Za przejście w tryb wspomagania rozruchu odpowiada tranzystor VT12 - jego zablokowanie po spadku napięcia na akumulatorze poniżej określonego parametrami diody Zenera VD15. Napięcie sterujące tyrystorami pochodzi wówczas z prostownika VD5-8. Sprawdź VD15. PS. Przejście na rozruch następuje przy spadku napięcia akumulatora do 6V. Podobny temat i instrukcja...
Witam. Koniec ładowania 14,4V , napięcie spoczynkowe powinno się utrzymywać na poziomie 12,6V. Spodek napięcia przy rozruchu nie mniejsze niż 10,5V,w inny przypadku akumulator do wymiany. Pozdrawiam
10÷10,5V to nieprzekraczalne (w dół) prawidłowe napięcie w czasie pracy rozrusznika. Nic nie ma tu do tego typ i rodzaj pojazdu - od tego jest projektant, by dobrać pojemność akumulatora czy rodzaj (np z przekładnią) rozrusznika. Przy większych spadkach należy sprawdzić pojazd; tematów o tym mnóstwo i nie miejsce tu by te wiadomości ponownie pisać.
No właśnie "ogromne prądy" - a one powodują spadki napięć!!! Radzę trafo wtórne i pierwotne nawiąć tak grubym drutem jakim się da (na ile jest miejsca) i napięcie jak najwyższe ale nie przekraczać about 15 - 16 (max) V, bo lampki typu kontrolka przepalą sie, no i akumulator zagotuje sie (jeżeli będzie). Ostrzegam (rozruch bez akumulatora), że spadek...
Ok a teraz jeśli chciałbym zmniejszyć napięcie z 12 v do 3.3 v pobór prądu przez odbiornik ok 2 ampery co najlepiej wykorzystać rezystor jako dzielnik napięcia ,stabilizator liniowy czy stabizator impulsowy?
Akumulator z powodu zuzycia nie powinien tak od razu sie rozladowac.Raczej nbedzie krecil za kazdym razem coraz slabiej,ale nie od razu padnie.Zaobserwowalbys to kazdego dnia,ze slabnie(np.po zalaczeniu swiatel mijania,jak przygazujesz,to robia sie jasniejsze).Jak uda ci sie uruchomic autko(np. z akumulatora sasiada),sprawdz napiecie ladowania.Jezeli...
Że kable zasilające są 1,5mm2 to wiemy ale jaka jest ich długość? Wpięte bezpośrednio pod akumulator czy gdzieś w fabryczną instalację pojazdu? Zasilane z tego samego akumulatora co rozruch pojazdu? Odpala normalnie? Te 9,5V to pokazuje sterownik webasta czy miernik wpięty gdzieś po drodze?
musi być moduł kontroli napięcia na akumulatorze który rozruch wykryje spadkiem napięcia i natychmiast zareaguje (rozłączy bądź obniży) Jest takie coś już od 40 lat. EPS 200. Odpala wszystko co ma koła (i nie tylko) i nic nie uszkodzi. Proste jak konstrukcja cepa.
Do jakiego napięcia jest spadek na aku podczas rozruchu? Mierzyłeś rezystancję przewodu masowego o dodatniego?
Witam, wiec tak muszę cie zmartwić bo za wiele z tego rdzenia nie uzyskasz....a żeby nie była ta odp mało znacząca wyjaśnię ci kilka kwestii dlaczego: 1) aby uzyskać dobry rozruch akumulatora 12 V potrzebne jest trafo o napięciu wyjściowym ok 15 V, po mostku Graetza zostanie zmniejszone do ok 13V oraz potrzebny prąd ok 300A (min 150A dla małych samochodów)...
Oczywiście że tak, po całej nocy te żaróweczki wyciągną trochę z tego akumulatora i może dziać się to co się dzieje.
Sprawdź jaki masz spadek napięcia akumulatora podczas rozruchu.
Przy określaiu sprawności akumulatora nie bierze się pod uwagę tylko prądu rozruchowego akumulatora. Ważniejsza jest rezystancja akumulatora. Od niej zależy spadek napięcia podczas rozruchu. Dlatego przydatność akumulatora określa sie sprawdzając spadek napięcia przy poborze prąd rozruchowego nominalnego. Jak napięcie spada poniżej pewnej granicy to...
Economy Mode komputer włącza kiedy wykryje spadek napięcia na akumulatorze, wtedy możliwy jest tylko rozruch, wszystko inne jest wyłączone. Może spróbuj podłączyć pod prostownik. A do diagnostyki najlepiej Peugeot Planet, tylko tym masz możliwość dokładnego sprawdzenia parametrów.
Jutro jeszcze sprawdzę napięcie jakie ma akumulator ( dodam, ze 2 tyg. temu kupiłem nowy) i sprawdzę spadek napięcia podczas rozruch, ponad 2 dni nie odpalałem auta aby był wiarygodny pomiar.
Zbyt duży spadek napięcia akumulatora podczas rozruchu - słaby akumulator, lub (w niektórych autach) wyłączanie zasilania radia (+UB) na czas rozruchu. Na próbę, podłącz +UB radia (żółty kabel) bezpośrednio z plusowej klemy akumulatora.
Nie do końca. Popełniłem niegdyś prostownik z rozruchem w oparciu o trafo od migomatu. W pierwszych wersjach próbowałem mierzyć napięcie średnie i odpowiednio włączać i wyłączać tyrystory, jednak duża wydajność prądowa trafa i różne wartości rezystancji klema - zacisk powodowały niestabilne zachowanie się prostownika. Rozwiązaniem okazało się mierzenie...
Spróbuj doładować akumulator samochodowy, prawdopodobnie spadek napięcia przy rozruchu pojazdu powoduje zawieszenie się radia. Sprawdź jakość połączeń zasilania radia do układu samochodu.
Odłączałeś akumulator od samochodu do ładowania? Jeśli nie to zrób to teraz. Jeśli sterownik immobilisera nie rozpozna transpondera, będzie się świeciła kontrolka CODE. Czy alarm jest fabryczny? Jeśli kierunkowskazy zaczynają migać podczas kręcenia rozrusznikiem, to raczej akumulator padł i są za duże spadki napięcia podczas rozruchu.
Upewni się czy nie masz za dużego spadku napięcia na akumulatorze przy rozruchu . przy za dużym spadku napięcia sterownik odcina przekażnik świec żarowych i wypluwa jego błąd.
rozruch zabierze tyle samo energii niezależnie od pojemności znamionowej akumulatora (czyli do uzupełnienia będzie taki sam ładunek). Biorąc pod uwagę pojemność - to masz rację. Ale zazwyczaj większy akumulator ma wyższy prąd rozruchowy - co przekłada się na mniejszy spadek napięcia przy rozruchu i wyższe obroty rozrusznika > czyli szybsze uruchomienie...
Kolegom chodzi o to, by wyeliminować spadek napięcia na tym zaworze, więc podłączenie bezpośrednio pod akumulator, może ułatwić rozruch próbny. Jeśli tak będzie, do przejrzenia zostanie wiązka, ewentualnie dołożenie przekaźnika.
lub zwarta jedna cela....
witaj. Moja teoria na wg. Twoich pomiarów jest następująca: Uważam ,że za pierwszym i drugim odpaleniem alternator wcale nie ładował a lekkie wahania napięcia są związane że akumulator po takim obciążeniu jak rozruch samochodu i spadku napięcia przez to wywołanym samoczynnie odzyskuje napięcie w nieznacznym stopniu.Na wahania napięcia podczas gdy alternator...
Układ ładowania wypłyną by na rozruch silnika i dawał by tak duże spadki napięcia na rozruszniku ? Cóż każdy rozruch wymaga poboru prądu. Jak alternator nie ładuje to akumulator z każdym rozruchem traci ładunek i później "nie ma siły" przekręcić rozrusznikiem. Poza tym nawet żeby przyczyna spadku napięcia przy rozruchu tkwiła gdzie indziej to ładowanie...
Daj spokój z dodatkowym akumulatorem. Założyłbym najwyżej większy (o większej pojemności) do auta. Dodatkowo można akumulator zabezpieczyć przed rozładowaniem uniemożliwiającym rozruch, niewielkim urządzeniem, które odetnie wskazany obwód w chwili zadanego maksymalnego spadku napięcia na akumulatorze.
(Wiem że 4 godziny to trochę mało bo teoretycznie przy tym prądzie powinien się ładować około 10,4h). Jeżeli był prawie całkowicie rozładowany. Do podładowania prądem 5A wystarczą 1-3 godz. Ładowałem go przez 4 godziny prądem 5A i po odłączeniu miał 12,6V Mało, bezpośrednio (1 minutę) po odłączeniu od prostownika powinien mieć 12,9V (stary) do 13,3V...
po jakiego grzyba przenosisz ten akumulator? Jak Kolega się tyle już narobił - pewnie musiał. Przede wszystkim, przekrój przewodów przy tak długim odcinku i takim (choć chwilowym) obciążeniu w/g mnie wymaga ze 32mm², i to przewody nie głośnikowe a jakieś konkretne, od ciągnika czy coś w tym stylu; a może też spawalnicze? Większa pojemność aku...
Witam. Nie jest możliwe rozładowanie naładowanego akumulatora w tak krótkim czasie, jeśli jest on sprawny. Albo akumulator niesprawny, albo coś nie łączy w samochodzie. Naładować akumulator, i mierzyć napięcie bezpośrednio na klemach akumulatora, gdy występuje problem (po podłączeniu akumulatora, po załączeniu stacyjki, w czasie pracy świec żarowych,...
Sygnał może pokazuje, ale nigdy nie wiesz, czy mieści się w prawidłowych wartościach. No właśnie, jak chcesz zmierzyć masę? Jednym przewodem. Na przykład spadek napięcia na przewodzie masowym między akumulatorem a rozrusznikiem podczas rozruchu. Albo spadki napięcia alternator-akumulator pod dużym obciążeniem.
Masz moduł zasilany napięciem akumulatora czyli DC. Masz za duży spadek napięcia przy rozruchu (uszkodzony rozrusznik, słaby akumulator, zaśniedziałe kable) co już zostało powiedziane a ty nie zrobiłeś nic.
Dzisiaj jeszcze raz dokonałem pomiarów napięcia i oto wyniki: napięcie na akumulatorach(ciągnik nie ruszany od soboty)-12,9V spadek napięcia przy rozruchu na akumulatorach- max 9,4V spadek napięcia przy rozruchu na rozruszniku- 8,4V(widać na tym przewodzie gubi 1V. Czy przez to może wolno kręcić?) A czy przez zbyt duże napięcie ładowania akumulatory...
Witam, jest uszkodzony jego pojemność drastycznie spadła. Wydajność prądowa na obsługę urządzeń pokładowych wystarcza ale na rozruch to widać stanowczo za mało. Naprawić (moim zdaniem, mogę się mylić) się nie da.
Czy jest możliwe że rozrusznik nie kręci a światła świecą -przy czarnym oczku? Jest możliwe , identycznie miałem tak w Dodge . Przy spadku napięcia elektronika blokowała rozruch , mimo że pozornie światła świeciły jasno .
(at)ledowki A jaki masz akumulator w aucie, i czy taki, jak fabryka zalecała? V. Tak, wszystko fabryczne trzyletnie, więc nie nowe. Problemów z rozruchem póki co nie ma. Tylko ten dziwny spadek napięcia, który traktowałem jako oszczędność wody w akumulatorze. Akumulator o pojemności 120Ah czy 160Ah. W przypadku stosowania zasilacza bateryjnego do rozruchu...
Z wydruku wynika, że masz duży spadek napięcia na akumulatorze podczas rozruchu
Prąd rozruchowy dla rozusznika??? Jeśli nie to z miłą chęcią wsadzę większy. Łatwiejszy rozruch. Śmiało Polecam. Używanie jak najmniejszych aku, wiąże się jedynie z pazernością producentów aut. Pazerność producentów- przykład. Skoda Favorit z 1994, po przejęciu przez Vag. Zmieniono i odchudzono wiązkę elektryczną. Pozostawiono rozrusznik "duży"- wolnoobrotowy...
Witam .Chciałem podzielić się nowym doświadczeniem jak w temacie.Pisałem o tym wcześniej ale bez wyraźnego skutku.Kupiłem nowy akumulator i SPOKÓJ! Żadnych problemów przez tydzień, a napewno by już były.Widocznie ECU łapał jakieś dziwne błędy podczas rozruch ,przy zbyt dużym spadku napięcia słabego akumulatora, a potem podczas jazdy sobie je przypominał...
Ale przewoltarzowany pobierze sporo prądu. Generując tym samym spadek napięcia na akumulatorach. Moim zdaniem nie ma to znaczenia, bo zaraz po rozruchu nastąpi ładowanie akumulatorów z alternatora i tym samym szybkie uzupełnienie energii zużytej na rozruch.
Ten typ tak ma. Naprawiałem i sprawdzałem już kilka sztuk i wszytkie tak reagowały. Rozruch na dużym zasilaczu i amperomierz analogowy pięknie wędrował do ponad 2 amperów.
Jaki jest bilans ,,energetyczny''i gdzie ,,jest pies pogrzebany''.Ile ,,pary idzie w gwizdek''?, inaczej ile wynosi deficyt, lub ,,ficyt'' prądu do ładowania akumulatora Naładowany akumulator w dobrym stanie ma napięcie (bez obciążenia) 12,8-12,9V. Jeżeli tak jak napisałeś, miernik wskazuje 14V to akumulator dobrze uzupełnia energię zużytą na rozruch....
Witam Auto Citroen C2 1,6 16V chyba 109KM Sensodrive 2003r , to tyle na temat danych . Nie znam historii auta poza tym że był uszkodzony reflektor i błotnik od strony kierowcy , ale nie wiem czy ma to jakiś związek z tym przypadkiem. Problem polega na tym że auto nie odpalało przez tydzień to znaczy rozrusznik nie dawał znaku życia, wczoraj bez ingerencji...
Słaby akumulator i duży spadek napięcia przy rozruchu.
Witam. Takie podłączenie prostego prostownika do akumulatora jest ryzykowne. Ja spotkałem się z bardziej wyrafinowanym rozruchem w którym to mozna nastawić sobie prąd ładowania a dopiero po włączeniu rozrusznika kiedy to następuje spadek napięcie żeby niewiem jaki był dobry akumulator bo elektronika tego rozruchu reaguje na spadek napięćia i otwiera...
Jak masz uszkodzony/nie sprawny akumulator w aucie to żaden 12V 7,2Ah nie pomoże. Podczas rozruch i tak napięcie siądzie. Nie kombinuj tylko wymień akumulator na sprawny lub napraw usterkę instalacji powodującą spadek napięcia lub brak poprawnego ładowania. Ludzie ładują syf na YT a inni łykają ten syf jak pelikan cegły, zdolność do myślenia i analizowania...
Witam co do twojej wypowiedzi Jeśli myślisz o odpalaniu dużych diesli bez akumulatorów to raczej trudno będzie wykonać taku rozruch. A jeżeli twój rozruch ma wspomagać uruchamianie silnika podczas np dużych mrozów z akumulatora to twój rozruch powinien się sprawdzić. Pozostałbym przy wersji jednofazowe i poobserwował. Tak jak pisałem wcześniej: nawet...
Problem to spadek napięcia w trakcie rozruchu, nowy akumulator, wyczyścić klemy oraz najważniejsze dać dodatkową masę na silnik i ECU.
Przed wykonaniem zasilacza zasil kolejno każdy silniczek z akumulatora samochodowego przez amperomierz z zakresem np.10A lub przez rezystor ceramiczny 0,1 Ω z pomiarem spadku napięcia na tym oporniku. (prąd sobie wówczas wyliczysz z prawa Ohma I=U/R) Pamiętaj ,aby silniczek był obciążony mechanicznie , tak jak będzie pracował docelowo. Po zsumowaniu...
Bo sterownik to jest moje zabezpieczenie w samochodzie ja moge odciac zasilanie nasilniku . Jak wlamywacz otworzy mi maske i sciagnie kleme zeby wylaczyc alarm lub syrene to ja dostane smsa ze ktos odlaczyl akumulator. A powiedz mi jak mam to odseparowac dioda mozesz mi to rozrysowac. Dziekuje. ( Sterownik super ma karte sim oplaca sie tylko internet...
Dla Twoich zastosowań ładowarka 12V 1 A będzie wystarczająca, pod warunkiem, ze akumulator nie jest mocno rozładowany. Zakładam, ze obwód ładowania w samochodzie jest sprawny... W przeciwnym wypadku ładowanie takim prądem potrwa dobrych kilkadziesiąt godzin. Ważne jest także aby ładowarka ta nie ładowała akumulatora do napięcia wyższego jak 13.9V bo...
Kiedy? Czy również wtedy, kiedy napięcie akumulatora spada podczas rozruchu? Chcę, żeby napięcie było stabilne w momencie, kiedy ciągnik będzie już włączony, i żeby podczas rozruchu spadek napięcia nie uszkodził "mojego" układu zasilania/stabilizacji.
Niedawno był temat o dodatkowym akumulatorze do podtrzymania zasilania jakiegoś "ustrojstwa" w czasie rozruchu - szukaj. Obcinasz schemat o przekaźnik i całą resztę "w dół" od diody. Nie wiadomo jakie ramka ma zapotrzebowanie na prąd, ale pewnie ze 500milifaradów by wystarczyło na jej podtrzymanie na rozruch. Nic z tego. Przecież podano, że 1A, więc...
Witam. Wygląda na zbyt małą prędkość wału. W JUMZ pomagało podpięcie prostownika na pół godziny i rozruch pod prostownikiem. Spadek napięcia na akumulatorach przy zimnym silniku i też nie palił. Kopa musi mieć. Nie wiem czy w MTZ 50 ale w 80 jest klapka od powietrza w kolektorze i ona też musi działać. Wymiana rozrusznika na taki z reduktorem zlikwidowała...
Jeśli nie jest to bezpiecznik (konkretnie - 21) to będą duże spadki napięcia przy rozruchu. Można podmienić akumulator - naładowanie go może nie być miarodajne, bo już może dokonuje żywota. Mogą być też opory na przewodach i połączenia: znane sprawy - klemy, mocowanie kabla w klemie, masy, kostki zasilania itd.
Jeśli to podnoszenie obrotów ma jakiś związek z załączaniem odbiorników prądu to może sprawdź co dzieje się z napięciem na akumulatorze. Być może jest akumulator jest nie najnowszy i rozruch powoduje że musi się doładować, dodatkowe odbiorniki też pobierają prąd, napięcie spada. Możliwe że spadki napięcia mają to wpływ na układ regulacji obrotów. Sprawdź...
Cała instalacja w tym kombajnie jest na 12V? Czy może rozruch jest na 24V? 14V na wyjściu alternatora a 13,6V na aku - szukaj spadków napięć na kablach lub układzie przełącznika 12/24V (jeśli rozrusznik jest na 24V).
Kolega ma rację . Akumulatory można podzielić na te które maja dostarczać napięcie przez dłuższy okres czasu oraz na te które muszą dostarczyć tylko na rozruch silnika . Jeżeli rowerek made in china to zapewne dla redukcji kosztów są tam najtańsze akumulatory .
cześć grippen123 :) też się przymierzam do podłączenia drugiego akku 100Ah, też mam webasto... tu mój wątek: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... ale rozłożyła mnie dopiero lodóweczka. zmusiła mnie do przyjrzenia się lepiej ładowaniu i samemu akumulatorowi. przeciez webasto bierze prąd rzędu 7-8A tylko w trakcie rozpalania...
Jak akumulator pada to szkoda kasy na ładowarkę nic mu nie pomoże. Trzeba zmierzyć lądowanie w samochodzie oraz spadek napięcia przy rozruchu.
zgadzam się z opiniami tomekb oraz melo .......silniki wysokoprężne potrzebują mocniejszego rozruchu dlatego rozrusznik spełnia ważną rolę i musi być sprawny [ bez luzów na tulejkach ] ponieważ jest wtedy za duży spadek napięcia ........ogólnie aby rozruch był sprawny ....musi być sprawny tak zwany trujkąt rozrusznik +alternator +akumulator ...!!!!
Witam Miałem podobny problem już w kilku autach i maszynach rolniczych. Po mocnym rozgrzaniu silnika auta gasły i nie dały się uruchomić (przy Dieslu było nieco inaczej - zgaszenie rozgrzanego mocno silnika uniemożliwiało ponowny jego rozruch). Efekt był taki jak przy rozładowanym totalnie akumulatorze - rozrusznik nawet nie próbował zakręcić. Okazało...
Posiadam prostownik rozruchowy 12V zwykłe trafo tyrystory i trochę elektroniki trochę ciężki i mała moc czy dałoby się coś wykombinować na przetwornicy impulsowej tanią prostą z ogólnie dostępnych elementów, powyżej 1kW Włącza się po podłączeniu do akumulatora ładowanie zwykłe z regulacją prądu Pełna moc przy spadku napięcia rozruch automatycznie wyłącza...
Panowie, zgodnie z waszymi sugestiami wymieniłem rozrusznik. Nie regenerowałem, ale kupiłem na znanym portalu za 70 zł używany, ale w stanie bdb. Wymiana rozrusznika wprowadziła Almerę na nowy poziom rozruchu. :D Nowy rozrusznik kręci gdzieś 2x szybciej niż stary (choć nie mając porównania gdy był stary uznawałem, że kręci wystarczająco dobrze, zresztą...
Wg mnie akumulator, albo niedoładowany, albo przychodzi już na niego czas i podczas rozruchu zimnego silnika spadki napięcia są takie, że nie wystarcza go już na "wyprodukowanie" iskry. Za tym przemawiałby rozruch na "pych" kiedy nie ma takiego obciążenia (rozrusznikiem, bo jego robotę odwalają pchający) akumulatora. Możesz spróbować zmniejszyć o połowę...
Alarm mógł się zawiesić od spadku napięcia.Jeżeli pin nie zmieniony i alarm to ten z opisu,to naciśnij przycisk serwisowy 2 razy,nie pamiętam tylko czy z zapłonem czy bez,aż 4 razy odezwie się buzzer. Zawieszony raczej nie jest, bo jak trzy razy pod rząd uruchamiałem silnik na zimno to za każdym razem piszczał. Jak przejechałem kilka kilometrów, zgasiłem...
Slaby akumulator powoduje spadek napięcia przy rozruchu Można podać + na moduł zaponu przez przekaznik prosto z akumulatora
Witam kolegów! Chciałbym się podzielić z wami moim pomysłem, który faktycznie się sprawdził, przejeździłem na nim trzy zimy i nigdy mnie nie zawiódł. Wiadomo zima nie jednemu daje się we znaki, zwłaszcza rano jak jest –20 stopni i stres, zapali, czy nie zapali. Duży mróz, gęsty olej, duży pobór prądu przez rozrusznik, powodują duży spadek napięcia...
nie osłonięty fragment karoserii pojazdu (sam silnik też się do tego nadaje) Silnik nadaje się w szczególności. Powód jest taki, że droga prądu skraca się o odcinek kabla łączący klemę ujemną akumulatora z masą silnika. Jeżeli tam jest spadek napięcia (np. wskutek skorodowanego styku) to różnica w obrotach na rozruszniku będzie znacząca.
Przy spr A gdzieś są odłączane? Nie wiem, może w nowszych samochodach coś takiego wymodzili... Odłączają gniazdo zapalniczki? To jeżeli nie jest odłączane to po co 1F skoro on też się rozładuje w momencie rozruchu, a nawet 100F się rozładuje skoro rozrusznik robi zwarcie zanim zacznie kręcić i nici z podtrzymania Nie mniej jednak tam też napięcie spada...
Wydaje mi się że te 8,6 to az mało nie powinno spadać poniżej9V.Mam pytanie gdzie był wykonany pomiar i czy miernik jest pewny.Ja mam w Astrze 1.7 DTL aku Jenox o pojemności 85 Ah i napięcie na nim w czasie kręcenia rozrusznikiem plus świece żarowe nigdy nie spadło poniżej 10,5V. Sprawdź może gęstość elektrolitu przed i po rozruchu.
Może słaby akumulator,spadek napięcia przy rozruchu.
Jeżeli podłącze napięcie bezpośrednio z klemy akumulatora do pompy wtryskowej auto pali bez problemu. Podłączasz napięcie do elektrozaworu? Jeśli tak to problem tkwi w sterowaniu elektrozaworem.(spadek napięcia) Sprawdź napięcie zasilania elektrozaworu podczas rozruchu silnika, nie może się różnić od napięcia akumulatora w tym momencie.
Prostownik zazwyczaj dołącza się na klemy. Jeżeli połączenie między klemą a akumulatorem jest kiepskie , to wystąpi duży spadek napięcia na połączeniu i brak możliwości rozruchu. Przy podłączonym prostowniku to połączenie nie ma tak wielkiego znaczenia bo prąd rozruch przepłynie przez prostownik , rozrusznik i połączenie klema- Styk "krokodylka" rozrusznika...
Zgadzam się całkowicie, że lepiej wykonać uzwojenie z kilku drutów i połączyć równolegle, niż mordować się z płaskownikiem. Dlatego uzwojenie wtórne swojego prostownika opisanego dwa piętra wyżej zrobiłem z dwóch linek po 25mm². Przekonuje mnie też nieduże zmniejszenie przekroju przewodu uzwojenia wtórnego. Przewodu na wtórnym jest niewiele - góra...
Sprawdź masy, prądy czy nie ma spadku napięcia, ewentualnie akumulator a jak jest OK to rozrusznik prześwietlić.
Na forum corolli, przy podobnej dyskusji jeden z userów, też się pochwalił, że używa w swojej scarletce aku o pojemności 20 Ah, argument - po rozruchu błyskawicznie jest naładowany. Bredzenie laika, któremu się wydaje że wie o czym mówi. Skoro akumulator błyskawicznie się rozładuje, to i błyskawicznie naładuje. Akumulator większej pojemności na rozruch...
Te 60A prądu ładowania akumulatorów jest go w stanie zagotować, powodując opad masy czynnej i deformacje płyt. Łatwo można tą niedoskonałość urządzenia naprawić - włącznik sieciowy na kablu zasilającym w formie przycisku, uruchamianego drugą ręką, na czas pracy rozrusznika. Ewentualnie konstrukcja bardziej wyrafinowana - ze sterowaniem transformatora...
Spadek napięcia na akumulatorze podczas rozruchu nie mniejszy niż 10V. Oczywiście gdy akumulator i rozrusznik zdrowy. Jeśli masz kable rozruchowe to podłącz jednym z nich minusowy słupek akumulatora i element silnika. Tylko tak żeby przewód nie spadł i się w nic nie wkręcił. Potem zapalaj i wracaj do domu nie odpinając przewodu.
Witam wszystkich! Piszę ten tekst po przeczytaniu kilku wątków o prostownikach rozruchowych, oraz: Prostownik rozruchowy na transformatorze z mikrofalówki. http://obrazki.elektroda.pl/5759955900_1... 13.01.15 Pomysł należy odrzucić ze względu na przeróbkę elektrowłącznika - po co się męczyć skoro można wykorzystać bez przeróbek - patrz...
podanie zbyt niskiego napięcia jest dużo bardziej szkodliwe dla sprzętu niż zbyt wysokiego. Bzdura, niskie napięcie w instalacji samochodowej to normalność, rozładowany akumulator, rozruch. Nienormalna sytuacja to większe napięcie niż dopuszczalne. Przy 6V ta kamera nie wystartuje albo będzie działać nieprawidłowo, przy 100V i więcej przestanie działać...
Witam potrzebuje pomocy ale bardziej od prawnej strony odnośnie reklamacji akumulatora. Bardzo bym prosił osoby które miały kiedyś podobną sytuację o wypowiedzenie się. Sytuacja wygląda następująco: 5 miesięcy temu akumulator w moim aucie dość mocno zaczął szwankować raz odpalał dobrze raz trzeba było posiłkować się prostownikiem. Wymieniłem od razu...
Podmieniałem akumulator na inny sprawny i też nie kręci Masz odpowiedź, że to nie jest wina akumulatora. Jeżeli chcesz mieć 100% pewność kondycji zalanego akumulatora to jeżeli masz taką możliwość, włóż go do innego auta i sprawdź jak kręci rozrusznikiem. Czego jeszcze należy szukać, masz podpowiedź w poście #2. Napięcie przy przekręceniu stacyjki...
40v jest zmienne na wyjsciu z trafa,balem sie za duzego spadku w trakcie zalaczenia rozrusznika.Stale na wyjsciu wychodzi ok 38,5v bez obciazenia oczywiscie No to Ok ale przy napięciu 30V może byłby problem.
Panowie a wytłumaczcie jedną rzecz, ogólnie na czwartek jestem umówiony z elektromechanikiem, ma sprawdzić rozrusznik itd. Ale ja nie rozumiem jednego, niby przewody, niby rozrusznik ale dziś zabrałem z domu ten akumulator podładowany i po włożeniu do auta, samochód pali jak nowy z salonu, jak latem (nie nagrywałem już bo chyba nie ma sensu) To jak...
Do tego jeszcze napięcie 14,2-14,4 które jest w instalacji w czasie jazdy gdy jest ładowanie dużego akumulatora jest za duże dla małego i przeładuje go szybko go niszcząc. Takie są prawa elektroniki. dzięki Sławku za konstruktywną krytykę :D. Ten pomysł z akumulatorkiem był tylko sugestią (z zastosowaniem diody oczywiście) i nie chcę się "czepiać"...
Autor nadal nie dostał odpowiedzi jak ma rozwiązać swój problem, a tym czasem napisano 19 postów o niczym. Brawo Wy. A wpis kolego to co wnosi to tematu? Gdzie jest odpowiedź? W pierwszym poście wspomniano, że takie tematy były omawiane ale jest zasada forum - najpierw szukamy a jak nie znajdziemy to dopiero pytamy. Kolega autor, chyba przytłoczony...
Konsola środkowa dostaje napięcie po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję, zapłon w drugiej pozycji a rozruch sinika jest na trzeciej pozycji, a skoro kluczyk przekręcam tylko w pierwszą pozycję i zegar pokazuje 00:00 więc nie ma mowy o spadku napięcia przy rozruchu, a dodam jeszcze że akumulator ma pół roku. Wg problem tkwi w innym miejscu. ___________________________________...
Może masy. Zawsze poranny rozruch zimnego silnika to większy prąd i wieksze spadki napięć na kablach i połączeniach mas. Sprawdź punkty akumulator/silnik, akumulator/nadwozie, moduł/nadwozie, pompa abs/nadwozie lub silnik.
Akumulator now To że nowy, nie znaczy, że w pełni naładowany! 1. Z innego samochodu podaj kablami rozruchowymi napięcie na swój akumulator. Jak za każdym razem odpali, to winien akumulator. 2. Zmierz woltomierzem spadek napięcia na swoim akumulatorze w momencie rozruchu. Jeśli mniej niż 11,5 V, to winien akumulator. Próbę należy wykonać wtedy, gdy...
Ten transformator nadaje się na prostownik z funkcją rozruchu, albo co najmniej porządnego wspomagania przy rozruchu. Wymaga to jednak zastosowania dużych diod - co najmniej 100A. Jeśli nie będziesz korzystał z możliwości rozruchu wystarczą diody 10A co pozwoli na ładowanie prądem do 20A (oczywiście diody na odpowiednich radiatorach). Wartość 20A będzie...
Ok, dziękuję za pomoc. W takim razie przed ewentualną zmianą akumulatora jeszcze poproszę o sprawdzenie czy coś nie je prądu itp, żeby nie było, że nowy kupię i od razu będzie dostawał po dupie Podstawa to miernik lub choćby wskaźnik napięcia wpinany do gniazda zapalniczki. Na bieżąco sprawdzasz napięcie ładowania w trakcie jazdy, po zgaszeniu silnika...
A może problem nie leży w instalacji elek. tylko w silniku... jeżeli rozrusznik ma duży opór w obrocie kołem. Proponuję sprawdzić jak duży jest spadek napięcia na akumulatorze podczas rozruchu.
Zatem tak naprawdę to z akumulatora oznaczonego jako 45 Ah możesz pobierać 2,25 A przez 20 godzin. Przy pobieraniu z niego 4,5 A to uda się taki prąd pobrać przez góra 5-6 godzin czyli jak widać znacznie krócej niżby wynikało z prostego obliczenia. Warto podkreślić, że jak jeszcze bardziej zmniejszymy prąd np. do 1 A to rzeczywista pojemność wyniesie...
Należy sprawdzić same akumulatory pod kontem ich pojemności, mogą się rozładowywać wewnętrznie, oraz sprawdzić czy między akumulatorami jest jakiś kabel? jak tak to go odłączyć, to co nie działa to brało prąd z tego akumulatora.
A ja mam pytanie, czy istnieje jakiś sposób jak sprawdzić wytrzymałość wykonanych przewodów poza ich użytkowaniem w praktyce i ile wykonane przewody są w stanie przenieść amper? Takie rzeczy łatwo obliczyć korzystając z prawa Ohma. W instalacji elektrycznej pojazdów, których silniki są sterowane elektroniką napięcie podczas rozruchu nie powinno spaść...
Jaki spadek napięcia masz przy rozruchu?
PKO skasowaniu błędów odpala j chodzi przez chwilę dobrze po chwili zaczyna trząść silnikiem, wyświetla się usterka silnika na liczniku i po zgaszeniu nie chce odpalić tylko pstrykają przekaźniki i licznik jak by był rozładowany akumulator, a jest naładowany https://obrazki.elektroda.pl/7816032100_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych...
Weż sobie miernik połóż na szybę i podczas kręcenia obserwuj napięcie na klemach akku i dostaniesz odpowiedź , czy to spadek napięcia , podczas zimnego rozruchu jest wiele problemów uniemożliwiających rozruch , chociażby ssanie sprawnie działające bądź regulacja gaźnika , w tico bądź co bądź skomplikowanego
napiecie spada do ok 8v. tak ma byc??czy ile? Spadek napięcia akumulatora w czasie rozruchu nie może być większy niż 2V. Jeśli jest większy, wskazuje to na zużycie akumulatora lub niesprawność rozrusznika bądź niesprawność połączeń elektrycznych pomiędzy rozrusznikiem a akumulatorem.
1.Sprawdź naładowanie akumulatora, jego spadek napięcia przy rozruchu 2.Sprawdź połączenia masowe zwłaszcza połączenie minusowego przewodu z akumulatora do karoserii i z karoserii do silnika Silnik domyślam się że to 900?
spadek napięcia rozruch spadek napięcia ładowania akumulatora spadek rozruch akumulator
odzysk danych nokia transformator halogenowy zmienne elektryczna tylna klapa
zlecę lutowanie amplituner yamaha
Kosiarka Partner P53 550cm z silnikiem Briggs 550 L-head – spadek mocy po wymianie wału Opel Insignia A Kombi – nie działa tylna prawa lampa, żarówka, bezpiecznik, BCM