Witam. Koniec ładowania 14,4V , napięcie spoczynkowe powinno się utrzymywać na poziomie 12,6V. Spodek napięcia przy rozruchu nie mniejsze niż 10,5V,w inny przypadku akumulator do wymiany. Pozdrawiam
10÷10,5V to nieprzekraczalne (w dół) prawidłowe napięcie w czasie pracy rozrusznika. Nic nie ma tu do tego typ i rodzaj pojazdu - od tego jest projektant, by dobrać pojemność akumulatora czy rodzaj (np z przekładnią) rozrusznika. Przy większych spadkach należy sprawdzić pojazd; tematów o tym mnóstwo i nie miejsce tu by te wiadomości ponownie pisać.
Ok a teraz jeśli chciałbym zmniejszyć napięcie z 12 v do 3.3 v pobór prądu przez odbiornik ok 2 ampery co najlepiej wykorzystać rezystor jako dzielnik napięcia ,stabilizator liniowy czy stabizator impulsowy?
Akumulator z powodu zuzycia nie powinien tak od razu sie rozladowac.Raczej nbedzie krecil za kazdym razem coraz slabiej,ale nie od razu padnie.Zaobserwowalbys to kazdego dnia,ze slabnie(np.po zalaczeniu swiatel mijania,jak przygazujesz,to robia sie jasniejsze).Jak uda ci sie uruchomic autko(np. z akumulatora sasiada),sprawdz napiecie ladowania.Jezeli...
Spróbuj doładować akumulator samochodowy, prawdopodobnie spadek napięcia przy rozruchu pojazdu powoduje zawieszenie się radia. Sprawdź jakość połączeń zasilania radia do układu samochodu.
Sprawdź jaki masz spadek napięcia akumulatora podczas rozruchu.
Zbyt duży spadek napięcia akumulatora podczas rozruchu - słaby akumulator, lub (w niektórych autach) wyłączanie zasilania radia (+UB) na czas rozruchu. Na próbę, podłącz +UB radia (żółty kabel) bezpośrednio z plusowej klemy akumulatora.
Upewni się czy nie masz za dużego spadku napięcia na akumulatorze przy rozruchu . przy za dużym spadku napięcia sterownik odcina przekażnik świec żarowych i wypluwa jego błąd.
Za przejście w tryb wspomagania rozruchu odpowiada tranzystor VT12 - jego zablokowanie po spadku napięcia na akumulatorze poniżej określonego parametrami diody Zenera VD15. Napięcie sterujące tyrystorami pochodzi wówczas z prostownika VD5-8. Sprawdź VD15. PS. Przejście na rozruch następuje przy spadku napięcia akumulatora do 6V. Podobny temat i instrukcja...
Sygnał może pokazuje, ale nigdy nie wiesz, czy mieści się w prawidłowych wartościach. No właśnie, jak chcesz zmierzyć masę? Jednym przewodem. Na przykład spadek napięcia na przewodzie masowym między akumulatorem a rozrusznikiem podczas rozruchu. Albo spadki napięcia alternator-akumulator pod dużym obciążeniem.
lub zwarta jedna cela....
Słaby akumulator i duży spadek napięcia przy rozruchu.
Jeśli nie jest to bezpiecznik (konkretnie - 21) to będą duże spadki napięcia przy rozruchu. Można podmienić akumulator - naładowanie go może nie być miarodajne, bo już może dokonuje żywota. Mogą być też opory na przewodach i połączenia: znane sprawy - klemy, mocowanie kabla w klemie, masy, kostki zasilania itd.
Sprawdź masy, prądy czy nie ma spadku napięcia, ewentualnie akumulator a jak jest OK to rozrusznik prześwietlić.
Dzisiaj jeszcze raz dokonałem pomiarów napięcia i oto wyniki: napięcie na akumulatorach(ciągnik nie ruszany od soboty)-12,9V spadek napięcia przy rozruchu na akumulatorach- max 9,4V spadek napięcia przy rozruchu na rozruszniku- 8,4V(widać na tym przewodzie gubi 1V. Czy przez to może wolno kręcić?) A czy przez zbyt duże napięcie ładowania akumulatory...
Problem to spadek napięcia w trakcie rozruchu, nowy akumulator, wyczyścić klemy oraz najważniejsze dać dodatkową masę na silnik i ECU.
Witam. Nie jest możliwe rozładowanie naładowanego akumulatora w tak krótkim czasie, jeśli jest on sprawny. Albo akumulator niesprawny, albo coś nie łączy w samochodzie. Naładować akumulator, i mierzyć napięcie bezpośrednio na klemach akumulatora, gdy występuje problem (po podłączeniu akumulatora, po załączeniu stacyjki, w czasie pracy świec żarowych,...
Masz moduł zasilany napięciem akumulatora czyli DC. Masz za duży spadek napięcia przy rozruchu (uszkodzony rozrusznik, słaby akumulator, zaśniedziałe kable) co już zostało powiedziane a ty nie zrobiłeś nic.
po jakiego grzyba przenosisz ten akumulator? Jak Kolega się tyle już narobił - pewnie musiał. Przede wszystkim, przekrój przewodów przy tak długim odcinku i takim (choć chwilowym) obciążeniu w/g mnie wymaga ze 32mm², i to przewody nie głośnikowe a jakieś konkretne, od ciągnika czy coś w tym stylu; a może też spawalnicze? Większa pojemność aku...
Z wydruku wynika, że masz duży spadek napięcia na akumulatorze podczas rozruchu
Kiedy? Czy również wtedy, kiedy napięcie akumulatora spada podczas rozruchu? Chcę, żeby napięcie było stabilne w momencie, kiedy ciągnik będzie już włączony, i żeby podczas rozruchu spadek napięcia nie uszkodził "mojego" układu zasilania/stabilizacji.
Przy określaiu sprawności akumulatora nie bierze się pod uwagę tylko prądu rozruchowego akumulatora. Ważniejsza jest rezystancja akumulatora. Od niej zależy spadek napięcia podczas rozruchu. Dlatego przydatność akumulatora określa sie sprawdzając spadek napięcia przy poborze prąd rozruchowego nominalnego. Jak napięcie spada poniżej pewnej granicy to...
Może słaby akumulator,spadek napięcia przy rozruchu.
Jak akumulator pada to szkoda kasy na ładowarkę nic mu nie pomoże. Trzeba zmierzyć lądowanie w samochodzie oraz spadek napięcia przy rozruchu.
Jeżeli podłącze napięcie bezpośrednio z klemy akumulatora do pompy wtryskowej auto pali bez problemu. Podłączasz napięcie do elektrozaworu? Jeśli tak to problem tkwi w sterowaniu elektrozaworem.(spadek napięcia) Sprawdź napięcie zasilania elektrozaworu podczas rozruchu silnika, nie może się różnić od napięcia akumulatora w tym momencie.
Akumulator nie jest rozładowany do zera, tylko zostało w nim bardzo mało "prądu". Wystarcza na włączenie zapłonu, ale przy próbie rozruchu spadek napięcia jest tak duży, że następuje "reset" i tak cyklicznie. Stąd to cykliczne klikanie.
Akumulator now To że nowy, nie znaczy, że w pełni naładowany! 1. Z innego samochodu podaj kablami rozruchowymi napięcie na swój akumulator. Jak za każdym razem odpali, to winien akumulator. 2. Zmierz woltomierzem spadek napięcia na swoim akumulatorze w momencie rozruchu. Jeśli mniej niż 11,5 V, to winien akumulator. Próbę należy wykonać wtedy, gdy...
Slaby akumulator powoduje spadek napięcia przy rozruchu Można podać + na moduł zaponu przez przekaznik prosto z akumulatora
Ogolnie przy rozruchu czasami zrywa połączenie. Sprawdzales jakie masz napięcie na akumulatorze podczas rozruchu? Może spadki napięć na masach, albo slaby akumulator. Jak jest odpalony silnik to juz wszystko ok z komunikacją ?
Jak masz (ale pewnie nie masz) miernik cęgowy prądu to możesz sprawdzić prąd przy próbie rozruchu. To da odpowiedź na twoje pytanie. Jak mierzysz napięcie? Musi być mierzone bezpośrednio na słupkach - unikniesz wtedy niedokładności związanych ze spadkiem napięcia na klemach.
Przy spr A gdzieś są odłączane? Nie wiem, może w nowszych samochodach coś takiego wymodzili... Odłączają gniazdo zapalniczki? To jeżeli nie jest odłączane to po co 1F skoro on też się rozładuje w momencie rozruchu, a nawet 100F się rozładuje skoro rozrusznik robi zwarcie zanim zacznie kręcić i nici z podtrzymania Nie mniej jednak tam też napięcie spada...
Kable zakute tzn klemy na kablach nie na śrubki skręcane tylko na zaciskarce/prasie. I dobrze mówi Megawe - zmierz napięcie na aku podczas rozruchu, bo może tylko ci się wydaje to są dobre. Musisz szukać przyczyny tego spadku napięcia poniżej 10V.
A może problem nie leży w instalacji elek. tylko w silniku... jeżeli rozrusznik ma duży opór w obrocie kołem. Proponuję sprawdzić jak duży jest spadek napięcia na akumulatorze podczas rozruchu.
Wydaje mi się że te 8,6 to az mało nie powinno spadać poniżej9V.Mam pytanie gdzie był wykonany pomiar i czy miernik jest pewny.Ja mam w Astrze 1.7 DTL aku Jenox o pojemności 85 Ah i napięcie na nim w czasie kręcenia rozrusznikiem plus świece żarowe nigdy nie spadło poniżej 10,5V. Sprawdź może gęstość elektrolitu przed i po rozruchu.
wtrące swoje trzy grosze , aku 60Ah do diesla to trochę za mało(teraz takie daje się do benz.), wspominasz jeszcze że ma ładnych parę lat ....zwróć uwagę jeszcze jaki jest jego prąd jednominutowy(rozruchu) bo jeśli ma mniej niż 450A (to bardzo ważne w dieslu, najlepiej żeby miał ok.600A) to wszystkie te okoliczności sugerują jego wymianę na nowy ........
Jaki spadek napięcia masz przy rozruchu?
Napiszę lakonicznie. Pojazd sprawny, akumulator do wymiany. Dalsze dywagacje bezcelowe, chyba, że Kolega przez zbyt duże spadki napięcia w czasie rozruchu lub kombinacje z kablami rozruchowymi, położy elektronikę auta. Wtedy zapraszamy.
Witam. Jeśli oddzielisz akumulator diodą to do akumulatora popłynie prąd ładowania, prąd rozruchu z niego nie popłynie. Warunek - prawidłowe miejsce włączenia diody. Akumulator będzie ładowany nieco niższym napięciem (spadek na diodzie). Aby ten spadek zminimalizować daj diodę schottky. Prąd rozruchu nie będzie grał roli (bo go nie będzie), dobierz...
Spadek napięcia na akumulatorze podczas rozruchu nie mniejszy niż 10V. Oczywiście gdy akumulator i rozrusznik zdrowy. Jeśli masz kable rozruchowe to podłącz jednym z nich minusowy słupek akumulatora i element silnika. Tylko tak żeby przewód nie spadł i się w nic nie wkręcił. Potem zapalaj i wracaj do domu nie odpinając przewodu.
1.Sprawdź naładowanie akumulatora, jego spadek napięcia przy rozruchu 2.Sprawdź połączenia masowe zwłaszcza połączenie minusowego przewodu z akumulatora do karoserii i z karoserii do silnika Silnik domyślam się że to 900?
wydaje mi się że najlepiej gdybyś podłączył do zasilania rejestratora dodatkowy niewielki akumulatorek 12V,a zasilanie podłączył przez diodę .
na początek sprawdz ładowanie bo może jest za słabe a następnie sprawdz spadek napięcia przy rozruchu
napiecie spada do ok 8v. tak ma byc??czy ile? Spadek napięcia akumulatora w czasie rozruchu nie może być większy niż 2V. Jeśli jest większy, wskazuje to na zużycie akumulatora lub niesprawność rozrusznika bądź niesprawność połączeń elektrycznych pomiędzy rozrusznikiem a akumulatorem.
Posiadam akumulator samochodowy o pojemności 50 Ah i prądzie rozruchowym wg, EN 54QA ( tak jest napisane na obudowie) Akumulator dostałem od kolegi. Po zaglądnięciu w celkę okazało się ze 1 cela jest prawie sucha a druga jest do połowy w kwasie. Dolałem do 1 i 2 celi kwas z mojego poprzedniego akumulatora i zacząłem ładować akumulator. Po 10 h akumulator...
Na moje oko zwyczajnie w świecie robi się zwarcie na rozruszniku, dlatego napięcie na akumulatorze tak drastycznie spada.
Lecisz kolego skrótami, wcale nie powiedziane że akumulator jest winny w takim przypadku. Nie wiesz w którym uchu coś gra, nie rozumiesz o czym świadczy pomiar spadku napięcia na akumulatorze w trakcie rozruchu - to nie radź. Szczególnie, że sensowne porady już zostały udzielone.
Zobacz czy masz sprawny akumulator.
A nawet jeśli akumulator "dawcy" będzie miał lekko niższe napięcie niż akumulator "biorcy" to i tak podczas rozruchu powstaje tak duży spadek napięcia nawet do tych 9-10V więc kierunek płynięcia prądu jest TYLKO JEDEN - DO ROZRUSZNIKA.
W jakim samochodzie jest zamontowane to radio? Czy na czas rozruchu silnika nie zostaje rozłączane zasilanie radia? W jakim stanie jest akumulator? Czy podczas rozruchu nie następuje spadek napięcia zasilania radia poniżej 11V?
Sprawdź woltomierzem jaki masz spadek napięcia na akumulatorze podczas rozruchu - powinien być nie mniejszy niż do wartości no powiedzmy 9-10V. Może to być akumulator - ile ma lat? Jeśli jest jeszcze obsługowy to sprawdź poziom elektrolitu (płyty powinny byż nim zakryte) i jego gęstość w celach...(1,26 - OK; 1,20 i mniej NIE OK)....
Do jakiego napięcia jest spadek na aku podczas rozruchu? Mierzyłeś rezystancję przewodu masowego o dodatniego?
Te zwory osłabiają sprzężenie magnetyczne między pierwotnym a wtórnym zmiękczając charakterystykę transformatora - a Tobie zależy na jego sztywności. Bo ten transformator podczas rozruchu będzie pracował w przeciążeniu, więc na uzwojeniu wtórnym będzie spory spadek napięcia spowodowany dużym prądem i rezystancją wewnętrzną transformatora Rwe. A Rwe...
Sprawdź styki w automacie rozrusznika są wymienne i czasami się wypalają. Zanim weźmiesz się za automat pomierz napięcie na akumulatorze w chwili gdy "stuka" jeżeli to styki to nie będzie zauważalnego spadku..
Witam, posiadam Opla Astrę II silnik 1,6 SE i od pewnego czasu a konkretnie kiedy nastąpił spadek temperatury, mam problemy z uruchomieniem zimnego silnika. Gdy go się uda uruchomić następne uruchomienia są bez problemu. Wymieniłem czujnik temperatury który steruje komputer. Sprawdziłem spadek napięcie akumulatora przy rozruchu, który wyniósł 10,5 V....
I to niewiele pomoże, takie są prawa fizyki, zawsze jeżdżąc w dzień na swiatłach w mieście będziesz miał niedoładowany akumulator, tak samo zawsze przy rozruchu silnika będą spadki napięcia w instalacji, mniejsze lub większe ale będą, zawsze też od rozrusznika czyli silnika wielkiej mocy (rzędu kilowatów i stosunkowo prymitywnego) będą spadki napięcia...
Są dwie możliwości: - akumulator zerka już w stronę krainy wiecznych łowów, nie ma już pojemności, albo ma duży opór wewnętrzny i jest niewydajny prądowo, stąd taki spadek napięcie przy próbie rozruchu, - rozrusznik niesprawny i przy obciążeniu daje opory ponad możliwości akumulatora. Podmiana akumulatora na inny pozwoli określić, o którą z nich chodzi.
Spadek napięcia przy rozruchu to rzecz naturalna i nieunikniona. Jednak spadek do 9V to już sporo. Jeżeli przyczyną jest za mały akumulator (o zbyt małym prądzie) niewiele zrobisz, chyba, że jedt miejsce na większy, albo założysz akumulator o większej wydajności prądowej. Jeśli jest spadek bo akumulator jest stary, zasiarczony, zużyty to wymień. Jeśli...
Temat usuwam, brak konkretów. Ani nie podane napięcia (na akumulatorze, spadki napięć) ani to, jak się zachowuje akumulator w chwili próby rozruchu.
Ładowanie do sprawdzenia, spadki napięcia podczas rozruchu na zasilaniu rozrusznika, akumulator na tester i rozrusznik do zrobienia.
Należy sprawdzić same akumulatory pod kontem ich pojemności, mogą się rozładowywać wewnętrznie, oraz sprawdzić czy między akumulatorami jest jakiś kabel? jak tak to go odłączyć, to co nie działa to brało prąd z tego akumulatora.
Witam . Jeśli chcesz kontrolować napięcie podczas rozruchu tak aby nie uszkodzić elektroniki to układ musi mierzyć napięcie na akumulatorze dwa razy na każdy półokres . Pierwszy pomiar przy przejściu przez zero. Drugi natomiast po wyzwoleniu tyrystorów. Pierwszy pomiar informuje o spadku napięcia akumulatora podczas rozruchu i tym zezwala na załączenie...
rozruch zabierze tyle samo energii niezależnie od pojemności znamionowej akumulatora (czyli do uzupełnienia będzie taki sam ładunek). Biorąc pod uwagę pojemność - to masz rację. Ale zazwyczaj większy akumulator ma wyższy prąd rozruchowy - co przekłada się na mniejszy spadek napięcia przy rozruchu i wyższe obroty rozrusznika > czyli szybsze uruchomienie...
Witam, Mam następujący problem z całkiem nie starym akumulatorem. zamontowany on był w mojej kosiarce. Sprawa wygląda tak, że akumulator nie zakręci rozrusznikiem, nawet nie ma na tyle prądu, aby przekaźnik rozrusznika zamknąć. jak przykładam woltomierz to wskazuje poziom napięcie 12,7 V co by wskazywało na naładowany akumulator. a prąd jaki płynie...
Akumulator silny? Miałem taki przypadek że podczas rozruchu był za duży spadek napięcia i też fis szalał. Pozdrawiam
Witam. Takie podłączenie prostego prostownika do akumulatora jest ryzykowne. Ja spotkałem się z bardziej wyrafinowanym rozruchem w którym to mozna nastawić sobie prąd ładowania a dopiero po włączeniu rozrusznika kiedy to następuje spadek napięcie żeby niewiem jaki był dobry akumulator bo elektronika tego rozruchu reaguje na spadek napięćia i otwiera...
Napięcie baterii szybko spada, więc jest z nią problem. Jeśli to jest akumulator rozruchowy pojazdu w którym jest zainstalowane to ogrzewanie oznacza że jest to trup. Napięcie mierzyłem w miejscu połączenia przewodów jak i przy samym akumulatorze. Muszę spróbować bezpośrednio ale na krótkim odcinku grubszego przewodu. Jeśli na akumulatorze i w miejscu...
Nie mam dostępu do takiego, mam natomiast możliwość pomiaru spadku napięcia podczas próby rozruchu samochodu, czy to wystarczy?
Nie ,może opaść do 9,8V jeśli jest inaczej to jest coś uszkodzone,rozrusznik przewody (masy) lub akumulator .
Częstym w takich skrzyniach problemy powoduje zużyte sprzęgło. Wtedy czujnik sprzęgła podaje informacje poza zakresem jogo pracy i komputer pokazuje taki błąd. Może też być zużyty akumulator hydrauliczny lub też sama pompa. Bywa też że problemy powoduje zużyty akumulator 12v. Moja propozycja to: 1 sprawdzić akumulator -napięcie podczas rozruchu nie...
Akumulator sam w sobie do błędów nie ma nic ,ale spadek napięcia przy rozruchu czy słabe ładowanie już tak. Dlatego zmierz spadek napięcia przy rozruchu i ładowanie w normalny sposób miernikiem, a nie przez fałcedeesy. Na początek to a potem reszt. Błąd mieszanki nie będzie powiazany z czujnikiem wału.
Tak, wiem że zastosowano dwa różne akumulatory :-) - akumulator "duży" - i "zwykły", "mały" akumulator samochodowy na 12V Pytanie po co to zrobili, skoro jest już w samochodzie duża bateria? Co do wymiany akumulatora, to jak nie masz wyjścia to kup o większej pojemności. Prąd rozruchu nie jest istotny, o ile jest większy od tego z oryginalnego akumulatora....
Jak akumulator jest sprawny i nie wiekowy to do sprawdzenia przewody (końcówki) i przełącznik na okoliczność spadku napięcia pod obciążeniem.
Myślę że podłączenie akumulatora 7Ah przez diodę powinno się sprawdzić.Przy rozruchu akumulatory będą rozdzielone diodą i gwałtowny spadek napięcia na akumulatorze głównym nie przeniesie się na akumulator pomocniczy.
Dawniej nie było stosowanych żadnych elektronicznych separatorów i akumulatory były łączone bezpośrednio, jedynie zabezpieczone bezpiecznikiem 20-30 A. Tak jak np. w przełączniku rozruchu 12/24 V. W starszych kamperach do łączenia akumulatorów stosowano przekaźnik z cewką zasilają z zacisku D+ alternatora, więc po odpaleniu silnika. Długi przewód łączący...
Nie panowie , zawiesił się sterownik silnika i nie ma to nic wspólnego z akumulatorem i z niskim spadkiem napięcia przy rozruchu. Temat zamknięty!
Może poprostu czopy akumulatora lub klemy są mocno zabrudzone ---zmierz spadek napięcia w czasie jak prubujesz odpalać --- podaj mase z akumulatora do masy silnika ---sprawdzić napięcie na zacisku 50 od rozrusznika w czasie pruby odpalenia ---sprawdzić zasilanie rozrusznika 30
Zgadnie ktoś co jeszcze można wykorzystać oprócz sygnału obrotów? - autor wykorzystał silne pole magnetyczne wokół przewodu zasilającego rozrusznik (odbiór kontaktronem lub czujnikiem Halla) - koledzy proponowali sygnał wygaszania kontrolki alternatora - także sygnał z czujnika ciśnienia oleju (wg mnie nie najlepsze rozwiązanie bo zbyt duży rozrzut...
Witam. Jak zauważył przedmówca 50A to stanowczo za mało . Sam jestem na etapie budowy takiego prostownika. W takim prostowniku najważniejsza jest automatyka włączająca prąd gdy tylko wykryje spadek napięcia na akumulatorze podczas rozruchu. Po uruchomieniu silnika gdy napięcie na akumulatorze podskoczy automatyka ma wyłączyć prąd rozruchowy. W moim...
Akumulator jakie ma napięcie podczas rozruchu? Mówimy o spadku napięcia podczas "kręcenia" czy w jakim stanie jest akumulator w spoczynku? Do sprawdzenia napewno czujnik teperatury, trzeba porównać ile pokazuje w klimatroniku i w sterowniku silnika. A jest opcja żeby to sprawdzić w tzw VAG-u/VCDS?
Pięknie i obrazowo. Dzięki Nikt z kolegów nie wspomniał, że ta różnica (4V) z założonymi klemami wynosi 12,2, a po odłączeniu jest zdecydowanie zbyt duża. W sprawnym akumulatorze, nawet spadek napięcia przy rozruchu, nie jest większy niż 3V. Coś "żre prąd" w dużej ilości zanim pojazd się uśpi albo akumulator jest mocno zasiarczony ale wtedy powinny...
Zmierzyć napięcie na akumulatorze w czasie rozruchu, jeżeli występują nadmierne spadki napięcia. to silnik zimny nie będzie chział uruchomić z rozrusznika. Może to być spowodowane , złym stanem akumulatora, niepewnym połączeniem masowym silnika, uszkodzeniem w samym rozruszniku. Co tłumaczy że silnik na pych zapala. Do rozruchu ciepłego silnika potrzeba...
Zwyczajnie do normalnych zastosowań czyli sprawdzenia czy akumulator w ogóle jest sprawny (np. przy problemach z rozruchem, w celu wyeliminowania akumulatora jako przyczyny) lub celem określenia zgodności z parametrami określonymi przez producenta (w przypadku nowych produktów) taka dokładność jest całkowicie wystarczająca. No bo co to za różnica, czy...
Na początek radził bym sprawdzić rozrusznik pod wględem sprawności zwarć wirnika jakość komutatora , długość szczotek , możliwe uszkodzenie łożysk w rozruszniku może być powodem dużego pobór prądu przy rozruchu spadki napięć są istotne na przewodach rozrusznika a akumulatora sprawdź połączenia masy rozrusznika i ogólnie masy sprawność solenoidu bendiksa...
Przegapiłem 12v/1A. Choć to ogromnie dużo! Tablety mniej "ciągną", a ile większa moc obliczeniowa. To że wymaga, hmm, przydało by się wiedzieć przy ilu się zresetuje. Bez pomiarów, na oko, nie wykonalne... Przekaźnik w sumie i tak nie potrzebny jeśli chodzi o schemat, mały akumulator zamiast niego wpięty do katody D1, zrobi to samo. A do tego podładuje...
Proponuję sprawdzić, a najlepiej wymienić filtr paliwa. Ja wymieniam przed każdą zimą. Koszt niewielki, ok. 60zł z FILTRONA, ok. 80zł z MANNA, a przy dieslu to bardzo ważne. Może układ się zapowietrza, a odpalenie zapowietrzonego diesla to problem. Sprawdź miernikiem świece żarowe (wartości powinny być w granicy 1 Ohma), jeśli wartość jest przekroczona...
OScyloskop plus cęgi i sprawdź pobór prądu przy rozruchu.Jeżeli nie masz oscyloskopu to miernik na akumulator i sprawdź spadek napięcia przy rozruchu z rana.
Witam, Akumulatory ZAP 2x195 Ah. Prąd rozruchu - o ile dobrze pamiętam - 1100 A. W sumie masz rację z pomiarem spadku napięcia, ale akumulatory są dwa więc i tak trzeba sprawdzić każdy osobno. Pozdrawiam vper
Czy przez to rozumiesz spadek natężenia ładowania w raz ze wzrostem napięcia akumulatora? Oczywiście, obejrzyj np. https://youtu.be/tmCj0AGlglU Gdyby spadek natężenia prądu wraz ze wzrostem napięcia nie był tym szybszy im bardziej wzrasta napięcie akumulatora to uzupełnienie energii po rozruchu byłoby bardzo szybkie. Przy sprawnej instalacji odpalisz...
To jeszcze poproszę o napięcie z akumulatora w czasie próby rozruchu. Dodatkowo wartości spadku napięcia na przewodzie zasilającym rozrusznik i słupku dodatnim akumulatora, drugie między słupkiem ujemnym akumulatora a masą rozrusznika. Zwróć uwagę, że piszę o napięciach na słupkach akumulatora a nie na klemach do nich przymocowanych!
Odłączałeś akumulator od samochodu do ładowania? Jeśli nie to zrób to teraz. Jeśli sterownik immobilisera nie rozpozna transpondera, będzie się świeciła kontrolka CODE. Czy alarm jest fabryczny? Jeśli kierunkowskazy zaczynają migać podczas kręcenia rozrusznikiem, to raczej akumulator padł i są za duże spadki napięcia podczas rozruchu.
Czy przewody 35mm2 wystarczą? Tego nikt nie wie. Spadek napięcia podczas rozruchu zmniejszy się z 0,6 V do ok. 0,3 V. To już nieźle, ale przy 50 mm2 byłby ok. 0,1-0,2 V. Ja bym dał 50 mm2, żeby sobie nie pluć w brodę. Jeszcze zależy od możliwości przyłączenia do stycznika i przetwornicy ze względu na średnicę przewodu: 35 mm2 -> fi ~8 mm 50 mm2 ->...
Akumulator masz uszkodzony lub rozładowany.
Po prostowniku nie ma kondensatora, bo i po co? Akumulator 1Ah na napięcie 12V (Pb) zachowuje się jak kondensator o pojemności TYSIĄCA FARADÓW! Obliczenie: władowanie lub pobranie z tego akumulatora 1Ah = 3600 Asek czyli 3600 Kulombów, zmienia napięcie akumulatora o 3V: od 11 do 14V, lub odwrotnie. Pojemność kondensatora C = Q/ΔU czyli 3600 Kulombów...
(at)ledowki A jaki masz akumulator w aucie, i czy taki, jak fabryka zalecała? V. Tak, wszystko fabryczne trzyletnie, więc nie nowe. Problemów z rozruchem póki co nie ma. Tylko ten dziwny spadek napięcia, który traktowałem jako oszczędność wody w akumulatorze. Akumulator o pojemności 120Ah czy 160Ah. W przypadku stosowania zasilacza bateryjnego do rozruchu...
Sprawdzić zaciski/klemy na kablu łączącym akumulatory, nie tylko części zaciskane na słupkach akumulatorów. W jakim stanie w ogóle jest sam kabel? Brak dobrego przewodzenia powoduje nagrzewanie się. Ponadto stan kabla masowego, w ogóle wszystkich połączeń. Pomierzyć spadki napięć na każdym akumulatorze podczas próby rozruchu. Może któryś aku siadł....
Witam, wiec tak muszę cie zmartwić bo za wiele z tego rdzenia nie uzyskasz....a żeby nie była ta odp mało znacząca wyjaśnię ci kilka kwestii dlaczego: 1) aby uzyskać dobry rozruch akumulatora 12 V potrzebne jest trafo o napięciu wyjściowym ok 15 V, po mostku Graetza zostanie zmniejszone do ok 13V oraz potrzebny prąd ok 300A (min 150A dla małych samochodów)...
Jakim cudem? Fakt, przy rozruchu następuje silny spadek napięcia akumulatora, z powodu gwałtownego rozładowania utrzymujący się już po zaprzestaniu działania rozrusznika. Zatem początek ładowania takiego akumulatora przez cokolwiek, w tym przypadku alternator charakteryzuje się dużym prądem przez kilkadzesiąt sekund. Później regulator alternatora ustala...
jeśli akumulator zdrowy ,to jaki jest spadek napięcia podczas porannego rozruchu. Sprawdź masy w komorze silnika.
Ja nie polecam akumulatorów Power (z pumą) O tej firmy. https://obrazki.elektroda.pl/7006694000_... Wytrzymał rok. Kupiony zeszłej zimy, tej zimy przy ujemnych temperaturach rzędu -10 ma już taki opór wewnętrzny, że kasują się zegary przy rozruchu, nawet, jak był całą noc ładowany. Generalnie samochód pali, tylko trzeba zegar ustawiać....
Kondycję akumulatora mierzyć już w samochodzie. Zrobić pomiar spadku napięcia podczas rozruchu i wszystko będzie jasne.
spadek napięcia rozruchu spadek napięcia rozruchu samochodu spadek napięcia rozruchu renault
schemat przewodów paliwa silnik pompy hydroforowej volvo silnika
inwerter wyspowy dewalt dcb107
Krótkoterminowy zespół rozrządu paliwa - czujniki i wartości Błędy C123F i C2205 w Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD