowy alarm uruchamia silnik, wszystko...
Z mojego wieloletniego doświadczenia stawiałbym na niewydolny akumulator, może to być spowodowane również tym, że akumulator jest permanentnie niedoładowany. Przy pracy rozrusznika napięcie w instalacji spada na tyle, że nie ma w tych warunkach iskry na świecach. Możliwe, że do tego dokłada się duży spadek napięcia na zasilaniu modułu zapłonowego. Przy...
teraz już na gazie nawet ciężko pali po bardzo długim kręceniu czasem zapali na pycha zawsze zapali Przydałaby się interpunkcja - lepiej by się czytało. Nie czytałem całego tematu, ale chciałem zwrócić uwagę Kolegi na to co pogrubiłem w cytacie i wyciągnięcie z tego wniosku dlaczego tak się dzieje. Podpowiem - na pych, nie ma obciążenia instalacji...
spadek napiąć rozrusznik spadek napiąć instalacja instalacja rozrusznik
programator ajawe alpine wyłącza świateł focus
vestel 17mb185 lodówka sterowanie
Opel Vivaro A 2.0 114KM 2009 - kontrolka ładowania podczas deszczu Zwiększenie pojemności baterii Ryobi 5Ah do 9Ah - Jakie ogniwa wybrać?